Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2010, 22:31   #1981
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik zeg, neem de proef op de som. Ga gewoon 's nachts doorheen Brussel op een vrijdagavond.
Het duurt echt niet lang voor je uitgescheten wordt voor vuile Belg of jood of dergelijke.

Het is voor iedereen daar dagelijkse kost geworden. Al eens gesproken met mensen die wonen in Brussel? Al eens gehoord wat zij er allemaal niet moeten bijnemen om in hun hoofdstad te kunnen wonen.

Sorry Retribution, maar hierin kan je mij geen ongelijk geven.
Brussel is een probleem en lang niet meer veilig om in uit te gaan.

Waar ligt dat Brussel van u eigenlijk?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 22:31   #1982
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waar ligt dat Brussel van u eigenlijk?
niet in ol land
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 22:49   #1983
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Specifeer
Ouders die focussen op hun enige kind lijkt me niet echt bevorderlijk voor de onafhankelijkheid en weerbaarheid van dat kind.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 22:56   #1984
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ouders die focussen op hun enige kind lijkt me niet echt bevorderlijk voor de onafhankelijkheid en weerbaarheid van dat kind.
JA en een peuter heeft zeker onafhankelijkheid nodig hoor Los van dat, ze is heel zelfstandig in veelal zaken. Ze wou al heel snel zelfstandig kunnen eten, ... Ik moedig dat ook aan en zal alles in mijn macht geven/doen om haar te doen ontkiemen in een zelfstandige vrouw.

Enfin, om het kort te maken en discussie te vermijden: Ik word niet graag aangesproken in mijn opvoeding.
Je weet er nouga bollen van! Ik apprecieer uw zorgen.

Mijn dochter wordt 2 jaar en begint al aardig te praten, ...
Opvoeden is ze appel leren zeggen tot ze geld leren beheren.

Je bekijkt het vanuit jouw oordeel, jouw oordeel gebaseerd op noties, niet langs de stand van zaken.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 maart 2010 om 23:03.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:00   #1985
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Groeten uit het altijd idyllische Veenendaal:

Mannen met een licht getinte huidskleur beroven en slaan verscheidene mensen in elkaar

Mannen met een licht getinte huidskleur beroven en slaan meisje van 16 in elkaar

Drie Noord-Afrikanen mishandelen vrouw zonder reden

Drie Marokkanen rossen jongen van 13 in elkaar

Groep van 15 (!!!) Marokkanen mishandelt jongen

22-jarige beroofd en zwaar mishandeld door 4 lichtgetinte mannen

Groep van 15 lichtgetinten mishandelt man van 50

Laffe overvallen, grof geweld, mishandeling door lichtgetinten, Noord-Afrikanen en Marokkanen. Allemaal in de loop van enkele maanden in een groot dorp in het midden van Nederland.

Maar volgens sommige politiek correcte zeloten mag dit niet gezegd worden wegens stigmatiseren, en jawel een klimaat van haat scheppen...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:21   #1986
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.590
Standaard


Waar is hier de witte politiemacht van Veenendaal eigenlijk?

Te druk?

Aanbellen bij de buurmeisjes?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:51   #1987
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dus tvalt daar echt nog heel goed mee volgens U?
Doorgaans wel, ja. Wat we lezen in de kranten en zien op tv zijn de uitzonderingen. Als het geen uitzonderingen waren, kwam het niet in de media want dan was het geen nieuws.

Citaat:
Is't van den auto in de discotheek/bar/danscafé dat je gaat.... of ga je ook eens over de straten en metro?
Ik ben niet gek dus ik rijdt niet met de auto. Doorgaans neem ik de trein naar Brussel, wandel naar waar ik heb afgesproken en vandaar gaat het te voet of met de metro. Als het een leuke avond is, hang ik rond en neem ik 's ochtends de eerste trein terug.

En als ik een stelletje jongeren zie rondhangen zeg of knik ik doorgaans goeieavond zoals beleefde mensen dat gewend zijn. En doorgaans zeggen ze iets terug. Meestal met een grap of een kwinkslag. Ze amuseren zich graag.


Het feit dat er in Brussel tussen dat miljoen mensen een aantal idioten rondlopen is niet abnormaal. Statistisch gezien is het de normaalste zaak ter wereld. De kans dat je juist die idioot tegenkomt die van plan of bereid is om iemand neer te steken, ineen te rammen of met een kalashnikov omver te blazen is klein. Zo klein dat ik er geen enkele rekening mee hou.

Indien ik met de auto naar Brussel zou gaan, liep ik onderweg veel meer kans op 'n ongeluk dan dat er mij in Brussel één zou overkomen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 maart 2010 om 23:58.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:54   #1988
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
... Doorgaans neem ik de trein naar Brussel, ...
Das pas gevaarlijk!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:56   #1989
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Hier staat iets over die politie
Politie moet 'constant keuzes maken'
Citaat:
woensdag 17 februari 2010 15:09
VEENENDAAL - Is het korps van het politiedistrict Heuvelrug, waartoe Veenendaal behoort, op sterkte? Districtschef Gerda van Leeuwen laat dat oordeel aan de politiek over en in Den Haag is het laatste woord nog niet gesproken over mogelijke bezuinigingen. ,,Maar het is voor ons wel zo dat er constant keuzes gemaakt moeten worden. En dan kan het zijn dat de minder ernstige zaken moeten wachten."

In het politiedistrict Heuvelrug werden vorig jaar 7073 aangiften gedaan, van inbraken, geweld, diefstal en vernieling. De helft van dat aantal aangiften wordt gedaan in Veenendaal. Is er genoeg menskracht om alle aangiften naar het openbaar ministerie te krijgen? ,,Indien mogelijk brengen we aangiften voor vervolging voor bij het openbaar ministerie.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:57   #1990
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hier staat iets over die politie
Politie moet 'constant keuzes maken'
Het is dus een politieke keuze ...
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 00:13   #1991
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maar kijk dan toch eens... niemand van ons kan nog veilig uitgaan 's nachts in brussel, niemand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind jij dat normaal ?
Waar moet ik naar kijken? Naar het journaal? Maar ik woon in het centrum van Antwerpen en werk in Brussel. Ik ga in beide steden nog zo goed als wekelijks uit en heb er jarenlang zwaar in het nachtleven gezeten. Zelden last gehad (nochtans altijd met lekkere mokkes onderweg) en als er al last was dan was dat net zo dikwijls met een straalbezopen witman dan met een bruine. Heel Brussel is niet Kuregem, he. Dat er wijken zijn die compleet naar de zak zijn heeft overigens minder te maken met de inwoners van die wijken dan met de politie en politiek die de situatie in die wijken bewust hebben laten verrotten.

Citaat:
Sorry, maar ik zou mijn dochter nog niet sturen naar scholen waar nog maar 30% van islamitische afkomst is. Gewoon omdat er dan minstens 10% kutzakken tussen zitten.
Op de school waar ik ging zat zeker geen 30% allochtonen, maar in ons eerste jaar zaten er veel meer dan 10% kutzakken. De meesten daarvan vielen onderweg wel uit (lees: vlogen buiten of belandden in Mol), sommigen zijn intussen dood, zitten in de psychiatrie of in de cel. En de allochtonen die met mij zijn afgestudeerd verdienden na het afronden van hun studies zeer goed hun boterham. Zij hebben overigens een even grote hekel aan het geïnstitutionaliseerde antiracisme als aan de allochtone tuigmannen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 00:45   #1992
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waar is hier de witte politiemacht van Veenendaal eigenlijk?

Te druk?

Aanbellen bij de buurmeisjes?
Die is iets te makkelijk Eberhard. U kunt beter.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 01:04   #1993
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waar is hier de witte politiemacht van Veenendaal eigenlijk?

Te druk?

Aanbellen bij de buurmeisjes?
Het begint werkelijk de spuigaten uit te lopen met dat gespuis!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 01:05   #1994
Retribution
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 290
Standaard

De vraag is opgelost, op naar de volgende!
Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 01:39   #1995
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Doorgaans wel, ja. Wat we lezen in de kranten en zien op tv zijn de uitzonderingen. Als het geen uitzonderingen waren, kwam het niet in de media want dan was het geen nieuws.
Touché. Toch moeten we ons niet blindstaren op de problematiek. Er zijn wel degelijk probleemwijken in Brussel, daar zal jij en ik hoogtwss niet uitgaan

Citaat:
Ik ben niet gek dus ik rijdt niet met de auto. Doorgaans neem ik de trein naar Brussel, wandel naar waar ik heb afgesproken en vandaar gaat het te voet of met de metro. Als het een leuke avond is, hang ik rond en neem ik 's ochtends de eerste trein terug.

En als ik een stelletje jongeren zie rondhangen zeg of knik ik doorgaans goeieavond zoals beleefde mensen dat gewend zijn. En doorgaans zeggen ze iets terug. Meestal met een grap of een kwinkslag. Ze amuseren zich graag.


Het feit dat er in Brussel tussen dat miljoen mensen een aantal idioten rondlopen is niet abnormaal. Statistisch gezien is het de normaalste zaak ter wereld. De kans dat je juist die idioot tegenkomt die van plan of bereid is om iemand neer te steken, ineen te rammen of met een kalashnikov omver te blazen is klein. Zo klein dat ik er geen enkele rekening mee hou.

Indien ik met de auto naar Brussel zou gaan, liep ik onderweg veel meer kans op 'n ongeluk dan dat er mij in Brussel één zou overkomen.
[/quote]

Weer touché! Toch is de kans op het vetgedrukte niet meer zo klein te Brussel.
Maar kan je me nu met hand op je hart vertellen dat jij van de tien keer in Brussel niet minstens 3x enige last ondervind?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 01:45   #1996
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar moet ik naar kijken? Naar het journaal? Maar ik woon in het centrum van Antwerpen en werk in Brussel. Ik ga in beide steden nog zo goed als wekelijks uit en heb er jarenlang zwaar in het nachtleven gezeten. Zelden last gehad (nochtans altijd met lekkere mokkes onderweg) en als er al last was dan was dat net zo dikwijls met een straalbezopen witman dan met een bruine. Heel Brussel is niet Kuregem, he. Dat er wijken zijn die compleet naar de zak zijn heeft overigens minder te maken met de inwoners van die wijken dan met de politie en politiek die de situatie in die wijken bewust hebben laten verrotten.



Op de school waar ik ging zat zeker geen 30% allochtonen, maar in ons eerste jaar zaten er veel meer dan 10% kutzakken. De meesten daarvan vielen onderweg wel uit (lees: vlogen buiten of belandden in Mol), sommigen zijn intussen dood, zitten in de psychiatrie of in de cel. En de allochtonen die met mij zijn afgestudeerd verdienden na het afronden van hun studies zeer goed hun boterham. Zij hebben overigens een even grote hekel aan het geïnstitutionaliseerde antiracisme als aan de allochtone tuigmannen.
OK ik geef toe... ik heb misschien overdreven.
Maar eigenlijk he, al wat ik wil is dat die tuigmannen bestraft worden! En er niet vanaf komen met een pvke. Ik weet niet hoelang het geleden is dat jij naar school ging, maar nu kan je dus "ongestraft" een heel politiekorps bij elkaar slaan he. Men wordt zelfs niet meer naar de cel gestuurd voor misdrijven onder de 5 jaar, en zulke misdrijven zijn er veel.
Ik heb mijn humeur en mezelf even laten meeslepen, had ik beter niet gedaan. Damn die impulsiviteit van me
Toch neem ik niet terug dat ik een betere ordehandhaving wens waarin criminelen ook effectief dadelijk geplaatst kunnen worden.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 02:31   #1997
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Touché. Toch moeten we ons niet blindstaren op de problematiek. Er zijn wel degelijk probleemwijken in Brussel, daar zal jij en ik hoogtwss niet uitgaan
Er zijn natuurlijk problemen in Brussel. Dat is nogal duidelijk. Maar die problemen zijn veel minder eenduidig dan de media doen uitschijnen en ze zijn veel complexer dan politici ons willen doen geloven.
Kijk, Kuregem en Molenbeek zijn me niet onbekend. Ik heb er gewerkt en ik heb er vrienden en kom er dus wel eens. Er is daar niet veel om uit te gaan (tenzij de Pianofabriek en de VK) en daar kom ik als er iets te beleven valt, maar het is daar doorgaans niet gevaarlijker dan in je auto op de E40. Meer nog, in je auto op de E40 loop je meer risico dan in Kuregem en in Molenbeek samen indien je op die twee plaatsen tegelijkertijd zou kunnen zijn...

Citaat:

Weer touché! Toch is de kans op het vetgedrukte niet meer zo klein te Brussel.

Maar beste vriend, een stad is een stad en een grootstad is een grootstad. Als er 1 miljoen mensen samen leven op een relatief kleine oppervlakte, levert dat dan problemen op? Ja natuurlijk. En als 30 tot 40% van die mensen werkloos is en in een paralelle economie leeft, heb je dan meer problemen? Ja natuurlijk. En naar mate de repressie toeneemt, neemt ook het geweld van de criminelen toe.

Wat mij verbaast is niet het (occasionele) geweld in Brussel maar het feit dat mensen daar over verbaasd of geshockeerd zijn. Dat geweld is logisch, het is normaal, het is namelijk de manier waarop we die stad organiseren. Als we daar radicaal tegen zijn, stel ik voor dat we de stad radicaal anders organiseren.

Citaat:
Maar kan je me nu met hand op je hart vertellen dat jij van de tien keer in Brussel niet minstens 3x enige last ondervind?
Tot nu toe 10 van de 10 zonder last. En dan heb ik het over honderden uitstappen in Brussel, met mijn lieven, vrienden, hun lieven, vriendinnen en kennissen. Van de VK in Molenbeek over de Ancienne Belgique, de KVS, het Koninklijk Circus; de Pianofabriek, de Meteko, via Sint Gillis, Vorst Nationaal, de Botanique en alle café's en danstenten daar tussenin. Te voet, in groep, alleen, met de metro, what have you. Nog nooit een probleem gehad. Zelfs niet verbaal. Brussel is doorgaans een bijzonder aangename en (naar internationale normen) veilige stad.

Met de nadruk op 'doorgaans'. Aangezien het om een stad gaat, is dat soms ook niet zo. Zo gaat dat met steden. Dat zijn geen dorpen waar iedereen elkaar kent en waar sociale controle bestaat.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 maart 2010 om 02:35.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 02:41   #1998
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Die is iets te makkelijk Eberhard. U kunt beter.
Hij slaagt nochtans (zoals wel vaker) de nagel op de kop. De politie treedt in Veenendaal blijkbaar niet op tegen de vermelde incidenten omdat ze andere prioriteiten heeft. Het feit dat ze moet selecteren, heeft alles te maken met de manier waarop de politie is georganiseerd, welke middelen ze hebben en wat hun prioriteiten zijn. Politieke keuzes dus.

Straatovervallen en dat soort grut behoort daar blijkbaar niet toe, de politie heeft het te druk. En wat Eberhard concludeert is wat de vox populi dan hardop zegt. Helemaal fout is die conclusie niet.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 03:54   #1999
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat mij verbaasd is niet het (occasionele) geweld in Brussel maar het feit dat mensen daar over verbaasd of geshockeerd zijn.
Tja, waarom zijn mensen geshockeerd als een moeder van drie kinderen achter het stuur van haar auto, midden op straat en op klaarlichte dag wordt dood geschoten?

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 maart 2010 om 03:56.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 06:32   #2000
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Deze propaganda begon ook toen Hitler aan de macht was, alleen op de joden.

Ze zaaien haat in ons hart met woorden die tot overtuigingen leiden, gevaarlijke overtuigingen.
Leuke totaal irrilevante bliksemafleiding..
De Joden werden toen door de overheid en haar pers beschuldigd van vage ondermijnende activiteiten..

De huidige berichten zijn effectieve feiten gebracht door een onafhankelijke pers en getuigen..en gaan over criminaliteit en agressiviteit..iets waar de joden toen niet echt voor bekend stonden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be