Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 14:28   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Mechelen: wee je gebeente als je opkomt voor de N-VA

Politiek is niet voor doetjes.

En voorzitter zijn van een voetbalclub in eerste klasse: dan moet je koningsgezind zijn.

VLD en SPa worden met name genoemd.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...voor-n-va.aspx

Citaat:
10/08 Mechelen (2800) Frank Dietens, de voorzitter van Racing Mechelen, komt bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober dan toch niet op voor de Mechelse N-VA. Dat heeft hij vrijdagavond bevestigd in een persmededeling.

"Na lang overwegen heb ik besloten mij geen kandidaat te stellen, en mij niet verder politiek te engageren bij de komende gemeenteraadsverkiezingen", zegt hij. Dietens is professioneel ook actief in de bank- en verzekeringssector, en hij acht beide activiteiten niet combineerbaar met politiek. "Als voorzitter van Racing wil ik niets aan het toeval overlaten, en ervoor zorgen dat de club eendrachtig zijn doel nastreeft. Ik bedank N-VA voor het vertrouwen."

Bij de verkiezingen van 2006 was Frank Dietens nog kandidaat voor sp.a.

Teleurstelling

N-VA-lijsttrekker Marc Hendrickx reageert teleurgesteld op de beslissing. "De heer Dietens vergeet te vermelden dat hij ongelofelijke druk heeft ondervonden sinds hij de stap naar N-VA kenbaar maakte, zowel binnen zijn voetbalclub als vanuit de hoek van Open Vld en sp.a. De 'politiek correcten', voor wie mooie woorden als openheid en verdraagzaamheid niet van toepassing zijn als onze partij in beeld komt, vonden het niet kunnen dat hij voor ons kandidaat was", zegt hij.

Hendrickx: "Ik verheel niet dat de lokale N-VA dit als een tegenslag ervaart. Maar stellen dat we in een hoekje zitten te kniezen, zou de waarheid geweld aandoen. We zijn meer dan ooit slagvaardig om de paarse meerderheid in Mechelen te breken!"
SVH

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 augustus 2012, 15:01   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En voorzitter zijn van een voetbalclub in eerste klasse: dan moet je koningsgezind zijn.

Racing in eerste klas
Another Jack is offline  
Oud 11 augustus 2012, 15:46   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De N-VA wordt met de dag radelozer.........
Henri1 is offline  
Oud 11 augustus 2012, 16:03   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De voetbalkennis van Schoofzak is ook al niet "eerste klas".
Another Jack is offline  
Oud 11 augustus 2012, 16:29   #5
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Racing in eerste klas
De "democratie" van de Open -VLAAMSE Liberalen en DEMOCRATEN hangt al een tijdje mijn voeten uit.
Met het niet meer kandidaat stellen van Frank Dietens voor de N-VA , onder druk van de O-VLD , is u partij volledig hetzelfde geworden als de" kaloten" die vanop de kansel opriepen om niet op de frontpartij te stemmen.
Jij zit dus in een regering met de" kaloten" en de" sossen" en nu zijn de liberalen ...kaloten geworden. Nog een paar verkiezingen "reservistje" en ge stemt op de N-VA
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 12 augustus 2012, 08:23   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Racing in eerste klas
Ik moet toegeven dat voetbal me geen bal kan interesseren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 augustus 2012, 08:26   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed waarom je dit gegeven zo kort na mekaar moet herhalen,
(? Listen carefully, I'll only say this once.)

maar allez bon,

ik geef graag toe dat ik van voetbalsport niet warm kan lopen.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2012 om 08:26.
De schoofzak is offline  
Oud 12 augustus 2012, 11:24   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar hij is een politiek bakbeest met een visie.
Henri1 is offline  
Oud 12 augustus 2012, 11:36   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Mooi debat en mooie ilustratie hoe politiek werkt .

Werd er naar een man gekeken omwille van de politieke capasiteit ?

Omwille van zijn persoonlijke visie over politiek of hoe het zou moeten gevoerd worden ?

NEEE mijnheer is bekent en heeft wat power en aanhang . banksector en leid een sportclub . dat is belengrijk , die bekentheid en die aantal stemmen , niet of hij competent is om aan politiek te doen , en voldoende maatschappelijk inzicht heeft .
Klarekijk is offline  
Oud 12 augustus 2012, 12:33   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mooi debat en mooie ilustratie hoe politiek werkt .

Werd er naar een man gekeken omwille van de politieke capasiteit ?

Omwille van zijn persoonlijke visie over politiek of hoe het zou moeten gevoerd worden ?

NEEE mijnheer is bekent en heeft wat power en aanhang . banksector en leid een sportclub . dat is belengrijk , die bekentheid en die aantal stemmen , niet of hij competent is om aan politiek te doen , en voldoende maatschappelijk inzicht heeft .
Er is geen enkel gegeven bekend of de man intern de nva wel of niet behoorlijk gescreend werd op de nodige capaciteiten om hem voor te stellen aan het kiespubliek.
Er is alleen bekend dat de man zich terug trekt; en dat dit blijkbaar gebeurd is onder een externe druk van twee concurrerende partijen die dreigden de man te raken in zijn werk en zijn hobby.

Dat ziet er leuk uit in Mechelen, mocht het moeten komen tot pogingen om een coalitie op poten te zetten.

.

De schoofzak is offline  
Oud 12 augustus 2012, 12:39   #11
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen enkel gegeven bekend of de man intern de nva wel of niet behoorlijk gescreend werd op de nodige capaciteiten om hem voor te stellen aan het kiespubliek.
Er is alleen bekend dat de man zich terug trekt; en dat dit blijkbaar gebeurd is onder een externe druk van twee concurrerende partijen die dreigden de man te raken in zijn werk en zijn hobby.

Dat ziet er leuk uit in Mechelen, mocht het moeten komen tot pogingen om een coalitie op poten te zetten.

.
Ik heb niets tegen de N-VA , in tegendeel , nationaal vind ik het niet kunnen de grootste partij gewoon door een verdoken cordon sanitair aan de kant te zetten .

In Mechelen , ligt dat natuurlijk totaal anders . als de evolutie van de stad ziet , denk ik niet dat we een betere koers kunnen waren dan met Bart aan de kop , die heeft de stad in een tiental jaren echt practig gemaakt , en ik heb zijn boek gelezen , en hem persoonlijk op een privé feestje gesproken en hij voelt zich vrij geruststellend . en afmetend op zijn prestatie en wat er gerealiseerd is , mag dat ook .
Klarekijk is offline  
Oud 12 augustus 2012, 13:47   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bart Somers zal natuurlijk alles doen om een coalitie te smeden, eender welke.
In 2001 werd hij burgemeester met een VLD-CD&V-Agalev coalitie. In 2003 , nadat hij wekenlang bij hoog en bij laag beweerd had dat hij Mechelen nooit in de steek zou laten, verliet hij Mechelen om sloefje van Verhofstadt te gaan spelen op het Martelarenplein. Toen hij in 2004 gedumpt werd als minister-president keerde hij met hangende pootjes terug naar Mechelen.
Op het einde van de tocht vertelde hij met dezelfde coalitie verder te willen gaan, maar slaagde er wel in de CD&V te doen splitten. Na 2006 ging hij met de overlopers verder en vormde een coalitie met de SP.A.
En nu heeft hij de SP.A een sjot gegeven en zoekt hij samen met Groen! een meerderheid. Bart Somers is duidelijk een meester in de verdeel & heerspolitiek. Ondertussen probeert hij tevergeefs de exponentiële groei van de criminaliteit af te remmen, onder andere door de hele stad vol camera's te hangen. Maar het wil maar niet lukken.
fonne is offline  
Oud 13 augustus 2012, 08:01   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar leidt u dat uit af?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 13 augustus 2012, 08:42   #14
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar leidt u dat uit af?
Hij neemt zijn wensen vaker voor realiteit aan
HRobin is offline  
Oud 13 augustus 2012, 10:03   #15
knarf64
Vreemdeling

Standaard

Ik moet toegeven dat Bart Somers een politiek beest is. Hij heeft inderdaad frisse ideeën en de stad zeker verfraaid. Alleen heeft hij enkele eigenschappen die de stad op termijn zuur zal opbreken. Hij is een "klein beetje " megalomaan. Inspraak in Mechelen is maar schijn, uiteindelijk heeft Bart altijd het laatste woord en het wordt binnen enkele jaren een financiële ramp! Ten slotte vinden steeds meer mensen Mechelen niet meer leuk: duur, ontoegankelijk en vooral gevaarlijk (verkeer en overlast). Met prestigeprojecten los je dit niet op, maar wel met investeringen in mensen en kleinschalige projecten.
knarf64 is offline  
Oud 13 augustus 2012, 10:08   #16
knarf64
Vreemdeling

Standaard

Waaraan kan u afleiden dat naar zijn visie niet gepeild werd? En in principe kan iedereen zich kandidaat stellen, ongeacht zijn beroep of bekendheid! Of hebben bekende mensen geen visie misschien? Dat is juist de essentie van democratie dat onze verkozenen uit alle lagen van de bevolking komen. Dat mensen bekend zijn is dan meegenomen!

In dit geval moet iemand onder druk van buitenaf zich terugtrekken. Dit is het failliet van de democratie! Dit is het begin van het einde!
knarf64 is offline  
Oud 13 augustus 2012, 10:35   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je calimero-houding over alles wat met NVA te maken heeft, begint een beetje te vervelen, Schoof...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 augustus 2012, 10:41   #18
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knarf64 Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat Bart Somers een politiek beest is. Hij heeft inderdaad frisse ideeën en de stad zeker verfraaid. Alleen heeft hij enkele eigenschappen die de stad op termijn zuur zal opbreken. Hij is een "klein beetje " megalomaan. Inspraak in Mechelen is maar schijn, uiteindelijk heeft Bart altijd het laatste woord en het wordt binnen enkele jaren een financiële ramp! Ten slotte vinden steeds meer mensen Mechelen niet meer leuk: duur, ontoegankelijk en vooral gevaarlijk (verkeer en overlast). Met prestigeprojecten los je dit niet op, maar wel met investeringen in mensen en kleinschalige projecten.
operatie "Dirk Vijnck" ook terug opfrissen.
Oud 13 augustus 2012, 12:41   #19
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je calimero-houding over alles wat met NVA te maken heeft, begint een beetje te vervelen, Schoof...
Stel je voor dat iemand zich niet meer kandidaat stelt voor een verkiezing...omdat hij homo is ? (Ik zou dat een verlies vinden voor de democratie, zoals een voetbalvoorzitter die zich niet meer kandidaat stelt op een N-VA lijst) de calimero -houding siert u blijkbaar heel goed !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 13 augustus 2012, 14:15   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Stel je voor dat iemand zich niet meer kandidaat stelt voor een verkiezing...omdat hij homo is ? (Ik zou dat een verlies vinden voor de democratie, zoals een voetbalvoorzitter die zich niet meer kandidaat stelt op een N-VA lijst) de calimero -houding siert u blijkbaar heel goed !
Wat een eigenaardige zinsconstructie... Wat is nu eigenlijk uw punt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be