Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2024, 19:28   #421
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niemand zegt dat het onder "zo geweldig" was, dat is een stropop die jij creëert. Maar feit is wel dat de vrouwen onder de shah veel vrijer waren dan onder de zwartrokfascisten die nu aan de macht zijn. Iraanse vrouwen genoten toen zo goed als dezelfde vrijheid als de westerse vrouwen van die tijd.
Ik neem even aan dat dit klopt , mijn vraag is dan , wat is de relevantie hiervan in het conflict Israel - Palestijnen?

En over vrouwen in Saudi Arabië hoor ik nooit iets , want die zijn niet tegen Israel en werken met de Amerikanen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 19:29   #422
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou het eerder woke waarden en normen noemen.
Misschien is Saudi Arabië iets voor u !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 19:31   #423
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat verklaart waarom u er geen goed woord voor hebt, nietwaar.
Wat hij zei klopt aardig naar mijn mening.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 19:34   #424
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik neem even aan dat dit klopt , mijn vraag is dan , wat is de relevantie hiervan in het conflict Israel - Palestijnen?
Er is geen directe relevantie, dat geef ik toe. Wel indirect: overal waar de islam voet aan de grond krijgt, breken donkere tijden aan voor de vrouwen. Ook in Gaza.

Citaat:
En over vrouwen in Saudi Arabië hoor ik nooit iets , want die zijn niet tegen Israel en werken met de Amerikanen.
Die worden op zijn minst niet doodgeslagen als ze per ongeluk een haarlok laten zien.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 19:37   #425
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Misschien is Saudi Arabië iets voor u !
Nope, die zijn gewoon achterlijk, maar stinkend rijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 20:27   #426
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er zijn totaal verschillende opvattingen over hoe de Koran gerespecteerd moet worden in verschillende landen! En de sharia is in veel landen helemaal niet bepalend.
Er valt niks te interpreteren, de koran moet letterlijk gevolgd worden dat stelt dat sharia als enige wet mag gelden.
In islamitische landen is de sharia de wet, ze hebben niks anders.
Natuurlijk buigen hypocriete islamieten de regeltjes naar believen, net zoals ze zweren dat ze geen alcohol gebruiken maar zich toch in coma zuipen met bier, wijn of sterke drank maar dat noemen ze dan geen "alcohol".
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 20:38   #427
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Er valt niks te interpreteren, de koran moet letterlijk gevolgd worden dat stelt dat sharia als enige wet mag gelden.
In islamitische landen is de sharia de wet, ze hebben niks anders.
Natuurlijk buigen hypocriete islamieten de regeltjes naar believen, net zoals ze zweren dat ze geen alcohol gebruiken maar zich toch in coma zuipen met bier, wijn of sterke drank maar dat noemen ze dan geen "alcohol".
In Dubai heb ik dat mogen meemaken. De "mens room" in de kelder van een VAE "burger" was een goed voorziene bar en extreem comfortabele zithoek.

Toen het "gevoelige onderwerp" aangekaart werd door iemand in het groepje, was onze gastheer kurkdroog. In Turkije drinken ze raki met water, open en bloot, want dat lijkt op melk. Goed genoeg.
En hier drinken we wat we willen, maar onder de grond, want Allah in zijn opperste wijsheid, kijkt niet in elk donker hoekje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 20:53   #428
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Geen idee over wie u spreekt .
Ik ben in de zeeuwse klei geboren en getogen en heb niets met oude beschimmelde geschriften.

Wel met moderne westerse normen en waarden.
Je hebt niks met oude, beschimmelde geschriften..
Waarom pretendeert gij dan de koran en de islam te kennen?
Waarom verdedigt gij dan de aanhangers van de zelfverklaarde profeet, een analfabete, pedofiele roofridder uit de zesde eeuw die zijn gelovige volgers opdraagt in zijn beschimmeld geschrift om jou als ongelovige minderwaardige dhimmi te haten, te bekeren of te doden en die spuwen op jouw westerse normen en waarden?
Of wist je dat allemaal niet?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 21:12   #429
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In Dubai heb ik dat mogen meemaken. De "mens room" in de kelder van een VAE "burger" was een goed voorziene bar en extreem comfortabele zithoek.

Toen het "gevoelige onderwerp" aangekaart werd door iemand in het groepje, was onze gastheer kurkdroog. In Turkije drinken ze raki met water, open en bloot, want dat lijkt op melk. Goed genoeg.
En hier drinken we wat we willen, maar onder de grond, want Allah in zijn opperste wijsheid, kijkt niet in elk donker hoekje.
Yep, toppunt van hypocrisie en dan zijn ze nog zo oerdom door te denken dat wij niet doorzien dat ze zich achter hoek en kant lam zuipen..

Idem met hun schijnheilige ramadan, dat noemen ze "30 dagen vasten" om ook "te ervaren hoe arme mensen honger moeten lijden" terwijl ze zich elke nacht van die 30 dagen volvreten om dan overdag de solidaire sukkelaar uit te hangen die niet mag eten en drinken tot....de zon ondergaat en dan kunnen ze zich volproppen voor ze weer even verder gaan vasten als de zon opkomt.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 21:12   #430
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.090
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je hebt niks met oude, beschimmelde geschriften..
Waarom pretendeert gij dan de koran en de islam te kennen?
Waarom verdedigt gij dan de aanhangers van de zelfverklaarde profeet, een analfabete, pedofiele roofridder uit de zesde eeuw die zijn gelovige volgers opdraagt in zijn beschimmeld geschrift om jou als ongelovige minderwaardige dhimmi te haten, te bekeren of te doden en die spuwen op jouw westerse normen en waarden?
Of wist je dat allemaal niet?
Ik denk dat gij spoken ziet.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 21:37   #431
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik denk dat gij spoken ziet.
Ik denk dat gij beter niet denkt, en zeker niet over wat gij denkt dat anderen zien, dat is zo belachelijk.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 21:38   #432
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Geen idee over wie u spreekt .
Ik ben in de zeeuwse klei geboren en getogen en heb niets met oude beschimmelde geschriften.

Wel met moderne westerse normen en waarden.
Zeeland is vrij Calvinistisch en "Bijbelvast". Daar heb ik altijd respect voor gehad. En, voor zover ik mij herinner, is dat in die Gereformeerde kringen steeds hand in hand gegaan met sympathie voor "Het Oude Volk" (de Joden, wel te verstaan). Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit nu zou omgeslagen zijn in sympathie voor Islamitische fanaten zoals die van Hamas.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 21:58   #433
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Yep, toppunt van hypocrisie en dan zijn ze nog zo oerdom door te denken dat wij niet doorzien dat ze zich achter hoek en kant lam zuipen..

Idem met hun schijnheilige ramadan, dat noemen ze "30 dagen vasten" om ook "te ervaren hoe arme mensen honger moeten lijden" terwijl ze zich elke nacht van die 30 dagen volvreten om dan overdag de solidaire sukkelaar uit te hangen die niet mag eten en drinken tot....de zon ondergaat en dan kunnen ze zich volproppen voor ze weer even verder gaan vasten als de zon opkomt.
Meh, de Ramadam. Onze perfecte woestijnrover had een paar keer pech met een karavaanoverval. Dus waren de voorraden problematisch.
Maar niet getreurd, in de onmetelijke wijsheid gaf Allah Mo de ideale man de inspiratie "we eten komende maand alleen maar 's nachts, en met mate, om elk jaar eens te voelen hoe het is arm te zijn".
Dus, wat rustig aan doen tot de volgende succesvolle karavaanroof of dorpsplundering, en het was in orde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 22:00   #434
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Yep, toppunt van hypocrisie en dan zijn ze nog zo oerdom door te denken dat wij niet doorzien dat ze zich achter hoek en kant lam zuipen..

Idem met hun schijnheilige ramadan, dat noemen ze "30 dagen vasten" om ook "te ervaren hoe arme mensen honger moeten lijden" terwijl ze zich elke nacht van die 30 dagen volvreten om dan overdag de solidaire sukkelaar uit te hangen die niet mag eten en drinken tot....de zon ondergaat en dan kunnen ze zich volproppen voor ze weer even verder gaan vasten als de zon opkomt.
Ik was er eigenlijk van verbaasd dat die kerel de Raki truk kende. VAE burgers staan niet bekend voor hun algemene kennis en/of begrip van de wereld. (Ook VS burgers hebben een soortgelijk probleem)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 22:05   #435
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeeland is vrij Calvinistisch en "Bijbelvast". Daar heb ik altijd respect voor gehad. En, voor zover ik mij herinner, is dat in die Gereformeerde kringen steeds hand in hand gegaan met sympathie voor "Het Oude Volk" (de Joden, wel te verstaan). Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit nu zou omgeslagen zijn in sympathie voor Islamitische fanaten zoals die van Hamas.
Omgeslagen is het ene uiterste , maar er is wel degelijk echt verandering gekomen in de houding t.a.v. Israel !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 22:20   #436
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Omgeslagen is het ene uiterste , maar er is wel degelijk echt verandering gekomen in de houding t.a.v. Israel !
Dus, U vind een paar miljoen figuren die u niet willen bekeren en met rust gelaten willen worden, gruwelijker dan een kleine 2 miljard die of u MOETEN bekeren, of doden, of tot slaaf maken, en als ze het niet doen, te lui, te hypocriet of te dom zijn volgens hun eigen aangehangen religie.


Geniaal. Waarom had u Jaïnisme niet kunnen kiezen als troetelproject?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 22:27   #437
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je hebt niks met oude, beschimmelde geschriften..
Waarom pretendeert gij dan de koran en de islam te kennen?
Waarom verdedigt gij dan de aanhangers van de zelfverklaarde profeet, een analfabete, pedofiele roofridder uit de zesde eeuw die zijn gelovige volgers opdraagt in zijn beschimmeld geschrift om jou als ongelovige minderwaardige dhimmi te haten, te bekeren of te doden en die spuwen op jouw westerse normen en waarden?
Of wist je dat allemaal niet?
Ik weet genoeg over Islamieten om te weten dat uw ongenuanceerde praatjes niet kloppen.

Wanneer ik westerse normen en waarden hanteer gaat dan vanzelf al in tegen veel Islamitische zaken . Dit betekend niet dat ik mijn normen en waarden ga verloochenen en die van de extremistische islamieten kopiëren!
Ik verdedig geen godsdiensten , ik pas dezelfde normen toe ongeacht geloof.

Als ik tegen de uithongering van Palestijnen ben , steun ik dan Islamieten ? wat een BS.


Wat we zien uit Gaza is maar een heel klein deel omdat er bijna geen journalistiek bedreven wordt. De informatie moet vooral van hulpverleners en mensenrechten organisaties komen.
En zoals jullie ook uitgaan van de informatie van bepaalde organisaties over bv Iran, ga ik ook uit van diezelfde organisaties als het om Gaza/Israel gaat, welke voor velen hier dan plotseling ongeloofwaardig zijn.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 22:30   #438
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, U vind een paar miljoen figuren die u niet willen bekeren en met rust gelaten willen worden, gruwelijker dan een kleine 2 miljard die of u MOETEN bekeren, of doden, of tot slaaf maken, en als ze het niet doen, te lui, te hypocriet of te dom zijn volgens hun eigen aangehangen religie.
regelrechte flauwekul gebaseerd op islamofobie. Ik ken geen enkele moslim die mij wil bekeren.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 22:35   #439
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik weet genoeg over Islamieten om te weten dat uw ongenuanceerde praatjes niet kloppen.
Onwetendheid kan je "genezen", domheid niet.
Citaat:
Wanneer ik westerse normen en waarden hanteer gaat dan vanzelf al in tegen veel Islamitische zaken . Dit betekend niet dat ik mijn normen en waarden ga verloochenen en die van de extremistische islamieten kopiëren!
Ik verdedig geen godsdiensten , ik pas dezelfde normen toe ongeacht geloof.
Idealisme is geen verdediging tegen barbarisme

Citaat:
Als ik tegen de uithongering van Palestijnen ben , steun ik dan Islamieten ? wat een BS.
hangt er van af. Iedereen wordt geboren als moslim, alleen afvalligen kunnen hun nageslacht afvallig opvoeden.

Citaat:
Wat we zien uit Gaza is maar een heel klein deel omdat er bijna geen journalistiek bedreven wordt.
Toch gebruikt u propaganda in een poging anderen in uw realiteit mee te trekken.
Citaat:
De informatie moet vooral van hulpverleners en mensenrechten organisaties komen.
Zelflikkende ijsjes die hun eigen ijsroomfabriek promoten.
Citaat:
En zoals jullie ook uitgaan van de informatie van bepaalde organisaties over bv Iran, ga ik ook uit van diezelfde organisaties als het om Gaza/Israel gaat, welke voor velen hier dan plotseling ongeloofwaardig zijn.
Ik beoordeel mensen in mijn omgeving op hun acties. Dit geeft me een meetbare interactie.
Mensen ver weg beoordeel ik op de acties van soortgelijken in mijn omgeving. Dit noemt men extrapolatie.

U bent een prima voorbeeld van het tegendeel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 01:08   #440
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht


Die worden op zijn minst niet doodgeslagen als ze per ongeluk een haarlok laten zien.
Zoek het op , de mensenrechten situatie in S.A. is nog veel slechter.

wiki:

Human rights in Saudi Arabia are a topic of concern and controversy. Known for its executions of political protesters and opponents, the government of the Kingdom of Saudi Arabia has been accused of and denounced by various international organizations and governments for violating human rights within the country.[1] An absolute monarchy under the House of Saud, the government is consistently ranked among the "worst of the worst" in Freedom House's annual survey of political and civil rights[2] and was in 2023 ranked as the world's most authoritarian regime.[3]
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be