Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2024, 22:36   #81
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

wiki:
Mazelen is wereldwijd een van de belangrijkste oorzaken van sterfte bij jonge kinderen.
Er staat nog wel meer op die wiki pagina. In een ontwikkelingsland sterft 5 a 10% van de besmettelingen aan mazelen, in Duitsland is dit slechts 1 op 10.000 en dat zijn vooral volwassenen waarvoor mazelen dodelijker is. Die kinderen sterven dus niet noodzakelijk aan mazelen maar aan de gebrekkige verzorging in die landen en een combinatie van ziektes.

Vooral babies van moeders die de mazelen nog niet hebben gehad zijn kwetsbaar, het beperken van de ziekte door vaccins is daarvan de oorzaak. Normaal gezien wordt iedereen besmet met de nieuwste variant en zijn dus die babies ook beschermd, door de ziekte proberen te controleren creëer je dus meer mensen zonder eerdere besmetting of met een oude besmetting of vaccin. Door het proberen uit te roeien komen we niet meer in contact met nieuwe varianten, tot we dat wel doen zoals bij de huidige kinkhoest epidemie.

Het loopt verkeerd als de wetenschap een god-complex heeft en ziektes wil controleren op wereldschaal. Met pokken is dat gelukt omdat ze een andere ziekte konden gebruiken zonder die aan te passen maar uiteindelijk loop je altijd het risico om meer schade toe te brengen dan dat je oplost.

——
“De sterfte aan mazelen in een ontwikkelingsland als Nigeria is met 5-10 %[7] veel hoger dan in een land als Duitsland, waar sinds het jaar 2000 ongeveer 1 op 10.000 geïnfecteerden (dat zijn 1 ?* 2 personen per jaar) aan mazelen stierf.“

Hele jonge kinderen, vooral jonge baby’s van moeders die niet gevaccineerd zijn en nooit mazelen hebben gehad, hebben een verhoogde kans op ernstige ziekte en overlijden. Bij volwassenen geldt hoe ouder iemand is, hoe groter de kans op ziekenhuisopname. Kinderen met een ernstig verminderde afweer lopen het risico op een zeer ernstige, mogelijk dodelijke infectie.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mazelen

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 12 mei 2024 om 22:40.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 06:32   #82
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is geen geloof. Dat is biologie.
Wetenschap !!
Het zal u verbazen, maar ik lees bij de vleet wetenschappelijke verslagen. En zo'n onderzoek zou dan de methodiek en de leeftijdsgroepen beschrijven die onderzocht of opgevolgd zijn.

Dus wie beweert dat vaccins miljoenen redden, nadat de meesten al natuurlijke immuniteit opdeden: papt zijn vinger nat en steekt deze in de lucht.

Tenzij ge tegendeel kunt bewijzen natuurlijk. De wetenschappelijke procedures om iets als bewezen te beschouwen (of dichtbij bewezen na herhalende patronen in de methodiek) zijn u hopelijk niet vreemd?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
De hoer van Babylon

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 mei 2024 om 06:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 07:27   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.432
Standaard

Het is dezelfde lobbypraat als zeggen "Heeft niets met het vaccin te maken, vaccins zijn veilig en effectief."

Tijd dat we eens terug voor onszelf leren denken en niet klakkeloos "the narrative" nablaten. Ze staat onder invloed van den boze.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
De hoer van Babylon
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 08:03   #84
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is geen geloof. Dat is biologie.
Wetenschap !!
Ik was al besmet kort voordien, welke wetenschap zegt dan dat ik nog steeds 8 vaccins moet nemen om beschermd te zijn. Wat we toen zagen was geen wetenschap maar politiek.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 10:14   #85
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er staat nog wel meer op die wiki pagina. In een ontwikkelingsland sterft 5 a 10% van de besmettelingen aan mazelen, in Duitsland is dit slechts 1 op 10.000 en dat zijn vooral volwassenen waarvoor mazelen dodelijker is. Die kinderen sterven dus niet noodzakelijk aan mazelen maar aan de gebrekkige verzorging in die landen en een combinatie van ziektes.
Das nog steeds dood door mazeleninfectie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Vooral babies van moeders die de mazelen nog niet hebben gehad zijn kwetsbaar, het beperken van de ziekte door vaccins is daarvan de oorzaak. Normaal gezien wordt iedereen besmet met de nieuwste variant en zijn dus die babies ook beschermd, door de ziekte proberen te controleren creëer je dus meer mensen zonder eerdere besmetting of met een oude besmetting of vaccin. Door het proberen uit te roeien komen we niet meer in contact met nieuwe varianten, tot we dat wel doen zoals bij de huidige kinkhoest epidemie.
Wat een hoop bullshit. Het virus vertoont heel weinig genetische variabiliteit

Citaat:
The genetic stability of measles is exceptionally high, and it has been observed that it undergoes remarkably little sequence variation over long periods of time, both in laboratory settings and in the field.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4848602/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het loopt verkeerd als de wetenschap een god-complex heeft en ziektes wil controleren op wereldschaal. Met pokken is dat gelukt omdat ze een andere ziekte konden gebruiken zonder die aan te passen maar uiteindelijk loop je altijd het risico om meer schade toe te brengen dan dat je oplost.
Vaccinatie blijft voor veel besmettelijke ziektes de meest kostenefficiente manier om die onder controle te houden. Dat heeft niks te maken met een godcomplex
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 10:51   #86
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Das nog steeds dood door mazeleninfectie

Wat een hoop bullshit. Het virus vertoont heel weinig genetische variabiliteit

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4848602/

Vaccinatie blijft voor veel besmettelijke ziektes de meest kostenefficiente manier om die onder controle te houden. Dat heeft niks te maken met een godcomplex
Het duurt inderdaad veel langer dan met COVID maar er is variabiliteit over de jaren heen, als je gevaccineerd bent als kind dan zijn er nieuwe varianten als je bv zwanger bent aan je 30. Als je in die periode afgeschermd bent van nieuwe varianten heb je geen updates gekregen en ben je opnieuw vatbaar.

De algemene mazelvaccinatie diende niet om het onder controle te houden maar om uit te roeien, dat is een god-complex in mijn boek.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3112320/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 10:56   #87
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.166
Standaard

Een godcomplex nog wel.

Aan het eind van dergelijke van de pot gerukte redenering is heel onze geneeskunde een verwerpelijk godcomplex.

Waarom pijnstillers gebruiken? Waarom hartkleppen repareren? Waarom chemotherapie en immuuntherapie inzetten tegen kanker?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 13:17   #88
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een godcomplex nog wel.

Aan het eind van dergelijke van de pot gerukte redenering is heel onze geneeskunde een verwerpelijk godcomplex.

Waarom pijnstillers gebruiken? Waarom hartkleppen repareren? Waarom chemotherapie en immuuntherapie inzetten tegen kanker?
Niets van de pot gerukt, dit is pure wetenschap. Ze noemen dit de post-honeymoon periode na massa-vaccinatie. Eerst heb je de honeymoon fase waarbij iedereen beschermd is door de vaccinatie, daarna volgt de post-honeymoon waarbij er nieuwe varianten in omloop komen die het vaccin omzeilen. Door de massavaccinatie is er een hele periode dat de bevolking niet in contact komt met nieuwe varianten waardoor iedereen tegelijk weer vatbaar wordt op latere leeftijd. En dat noemen ze een 'post-honeymoon period' epidemic.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8194915/

This outbreak demonstrated the 'post-honeymoon period' epidemic predicted by mathematical models in which outbreaks occur among accumulated susceptibles in a partially immunized population. Understanding this phenomenon is important in providing a basis for improved strategies of measles control. Such outbreaks present new challenges to newly maturing immunization programmes in improving skills in surveillance, outbreak investigation, and public relations.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 13:30   #89
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niets van de pot gerukt, dit is pure wetenschap. Ze noemen dit de post-honeymoon periode na massa-vaccinatie. Eerst heb je de honeymoon fase waarbij iedereen beschermd is door de vaccinatie, daarna volgt de post-honeymoon waarbij er nieuwe varianten in omloop komen die het vaccin omzeilen. Door de massavaccinatie is er een hele periode dat de bevolking niet in contact komt met nieuwe varianten waardoor iedereen tegelijk weer vatbaar wordt op latere leeftijd. En dat noemen ze een 'post-honeymoon period' epidemic.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8194915/

This outbreak demonstrated the 'post-honeymoon period' epidemic predicted by mathematical models in which outbreaks occur among accumulated susceptibles in a partially immunized population. Understanding this phenomenon is important in providing a basis for improved strategies of measles control. Such outbreaks present new challenges to newly maturing immunization programmes in improving skills in surveillance, outbreak investigation, and public relations.
.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 13 mei 2024 om 13:30.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 14:22   #90
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.178
Standaard

Sprakeloos, ik weet het
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 10:25   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een godcomplex nog wel.

Aan het eind van dergelijke van de pot gerukte redenering is heel onze geneeskunde een verwerpelijk godcomplex.

Waarom pijnstillers gebruiken? Waarom hartkleppen repareren? Waarom chemotherapie en immuuntherapie inzetten tegen kanker?
Mensen zijn toch vrij ze niet te gebruiken?

Als er een duidelijk patroon te rijmen is bij een "geneesmiddel" van de big pharma, moeten de slachtoffers altijd door een lijdensweg om te bewijzen dat het aan X of Y lag. Zie die moeders die Depakine gebruikte en hoe lang dat duurde voor er eindelijk toegegeven werd.
Als die fabrikanten die u vaccins aansmeren bol staan van zulke claims in het verleden, maar niet eens aansprakelijk meer zijn door uw overheid; mag er wel eens een belletje gaan rinkelen.

Als mensen aansprakelijkheid eisen, zou je hen als goede burger beter bijstaan dan een overheid onschendbaarheid te laten genieten; de doden stapelen zich daar massaal uit op.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
De hoer van Babylon
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 12:13   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik was al besmet kort voordien, welke wetenschap zegt dan dat ik nog steeds 8 vaccins moet nemen om beschermd te zijn. Wat we toen zagen was geen wetenschap maar politiek.
Jij hebt geen 8 jabs in uw kloten gekregen (wellicht), maar ik wel omdat de hematologe daar erg op aandrong.

Als je besmet was, kan ik me inbeelden dat je huisarts je een 'vrijstelling' kan geven.

Verder vertrouw ik mijn tandarts voor alles ivm de binnenkant van mijn bakkes;
de huisarts voor alles wat die mag en kan doen; de chirurg voor bla bla; de apotheker voor bla bla en ... de professoren virologen, vaccinologen en tutti quanti voor hun specialiteit.

Ik verafschuw toeters en roepers die menen dat ze het allemaal beter weten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 12:31   #93
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt geen 8 jabs in uw kloten gekregen (wellicht), maar ik wel omdat de hematologe daar erg op aandrong.

Als je besmet was, kan ik me inbeelden dat je huisarts je een 'vrijstelling' kan geven.

Verder vertrouw ik mijn tandarts voor alles ivm de binnenkant van mijn bakkes;
de huisarts voor alles wat die mag en kan doen; de chirurg voor bla bla; de apotheker voor bla bla en ... de professoren virologen, vaccinologen en tutti quanti voor hun specialiteit.

Ik verafschuw toeters en roepers die menen dat ze het allemaal beter weten.
De slaaf, of de slavenmentaliteit althans, aan het woord.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 13:10   #94
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt geen 8 jabs in uw kloten gekregen (wellicht), maar ik wel omdat de hematologe daar erg op aandrong.

Als je besmet was, kan ik me inbeelden dat je huisarts je een 'vrijstelling' kan geven.

Verder vertrouw ik mijn tandarts voor alles ivm de binnenkant van mijn bakkes;
de huisarts voor alles wat die mag en kan doen; de chirurg voor bla bla; de apotheker voor bla bla en ... de professoren virologen, vaccinologen en tutti quanti voor hun specialiteit.

Ik verafschuw toeters en roepers die menen dat ze het allemaal beter weten.
De huisarts kon geen vrijstelling geven, dat was het punt net. Een persoonlijke aanpak van de ziekte was onmogelijk en zelfs verboden. Iets wat totaal ingaat tegen de medische deontologie. Een behandeling moet zoveel mogelijk toegespitst zijn op de persoon zelf en vaccins moeten jou eigen doelgroep beschermen en mogen niet dienen om een andere doelgroep te beschermen. Je mag bv geen kinderen verplicht vaccineren om ouderen te redden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2024, 14:01   #95
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verder vertrouw ik mijn tandarts voor alles ivm de binnenkant van mijn bakkes;
de huisarts voor alles wat die mag en kan doen; de chirurg voor bla bla; de apotheker voor bla bla en ... de professoren virologen, vaccinologen en tutti quanti
Da´s heel flink van u. Maar het is uw probleem, je hebt dat niet op te dringen aan uw medemens.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2024, 07:42   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt geen 8 jabs in uw kloten gekregen (wellicht), maar ik wel omdat de hematologe daar erg op aandrong.

Als je besmet was, kan ik me inbeelden dat je huisarts je een 'vrijstelling' kan geven.

Verder vertrouw ik mijn tandarts voor alles ivm de binnenkant van mijn bakkes;
de huisarts voor alles wat die mag en kan doen; de chirurg voor bla bla; de apotheker voor bla bla en ... de professoren virologen, vaccinologen en tutti quanti voor hun specialiteit.

Ik verafschuw toeters en roepers die menen dat ze het allemaal beter weten.
In de wereld herken je jezelf
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
De hoer van Babylon
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be