PDA

View Full Version : Mechelen: wee je gebeente als je opkomt voor de N-VA


De schoofzak
11 augustus 2012, 14:28
Politiek is niet voor doetjes.

En voorzitter zijn van een voetbalclub in eerste klasse: dan moet je koningsgezind zijn.

VLD en SPa worden met name genoemd.


Een kat in het nauw maakt rare sprongen.


http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/voorzitter-racing-komt-niet-op-voor-n-va.aspx

10/08 Mechelen (2800) Frank Dietens, de voorzitter van Racing Mechelen, komt bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober dan toch niet op voor de Mechelse N-VA. Dat heeft hij vrijdagavond bevestigd in een persmededeling.

"Na lang overwegen heb ik besloten mij geen kandidaat te stellen, en mij niet verder politiek te engageren bij de komende gemeenteraadsverkiezingen", zegt hij. Dietens is professioneel ook actief in de bank- en verzekeringssector, en hij acht beide activiteiten niet combineerbaar met politiek. "Als voorzitter van Racing wil ik niets aan het toeval overlaten, en ervoor zorgen dat de club eendrachtig zijn doel nastreeft. Ik bedank N-VA voor het vertrouwen."

Bij de verkiezingen van 2006 was Frank Dietens nog kandidaat voor sp.a.



Teleurstelling

N-VA-lijsttrekker Marc Hendrickx reageert teleurgesteld op de beslissing. "De heer Dietens vergeet te vermelden dat hij ongelofelijke druk heeft ondervonden sinds hij de stap naar N-VA kenbaar maakte, zowel binnen zijn voetbalclub als vanuit de hoek van Open Vld en sp.a. De 'politiek correcten', voor wie mooie woorden als openheid en verdraagzaamheid niet van toepassing zijn als onze partij in beeld komt, vonden het niet kunnen dat hij voor ons kandidaat was", zegt hij.

Hendrickx: "Ik verheel niet dat de lokale N-VA dit als een tegenslag ervaart. Maar stellen dat we in een hoekje zitten te kniezen, zou de waarheid geweld aandoen. We zijn meer dan ooit slagvaardig om de paarse meerderheid in Mechelen te breken!"
SVH

Another Jack
11 augustus 2012, 15:01
Politiek is niet voor doetjes.

En voorzitter zijn van een voetbalclub in eerste klasse: dan moet je koningsgezind zijn.

VLD en SPa worden met name genoemd.


Een kat in het nauw maakt rare sprongen.


http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/voorzitter-racing-komt-niet-op-voor-n-va.aspx

:cheer:Racing in eerste klas:cheer:

Henri1
11 augustus 2012, 15:46
De N-VA wordt met de dag radelozer.........

Another Jack
11 augustus 2012, 16:03
De N-VA wordt met de dag radelozer.........

De voetbalkennis van Schoofzak is ook al niet "eerste klas".

nabat54
11 augustus 2012, 16:29
:cheer:Racing in eerste klas:cheer:

De "democratie" van de Open -VLAAMSE Liberalen en DEMOCRATEN hangt al een tijdje mijn voeten uit.
Met het niet meer kandidaat stellen van Frank Dietens voor de N-VA , onder druk van de O-VLD , is u partij volledig hetzelfde geworden als de" kaloten" die vanop de kansel opriepen om niet op de frontpartij te stemmen.
Jij zit dus in een regering met de" kaloten" en de" sossen" en nu zijn de liberalen ...kaloten geworden. Nog een paar verkiezingen "reservistje" en ge stemt op de N-VA :twisted:

De schoofzak
12 augustus 2012, 08:23
:cheer:Racing in eerste klas:cheer:

Ik moet toegeven dat voetbal me geen bal kan interesseren.

.

De schoofzak
12 augustus 2012, 08:26
De voetbalkennis van Schoofzak is ook al niet "eerste klas".

Ik begrijp niet goed waarom je dit gegeven zo kort na mekaar moet herhalen,
(? Listen carefully, I'll only say this once.)

maar allez bon,

ik geef graag toe dat ik van voetbalsport niet warm kan lopen.

.

Henri1
12 augustus 2012, 11:24
De voetbalkennis van Schoofzak is ook al niet "eerste klas".

Maar hij is een politiek bakbeest met een visie.

Klarekijk
12 augustus 2012, 11:36
Mooi debat en mooie ilustratie hoe politiek werkt .

Werd er naar een man gekeken omwille van de politieke capasiteit ?

Omwille van zijn persoonlijke visie over politiek of hoe het zou moeten gevoerd worden ?

NEEE mijnheer is bekent en heeft wat power en aanhang . banksector en leid een sportclub . dat is belengrijk , die bekentheid en die aantal stemmen , niet of hij competent is om aan politiek te doen , en voldoende maatschappelijk inzicht heeft .

De schoofzak
12 augustus 2012, 12:33
Mooi debat en mooie ilustratie hoe politiek werkt .

Werd er naar een man gekeken omwille van de politieke capasiteit ?

Omwille van zijn persoonlijke visie over politiek of hoe het zou moeten gevoerd worden ?

NEEE mijnheer is bekent en heeft wat power en aanhang . banksector en leid een sportclub . dat is belengrijk , die bekentheid en die aantal stemmen , niet of hij competent is om aan politiek te doen , en voldoende maatschappelijk inzicht heeft .

Er is geen enkel gegeven bekend of de man intern de nva wel of niet behoorlijk gescreend werd op de nodige capaciteiten om hem voor te stellen aan het kiespubliek.
Er is alleen bekend dat de man zich terug trekt; en dat dit blijkbaar gebeurd is onder een externe druk van twee concurrerende partijen die dreigden de man te raken in zijn werk en zijn hobby.

Dat ziet er leuk uit in Mechelen, mocht het moeten komen tot pogingen om een coalitie op poten te zetten.

.

Klarekijk
12 augustus 2012, 12:39
Er is geen enkel gegeven bekend of de man intern de nva wel of niet behoorlijk gescreend werd op de nodige capaciteiten om hem voor te stellen aan het kiespubliek.
Er is alleen bekend dat de man zich terug trekt; en dat dit blijkbaar gebeurd is onder een externe druk van twee concurrerende partijen die dreigden de man te raken in zijn werk en zijn hobby.

Dat ziet er leuk uit in Mechelen, mocht het moeten komen tot pogingen om een coalitie op poten te zetten.

.

Ik heb niets tegen de N-VA , in tegendeel , nationaal vind ik het niet kunnen de grootste partij gewoon door een verdoken cordon sanitair aan de kant te zetten .

In Mechelen , ligt dat natuurlijk totaal anders . als de evolutie van de stad ziet , denk ik niet dat we een betere koers kunnen waren dan met Bart aan de kop , die heeft de stad in een tiental jaren echt practig gemaakt , en ik heb zijn boek gelezen , en hem persoonlijk op een privé feestje gesproken en hij voelt zich vrij geruststellend . en afmetend op zijn prestatie en wat er gerealiseerd is , mag dat ook .

fonne
12 augustus 2012, 13:47
Er is geen enkel gegeven bekend of de man intern de nva wel of niet behoorlijk gescreend werd op de nodige capaciteiten om hem voor te stellen aan het kiespubliek.
Er is alleen bekend dat de man zich terug trekt; en dat dit blijkbaar gebeurd is onder een externe druk van twee concurrerende partijen die dreigden de man te raken in zijn werk en zijn hobby.

Dat ziet er leuk uit in Mechelen, mocht het moeten komen tot pogingen om een coalitie op poten te zetten.


Bart Somers zal natuurlijk alles doen om een coalitie te smeden, eender welke.
In 2001 werd hij burgemeester met een VLD-CD&V-Agalev coalitie. In 2003 , nadat hij wekenlang bij hoog en bij laag beweerd had dat hij Mechelen nooit in de steek zou laten, verliet hij Mechelen om sloefje van Verhofstadt te gaan spelen op het Martelarenplein. Toen hij in 2004 gedumpt werd als minister-president keerde hij met hangende pootjes terug naar Mechelen.
Op het einde van de tocht vertelde hij met dezelfde coalitie verder te willen gaan, maar slaagde er wel in de CD&V te doen splitten. Na 2006 ging hij met de overlopers verder en vormde een coalitie met de SP.A.
En nu heeft hij de SP.A een sjot gegeven en zoekt hij samen met Groen! een meerderheid. Bart Somers is duidelijk een meester in de verdeel & heerspolitiek. Ondertussen probeert hij tevergeefs de exponentiële groei van de criminaliteit af te remmen, onder andere door de hele stad vol camera's te hangen. Maar het wil maar niet lukken.

djimi
13 augustus 2012, 08:01
De N-VA wordt met de dag radelozer.........

Waar leidt u dat uit af?

HRobin
13 augustus 2012, 08:42
Waar leidt u dat uit af?

Hij neemt zijn wensen vaker voor realiteit aan ;-)

knarf64
13 augustus 2012, 10:03
Ik moet toegeven dat Bart Somers een politiek beest is. Hij heeft inderdaad frisse ideeën en de stad zeker verfraaid. Alleen heeft hij enkele eigenschappen die de stad op termijn zuur zal opbreken. Hij is een "klein beetje " megalomaan. Inspraak in Mechelen is maar schijn, uiteindelijk heeft Bart altijd het laatste woord en het wordt binnen enkele jaren een financiële ramp! Ten slotte vinden steeds meer mensen Mechelen niet meer leuk: duur, ontoegankelijk en vooral gevaarlijk (verkeer en overlast). Met prestigeprojecten los je dit niet op, maar wel met investeringen in mensen en kleinschalige projecten.

knarf64
13 augustus 2012, 10:08
Waaraan kan u afleiden dat naar zijn visie niet gepeild werd? En in principe kan iedereen zich kandidaat stellen, ongeacht zijn beroep of bekendheid! Of hebben bekende mensen geen visie misschien? Dat is juist de essentie van democratie dat onze verkozenen uit alle lagen van de bevolking komen. Dat mensen bekend zijn is dan meegenomen!

In dit geval moet iemand onder druk van buitenaf zich terugtrekken. Dit is het failliet van de democratie! Dit is het begin van het einde!

Raf
13 augustus 2012, 10:35
Politiek is niet voor doetjes.

En voorzitter zijn van een voetbalclub in eerste klasse: dan moet je koningsgezind zijn.

VLD en SPa worden met name genoemd.


Een kat in het nauw maakt rare sprongen.


http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/voorzitter-racing-komt-niet-op-voor-n-va.aspx

Je calimero-houding over alles wat met NVA te maken heeft, begint een beetje te vervelen, Schoof...

Vette Pois(s)on
13 augustus 2012, 10:41
Ik moet toegeven dat Bart Somers een politiek beest is. Hij heeft inderdaad frisse ideeën en de stad zeker verfraaid. Alleen heeft hij enkele eigenschappen die de stad op termijn zuur zal opbreken. Hij is een "klein beetje " megalomaan. Inspraak in Mechelen is maar schijn, uiteindelijk heeft Bart altijd het laatste woord en het wordt binnen enkele jaren een financiële ramp! Ten slotte vinden steeds meer mensen Mechelen niet meer leuk: duur, ontoegankelijk en vooral gevaarlijk (verkeer en overlast). Met prestigeprojecten los je dit niet op, maar wel met investeringen in mensen en kleinschalige projecten.

operatie "Dirk Vijnck" ook terug opfrissen.

nabat54
13 augustus 2012, 12:41
Je calimero-houding over alles wat met NVA te maken heeft, begint een beetje te vervelen, Schoof...

Stel je voor dat iemand zich niet meer kandidaat stelt voor een verkiezing...omdat hij homo is ? (Ik zou dat een verlies vinden voor de democratie, zoals een voetbalvoorzitter die zich niet meer kandidaat stelt op een N-VA lijst) de calimero -houding siert u blijkbaar heel goed !

Raf
13 augustus 2012, 14:15
Stel je voor dat iemand zich niet meer kandidaat stelt voor een verkiezing...omdat hij homo is ? (Ik zou dat een verlies vinden voor de democratie, zoals een voetbalvoorzitter die zich niet meer kandidaat stelt op een N-VA lijst) de calimero -houding siert u blijkbaar heel goed !

Wat een eigenaardige zinsconstructie... :? Wat is nu eigenlijk uw punt?

nabat54
14 augustus 2012, 09:27
Wat een eigenaardige zinsconstructie... :? Wat is nu eigenlijk uw punt?

Ik reageer op je opmerking naar de schoofzak toe.
Wat heb je niet begrepen Raf ?

Schoofzak klaagt, terecht, aan dat een persoon die zich kandidaat stelt zich (onder druk) plots niet meer kandidaat stelt.
Ik vind da een verlies voor de "democratie".

Stel je voor dat iemand zijn kandidatuur moet intrekken omdat hij een andere sexuele geaardheid heeft dan de "meerderheid".

Wat begrijp je niet Raf ?

Sexuele voorkeur en een politieke voorkeur zijn natuurlijk verschillende zaken, maar N-VA is geen VB...alhoewel HEEL VEEL MENSEN hun uiterste best doen omdat zo te laten uitschijnen ;-)

Beter zo ? Of had je gewoon een "slechte" dag ? Kan zijn hé.

Raf
14 augustus 2012, 11:18
Ik reageer op je opmerking naar de schoofzak toe.
Wat heb je niet begrepen Raf ?
De relevantie van je reactie... Was dat niet duidelijk voor jou?

Schoofzak klaagt,
Ja, dat doet hij wel vaker...

terecht,
Dat is voor discussie vatbaar...

aan dat een persoon die zich kandidaat stelt zich (onder druk) plots niet meer kandidaat stelt.
Ik vind da een verlies voor de "democratie".
En ik vind dat calimero-gedrag...

Stel je voor dat iemand zijn kandidatuur moet intrekken omdat hij een andere sexuele geaardheid heeft dan de "meerderheid".
Dan is dat evengoed calimero-gedrag.

Wat begrijp je niet Raf ?
Nog steeds de relevantie van je reactie...

Sexuele voorkeur en een politieke voorkeur zijn natuurlijk verschillende zaken,
Ik ben blij dat je d�*t tenminste inziet...

maar N-VA is geen VB...alhoewel HEEL VEEL MENSEN hun uiterste best doen omdat zo te laten uitschijnen ;-)
Veel verschil zie ik nochtans niet...

Beter zo ?
Bwoah...

Of had je gewoon een "slechte" dag ? Kan zijn hé.
Ik heb geen slechte dagen.

Supe®Staaf
14 augustus 2012, 11:26
De "democratie" van de Open -VLAAMSE Liberalen en DEMOCRATEN hangt al een tijdje mijn voeten uit.
Met het niet meer kandidaat stellen van Frank Dietens voor de N-VA , onder druk van de O-VLD , is u partij volledig hetzelfde geworden als de" kaloten" die vanop de kansel opriepen om niet op de frontpartij te stemmen.
Jij zit dus in een regering met de" kaloten" en de" sossen" en nu zijn de liberalen ...kaloten geworden. Nog een paar verkiezingen "reservistje" en ge stemt op de N-VA :twisted:Eerst en vooral behoeft een partij niet demokratisch gestructureerd te zijn, de OVLD niet, de N-Va ook niet.
En aangezien ook een voetbalclub een privee-zaak is, is die ook vrij om iemand aan te nemen of af te wijzen op arbitraire criteria.
Zo hoort het althans te zijn, hoewel die zaken al veel te erg gejuridiseerd zijn in de verkeerde richting naar mijn smaak.

De N-va'ers die kritiek hebben op de beslissing van voetbalclubs en hun selectie, moeten even bedenken dat hun soms ook kieskeurig is en rare criteria voor aanwerving en ontslag hanteert.
VB'ers met stemmenpotentiëel zijn welkom, zelfs al beweert de N-Va helemaal niet achter hun gedachtengoed te staan, maar een jong koppeltje dat wat veel wit poeier in de neus duwt, of een joint paft, vliegt er onherroepelijk uit.

Moet allemaal kunnen, maar dan liefst geen kritiek op andermans personeelsbeleid aub.

Vito
14 augustus 2012, 13:23
:cheer:Racing in eerste klas:cheer:

Jij ziet dat wel zitten he? ;-)

nabat54
15 augustus 2012, 10:05
De relevantie van je reactie... Was dat niet duidelijk voor jou?


Ja, dat doet hij wel vaker...


Dat is voor discussie vatbaar...


En ik vind dat calimero-gedrag...


Dan is dat evengoed calimero-gedrag.


Nog steeds de relevantie van je reactie...


Ik ben blij dat je d�*t tenminste inziet...


Veel verschil zie ik nochtans niet...


Bwoah...


Ik heb geen slechte dagen.

Raf,
Je ganse betoog hier is naast de kwestie !
Ofwel plaats jij hier een tekst waarin je stelt dat "ik vind het normaal dat mensen die zich kandidaat stellen voor verkieizingen, maar onder druk hun kandidatuur intrekken"
ofwel stop je hier met te reageren.

Mijn punt was nogal duidelijk,.....dus wat wil je niet begrijpen Raf ?

nabat54
15 augustus 2012, 10:16
Eerst en vooral behoeft een partij niet demokratisch gestructureerd te zijn, de OVLD niet, de N-Va ook niet.
En aangezien ook een voetbalclub een privee-zaak is, is die ook vrij om iemand aan te nemen of af te wijzen op arbitraire criteria.
Zo hoort het althans te zijn, hoewel die zaken al veel te erg gejuridiseerd zijn in de verkeerde richting naar mijn smaak.

De N-va'ers die kritiek hebben op de beslissing van voetbalclubs en hun selectie, moeten even bedenken dat hun soms ook kieskeurig is en rare criteria voor aanwerving en ontslag hanteert.
VB'ers met stemmenpotentiëel zijn welkom, zelfs al beweert de N-Va helemaal niet achter hun gedachtengoed te staan, maar een jong koppeltje dat wat veel wit poeier in de neus duwt, of een joint paft, vliegt er onherroepelijk uit.

Moet allemaal kunnen, maar dan liefst geen kritiek op andermans personeelsbeleid aub.

Ik begrijp je post niet echt ?
De indruk die ik heb is dat je je als VLD stemmer aangevallen voelt ?
VLD was nochtans een partij die de "basis" democratie hoog in het vaandel voerde.


Het gaat hier niet over personeelsbeleid van een voetbalclub, maar over een persoon die (nb van de Sp-a oversteekt, niet dus altijd van het VB )
blijkbaar onder druk van de O-VLD en Sp-a zijn kandidatuur intrekt....ik vind dat een verlies voor de democratie.
Straks is er nog 1 lijst waar we een bolleke mogen kleuren....ik verkies meerdere lijsten.....u toch ook ?


ps: het jonge koppeltje ( als niet N-VA lid ,ik stem op de N-VA) het concept van aandachtshoer is u onbekend ?

Raf
15 augustus 2012, 10:27
Raf,
Je ganse betoog hier is naast de kwestie !
Nee, jouw reactie over een homoseksuele kandidaat die onder druk zijn kandidatuur opgeeft, was naast de kwestie.

Ofwel plaats jij hier een tekst waarin je stelt dat "ik vind het normaal dat mensen die zich kandidaat stellen voor verkieizingen, maar onder druk hun kandidatuur intrekken"
Ik heb nergens gesteld dat ik dat "normaal" vind; ik heb gesteld dat ik het calimero-gedrag vind... Toch niet zo ingewikkeld, lijkt me?

ofwel stop je hier met te reageren.
Pardon? Ik heb zeker het bericht van de forumleiding gemist waarin gesteld wordt dat jij hier mag bepalen wie mag reageren...

Mijn punt was nogal duidelijk,.....dus wat wil je niet begrijpen Raf ?
Het is geen kwestie van willen begrijpen. Ik was op zoek naar de relevantie van jouw reactie, maar ik heb ze niet kunnen vinden. Jij blijkbaar ook niet...

nabat54
15 augustus 2012, 10:30
Nee, jouw reactie over een homoseksuele kandidaat die onder druk zijn kandidatuur opgeeft, was naast de kwestie.


Ik heb nergens gesteld dat ik dat "normaal" vind; ik heb gesteld dat ik het calimero-gedrag vind... Toch niet zo ingewikkeld, lijkt me?


Pardon? Ik heb zeker het bericht van de forumleiding gemist waarin gesteld wordt dat jij hier mag bepalen wie mag reageren...


Het is geen kwestie van willen begrijpen. Ik was op zoek naar de relevantie van jouw reactie, maar ik heb ze niet kunnen vinden. Jij blijkbaar ook niet...

We agree to disagree.

born2bewild
15 augustus 2012, 10:31
RAF is bang
Een bange blanke boekhoudster (BBB)
Have mercy

born2bewild
15 augustus 2012, 10:36
Ik heb nergens gesteld dat ik dat "normaal" vind...

Je liegt dat je zwart ziet juffrouw

Effect
15 augustus 2012, 10:55
Nee, jouw reactie over een homoseksuele kandidaat die onder druk zijn kandidatuur opgeeft, was naast de kwestie.


Ik heb nergens gesteld dat ik dat "normaal" vind; ik heb gesteld dat ik het calimero-gedrag vind... Toch niet zo ingewikkeld, lijkt me?


1/ dit is geen calimerogedrag maar wel chantage. Kom op voor een niet-paarse partij en we maken uw bedrijf en hobby kapot.
2/ de vergelijking met homoseksualiteit is dan ook perfect op zijn plaats. Kom uit als homo en we maken uw carrière en hobby kapot. Dat is identiek.

Raf
15 augustus 2012, 10:56
1/ dit is geen calimerogedrag maar wel chantage. Kom op voor een niet-paarse partij en we maken uw bedrijf en hobby kapot.
2/ de vergelijking met homoseksualiteit is dan ook perfect op zijn plaats. Kom uit als homo en we maken uw carrière en hobby kapot. Dat is identiek.

En er aan toegeven en dan komen bleiten en klagen, is calimero-gedrag.

born2bewild
15 augustus 2012, 11:00
Nog 2 maand.....
Pompompompom...
Het leven is mooi

reservespeler
15 augustus 2012, 16:14
De N-VA wordt met de dag radelozer.........

Kan u dat ergens uit afleiden beste Henri?

reservespeler
15 augustus 2012, 16:14
De voetbalkennis van Schoofzak is ook al niet "eerste klas".

Dit maakt niets uit aan het punt dat ie aanbrengt AJ.

Raf
15 augustus 2012, 17:22
Nog 2 maand.....
Pompompompom...
Het leven is mooi

Tot binnen 2 maand... Dan kan je weer komen bleiten dat het weer niks geworden is met de NVA...

nabat54
15 augustus 2012, 17:27
Tot binnen 2 maand... Dan kan je weer komen bleiten dat het weer niks geworden is met de NVA...

Het is niet de koning die de vorming van een gemeenteraad aanstuurt !
Bij de les blijven Raf.

Raf
15 augustus 2012, 17:34
Het is niet de koning die de vorming van een gemeenteraad aanstuurt !
Bij de les blijven Raf.

Heb ik dat misschien beweerd, nabat54? Geen onnozeliteiten komen vertellen hé...

Vette Pois(s)on
15 augustus 2012, 17:36
binnenkort, nog eventjes :-)

born2bewild
15 augustus 2012, 18:14
Tot binnen 2 maand... Dan kan je weer komen bleiten dat het weer niks geworden is met de NVA...

Hihi
Lekker stoerrrrrrrr jomme

born2bewild
15 augustus 2012, 18:15
Heb ik dat misschien beweerd, nabat54?

Toe, Gé kunt toch lezen, jomme?

born2bewild
15 augustus 2012, 18:16
Nog minder dan 2 maand
Pompompompom....

reservespeler
15 augustus 2012, 18:26
Maar hij is een politiek bakbeest met een visie.

Is dat zo meneer Henri? Of is dit sarcasme?

reservespeler
15 augustus 2012, 18:30
Wat een eigenaardige zinsconstructie... :? Wat is nu eigenlijk uw punt?

Ik had uw intelegentie hoger ingeschat!

born2bewild
15 augustus 2012, 18:37
Ik had uw intelegentie hoger ingeschat!

Stom van u

Raf
15 augustus 2012, 18:46
Ik had uw intelegentie hoger ingeschat!

Misschien laat u zoiets beter aan anderen over. Het is voor u duidelijk te hoog gegrepen...

peter1962
15 augustus 2012, 20:59
Hihi
Lekker stoerrrrrrrr jomme

Je bent je traditionele "Moeha" vergeten !

Geen dank.

fonne
15 augustus 2012, 21:08
Nog 2 maand.....
Pompompompom...
Het leven is mooi

Rik-1 en consoorten likkebaarden al.

87262

Julianus
15 augustus 2012, 22:03
Het gaat hier toch over N-VA in Mechelen hé?

Vreemd dan dat nog niemand hun campagnelied vermeld heeft. Het heeft nochtans al meer dan 10.000 views op YouTube. Als je het bekijkt zul je begrijpen waarom: http://www.youtube.com/watch?v=CnbypsALCDo

Bokkenreyder
15 augustus 2012, 22:12
Het gaat hier toch over N-VA in Mechelen hé?

Vreemd dan dat nog niemand hun campagnelied vermeld heeft. Het heeft nochtans al meer dan 10.000 views op YouTube. Als je het bekijkt zul je begrijpen waarom: http://www.youtube.com/watch?v=CnbypsALCDo

Dat is al lang de revue gepasseerd!

De schoofzak
16 augustus 2012, 07:03
Je calimero-houding over alles wat met NVA te maken heeft, begint een beetje te vervelen, Schoof...

Calimero-gedrag lijkt me voorbehouden voor kleintjes en succeslozen.
Voorlopig lijkt de wind gunstiger te zitten voor de nva.

In de huidige Westerse maatschappij lijkt de acceptatie voor holebe's ook hoe langer hoe beter te gaan. (zelfs al zijn er ook downs tussen de vele ups).
Als verantwoordelijken van holebi-organisaties iets aanklagen dat nog niet perfect is; of een parade organiseren om een statement te maken, dan zal ik dat niet Calimero-gedrag noemen.
En de aanklachten van die organisaties gaan mij niet beginnen vervelen.

Dat kadert zo'n beetje in een rechtvaardigheidgevoel.

Een rechtvaardigheidsgevoel dat bij sommigen nogal eenzijdig blijkt toegepast te worden.

.

nabat54
16 augustus 2012, 08:40
Heb ik dat misschien beweerd, nabat54? Geen onnozeliteiten komen vertellen hé...

en nogmaals de discussie ontwijken .....vreemd hoor Raf. Jij post iets op het forum, je wordt erop aangesproken en dan verschuil je je achter "Heb ik dat misschien beweerd".
De manier waarop jij een discussie aan het voeren bent stoot me wat tegen de borst. Ik dacht dat ik iets kon bijleren met discuseren, ik steek mijn tijd hier niet in om x aantal posts te hebben. Mar blijkbaar heb ik me vergist.


Dus laatste poging !

Jij plaats hier straks een tekst waarin je zegt dat je het heel normaal vind dat een kandidaat voor verkiezingen zich terugtrekt na druk van andere politieke partijen.

Je moet hier niet komen opmerkingen maken dat de N-VA er niks van gebakken heeft.....de koning heeft hen 10 dagen (federaal) gegeven...de koning stuurt de coalitie niet aan betreffende het schepencollege in een gemeenteraad.

Is een nogal lullige opmerking die je daar maakte, en ja Raf , de N-VA is nu éénmaal de grootste partij, meer en meer mensen begrijpen dat het "Belgisch" concept niet werkt.
Live with it.

vlijmscherp
16 augustus 2012, 09:26
Je calimero-houding over alles wat met NVA te maken heeft, begint een beetje te vervelen, Schoof...

die uitdrukking "calimero-houding" begint ondertussen toch wat afgezaagd te worden hé. heb je geen ander passe-partout woordje?

Raf
16 augustus 2012, 10:24
en nogmaals de discussie ontwijken .....
Welke discussie?

vreemd hoor Raf. Jij post iets op het forum, je wordt erop aangesproken en dan verschuil je je achter "Heb ik dat misschien beweerd".
Wat is daar vreemd aan, nabat54? Ik zeg tegen iemand dat ie binnen twee maanden weer kan komen bleiten dat het weer niks geworden is met de NVA, waarop jij afkomt met iets over de koning die niet de vorming van de gemeenteraad aanvoert... Ik heb nergens iets beweerd dat zelfs maar vaag in die richting gaat. En nu heb jij de pretentie om mij te komen zeggen dat je het "vreemd" vindt wanneer ik je er opmerkzaam op maak dat je opmerking kant noch wal raakt?

De manier waarop jij een discussie aan het voeren bent stoot me wat tegen de borst. Ik dacht dat ik iets kon bijleren met discuseren, ik steek mijn tijd hier niet in om x aantal posts te hebben. Mar blijkbaar heb ik me vergist.
Dat zou dan ook niet de eerste keer zijn... Ik reageerde initieel op de openingspost van de Schoofzak, die eens te meer komt klagen en zagen over hoe onheus zijn partijtje wel niet behandeld wordt. Als een kandidaat van de NVA de druk niet aankan en zijn kandidatuur over de haag gooit, is dat zijn verantwoordelijkheid. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Hij of zijn acolieten hoeven daar achteraf ook niet over te komen zaniken op een politiek forum en als ze dat tòch doen, dan behoud ik me het recht voor erop te wijzen dat ik dergelijk calimero-gedrag nogal beschamend vind. Mag ik?

Dus laatste poging !

Jij plaats hier straks een tekst waarin je zegt dat je het heel normaal vind dat een kandidaat voor verkiezingen zich terugtrekt na druk van andere politieke partijen.
Nogmaals: neen, ik vind dat niet normaal. Ik verwacht van een kandidaat op een politieke lijst dat hij op z'n minst tegen een stootje kan en dat hij niet als een klein kind komt huilen dat hij de druk niet aankan. In die zin is het een goede zaak dat hij nu al forfait geeft. Er zitten al genoeg dweilen in de politiek.

Je moet hier niet komen opmerkingen maken dat de N-VA er niks van gebakken heeft.....de koning heeft hen 10 dagen (federaal) gegeven...de koning stuurt de coalitie niet aan betreffende het schepencollege in een gemeenteraad.
Ben je daar nu weer met je koning? Ik heb niets van die aard beweerd. Ik ben me terdege bewust van de wijze waarop coalities op gemeentelijk niveau tot stand komen. Dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met mijn opmerkingen in dit topic te maken.

Is een nogal lullige opmerking die je daar maakte, en ja Raf , de N-VA is nu éénmaal de grootste partij, meer en meer mensen begrijpen dat het "Belgisch" concept niet werkt.
Live with it.
En toch blijven voldoende mensen op traditionele partijen stemmen, zodat de NVA nooit aan een meerderheid geraakt. Dat zal met de komende verkiezingen niet anders zijn. Zeker op gemeentelijk niveau hebben mensen geen boodschap aan de schismatiek en de anti-Belgische houding van de NVA.

Raf
16 augustus 2012, 10:25
die uitdrukking "calimero-houding" begint ondertussen toch wat afgezaagd te worden hé. heb je geen ander passe-partout woordje?

Nee.

vlijmscherp
16 augustus 2012, 10:29
Nee.

:-(

spijtig, het maakt je zo zielig hé.

Raf
16 augustus 2012, 10:33
:-(

spijtig, het maakt je zo zielig hé.

Ik kan daar mee leven, wetende dat het van jou komt. En jij?

Supe®Staaf
16 augustus 2012, 12:01
En toch blijven voldoende mensen op traditionele partijen stemmen, zodat de NVA nooit aan een meerderheid geraakt. Dat zal met de komende verkiezingen niet anders zijn. Zeker op gemeentelijk niveau hebben mensen geen boodschap aan de schismatiek en de anti-Belgische houding van de NVA.Raf, jongen toch!
Hoe kunt ge zo ongenadig en hard zijn tegenover al die toekomstige N-Va-burgemeesters en schepenen.?
;-)

Raf
16 augustus 2012, 14:05
Raf, jongen toch!
Hoe kunt ge zo ongenadig en hard zijn tegenover al die toekomstige N-Va-burgemeesters en schepenen.?
;-)

Zo ben ik hé Staaf: mooi en meedogenloos! :-P

vlijmscherp
16 augustus 2012, 14:06
Raf, jongen toch!
Hoe kunt ge zo ongenadig en hard zijn tegenover al die toekomstige N-Va-burgemeesters en schepenen.?
;-)

? de N-VA gaat toch geen burgemeesters en schepenen hebben?? N-VA wilt nergens in het bestuur stappen, dat weet je toch?? 8O

Raf
16 augustus 2012, 14:08
? de N-VA gaat toch geen burgemeesters en schepenen hebben?? N-VA wilt nergens in het bestuur stappen, dat weet je toch?? 8O

Zoek op in het woordenboek: "sarcasme".

vlijmscherp
16 augustus 2012, 14:09
Zoek op in het woordenboek: "sarcasme".

ja ok, ik weet dat mijn bericht sarcastisch was, ik heb het zelf geschreven, dus waarom moet ik dat nu opzoeken? vind jij het misschien niet?

Raf
16 augustus 2012, 14:17
ja ok, ik weet dat mijn bericht sarcastisch was, ik heb het zelf geschreven, dus waarom moet ik dat nu opzoeken? vind jij het misschien niet?

Ik had het niet over jouw bericht.

vlijmscherp
16 augustus 2012, 14:18
Ik had het niet over jouw bericht.

maar je reageert wel op een bericht van mij, dat voor de meeste mensen wel duidelijk sarcastisch was, met het bericht "Zoek op in het woordenboek: "sarcasme"."?

voel je je wel nog goed? drink je genoeg?

Raf
16 augustus 2012, 14:20
maar je reageert wel op een bericht van mij, dat voor de meeste mensen wel duidelijk sarcastisch was, met het bericht "Zoek op in het woordenboek: "sarcasme"."?

voel je je wel nog goed? drink je genoeg?

Ik reageerde op jouw bericht omdat daaruit bleek dat je het bericht waarop je reageerde niet als sarcastisch herkende. Toch niet zo ingewikkeld? Zelfs jij zou dat moeten kunnen begrijpen...

nabat54
16 augustus 2012, 14:55
Raf, jongen toch!
Hoe kunt ge zo ongenadig en hard zijn tegenover al die toekomstige N-Va-burgemeesters en schepenen.?
;-)


zucht

http://forum.politics.be/showpost.php?p=6280494&postcount=26

de Liberaal stemmer (Staaf) komt de Socialist/ Groen (Raf) stemmer ondersteunen.... :roll:

Raf
16 augustus 2012, 15:53
zucht

http://forum.politics.be/showpost.php?p=6280494&postcount=26

de Liberaal stemmer (Staaf) komt de Socialist/ Groen (Raf) stemmer ondersteunen.... :roll:

Hoe zou jij in vredesnaam weten voor welke partij ik stem? :roll:

Probeer toch eens een klein beetje ernstig te blijven en beperk je tot zaken waar je verstand van hebt, voor zover die er al zijn.

born2bewild
16 augustus 2012, 17:34
Onze RAF stemt roos of bruin

Raf
16 augustus 2012, 20:36
Onze RAF stemt roos of bruin

Origineel, Björn! Daar heb je lang over moeten nadenken zeker?

Supe®Staaf
16 augustus 2012, 20:50
zucht

http://forum.politics.be/showpost.php?p=6280494&postcount=26

de Liberaal stemmer (Staaf) komt de Socialist/ Groen (Raf) stemmer ondersteunen.... :roll:Tsja, sommige mensen kijken al eens over hun muurtje, kleuren al eens buiten de lijntjes, hebben een minder sektarische kijk op het leven en de politiek...

born2bewild
16 augustus 2012, 21:35
Origineel, Björn! Daar heb je lang over moeten nadenken zeker?

Niet bepaald

daiwa
17 augustus 2012, 23:00
Maar hij is een politiek bakbeest met een visie.

Iemand die een dure studie bestelde om de Olympische Spelen naar Vlaanderen te halen zou ik eerder een volslagen idioot noemen.
Zelfs het kleinste kind weet dat dat niet haalbaar is.

De schoofzak
18 augustus 2012, 08:44
Iemand die een dure studie bestelde om de Olympische Spelen naar Vlaanderen te halen zou ik eerder een volslagen idioot noemen.
Zelfs het kleinste kind weet dat dat niet haalbaar is.

Klein vraagje: volgens mij is de enige die ooit sprak om de Olympische Spelen naar hier te halen, den bleiter Anciaux. Hij wou, godbetert, de luchthaven van Zaventem elimineren en de gronden gebruiken om een Olympisch dorp uit de grond te stampen.
Waarschijnlijk had hij iets tegen de werkgelegenheid die de luchthaven genereert.

Maar hoe komt dien Bleiter van de Sossenpartij hier plots in dit spelletje ?

.

fonne
18 augustus 2012, 10:34
Klein vraagje: volgens mij is de enige die ooit sprak om de Olympische Spelen naar hier te halen, den bleiter Anciaux. Hij wou, godbetert, de luchthaven van Zaventem elimineren en de gronden gebruiken om een Olympisch dorp uit de grond te stampen.
Waarschijnlijk had hij iets tegen de werkgelegenheid die de luchthaven genereert.

Maar hoe komt dien Bleiter van de Sossenpartij hier plots in dit spelletje ?

.

Er zijn nog van die zotten, en niet alleen bij SP.A, maar ook bij Ø-VLD.

Bart Somers wil Olympische Spelen 2016 in Vlaanderen (http://www.gva.be/Archief/guid/bart-somers-wil-olympische-spelen-2016-in-vlaanderen.aspx?artikel=5056055d-1e1b-4405-bfa5-f19166a92347)

De schoofzak
18 augustus 2012, 14:48
Er zijn nog van die zotten, en niet alleen bij SP.A, maar ook bij Ø-VLD.

Bart Somers wil Olympische Spelen 2016 in Vlaanderen (http://www.gva.be/Archief/guid/bart-somers-wil-olympische-spelen-2016-in-vlaanderen.aspx?artikel=5056055d-1e1b-4405-bfa5-f19166a92347)


On ge loof lijk ...

Hopelijk spelen de andere partijen dit goed uit in de aanloop naar de verkiezingen van 14 oktober ...

.

born2bewild
18 augustus 2012, 20:48
Schoof, het was een plan van kabouter berenmuts uit 2003
En aan de toestand vd VLD te zien is het al goed uitgespeeld

Svennies
19 augustus 2012, 02:30
Iemand die een dure studie bestelde om de Olympische Spelen naar Vlaanderen te halen zou ik eerder een volslagen idioot noemen.
Zelfs het kleinste kind weet dat dat niet haalbaar is.

Ach,weet je,wij zitten er wel mee,en onze financiën zitten er ook mee....

Wat dacht je van een stijging van 50% wat betreft de schuld van stad Mechelen onder Somers zijn beleid gedurende de laatste 6 jaren....

Inderdaad van 80 miljioen euro naar 120 miljoen euro....

Maar de bloembakken staan er,en de bloemekes krijgen water,en iedere gemeenteman heeft zijn eigen veegmachine .....

Mechelen ziet er proper uit,de rest mag wel meebetalen maar vooral niet meegenieten aangezien het centrum voor alles gaat....:roll:

born2bewild
19 augustus 2012, 07:19
Ach,weet je,wij zitten er wel mee,en onze financiën zitten er ook mee....

Wat dacht je van een stijging van 50% wat betreft de schuld van stad Mechelen onder Somers zijn beleid gedurende de laatste 6 jaren....

Inderdaad van 80 miljioen euro naar 120 miljoen euro....

Maar de bloembakken staan er,en de bloemekes krijgen water,en iedere gemeenteman heeft zijn eigen veegmachine .....

Mechelen ziet er proper uit,de rest mag wel meebetalen maar vooral niet meegenieten aangezien het centrum voor alles gaat....:roll:
De Verhofstadt signature/ overal waar je passeert een financiële krater achter laten
Kaboter berenmuts heeft goed opgelet

Raf
19 augustus 2012, 07:43
Kaboter berenmuts heeft goed opgelet

Kaboter? Wat is dat voor iets, BJORN?

Dirk A
19 augustus 2012, 08:19
Kaboter? Wat is dat voor iets, BJORN?

Ken je dat niet? Dat zijn kabouters met boter op hun hoofd. Natuurlijke habitat is de Open-VLD.

pajoske
19 augustus 2012, 08:20
Wat dacht je van een stijging van 50% wat betreft de schuld van stad Mechelen onder Somers zijn beleid gedurende de laatste 6 jaren....

Inderdaad van 80 miljioen euro naar 120 miljoen euro....


Is dat Somers zijn fout?
En ik dacht dat de schuldgroei van de gemeenten voornamelijk te danken was aan het beleid van de (Vlaamse) regering. Die alsmaar meer verplichtingen bij de gemeentes legt zonder daarvoor middelen te geven.

born2bewild
19 augustus 2012, 09:03
Is dat Somers zijn fout?
En ik dacht dat de schuldgroei van de gemeenten voornamelijk te danken was aan het beleid van de (Vlaamse) regering. Die alsmaar meer verplichtingen bij de gemeentes legt zonder daarvoor middelen te geven.

Heel juist
De schuld van een stad explodeert en burgemeester kaboter berenmuts heeft daar niets mee te maken

Nog iets?

born2bewild
19 augustus 2012, 09:04
Waarom hebben wij in feite burgemeesters nodig?

De schoofzak
19 augustus 2012, 09:29
Is dat Somers zijn fout?
En ik dacht dat de schuldgroei van de gemeenten voornamelijk te danken was aan het beleid van de (Vlaamse) regering. Die alsmaar meer verplichtingen bij de gemeentes legt zonder daarvoor middelen te geven.

Gelieve consequent te blijven: alles is de schuld van de nva !

En misschien zou je kunnen opsommen welke extra verplichtingen, al dan niet het gevolg van bepaalde flaters van deze en vorige federale regeringen, de gemeentes op hun dak kregen, respectievelijk van de federale en van de Vlaamse overheid. Met per verplichting de financiële consequentie.

.

Another Jack
19 augustus 2012, 13:54
Waarom hebben wij in feite burgemeesters nodig?

Die vraag mogen we ons nu niet stellen, net voor puiloog zijn prijsje zal schieten.

Dirk A
19 augustus 2012, 14:09
Die vraag mogen we ons nu niet stellen, net voor puiloog zijn prijsje zal schieten.

Je moet niet kwaad worden, omdat de burgemeester in Mechelen er niets van heeft gebakken. Ik veronderstel dat hij naar best vermogen heeft gehandeld. :lol:

born2bewild
19 augustus 2012, 14:23
Je moet niet kwaad worden, omdat de burgemeester in Mechelen er niets van heeft gebakken. Ik veronderstel dat hij naar best vermogen heeft gehandeld. :lol:

:-D

De schandknaep van kaboter berenmuts heeft lange tenen

born2bewild
19 augustus 2012, 14:25
Die Somers, wie zou hem geen 5c geven?

Bokkenreyder
19 augustus 2012, 14:25
:-D

De schildknaep van kaboter berenmuts heeft lange tenen

Moet dat niet de schandknaap zijn? ;-)

born2bewild
19 augustus 2012, 14:26
Moet dat niet de schandknaap zijn? ;-)

I stand corrected

daiwa
20 augustus 2012, 01:22
Er zijn nog van die zotten, en niet alleen bij SP.A, maar ook bij Ø-VLD.

Bart Somers wil Olympische Spelen 2016 in Vlaanderen (http://www.gva.be/Archief/guid/bart-somers-wil-olympische-spelen-2016-in-vlaanderen.aspx?artikel=5056055d-1e1b-4405-bfa5-f19166a92347)

En dat grapje van die debiel, want dat moet je echt wel zijn om te denken dat de spelen naar Vlaanderen halen haalbaar is heeft maar liefst 250.000 euro gekost.

gertc
24 augustus 2012, 07:49
Is dat Somers zijn fout?
En ik dacht dat de schuldgroei van de gemeenten voornamelijk te danken was aan het beleid van de (Vlaamse) regering. Die alsmaar meer verplichtingen bij de gemeentes legt zonder daarvoor middelen te geven.
Een deel van het probleem is inderdaad niet zijn fout. De ondergang van de gemeentelijke holding kan ik hem niet persoonlijk verwijten.
Maar als je Mechelen kent, dan weet je ook hoeveel geld werd weggesmeten aan de Lamottige brug, de heraanleg van het Plaisanceplein, en verschillende prestigeprojecten.
Mechelen heeft de kleinste reserve van alle centrumsteden, en is volop bezig bezittingen te verkopen om de boeken op te poetsen. Maar blijf vooral denken dat de paars-groene coalitie daar niets mee te maken heeft :twisted:

AsGardSGO
29 augustus 2012, 02:26
Ik heb niets tegen de N-VA , in tegendeel , nationaal vind ik het niet kunnen de grootste partij gewoon door een verdoken cordon sanitair aan de kant te zetten .

In Mechelen , ligt dat natuurlijk totaal anders . als de evolutie van de stad ziet , denk ik niet dat we een betere koers kunnen waren dan met Bart aan de kop , die heeft de stad in een tiental jaren echt practig gemaakt , en ik heb zijn boek gelezen , en hem persoonlijk op een privé feestje gesproken en hij voelt zich vrij geruststellend . en afmetend op zijn prestatie en wat er gerealiseerd is , mag dat ook .

Prachtig gemaakt? gerealiseerd? NIKS heeft ie gedaan buiten een impuls te geven maar wat ie met mechelen had moeten doen heeft hij niet gedaan.
De stad is nog even dood en saai als voordien. hier en daar een pâar prestige projecten noem ik niet een betere stad creëren hoor.

gertc
30 augustus 2012, 04:41
Prachtig gemaakt? gerealiseerd? NIKS heeft ie gedaan buiten een impuls te geven maar wat ie met mechelen had moeten doen heeft hij niet gedaan.

Niets gedaan? Kom nu. Wat had er dan wel moeten gebeuren volgens jou?

Nexer
31 augustus 2012, 02:31
Zo ziet ge maar wat voor mensen dat zijn, in de VLD en de SPa.

En daar stemmen mensen dan nog eens voor.

Wacht maar tot gij plots iets doet dat nu nog politiek correct is maar binnen een paar jaar niet meer. En dan pesten ze u het bloed onder de nagels. Waar gaat ge dan gaan verkondigen dat het toch zo'n tolerante partijen zijn?