Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2006, 08:50   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard Antwerpse moorden

Antwerpse moorden

11.05.2006 17.24u - Het Vlaams Belang vernam deze namiddag het vreselijke nieuws over de schietpartij met dodelijke afloop in Antwerpen. Onze partij is geschokt door de gebeurtenissen, waarvoor geen enkele verontschuldiging kan bestaan. De nabestaanden van de slachtoffers bieden wij vanzelfsprekend ons oprecht medeleven aan.

Het spreekt voor zich dat het Vlaams Belang de zwaarst mogelijke straf eist voor de moordenaar. Dergelijke gestoorde criminelen mogen geen plaats hebben in onze samenleving.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang bron vb

Volgende zaken vallen mij op in deze zaak:

- De media en parket wist bijna direct dat de dader "extreem-rechtse" symphatieën had terwijl hij nog niet verhoord was en hij geen strafblad had. Ook zijn kledij en stijl deden eerder gothic aan dan skinhead.
- Waarom ging die kerel juist in Antwerpen te werk en niet in Roeselaere?
- Als hij racistische motieven had waarom dan een blank kindje vermoorden (trouwens ook al gemerkt dat de media dit bijna als een fait-divers afdoet en vooral de nadruk legt op de allochtoonse slachtoffers?
- toevallig is er vlakbij ne flik een terrasje aan het doen met zijn dienstwapen op zak.
- Voor het regime kon er geen beter moment en plaats voor deze moorden zijn! Juist na de moord op Joe kan men waar de aandacht verplaatsen naar het zgn extreemrechtse "gevaar"! Het zou mijn niet verwonderen dan men nu ook vrij snel de vrijheid van meningsuiting verder zal beknotten en bepaalde wetten door het parlement zal jagen nu het klimaat er rijp voor is. Let op mijn woorden! Dit zaakje heeft een onfris geurtje.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 12 mei 2006 om 08:56.
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:19   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De "gangbare" meningen die men na jarenlange systematische door de belastingbetaler gefinancierde propaganda in de vlaamse mens zijn hoofd wist te krijgen nl. dat er "soorten" mensen zijn of groepen, waarvan sommige slecht opgevoed, met fanatieke politieke en religieuze ideeën en andere, goed opgevoed met "westerse "deugden en waarden, blijkt nu toch eventjes te moeten worden bijgesteld. Een tweede-generatie belg van Noord-Afrikaanse afkomst die werkloos is omdat zijn haar wat kroezelig is en hij bovendien Mohammed heet, zit heelder dagen in zijn vzw en zijn zoon, derde generatie en nu net 16 loopt autoradio's te stelen om aan drugs te geraken.
Een Vlaams Blok parlementair vergadert zich te pletter om te zorgen dat het "eigen" volk aan zijn trekken komt en laat zoonlief naar wat meer extremistischer horizonten vertrekken (de jeugd is altijd wat radikaler mijnheer).

Ach, we kunnen zoveel voorbeelden opnoemen van "stereotypen", die weliswaar raakpunten hebben met gelijkaardige, maar eigenlijk uniek zijn en niet "als algemene regel" ons denken mogen beïnvloeden. Men glijdt af als men
in zulke categorieën gaat denken : dan slaan haatgevoelens onverbiddelijk toe.

Zelf heb ik een leuke slogan uit "The West wing" overgenomen :
Vlaams Belang : dat zijn "maar" skinheads en neonazi's in een driedelig pak.
Op het eerste zicht is dat een stoute haatverspreidende veralgemening
& tot mijn schade moet ik toegeven dat het bij een minder intelligente lezer zo zal overkomen. Terwijl het ocharme een bescheiden klacht is tegen het diepgewortelde "alledaagse" racisme.

Een tijd geleden was ik regelmatig met een zeer beschaafd grootvader quasi dagelijks in gesprek toen wij onze respectieve kleinkinderen op een speelpleintje lieten spelen. Ik weet niet meer precies hoe we op het thema kwamen, maar de man beweerde met grote stelligheid dat hij een verdacht
agerende persoon met een vreemd donker voorkomen zonder te twijfelen met een geweer zou afknallen. Dit is jaren geleden: maar typisch aanvaard gedachtengoed bij de Skinhead in maatpak partij -het is de stem des volks-

Openlijk klinkt de VB propaganda toch : "Wij denken zoals U, wij hebben U begrepen = maar wij mogen onze mening niet uiten" 1 het zijn de (gelukkig) gebannen forummers die herhaaldelijk geweldadige rassenhaat prediken met een zondanige frekwentie dat de verfoeilijke CP linkse ratten reeds jaren denken : Tja ergens moeten die mensen wel gelijk hebben/ 1 miljoen vlamingen kunnen zich niet vergissen.

Racisme is zoals ongedierte : mestkevers en kakkerlakken. Met alle respect voor het leven : ik houd ze liever uit de keuken - sanitaire inspectie verplicht er mij toe.

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 12 mei 2006 om 09:20.
1handclapping is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:28   #3
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Waarom staat dit topic onder partijdiscussies? Dit is "binnenland".

Deze racistische moorden zijn in elk geval ontoelaatbaar. Die man had de intentie nog andere mensen met een andere huidskleur dood te schieten.

Hij komt uit een Vlaams-nationalistische familie, zei het BVL vandaag.
Hans1 is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:28   #4
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

@ handclapping copy paste zonder belang.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 12 mei 2006 om 09:30.
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 09:30   #5
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waarom staat dit topic onder partijdiscussies? Dit is "binnenland".

Deze racistische moorden zijn in elk geval ontoelaatbaar. Die man had de intentie nog andere mensen met een andere huidskleur dood te schieten.

Hij komt uit een Vlaams-nationalistische familie, zei het BVL vandaag.
Ik heb de mods gevraagd om een apart forum ivm deze moorden te maken daar het verschillende terreinen betreedt.
Marc reynebeau en Dirk Frimout komen ook uit een vl nationale familie...
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:10   #6
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waarom staat dit topic onder partijdiscussies? Dit is "binnenland".

Deze racistische moorden zijn in elk geval ontoelaatbaar. Die man had de intentie nog andere mensen met een andere huidskleur dood te schieten.

Hij komt uit een Vlaams-nationalistische familie, zei het BVL vandaag.
Net zoals lijsttrekster voor Groen! in Antwerpen Freya Piryns, haar grootvader heeft nota bene nog het gebed voor het vaderland geschreven (indien u niet bekend vrij populair in Vlaamse middens).
athena is offline  
Oud 12 mei 2006, 15:14   #7
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Net zoals lijsttrekster voor Groen! in Antwerpen Freya Piryns, haar grootvader heeft nota bene nog het gebed voor het vaderland geschreven (indien u niet bekend vrij populair in Vlaamse middens).
dus mensen beoordelen op het feit dat ze uit Vlaams-Nationale middens komen mag niet, en mensen beoordelen op het feit dat ze uit buitenlandse middens komen wel? U beseft toch wel dat dit allebei even belachelijk is?
__________________
Gentenaar is offline  
Oud 12 mei 2006, 15:15   #8
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
dus mensen beoordelen op het feit dat ze uit Vlaams-Nationale middens komen mag niet, en mensen beoordelen op het feit dat ze uit buitenlandse middens komen wel? U beseft toch wel dat dit allebei even belachelijk is?
U en uw geestesgenoten blijkbaar niet dat is nu wel duidelijk.
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 16:31   #9
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Antwerpse moorden

11.05.2006 17.24u - Het Vlaams Belang vernam deze namiddag het vreselijke nieuws over de schietpartij met dodelijke afloop in Antwerpen. Onze partij is geschokt door de gebeurtenissen, waarvoor geen enkele verontschuldiging kan bestaan. De nabestaanden van de slachtoffers bieden wij vanzelfsprekend ons oprecht medeleven aan.

Het spreekt voor zich dat het Vlaams Belang de zwaarst mogelijke straf eist voor de moordenaar. Dergelijke gestoorde criminelen mogen geen plaats hebben in onze samenleving.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang bron vb

Volgende zaken vallen mij op in deze zaak:

- De media en parket wist bijna direct dat de dader "extreem-rechtse" symphatieën had terwijl hij nog niet verhoord was en hij geen strafblad had. Ook zijn kledij en stijl deden eerder gothic aan dan skinhead.
- Waarom ging die kerel juist in Antwerpen te werk en niet in Roeselaere?
- Als hij racistische motieven had waarom dan een blank kindje vermoorden (trouwens ook al gemerkt dat de media dit bijna als een fait-divers afdoet en vooral de nadruk legt op de allochtoonse slachtoffers?
- toevallig is er vlakbij ne flik een terrasje aan het doen met zijn dienstwapen op zak.
- Voor het regime kon er geen beter moment en plaats voor deze moorden zijn! Juist na de moord op Joe kan men waar de aandacht verplaatsen naar het zgn extreemrechtse "gevaar"! Het zou mijn niet verwonderen dan men nu ook vrij snel de vrijheid van meningsuiting verder zal beknotten en bepaalde wetten door het parlement zal jagen nu het klimaat er rijp voor is. Let op mijn woorden! Dit zaakje heeft een onfris geurtje.
Ja, er is geen racisme in Vlaanderen. De aarde is plat en op Mars leven er groene marsmannetjes.....
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline  
Oud 12 mei 2006, 16:54   #10
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik heb de mods gevraagd om een apart forum ivm deze moorden te maken daar het verschillende terreinen betreedt.
Marc reynebeau en Dirk Frimout komen ook uit een vl nationale familie...
Maar gelukkig kan Marc Reynebeau niet zo goed mikken.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be