PDA

View Full Version : Taalverwarring over zinloos geweld


eno2
20 april 2006, 10:38
Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.

Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld.

pinbag
20 april 2006, 10:50
Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.

Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld.

het is waneer men een mensenleven tegenover een mp3 afweegt. Dit leid tot de conclusie: dat het belachelijk is iemand om zo een futiliteit te ver -moorden en dus was de moord zinloos/onbeschrijvelijk voor de naasten van de slachtoffer,....


wilt iemand deze topic sluiten ? het is zinloos om over deze futiliteit te mekkeren ;-)

SpaceRunner
20 april 2006, 10:58
Ik denk dat het hier inderdaad gewoon zinloos geweld betreft. Ik heb er namelijk mijn twijfels over of het wel iets met die MP3 speler te maken zal gehad hebben.

Volgens mij moesten die gasten enkel een reden hebben om even wat problemen uit te lokken en waren ze sowieso van plan iemand neer te steken en als het Joe niet geweest zou zijn dan was het gewoon iemand anders.

jan hyoens
20 april 2006, 11:06
Ik denk dat het hier inderdaad gewoon zinloos geweld betreft. Ik heb er namelijk mijn twijfels over of het wel iets met die MP3 speler te maken zal gehad hebben.

Volgens mij moesten die gasten enkel een reden hebben om even wat problemen uit te lokken en waren ze sowieso van plan iemand neer te steken en als het Joe niet geweest zou zijn dan was het gewoon iemand anders.

Just, die gasten weten toch dat ze practisch ongestraft kunnen wegkomen. Juist hetzelfde met die neger die ze enkele maanden de keel oversneden, nog iemand gehoord dat ze de dader hebben gepakt?

SpaceRunner
20 april 2006, 12:19
Ik heb trouwens de indruk dat er de laatste dagen wat "kopieerkatten"* zijn. 2 incidenten in Charleroi, in Luik e.d. Gisteren (of was het eergisteren?) nog het bericht in het Laatste Nieuws dat in een of ander station een kerel bijna aangepakt werd voor slechts 3 Euro. En als hij dat niet zou gegeven hebben dan sloegen ze hem maar in elkaar. Hij heeft nog geluk gehad dat zijn trein er net aankwam.

Ik begin er ernstig over na te denken om met 2 portefeuilles over straat te lopen, eentje met geld en de andere met de rest en als ze me proberen aan te pakken dan ben ik misschien wel wat geld kwijt maar dan heb ik toch nog de rest.

* copy-cats dus maar ik heb geen flauw idee hoe dat in het Vlaams te vertalen.

Bhairav
20 april 2006, 12:39
Dat in Charleroi zou nep zijn. Wel iets gebeurd, maar verkeerde verklaring ofzo...

Herr Flick
20 april 2006, 12:39
Ik heb trouwens de indruk dat er de laatste dagen wat "kopieerkatten"* zijn. 2 incidenten in Charleroi, in Luik e.d. Gisteren (of was het eergisteren?) nog het bericht in het Laatste Nieuws dat in een of ander station een kerel bijna aangepakt werd voor slechts 3 Euro. En als hij dat niet zou gegeven hebben dan sloegen ze hem maar in elkaar. Hij heeft nog geluk gehad dat zijn trein er net aankwam.

Ik begin er ernstig over na te denken om met 2 portefeuilles over straat te lopen, eentje met geld en de andere met de rest en als ze me proberen aan te pakken dan ben ik misschien wel wat geld kwijt maar dan heb ik toch nog de rest.

* copy-cats dus maar ik heb geen flauw idee hoe dat in het Vlaams te vertalen.




En dat zijn al praktijken die al jaren aan de gang zijn, steamen in stations en beschermingsgeld vragen als ge uw auto aan 't station parkeert.

Station van Lokeren was daar bevoorbeeld bekend voor, mijn broer is daar ook eens heel snel moeten gaan lopen.

In het Station van Antwerpen probeerden ze het eens met mijne kozen, slechte keus, ik zat naast mijne kozen, en hoefde mij gewoon effe recht te zetten.

Het zijn gewoon bandieten en bij sommige krijg ik echt de indruk dat het er met de papfles ingegoten word. Ik vraag mij echt af, hoe je zo Evil kunt worden om iemand voor een MP3 spelerke een mes in zijn lijf te steken.

Supe®Staaf
20 april 2006, 14:48
Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.Tuurlijk.
't Is een zinvolle, leerrijke gebeurtenis.
Het MP-3-geval is voor de dader een schone, practische preparatie op een schitterende carrière als hartchirurg (een foutje maakt iedereen al eens)
En voor Joe had het een mooie les in en onthechting kunnen zijn, om zijn muziekdoosje met zijn speelkameraden in het station te delen.
:roll:
Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld.
Vertel het eens eno2, wat denk jij dat het motief geweest is om Joe neer te steken? Wettelijke zelfverdediging tegen geluidsoverlast door MP-3-speler?
Of wat kan de aanleiding geweest zijn?
Lege batterijen van het eigen MP3-machientje?
Gedumpt van een favoriete stoephoer?
't Leven is tegenwoordig voor niemand gemakkelijk.
Was eens mooi de moordenaar wit, en zoek een collectieve zondebok of een collectieve onschuldige zoals Verhofstadt, Kardanneels en Ahidar het jou voordeden.
:roll:

baarle
20 april 2006, 14:54
Vertel het eens eno2, wat denk jij dat het motief geweest is om Joe neer te steken?

Racisme. Niet meer of niet minder.

Supe®Staaf
20 april 2006, 14:58
Racisme. Niet meer of niet minder.Dan ken je de dader als een notoire racist?
Al gebeld met de flikken?
't Kan nuttige info zijn, want zoveel racisten lopen er niet rond.

baarle
20 april 2006, 15:03
Dan ken je de dader als een notoire racist?

Zijn daden spreken voor zichzelf, dacht ik. En de commentaren van zijn lotgenoten op TV bevestigen het beeld.

Supe®Staaf
20 april 2006, 15:18
Zijn daden spreken voor zichzelf, dacht ik. En de commentaren van zijn lotgenoten op TV bevestigen het beeld.Dat klopt niet.
Je redeneert al net als het CGKR.
Die beschuldigen ook iemand van racisme, en de beschuldigde heeft dan de bewijslast, wat in een rechtsstaat totaal onzin behoort te zijn.
Wat in iemands hoofd speelt, zijn overtuiging , mag in feite geen rol spelen bij het plegen van daden die in ons wettelijk kader niet geoorloofd zijn.
Niemand kan immers aantoonbaar bewijzen wat in andermans hoofd zit, wat de exacte motieven zijn.
Dat geldt evengoed voor jou.

In een staat waar de gedachten echter niet vrij zijn, en je opgedrongen of verboden worden op straffe van vervolging, krijg je dan wel mensen die niet meer reageren om veroordeling voor racisme te vermijden. 't Is soms lastig om je aan de wet te houden...........

baarle
20 april 2006, 15:48
Wat in iemands hoofd speelt, zijn overtuiging , mag in feite geen rol spelen bij het plegen van daden die in ons wettelijk kader niet geoorloofd zijn.

Ik ben de overheid niet en hoef me dus niet aan de wettelijke definitie van racisme te houden.

Bovendien verwees ik niet naar wat er al dan niet in zijn hoofd zit, maar naar zijn ... daden.

Supe®Staaf
20 april 2006, 16:14
Bovendien verwees ik niet naar wat er al dan niet in zijn hoofd zit, maar naar zijn ... daden.Als je je enkel tot de daad beperkt, kan je nooit van racisme spreken. Racisme veronderstelt een aan de daad gekoppeld motief.
Een messteek is een messteek.

baarle
20 april 2006, 16:18
Als je je enkel tot de daad beperkt, kan je nooit van racisme spreken. Racisme veronderstelt een aan de daad gekoppeld motief.
Een messteek is een messteek.

Het waren er vijf.

Als de moordenaars ooit niet-Arabische slachtoffers beroofd hebben, zou dat het bewijs leveren dat hun motieven niet racistisch zijn. Tot dat het geval is, zijn er alleen hun bekende daad en die wijst op racistische motieven.

eno2
20 april 2006, 16:19
het is waneer men een mensenleven tegenover een mp3 afweegt. Dit leid tot de conclusie: dat het belachelijk is iemand om zo een futiliteit te ver -moorden en dus was de moord zinloos/onbeschrijvelijk voor de naasten van de slachtoffer,....


wilt iemand deze topic sluiten ? het is zinloos om over deze futiliteit te mekkeren ;-)

Taalgevoel is niet zinloos en ook geen futuliteit.
Oproepen om een betekenisvolle topic te sluiten is volkomen zinloos.

eno2
20 april 2006, 16:24
het is waneer men een mensenleven tegenover een mp3 afweegt. Dit leid tot de conclusie: dat het belachelijk is iemand om zo een futiliteit te ver -moorden en dus was de moord zinloos/onbeschrijvelijk voor de naasten van de slachtoffer,....
Psychopatologische afwijkingen, bij de jeugd aangekweekt door de vergoddelijking van het materialisme en het consumentisme, zijn ook niet zinloos en zeker geen futiliteit.




wilt iemand deze topic sluiten ? het is zinloos om over deze futiliteit te mekkeren ;-)


Waarom mekker je dan?

eno2
20 april 2006, 16:25
Ik denk dat het hier inderdaad gewoon zinloos geweld betreft. Ik heb er namelijk mijn twijfels over of het wel iets met die MP3 speler te maken zal gehad hebben.

Volgens mij moesten die gasten enkel een reden hebben om even wat problemen uit te lokken en waren ze sowieso van plan iemand neer te steken en als het Joe niet geweest zou zijn dan was het gewoon iemand anders.

In dat geval gaat het inderdaad in de richting van zinloos, alhoewel ook weer niet helemaal.

pinbag
20 april 2006, 16:27
Waarom mekker je dan?

omdat ge nu mekkert op mijn post :lol:...

eno2
20 april 2006, 16:27
Just, die gasten weten toch dat ze practisch ongestraft kunnen wegkomen. Juist hetzelfde met die neger die ze enkele maanden de keel oversneden, nog iemand gehoord dat ze de dader hebben gepakt?

Ja, 't ligt wel voor de hand dat je in een overvol station met zoiets ongestraft wegkomt.
Eeen beetje gevoel voor fantasie kan je niet helemaal ontzegd worden.

eno2
20 april 2006, 16:28
omdat ge nu mekkert op mijn post :lol:...

Jij mekkerde eerst en alleen, want ik mekker niet.

eno2
20 april 2006, 16:29
Ik heb trouwens de indruk dat er de laatste dagen wat "kopieerkatten"* zijn. 2 incidenten in Charleroi, in Luik e.d. Gisteren (of was het eergisteren?) nog het bericht in het Laatste Nieuws dat in een of ander station een kerel bijna aangepakt werd voor slechts 3 Euro. En als hij dat niet zou gegeven hebben dan sloegen ze hem maar in elkaar. Hij heeft nog geluk gehad dat zijn trein er net aankwam.

Ik begin er ernstig over na te denken om met 2 portefeuilles over straat te lopen, eentje met geld en de andere met de rest en als ze me proberen aan te pakken dan ben ik misschien wel wat geld kwijt maar dan heb ik toch nog de rest.

* copy-cats dus maar ik heb geen flauw idee hoe dat in het Vlaams te vertalen.

Kopieerkatten is goed vertaald, proficiat.
Ik loop altijd met één portefeuille- een lege.

pinbag
20 april 2006, 16:33
Eigenlijk hebde gelijk! @eno2

En eigenlijk ben ik afgeweken van de topic door zelf te zagen (gemekker)... maar ik vind het zinloos om te gaan oordelen over de medestaanders van het slachtoffer omtremt hun standpunt en woordkeuze,want ze ervaren het op die manier.

eno2
20 april 2006, 16:37
[quote=Supe®Staaf;1667162]Tuurlijk.
't Is een zinvolle, leerrijke gebeurtenis.

Beweerde ik niet.
Het is roofmoord.
De jeugd wordt dolgedraaid met overconsumptie-slogans voor allerlei laatste technische snufjes en nog wat, en als ze dan psychopatisch methodes gaan ontwikkelen om zich die dingen wederrechterlijk toe te eigenen, wanneer ze zich die niet kunnen veroorloven, dan is dat plots niet betekenisvol.

Het MP-3-geval is voor de dader een schone, practische preparatie op een schitterende carrière als hartchirurg (een foutje maakt iedereen al eens)
En voor Joe had het een mooie les in en onthechting kunnen zijn, om zijn muziekdoosje met zijn speelkameraden in het station te delen.
:roll:

Het is waar dat hij met verbazende precizie, een beter doel waardig, tewerkging.
Of wat kan de aanleiding geweest zijn?
Roofmoord bij verzet van het slachtoffer.

baarle
20 april 2006, 16:39
Taalgevoel is niet zinloos en ook geen futuliteit

Het is essentieel: een fout taalgebruik betekent een foute diagnose en dus foute oplossingen.

Oproepen om een betekenisvolle topic te sluiten is volkomen zinloos.

Ik zou het zelfs zinloos geweld durven noemen.

ancapa
20 april 2006, 20:03
Dat in Charleroi zou nep zijn. Wel iets gebeurd, maar verkeerde verklaring ofzo...

het was te zien op de RTBF en RTL, de zaakvoerder heeft de beelden zelf laten zien en heeft de jongen naar de kliniek gestuurd voor onderzoek !
Afgetuigd door vier zwarte jongeren is niet niks.

ancapa
20 april 2006, 20:04
Dan ken je de dader als een notoire racist?
Al gebeld met de flikken?
't Kan nuttige info zijn, want zoveel racisten lopen er niet rond.

enkel jongeren :roll:

ancapa
20 april 2006, 20:07
Dan ken je de dader als een notoire racist?
Al gebeld met de flikken?
't Kan nuttige info zijn, want zoveel racisten lopen er niet rond.

in de metrostations in Brussel krioelt het... ooit Patrouille gezien op VT4 ?

gewoon eens doen ! puur reality-TV 8O welcome to the real world :x

Jean-Pierre
20 april 2006, 20:42
We hebben het gehad over zinloos geweld. Enig idee wat zinvol geweld is?

Bobke
20 april 2006, 20:45
We hebben het gehad over zinloos geweld. Enig idee wat zinvol geweld is?
Zelfverdediging.

Jean-Pierre
20 april 2006, 20:50
Ja... waarom niet? Probleem is weeral het ding af te wegen ten opzichte van de dreiging. Ik kan niet weten hoe die persoon mij wil aanvallen. En dat individu kan daarna nog altijd vertellen dat hij gewoon het uur wilde vragen...

Bobke
20 april 2006, 21:05
Ja... waarom niet? Probleem is weeral het ding af te wegen ten opzichte van de dreiging. Ik kan niet weten hoe die persoon mij wil aanvallen. En dat individu kan daarna nog altijd vertellen dat hij gewoon het uur wilde vragen...
Met geweld ? :lol:
Dan kunt ge nog altijd beweren dat uw uurwerk in zijn zak zat en ge wilde kijken hoe laat het was.

Rr00ttt
20 april 2006, 21:32
het is waneer men een mensenleven tegenover een mp3 afweegt. Dit leid tot de conclusie: dat het belachelijk is iemand om zo een futiliteit te ver -moorden en dus was de moord zinloos/onbeschrijvelijk voor de naasten van de slachtoffer,....


wilt iemand deze topic sluiten ? het is zinloos om over deze futiliteit te mekkeren ;-)


Imo was het een racistische moord en ging het niet om de mp3 speler. Daar was 1x steken al meer dan voldoende voor geweest...

Rr00ttt
20 april 2006, 21:34
Het waren er vijf.

Als de moordenaars ooit niet-Arabische slachtoffers beroofd hebben, zou dat het bewijs leveren dat hun motieven niet racistisch zijn. Tot dat het geval is, zijn er alleen hun bekende daad en die wijst op racistische motieven.

Ik ben het met u eens.

ggolsteyn
20 april 2006, 22:20
Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.

Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Eno2,

Als je vindt dat iemand neersteken voor een MP3, hij mag nog 50.000 bef kosten, is dat niet zinloos? Toe jongen ga ergens anders zeveren!! (bijv. op SKEPP) daar zullen ze je weer van antwoord dienen!
:twisted:
Zelfs Bush zou zulke praat niet vertellen!!!

Gerard Golsteyn. :evil:
~~~~~~~~~~~~~
BLESS GOT YOU !!!

Supe®Staaf
21 april 2006, 07:23
De jeugd wordt dolgedraaid met overconsumptie-slogans voor allerlei laatste technische snufjes en nog wat, en als ze dan psychopatisch methodes gaan ontwikkelen om zich die dingen wederrechterlijk toe te eigenen, wanneer ze zich die niet kunnen veroorloven, dan is dat plots niet betekenisvol.Deze redenering getuigt van een uiterst triestig mensbeeld.
Jij stelt jongeren voor alsof het willoze Pavloviaanse wezens zijn, die gedachteloos als geautomatiseerde robotten toegeven aan elke impuls hen van buitenaf toegediend volgens een vooraf gedetermineerd schema. Reclame-geldgebrek-frustratie-moord.

Als je zo over je medemens denkt, verbied dan snel de nieuwe uitgave van de Michelingids. Die zou mij als smulpaap wel eens heel negatief kunnen inspireren. Ongelukkigerwijze komt dat sloganeske rotding steeds uit in een maand waarin ik de verzekering van mijn wagens moet betalen. Wie weet kan ik deze keer niet weerstaan aan de onontkoombare drang om me in de 'Comme-chez-soi' te gaan volstoppen en te laten vollopen. Als de rekening dan gepresenteerd wordt, knal ik bij gebrek aan fondsen de kelner neer.

Zo zit de wereld niet ineen eno2.
De meest gesofisticeerde reclame is niet bij machte om een mens met voldragen oordeelsvermogen te inspireren tot gewelddaden. Er bestaan heel wat andere legale werkwijzes om u af en toe eens een folietje te permitteren, zelfs met bescheiden middelen.
Roofmoord bij verzet van het slachtoffer.
Vraag van Quickenborne of hij de wetten inzake 'wettige zelfverdediging' afschaft.
Voer snel een wet tegen elke vorm van 'verzet' in.

ancapa
21 april 2006, 07:30
We hebben het gehad over zinloos geweld. Enig idee wat zinvol geweld is?

geweldenaars nog harder aanpakken...

hooligans die uit zijn op geweld en vechten een pak slaag geven zodat hun goesting over is !

dieven zelf gaan bestelen...

verkrachters zelf verkrachten...

Gaan ze pas beseffen hoe oneerlijk het is anderen mensen te mishandelen !

ancapa
21 april 2006, 07:35
Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.

Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld.

goedkoop... laag bij de grond :x

eno2
21 april 2006, 10:12
We hebben het gehad over zinloos geweld. Enig idee wat zinvol geweld is?

Ik wel, ik heb er al veel op mijn smoel gehad.

eno2
21 april 2006, 10:13
goedkoop... laag bij de grond :x

Volkomen gratuite stellingname.

eno2
21 april 2006, 10:20
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Eno2,

Als je vindt dat iemand neersteken voor een MP3, hij mag nog 50.000 bef kosten, is dat niet zinloos? Toe jongen ga ergens anders zeveren!! (bijv. op SKEPP) daar zullen ze je weer van antwoord dienen!
:twisted:
Zelfs Bush zou zulke praat niet vertellen!!!

Gerard Golsteyn. :evil:
~~~~~~~~~~~~~
BLESS GOT YOU !!!

Het is natuurlijk volkomen naast de zaak, en het verraadt je voorkeur voor ad hominem, maar Skepp is inderdaad een hallucinant geval onder de onernstige fora waarvoor je dus zeker geen reclame moet gaan voeren hier.
Deze zogenaamde vrijzinnigen van het vrije woord beschikken over welgeteld één moderator die zelf persoonlijk deelneemt aan de discussies en dus rechter en partij speelt, en die direct met een bannetje zwaait als je hem lik op stuk geeft. Rechter, partij en groot-inquisiteur tegelijk.
Leve de vrije dictatoriale mening. Mij zien ze daar niet meer zolang de moderator zich niet van deelname aan de discussie onthoudt.

Roofmoord is niet zinloos, het is roofmoord - het motief is roof, maar voor je nauwe kokertje is het onderscheid te subtiel waarschijnlijk.

eno2
21 april 2006, 10:23
Het is essentieel: een fout taalgebruik betekent een foute diagnose en dus foute oplossingen.



Ik zou het zelfs zinloos geweld durven noemen.
't Is zeker 4000 postings geleden dat ik nog zo eens een steuntje meekreeg.;-)
Mijn inspanning blijft dus niet geheel absurd.

Khonnor
21 april 2006, 10:26
Just, die gasten weten toch dat ze practisch ongestraft kunnen wegkomen. Juist hetzelfde met die neger die ze enkele maanden de keel oversneden, nog iemand gehoord dat ze de dader hebben gepakt?

Mmm, das juist.... Nog iemand iets gehoord van deze zaak tout court? Tiens, raar, een neger wordt zonder reden vermoord, geen haan die er naar kraait... Maar owee als dit met een blanke gebeurt.

eno2
21 april 2006, 10:35
[quote=Supe®Staaf;1668457]Deze redenering getuigt van een uiterst triestig mensbeeld.
Jij stelt jongeren voor alsof het willoze Pavloviaanse wezens zijn, die gedachteloos als geautomatiseerde robotten toegeven aan elke impuls hen van buitenaf toegediend volgens een vooraf gedetermineerd schema. Reclame-geldgebrek-frustratie-moord.

Als je zo over je medemens denkt, verbied dan snel de nieuwe uitgave van de Michelingids. Die zou mij als smulpaap wel eens heel negatief kunnen inspireren. Ongelukkigerwijze komt dat sloganeske rotding steeds uit in een maand waarin ik de verzekering van mijn wagens moet betalen. Wie weet kan ik deze keer niet weerstaan aan de onontkoombare drang om me in de 'Comme-chez-soi' te gaan volstoppen en te laten vollopen. Als de rekening dan gepresenteerd wordt, knal ik bij gebrek aan fondsen de kelner neer.

Zo zit de wereld niet ineen eno2.
De meest gesofisticeerde reclame is niet bij machte om een mens met voldragen oordeelsvermogen te inspireren tot gewelddaden. Er bestaan heel wat andere legale werkwijzes om u af en toe eens een folietje te permitteren, zelfs met bescheiden middelen.


Heel zwak.
Trouwens zo te zien aan je foto ga je nog eens spontaan ontploffen, dat zal dus niet de knal van een pistool zijn, maar de knal van een culinaire zelfmoordbommer.
Ik wil een dergelijke daad niet vergoelijken. Wel aangeven dat je dit niet als zinloos geweld kan bestempelen om je dan �* la légère af te maken van de perverterende druk van de overconsumptiemaatschappij die dan nog eens rijkdommen bij een minderheid cumuleert en niet in staat blijkt behoorlijk te verdelen. Ik ga er ook van uit dat de dader zelf tot de jeugd behoort (wat zeggen de getuigen daarover? Ik volg het eigenlijk niet van nabij).
Niemand is willoos. Maar iedereen is beïnvloedbaar. Behalve Superstaaf, natuurlijk.




Vraag van Quickenborne of hij de wetten inzake 'wettige zelfverdediging' afschaft.
Voer snel een wet tegen elke vorm van 'verzet' in.[/
quote]

Belachelijk.
Ik pas mijn recht op zelfverdediging toe of ik pas ervoor, afhankelijk van de omstandigheden en van mijn goesting.
JIj met je theorietjes...

Supe®Staaf
21 april 2006, 12:00
Heel zwak.
Trouwens zo te zien aan je foto ga je nog eens spontaan ontploffen, dat zal dus niet de knal van een pistool zijn, maar de knal van een culinaire zelfmoordbommer.
Uw persoonlijke aanval lijkt mij een stuk zwakker dan mijn theorietjes.
Ik besluit eruit dat je argumentatief op je tandvlees zit, zodat ik de rest van jouw postings rustig kan overslaan.
Als je denkt nog eens iets zinnigs te schrijven geef me dan een seintje.

Knuppel
21 april 2006, 12:15
Trouwens zo te zien aan je foto ga je nog eens spontaan ontploffen, dat zal dus niet de knal van een pistool zijn, maar de knal van een culinaire zelfmoordbommer.

Maar iedereen is beïnvloedbaar. Behalve Superstaaf, natuurlijk.

Ik moet alles eens rustig herlezen want Staaf lijkt ergens een gevoelige snaar te hebben geraakt....

Wat dat beïnvloeden betreft, ja, iedereen is voor een stuk het produkt van iedereen, maar iedereen heeft ook een eigen vrije wil én wordt van jongsaf het verschil tussen goed en kwaad geleerd.
De ene zo te zien echter duidelijk minder goed dan de andere...

Thai
22 april 2006, 08:32
Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.

Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld.

hoe haal je het in je hoofd om een dergelijke stelling te maken, wil je domweg wat lullen over de interpratie van het woord 'zinloos' in die zin dat hij een doel had, namelijk de mp3 speler en dat het daarmee wel zin zou hebben ???

ben je dom of kwaad aardig?

echt waar, hoe kan je hier in godsnaam een rationeel antwoord opgeven?

alsjeblief geef me een antwoord ? gaat het je strikt om het woord of wil je kost wat de negatieve geladenheid die terecht aan het woord hangt ontkrachten omdat de gebeurtenis je wereldvisie niet beaamt ?

jouw opmerking is alvast zinloos !

Thai
22 april 2006, 08:32
Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.

Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld.

hoe haal je het in je hoofd om een dergelijke stelling te maken, wil je domweg wat lullen over de interpratie van het woord 'zinloos' in die zin dat hij een doel had, namelijk de mp3 speler en dat het daarmee wel zin zou hebben ???

ben je dom of kwaadaardig?

echt waar, hoe kan je hier in godsnaam een rationeel antwoord opgeven?

alsjeblief geef me een antwoord ? gaat het je strikt om het woord of wil je kost wat de negatieve geladenheid die terecht aan het woord hangt ontkrachten omdat de gebeurtenis je wereldvisie niet beaamt ?

jouw opmerking is alvast zinloos !

Thai
22 april 2006, 09:25
[quote]
De jeugd wordt dolgedraaid met overconsumptie-slogans voor allerlei laatste technische snufjes en nog wat, en als ze dan psychopatisch methodes gaan ontwikkelen om zich die dingen wederrechterlijk toe te eigenen, wanneer ze zich die niet kunnen veroorloven, dan is dat plots niet betekenisvol.

dus eigenlijk moeten die mensen klacht indienen tegen iPod ...

hoe kan je in godsnaam dergelijke onzin uitkramen ????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????

pleegt de meerderheid van de jeugd dergelijke misdaden of enkel een minderheid?
een minderheid dus ...

is de oorzaak dan bij de maatschappij te zoeken?
neen, zoniet zou de meerderheid zich er aan bezondigen

de kleine minderheid die zich op een misdadige manier gedraagt is verantwoordelijk voor zijn eigen daden

echt waar, wat totaal scheef getrokken redeneringen hou er je erop na

misschien slaagt de term 'zinloos' wel op het feit dat er andere manieren zijn om een mp3 te hebben, namelijk er 1 kopen

indien het niet zinloos was, moet het dus zinvol zijn geweest, zeg me eens wat is de zin van deze daad? dat Joe dood is? dat de dader nu een voortvluchtige moordenaar is of misschien wel dat er nu nog meer mensen VB gaan stemmen, is dat allemaal zinvol ?

misschien moet je eens opzoeken wat het verschil is tussen zinloos en doelloos ?!

eno2
22 april 2006, 10:08
Uw persoonlijke aanval lijkt mij een stuk zwakker dan mijn theorietjes.
Ik besluit eruit dat je argumentatief op je tandvlees zit, zodat ik de rest van jouw postings rustig kan overslaan.
Als je denkt nog eens iets zinnigs te schrijven geef me dan een seintje.

Ik ken je persoonlijk niet, geen idee hoe je eruit ziet.
Ik tast virtueel in het ongewisse over je fysionomie, , maar ook bij je soort argumenten, waarover verderop toch
nog iets zinnigs van mij.

eno2
22 april 2006, 10:14
[quote=eno2;1667400]
dus eigenlijk moeten die mensen klacht indienen tegen iPod ...

hoe kan je in godsnaam dergelijke onzin uitkramen ????????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????

pleegt de meerderheid van de jeugd dergelijke misdaden of enkel een minderheid?
een minderheid dus ...

is de oorzaak dan bij de maatschappij te zoeken?
neen, zoniet zou de meerderheid zich er aan bezondigen

de kleine minderheid die zich op een misdadige manier gedraagt is verantwoordelijk voor zijn eigen daden

echt waar, wat totaal scheef getrokken redeneringen hou er je erop na

misschien slaagt de term 'zinloos' wel op het feit dat er andere manieren zijn om een mp3 te hebben, namelijk er 1 kopen

indien het niet zinloos was, moet het dus zinvol zijn geweest, zeg me eens wat is de zin van deze daad? dat Joe dood is? dat de dader nu een voortvluchtige moordenaar is of misschien wel dat er nu nog meer mensen VB gaan stemmen, is dat allemaal zinvol ?

misschien moet je eens opzoeken wat het verschil is tussen zinloos en doelloos ?!

Zinloosheid is een Hype van politici om de onderliggende verwoestingen van het rücksichtloze dominante materialisme niet aan critische analyses te moeten onderwerpen en vooral om het heilige evangelie van de ongeremde consumptie verder te kunnen blijven prediken, tesamen met die andere heilige gospel: die van de ongeremde accumulatie en de dodelmijke noodzazkelijkheid van de doorgezette economische groei ten koste van alles en iedereen en van de hele planeet.

eno2
22 april 2006, 10:26
hoe haal je het in je hoofd om een dergelijke stelling te maken, wil je domweg wat lullen over de interpratie van het woord 'zinloos' in die zin dat hij een doel had, namelijk de mp3 speler en dat het daarmee wel zin zou hebben ???

ben je dom of kwaadaardig?

echt waar, hoe kan je hier in godsnaam een rationeel antwoord opgeven?

alsjeblief geef me een antwoord ? gaat het je strikt om het woord of wil je kost wat de negatieve geladenheid die terecht aan het woord hangt ontkrachten omdat de gebeurtenis je wereldvisie niet beaamt ?

jouw opmerking is alvast zinloos !

Ik zie niet in waarom ik in herhaling moet vallen, maar goed, om op je aandringen in te gaan:
Zinloos geweld is iets anders dan een roofmoord.
In geval van roofmoord is zinloos geweld gewoon onzorgvuldig woordgebruik. Onzorgvuldig woordgebruik is om vele redenen gevaarlijk, zoals hier toch al minstens één deelnemer in de discussie beaamd heeft.

Ik heb zelf al twee keer een mes op mijn keel gekregen voor mijn dagontvangsten van taxichauffeur.
Geen krant, geen politieker,
niemand noemt dat zinloos geweld.
En terecht.
Ik ook niet.
Al ging het maar om 6000BF.
En hoewel jaarlijks vele (ex)-collega's geïnvalideerd of gedood worden en werden voor zulke futiele buit bestempel ik dat nog steeds niet als zinvol geweld, maar als roofoverval tout court.
Iemand die probeert je te invalideren of kapot te maken zonder motief en niet voor eigen of andermans voordeel, die oefent zinloos geweld uit (al is dat dan meestal bepaald door zijn persoonlijke pathologie of gewoon om de macho uit te hangen, wat ook veel voorkomt).
Geweld voor het geweld, dat is zinloos geweld.

eno2
22 april 2006, 10:35
superstaaf:
Ik besluit eruit dat je argumentatief op je tandvlees zit

Voorbarig.




Superstaaf:
Vraag van Quickenborne of hij de wetten inzake 'wettige zelfverdediging' afschaft.
Voer snel een wet tegen elke vorm van 'verzet' in


Je gaat hier de satyrische toer op, dat is erg leuk maar het verduistert het argument.
Wat Joe deed, was niet zelfverdediging (daar kwam hij, denk ik, niet aan toe), maar verdediging van bezit.

Wat niet hetzelfde is.

Ultra-rechts is er totnogtoe steeds niet in geslaagd - gelukkig- het principe van de zelfverdediging uit te breiden tot verdediging van bezit.

Maar als mijn argumentatie te sterk is, laat dan je zelfverdediging maar achterwege...

PollyCorrect
22 april 2006, 10:42
Zinloos geweld bestaat niet.

De aanslag op Joe is zéér zinvol voor de daders. Het betekent dat ze, op klaarlichte dag in een overvolle en beveiligde plaats, kunnen doen wat ze willen, en dat ze de macht hebben.

Die aanslag is een territoriale daad, niet een diefstal. Het is op gewelddadige manier bewijzen wie er de baas is hier.

Zinloos, roofmoord... :roll:

Het is een primitieve daad van politieke overheersing.

Dat zijn ze in hun land ook gewend: dictatuur.

baarle
22 april 2006, 13:22
Mmm, das juist.... Nog iemand iets gehoord van deze zaak tout court? Tiens, raar, een neger wordt zonder reden vermoord, geen haan die er naar kraait... Maar owee als dit met een blanke gebeurt.

Niet al te leuk dat het uitgerekend VB-ers zijn die er op dit forum aandacht voor vragen, hé? Zie ook http://forum.politics.be/showthread.php?t=49763.

stab
22 april 2006, 14:20
En hoewel jaarlijks vele (ex)-collega's geïnvalideerd of gedood worden en werden voor zulke futiele buit bestempel ik dat nog steeds niet als zinvol geweld, maar als roofoverval tout court.Het gaat dan over roofmoord.
Velen kunnen het mss zinloos vinden om te moorden voor een mp3.
Niet zo onze Noord-Afrikaantjes.

stab
22 april 2006, 14:24
Meer nog het gaat over een racistische roofmoord.
De slachtoffers zijn zo goed als altijd autochtonen.
En ik neem aan dat heel wat allochtonen ook wel een mp3 spelertje hebben.

eno2
24 april 2006, 10:09
Zinloos geweld bestaat niet.

De aanslag op Joe is zéér zinvol voor de daders. Het betekent dat ze, op klaarlichte dag in een overvolle en beveiligde plaats, kunnen doen wat ze willen, en dat ze de macht hebben.

Die aanslag is een territoriale daad, niet een diefstal. Het is op gewelddadige manier bewijzen wie er de baas is hier.

Zinloos, roofmoord... :roll:

Het is een primitieve daad van politieke overheersing.

Dat zijn ze in hun land ook gewend: dictatuur.

"reclaim the streats"?
Een nieuwe claim voor criminelen?
Ik vrees dat je hun intenties verwart met die van terroristen.
Dit is pure, ontzielde criminaliteit.

eno2
24 april 2006, 10:24
Eerlijk gezegd begrijp ik de massale commotie niet zo goed, en heb ik dat nooit goed begrepen, als het gaat over het afkeuren van weerzinwekkende misdaden die natuurlijkerwijze door iedereen die bij zijn verstand (en gevoel) is, spontaan afgekeurd worden. Er gebeuren dagelijks de wreedste dingen, moeten we dan om de haverklap met tienduizenden de straat opgaan? Met heel veel respect voor de vader, die de politisering (politieke uitbuiting) van deze dramatische gebeurtenis succesvol belet heeft.

Wat er mij belangrijker lijkt, is het institutionele ondergraven van justitie en rechtspraak in dit land door slechte werking en gebrek aan middelen.
Gedoogbeleid, verkorte celstraffen, gebrek aan onderkomens voor gevangenen, niet-vervolgbeleid, onterechte vrijspraken (schuldig, maar niet bestraft..) oneindig lange procedures, onbetaalbare rechtspraak, verjaringen etc..
Daarvoor mag men wel eens het land platleggen voor een dag of zo.

eno2
26 april 2006, 10:46
Dat gezever over een "tweede dader" die nog vrij rondloopt, is ook zinloos.
Er is maar één dader, diegene het mes hanteerde. En dat is toevallig ook diegene die nog vrij rondloopt. De "eerste" dader is niet eens een dader.
We zullen ook eens zien, hoelang de "medeplichtige" vastgehouden wordt.
Niet lang, dunkt me.
Zodra de volkswoede wat gezakt is, wordt ie weer vrijgelaten.