PDA

View Full Version : Als Het In Brussel Knettert, Knalt Het In Parijs


marie daenen
20 november 2015, 16:32
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/als-het-brussel-knettert-knalt-het-parijs

Naast de politieke verantwoordelijkheid voor 13/11, mag ook de politiek-correcte zelfcensuur van de media aan de kaak gesteld worden.


Want vergis u niet: onze pers heeft Molenbeek ontdekt omdat The Guardian, de Washington Post en Der Spiegel Molenbeek hebben ontdekt, niet omgekeerd. Hier en daar klinkt zelfs zowaar een bescheiden mea culpa.

Want wat is nu de essentie? Dat Molenbeek helemaal geen multiculturele gemeenschap herbergt maar louter tot islamfundamentalistisch minikalifaat is uitgegroeid, een ‘etnisch-religieuze enclave van een zeer gesloten, bekrompen gemeenschap’. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Teun Voeten in BrusselDezeWeek, maart van dit jaar.
Voeten is echt wel wat gewoon als oorlogsfotograaf, bekend om zijn fotoreportages over daklozen in New York, het extreme geweld van Mexicaanse drugkartels en de oorlogen in onder andere Rwanda, Bosnië, Irak en Afghanistan. Molenbeek echter was voor hem een compleet onleefbare plek, die hem zijn koffers deed pakken. Dat wil wat zeggen.
Voordien had ook al het reclamebureau Mortierbrigade zich eerst met veel multicultureel idealisme in deze gemeente gevestigd, om er nadien halsoverkop weer weg te vluchten voor de agressie, het vandalisme en de criminaliteit. Complete no-go-zones voor de politie waren ontstaan, en vrouwen zonder hoofddoek werden er ei-zo-na gemolesteerd. Woon daar eens tussen als niet-moslim.


Toch bleven De Morgen en De Standaard hun best doen om het fenomeen te herleiden tot couleur locale, straatanimatie als hobby van kansarme allochtone jongeren, en Brussel te zien als een multiculturele oase met hoogstens wat onfrisse kantjes.

Als het in Brussel knettert, knalt het in Parijs. Eindelijk spelen we weer een rol van formaat in het wereldgebeuren. Nogmaals: de politici zijn wie ze zijn, maar het is de verdomde taak van de pers om hen met de neus op de feiten te duwen. Molenbeek had al veel eerder voer voor onderzoeksjournalisten moeten zijn, en niet enkel voor de actuele ramptoeristen. ‘Saneren’ en ‘opkuisen’, termen die ik nu veel hoor, gelden misschien ook en vooral voor die sector.

'Gaan die bloemen de geweren tegen houden?',- de opmerking van de kleine Brandon snijdt als een scherp mes doorheen alle bezweringsretoriek, gespeelde verontwaardiging en demagogie. Dit interview heeft, ongewild, de dimensie van het anti-sprookje over 'de kleren van de Keizer'. Een les voor alle weldenkende bezitters van een perskaart.

Mindset
20 november 2015, 17:07
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/als-het-brussel-knettert-knalt-het-parijs

Zeer goed artikel!

Pandareus
20 november 2015, 17:10
Marie, het forumreglement verbied postings met enkel een copy/paste zonder eigen aanzet tot discussie.

zonbron
20 november 2015, 17:12
Marie, het forumreglement verbied postings met enkel een copy/paste zonder eigen aanzet tot discussie.

De OP spreekt voor zich. En Marie zal nog wel eens langskomen.

Marie zou eerder wat anders durven te vrezen. Deze draad zal waarschijnlijk verplaatst worden om een of andere reden...

Mindset
20 november 2015, 17:16
Marie, het forumreglement verbied postings met enkel een copy/paste zonder eigen aanzet tot discussie.

bent u van de forumpolitie?

Pandareus
20 november 2015, 17:23
De OP spreekt voor zich. En Marie zal nog wel eens langskomen.

Marie zou eerder wat anders durven te vrezen. Deze draad zal waarschijnlijk verplaatst worden om een of andere reden...

Denk jij ook dat het forumreglement er enkel voor de anderen is dan ?

zonbron
20 november 2015, 17:24
Denk jij ook dat het forumreglement er enkel voor de anderen is dan ?

Denkt U dat dan?

omaplop
20 november 2015, 17:48
En opnieuw reageert Panda naast de kwestie!

geertvdb
20 november 2015, 18:50
En opnieuw reageert Panda naast de kwestie!
Eigenlijk niet.
Het is 'to the point'.
Dit forum dient niet om promotie te maken voor blogs.

Pandareus
20 november 2015, 19:03
Denkt U dat dan?

Neen, maar ik merk dat je er als de kippen bij bent om iemand die het flagrant aan het overtreden is nog wat bij te staan.

Eyjafjallajökull
20 november 2015, 19:05
Eigenlijk niet.
Het is 'to the point'.
Dit forum dient niet om promotie te maken voor blogs.

2

zonbron
20 november 2015, 19:06
Neen, maar ik merk dat je er als de kippen bij bent om iemand die het flagrant aan het overtreden is nog wat bij te staan.

Ik til er niet zo zwaar aan hoor. Wat zij belangrijk vond heeft ze netjes uitgewerkt. Wat mij betreft is dat voldoende, voor U mss niet. Ik kan daar begrip voor opbrengen, voor beiden.

Pandareus
20 november 2015, 19:07
Ik til er niet zo zwaar aan hoor. Wat zij belangrijk vond heeft ze netjes uitgewerkt. Wat mij betreft is dat voldoende, voor U mss niet. Ik kan daar begrip voor opbrengen, voor beiden.

Ze heeft niets uitgewerkt. Nul komma nul eigen inbreng. Pure copy paste.
Dit is gewoon publiciteit voor doorbraak. Niks meer, niks minder.

marie daenen
20 november 2015, 19:07
Marie, het forumreglement verbied postings met enkel een copy/paste zonder eigen aanzet tot discussie.

Mijn aanzet waren de teksten die ik in het vet heb gezet; ik kon het niet beter verwoorden...
Ze zitten 100% op de lijn die ik hier al sinds jaar en dag zit aan te klagen... De grote meeschuldige aan alle Belgisch leed is onze totaal geindoctrineerde en gesubsidieerde regimepers...
Zonder vrije pers is er geen democratie mogelijk; en onze Belgische democratie is gewoon om omver te vallen van schaamte...

Andere tekst deze avond in de Knack:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/onze-trieste-veiligheidstoestand-bewijst-dat-het-onmogelijk-is-te-winnen-met-belgische-kaarten/article-opinion-627299.html

'Onze trieste veiligheidstoestand bewijst dat het onmogelijk is te winnen met Belgische kaarten'


En hier geeft ik als commentaar op, niet alleen onze trieste veiligheidstoestand, maar zelfs onze sociale toestand, onze economische toestand en onze financiële toestand...

De geinstitutionaliseerde francofonie is de kanker van la Belgique...

zonbron
20 november 2015, 19:08
Eigenlijk niet.
Het is 'to the point'.
Dit forum dient niet om promotie te maken voor blogs.

Uiteraard is het to the point. Marie wijst met haar vinger naar de leugenachtige reguliere media. En dat zint U niet. Merk de vetgedrukte tekst op.

zonbron
20 november 2015, 19:11
Mijn aanzet waren de teksten die ik in het vet heb gezet; ik kon het niet beter verwoorden...
Ze zitten 100% op de lijn die ik hier al sinds jaar en dag zit aan te klagen... De grote meeschuldige aan alle Belgisch leed is onze totaal geindoctrineerde en gesubsidieerde regimepers...
Zonder vrije pers is er geen democratie mogelijk; en onze Belgische democratie is gewoon om omver te vallen van schaamte...

Andere tekst deze avond in de Knack:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/onze-trieste-veiligheidstoestand-bewijst-dat-het-onmogelijk-is-te-winnen-met-belgische-kaarten/article-opinion-627299.html

'Onze trieste veiligheidstoestand bewijst dat het onmogelijk is te winnen met Belgische kaarten'


En hier geeft ik als commentaar op, niet alleen onze trieste veiligheidstoestand, maar zelfs onze sociale toestand, onze economische toestand en onze financiële toestand...

De geinstitutionaliseerde francofonie is de kanker van la Belgique...

2!

En komt de islamimmigrantenstroom daar bovenop. Bye bye Vlaanderen! De francofonie wrijft in de handjes, zelfs al sterven hun eigen mensen hier of in Mali. Alles voor die smerige elite en Vlaanderen zal op de knieën zitten.

marie daenen
20 november 2015, 19:12
Eigenlijk niet.
Het is 'to the point'.
Dit forum dient niet om promotie te maken voor blogs.

Dit forum dient om kennis te verspreiden en als om het even wie een artikel schrijft dat totaal de nagel op de kop is dan verspreid ik dat...
Indien ik het artikel gecopieerd had en zonder verwijzing had doorgegeven dan zou het ook weer niet goed zijn.

Weet je eigenlijk wel wat je wil of wil je alleen je eigen groot gelijk bevestigd zien??? La Belgique betaalt al meer dan genoeg de rekening van de zogezegde beterweters.

marie daenen
20 november 2015, 19:16
Ze heeft niets uitgewerkt. Nul komma nul eigen inbreng. Pure copy paste.
Dit is gewoon publiciteit voor doorbraak. Niks meer, niks minder.

Pandareusje, je blijft een bekrompen haas, zelfs als je af en toe van inzicht blijk geeft; twee minuten erna kom je weer met je nep afbreekpolitiek af...

Kun je ook reageren op wat in het artikel staat???

Maar in naam van 'Doorbraak' denk ik dat ik verplicht ben om jou te bedanken voor de nadruk en alzo ook de bekendheid voor hun naam, welke jij met al jouw laag bij de grondse reacties hier zo goed heb geprogrammeerd.

Ik lees heel weinig doorbraak, maar dan toch bedankt voor hen...

zonbron
20 november 2015, 19:19
Dit forum dient om kennis te verspreiden en als om het even wie een artikel schrijft dat totaal de nagel op de kop is dan verspreid ik dat...
Indien ik het artikel gecopieerd had en zonder verwijzing had doorgegeven dan zou het ook weer niet goed zijn.

Weet je eigenlijk wel wat je wil of wil je alleen je eigen groot gelijk bevestigd zien??? La Belgique betaalt al meer dan genoeg de rekening van de zogezegde beterweters.

2!

Verspreid hier met een gerust hart de wetenschap.

...

Ach, onze reguliere media ligt er alvast niet wakker van, laat staan dat ze er van op de hoogte zijn.

Burgers welke informatie delen, een hedendaagse noodzaak, meer dan ooit.

Pandareus
20 november 2015, 23:43
Mijn aanzet waren de teksten die ik in het vet heb gezet; ik kon het niet beter verwoorden...
Ze zitten 100% op de lijn die ik hier al sinds jaar en dag zit aan te klagen... De grote meeschuldige aan alle Belgisch leed is onze totaal geindoctrineerde en gesubsidieerde regimepers...
Zonder vrije pers is er geen democratie mogelijk; en onze Belgische democratie is gewoon om omver te vallen van schaamte...

Andere tekst deze avond in de Knack:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/onze-trieste-veiligheidstoestand-bewijst-dat-het-onmogelijk-is-te-winnen-met-belgische-kaarten/article-opinion-627299.html

'Onze trieste veiligheidstoestand bewijst dat het onmogelijk is te winnen met Belgische kaarten'


En hier geeft ik als commentaar op, niet alleen onze trieste veiligheidstoestand, maar zelfs onze sociale toestand, onze economische toestand en onze financiële toestand...

De geinstitutionaliseerde francofonie is de kanker van la Belgique...


Als je het niet beter kunt verwoorden, en dus maar besluit om gewoon copy/paste te doen is je bijdrage niet alleen tegen het forumreglement maar ook per definitie waardeloos. We zitten op een forum, niet op een gratis reclame website voor een blog.

Pandareus
20 november 2015, 23:47
Dit forum dient om kennis te verspreiden en als om het even wie een artikel schrijft dat totaal de nagel op de kop is dan verspreid ik dat...
Indien ik het artikel gecopieerd had en zonder verwijzing had doorgegeven dan zou het ook weer niet goed zijn.

Weet je eigenlijk wel wat je wil of wil je alleen je eigen groot gelijk bevestigd zien??? La Belgique betaalt al meer dan genoeg de rekening van de zogezegde beterweters.


Gewoon doen zoals ieder lid van het forum doet : je aan de regels houden. Dat wil zeggen dat copy/paste uit artikels van derden perfect toegelaten is mits bronvermelding en een eigen aanzet tot discussie.

Pandareus
20 november 2015, 23:59
2!

Verspreid hier met een gerust hart de wetenschap.

Welke wetenschap ? Een opiniestuk geschreven door vlaams blokker Annick Verbauwen ? Dat is zeker geen reactie waard.
http://aff.skynetblogs.be/tag/sanctorum

Boduo
21 november 2015, 07:53
2!

En komt de islamimmigrantenstroom daar bovenop. Bye bye Vlaanderen! De francofonie wrijft in de handjes, zelfs al sterven hun eigen mensen hier of in Mali. Alles voor die smerige elite en Vlaanderen zal op de knieën zitten.

Vanaf vandaag zit het Brussels gewest op de kniën: het terreuralarm is verhoogd naar niveau 4...
Vandaag o.a. geen metro.
Zelfs Vilvoorde neemt ook bijkomende maatregelen.

Boduo
21 november 2015, 07:53
2!

En komt de islamimmigrantenstroom daar bovenop. Bye bye Vlaanderen! De francofonie wrijft in de handjes, zelfs al sterven hun eigen mensen hier of in Mali. Alles voor die smerige elite en Vlaanderen zal op de knieën zitten.

Vanaf vandaag zit het Brussels gewest op de knieën: het terreuralarm is verhoogd naar niveau 4...
Vandaag o.a. geen metro.
Zelfs Vilvoorde neemt ook bijkomende maatregelen.