![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Iemand neersteken voor een MP3-player is geen zinloos geweld.
Het ontbreken van iedere aanleiding of motief voor geweld: d�*t is zinloos geweld. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wilt iemand deze topic sluiten ? het is zinloos om over deze futiliteit te mekkeren ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Ik denk dat het hier inderdaad gewoon zinloos geweld betreft. Ik heb er namelijk mijn twijfels over of het wel iets met die MP3 speler te maken zal gehad hebben.
Volgens mij moesten die gasten enkel een reden hebben om even wat problemen uit te lokken en waren ze sowieso van plan iemand neer te steken en als het Joe niet geweest zou zijn dan was het gewoon iemand anders. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Ik heb trouwens de indruk dat er de laatste dagen wat "kopieerkatten"* zijn. 2 incidenten in Charleroi, in Luik e.d. Gisteren (of was het eergisteren?) nog het bericht in het Laatste Nieuws dat in een of ander station een kerel bijna aangepakt werd voor slechts 3 Euro. En als hij dat niet zou gegeven hebben dan sloegen ze hem maar in elkaar. Hij heeft nog geluk gehad dat zijn trein er net aankwam.
Ik begin er ernstig over na te denken om met 2 portefeuilles over straat te lopen, eentje met geld en de andere met de rest en als ze me proberen aan te pakken dan ben ik misschien wel wat geld kwijt maar dan heb ik toch nog de rest. * copy-cats dus maar ik heb geen flauw idee hoe dat in het Vlaams te vertalen. |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat in Charleroi zou nep zijn. Wel iets gebeurd, maar verkeerde verklaring ofzo...
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zijn al praktijken die al jaren aan de gang zijn, steamen in stations en beschermingsgeld vragen als ge uw auto aan 't station parkeert. Station van Lokeren was daar bevoorbeeld bekend voor, mijn broer is daar ook eens heel snel moeten gaan lopen. In het Station van Antwerpen probeerden ze het eens met mijne kozen, slechte keus, ik zat naast mijne kozen, en hoefde mij gewoon effe recht te zetten. Het zijn gewoon bandieten en bij sommige krijg ik echt de indruk dat het er met de papfles ingegoten word. Ik vraag mij echt af, hoe je zo Evil kunt worden om iemand voor een MP3 spelerke een mes in zijn lijf te steken. |
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is een zinvolle, leerrijke gebeurtenis. Het MP-3-geval is voor de dader een schone, practische preparatie op een schitterende carrière als hartchirurg (een foutje maakt iedereen al eens) En voor Joe had het een mooie les in en onthechting kunnen zijn, om zijn muziekdoosje met zijn speelkameraden in het station te delen. ![]() Citaat:
Of wat kan de aanleiding geweest zijn? Lege batterijen van het eigen MP3-machientje? Gedumpt van een favoriete stoephoer? 't Leven is tegenwoordig voor niemand gemakkelijk. Was eens mooi de moordenaar wit, en zoek een collectieve zondebok of een collectieve onschuldige zoals Verhofstadt, Kardanneels en Ahidar het jou voordeden. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 april 2006 om 14:57. |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ken je de dader als een notoire racist?
Al gebeld met de flikken? 't Kan nuttige info zijn, want zoveel racisten lopen er niet rond.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je redeneert al net als het CGKR. Die beschuldigen ook iemand van racisme, en de beschuldigde heeft dan de bewijslast, wat in een rechtsstaat totaal onzin behoort te zijn. Wat in iemands hoofd speelt, zijn overtuiging , mag in feite geen rol spelen bij het plegen van daden die in ons wettelijk kader niet geoorloofd zijn. Niemand kan immers aantoonbaar bewijzen wat in andermans hoofd zit, wat de exacte motieven zijn. Dat geldt evengoed voor jou. In een staat waar de gedachten echter niet vrij zijn, en je opgedrongen of verboden worden op straffe van vervolging, krijg je dan wel mensen die niet meer reageren om veroordeling voor racisme te vermijden. 't Is soms lastig om je aan de wet te houden...........
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien verwees ik niet naar wat er al dan niet in zijn hoofd zit, maar naar zijn ... daden. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een messteek is een messteek.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de moordenaars ooit niet-Arabische slachtoffers beroofd hebben, zou dat het bewijs leveren dat hun motieven niet racistisch zijn. Tot dat het geval is, zijn er alleen hun bekende daad en die wijst op racistische motieven. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oproepen om een betekenisvolle topic te sluiten is volkomen zinloos. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 april 2006 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#18 | |