PDA

View Full Version : Steun Yves, hij houdt woord!


Pagina's : [1] 2 3 4

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:16
Iedereen die vindt dat Yves zich niet heeft laten doen door de franstaligen en altijd voet bij stuk hield in de naam van Vlaanderen, zich niet liet naaien voor wat postjes en zijn kartelpartner niet verraden heeft raad ik ten zeerste aan om het eerste stukske van mij handtekenig te stelen. Ge hebt hierbij toestemming. Ik hoop dat de believers mijn voorbeeld zullen volgen. Ik spreek nu niet over resultaten, ik spreek over een correcte, onbreekbare houding van de man, waar hij uiteindelijk onder moest bukken, maar nooit heeft hij ze verraden.

Daarom: Yves Leterme houdt woord. Respect!

Edit - Plak dit in je handtekening, eerste lijn, zonder spaties als je akkoord gaat:
[color=re d][ B]Yves Leterme houdt woord. Respect![/ B][/colo r]

N-VA
15 juli 2008, 16:19
Ik moet er zelfs niks voor doen, het stond er al. 8-)

lollysticky
15 juli 2008, 16:19
ik steun dit initiatief :p

Zoom
15 juli 2008, 16:19
Hij was wat laat, maar uiteindelijk gezien heeft het lange uitstel van de val van de regering de Walen genoeg tijd gegeven voor zich zo hard aan te stellen, dat de Vlaamse geesten nu rijp zijn voor een echte discussie over de splitsing van het land.

Chapeau Yves, kdenk niet dat dit echt de bedoeling was maar tog mooi gedaan ;)

monza
15 juli 2008, 16:20
LOL
Hij houdt zijn woord ook maar 5 minuten, hij zal nie meer moed hebben zeker.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:21
Ik moet er zelfs niks voor doen, het stond er al. 8-)

Ik heb het dan ook van jou 8-)
Bedankt alleszins om het goede vb te geven, enik zag dat er al enkelen mijn voorbeeld volgden dus ik dacht: posten die handel.

Grtz;-)

Tommm
15 juli 2008, 16:21
Iedereen die vindt dat Yves zich niet heeft laten doen door de franstaligen en altijd voet bij stuk hield in de naam van Vlaanderen, zich niet liet naaien voor wat postjes en zijn kartelpartner niet verraden heeft raad ik ten zeerste aan om het eerste stukske van mij handtekenig te stelen. Ge hebt hierbij toestemming. Ik hoop dat de believers mijn voorbeeld zullen volgen. Ik spreek nu niet over resultaten, ik spreek over een correcte, onbreekbare houding van de man, waar hij uiteindelijk onder moest bukken, maar nooit heeft hij ze verraden.

Daarom: Yves Leterme houdt woord. Respect!

Edit - Plak dit in je handtekening, eerste lijn, zonder spaties als je akkoord gaat:
[color=re d][ B]Yves Leterme houdt woord. Respect![/ B][/colo r]

Nee, doe ik niet... Ik vind onze Yves namelijk een schertsfiguur die geen benul heeft van prioriteiten... Mijn ouders gaan het nog steeds moeilijk hebben om hun "mazout" te betalen ondanks een jaar drukdoenerij over BHV.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:23
LOL
Hij houdt zijn woord ook maar 5 minuten, hij zal nie meer moed hebben zeker.

Hij heeft in de 13 maand discussies geen enkele van zijn beloftes gebroken om te mogen regeren. Behalve dat hij niet in de regering zou stappen zonder garanties op een stevige hervorming, maar nog deed hij alles om hieraan te werken!! Ik heb geen moment gezien dat hij heeft toegegeven aan de onredelijke kinderachtigheid van de waalse politici! Wat we niet van elke Sp.a'er en Vld'er kunnen zeggen.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:25
Nee, doe ik niet... Ik vind onze Yves namelijk een schertsfiguur die geen benul heeft van prioriteiten... Mijn ouders gaan het nog steeds moeilijk hebben om hun "mazout" te betalen ondanks een jaar drukdoenerij over BHV.

Even om te vermelden dat Yves zijn sociaal-economisch plan volledig af en goedgekeurd is, ook ivm 'den mazout'

Oberon
15 juli 2008, 16:26
Ben niet tegen Leterme maar ... ik vraag mij af of hij persoonlijk niet liever verder regeerde.
Is het niet zo dat hij pas ontslag nam, nadat hij ondervond dat hij 1. de basis van zijn partij CD&V en 2. haar kartelpartner, geen uitstel zag zitten. Uitstel waar hij gisteren voor ijverde.
'k Denk dat CD&V houdt woord, beter op zijn plaats is.

monza
15 juli 2008, 16:26
Hij heeft in de 13 maand discussies geen enkele van zijn beloftes gebroken om te mogen regeren. Behalve dat hij niet in de regering zou stappen zonder garanties op een stevige hervorming, maar nog deed hij alles om hieraan te werken!! Ik heb geen moment gezien dat hij heeft toegegeven aan de onredelijke kinderachtigheid van de waalse politici! Wat we niet van elke Sp.a'er en Vld'er kunnen zeggen.

Hij heeft niets gebroken nee maar hij heeft ook nougatbollen gerealiseerd.
Wel in de aanloop naar de verkiezingen groot praten, 5 minuten politieke moed voor BHV. We staan na 1 jaar nog net evenver :)

Tommm
15 juli 2008, 16:27
Hij heeft in de 13 maand discussies geen enkele van zijn beloftes gebroken om te mogen regeren. Behalve dat hij niet in de regering zou stappen zonder garanties op een stevige hervorming, maar nog deed hij alles om hieraan te werken!! Ik heb geen moment gezien dat hij heeft toegegeven aan de onredelijke kinderachtigheid van de waalse politici! Wat we niet van elke Sp.a'er en Vld'er kunnen zeggen.
Tiktiktik, de crisis komt er aan... Maar gelukkig hebben een paar radicale flaminganten een vuist weten te maken tegenover anderstalige landgenoten. Het heeft niks uitgehaald, buiten een kwalijke reputatie in het buitenland maar kom. We zijn goed voorbereid op de Amerikaanse crisis waar we binnen de EU binnekort ook van zullen mogen genieten...
Resultaat na 1 jaar Yves: niks. Mooi gedaan.:roll:

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:28
Hij heeft niets gebroken nee maar hij heeft ook nougatbollen gerealiseerd.
Wel in de aanloop naar de verkiezingen groot praten, 5 minuten politieke moed voor BHV. We staan na 1 jaar nog net evenver :)

Hij heeft het tot 10 miljoen mensen laten doordringen dat deze federatie niet meer werkzaam s, dankzij de onwil van haar zuiderbewoners. Dat noem ik niet niks.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:29
Tiktiktik, de crisis komt er aan... Maar gelukkig hebben een paar radicale flaminganten een vuist weten te maken tegenover anderstalige landgenoten. Het heeft niks uitgehaald, buiten een kwalijke reputatie in het buitenland maar kom. We zijn goed voorbereid op de Amerikaanse crisis waar we binnen de EU binnekort ook van zullen mogen genieten...
Resultaat na 1 jaar Yves: niks. Mooi gedaan.:roll:

De kwalijke reputatie is ons opgelegd door de franstalige pers, die in het buitenland veel meer gelezen wordt. Door niets anders dan dat.

korvo
15 juli 2008, 16:30
Nee, doe ik niet... Ik vind onze Yves namelijk een schertsfiguur die geen benul heeft van prioriteiten... Mijn ouders gaan het nog steeds moeilijk hebben om hun "mazout" te betalen ondanks een jaar drukdoenerij over BHV.

aan de prijs van de mazout kan geen enkele Belgische regering iets doen. dat zijn externe factoren.

Oberon
15 juli 2008, 16:31
Tommm, met alle respect voor uw ouders, ook de andere Vlaamse partijen hebben geen vat op de wereldeconomie.

Geen Belg, Vlaming, Waal van welke partij ook, kan een zier veranderen aan de olieprijs. Als ik vandaag M. Vogels hoor in haar kritiek ben ik verbolgen over dergelijke scherts, alsof Groen ! de prijs van de olieproducten zou kunnen drukken. Wees gelukkig dat de euro goed staat t.o.v. de dollar of we gingen allemaal te voet.

Gun
15 juli 2008, 16:31
Iedereen die vindt dat Yves zich niet heeft laten doen door de franstaligen en altijd voet bij stuk hield in de naam van Vlaanderen, zich niet liet naaien voor wat postjes en zijn kartelpartner niet verraden heeft raad ik ten zeerste aan om het eerste stukske van mij handtekenig te stelen. Ge hebt hierbij toestemming. Ik hoop dat de believers mijn voorbeeld zullen volgen. Ik spreek nu niet over resultaten, ik spreek over een correcte, onbreekbare houding van de man, waar hij uiteindelijk onder moest bukken, maar nooit heeft hij ze verraden.

Daarom: Yves Leterme houdt woord. Respect!

Edit - Plak dit in je handtekening, eerste lijn, zonder spaties als je akkoord gaat:
[color=re d][ B]Yves Leterme houdt woord. Respect![/ B][/colo r]Heb ik iets in gang gezet?;-)

roger verhiest
15 juli 2008, 16:31
Ik heb respect voor mr. Yves Leterme : een als Vlaming vermomde Waal die allicht alles in huis had om met de franstaligen in dit land een eerbaar en werkbaar compromis tot stand te brengen.

In een democratie is de voornaamste eigenschap van een politicus zijn bekwaamheid om te onderhandelen en wel zo dat er noch winnaars noch verliezers zijn bij een eerbaar akkoord. Hier faalde hij, helaas. Om het met wielrennerstermen te zeggen : hij miste de
ultieme ontsnapping en liet het op een massaspurt aankomen, waarbij hij in een valpartij terecht kwam.

Ontslag nemen was moedig : het handhaven het enige juiste : dat anderen een poging wagen om meer succes te habben !

Don Quichote
15 juli 2008, 16:31
Leterme is een super-tsjeef.

Leterme is louter teruggefloten door Nva / rechtse vleugel van de Cdv.

Angst om de kiezer...dat is het enige.

Echt bekommerd om eigen volk?
Ammehoela.

Dat ventje was bereid een tunnel te graven om de lat te leggen.

Tommm
15 juli 2008, 16:33
De kwalijke reputatie is ons opgelegd door de franstalige pers, die in het buitenland veel meer gelezen wordt. Door niets anders dan dat.

Hmm, dat denk ik niet.
Faciliteiten nu in heel Wallonië, in Vlaanderen worden ze ingeperkt. Vlamingen in Wallonië, welkom, in Vlaanderen worden Walen uitgescholden. Kans op een sociale woning in Vlaanderen, alleen als je de taal spreekt. Kans op een sociale woning in Wallonië, ja, zelfs als je de zus van Bart de Wever bent. Waals-Nationalisme in Wallonië, enkelingen, Vlaamsnationalisme in Vlaanderen: Vlaggenzwaaiende schuimbekkende idioten waar anderstalige politici zwaar beledigd worden. Ja, het is de schuld van de Walen.:roll:

monza
15 juli 2008, 16:34
Hij heeft het tot 10 miljoen mensen laten doordringen dat deze federatie niet meer werkzaam s, dankzij de onwil van haar zuiderbewoners. Dat noem ik niet niks.

Grapjas. De radicalen zijn in de minderheid en het ziet er niet naar uit dat ze snel belgie gaan kunnen opbreken.

Tommm
15 juli 2008, 16:34
Tommm, met alle respect voor uw ouders, ook de andere Vlaamse partijen hebben geen vat op de wereldeconomie.

Geen Belg, Vlaming, Waal van welke partij ook, kan een zier veranderen aan de olieprijs. Als ik vandaag M. Vogels hoor in haar kritiek ben ik verbolgen over dergelijke scherts, alsof Groen ! de prijs van de olieproducten zou kunnen drukken. Wees gelukkig dat de euro goed staat t.o.v. de dollar of we gingen allemaal te voet.
Akkoord, Oberon, maar het land een jaar lam leggen om een symbolisch dossier zal wsl ook niet helpen, he.

Boduo
15 juli 2008, 16:35
Hij was wat laat, maar uiteindelijk gezien heeft het lange uitstel van de val van de regering de Walen genoeg tijd gegeven voor zich zo hard aan te stellen, dat de Vlaamse geesten nu rijp zijn voor een echte discussie over de splitsing van het land.Chapeau Yves, kdenk niet dat dit echt de bedoeling was maar tog mooi gedaan ;)

Leterme is een moedig man. We hebben zeer weinig politici als hij.
De Walen WILLEN niet toegeven dat het 5 n�* 12 is. Totdaar. Laat ons een confederatie voorbereiden of een splitsing met boedelscheiding. Of: zoals de "stoute" en moedige Kosovaren: eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen, weliswaar met hoop problemen maar zonder HET blok aan ons been, de walen.

:evil::twisted::evil:

luc broes
15 juli 2008, 16:36
Nee, doe ik niet... Ik vind onze Yves namelijk een schertsfiguur die geen benul heeft van prioriteiten... Mijn ouders gaan het nog steeds moeilijk hebben om hun "mazout" te betalen ondanks een jaar drukdoenerij over BHV.
Dank zij dat eeuwige Waals blok aan ons been kost alles duurder, ook voor je ouders!

monza
15 juli 2008, 16:37
Dank zij dat eeuwige Waals blok aan ons been kost alles duurder, ook voor je ouders!

Schaf de deelstaat regeringen af en we hebben terug geld :)

korvo
15 juli 2008, 16:38
Hmm, dat denk ik niet.
Faciliteiten nu in heel Wallonië, in Vlaanderen worden ze ingeperkt. Vlamingen in Wallonië, welkom, in Vlaanderen worden Walen uitgescholden. Kans op een sociale woning in Vlaanderen, alleen als je de taal spreekt. Kans op een sociale woning in Wallonië, ja, zelfs als je de zus van Bart de Wever bent. Waals-Nationalisme in Wallonië, enkelingen, Vlaamsnationalisme in Vlaanderen: Vlaggenzwaaiende schuimbekkende idioten waar anderstalige politici zwaar beledigd worden. Ja, het is de schuld van de Walen.:roll:

U gooit alles op een hoopje. Er zijn géén algemene faciliteiten in Wallonië. Slechts een paar "verwelkomingsdocumenten" of dergelijke worden in het Nederlands en andere talen aangeboden. Dat gebeurt ook in de Rand bv met een uitnodiging voor Nederlandse lessen. U weet damn good dat de wooncode bedoeld is om nét de anderstalige kansen te geven op de Vlaamse arbeidsmarkt omdat ze - wegens ééntalig - niet aan de bak komen. Ik vrees dat u zelf een beetje teveel aan het schuimbekken bent.

Gun
15 juli 2008, 16:39
Leterme is een super-tsjeef.

Leterme is louter teruggefloten door Nva / rechtse vleugel van de Cdv.

Angst om de kiezer...dat is het enige.

Echt bekommerd om eigen volk?
Ammehoela.

Dat ventje was bereid een tunnel te graven om de lat te leggen.Leterme houdt zijn woord, niet echt de eigenschap van een echte tsjeef ...

korvo
15 juli 2008, 16:40
Akkoord, Oberon, maar het land een jaar lam leggen om een symbolisch dossier zal wsl ook niet helpen, he.
Wij, in de HV van BHV, vinden dat helemaal geen symbooldossier.

Oberon
15 juli 2008, 16:40
'k Denk dat we niet gebaat zijn met een personencultus. Leterme nu op een voetstuk plaatsen helpt hem niet.

Beter ware dat de democratische Vlaamse partijen aan één zeel zou trekken, zoals de Walen doen.

Gun
15 juli 2008, 16:40
Schaf de deelstaat regeringen af en we hebben terug geld :)Wafelijzerpolitiek ten top ... wandel eens door de metro van Charleroi ...

korvo
15 juli 2008, 16:41
Schaf de deelstaat regeringen af en we hebben terug geld :)

Doofpotoperatie? Dan nog is de modale Waal niet vooruitgeholpen hoor! Of bestendigt U graag de baronniën van PS en MR?

monza
15 juli 2008, 16:42
Wafelijzerpolitiek ten top ... wandel eens door de metro van Charleroi ...

Wandel eens door de cités in heusden-zolder, beringen of meulenberg.
Ik moet daar niet voor naar charleroi hoor.

luc broes
15 juli 2008, 16:43
BDW heeft zeer goed stand gehouden omdat er

een ferme stok is achter de deur: LDD & VB
CD&V zelf ook meer Vlaamsgezind is geworden
heel de VL opinie radikaler geworden is
zelfs de 8 schepenen van Groen! meestappen
Hans Bonte en Frank Vandenbroucke akkoord gaan
Karel De Gucht wil dat BHV gesplitst wordt
alle partijen de resoluties van het VL parlement steunen
enz

Alle neuzen in dezelfde richting!

en nu naar volwaardige autonomie!

korvo
15 juli 2008, 16:43
Wafelijzerpolitiek ten top ... wandel eens door de metro van Charleroi ...

Idd. Niets voor niets bleek de untiaire staat niet werkbaar. Net dankzij (of ondanks) België ontwikkelden zich 2 democratiëen in dit land. Het federalisme is er gekomen op vraag van de Walen.

monza
15 juli 2008, 16:43
Doofpotoperatie? Dan nog is de modale Waal niet vooruitgeholpen hoor! Of bestendigt U graag de baronniën van PS en MR?

Nee net zo min als dat ik die vlaamse politiekers graag sponsor. Vlaanderen is een regio niet meer of minder. Het confederaal model werkt niet en dat zal niet werken als we enkel radicalen voor elkaar zetten.

sjarel
15 juli 2008, 16:44
Schaf de deelstaat regeringen af en we hebben terug geld :)

en ook alle alarmbellen, belangenconflicten en andere pariteiten?

korvo
15 juli 2008, 16:45
Wandel eens door de cités in heusden-zolder, beringen of meulenberg.
Ik moet daar niet voor naar charleroi hoor.

Dat de mijnen in Limburg gesloten werden heeft U te danken aan druk vanuit Waalse zijde. Bent U trouwens de steun van de VU voor de Limburgse kompels in Zwartberg vergeten? Limburg is er ondertussen flink bovenop gekomen.

edit-typo

azert
15 juli 2008, 16:45
Hij heeft het tot 10 miljoen mensen laten doordringen dat deze federatie niet meer werkzaam s, dankzij de onwil van haar zuiderbewoners. Dat noem ik niet niks.

nee, het is duidelijk geworden dat de eisen van de n-va het land blokkeren maar dat zij staan te juichen bij de verrotting.

korvo
15 juli 2008, 16:46
Nee net zo min als dat ik die vlaamse politiekers graag sponsor. Vlaanderen is een regio niet meer of minder. Het confederaal model werkt niet en dat zal niet werken als we enkel radicalen voor elkaar zetten.

Bon, het unitair model werkte niet. Het federale ook niet en klaarblijkelijk het confederale ook niet volgens U. Wat nu?

kelt
15 juli 2008, 16:47
Nee net zo min als dat ik die vlaamse politiekers graag sponsor. Vlaanderen is een regio niet meer of minder. Het confederaal model werkt niet en dat zal niet werken als we enkel radicalen voor elkaar zetten.

Er hebben nog niet eens "radikalen" deelgenomen aan het,spijtig genoeg,mislukte project "Leterme 1"....


Bon,belangrijkst is dat de CD&V woord gehouden heeft en er de stekker uitgetrokken heeft.....

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:47
Nee, doe ik niet... Ik vind onze Yves namelijk een schertsfiguur die geen benul heeft van prioriteiten... Mijn ouders gaan het nog steeds moeilijk hebben om hun "mazout" te betalen ondanks een jaar drukdoenerij over BHV.

De PS zat nochtans in de regering om de socio-economische maatregelen te behartigen.

monza
15 juli 2008, 16:47
en ook alle alarmbellen, belangenconflicten en andere pariteiten?

Natuurlijk, eerlijk is eerlijk.
Een confederaal model is een ander verpakking voor hetzelfde hoopje miserie. Met dat voordeel dat de regio's nog meer postjes kunnen maken en beschermen.

Don Quichote
15 juli 2008, 16:48
Leterme houdt zijn woord, niet echt de eigenschap van een echte tsjeef ...

Niet Leterme.

Nva ...(en het succes van de Cdv, dankzij de Nva).

De Cdv wordt Vlaamser door noodzaak.
Het afkalven sinds WO2 werd redelijk pijnlijk.
Oppositie was de hel.

Leve het Vlaams Belang.

korvo
15 juli 2008, 16:48
nee, het is duidelijk geworden dat de eisen van de n-va het land blokkeren maar dat zij staan te juichen bij de verrotting.
Van de FDF en CDH géén woord uiteraard... Bij ons in HV vind men dit anders een prima ontwikkeling hoor! ;-)

azert
15 juli 2008, 16:48
Wij, in de HV van BHV, vinden dat helemaal geen symbooldossier.

Denk je dat er 1 Franstalige minder zal zijn na de splitsing en.. de twijfelende Franstaligen zullen nog wel even nadenken voor ze het Franstalige kamp verlaten.

monza
15 juli 2008, 16:49
Van de FDF en CDH géén woord uiteraard... Bij ons in HV vind men dit anders een prima ontwikkeling hoor! ;-)

Toch 1 die toegeeft dat men voor deze regio dan maar het hele land moet blokkeren.
:lol:

korvo
15 juli 2008, 16:50
Natuurlijk, eerlijk is eerlijk.
Een confederaal model is een ander verpakking voor hetzelfde hoopje miserie. Met dat voordeel dat de regio's nog meer postjes kunnen maken en beschermen.
Wel beste vriend, probeer dat maar eens te verkopen aan de Waalse/Francofone politici. Een confederaal model waarbij 2 soevereine staten afspreken wat ze nog samen doen (bv: buitenlandpolitiek, defensie, etc...) is de laatste reddingsboei voor België.

Duvelke
15 juli 2008, 16:50
Tiktiktik, de crisis komt er aan... Maar gelukkig hebben een paar radicale flaminganten een vuist weten te maken tegenover anderstalige landgenoten. Het heeft niks uitgehaald, buiten een kwalijke reputatie in het buitenland maar kom. We zijn goed voorbereid op de Amerikaanse crisis waar we binnen de EU binnekort ook van zullen mogen genieten...
Resultaat na 1 jaar Yves: niks. Mooi gedaan.:roll:
idd, trekt op nix

korvo
15 juli 2008, 16:50
Toch 1 die toegeeft dat men voor deze regio dan maar het hele land moet blokkeren.
:lol:
Tellen wij niet mee anders? Of geldt de solidariteit enkel voor andere groepen?

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:50
Denk je dat er 1 Franstalige minder zal zijn na de splitsing en.. de twijfelende Franstaligen zullen nog wel even nadenken voor ze het Franstalige kamp verlaten.

moet dit mij bang maken ofzo?

monza
15 juli 2008, 16:51
Wel beste vriend, probeer dat maar eens te verkopen aan de Waalse/Francofone politici. Een confederaal model waarbij 2 soevereine staten afspreken wat ze nog samen doen (bv: buitenlandpolitiek, defensie, etc...) is de laatste reddingsboei voor België.

Probeert u dat maar eens te verkopen dan :)

korvo
15 juli 2008, 16:51
Denk je dat er 1 Franstalige minder zal zijn na de splitsing en.. de twijfelende Franstaligen zullen nog wel even nadenken voor ze het Franstalige kamp verlaten.

Maar die mensen mogen gerust blijven hoor! Alleen zullen ze hun papiertjes in het Nederlands blijven krijgen. En voor eens en altijd beseffen dat ze in Vlaanderen wonen. En dat je daardoor geen besmettelijke ziektes oploopt.

azert
15 juli 2008, 16:52
Wel beste vriend, probeer dat maar eens te verkopen aan de Waalse/Francofone politici. Een confederaal model waarbij 2 soevereine staten afspreken wat ze nog samen doen (bv: buitenlandpolitiek, defensie, etc...) is de laatste reddingsboei voor België.

dan ist voor hen de moeite niet meer.
Dan is WalloBrux beter.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:52
Denk je dat er 1 Franstalige minder zal zijn na de splitsing en.. de twijfelende Franstaligen zullen nog wel even nadenken voor ze het Franstalige kamp verlaten.

Nee, maar de Franstaligen in de Rand zullen dan evenveel (en niet meer) rechten hebben dan de rest vd burgers in dit land.

korvo
15 juli 2008, 16:53
Probeert u dat maar eens te verkopen dan :)
Voila. Ik denk echter dat een aantal Franstalige politici dit beginnen te beseffen. Indien niet rest er nog slechts één oplossing. En dat hoeft heus niet slecht af te lopen. In Tsjechië en Slovakije bv heeft het nog nooit zo goed gedraaid.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:53
dan ist voor hen de moeite niet meer.
Dan is WalloBrux beter.

Wat houdt hen tegen?

filosoof
15 juli 2008, 16:54
Even om te vermelden dat Yves zijn sociaal-economisch plan volledig af en goedgekeurd is, ook ivm 'den mazout'maar hij geeft de voorrang aan de NVA boven de mensen.

korvo
15 juli 2008, 16:54
dan ist voor hen de moeite niet meer.
Dan is WalloBrux beter.
Ook niet wanneer er een - transparante en constructieve - solidariteit blijft? Weliswaar beperkt in de tijd en mét resultaatsverbintens. Ik wil ze best een duwtje in de rug geven hoor!

Oberon
15 juli 2008, 16:54
nee, het is duidelijk geworden dat de eisen van de n-va het land blokkeren maar dat zij staan te juichen bij de verrotting.

Misschien juichen ze wel, maar het zijn zeker niet de eisen van de NVA die het land blokkeren.
Wat door de Vlaamse onderhandelaars gevraagd en door de Walen afgewezen werd is veel, veel gematiger dan de eisen van het NVA.
Vergeet toch niet dat de Vlaamse resoluties, later ingeschreven in het Vlaams regeerakkoord, door een alle Vlaamse partijen goedgekeurd werden, niert enkel door het NVA.

Wat blokkeert het land wel ? Zoals Y. Leterme het uitdrukte, de huidige staatskundige structuur blokkeert het land. Het feit dat een minderheid haar wil niet enkel kan uitdrukken maar ook tegen de meerderheid in kan doordrukken.

monza
15 juli 2008, 16:54
Voila. Ik denk echter dat een aantal Franstalige politici dit beginnen te beseffen. Indien niet rest er nog slechts één oplossing. En dat hoeft heus niet slecht af te lopen. In Tsjechië en Slovakije bv heeft het nog nooit zo goed gedraaid.

grapjas, eenzijdig splitsen. Ze kunnen BHV nog niet eens oplossen.
De vlaamse politiek is te sterk verdeeld daarvoor.

korvo
15 juli 2008, 16:56
maar hij geeft de voorrang aan de NVA boven de mensen.
Tja jong - da's politiek... Toen bv het vreemdelingenstemrecht werd doorgedrukt was dat ook tegen de mening van "de mensen" in.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:56
grapjas, eenzijdig splitsen. Ze kunnen BHV nog niet eens oplossen.
De vlaamse politiek is te sterk verdeeld daarvoor.

De Vlaamse partijen staan nochtans op 1 lijn als het over BHV gaat.

maddox
15 juli 2008, 16:57
aan de prijs van de mazout kan geen enkele Belgische regering iets doen. dat zijn externe factoren.

Escuseer? 50% van de mazoutprijs zijn taxen. Daarbovenop de 21% BTW.
En dan beweer je dat de regering daar niks aan kan doen?
Neen, ze kunnen er niks aan doen, toch niet zonder in hun eigen zakken te zitten.

Savatage
15 juli 2008, 16:57
Nee, doe ik niet... Ik vind onze Yves namelijk een schertsfiguur die geen benul heeft van prioriteiten... Mijn ouders gaan het nog steeds moeilijk hebben om hun "mazout" te betalen ondanks een jaar drukdoenerij over BHV.

Als er hier iemand is die ergens geen benul van heeft over de zaken ben jij het wel. Die mazoutprijs varieert niet in functie van de communautaire kwesties in België, die staat daar los van.

korvo
15 juli 2008, 16:58
grapjas, eenzijdig splitsen. Ze kunnen BHV nog niet eens oplossen.
De vlaamse politiek is te sterk verdeeld daarvoor.
Nog even wachten en dan zijn alle vertragingsmaneuvers inzake BHV opgebruikt. Dan wordt BHV eenzijdig gesplitst. Wat betreft het land is dat slechts een kwestie van tijd. If the shit hits the fan zullen zelfs onvoorwaardelijke Belgisch-gezinden hun kar draaien.

filosoof
15 juli 2008, 16:59
'k Denk dat we niet gebaat zijn met een personencultus. Leterme nu op een voetstuk plaatsen helpt hem niet.

Beter ware dat de democratische Vlaamse partijen aan één zeel zou trekken, zoals de Walen doen.Idd.

korvo
15 juli 2008, 16:59
Escuseer? 50% van de mazoutprijs zijn taxen. Daarbovenop de 21% BTW.
En dan beweer je dat de regering daar niks aan kan doen?
Neen, ze kunnen er niks aan doen, toch niet zonder in hun eigen zakken te zitten.

Dan ga je op andere posten moeten besparen. En uiteindelijk geraken ook die gelden op... Zo simpel zit dat niet in elkaar en dat is trouwens een geheel andere discussie.

De schoofzak
15 juli 2008, 17:00
Escuseer? 50% van de mazoutprijs zijn taxen. Daarbovenop de 21% BTW.
En dan beweer je dat de regering daar niks aan kan doen?
Neen, ze kunnen er niks aan doen, toch niet zonder in hun eigen zakken te zitten.

Die hoge taksen kunnen niet geminderd worden, omdat aan franskiljonse kant men de senten door ramen en deuren gooit.
(afgezien daarvan, ben ik nog groter voorstander van het in eerste instantie verminderen van de belasting op arbeid)

Maar wat ik wou zeggen:

ik heb mijn handtekening gewijzigd, maar natuurlijk wel een beetje naar mijn eigen goesting en inzicht.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:00
Probeert u dat maar eens te verkopen dan :)
Met wat zijn ze nu bezig denk je? Zelf de koning zietet zitten :D

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF14072008_118&ref=nieuwsoverzicht

korvo
15 juli 2008, 17:00
Idd.
Let me guess: VB, N-VA en LDD horen daar niet bij veronderstel ik? 8-)

filosoof
15 juli 2008, 17:01
Escuseer? 50% van de mazoutprijs zijn taxen. Daarbovenop de 21% BTW.
En dan beweer je dat de regering daar niks aan kan doen?
Neen, ze kunnen er niks aan doen, toch niet zonder in hun eigen zakken te zitten.'t Schijnt dat een splitsing van BHV belangrijker zou zijn...:-P

filosoof
15 juli 2008, 17:01
2x

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:02
maar hij geeft de voorrang aan de NVA boven de mensen.

hij geeft de voorrang aan de N-Va boven de Waalse bloedsuckers

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:05
't Schijnt dat een splitsing van BHV belangrijker zou zijn...:-P
tschijnt dat yves al een volledig sociaal-economisch plan klaar en op tafel heeft gelegd (jeweetwel, 'den mazout' enzo), maar dat alles mislukt is door het waalse 'non' op communautair gebied van het akkoord :roll:

system
15 juli 2008, 17:08
Iedereen die vindt dat Yves zich niet heeft laten doen door de franstaligen en altijd voet bij stuk hield in de naam van Vlaanderen, zich niet liet naaien voor wat postjes en zijn kartelpartner niet verraden heeft raad ik ten zeerste aan om het eerste stukske van mij handtekenig te stelen. Ge hebt hierbij toestemming. Ik hoop dat de believers mijn voorbeeld zullen volgen. Ik spreek nu niet over resultaten, ik spreek over een correcte, onbreekbare houding van de man, waar hij uiteindelijk onder moest bukken, maar nooit heeft hij ze verraden.

Daarom: Yves Leterme houdt woord. Respect!

Edit - Plak dit in je handtekening, eerste lijn, zonder spaties als je akkoord gaat:
[color=re d][ B]Yves Leterme houdt woord. Respect![/ B][/colo r]

Een politieker op dit niveau moet oplossingen kunnen forceren. Leterme is veel te vlug naar de top gekatapulteerd door zijn partij. Hij ging het allemaal oplossen. Een grote ramp ja.

Eigenlijk durft niemand het te zeggen (behalve in de wandelgangen...) maar het is uiteindelijk zeer eenvoudig: Yves Leterme is gewoon niet bekwaam.

Oberon
15 juli 2008, 17:09
Let me guess: VB, N-VA en LDD horen daar niet bij veronderstel ik? 8-)

Waarom zouden NVA en LDD daar niet bijhoren ?

Mr. Orange
15 juli 2008, 17:11
Escuseer? 50% van de mazoutprijs zijn taxen. Daarbovenop de 21% BTW.
En dan beweer je dat de regering daar niks aan kan doen?
Neen, ze kunnen er niks aan doen, toch niet zonder in hun eigen zakken te zitten.

Hadden de Franstaligen inschikkelijker geweest, dan had de Vlaamse regering kunnen sponsoren...

Oberon
15 juli 2008, 17:12
Met wat zijn ze nu bezig denk je? Zelf de koning zietet zitten :D

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF14072008_118&ref=nieuwsoverzicht

Het is niet omdat de Koning de minister-presidenten uitnodigt dat dit veel moet betekenen. Herinner u dat hij de vorige keer ook B. De Wever en JM Dedecker ook ontving.
De eerste vroeg hem trouwens wanneer de kroonprins de meubels terug zou geven. :-) Trouwens wat is er nu van die meubels geworden?

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:14
Een politieker op dit niveau moet oplossingen kunnen forceren. Leterme is veel te vlug naar de top gekatapulteerd door zijn partij. Hij ging het allemaal oplossen. Een grote ramp ja.

Eigenlijk durft niemand het te zeggen (behalve in de wandelgangen...) maar het is uiteindelijk zeer eenvoudig: Yves Leterme is gewoon niet bekwaam.

hij regeert al aan de top sinds 1999, in de (Vlaamse) regering sinds 2004, in de federale 2007. Geloof me: het ligt niet aan zijn bekwaamheid en tenzij je daar ook rondloopt in de wandelgangen mag je best stoppen met insinueren en met degelijke argumentatie komen mijn beste belgiscist

Oberon
15 juli 2008, 17:17
Iedereen die vindt dat Yves zich niet heeft laten doen door de franstaligen en altijd voet bij stuk hield in de naam van Vlaanderen, zich niet liet naaien voor wat postjes en zijn kartelpartner niet verraden heeft raad ik ten zeerste aan om het eerste stukske van mij handtekenig te stelen. Ge hebt hierbij toestemming. Ik hoop dat de believers mijn voorbeeld zullen volgen. Ik spreek nu niet over resultaten, ik spreek over een correcte, onbreekbare houding van de man, waar hij uiteindelijk onder moest bukken, maar nooit heeft hij ze verraden.

Daarom: Yves Leterme houdt woord. Respect!

Edit - Plak dit in je handtekening, eerste lijn, zonder spaties als je akkoord gaat:
[color=re d][ B]Yves Leterme houdt woord. Respect![/ B][/colo r]


Verdient Y. Leterme dit of is het zijn partij CD&V die woord houdt ?

Oberon
15 juli 2008, 17:19
Gaan we voor een personencultus of stoppen we de CD&V en haar kartelpartner een hart onder de riem ?

solidarnosc
15 juli 2008, 17:20
Verdient Y. Leterme dit of is het zijn partij CD&V die woord houdt ?


Pfff. Leterme is al voor de 4de of 5de keer teruggefloten door zijn eigen partij nadat hij al een voorstel had gedaan dat door de andere partijen was aanvaard.

Jazeker
15 juli 2008, 17:23
En kwaad dat die belgicistjes nu zijn...

Weezer
15 juli 2008, 17:25
Laat ik ook eens solidair zijn :-)

Boduo
15 juli 2008, 17:30
Grapjas. De radicalen zijn in de minderheid en het ziet er niet naar uit dat ze snel belgie gaan kunnen opbreken.
Er is een poll bezig op zita.be. Momenteel : 27 % voor VB, 24 % voor LDD en 7 % voor NVA... samen is dat 58 % voor nationalistische partijen...
Het belgiekske barst, of je het gaarne(?) hebt of niet .

:vlaander:

Duvelke
15 juli 2008, 17:33
En kwaad dat die belgicistjes nu zijn...
kwaad?

razend ! :lol::lol:

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:35
Er is een poll bezig op zita.be. Momenteel : 27 % voor VB, 24 % voor LDD en 7 % voor NVA... samen is dat 58 % voor nationalistische partijen...
Het belgiekske barst, of je het gaarne(?) hebt of niet .

:vlaander:

Ik stemde N-Va, jij? :D

Gun
15 juli 2008, 17:35
Een politieker op dit niveau moet oplossingen kunnen forceren. Leterme is veel te vlug naar de top gekatapulteerd door zijn partij. Hij ging het allemaal oplossen. Een grote ramp ja.

Eigenlijk durft niemand het te zeggen (behalve in de wandelgangen...) maar het is uiteindelijk zeer eenvoudig: Yves Leterme is gewoon niet bekwaam.
Hij heeft inderdaad als minister president van de Vlaamse regering uitdrukkelijk bewezen niet bekwaam te zijn.:?

Het valt zelden voor, maar deze keer kraam je onzin uit beste system

Gun
15 juli 2008, 17:36
Ik stemde N-Va, jij? :D
ik ook, net zoals bij de afgelopen verkiezingen

NV-A + Leterme + Doomst

pibo®
15 juli 2008, 17:47
Ik stemde N-Va, jij? :D




Ik stem altijd Vlaams Belang ............. maar toch respect voor Leterme en Peeters

Oberon
15 juli 2008, 17:49
Ik stemde N-Va, jij? :D

Een poll is geen verkiezingsuitslag, zeker niet als het een internetpoll is.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:49
ik ook, net zoals bij de afgelopen verkiezingen

NV-A + Leterme + Doomst

Volgend jaar trek ik ook naar de stembus ;)
Maar ik twijfel wel nog tussen N-Va of VB. Voor VB stemmen is natuurlijk dom, maar zoals ze er nu voorstaan doen ze me twijfelen, mss kunnen ze echt regeren. En dan N-Va ben ikaanhanger, maar ben ik ook beginnen twijfelen door Leterme 1 en het feit dat hun ballen nog niet groot genoeg zijn om een splitsing te stemmen. En VB is me dan weer te racistisch. Moeilijk, moeilijk...

system
15 juli 2008, 17:49
Hij heeft inderdaad als minister president van de Vlaamse regering uitdrukkelijk bewezen niet bekwaam te zijn.:?

Het valt zelden voor, maar deze keer kraam je onzin uit beste system

Wanneer alles goed gaat, is het natuurlijk gemakkelijk bekwaam te zijn. Zoals Minister President te zijn van Vlaanderen.

Edoch, de bekwaamheid uit zich pas wanneer het allemaal niet zo goed gaat en men toch met oplossingen komt. En daarin is Leterme grandioos gebuisd. Een buis van hier tot Mogadishu.

Oberon
15 juli 2008, 17:50
hmm blijkbaar verkeerde quote geselecteerd. Sorry.

Mr. Orange
15 juli 2008, 17:50
ik ook, net zoals bij de afgelopen verkiezingen

NV-A + Leterme + Doomst

Doomst rules.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:51
Een poll is geen verkiezingsuitslag, zeker niet als het een internetpoll is.

Anders zwaaien de belgiscisten maar al te graag met internetpolls, als het hen wél uitkomt xD
En indien men stemrecht had zou het resultaat een betjee hiernaar zijn, want alleen de geinteresseerden stemmen daarop

system
15 juli 2008, 17:53
Er is een poll bezig op zita.be. Momenteel : 27 % voor VB, 24 % voor LDD en 7 % voor NVA... samen is dat 58 % voor nationalistische partijen...
Het belgiekske barst, of je het gaarne(?) hebt of niet .

:vlaander:

Raar dat die polls altijd naar voren worden geschoven wanneer het VB goed scoort. Toen in de Poll van het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen en een andere Poll van de Standaard een week geleden, het VB er maar magertjes uitkwam, bleef het muisstil op dit forum over de polls.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:55
Raar dat die polls altijd naar voren worden geschoven wanneer het VB goed scoort. Toen in de Poll van het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen en een andere Poll van de Standaard een week geleden, het VB er maar magertjes uitkwam, bleef het muisstil op dit forum over de polls.

Waarom zette jij ze er niet op dan?

Max van Dietschland
15 juli 2008, 17:56
Het is wel ineens een grote ommezwaai tegenover het tjeefse gedoe van gisteren, maar goed, het is een positieve ommezwaai van meneer Leterme. Uiteindelijk houdt Yves Leterme woord, dankzij zijn stevig kartel, het kartel die hij heeft opgericht, heeft hem gered van het absolute verraad en van de Belgicistische tjeverij. Al was het op het nippertje, moet ik zeggen. Ik had echt gedacht gisteren dat Leterme op zijn Verhofstadts ging voortdoen, desnoods zonder NVA, of dat zijn partij hem desnoods via een motie van wantrouwen hem moeten dwingen.

system
15 juli 2008, 17:58
Waarom zette jij ze er niet op dan?

Omdat ik niet geloof in 'polls'. De echte polls zijn de verkiezingen. Dat moet ge anders maar eens vragen aan JMDD.

system
15 juli 2008, 18:01
hij regeert al aan de top sinds 1999, in de (Vlaamse) regering sinds 2004, in de federale 2007. Geloof me: het ligt niet aan zijn bekwaamheid en tenzij je daar ook rondloopt in de wandelgangen mag je best stoppen met insinueren en met degelijke argumentatie komen mijn beste belgiscist

Men hoeft niet altijd in de wandelgangen rond te lopen om te weten wat daar gefluisterd wordt. En dat heeft niets met Belgicisme te maken.

azert
15 juli 2008, 18:14
Het is wel ineens een grote ommezwaai tegenover het tjeefse gedoe van gisteren, maar goed, het is een positieve ommezwaai van meneer Leterme. Uiteindelijk houdt Yves Leterme woord, dankzij zijn stevig kartel, het kartel die hij heeft opgericht, heeft hem gered van het absolute verraad en van de Belgicistische tjeverij. Al was het op het nippertje, moet ik zeggen. Ik had echt gedacht gisteren dat Leterme op zijn Verhofstadts ging voortdoen, desnoods zonder NVA, of dat zijn partij hem desnoods via een motie van wantrouwen hem moeten dwingen.

De koning zal hem vragen om voort te doen en de staatshervorming komt terecht bij een conferentie met de leiders van de gewesten.
Ief zou graag ook eens naast de koning zitten op 21 juli.

Gargamel
15 juli 2008, 18:18
Ik zou niet te vroeg victorie kraaien.Leterme zat in eigen partij en met meerdere jongeren CD&V alsook van NV-A,en de groeiende duidelijke ontevredenheid van de vlamingen,tegenover deze hoogmoedige franstaligen,tussen de hamer en het aambeeld.Vergeet niet dat hij zelfs meer wou toegeven.De druk was te groot om niet op te stappen,aangezien er geen land valt te ploegen met Wallonië.

Runders komt zojuist te zeggen op RTBF dat er een nieuwe echte dialoog moet komen.Ja,zeg nu zelf,wat doen die daar eigenlijk,meer dan een jaar,poen scheppen en lallen en brallen.Alsook veel op vakantie gaan.
Hij stapt evenwel niet af van aanpassingen in Brussel.Bah,geef het hen hé,laat ze stikken met Brussel,het is daar toch ook maar één geldverslindende puinhoop.


Feit is,nog nooit waren er zulke kansen om te scheiden,nu het nog waarmaken,maar dat is een ander paar mouwen denk ik.
Je zit daar met dat keuninkske die op zijn lui postje wil blijven.Voor men part mogen ze ook die vent hebben.

Gargamel
15 juli 2008, 18:26
Di Rupo komt het nog duidelijker uit te leggen.Indien er een staatshervorming komt moet dit in het voordeel zijn van de franstalige Brusselaars en walen.

En ook...Het is het NVA die dwarsligt,hun fout dus :lol:

Verder zget hij...Indien er een hervormin komt,en men zegt ons van te focussen op dit of dat "doel" ,is onmogelijk als er geen geld voorhanden is.


Duidelijk,de waalse politiekers willen maar één ding,de rest kan hen gestolen worden.Geld,meer en meer geld.

azert
15 juli 2008, 18:28
Di Rupo komt het nog duidelijker uit te leggen.Indien er een staatshervorming komt moet dit in het voordeel zijn van de franstalige Brusselaars en walen.

En ook...Het is het NVA die dwarsligt,hun fout dus :lol:

Verder zget hij...Indien er een hervormin komt,en men zegt ons van te focussen op dit of dat "doel" ,is onmogelijk als er geen geld voorhanden is.


Duidelijk,de waalse politiekers willen maar één ding,de rest kan hen gestolen worden.Geld,meer en meer geld.

Hij zei op rtl tvi: als we meer bevoegdheden krijgen, maar geen geld om ze uit te oefenen, dan trappen we niet in die valstrik.

Gargamel
15 juli 2008, 18:37
Hij zei op rtl tvi: als we meer bevoegdheden krijgen, maar geen geld om ze uit te oefenen, dan trappen we niet in die valstrik.


Mja,waarschijnlijk een ander RTL dan dat van hier.

Geert C
15 juli 2008, 18:44
Inderdaad, hij houdt woord... hij beloofde een akkoord op 15 juli, in plaats daarvan hebben we een manoeuvre om meer uitstel te verkrijgen...

duveltje382
15 juli 2008, 18:46
En nu op naar een onafhankelijk Vlaanderen ;-)

Geert C
15 juli 2008, 18:48
En nu op naar een onafhankelijk Vlaanderen ;-)
't Zal toch niet meer voor van de zomer zijn, want het Vlaams Parlement is in reces tot 19 september. :-)

system
15 juli 2008, 18:51
Inderdaad, hij houdt woord... hij beloofde een akkoord op 15 juli, in plaats daarvan hebben we een manoeuvre om meer uitstel te verkrijgen...

De man is een 'goeie mensch', maar niet ervaren genoeg. Gewogen, maar te licht bevonden.

Pietje
15 juli 2008, 18:56
Inderdaad, hij houdt woord...

Hij heeft "woord gehouden" onder druk van BDW & de rest van NV-a.

Max van Dietschland
15 juli 2008, 19:01
De koning zal hem vragen om voort te doen en de staatshervorming komt terecht bij een conferentie met de leiders van de gewesten.
Ief zou graag ook eens naast de koning zitten op 21 juli.

Inderdaad, we moeten goed uit de doppen kijken de komende dagen. CD&V moet voet bij stuk houden bij de koning, een Franstalige moet het nu maar doen. Echter als Herman Van Rompuy daar de deur platloopt.... :roll:

Hij heeft het Leterme al meerdere keren gelapt, tweede formatieopdracht eind september 2007, socio-economische noodregering november 2007, enz...

korvo
15 juli 2008, 19:08
Een kat in het nauw kan rare sprongen doen!

azert
15 juli 2008, 19:10
Inderdaad, we moeten goed uit de doppen kijken de komende dagen. CD&V moet voet bij stuk houden bij de koning, een Franstalige moet het nu maar doen. Echter als Herman Van Rompuy daar de deur platloopt.... :roll:

Hij heeft het Leterme al meerdere keren gelapt, tweede formatieopdracht eind september 2007, socio-economische noodregering november 2007, enz...

Het moet nu gedaan zijn met zijn voeten te laten spelen door de Fransen, zoals een vrouw op de zeedijk zei (ondervraagd dor de VRT televisie).

Ramon djv
15 juli 2008, 19:24
Strategische zet van Leterme en Albert. Yves biedt ontslag aan, Albert neemt een week de tijd om zich te beraden, terwijl Leterme verder onderhandelt met de Waalse politici.

Weeral een week gewonnen. Een week: dat zijn veel keren '5 minuten moed'.

Oberon
15 juli 2008, 19:36
Als de vos de passie preekt ....

Alle Waalse partijen vragen om toch door te gaan met Leterme. Dit moet ons tot nadenken stemmen.
Als zij zo graag Leterme zien terugkomen betekent dit misschien dat hij al verregaande toegevingen had gemaakt.

korvo
15 juli 2008, 19:37
Het moet nu gedaan zijn met zijn voeten te laten spelen door de Fransen, zoals een vrouw op de zeedijk zei (ondervraagd dor de VRT televisie).
U weet goed genoeg wat de vrouw in kwestie bedoelt. En deze vrouw zal bij de volgende verkiezingen misschien ook radicaliseren. Of wacht even; dommekl*ten die het onderscheid niet kennen tuusen Franstaligen en Fransen moeten zich niet moeien. Goed zo?

Masta
15 juli 2008, 20:33
Hij heeft "woord gehouden" onder druk van BDW & de rest van NV-a.

Fout en don't you eat that yellow snow either.

Onder druk van 800.000 voorkeurstemmen en onder druk van ruim 50% [NVA, VB, LDD en CD&V] van alle Vlaamse kiezers.

Over je onderschrift; het is onfatsoenlijk om fascisme te vergelijken met een redelijke vraag naar bestuurmiddelen die de economische leefbaarheid van Vlaanderen veiligstellen voor de toekomst. Het zijn de Belgicisten die België om zeep helpen, en hebben geholpen. Mensen zoals jij, mensen die niet willen praten over een modernisering van het meest disfunctionnele staatsapparaat in het westen.

Pietje
15 juli 2008, 21:04
Onder druk van 800.000 voorkeurstemmen en onder druk van ruim 50% [NVA, VB, LDD en CD&V] van alle Vlaamse kiezers.


:rofl: :rofl: Dat geloof ik nu direct, zie :lol:


Zonder druk vd CD&V-top en NV-A stond hij deze namiddag in het Parlement 8-)

Chipie
15 juli 2008, 21:13
:rofl: :rofl: Dat geloof ik nu direct, zie :lol:


Zonder druk vd CD&V-top en NV-A stond hij deze namiddag in het Parlement 8-)
Haat maakt nuchtere communicatie onmogelijk...

Jean-Pierre
15 juli 2008, 21:14
Over je onderschrift; het is onfatsoenlijk om fascisme te vergelijken met een redelijke vraag naar bestuurmiddelen die de economische leefbaarheid van Vlaanderen veiligstellen voor de toekomst. Het zijn de Belgicisten die België om zeep helpen, en hebben geholpen. Mensen zoals jij, mensen die niet willen praten over een modernisering van het meest disfunctionnele staatsapparaat in het westen.Ik heb geen problemen met hetgeen Pietje daar schrijft. De auteurs van deze daden waren socialisten! Het Vlaams Belang waar hij naar verwijst bestond toen zelfs niet. De socialistische partij bestond WEL!

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 21:14
Als de vos de passie preekt ....

Alle Waalse partijen vragen om toch door te gaan met Leterme. Dit moet ons tot nadenken stemmen.
Als zij zo graag Leterme zien terugkomen betekent dit misschien dat hij al verregaande toegevingen had gemaakt.

OF dat ze met een te groot ei in hun broek zitten om het zelf te moen oplossen :lol:

Masta
15 juli 2008, 21:17
:rofl: :rofl: Dat geloof ik nu direct, zie :lol:


Zonder druk vd CD&V-top en NV-A stond hij deze namiddag in het Parlement 8-)
Tel al die stemmen eens samen...

Druk van wie, wat of hoe? De vraag tot splitsing BHV is hoogdringend om consitutionele redenen. Ja?
Een staatshervorming evenzeer... dit staatsapparaat is kafkaiaans. Het is in het belang van Wallonië om op die staatshervorming in te gaan, omdat het België nog wat langer in leven zou kunnen houden.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 21:21
Tel al die stemmen eens samen...

Druk van wie, wat of hoe? De vraag tot splitsing BHV is hoogdringend om consitutionele redenen. Ja?
Een staatshervorming evenzeer... dit staatsapparaat is kafkaiaans. Het is in het belang van Wallonië om op die staatshervorming in te gaan, omdat het België nog wat langer in leven zou kunnen houden.
Tis waar. Yves wou zelfs de transfers laten doorgaan! Mits transparantie en resultaatverbintenis.

Ik denk dat het hem in de resultatenverbintenis zat :evil:

Jean-Pierre
15 juli 2008, 21:22
OF dat ze met een te groot ei in hun broek zitten om het zelf te moen oplossen :lol:Leterme stond gereed om met de broek op de enkels alles toe te geven... Voor de NV-A was dit politieke zelfmoord en daarom konden ze niet akkoord gaan. Leterme heeft alleen maar bewezen dat hij zo snel mogelijk aan een eerste minister job wil geraken en vele postjes uitdelen voor zijn CD&V. Kunt ge mij 1 vlaams punt opnoemen waar hij zijn mannetje heeft gestaan? De Vlaamse resoluties in het parlement? Kom zeg!...

Leg ook eens uit waarom ALLE Franstalige partijen konden deelnemen aan de bsprekingen, terwijl Leterme alleen maar met VLD, NV-A partners wou praten. Met de laatste peilingen betekenen deze partijen zelfs geen 50% meer van de Vlamingen. Wie denkt hij nog te kunnen vertegenwoordigen?

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 21:42
Leterme stond gereed om met de broek op de enkels alles toe te geven... .
Bron?

Wie denkt hij nog te kunnen vertegenwoordigen?
Mij.

labyrinth
15 juli 2008, 21:50
Iedereen die vindt dat Yves zich niet heeft laten doen door de franstaligen en altijd voet bij stuk hield in de naam van Vlaanderen, zich niet liet naaien voor wat postjes en zijn kartelpartner niet verraden heeft raad ik ten zeerste aan om het eerste stukske van mij handtekenig te stelen. Ge hebt hierbij toestemming. Ik hoop dat de believers mijn voorbeeld zullen volgen. Ik spreek nu niet over resultaten, ik spreek over een correcte, onbreekbare houding van de man, waar hij uiteindelijk onder moest bukken, maar nooit heeft hij ze verraden.

Daarom: Yves Leterme houdt woord. Respect!

Edit - Plak dit in je handtekening, eerste lijn, zonder spaties als je akkoord gaat:
[color=re d][ B]Yves Leterme houdt woord. Respect![/ B][/colo r]

Juist, voor de verkiezingen beloofde hij de Vlamingen een grondige staatshervorming maar zei ook steeds dat hij niet juist wist op welke manier die er zou komen, maar ze zou er zeker komen ...... en hij heeft woord gehouden, België is nu bijna failliet.

luc broes
15 juli 2008, 21:52
Een politieker op dit niveau moet oplossingen kunnen forceren. Leterme is veel te vlug naar de top gekatapulteerd door zijn partij. Hij ging het allemaal oplossen. Een grote ramp ja.

Eigenlijk durft niemand het te zeggen (behalve in de wandelgangen...) maar het is uiteindelijk zeer eenvoudig: Yves Leterme is gewoon niet bekwaam.
Wat een geluk dat we system hebben, anders zouden we het echt niet weten!
Dat manke belgische regime laten functioneren dat is toch het gemakkelijkste dat bestaat!
En zelfs d�*t kan die sukkelaar van een Leterme niet!

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 21:57
Juist, voor de verkiezingen beloofde hij de Vlamingen een grondige staatshervorming maar zei ook steeds dat hij niet juist wist op welke manier die er zou komen, maar ze zou er zeker komen ...... en hij heeft woord gehouden, België is nu bijna failliet.

Maar Vlaanderen LEEFT

luc broes
15 juli 2008, 21:57
hij regeert al aan de top sinds 1999, in de (Vlaamse) regering sinds 2004, in de federale 2007. Geloof me: het ligt niet aan zijn bekwaamheid en tenzij je daar ook rondloopt in de wandelgangen mag je best stoppen met insinueren en met degelijke argumentatie komen mijn beste belgiscist
system bedoelt gewoon dat Leterme nog niet op het niveau van system reikt!
system reikt namelijk tot in de wolken

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 21:58
system bedoelt gewoon dat Leterme nog niet op het niveau van system reikt!
system reikt namelijk tot in de wolken

nee, system leeft gewoon in de wolken :D

labyrinth
15 juli 2008, 22:02
Maar Vlaanderen LEEFT

Letterlijk ' de ene zijn brood is de andere zijn dood '. Ja, sommigen zijn daar inderdaad heel fier over. Als het eigen volk het maar goed heeft hé, de eigen stam hoe onduidelijk en onbeschrijfelijk die ook moge zijn.

Jean-Pierre
15 juli 2008, 22:10
Letterlijk ' de ene zijn brood is de andere zijn dood '. Ja, sommigen zijn daar inderdaad heel fier over. Als het eigen volk het maar goed heeft hé, de eigen stam hoe onduidelijk en onbeschrijfelijk die ook moge zijn.Hmm!... dat is iets dat we zeker niet kunnen zeggen van Leterme. Daar geldt 'ander volk eerst'. Hier een voorbeeld:

Instituut gerechtelijke opleiding, 10 juli 2008
Persbericht Vlaams Belang, Persmededeling, 4 juli 2008

Vandaag zien we diezelfde CD&V samen met NVA precies het tegenovergestelde doen van wat ze hun kiezers beloofd hadden. In plaats van het fameuze Instituut voor Gerechtelijke Opleiding – dat unitaire bastion, dat vergiftigde geschenk waarmee Onkelinx ons had opgezadeld – te ontmantelen, wordt het Instituut in zijn unitaire glorie vandaag herbevestigd, tot groot jolijt en grote vreugde – dat konden we daarjuist zien – van de collega van MR, de heer Crucke. Minstens hadden we toch kunnen verwachten dat er binnen dat Instituut twee vleugels opgericht zouden worden, zodat elke taalgroep eigen accenten zou kunnen gaan leggen, een eigen beleid zou kunnen ontwikkelen inzake Justitie. Ook daarvan vinden we echter niets terug. Het Instituut blijft een volstrekt unitair, Belgisch organisme, waarbij een paritair bestuursorgaan alle beslissingen neemt inzake programmering en samenwerking.

Vergeleken met bijvoorbeeld de Hoge Raad voor de Justitie die in 1999 werd opgericht en wel over een aparte Vlaamse en Franstalige vleugel en beleidsorganen beschikt, zetten wij met dit unitaire instituut dus een grote stap achteruit in plaats van vooruit. Het enige vernieuwende aan wat hier vandaag wordt goedgekeurd, is de toevoeging van drie afgevaardigden van de departementen Onderwijs van de Gemeenschappen. Drie, heel merkwaardig. Drie afgevaardigden waarvan welgeteld een Vlaming. Een op deze drie is dus Vlaming, 33%. Zo ver is het vandaag dus gekomen, dat de Vlamingen die 60% vertegenwoordigen van de bevolking in dit land, in dit Belgisch instituut nog maar eens in een minderheidspositie worden geplaatst. Ons amendement om het aantal Nederlandstaligen op 2 te brengen versus 1 Franstalige en 1 Duitstalige, werd door alle andere partijen, inclusief CD&V en N-VA, weggestemd.

Wat Leterme heeft uitgestoken dat laatste jaar weten we niet. We weten alleen, dat er ondertussen tal van 'Belgische' instituten hun unitair karakter hebben versterkt. Dat is prijs die Leterme heeft moeten betalen om 1 jaar eerste minister te mogen zijn. Conclusie: gooi die vent zo snel mogelijk buiten...

Masta
15 juli 2008, 22:10
... en hij heeft woord gehouden, België is nu bijna failliet.

Het financiele faillit van België is de schuld van Leterme... elaboreer die gedachte naar believe, ik zal het met plezier lezen.

Er is ook een politiek faillit...
quote Leterme "de grenzen van het federalisme zijn bereikt".

AyneRand
15 juli 2008, 22:31
U gooit alles op een hoopje. Er zijn géén algemene faciliteiten in Wallonië. Slechts een paar "verwelkomingsdocumenten" of dergelijke worden in het Nederlands en andere talen aangeboden. Dat gebeurt ook in de Rand bv met een uitnodiging voor Nederlandse lessen. U weet damn good dat de wooncode bedoeld is om nét de anderstalige kansen te geven op de Vlaamse arbeidsmarkt omdat ze - wegens ééntalig - niet aan de bak komen. Ik vrees dat u zelf een beetje teveel aan het schuimbekken bent.


De mensen die een villa kopen in de Rand hebben geen kans nodig op de Vlaamse arbeidsmarkt, ze zouden anders geen geld hebben om een villa te kunnen kopen ...

Svennies
15 juli 2008, 22:37
Letterlijk ' de ene zijn brood is de andere zijn dood '. Ja, sommigen zijn daar inderdaad heel fier over. Als het eigen volk het maar goed heeft hé, de eigen stam hoe onduidelijk en onbeschrijfelijk die ook moge zijn.

Hoe raadt U het mijn beste Labyrinth....

De eerste maal dat wij de francofone tactiek van eigen volk eerst toepassen,en het rendeert mijn beste....
Maar dat wisten wij immers al aangezien de franstalige bourgeoisie deze tactiek al 178 jaar lang met succes toepast...8O;-)

AyneRand
15 juli 2008, 22:39
Hoe raadt U het mijn beste Labyrinth....

De eerste maal dat wij de francofone tactiek van eigen volk eerst toepassen,en het rendeert mijn beste....
Maar dat wisten wij immers al aangezien de franstalige bourgeoisie deze tactiek al 178 jaar lang met succes toepast...8O;-)

Alleen schaadt je daarmee de franstalige bourgeoisie niet mee, alleen de armen. :lol::lol::lol:

Svennies
15 juli 2008, 22:42
De mensen die een villa kopen in de Rand hebben geen kans nodig op de Vlaamse arbeidsmarkt, ze zouden anders geen geld hebben om een villa te kunnen kopen ...

Haha, dat is dus de reden waarom U niet in de rand woont...

Svennies
15 juli 2008, 22:45
Alleen schaadt je daarmee de franstalige bourgeoisie niet mee, alleen de armen. :lol::lol::lol:

Geeft niet, toen de francofone bourgeoisie destijds tijdens de hongersnood in vlaanderen beide ogen toekneep voor de armoede die er heerste hadden die ook géén problemen met hun geweten...
Waarom zou ik er dan last moeten van hebben....

boontje komt om zijn loontje mijn beste....;-)

AyneRand
15 juli 2008, 22:47
Haha, dat is dus de reden waarom U niet in de rand woont...


Ik haat verkavelingen, meer moet je daar niet achter zoeken.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 22:47
Alleen schaadt je daarmee de franstalige bourgeoisie niet mee, alleen de armen. :lol::lol::lol:

Nee, je schaadt niemand, en helpt Vlaandern en (op termijn dan) Wallonie vooruit. En we zouden er nog moeten voor betalen ook? Ridicuul :lol:

AyneRand
15 juli 2008, 22:50
Geeft niet, toen de francofone bourgeoisie destijds tijdens de hongersnood in vlaanderen beide ogen toekneep voor de armoede die er heerste hadden ook géén problemen met hun geweten...
Waarom zou ik er dan last moeten van hebben....

boontje komt om zijn loontje mijn beste....;-)


En dan? Ik zal er geen last van hebben. En de anderen, die mogen creperen, ik zal er niet van wakker liggen. :lol::lol::lol:

Svennies
15 juli 2008, 22:51
Ik haat verkavelingen, meer moet je daar niet achter zoeken.

tja,belgië en meer bepaald vlaanderen is haast één grote verkaveling,dat is immers het nadeel van een klein land waar jaren lang zowat alles op stedenbouwkundig gebied toegelaten was...

van exaerde herman
15 juli 2008, 22:51
Schaf de deelstaat regeringen af en we hebben terug geld :)
schaf de federale regering af en we hebben terug meer geld.

AyneRand
15 juli 2008, 22:52
Nee, je schaadt niemand, en helpt Vlaandern en (op termijn dan) Wallonie vooruit. En we zouden er nog moeten voor betalen ook? Ridicuul :lol:

En de Franstalige bourgeoisie zal er zeker financieel op vooruit gaan. What's the problem? Uiteindelijk is het alleen het geld dat telt, de rest is van geen belang.

AyneRand
15 juli 2008, 22:52
tja,belgië en meer bepaald vlaanderen is haast één grote verkaveling,dat is immers het nadeel van een klein land waar jaren lang zowat alles op stedenbouwkundig gebied toegelaten was...

Voornamelijk in Vlaanderen ...

Svennies
15 juli 2008, 22:52
schaf de federale regering af en we hebben terug meer geld.

Schaf belgië af en we hebben haast geld te veel.....8O;-)

AyneRand
15 juli 2008, 22:55
Schaf belgië af en we hebben haast geld te veel.....8O;-)


Schaf de staat af, en iedereen is millionair.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 22:59
En de Franstalige bourgeoisie zal er zeker financieel op vooruit gaan. What's the problem? Uiteindelijk is het alleen het geld dat telt, de rest is van geen belang.

Het is één van. Niet meer, maar zeker niet minde.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 22:59
Schaf de staat af, en iedereen is millionair.

Voer anders onmiddelijk het communisme in in een supereurostaat? Bespaart je heel wat tijd 8-)

Svennies
15 juli 2008, 23:00
Schaf de staat af, en iedereen is millionair.

Dat is een beetje van het goede te veel,wat moeten al die politiekers dan gaan doen als men hun reden van bestaan wegneemt...;-)
Op welke manier moeten ze dan hun zakken gaan vullen zonder veel inspanning ,en gedaan met hun gratis auto met chauffeur en de etentjes op kosten van de staat...8O;-)

van exaerde herman
15 juli 2008, 23:02
Tellen wij niet mee anders? Of geldt de solidariteit enkel voor andere groepen?

raar toch dat bepaalde vlamingen wel solidair zijn met wallonie maar niet met de vlamingen in de rand.

AyneRand
15 juli 2008, 23:03
Voer anders onmiddelijk het communisme in in een supereurostaat? Bespaart je heel wat tijd 8-)

Als ultra-kapitalist zie ik absoluut niet in wat je daarmee wil bereiken ...

van exaerde herman
15 juli 2008, 23:04
maar hij geeft de voorrang aan de NVA boven de mensen.

NVA zijn ook mensen.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 23:05
Als ultra-kapitalist zie ik absoluut niet in wat je daarmee wil bereiken ...

forget what I said. Het was mss een té ingewikkeld kluchtje ;)

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 23:05
NVA zijn ook mensen.

Volgens de RTBF niet

van exaerde herman
15 juli 2008, 23:07
Escuseer? 50% van de mazoutprijs zijn taxen. Daarbovenop de 21% BTW.
En dan beweer je dat de regering daar niks aan kan doen?
Neen, ze kunnen er niks aan doen, toch niet zonder in hun eigen zakken te zitten.

de regering verhofstadt heeft daar 2 jaar iets aan gedaan door de taxen te verhogen.

AyneRand
15 juli 2008, 23:09
Dat is een beetje van het goede te veel,wat moeten al die politiekers dan gaan doen als men hun reden van bestaan wegneemt...;-)
Op welke manier moeten ze dan hun zakken gaan vullen zonder veel inspanning ,en gedaan met hun gratis auto met chauffeur en de etentjes op kosten van de staat...8O;-)

Politici zijn luizen, net zoals functionarissen, ondernemers zijn de elite van deze wereld.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 23:17
Politici zijn luizen, net zoals functionarissen, ondernemers zijn de elite van deze wereld.

Meestal Vlaamse dan nog (die meer en meer hun eigen mening durven geven). Laten we even de toekomst van dit land bepalen :twisted:

filosoof
15 juli 2008, 23:18
Hij heeft niets gebroken nee maar hij heeft ook nougatbollen gerealiseerd.
Wel in de aanloop naar de verkiezingen groot praten, 5 minuten politieke moed voor BHV. We staan na 1 jaar nog net evenver :)
Hij heeft al véél gedaan:
> 4 jaar wind gemaakt in de vlaamse regering,
> 800.000 stemmen gekregen en er niets mee kunnen aanvangen (hij geeft meer om de 5 stemmen van de NVA dan om zijn 800.000 kiezers)
> +13 maand wind gemaakt in de federale,
> 3 keer naar de koning gestapt om te zeggen dat hij niet verder mocht spelen van De Wever.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe

Cisalpina
15 juli 2008, 23:19
Ik denk niet dat Leterme onbekwaam is, maar ik heb wel de indruk dat hij het premierschap serieus heeft onderschat. België regeren is niet zo gemakkelijk als Vlaanderen regeren.

Het lijkt me daarnaast ook een beetje simpel om de schuld bij de N-VA te leggen. In de CD&V zit een pak debielen, maar volgens mij zijn ze toch slim en ervaren genoeg om te weten met wie ze een kartel aangaan. Toen al heeft CD&V gekozen voor een confederaal België, N-VA is gewoon de excuus-truus.

AyneRand
15 juli 2008, 23:20
Meestal Vlaamse dan nog (die meer en meer hun eigen mening durven geven). Laten we even de toekomst van dit land bepalen :twisted:

Geen enkel probleem, samen met mensen zoals Frère, de echte elite

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 23:26
Ik denk niet dat Leterme onbekwaam is, maar ik heb wel de indruk dat hij het premierschap serieus heeft onderschat. België regeren is niet zo gemakkelijk als Vlaanderen regeren.



Wiens schuld is dat?

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 23:27
Geen enkel probleem, samen met mensen zoals Frère, de echte elite

touché

Svennies
15 juli 2008, 23:27
Politici zijn luizen, net zoals functionarissen, ondernemers zijn de elite van deze wereld.

Hier ben ik voor één keer écht met je eens,met je laatste bewering dan weer niet,aangezien je zonder werkvolk géén ondernemer kan zijn...
Dus de elite is hoe dan ook afhankelijk van diegenen die het geld voor hun verdienen aangezien ze het zélf met eigen handen niet kunnen produceren...;-)

born2bewild
15 juli 2008, 23:28
Hij heeft al véél gedaan:
> 4 jaar wind gemaakt in de vlaamse regering,
> 800.000 stemmen gekregen en er niets mee kunnen aanvangen (hij geeft meer om de 5 stemmen van de NVA dan om zijn 800.000 kiezers)
> +13 maand wind gemaakt in de federale,
> 3 keer naar de koning gestapt om te zeggen dat hij niet verder mocht spelen van De Wever.


het doet mij plezier te zien dat het zoveel pijn doet.
Sterke zet van Leterme trouwens

Vlaanderen Boven
15 juli 2008, 23:29
N-VA is gewoon de excuus-truus.

Ware woorden. Ook de Franstaligen overdrijven sterk de rol van de N-VA. Ze kunnen blijkbaar niet vatten dat een grote Vlaamse partij eens niet zomaar toegeeft.

Ik was zelf ook nogal verbaasd...na decennia van halfslachtig belgicisme waait er blijkbaar eindelijk toch iets van een Vlaamse wind door de CD&V. Wederom halfslachtig, maar het is een verbetering.

AyneRand
15 juli 2008, 23:31
Hier ben ik voor één keer écht met je eens,met je laatste bewering dan weer niet,aangezien je zonder werkvolk géén ondernemer kan zijn...
Dus de elite is hoe dan ook afhankelijk van diegenen die het geld voor hun verdienen aangezien ze het zélf met eigen handen niet kunnen produceren...;-)

Mis, zonder ons kunnen ze niet werken. Wij hebben het kapitaal.

filosoof
15 juli 2008, 23:34
Even om te vermelden dat Yves zijn sociaal-economisch plan volledig af en goedgekeurd is, ook ivm 'den mazout'Idd, hij had enkel niet voorzien dat NVA hem zou bevelen, af te treden, zodat hij het niet kan waarmaken...Of misschien toch wél? Néé, zo slim is hij nu ook weer niet. Reynders wél.:|

Peterprincipe (http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe)

Svennies
15 juli 2008, 23:38
Mis, zonder ons kunnen ze niet werken. Wij hebben het kapitaal.

En wij kunnen zelf niet voor ons eigen beginnen denkt U,klein beginnen en gestaag uitbouwen,net zoals al die multinationals lang geleden begonnen zijn....
De markt ligt dan toch open aangezien al die bedrijven van de groot-kapitalisten volledig op hun rug liggen door gebrek aan bereidwillig personeel...

Al die grote bedrijven failliet aangezien de aandeelhouders er hun geld uitsleuren en de aandelen waardeloos worden....

Harde tijden voor de sukkelaars mijn beste,maar gouden tijden voor diegenen die durven...;-)

AyneRand
15 juli 2008, 23:41
En wij kunnen zelf niet voor ons eigen beginnen denkt U,klein beginnen en gestaag uitbouwen,net zoals al die multinationals lang geleden begonnen zijn....
De markt ligt dan toch open aangezien al die bedrijven van de groot-kapitalisten volledig op hun rug liggen door gebrek aan bereidwillig personeel...

Al die grote bedrijven failliet aangezien de aandeelhouders er hun geld uitsleuren en de aandelen waardeloos worden....

Harde tijden voor de sukkelaars mijn beste,maar gouden tijden voor diegenen die durven...;-)

In China heb ik in onze entiteit nooit onbereidwillig personeel gezien. Dat zijn pas arbeiders, kunnen de Europeanen iets van leren.

Miguelito
15 juli 2008, 23:46
Nee, doe ik niet... Ik vind onze Yves namelijk een schertsfiguur die geen benul heeft van prioriteiten... Mijn ouders gaan het nog steeds moeilijk hebben om hun "mazout" te betalen ondanks een jaar drukdoenerij over BHV.

Leterme moest dan ook het puin van 8 jaar immobilisme en verhofstadt opruimen, al vergeten?

In China heb ik in onze entiteit nooit onbereidwillig personeel gezien. Dat zijn pas arbeiders, kunnen de Europeanen iets van leren.
:rofl: een van de schandaligste landen op sociaal gebied ...

Svennies
15 juli 2008, 23:50
In China heb ik in onze entiteit nooit onbereidwillig personeel gezien. Dat zijn pas arbeiders, kunnen de Europeanen iets van leren.

Dat zijn slaven,en niet lang meer me dunkt,Laat de chinese arbeider zich maar méér bewust van zijn positie worden,en dat hij als hij wil het héle bedrijf door middel van stakingen miloenen euro's kan armer maken zonder dat het groot-kapitaal daartegen veel kan doen aangezien ze niet zonder arbeiders kunnen...
Of toch nog maar eens het bedrijf verhuizen...inderdaad zulks kost véél geld,en dat zien de aandeelhouders liever in eigen zak verdwijnen....;-)

daiwa
16 juli 2008, 01:51
In China heb ik in onze entiteit nooit onbereidwillig personeel gezien. Dat zijn pas arbeiders, kunnen de Europeanen iets van leren.


Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Ik heb geen werkmannen, ik werk met geld, aandelen,

azert
16 juli 2008, 06:29
In de CD&V zit een pak debielen, maar volgens mij zijn ze toch slim en ervaren genoeg om te weten met wie ze een kartel aangaan.

Je verwacht toch dat politici iets willen opbouwen en niet dat Weyts, Brepoels, Overmeer en Bourgeois in halve euforie rondlopen omdat ze alles hebben kunnen blokkeren; zoals De Morgen vandaag schrijft.

born2bewild
16 juli 2008, 06:34
eerst blokkeren, splitsen, bouwen

een ziekte wil je ook liever niet 'opbouwen'

nee serieus, die mannen zijn goed bezig

Pietje
16 juli 2008, 07:05
Ik denk niet dat Leterme onbekwaam is, maar ik heb wel de indruk dat hij het premierschap serieus heeft onderschat.

Hij mist iedere vorm van leiderschap dat je van een Eerste-Minister mag verwachten.

stropkeuh
16 juli 2008, 07:12
Laat ik ook eens solidair zijn :-)

Alléz das trés sympa, zou Boma zeggen.
IK zeg: mijn gedacht...;-)

monza
16 juli 2008, 07:23
Nog even wachten en dan zijn alle vertragingsmaneuvers inzake BHV opgebruikt. Dan wordt BHV eenzijdig gesplitst. Wat betreft het land is dat slechts een kwestie van tijd. If the shit hits the fan zullen zelfs onvoorwaardelijke Belgisch-gezinden hun kar draaien.

Hoelang 5 minuten? of zal het iets langer duren met wat meer leugens?

monza
16 juli 2008, 07:25
het doet mij plezier te zien dat het zoveel pijn doet.
Sterke zet van Leterme trouwens

Laffe zet eerder, de problemen niet kunnen en willen aanpakken toont weinig moed.

Gun
16 juli 2008, 07:27
Wanneer alles goed gaat, is het natuurlijk gemakkelijk bekwaam te zijn. Zoals Minister President te zijn van Vlaanderen.

Edoch, de bekwaamheid uit zich pas wanneer het allemaal niet zo goed gaat en men toch met oplossingen komt. En daarin is Leterme grandioos gebuisd. Een buis van hier tot Mogadishu.En jij wijt die buis aan hemzelf?

Word wakker system, we leven in twee totaal verschillende politieke maatschappijen en wanneer "non" de hoofdmoot wordt in de ene dan mag je in de andere de meest capabele polticus hebben, dan nog red je het niet.

Of vind jij dat Leterme, net als de vorige Verhostadten, Dehaenes en Martensens plat op zijn buik had moeten gaan om een akkoord er door te sleuren en zijn post te behouden?

Tegen megalomane hypocresie is weining te beginnen in deze materie ...

Gun
16 juli 2008, 07:29
Doomst rules.Doomst is één van die mannen die al laten vallen heeft dat indien het kartel splitst hij nog niet weet welke kant hij zou kiezen ... daarom is de beslissing nog niet gevallen ... maar waar rook is is vuur ...

Gun
16 juli 2008, 07:30
Di Rupo komt het nog duidelijker uit te leggen.Indien er een staatshervorming komt moet dit in het voordeel zijn van de franstalige Brusselaars en walen.

En ook...Het is het NVA die dwarsligt,hun fout dus :lol:

Verder zget hij...Indien er een hervormin komt,en men zegt ons van te focussen op dit of dat "doel" ,is onmogelijk als er geen geld voorhanden is.


Duidelijk,de waalse politiekers willen maar één ding,de rest kan hen gestolen worden.Geld,meer en meer geld.Hypocresie m.a.w.

monza
16 juli 2008, 07:31
Tegen radicale ideologie over een republiek vlaanderen is anders ook niet veel te beginnen.
Die draad waarin de mythes worden ontkracht beschrijft men hier als onzin omdat het gewoon niet in het kortzichtig kraampje van de meerderheid van dit forum past.

Gun
16 juli 2008, 07:33
Politici zijn luizen, net zoals functionarissen, ondernemers zijn de elite van deze wereld.én door plat op de buik te gaan voor de francofonie om zijn postje te behouden

Read my signature ...

azert
16 juli 2008, 07:33
Doomst is één van die mannen die al laten vallen heeft dat indien het kartel splitst hij nog niet weet welke kant hij zou kiezen ... daarom is de beslissing nog niet gevallen ... maar waar rook is is vuur ...


Michel Doomst, ooit nog auteur van het ACW-blad Visie dixit
http://www.mediargus.be/ng/static/viewdoc.aspx?id=535A6362394A37707047722B3231315150 58615335413D3D

moeten ze dan meteen uit het ACW zetten. Een ACW'er die het rechts-conservatief project van BDW zou steunen.

Het succes begint de backbenchers duidelijk naar het hoofd te stijgen en ze worden overmoedig.

Gun
16 juli 2008, 07:37
Michel Doomst, ooit nog auteur van het ACW-blad Visie dixit
http://www.mediargus.be/ng/static/viewdoc.aspx?id=535A6362394A37707047722B3231315150 58615335413D3D

moeten ze dan meteen uit het ACW zetten. Een ACW'er die het rechts-conservatief project van BDW zou steunen.

Het succes begint de backbenchers duidelijk naar het hoofd te stijgen en ze worden overmoedig.Evolutie staat duidelijk niet in jouw woordenboek ...

born2bewild
16 juli 2008, 07:39
Tegen radicale ideologie over een republiek vlaanderen is anders ook niet veel te beginnen.
.

wat is er verkeerd met radicaal? De wetten van Newton en de evolutieleer zijn ook radicaal.

born2bewild
16 juli 2008, 07:40
moeten ze dan meteen uit het ACW zetten.
zal niet gebeuren

monza
16 juli 2008, 07:44
wat is er verkeerd met radicaal? De wetten van Newton en de evolutieleer zijn ook radicaal.

U zal Darwin bedoelen.
En u vergelijkt appelen met peren. Maar goed als u in de USA woont kan ik uw simpele visie op radicaal wel begrijpen.

system
16 juli 2008, 08:15
En jij wijt die buis aan hemzelf?

Word wakker system, we leven in twee totaal verschillende politieke maatschappijen en wanneer "non" de hoofdmoot wordt in de ene dan mag je in de andere de meest capabele polticus hebben, dan nog red je het niet.

Of vind jij dat Leterme, net als de vorige Verhostadten, Dehaenes en Martensens plat op zijn buik had moeten gaan om een akkoord er door te sleuren en zijn post te behouden?

Tegen megalomane hypocresie is weining te beginnen in deze materie ...

Hij is toch eerste minister of niet? De fout is gemaakt door een Leterme in een overwinningsroes na zijn goede score. Met zijn boute uitspraak dat hij het allemaal in een minimum van tijd ging oplossen. Hij heeft dus niets opgelost. Hij wordt bovendien ook nog gegijzeld door de NVA. Nu, dat de franstaligen een grote verantwoordelijkheid dragen in deze mislukking, staat buiten kijf. Ik heb dit dan ook verschillende keren gezegd op dit forum. De franstaligen moeten beseffen dat de meerderheid in dit land niet langer kan gegijzeld worden door een minderheid. En dat, als zij hardleers blijven, zij moeten instaan voor de gevolgen. In die zin ben ik het 100% eens met De Gucht. Persoonlijk ben ik voorstander van een grondige staatshervorming met zeer ruime bevoegdheden voor de gemeenschappen.

Maar geef toe, als ge meer dan één jaar krijgt en ge bakt er niet veel van (zeker op communautair vlak), dan moet ge u toch vragen beginnen te stellen over de bekwaamheid van 'wonderboy' Leterme.

Jan Meuleman
16 juli 2008, 08:20
Het is wel ineens een grote ommezwaai tegenover het tjeefse gedoe van gisteren, maar goed, het is een positieve ommezwaai van meneer Leterme. Uiteindelijk houdt Yves Leterme woord, dankzij zijn stevig kartel, het kartel die hij heeft opgericht, heeft hem gered van het absolute verraad en van de Belgicistische tjeverij. Al was het op het nippertje, moet ik zeggen. Ik had echt gedacht gisteren dat Leterme op zijn Verhofstadts ging voortdoen, desnoods zonder NVA, of dat zijn partij hem desnoods via een motie van wantrouwen hem moeten dwingen.

Dat Leterme uiteindelijk niet toegegeven heeft stemt elke "Vlaming" blij. Maar toch even wat relativeren. Leterme heeft grote beloften gedaan maar deze snel onderdrukt bij de onderhandelingen. Uiteindelijk moest hij bij elk gesprek met de franstaligen een beetje meer toegeven. Ze waren en blijven nogsteeds bereid tot een gesprek, want dat geeft ze de zekerheid dat een beetje van de Vlaamse eisen wordt afgevijld.

Leterme moest eerst zijn broek laten zakken, later stond hij er in zijn adamskostuum, dan wilden ze nog een beetje met zijn ballen spelen. En toen ze begonnen met er aan te trekken dacht Leterme het zelfs in zijn eigen partij niet meer verkocht te krijgen.

Daarom "gaf hij niet toe" en bleef hij "zijn woord getrouw".

Jan Meuleman
16 juli 2008, 08:22
Juist, voor de verkiezingen beloofde hij de Vlamingen een grondige staatshervorming maar zei ook steeds dat hij niet juist wist op welke manier die er zou komen, maar ze zou er zeker komen ...... en hij heeft woord gehouden, België is nu bijna failliet.

Ik vind dat niet erg.

Jan Meuleman
16 juli 2008, 08:25
Politici zijn luizen, net zoals functionarissen, ondernemers zijn de elite van deze wereld.
Jammer dat je er niet bijhoort.

luc broes
16 juli 2008, 08:39
Wanneer alles goed gaat, is het natuurlijk gemakkelijk bekwaam te zijn. Zoals Minister President te zijn van Vlaanderen.

Beste system, eindelijk verstandige en correcte praat. Het was willicht uit verstrooidheid, maar toch.
Het is gemakkelijk Vlaanderen te regeren en Minister President te zijn. Een waarheid als een koe.
Intussen weten we allemaal en mogelijk jij ook dat België (bijna) niet meer te regeren valt.

Elk redelijk mens weet dus wat er nu moet gebeuren:
Vlaanderen onafhankelijk, of op zijn minst confederaal.

luc broes
16 juli 2008, 08:44
Juist, voor de verkiezingen beloofde hij de Vlamingen een grondige staatshervorming maar zei ook steeds dat hij niet juist wist op welke manier die er zou komen, maar ze zou er zeker komen ...... en hij heeft woord gehouden, België is nu bijna failliet.
Leterme heeft onbewust aangetoond dat de belgische wettelijkheid onverzoenbaar is met goed bestuur en democratie.

Een verwende minderheid zegt NON en alles blijft zoals het was.

azert
16 juli 2008, 09:12
Beste system, eindelijk verstandige en correcte praat. Het was willicht uit verstrooidheid, maar toch.
Het is gemakkelijk Vlaanderen te regeren en Minister President te zijn. Een waarheid als een koe.
Intussen weten we allemaal en mogelijk jij ook dat België (bijna) niet meer te regeren valt.

Elk redelijk mens weet dus wat er nu moet gebeuren:
Vlaanderen onafhankelijk, of op zijn minst confederaal.

Vlaanderen onafhankelijk; maar dan zonder Brussel is wellicht redelijk gemakkelijk te realiseren.

vlijmscherp
16 juli 2008, 09:14
Vlaanderen onafhankelijk; maar dan zonder Brussel is wellicht redelijk gemakkelijk te realiseren.

dan is het zo hé. Brussel verliest 165.000 Vlaamse ambtenaren, wie weet wat Europa gaat doen?

Pantoffeldiertje
16 juli 2008, 09:17
Tiktiktik, de crisis komt er aan... Maar gelukkig hebben een paar radicale flaminganten een vuist weten te maken tegenover anderstalige landgenoten. Het heeft niks uitgehaald, buiten een kwalijke reputatie in het buitenland maar kom. We zijn goed voorbereid op de Amerikaanse crisis waar we binnen de EU binnekort ook van zullen mogen genieten...
Resultaat na 1 jaar Yves: niks. Mooi gedaan.:roll:

Resultaat 8 jaar Verhofstadt?

Jan Meuleman
16 juli 2008, 09:35
dan is het zo hé. Brussel verliest 165.000 Vlaamse ambtenaren, wie weet wat Europa gaat doen?

Misschien zal Wallo-Brux wel 330.000 franstaligen benoemen. :lol::lol::lol:

Jean-Pierre
16 juli 2008, 09:42
dan is het zo hé. Brussel verliest 165.000 Vlaamse ambtenaren, wie weet wat Europa gaat doen?Wat Europa gaat doen is het minste van onze problemen. De Europese Unie is zelfs akkoord gegaan om een dwergstaat zoals Kosovo onafhankelijk te verklaren, die nota bene geen enkele economische meerwaarde bezit... waarom zou Vlaanderen WEL een probleem zijn?

luc broes
16 juli 2008, 10:00
Vlaanderen onafhankelijk; maar dan zonder Brussel is wellicht redelijk gemakkelijk te realiseren.

Brussel is

europese hoofdstad
hoofdstad van België
hoofdstad van Vlaanderen
gewoon een stad zoals elke andere stad

Hoe dat moet opgelost en verdeeld worden is natuurlijk niet éénvoudig.
Maar Brussel is duidelijk niet alleen eigendom van Europa, of belgië, of vlaanderen, of zijn stadsbewoners.

Wie zal zorgen voor de 20% werklozen, de scholen (de Vlaamse zijn de beste!), wie levert de noodzakelijke meertaligen, wie betaalt de rekeningen enz?

Het ziet er dus naar uit dat Vlaanderen daar noodzakelijk zal zijn.

system
16 juli 2008, 10:02
Beste system, eindelijk verstandige en correcte praat. Het was willicht uit verstrooidheid, maar toch.
Het is gemakkelijk Vlaanderen te regeren en Minister President te zijn. Een waarheid als een koe.
Intussen weten we allemaal en mogelijk jij ook dat België (bijna) niet meer te regeren valt.

Elk redelijk mens weet dus wat er nu moet gebeuren:
Vlaanderen onafhankelijk, of op zijn minst confederaal.

U haalt de dingen weer uit de context. Zoals vaak. Het wapen van de zwakke.

vlijmscherp
16 juli 2008, 10:06
Wat Europa gaat doen is het minste van onze problemen. De Europese Unie is zelfs akkoord gegaan om een dwergstaat zoals Kosovo onafhankelijk te verklaren, die nota bene geen enkele economische meerwaarde bezit... waarom zou Vlaanderen WEL een probleem zijn?

ik bedoel dus of de EU nog in Brussel zal willen blijven.

Jean-Pierre
16 juli 2008, 10:07
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Beste system, eindelijk verstandige en correcte praat. Het was willicht uit verstrooidheid, maar toch. Het is gemakkelijk Vlaanderen te regeren en Minister President te zijn. Een waarheid als een koe. Intussen weten we allemaal en mogelijk jij ook dat België (bijna) niet meer te regeren valt. Elk redelijk mens weet dus wat er nu moet gebeuren: Vlaanderen onafhankelijk, of op zijn minst confederaal.

U haalt de dingen weer uit de context. Zoals vaak. Het wapen van de zwakke.Probeer dat nu eens op een logische manier aan te tonen...

De schoofzak
16 juli 2008, 10:10
Brussel is

europese hoofdstad
hoofdstad van België
hoofdstad van Vlaanderen
gewoon een stad zoals elke andere stad

Hoe dat moet opgelost en verdeeld worden is natuurlijk niet éénvoudig.
Maar Brussel is duidelijk niet alleen eigendom van Europa, of belgië, of vlaanderen, of zijn stadsbewoners.

Wie zal zorgen voor de 20% werklozen, de scholen (de Vlaamse zijn de beste!), wie levert de noodzakelijke meertaligen, wie betaalt de rekeningen enz?

Het ziet er dus naar uit dat Vlaanderen daar noodzakelijk zal zijn.

Eventjes een zijsprong.
Het is niet alleen in ons (on)landje dat de dingen vaak niet duidelijk zijn, zoals vb. hoe kan Brussel de hoofdstad zijn van Vlaanderen enz.
Ook in de EU zijn er zo van die dingen die men niet durft benoemen.

Zeg dus nooit dat Brussel de hoofdstad is van de EU, tenzij je je nooit meer in de buurt van Straatsburg zou willen wagen ...

Europa zal zich niet teveel aantrekken van het lokale bestuur in Brussel, de tegenstanders van de lokalisatie in Brussel zouden dit nooit slikken, en de voorstanders hebben er onvoldoende voordeel bij om daarvoor ruzie te maken.
Behalve één ding: als Brussel zou dreigen deel uit te maken van Frankrijk: dat zullen de andere grootmachten in de EU nooit slikken, want dat zou een te groot voordeel zijn voor Fr.

system
16 juli 2008, 10:20
Probeer dat nu eens op een logische manier aan te tonen...

Wat ik hiermee zeggen wilde is dat men zijn echte bekwaamheid toont wanneer men moeilijke dingen moet oplossen. En Leterme ging dat eens even doen. Volgens zijn zeggen dan. Maar hij deed het niet. Hij bakte er niet veel van. En hij heeft nochtans de tijd gehad.

Jean-Pierre
16 juli 2008, 10:21
ik bedoel dus of de EU nog in Brussel zal willen blijven.Ik zie niet goed in hoe de EU dat zou uitleggen. De Belgische toestand is een intern probleem. Indien de EU stelling neemt tegenover de 'modernisering' van een staat of zich rechtstreeks gaat mengen in de interne aangelegenheden van een staat... dan pas zullen er interessante toestanden ontstaan die zoiets als precedent zullen gebruiken. ...Niet in België maar in een reeks andere landen van de EU... Wat denkt ge dat er dan met de EU zal gebeuren?...

born2bewild
16 juli 2008, 10:22
U zal Darwin bedoelen.
En u vergelijkt appelen met peren.

neen, ik bedoel de wetten van Newton en de evolutieleer

Jean-Pierre
16 juli 2008, 10:25
Wat ik hiermee zeggen wilde is dat men zijn echte bekwaamheid toont wanneer men moeilijke dingen moet oplossen. En Leterme ging dat eens even doen. Volgens zijn zeggen dan. Maar hij deed het niet. Hij bakte er niet veel van. En hij heeft nochtans de tijd gehad.Volledig akkoord system. Maar dat is dan ook zijn probleem. Het feit is dat Leterme ons wetens en willens iets voorgelogen heeft. Tijdens die bewuste avond waar de verkiezingsuitslagen bekend gemaakt werden... stond hij met al die Vlaamse vlaggen op de achtergrond. Een jaar later komen wij te weten in de krant ... dat hij zich 'toen' niet zo gelukkig vond met al die Vlaamse symbolen. Die vent heeft ons al die tijd iets voorgelogen... Gooi Leterme eruit!

Jean-Pierre
16 juli 2008, 10:31
neen, ik bedoel de wetten van Newton en de evolutieleerInteressant punt. De 'wetten' van Newton omvat de wet van Galilei die vaststelde dat een lichaam waar geen kracht op werkt, steeds dezelfde snelheid zal hebben (mits verwaarlozing van de wrijving) en het principe van Hooke, die als eerste vastelde dat de zwaartekracht een functie is van de afstand. Uit opportunistische redenen heeft men dan maar alles op rekening van Newton geschreven. De evolutieleer kent ook verschillende auteurs. Darwin is gekend voor voor zijn principe van mutatie en selectie. Allé, gewoon weg om te zeggen dat we nog over iets anders kunnen discussiëren dan de politiek...

Ramon djv
16 juli 2008, 11:09
Wat ik hiermee zeggen wilde is dat men zijn echte bekwaamheid toont wanneer men moeilijke dingen moet oplossen. En Leterme ging dat eens even doen. Volgens zijn zeggen dan. Maar hij deed het niet. Hij bakte er niet veel van. En hij heeft nochtans de tijd gehad.

Leterme liet een jaar geleden een heel zelfvoldaan gezicht zien. Dat hij de Vlaamse regering succesvol leidde en dat hij, en dat is een persoonlijke mening, een integer en deskundig politicus is, heeft er waarschijnlijk in combinatie met een pak voorkeurstemmen toe geleid dat de mens zichzelf overschat heeft. Want een 150 jaar oud communautair probleem lost men niet op door 5 minuten moed te tonen.

Alhoewel hij mijn stem niet krijgt, vind ik Leterme een van de weinige politieke grootheden die dit land op een degelijke manier zou kunnen leiden. Hij is ook een van de weinigen die niet geschikt is om in het circus of op de kermis te gaan werken. :-D

luc broes
16 juli 2008, 11:40
Wat ik hiermee zeggen wilde is dat men zijn echte bekwaamheid toont wanneer men moeilijke dingen moet oplossen. En Leterme ging dat eens even doen. Volgens zijn zeggen dan. Maar hij deed het niet. Hij bakte er niet veel van. En hij heeft nochtans de tijd gehad.
Warum es einfach machen wenn es kompliziert auch geht?

einfach = Vlaanderen onafhankelijk
kompliziert = op zijn belgisch

Alleen: 'auch' moet in ons geval veranderd worden naar 'nicht'

Stelt system hier voor dat we op zijn belgisch moeten (slecht) besturen omdat Leterme op die manier zou kunnen aantonen hoe bekwaam hij wel is?

Of zouden we liever op zijn Vlaams (goed) besturen gewoon omdat het zo beter en eenvoudiger is.


Zou ik de zaken nu weer uit hun context gehaald hebben?

azert
16 juli 2008, 11:43
Leterme liet een jaar geleden een heel zelfvoldaan gezicht zien. Dat hij de Vlaamse regering succesvol leidde en dat hij, en dat is een persoonlijke mening, een integer en deskundig politicus is, heeft er waarschijnlijk in combinatie met een pak voorkeurstemmen toe geleid dat de mens zichzelf overschat heeft. Want een 150 jaar oud communautair probleem lost men niet op door 5 minuten moed te tonen.

Alhoewel hij mijn stem niet krijgt, vind ik Leterme een van de weinige politieke grootheden die dit land op een degelijke manier zou kunnen leiden. Hij is ook een van de weinigen die niet geschikt is om in het circus of op de kermis te gaan werken. :-D

Daarom dat hij zal doordoen met het sociaal-economische zoals het ACW het wil en de staatshervorming in een soort Costa zal stoppen; daar is toch geen beginnen aan.

born2bewild
16 juli 2008, 11:45
Daarom dat hij zal doordoen met het sociaal-economische zoals het ACW het wil en de staatshervorming in een soort Costa zal stoppen; daar is toch geen beginnen aan.

jawel. In wezen is het heel simpel. Dat de Vlaamse regering al maar begint met die 400 miljoen te spenderen. Bij voorkeur in terugbetaling van belastingsgeld.

Gun
16 juli 2008, 11:45
Wat ik hiermee zeggen wilde is dat men zijn echte bekwaamheid toont wanneer men moeilijke dingen moet oplossen. En Leterme ging dat eens even doen. Volgens zijn zeggen dan. Maar hij deed het niet. Hij bakte er niet veel van. En hij heeft nochtans de tijd gehad.
Wat baten kaars en bril als de uil ...

Er zijn talloze getalenteerde bedrijfsleiders die een CV hebben van hier tot in Tokyo maar bij bepaalde bedrijven toch zwaar ontgoochelen omwille van beperkte bereidwilligheid van de vakbonden bijvoorbeeld ...

Transponeer dit dan even ...

monza
16 juli 2008, 12:11
Wat baten kaars en bril als de uil ...

Er zijn talloze getalenteerde bedrijfsleiders die een CV hebben van hier tot in Tokyo maar bij bepaalde bedrijven toch zwaar ontgoochelen omwille van beperkte bereidwilligheid van de vakbonden bijvoorbeeld ...

Transponeer dit dan even ...

Bedrijfsleiders worden niet gekozen door middel van verkiezingen die gebaseerd zijn op wat populisme.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 12:24
-fout

Gun
16 juli 2008, 14:47
Bedrijfsleiders worden niet gekozen door middel van verkiezingen die gebaseerd zijn op wat populisme.Volledig buiten de waard gerekend.

Leterme heeft bewezen dat hij in de Vlaamse regering een degelijk leider is die zijn team op een efficiente en doordachte manier kan leiden.

Het feit dat het deze keer niet lukt ligt niet aan Leterme maar aan zijn team.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 15:03
Volledig buiten de waard gerekend.

Leterme heeft bewezen dat hij in de Vlaamse regering een degelijk leider is die zijn team op een efficiente en doordachte manier kan leiden.

Het feit dat het deze keer niet lukt ligt niet aan Leterme maar aan zijn team.
Het feit dat het deze keer niet lukt ligt niet aan Leterme maar aan zijn team van franstalige politici die maar 1 woord kennen (non)

Johan217
16 juli 2008, 15:31
Volledig buiten de waard gerekend.

Leterme heeft bewezen dat hij in de Vlaamse regering een degelijk leider is die zijn team op een efficiente en doordachte manier kan leiden.

Het feit dat het deze keer niet lukt ligt niet aan Leterme maar aan zijn team.Zijn team dat alweer vakkundig bezig lijkt te zijn hem schaakmat te zetten:

http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericId=379&articleId=DMF16072008_016
Hoewel CD&V/N-VA dinsdag duidelijk maakte dat de Franstaligen nu eens de kastanjes uit het vuur mogen halen, verklaarde Kamerfractieleider Servais Verherstraeten dinsdagavond dat het Vlaams kartel bereid is het beleid voort te zetten indien er communautaire vooruitgang wordt geboekt. 'Als het kan met Leterme, waarom niet?,' voegde hij eraan toe.

vlijmscherp
16 juli 2008, 15:33
jep, Leterme gaat dus niet woord houden, hij gaat in een regering stappen zonder splitsing BHV en zonder grote staatshervorming. nog maar eens.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 15:34
jep, Leterme gaat dus niet woord houden, hij gaat in een regering stappen zonder splitsing BHV en zonder grote staatshervorming. nog maar eens.

Hij zou eens moeten durven en zijn partij (/kartel) is dood!! Politiek gezien dan :p

Weerbarstig!
16 juli 2008, 15:36
Hij zei dat toch in Terzake? Na zeer lang aandringen van de presentator (Verherstraeten zei meermaals dat het hen niet om de postjes ging, maar wel om de communautaire vooruitgang) om toch dat antwoord te krijgen dat hij wou horen.

Ik betwijfel ten zeerste dat CD&V electorale zelfmoord gaat plegen door Leterme opnieuw vooruit te schuiven zonder duidelijke communautaire vooruitgang.

vlijmscherp
16 juli 2008, 15:38
Hij zou eens moeten durven en zijn partij (/kartel) is dood!! Politiek gezien dan :p

volgens mij is dat al beslist hoor. CD&V is al teruggekrabbelt en Milquet sprak al van een akkoord voor de 21e.

Weerbarstig!
16 juli 2008, 15:39
Milquet sprak al van een akkoord voor de 21e.
Milquet sprak dat ze een akkoord wou voor de 21e, ja, maar ik heb daar precies nog niet bepaald veel reactie op gezien/gelezen vanuit CD&V kant.

vlijmscherp
16 juli 2008, 15:41
Milquet sprak dat ze een akkoord wou voor de 21e, ja, maar ik heb daar precies nog niet bepaald veel reactie op gezien/gelezen vanuit CD&V kant.

net daarom, ze weten ook al hoe laat het is.

Weerbarstig!
16 juli 2008, 15:42
net daarom, ze weten ook al hoe laat het is.
Dat zou kunnen, ja, en indien dat het geval zal de N-VA zeker niet aarzelen om het kartel op te blazen.

Maar eerst alleszins de 'beslissing' van de koning afwachten me dunkt.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 16:19
Dat zou kunnen, ja, en indien dat het geval zal de N-VA zeker niet aarzelen om het kartel op te blazen.

Maar eerst alleszins de 'beslissing' van de koning afwachten me dunkt.

Tijd zal alles uitwijzen, patience will be rewarded 8-)

Weerbarstig!
16 juli 2008, 16:20
verkeerd

Montalcino
16 juli 2008, 16:36
ik steun dit initiatief :p


En wat als dit dient om de staatshervorming van zich af te schuiven en dus uit te stellen is? Als het naar de deelstaten gaat, komt ze er niet direct.

Chipie
16 juli 2008, 17:37
Wat ik hiermee zeggen wilde is dat men zijn echte bekwaamheid toont wanneer men moeilijke dingen moet oplossen. En Leterme ging dat eens even doen. Volgens zijn zeggen dan. Maar hij deed het niet. Hij bakte er niet veel van. En hij heeft nochtans de tijd gehad.
Jawel... :-D

Het land zal grondig hervormd worden... En dat zal niet te lang meer duren...

-------------------------

Wat hebt U trouwens tegen de Vlaamse resoluties?

lollysticky
16 juli 2008, 17:39
En wat als dit dient om de staatshervorming van zich af te schuiven en dus uit te stellen is? Als het naar de deelstaten gaat, komt ze er niet direct.

dan steun ik het niet aja xD
voor de moment gun ik em het voordeel van de twijfel

schaker
16 juli 2008, 17:50
én door plat op de buik te gaan voor de francofonie om zijn postje te behouden

Read my signature ...
Leterme kan niet meer plat op de buik, sinds zijn maagoperatie een paar maanden geleden.

Jean-Pierre
16 juli 2008, 17:54
Leterme kan niet meer plat op de buik, sinds zijn maagoperatie een paar maanden geleden.Correct! Nu staat hij rechtop met de broek op de enkels...

schaker
16 juli 2008, 17:55
Hij mist iedere vorm van leiderschap dat je van een Eerste-Minister mag verwachten.
Hoezo willen alle (!) franstalige partijen dat Leterme verder doet als Eerste-Minister? Zo slecht kan Leterme dan toch niet zijn, als zelfs de franstaligen geen beter alternatief hebben?

.

rik47
16 juli 2008, 18:01
Daarom dat hij zal doordoen met het sociaal-economische zoals het ACW het wil en de staatshervorming in een soort Costa zal stoppen; daar is toch geen beginnen aan.
De strategie van Leterme zal u binnen een tijdje duidelijker worden, vooral hem niet onderschatten.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:04
Correct! Nu staat hij rechtop met de broek op de enkels...

En met zijn ontslag trok hij de broek terug naar boven en spande de gesp nog wat aan ook.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:04
De strategie van Leterme zal u binnen een tijdje duidelijker worden, vooral hem niet onderschatten.

U kent zijn strategie?

rik47
16 juli 2008, 18:06
U kent zijn strategie?
Even geduld.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:13
Even geduld.

Stuur eens een pm met wat je gelooft dat er gaat gebeuren als je wil. Tx

azert
16 juli 2008, 18:23
De strategie van Leterme zal u binnen een tijdje duidelijker worden, vooral hem niet onderschatten.

Goede tactiek om de indruk te geven dat men een insider is en meer weet.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:43
Goede tactiek om de indruk te geven dat men een insider is en meer weet.

En het nut zou zijn?

azert
16 juli 2008, 18:45
En het nut zou zijn?

zich interessant maken.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:48
zich interessant maken.

tjah, ik heb wel al een paar leuke dingen gehoord de laatste tijd van bepaalde forummers en mocht ik jou zijn zou ik ook afwachten en zien ;)
(als alles goed verloopt)

Daimanta
16 juli 2008, 18:56
Een Belgisch politicus houdt woord: Respect voor Yves!

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:57
Een Belgisch politicus houdt woord: Respect voor Yves!

Een Vlaams politicus

luc broes
16 juli 2008, 18:57
Die onderhandelingen van deelstaat tot deelstaat dat kan zeer rap afgelopen zijn:
Wat wil VL & W nog samen doen?
Elk maakt afzonderlijk een lijstje op.
De gemeenschappelijke punten worden dan door een federaal parlement geregeld.
Afgelopen.

Het geval Brussel is iets apart daar moet door iedereen goed over nagedacht worden.
maar: No taxation without representation.
en: Beggers are no choosers

luc broes
16 juli 2008, 19:02
Even geduld.

Vijd minuten ?:lol:

filosoof
16 juli 2008, 19:05
Een Belgisch politicus houdt woord: Respect voor Yves!Een Belgisch w�*t?:|:-o8O

Een Vlaams politicus
Een Vlaams w�*t???:|:-o8O