Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2024, 09:43   #161
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is geen “bezwaar” dat Franstaligen er komen wonen, op voorwaarde dat ze zich ervan bewust zijn dat de formele taal in de Vlaamse Rand het Nederlands is en die taal dan ook loyaal gebruiken zowel in hun relaties met de lokale overheid als met de Nederlandstalige inwoners. ....
De overheid dient zich niet te bemoeien met in welke taal in met welke persoon spreek.

Als ze het Nederlands zo belangrijk vinden waarom zijn de radioliedjes dan voor 92% in het Engels?

Laat ze eerst naar zichzelf kijken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 09:44   #162
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Veel zal afhangen van de stembusuitslag die N-VA op 9 juni weet binnen te halen. Een goede 25% zou ideaal zijn.
Alle middelen zijn goed om stemmen binnen te halen.
Ik heb deze maand mijn pensioen 1 week TE VROEG ontvangen !
Als Crootje denkt me hiermee te verleiden, dan is dit een schot náást de schijf.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 12:19   #163
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De overheid dient zich niet te bemoeien met in welke taal in met welke persoon spreek.

Als ze het Nederlands zo belangrijk vinden waarom zijn de radioliedjes dan voor 92% in het Engels?

Laat ze eerst naar zichzelf kijken.
Waarom moet elke buitenlandse arts in Frankrijk ,

het grote voorbeeld van de Belgicisten ,

dan een taalexamen Frans afleggen alvorens hij zijn beroep mag uitoefenen

in Frankrijk?

In Vlaanderen moeten buitenlandse artsen geen examen Nederlands

afleggen,"parce que en est quand même en Belgique en Flandre"

volgens de Belgicisten

Dat zal dan ook veranderen na de Vlaamse onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 mei 2024 om 12:22.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 12:33   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De overheid dient zich niet te bemoeien met in welke taal in met welke persoon spreek.

Als ze het Nederlands zo belangrijk vinden waarom zijn de radioliedjes dan voor 92% in het Engels?

Laat ze eerst naar zichzelf kijken.
Uw eerste zin is een geslaagd voorbeeld van bedroevend slechte communicatie. Lees uw schrijfsel nog maar eens aandachtig. Het is doodeenvoudig krom Nederlands.
Wat de liedjes betreft, als het een melodieus en aangenaam klinkende creatie is kan het mij niet schelen of het nu in het Nederlands, het Frans, het Engels, het Italiaans of het Duits is.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 12:49   #165
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De overheid dient zich niet te bemoeien met in welke taal in met welke persoon spreek.

Als ze het Nederlands zo belangrijk vinden waarom zijn de radioliedjes dan voor 92% in het Engels?

Laat ze eerst naar zichzelf kijken.
In elk land is de streektaal belangrijk.
Bv kijk naar Zwitserland: daar worden taalregels strikt toegepast en zijn er bijgevolg zelden taalproblemen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 14:13   #166
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alle middelen zijn goed om stemmen binnen te halen.
Ik heb deze maand mijn pensioen 1 week TE VROEG ontvangen !
Als Crootje denkt me hiermee te verleiden, dan is dit een schot náást de schijf.
Stort het terug, 't is voor de goede zaak !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 17:27   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De overheid dient zich niet te bemoeien met in welke taal in met welke persoon spreek.
...
Dat klopt.
Maar de realiteit kan soms gevoelig liggen, en moeilijk in wetten te vatten. Zelfs moeilijk in woorden te omschrijven.

Vb. willen we toch niet dat een 18-jarige Franstalige die in Knokke woont met zijn ouders, probeert om de theoretische en praktische examens af te leggen in zijn taal ...
Idem voor een Turkse geïmporteerde bruid ...

Hele straten in grotere steden die er niet in lukken om de richtlijnen van de burgemeester ivm vb. vuilafhaling, vuurwerk afsteken ... te begrijpen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 19:16   #168
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In elk land is de streektaal belangrijk.
Bv kijk naar Zwitserland: daar worden taalregels strikt toegepast en zijn er bijgevolg zelden taalproblemen.
Bedankt om naar het humaan goed functionerend drietalig Zwitserland te verwijzen. Waar als het nodig is ze samen werken om iets zo optimaal mogelijk te verwezenlijken.

Zonder elkaar de huid vol te schelden of volgens Belgisch compromis veel geld te eisen en te versluizen via eeuwig durende weerkerende vicieuze cirkel.

Terwijl ik hier meestal alleen sta en geen reactie krijg naar mijn verwijzing naar het goed economisch en politiek functionerende Zwitserland. Met minimum federale en zen zelf-beslissende kantons en directe referendums waar de mensen kiezen hoe ze willen leven en niet voor voldongen feiten gesteld worden met eenzijdige gunst regelingen voor de partij dat dan moet betaald worden door het volk.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 19:26   #169
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.038
Standaard

respect en beleefdheid kost geen geld.

Echter ON-beleefdheid dat kost geld en tranen, chaos, Wraak tot rechts procedures enz. zei mijn peter steeds ........... wat we nu steeds meer zien in huidige maatschappij met messentrekkers en co.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2024, 21:23   #170
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Bedankt om naar het humaan goed functionerend drietalig Zwitserland te verwijzen. Waar als het nodig is ze samen werken om iets zo optimaal mogelijk te verwezenlijken.

Zonder elkaar de huid vol te schelden of volgens Belgisch compromis veel geld te eisen en te versluizen via eeuwig durende weerkerende vicieuze cirkel.

Terwijl ik hier meestal alleen sta en geen reactie krijg naar mijn verwijzing naar het goed economisch en politiek functionerende Zwitserland. Met minimum federale en zen zelf-beslissende kantons en directe referendums waar de mensen kiezen hoe ze willen leven en niet voor voldongen feiten gesteld worden met eenzijdige gunst regelingen voor de partij dat dan moet betaald worden door het volk.
De flamimgantjes roepen wel dikwijls over Zwitserland als voorbeeld. Maar het Zwitserse systeem komt hen slecht uit. Want dan hebben ze in Brussel niks meer te zeggen. En zou het kunnen dat de regio rond Brussel beslist om Frans te erkennen als officiële taal. En in Limburg hebben die van Antwerpen ook niks meer te zeggen. Als men het Zwitserse voorbeeld echt volgt ten minste. Een verdeling van België in 3 of 4 heeft namelijk niks te maken met het Zwitserse voorbeeld.

Laatst gewijzigd door pajoske : 9 mei 2024 om 21:23.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 09:52   #171
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flamimgantjes roepen wel dikwijls over Zwitserland als voorbeeld. Maar het Zwitserse systeem komt hen slecht uit. Want dan hebben ze in Brussel niks meer te zeggen. En zou het kunnen dat de regio rond Brussel beslist om Frans te erkennen als officiële taal. En in Limburg hebben die van Antwerpen ook niks meer te zeggen. Als men het Zwitserse voorbeeld echt volgt ten minste. Een verdeling van België in 3 of 4 heeft namelijk niks te maken met het Zwitserse voorbeeld.
Wat hebbende Vlamingen nu nog te zeggen in Brussel Jos?

Betalen voor de kosten van hun "Hoofdstedelijke taken" ,dat mogen we .

Maar ons in het Nederlands ontvangen in hun "hoofdstedelijke spoeddiensten"

,of ons te woord staan in het Nederlands door hun "hoofdstedelijke

politieagenten "dat kunnen ze in de meeste gevallen niet.


Wij willen een hoofdstad waar we waar voor ons belastingen krijgen en dat is niet het geval in Brussel.


Na de Vlaamse onafhankelijkheid en een Nederlandstalige Vlaamse hoofdstad zal dit wel het geval zijn.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 13:59   #172
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flamimgantjes roepen wel dikwijls over Zwitserland als voorbeeld. Maar het Zwitserse systeem komt hen slecht uit. Want dan hebben ze in Brussel niks meer te zeggen. En zou het kunnen dat de regio rond Brussel beslist om Frans te erkennen als officiële taal. En in Limburg hebben die van Antwerpen ook niks meer te zeggen. Als men het Zwitserse voorbeeld echt volgt ten minste. Een verdeling van België in 3 of 4 heeft namelijk niks te maken met het Zwitserse voorbeeld.
Je hebt gelijk. De Zwitsers hebben geen Putin-karakter en zijn niet uit op taalveroveringsgebied.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 16:03   #173
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wat hebbende Vlamingen nu nog te zeggen in Brussel Jos?

Betalen voor de kosten van hun "Hoofdstedelijke taken" ,dat mogen we .

Maar ons in het Nederlands ontvangen in hun "hoofdstedelijke spoeddiensten"

,of ons te woord staan in het Nederlands door hun "hoofdstedelijke

politieagenten "dat kunnen ze in de meeste gevallen niet.


Wij willen een hoofdstad waar we waar voor ons belastingen krijgen en dat is niet het geval in Brussel.


Na de Vlaamse onafhankelijkheid en een Nederlandstalige Vlaamse hoofdstad zal dit wel het geval zijn.
Wij waren gisteren in Brugge t.g.v. de Bloedprocessie.
Opvallend: nogal wat gevels hadden een "collaboratie" vlag...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 17:18   #174
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij waren gisteren in Brugge t.g.v. de Bloedprocessie.
Opvallend: nogal wat gevels hadden een "collaboratie" vlag...
Inderdaad de Vlamingen kennen minder en minder schroom om hun Vlaamsgezindheid te tonen.


De 194 jaar durende Belgische indoctrinatie tegen al wat Vlaams is ,snijdt geen hout meer..

De Belgische staatsstructuur heeft Vlaanderen geen voordelen te bieden,

enkel nadelen,
de hoogste belastingen ter wereld om de transfers te kunnen betalen en de verfransing van Brussel en de Vlaamse Rand er nog eens bovenop.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 10 mei 2024 om 17:34.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2024, 19:58   #175
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flamimgantjes roepen wel dikwijls over Zwitserland als voorbeeld. Maar het Zwitserse systeem komt hen slecht uit. Want dan hebben ze in Brussel niks meer te zeggen. En zou het kunnen dat de regio rond Brussel beslist om Frans te erkennen als officiële taal. En in Limburg hebben die van Antwerpen ook niks meer te zeggen. Als men het Zwitserse voorbeeld echt volgt ten minste....
En de Zwitsers hebben veel hogere immigratiecijfers en veel meer omvolking.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 09:35   #176
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.320
Standaard

Geef Vlaanderen terug aan Christus, laat onze monarchie herinnerd worden aan onze en dus ook hun christelijke voorvaderen. En laten wij het Kinneke Jezus terug in stro leggen.



Hun lijken liggen daar nog als zoden in het zand, weldra komt den oogst oh Vlaanderenland!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 mei 2024 om 09:36.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 09:50   #177
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij waren gisteren in Brugge t.g.v. de Bloedprocessie.
Opvallend: nogal wat gevels hadden een "collaboratie" vlag...
...elk jaar opnieuw kom je met die hoogst interessante mededeling.

en elk jaar toont het beschikbaar beeldmateriaal dat er geen collaboratievlaggen te zien zijn.

https://www.hln.be/video/productie/h...ge-2024-442707
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 10:03   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geef Vlaanderen terug aan Christus, laat onze monarchie herinnerd worden aan onze en dus ook hun christelijke voorvaderen. En laten wij het Kinneke Jezus terug in stro leggen.



Hun lijken liggen daar nog als zoden in het zand, weldra komt den oogst oh Vlaanderenland!
Jezus van Bethlehem van Nazareth, bedoel je?
Vindt je dat niet raar, zo die verschillende namen van verschillende plaatsen?

Ook het gegeven dat zijn ouders onderweg waren voor een volkstelling, bevolen door de Romeinen, maar in de Romeinse annalen nergens vermeld wordt, dat is niet erg koosjer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2024, 10:24   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...elk jaar opnieuw kom je met die hoogst interessante mededeling.

en elk jaar toont het beschikbaar beeldmateriaal dat er geen collaboratievlaggen te zien zijn.
Er bestaat maar één collaboratievlag. Deze:



Bruin, geel, zwart.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2024, 05:05   #180
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jezus van Bethlehem van Nazareth, bedoel je?
Vindt je dat niet raar, zo die verschillende namen van verschillende plaatsen?

Ook het gegeven dat zijn ouders onderweg waren voor een volkstelling, bevolen door de Romeinen, maar in de Romeinse annalen nergens vermeld wordt, dat is niet erg koosjer.
Flavius? https://nl.wikipedia.org/wiki/Flavius_Josephus

Of Hij al dan niet bestaan heeft, is trouwens irrelevant om die normen en waarden terug cultureel eigen te maken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be