PDA

View Full Version : Nederlandse imam: "Arresteer leider Sharia4Belgium"


suqar_7loe
7 januari 2011, 23:22
De Nederlandse imam Sheikh Fawaz Jneid haalt hard uit naar Shariah4Holland en Sharia4Belgium, de moslimorganisaties die de islamitische wet willen invoeren in Nederland en ons land. Hij roept de autoriteiten in Nederland en België op de organisatie achter Shariah4Holland en Shariah4Belgium te arresteren. Dat meldt De Telegraaf.

"Of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig en irrationeel, of het betreft hier een verzameling misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de islam willen rechtvaardigen", aldus de imam van de as-Soennah-moskee in Den Haag.

De moslimorganisaties zijn volgens de imam criminele clubs of een verzameling gekken, in elk geval moeten de organisatoren erachter worden opgesloten.


Gekkenhuis of gevangenis
"Indien deze figuren daadwerkelijk lijden aan geestelijke stoornissen, dan is het de plicht hen in een geestelijke inrichting op te sluiten. Anders moeten zij achter slot en grendel in de gevangenis verdwijnen", aldus Fawaz in een schriftelijke verklaring.

Zelf radicaal
Zijn woorden zijn opmerkelijk, want in Nederland staat Sheikh Fawaz Jneid zelf bekend als een radicale moslim, die ooit in een preek smeekte dat Theo van Gogh en Ayaan Hirsi ernstige ziekten zouden krijgen. Maar zelfs voor hem zijn de nieuwe shariahclubs te radicaal.

Belgische woordvoerder woedend
De Belgische woordvoerder van beide organisaties in België en Nederland, Abou Imran, is woedend over deze verklaring. Uit wraak heeft hij een telefoongesprek met de Haagse imam, dat hij heimelijk opnam, op internet geplaatst. Uit die geluidsopname blijkt dat de Nederlandse moslimgemeenschap zich doodschaamt voor de omstreden organisaties in België en Nederland: "Wat jullie doen, bezorgt de moslims moeilijkheden in Nederland en in België", foetert de Haagse imam.

"Ga fijn naar Afghanistan"
"Jullie acties hebben niets te maken met de islamitische wetgeving noch met de jihad. En ook jullie gedrag is niet van de shariah, noch van de jihad. Als je dan zo bezorgd bent over onze broeders in Afghanistan, ga er dan fijn heen. Moge Allah het voor je vergemakkelijken", zegt Fawaz cynisch.

"Jullie roepen: 'Wij moslims komen eraan', om de moslimvlag te hijsen bovenop het koninklijk huis. Dat is afschrikking en een regelrechte militaire uitdaging. Jullie schrikken af van de islam. Maak je er niet druk over als de ongelovigen jullie opsluiten, als �*k jullie te pakken krijg, zal ik jullie slaan!", waarschuwt de Haagse imam.

"Moordenaars en onrustzaaiers"
De imam noemt de shariaclubs een verzamelplaats voor criminelen. "Jullie zijn geen mujahideen. Jullie zijn moordenaars en onrustzaaiers", aldus Fawaz, die de sharia-organisaties verwijt alles teniet te doen waarvoor de moslims hebben gestreden in hun jaren in Europa. "Zeg mij, wie van de moslimgeleerden heeft jullie een fatwa gegeven voor deze dwaling en onrust waarmee jullie de Nederlanders tegen ons opzetten?", vraagt Jawaz retorisch in de geheime opname. "Abou Imran, jij bent zelfs niet in staat om het kalifaat te stichten in Marokko en jij wilt het hier in Nederland doen...?"

Al-Qaida?
Dan vraagt de Haagse imam of de sharia-organisaties in het geniep ondersteuning bieden aan al-Qaida. Maar eerst benadrukt Fawaz dat "deze telefoonlijn afgeluisterd kan worden". Abou Imran ontkent banden met terroristen: "Nee, nooit". Omgekeerd verwijten de sharia-organisaties dat de Haagse moskee "samenwerkt met de ongelovigen". (lb)


Hier verschiet ik toch wel van. Een bekende imaam (nochtans ook niet al te westers) die oproept om de mannen van S4B te arresteren. Ondanks dat ik ook van mening ben dat deze shariastrijders het verknallen voor de andere moslims, die het goed bedoelen vind ik het verbazingwekkend dat deze imaam ze wilt laten opnemen of arresteren. Waarom nemen we wilders niet op, die zionist is nochtans even radicaal als Aboe Imraan.

Bobke
7 januari 2011, 23:31
Hier verschiet ik toch wel van. Een bekende imaam (nochtans ook niet al te westers) die oproept om de mannen van S4B te arresteren. Ondanks dat ik ook van mening ben dat deze shariastrijders het verknallen voor de andere moslims, die het goed bedoelen vind ik het verbazingwekkend dat deze imaam ze wilt laten opnemen of arresteren. Waarom nemen we wilders niet op, die zionist is nochtans even radicaal als Aboe Imraan.
Het lijkt mij niet al te verstandig om op te roepen om de mannen van S4B te arresteren. Daar zijn ernstige aanwijzingen of bewijzen voor nodig.

den dinges
7 januari 2011, 23:31
Hier verschiet ik toch wel van. Een bekende imaam (nochtans ook niet al te westers) die oproept om de mannen van S4B te arresteren. Ondanks dat ik ook van mening ben dat deze shariastrijders het verknallen voor de andere moslims, die het goed bedoelen vind ik het verbazingwekkend dat deze imaam ze wilt laten opnemen of arresteren. Waarom nemen we wilders niet op, die zionist is nochtans even radicaal als Aboe Imraan.

Moslims maken toch altijd ruzie onder elkaar, wat is daar nu zo raar aan ? In Palistan en Irak worden dagelijks moskees opgeblazen, en niet door de Amerikanen...
De grootste vijand van de moslim is de moslim van een andere strekking of bende.

suqar_7loe
7 januari 2011, 23:33
Het lijkt mij niet al te verstandig om op te roepen om de mannen van S4B te arresteren. Daar zijn ernstige aanwijzingen of bewijzen voor nodig.

Wat ik raar vind is dat die imaam nochtans ook niet al te gematigd is. Autochtonen bezien hem als een radicale imaam. Vandaar dat ik zn oproep 'vreemd' vind.

Alleszins, ik vind het goed dat iemand zn mond opentrekt binnen de gemeenschap.

den dinges
7 januari 2011, 23:36
Wat ik raar vind is dat die imaam nochtans ook niet al te gematigd is. Autochtonen bezien hem als een radicale imaam. Vandaar dat ik zn oproep 'vreemd' vind.

Alleszins, ik vind het goed dat iemand zn mond opentrekt binnen de gemeenschap.

Wat is er dan mis met shariabelgium ? Die jongens zijn tenminste niet schijnheilig. Ze bekennen kleur, en zeggen wat wij al lang wisten.
Het is d�*t mischien dat die andere imam niet leuk vind.

suqar_7loe
7 januari 2011, 23:37
Het gesprek:

http://www.youtube.com/user/Shariah4Holland#p/u/1/kuU2_x0F20M
http://www.youtube.com/watch?v=Hd_L8eBVBp8
http://www.youtube.com/watch?v=Pckl3xEvsy4&NR=1

Bobke
7 januari 2011, 23:38
Wat ik raar vind is dat die imaam nochtans ook niet al te gematigd is. Autochtonen bezien hem als een radicale imaam. Vandaar dat ik zn oproep 'vreemd' vind.

Alleszins, ik vind het goed dat iemand zn mond opentrekt binnen de gemeenschap.
Het is natuurlijk goed dat hij zich van hun gedachtengoed distancieert.
En als hij het ernstig meent kan hij het gerecht zelfs aanwijzingen geven.
Of bestaat bij jullie ook zoiets als het biechtgeheim ?

suqar_7loe
7 januari 2011, 23:42
Het is natuurlijk goed dat hij zich van hun gedachtengoed distancieert.
En als hij het ernstig meent kan hij het gerecht zelfs aanwijzingen geven.
Of bestaat bij jullie ook zoiets als het biechtgeheim ?

Nope, bestaat niet bij ons. Ieder is verantwoordelijk voor zn eigen daden en wanneer iemand jou onrecht heeft aangedaan of oproept om geweld te plegen dan is het jouw plicht u aan de wet te houden en te strijden voor uw recht via justitie..

Bobke
7 januari 2011, 23:42
Het gesprek:

http://www.youtube.com/user/Shariah4Holland#p/u/1/kuU2_x0F20M
http://www.youtube.com/watch?v=Hd_L8eBVBp8
http://www.youtube.com/watch?v=Pckl3xEvsy4&NR=1
Sjonge jonge, neem dat ernstig.
En ik die dacht dat we het met porpo wel gehad hadden. :oops:

Bobke
7 januari 2011, 23:44
Nope, bestaat niet bij ons. Ieder is verantwoordelijk voor zn eigen daden en wanneer iemand jou onrecht heeft aangedaan of oproept om geweld te plegen dan is het jouw plicht u aan de wet te houden en te strijden voor uw recht via justitie..
Dus ook geen vergiffenis ?

suqar_7loe
7 januari 2011, 23:49
Dus ook geen vergiffenis ?

Als ik wat fout heb gedaan dan toon ik berouw aan God en aan niemand anders, ook geen imaam. Een moslim dient zn broeders/zusters te adviseren en te helpen om goed te handelen, niet meer of minder.

Bobke
7 januari 2011, 23:54
Als ik wat fout heb gedaan dan toon ik berouw aan God en aan niemand anders, ook geen imaam. Een moslim dient zn broeders/zusters te adviseren en te helpen om goed te handelen, niet meer of minder.
Toch iets dat beter is dan bij de christenen.
Die denken vaak dat ze hun gang kunnen gaan als ze daarna maar biechten.

pegasus6869
7 januari 2011, 23:55
Super zeldzaam is dit wel

suqar_7loe
8 januari 2011, 00:33
Super zeldzaam is dit wel

Niet echt. Misschien je oren spitsen in het vervolg en zelf eens beginnen zoeken ipv te wachten tot vtm u komt voeden.

Groentje-18
8 januari 2011, 01:09
Hier verschiet ik toch wel van. Een bekende imaam (nochtans ook niet al te westers) die oproept om de mannen van S4B te arresteren. Ondanks dat ik ook van mening ben dat deze shariastrijders het verknallen voor de andere moslims, die het goed bedoelen vind ik het verbazingwekkend dat deze imaam ze wilt laten opnemen of arresteren. Waarom nemen we wilders niet op, die zionist is nochtans even radicaal als Aboe Imraan.

Ik vind dit super leuk en ik wou dit bericht zelf ook al posten op het forum.

Jammer van je laatste zin, want actie leidt natuurlijk tot reactie. Wilders is 'van hier' en groepen als S4B en beseffen dat uw land, cultuur en zelfs uw eigen vrienden en familie morgen slachtoffer kunnen worden geven leidt ertoe dat mensen bepaalde visies gaan ontwikkelen op het migratiebeleid... Ik ken Wilders zijn ideeën niet, maar ik vermoed dat zijn visie mbt allochtonen niet veel zal verschillen van de doorsnee (echt autochtone) Vlaming/Nederlander/Zwitser/Duitser/Fransman/... Het verschil is, dat die laatste zijn mening niet hardop durft te verkondigen uit angst voor represailles. We weten immers allemaal wat het lot is van degenen die durven zeggen waar het op slaat. Als er iemand aan de alarmbel trekt/uit de biecht klapt, volgen er mogelijk dezelfde dag nog publieke excuses... Stel je voor. :?

Maar over dit bericht en om positief te eindigen:
dit kan ik enkel maar toejuichen (al lijkt het alsof jij een bepaald motief vermoedt suqar?). Meer Moslims zouden zich radicaal moeten keren tegen het extremisme, criminaliteit, profitariaat, ... binnen hun groep. Ze hebben er zelf immers alle belang bij dat het beeld over hen positief is. En wij willen ook dat de mensen die ons land binnenkort zullen bevolken en besturen liefst 'ter goeder trouw' zijn.

suqar_7loe
8 januari 2011, 01:28
Ik vind dit super leuk en ik wou dit bericht zelf ook al posten op het forum.
In het vervolg misschien wat sneller posten..:-D

Jammer van je laatste zin, want actie leidt natuurlijk tot reactie. Wilders is 'van hier' en groepen als S4B en beseffen dat uw land, cultuur en zelfs uw eigen vrienden en familie morgen slachtoffer kunnen worden geven leidt ertoe dat mensen bepaalde visies gaan ontwikkelen op het migratiebeleid... Ik ken Wilders zijn ideeën niet, maar ik vermoed dat zijn visie mbt allochtonen niet veel zal verschillen van de doorsnee (echt autochtone) Vlaming/Nederlander/Zwitser/Duitser/Fransman/... Het verschil is, dat die laatste zijn mening niet hardop durft te verkondigen uit angst voor represailles. We weten immers allemaal wat het lot is van degenen die durven zeggen waar het op slaat. Als er iemand aan de alarmbel trekt/uit de biecht klapt, volgen er mogelijk dezelfde dag nog publieke excuses... Stel je voor. :?
Ik heb nog steeds recht op mn eigen mening net als anderen die hebben.
Ik weet niet of u het weet maar als mensen gaan stemmen dan doen ze dat niet in het openbaar. Als een Nederlander op Wilders wilt stemmen, dan doet hij dat zonder dat jij of ik daar van weten. Dus het idee dat de kleinburger zn mening niet durft te verkondigen is nonsens. Ook in dit land hebt u het recht op het extreem-rechts vlaams belang te stemmen zonder dat iemand weet van uw politieke voorkeur. Hetzelfde met de Duitser, Zwitser, Fransman en alle anderen.

Verder, raad ik je aan de standpunten van de 'Partij voor de vrijheid' excuseer, Partij voor de onderdrukking te lezen. Kan misschien best wel interessant worden.

Maar over dit bericht en om positief te eindigen:
dit kan ik enkel maar toejuichen (al lijkt het alsof jij een bepaald motief vermoedt suqar?). Meer Moslims zouden zich radicaal moeten keren tegen het extremisme, criminaliteit, profitariaat, ... binnen hun groep. Ze hebben er zelf immers alle belang bij dat het beeld over hen positief is. En wij willen ook dat de mensen die ons land binnenkort zullen bevolken en besturen liefst 'ter goeder trouw' zijn.


Correct. En de meerderheid keurt deze stoten van s4b af met de tong en de pen. Meer kan een moslim niet doen vrees ik.

Ik vermoed geen bepaald motief. Enerzijds ben ik blij dat er toch nog iemand zn mond open trekt en zich openlijk distantieert van deze groep. Ik ben altijd iemand geweest die lezingen en de da3wa van deze Haagse mannen heeft gesteund. Na het horen van dit telefoongesprek, ben ik een klein beetje teleurgesteld.

Snerror
8 januari 2011, 07:28
In welk gedeelte van het telefoongesprek bent u precies teleurgesteld?

kelt
8 januari 2011, 08:14
zien we hier geen groeiende wrijving tussen een "officiele" religieuze nomenclatura en de "freelancers van het geloof"?

Net als in de landen van oorsprong is de Islam nu wel "genesteld" in Europa,en dat betekent dat,net als in de oorspronglanden er vanaf nu enkel religieuze verklaringen "mogen" afgelegd worden door de betreffende leiders.....

....exact het patroon van de Christelijke kerken..zelfs de protestanten hebben hun "nomenclatura" en lusten geen "free-lancers"....

69kk
8 januari 2011, 08:49
Hier verschiet ik toch wel van. Een bekende imaam (nochtans ook niet al te westers) die oproept om de mannen van S4B te arresteren. Ondanks dat ik ook van mening ben dat deze shariastrijders het verknallen voor de andere moslims, die het goed bedoelen vind ik het verbazingwekkend dat deze imaam ze wilt laten opnemen of arresteren. Waarom nemen we wilders niet op, die zionist is nochtans even radicaal als Aboe Imraan.
Zolang hij niet op Wilders stemt blijft hij een wolf in schaapskleren.

circe
8 januari 2011, 09:24
Het lijkt mij niet al te verstandig om op te roepen om de mannen van S4B te arresteren. Daar zijn ernstige aanwijzingen of bewijzen voor nodig.
Ik dacht dat die al opgepakt waren wegens voorbereiding van terroristische daden? waren dat dan anderen?

system
8 januari 2011, 09:35
Het lijkt mij niet al te verstandig om op te roepen om de mannen van S4B te arresteren. Daar zijn ernstige aanwijzingen of bewijzen voor nodig.

Imams die bij ons opruiende en antidemocratische praat oreren in hun moskees?

Zonder veel commentaar gewoon buitenzwieren!! Punt uit.

circe
8 januari 2011, 09:42
Sjonge jonge, neem dat ernstig.
En ik die dacht dat we het met porpo wel gehad hadden. :oops:

Als zoiets naast je woont en het is geen moslim, dan verwittig je toch de hulpdiensten zodat die mens psychiatrisch kan geholpen worden?

Enfin, hier Jneid bij pauw en witteman

http://www.youtube.com/watch?v=jWx21mY3ZeA&feature=related

en dit is een leuke performance, zo gek als een deur: Adolfke heeft er niks aan!
http://www.youtube.com/watch?v=vnkLTFyXsw8
rond 3.45 krijgt hij een hoogtepunt precies.

Bobke
8 januari 2011, 11:39
Ik dacht dat die al opgepakt waren wegens voorbereiding van terroristische daden? waren dat dan anderen?
Was dat niet de Belgische tak ?

Bobke
8 januari 2011, 11:54
Als zoiets naast je woont en het is geen moslim, dan verwittig je toch de hulpdiensten zodat die mens psychiatrisch kan geholpen worden?

Enfin, hier Jneid bij pauw en witteman

http://www.youtube.com/watch?v=jWx21mY3ZeA&feature=related

en dit is een leuke performance, zo gek als een deur: Adolfke heeft er niks aan!
http://www.youtube.com/watch?v=vnkLTFyXsw8
rond 3.45 krijgt hij een hoogtepunt precies.
Zou daar nog hulp voor baten ?

artisjok
8 januari 2011, 12:24
Ik dacht dat die al opgepakt waren wegens voorbereiding van terroristische daden? waren dat dan anderen?

Ja, dat waren anderen.
http://aff.skynetblogs.be/archive/2010/02/23/bbet-verdachten-vandaag-voor-de-rechtbank.html

den dinges
8 januari 2011, 15:27
Toch iets dat beter is dan bij de christenen.
Die denken vaak dat ze hun gang kunnen gaan als ze daarna maar biechten.

Kan je dan je zonden niet meer afkopen zoals vroeger ? Zelfs op moord en verkrachting stond een prijs !

suqar_7loe
8 januari 2011, 15:40
In welk gedeelte van het telefoongesprek bent u precies teleurgesteld?

Teleurgesteld is misschien veel gezegd. Ik vind dat de imaam Aboe Imraan persoonlijk aanvalt. Dat is naar mijn mening niet de correcte manier om iemand te laten weten dat hij slecht bezig is. Hij had het op een veel zachtere manier kunnen aanpakken. Maar ja, die imaam is nu eenmaal niet op zn mond gevallen. Ik heb het meer voor zn studenten zoals Aboe Ismail, deze had Aboe Imraan zeker met wijsheid en op een respectvolle manier benaderd.

Ook valt het me op dat de imaam weigert van Beatrix een ongelovige te noemen. En dat is nu net waar Aboe Imraan op was aan het wachten. Aboe Imraan schijnt iedere moslim die het oneens is met hem tot afvallige te willen verklaren. Nou ja, ik beschouw het een beetje als een battle tussen 2 moslims waarbij de meerderheid de imaam steunt. En best wel smerig hoe de mannen van s4b hun broeder belachelijk maken en het gesprek op internet publiceren. Dat alleen al getuigt van geen goede wil wat Aboe Imraan betreft. Maar ik vind het even grof van de Imaam die oproept om zn broeders te arresteren. Ik zie geen enkele reden om deze mannen te arresteren en al helemaal niet om ze op te nemen in een gekkenhuis. Die mannen verkondigen hun mening, net als andere radicalen dat doen.

suqar_7loe
8 januari 2011, 15:41
Imams die bij ons opruiende en antidemocratische praat oreren in hun moskees?

Zonder veel commentaar gewoon buitenzwieren!! Punt uit.

Wie buiten zwieren? Aboe Imraan of Fawaz?

circe
8 januari 2011, 15:44
Ook valt het me op dat de imaam weigert van Beatrix een ongelovige te noemen.

Ik meende toch ook dat gans die koninklijke familie zich al lang tot de islam had bekeerd hoor.

Eigenzinnig
8 januari 2011, 15:46
Hier verschiet ik toch wel van. Een bekende imaam (nochtans ook niet al te westers) die oproept om de mannen van S4B te arresteren. Ondanks dat ik ook van mening ben dat deze shariastrijders het verknallen voor de andere moslims, die het goed bedoelen vind ik het verbazingwekkend dat deze imaam ze wilt laten opnemen of arresteren. Waarom nemen we wilders niet op, die zionist is nochtans even radicaal als Aboe Imraan.
Verstandige man..helaas heeft hij de wet niet achter zich..

Ondanks je 'goede bedoelingen' wil je toch liever 'blanke radicalen' laten opsluiten..moslimbloed kruipt waar het niet gaan kan..je trekt weer de fundikaart..

suqar_7loe
8 januari 2011, 15:49
Verstandige man..helaas heeft hij de wet niet achter zich..

Ondanks je 'goede bedoelingen' wil je toch liever 'blanke radicalen' laten opsluiten..moslimbloed kruipt waar het niet gaan kan..je trekt weer de fundikaart..

Ik sta achter die imaam, daar niet van. Maar waarom zouden de mannen van s4b moeten gearresteerd worden? Ze verkondigen slechts hun mening.

Waar trek ik de fundikaart? Ik vind Aboe Imraan, Wilders en De Winter even haatdragend, 1 pot nat.