![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek is niet voor doetjes.
En voorzitter zijn van een voetbalclub in eerste klasse: dan moet je koningsgezind zijn. VLD en SPa worden met name genoemd. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...voor-n-va.aspx Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA wordt met de dag radelozer.........
|
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() De "democratie" van de Open -VLAAMSE Liberalen en DEMOCRATEN hangt al een tijdje mijn voeten uit.
Met het niet meer kandidaat stellen van Frank Dietens voor de N-VA , onder druk van de O-VLD , is u partij volledig hetzelfde geworden als de" kaloten" die vanop de kansel opriepen om niet op de frontpartij te stemmen. Jij zit dus in een regering met de" kaloten" en de" sossen" en nu zijn de liberalen ...kaloten geworden. Nog een paar verkiezingen "reservistje" en ge stemt op de N-VA ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet toegeven dat voetbal me geen bal kan interesseren.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(? Listen carefully, I'll only say this once.) maar allez bon, ik geef graag toe dat ik van voetbalsport niet warm kan lopen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2012 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Mooi debat en mooie ilustratie hoe politiek werkt .
Werd er naar een man gekeken omwille van de politieke capasiteit ? Omwille van zijn persoonlijke visie over politiek of hoe het zou moeten gevoerd worden ? NEEE mijnheer is bekent en heeft wat power en aanhang . banksector en leid een sportclub . dat is belengrijk , die bekentheid en die aantal stemmen , niet of hij competent is om aan politiek te doen , en voldoende maatschappelijk inzicht heeft . |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is alleen bekend dat de man zich terug trekt; en dat dit blijkbaar gebeurd is onder een externe druk van twee concurrerende partijen die dreigden de man te raken in zijn werk en zijn hobby. Dat ziet er leuk uit in Mechelen, mocht het moeten komen tot pogingen om een coalitie op poten te zetten. .
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Mechelen , ligt dat natuurlijk totaal anders . als de evolutie van de stad ziet , denk ik niet dat we een betere koers kunnen waren dan met Bart aan de kop , die heeft de stad in een tiental jaren echt practig gemaakt , en ik heb zijn boek gelezen , en hem persoonlijk op een privé feestje gesproken en hij voelt zich vrij geruststellend . en afmetend op zijn prestatie en wat er gerealiseerd is , mag dat ook . |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2001 werd hij burgemeester met een VLD-CD&V-Agalev coalitie. In 2003 , nadat hij wekenlang bij hoog en bij laag beweerd had dat hij Mechelen nooit in de steek zou laten, verliet hij Mechelen om sloefje van Verhofstadt te gaan spelen op het Martelarenplein. Toen hij in 2004 gedumpt werd als minister-president keerde hij met hangende pootjes terug naar Mechelen. Op het einde van de tocht vertelde hij met dezelfde coalitie verder te willen gaan, maar slaagde er wel in de CD&V te doen splitten. Na 2006 ging hij met de overlopers verder en vormde een coalitie met de SP.A. En nu heeft hij de SP.A een sjot gegeven en zoekt hij samen met Groen! een meerderheid. Bart Somers is duidelijk een meester in de verdeel & heerspolitiek. Ondertussen probeert hij tevergeefs de exponentiële groei van de criminaliteit af te remmen, onder andere door de hele stad vol camera's te hangen. Maar het wil maar niet lukken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar leidt u dat uit af?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ik moet toegeven dat Bart Somers een politiek beest is. Hij heeft inderdaad frisse ideeën en de stad zeker verfraaid. Alleen heeft hij enkele eigenschappen die de stad op termijn zuur zal opbreken. Hij is een "klein beetje " megalomaan. Inspraak in Mechelen is maar schijn, uiteindelijk heeft Bart altijd het laatste woord en het wordt binnen enkele jaren een financiële ramp! Ten slotte vinden steeds meer mensen Mechelen niet meer leuk: duur, ontoegankelijk en vooral gevaarlijk (verkeer en overlast). Met prestigeprojecten los je dit niet op, maar wel met investeringen in mensen en kleinschalige projecten.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Waaraan kan u afleiden dat naar zijn visie niet gepeild werd? En in principe kan iedereen zich kandidaat stellen, ongeacht zijn beroep of bekendheid! Of hebben bekende mensen geen visie misschien? Dat is juist de essentie van democratie dat onze verkozenen uit alle lagen van de bevolking komen. Dat mensen bekend zijn is dan meegenomen!
In dit geval moet iemand onder druk van buitenaf zich terugtrekken. Dit is het failliet van de democratie! Dit is het begin van het einde! |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Stel je voor dat iemand zich niet meer kandidaat stelt voor een verkiezing...omdat hij homo is ? (Ik zou dat een verlies vinden voor de democratie, zoals een voetbalvoorzitter die zich niet meer kandidaat stelt op een N-VA lijst) de calimero -houding siert u blijkbaar heel goed !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |