![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Iedereen die vindt dat Yves zich niet heeft laten doen door de franstaligen en altijd voet bij stuk hield in de naam van Vlaanderen, zich niet liet naaien voor wat postjes en zijn kartelpartner niet verraden heeft raad ik ten zeerste aan om het eerste stukske van mij handtekenig te stelen. Ge hebt hierbij toestemming. Ik hoop dat de believers mijn voorbeeld zullen volgen. Ik spreek nu niet over resultaten, ik spreek over een correcte, onbreekbare houding van de man, waar hij uiteindelijk onder moest bukken, maar nooit heeft hij ze verraden.
Daarom: Yves Leterme houdt woord. Respect! Edit - Plak dit in je handtekening, eerste lijn, zonder spaties als je akkoord gaat: [color=re d][ B]Yves Leterme houdt woord. Respect![/ B][/colo r]
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 15 juli 2008 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik moet er zelfs niks voor doen, het stond er al.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() ik steun dit initiatief
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Hij was wat laat, maar uiteindelijk gezien heeft het lange uitstel van de val van de regering de Walen genoeg tijd gegeven voor zich zo hard aan te stellen, dat de Vlaamse geesten nu rijp zijn voor een echte discussie over de splitsing van het land.
Chapeau Yves, kdenk niet dat dit echt de bedoeling was maar tog mooi gedaan ![]() Laatst gewijzigd door Zoom : 15 juli 2008 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() LOL
Hij houdt zijn woord ook maar 5 minuten, hij zal nie meer moed hebben zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb het dan ook van jou
![]() Bedankt alleszins om het goede vb te geven, enik zag dat er al enkelen mijn voorbeeld volgden dus ik dacht: posten die handel. Grtz ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Hij heeft in de 13 maand discussies geen enkele van zijn beloftes gebroken om te mogen regeren. Behalve dat hij niet in de regering zou stappen zonder garanties op een stevige hervorming, maar nog deed hij alles om hieraan te werken!! Ik heb geen moment gezien dat hij heeft toegegeven aan de onredelijke kinderachtigheid van de waalse politici! Wat we niet van elke Sp.a'er en Vld'er kunnen zeggen.
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Even om te vermelden dat Yves zijn sociaal-economisch plan volledig af en goedgekeurd is, ook ivm 'den mazout'
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Ben niet tegen Leterme maar ... ik vraag mij af of hij persoonlijk niet liever verder regeerde.
Is het niet zo dat hij pas ontslag nam, nadat hij ondervond dat hij 1. de basis van zijn partij CD&V en 2. haar kartelpartner, geen uitstel zag zitten. Uitstel waar hij gisteren voor ijverde. 'k Denk dat CD&V houdt woord, beter op zijn plaats is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel in de aanloop naar de verkiezingen groot praten, 5 minuten politieke moed voor BHV. We staan na 1 jaar nog net evenver ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Resultaat na 1 jaar Yves: niks. Mooi gedaan. ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Hij heeft het tot 10 miljoen mensen laten doordringen dat deze federatie niet meer werkzaam s, dankzij de onwil van haar zuiderbewoners. Dat noem ik niet niks.
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() aan de prijs van de mazout kan geen enkele Belgische regering iets doen. dat zijn externe factoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Tommm, met alle respect voor uw ouders, ook de andere Vlaamse partijen hebben geen vat op de wereldeconomie.
Geen Belg, Vlaming, Waal van welke partij ook, kan een zier veranderen aan de olieprijs. Als ik vandaag M. Vogels hoor in haar kritiek ben ik verbolgen over dergelijke scherts, alsof Groen ! de prijs van de olieproducten zou kunnen drukken. Wees gelukkig dat de euro goed staat t.o.v. de dollar of we gingen allemaal te voet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb respect voor mr. Yves Leterme : een als Vlaming vermomde Waal die allicht alles in huis had om met de franstaligen in dit land een eerbaar en werkbaar compromis tot stand te brengen.
In een democratie is de voornaamste eigenschap van een politicus zijn bekwaamheid om te onderhandelen en wel zo dat er noch winnaars noch verliezers zijn bij een eerbaar akkoord. Hier faalde hij, helaas. Om het met wielrennerstermen te zeggen : hij miste de ultieme ontsnapping en liet het op een massaspurt aankomen, waarbij hij in een valpartij terecht kwam. Ontslag nemen was moedig : het handhaven het enige juiste : dat anderen een poging wagen om meer succes te habben !
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Leterme is een super-tsjeef.
Leterme is louter teruggefloten door Nva / rechtse vleugel van de Cdv. Angst om de kiezer...dat is het enige. Echt bekommerd om eigen volk? Ammehoela. Dat ventje was bereid een tunnel te graven om de lat te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Faciliteiten nu in heel Wallonië, in Vlaanderen worden ze ingeperkt. Vlamingen in Wallonië, welkom, in Vlaanderen worden Walen uitgescholden. Kans op een sociale woning in Vlaanderen, alleen als je de taal spreekt. Kans op een sociale woning in Wallonië, ja, zelfs als je de zus van Bart de Wever bent. Waals-Nationalisme in Wallonië, enkelingen, Vlaamsnationalisme in Vlaanderen: Vlaggenzwaaiende schuimbekkende idioten waar anderstalige politici zwaar beledigd worden. Ja, het is de schuld van de Walen. ![]()
![]() |