PDA

View Full Version : Iedereen voor zich bij individualistische VLD


Het Skill Effect
3 december 2004, 20:30
De liberalen lossen zichzelf op.

Nu heerst er een sfeer van ieder voor zich waardoor tenslotte niets meer van de liberalen over zal blijven!
(Zie voorzittersverkiezingen)

Ik kan niks beters wensen! :lol:

lustige lezer
3 december 2004, 20:45
Ja, het is toch erg daar. Zolang dat ze hun zeteltje maar kunnen houden. De partijtop is wel echt tegen vrije meningsuiting binnen de partij. Ik hoop dat coveliers een gematigd rechtse partij kan oprichten. Het zou wel eens de doodsteek kunnen betekenen voor het VB, want hij zou een waardig alternatief kunnen bieden.

Mik
3 december 2004, 21:12
Coveliers is enkel gefrustreerd omdat hij nooit is geraakt waar hij wilde geraken. Hij neemt nu simpelweg wraak door onopgehouden de VLD stokken tussen de wielen te steken, en dit op een schandalige manier. Ik ben echt benieuwd wat hij gaat doen eens hij aan de deur wordt gezet, en dat ZAL gebeuren.

Ambiorix
3 december 2004, 21:25
Ja, het is toch erg daar. Zolang dat ze hun zeteltje maar kunnen houden. De partijtop is wel echt tegen vrije meningsuiting binnen de partij. Ik hoop dat coveliers een gematigd rechtse partij kan oprichten. Het zou wel eens de doodsteek kunnen betekenen voor het VB, want hij zou een waardig alternatief kunnen bieden. Komaan je weet best dat er geen plaats meer is daarvoor: extreemrechts kan je het Blok moeilijk noemen, maar gematigd nu ook weer niet. Het gematigd rechts wordt ingenomen door NVA, en de rechtse CD&V en VLD vleugel.

zorroaster
4 december 2004, 04:04
Komaan je weet best dat er geen plaats meer is daarvoor: extreemrechts kan je het Blok moeilijk noemen, maar gematigd nu ook weer niet. Het gematigd rechts wordt ingenomen door NVA, en de rechtse CD&V en VLD vleugel.Voor een nieuwe partij zijn daar inderdaad geen overlevingskansen, want het wordt gewoon onmogelijk zich daar tussen te profileren. De VLD in zijn geheel zou, indien de tanker terug rechtser en liberaler vaarwater zou opzoeken, volgens mij wel een hoop aan het Belang verloren terrein weer kunnen terugwinnen.
Het is immers opmerkelijk dat hoe linkser en belgicistischer de VLD werd, hoe groter het Vlaams Blok is geworden.

Ambiorix
4 december 2004, 18:03
Voor een nieuwe partij zijn daar inderdaad geen overlevingskansen, want het wordt gewoon onmogelijk zich daar tussen te profileren. De VLD in zijn geheel zou, indien de tanker terug rechtser en liberaler vaarwater zou opzoeken, volgens mij wel een hoop aan het Belang verloren terrein weer kunnen terugwinnen.
Het is immers opmerkelijk dat hoe linkser en belgicistischer de VLD werd, hoe groter het Vlaams Blok is geworden. die kans is vrij klein. De VLD-top zal altijd aansturen op een linkse koers, en zo de ontevredenheid bij de rechtse kiezers alleen maar vergroten. Maar denk ook niet dat de ex-vld'ers enkel naar het Belang stappen.

Bolter
4 december 2004, 19:11
In se blijft de VLD dezelfde partij als die van voor Verhofstadt..

Een partij voor de burger die er financieel beter voorstaat.
En ge moogt ervan overtuigd zijn, al geven ze schijnbaar toe aan de PS en SPa, ze zullen er wel voor zorgen dat die klasse niks tekort komt.
De gewone werkende man en vrouw betaalt uiteindelijk toch het gelag.

Alleen hebben ze in hun drang naar macht de rechtse zijde iets teveel uit het oog verloren.
Vermits de druk van het Vlaams Belang aan die zijde onrustwekkend toeneemt kreeg de rechterzijde van de VLD het op zijn heupen..
En ge moogt er van opaan : ook de CD&V is daar aan het knabbelen
Vandaar grote discussie en gevaar op tweespalt.

Ze staan ver weg van de gedroomde volkspartij die ze wilden worden.

ilfalco
4 december 2004, 19:21
het begint er steeds beter uit te zien voor het vb .; eerst de acw'er vandeurzen en nu de links -liberaal Somers... de rechtse kiezers heeft nog maar één partij waar de rechts z'n gedacht mpag zeggen en dat is het vb . En coveliers zal evenveel succes hebebn al de n-va en het liberaal appel in het afsnoepen van kiezers van het vb ... het is enkel een richtingswijzer naar het VB. Al sik van het vb was zou ik me dan ook meer richten op de cdenv dan op de vld .. ik denk dat de vijver van de rechtse VLD kiezers bijna lee is , bij de cdenv zie ik nog een zeer groot potentieel , minstens 40%.

Met de n-va moet het vb zich niet bezighouden ..1/4 van de n-va kiezers stemden in 2004 voor het Vb , indrukwekkend .... maar uiteindelijk maar 1% van het totaal aantal kiezers. De winst kwam van elders.

zorroaster
5 december 2004, 02:55
die kans is vrij klein. De VLD-top zal altijd aansturen op een linkse koers, en zo de ontevredenheid bij de rechtse kiezers alleen maar vergroten. Maar denk ook niet dat de ex-vld'ers enkel naar het Belang stappen.
Zij zijn wél de grootste contributor geweest aan de groei van het Belang, zo bewijzen de statistische analyses van de twee laatste verkiezingen.

Ambiorix
5 december 2004, 11:01
Zij zijn wél de grootste contributor geweest aan de groei van het Belang, zo bewijzen de statistische analyses van de twee laatste verkiezingen. ja, de grootste wel, de enige niet. Maar dat is niet meer dan logisch. De VLD gaat - zeker nu dat Somers voorzitter is - opnieuw vervallen in linkse vriendjespolitiek met de rooien, en de rechtse vleugel zal opnieuw een deel verliezen aan oa het VB. Ik snap niet dat de partijtop dit niet inziet. Het Belang is een rechtser én een vlaamser (->je hebt de NVA natuurlijk ook nog) alternatief voor de ontevredenen: waarom komt er dan geen krachtig signaal van de VLD-topmensen om hun koers daadwerkelijk te wijzigen?? De VLD heeft mensen zoals Coveliers en Dedecker echt nodig. De 38% uitslag van Dedecker toonde aan dat "rechts" nog wel degelijk leeft in die partij. (de eis naar meer vlaamse autonomie is meestal verbonden aan het al dan niet "rechts" zijn van de VLD topmensen. Dit klopt oa ook voor Verhofstadt, kijk hoe hij evolueerde van rechtse vlaming naar linkse belg)