Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2023, 00:13   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.670
Standaard GGD: Ruim de helft van jongvolwassenen had afgelopen jaar mentale klachten

onderwerp
GGD: Ruim de helft van jongvolwassenen had afgelopen jaar mentale klachten

1) Ja hele Pandemie dus, komt er een lockdown?? Crisisteam? Nee dus. Zelfmoorden toegenomen, eenzaamheid is vergroot, sociaal isolement toegenomen bij heel veel mensen in Nederland, ja de armoede is gestegen dus mensen hebben geen geld meer voor sociale kontakten.


2) IK zat zelf twee jaartjes in psychiatrische inrichtingen vroeger, nu medicatie die mijn zelfmoord toch succesvol heeft voorkomen, honderden suicidale dieptepunten overleefd. Maar ooit zal ik DOOD moeten gaan, terwijl ik toch uit de DODENwerelden kom en vroeger honderden keren gewoon dood wilde gaan. Juni word ik 57 jaar, ongelooflijk he. Doorleven is de HOOGSTE kunst van het hele leven en bestaan denk ik nu. Ja je kan alleen morgen nog leven, als je vannacht doorleeft, logisch he, als je vannacht zelfmoord pleegt dan leef je morgen dus niet meer. Raar he.


3) Vertel over jouw eigen psychische problemen in dit onderwerp. HEb jij ooit zelfmoord willen plegen of hoor je zelfmoord stemmen? Chronisch depressief en suicidaal zijn zoals mij als schizofreen is echt lijden, en ok ik hoef niet veel meer te verwachten van dit leven.



=============================
https://www.nu.nl/binnenland/6257085...-klachten.html



GGD: Ruim de helft van jongvolwassenen had afgelopen jaar mentale klachten
Door onze nieuwsredactie
27 mrt 2023 om 23:11Update: een uur geleden
0 reacties
Meer dan de helft van de Nederlanders van 16 tot en met 25 jaar ervoer vorig jaar psychische klachten als angst en depressieve gevoelens. Dat meldt koepelorganisatie GGD GHOR Nederland maandag op basis van de Corona Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen 2022.

In deze groep zaten veel vrouwen en jongvolwassenen in stedelijke gebieden. Ook eenzaamheid en suïcidale gedachten kwamen veel voor.

Volgens de koepelorganisatie blijkt uit de monitor, een vragenlijst die is ingevuld door bijna 70.000 jongvolwassenen van april tot en met augustus 2022, dat het in de meeste gevallen om lichte klachten ging.

Wel gaf de helft van de personen met psychische klachten aan minstens één keer suïcidale gedachten gehad te hebben in het jaar voorafgaand aan het onderzoek. Bij vrouwen en mensen die alleen wonen kwamen dit soort gedachten het vaakst voor.

Steeds meer jongvolwassenen maken een einde aan hun leven: 'Zorgelijke trend'
Zie ookSteeds meer jongvolwassenen maken een einde aan hun leven: 'Zorgelijke trend'

'Meer actie voor deze groep is noodzakelijk'

Bijna twee derde van de deelnemende jongeren was volgens GGD GHOR ten tijde van het onderzoek eenzaam. Een kwart van hen gaf aan zich "sterk eenzaam" te voelen.

Volgens het onderzoek kwam eenzaamheid vooral voor bij praktisch opgeleide jongvolwassenen, vrouwen en alleenwonenden. Het ging zowel om emotionele eenzaamheid, waar een relatie met een hechte band wordt gemist, als om sociale eenzaamheid, waar het gaat om het missen van contact met vrienden, familie en kennissen.

"We maken ons zorgen over de mentale gezondheid van jongvolwassenen. Het is goed dat we nu weten wat de grootste problemen zijn en welke groep hieronder lijdt. Maar de resultaten van dit onderzoek laten zien dat meer actie écht noodzakelijk is", zegt GGD GHOR-directeur Ton Coenen over de resultaten van het onderzoek.

Waarom mannen vaker aan zelfdoding denken dan vrouwen
Zie ookWaarom mannen vaker aan zelfdoding denken dan vrouwen

Coronaperiode speelt slechts ten dele een rol

Een woordvoerder van GGD GHOR kon niet zeggen waarom vrouwen zoveel vaker mentale klachten hadden. Daar worden "verdere verdiepende analyses op uitgevoerd".

De koepelorganisatie kan op basis van dit onderzoek niet zeggen in welke mate de psychische klachten door de coronaperiode kwamen. Maar volgens de instantie had het "zeker impact", want bijna twee op de drie ondervraagden gaven aan door corona hulp of steun nodig te hebben omdat ze "niet lekker in hun vel zaten".

Een kanttekening die GGD GHOR maakt bij de vragenlijst is dat deelnemers met een slechtere mentale gezondheid mogelijk vaker hebben geparticipeerd, waardoor het resultaat negatiever kan zijn uitgevallen dan het daadwerkelijk is.

Denk jij aan zelfdoding? Je bent niet alleen. Neem contact op met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl of bel 113 (lokaal tarief) of 0800-0113 (gratis).







https://www.nu.nl/binnenland/6257085...-klachten.html
================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be