Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2010, 16:11   #1041
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is dan binnen elke religie een kleine minderheid.
Neen, en dat weet ge ook, binnen sommige religies zijn er "grote minderheden" en binnen andere" zeer kleine minderheden".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 16:12   #1042
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
C'est ça.
Inderdaad!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 16:13   #1043
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
pfff... ik ben altijd alleen mezelf.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 16:14   #1044
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wees gerust, filosoof, zoals u is er ook maar één ... allee, dat hoop ik toch tenminste
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 16:19   #1045
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, u wel over Hindoes? Vertel maar hoor, ik heb ze amper ooit ergens opgemerkt dus veel problemen zullen er met Hindoes niet zijn..ook niet met Boeddhisten trouwens..of Hare Chrisna volgelingen...maar u wil er blijkbaar iets over zeggen!
Ik neen. Ik hou er niet van die veralgemenende meningen op na.

En? Is het nu juist?
http://forum.politics.be/showthread....58#post5132058

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 november 2010 om 16:20.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 16:24   #1046
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Juist; dus morgen mag je volgens Praha gerust zeggen" nee mevrouw, ik geef u geen hand want u draagt de guillotine van vrouwenrechten op uw hoofd en dat zie ik als onrein"en ondertussen ongehoofddoekte zusters wel een hand geven, niets mis mee hoor...die mevrouw met hoofddoek mag dat beledigend vinden maar discrimineren doe je dan niet!
Je kunt dit zelfs doortrekken, een werkgever heeft liever een autochtone werknemer? Omdat hij denkt dat die toch beter zijn? Dat mag, wel beledigend voor die Marokkaan die daardoor geen werk kreeg maar discriminatie is het niet hoor! Tenminste wanneer je de redenering van Praha in werderkerigheid doorvoert..zou dat het probleem zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
C'est ça.
Toch niet.
Ofwel begrijpen jullie niets van wat praha schrijft, ofwel begrijpen jullie hem moedwillig verkeerd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 16:34   #1047
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch niet.
Ofwel begrijpen jullie niets van wat praha schrijft, ofwel begrijpen jullie hem moedwillig verkeerd.
Dus jij begrijpt die kromme redeneringen en niet ter zake doende voorbeelden wèl?

Ik niet; wat ik er van maak is dat; we -als we het weten - dan maar wat meer attent moeten zijn. Dat alice niet kan aantonen dat die snotaap met een soepjurk haar de hand niet wou schudden omwille van haar onrein zijn als vrouw m.a.w.; ze schudt het uit haar mouw en als kers op de taart:

Citaat:
4) er is duidelijk een onderliggende reden aangegeven ... een goede raad, ga daar dan verder op in, als je er wat mee bereiken wilt
Hoe interpreteer jij die zin? Als 'ietwat' beledigend, toch?

Laatst gewijzigd door SDX : 28 november 2010 om 16:35.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 16:39   #1048
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dus jij begrijpt die kromme redeneringen en niet ter zake doende voorbeelden wèl?

Ik niet; wat ik er van maak is dat; we -als we het weten - dan maar wat meer attent moeten zijn. Dat alice niet kan aantonen dat die snotaap met een soepjurk haar de hand niet wou schudden omwille van haar onrein zijn als vrouw m.a.w.; ze schudt het uit haar mouw en als kers op de taart:



Hoe interpreteer jij die zin? Als 'ietwat' beledigend, toch?
Zeer juist!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 17:35   #1049
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

- Soepjurk weigert handschudden vrouw omwille van haar onreinheid.
- Vrouw (ik bvb.) weigert handschudden soepjurk omwille van zijn onreinheid.

1 Mag omwille van de 'diversiteit, koeltoer e.d.'?

2 Is foei!

Oftewel zijn beiden toelaatbaar, oftewel zijn beiden laakbaar.

Wat is't?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 17:41   #1050
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
- Soepjurk weigert handschudden vrouw omwille van haar onreinheid.
- Vrouw (ik bvb.) weigert handschudden soepjurk omwille van zijn onreinheid.

1 Mag omwille van de 'diversiteit, koeltoer e.d.'?

2 Is foei!

Oftewel zijn beiden toelaatbaar, oftewel zijn beiden laakbaar.

Wat is't?
Ai pijnlijke vraag. Vermoedelijk kan een links dwaallicht daar geen antwoord op geven. Het moet namelijk met ja of neen worden beantwoord.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 17:55   #1051
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
- Soepjurk weigert handschudden vrouw omwille van haar onreinheid.
- Vrouw (ik bvb.) weigert handschudden soepjurk omwille van zijn onreinheid.

1 Mag omwille van de 'diversiteit, koeltoer e.d.'?

2 Is foei!

Oftewel zijn beiden toelaatbaar, oftewel zijn beiden laakbaar.

Wat is't?
Ongelooflijk in wat voor onderdanige dhimmiestatus sommigen zich hier al nestelen.

Enkel als wij vrouwen onderdanig aanvaarden dat we "onaanraakbaar" zijn wegens onrein, dan is het aanvaardbaar.

Suqar7loe doet er nog een schepje bovenop (maar daar kan ze niet aan doen is haar opvoeding) en ontneemt zichzelf reeds het recht om als rein te worden aanzien, en is dus zo beleefd om haar geloofsgenoten zeker niet te bevuilen met een handdruk. Dat ze daarbij dénkt dat het over h�*�*r "recht" gaat bewijst weeral eens met welke kronkels de muzelmensen worden opgevoed. Gevolg van de driedubbel bodem van de koranteksten naar het schijnt.

Maar als ik als westerse vrouw, die een westers gebruik wenst uit te voeren, namelijk géén handdruk geven als blijk van misprijzen tegenover een persoon die mij als "onrein" beschouwt, nou nou d�*t is een teken van facistische xenofobe racistische neigingen natuurlijk! hoe durf ik het aan om me niet in de beledigbare positie te wentelen? Als dhimmie zou ik toch beter moeten weten en in alle onderdanigheid de yizyah taksen betalen zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:23   #1052
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de handenschudweigeraars baseren zich op de korantekst die zegt dat ze zich moeten gaan wassen als ze een vrouw hebben aangeraakt!
Een veronderstelling dus ( een redelijke, en ook één die ik maak alvorens je daar weer op gaat hakken )
Een 'reden' dus waarom ze die hand zouden weigeren ... ze zouden zich moeten gaan wassen

Citaat:
me dunkt is hier de eigenschap "vrouw" duidelijk vermeld. De onderliggende reden is dat een vrouw "onrein" is (staat ook in het koranvers, ik zoek het niet terug op).
Maar het is dus niet op basis van de eigenschap vrouw... je komt het net zelf te zeggen.
Ik ga volledigheidshalve nog even citeren wat men onder discriminatie verstaat : "Discriminatie betekent letterlijk 'ongeoorloofd onderscheid maken'. Discriminatie is het maken van onderscheid tussen mensen op basis van argumenten
die er niet toe doen en die dus niet objectief of redelijkerwijs verklaard kunnen worden.
"
Ik denk wel dat je bij deze net met die onderliggende reden wel degelijk zelf 100% hebt aangetoond dat het onmogelijk tot discriminatie kan gerekend worden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:28   #1053
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En omdat er nog geen uitpraak is, is er geen discriminatie?
Dát heb ik niet gezegd, alice... je verdraaid weeral m'n woorden.

Jij zegt dat het hier om discriminatie zou gaan... en als ik je dat vraag dat uit te klaren kom je niet verder dan het nogmaals herhalen van diezelfde stelling.
Ik blijf erbij , om de redenen die ik je al 100x gaf, dat het hier technisch niet gaat over discriminatie.
Vervolgens eindig je met je post #1000 :
Citaat:
Ja zeg! Dat hard maken is nu wel meer dan voldoende gedaan!
Een uitspraak zou hier dus uitsluitsel geven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:31   #1054
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat maakt u ervan, wanneer het over islam gaat is het wel een determinerende factor, evenals wanneer het over het orthodoxe Jodendom gaat, of Jehovagetuigen.
Je weet dus niet wat men onder een determinerende factor bedoelt ?
Jij maakt van religie de determinerende factor enkel omdat het het onderwerp is ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:35   #1055
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus voor u staat erop wijzen dat islam, ook binnen zijn culturele vormen wel degelijk gedrag bepaald gelijk aan het opmeten van iemands gezicht?
U vergelijkt dit met uitspraken die verband zouden houden met origine? Discriminatie dus?
Is dat uw punt?
Neen dat was mijn punt niet.
Mijn punt is gewoon dat jullie een stok zoeken om de allochtoon ( een zeker deel toch) te raken...
een vorige keer ging het over de vermeende link afkomst criminaliteit...maar dat bleek geen verf te pakken.
Nu is het weer de link religie ( en met name uitgerekend die religie die je kan plakken op precies dat deel ) ... ook hier lukt het jullie niet zo aardig... en vroeg ik me af wat het volgende zou zijn.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:43   #1056
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Met Rita verdonck en de man in jurk die als goed moslim weigerde een hand te geven heeft iedereen kunnen zien dat dit wel gebeurd maar u blijft in alle ernst beweren " dat ik niet kan aantonen dit op basis van sekse is???"

U moet dan die fragmenten nog maar eens opzoeken!

Dus wanneer ik u goed begrijp mag morgen meneer de Winter gerust beslissen moslims, Turken en Marokkanen geen hand meer te geven omdat hij die mensen als onrein beschouwt?
Daar houdt u toch een pleidooi voor,een hand krijgen is geen recht, geen norm waar je jezelf aan moet houden, moeten Turken, moslims en Marokkanen dan mompelen" tja..het is wel beledigend maar geen discriminatie want in de overtuiging van meneer de Winter zijn we onrein, dus kijken we toe hoe anderen wel maar wij geen hand krijgen?

Of roept u "schande, discriminatie" wanneer meneer de Winter uitsluit op basis van zijn overtuiging maar niet wanneer het omgekeerd is, en de minderheid zelf discrimineert?
Moet van u die Turk of moslim ook eerst bewijzen, voordat u de klacht ernstig neemt?
Of is dat dan in uw politieke correctheid " hoe dan ook fout, omdat je niet mag discrimineren op basis van origine of levensovertuiging?"
Zegt u dan ook" ja maar die moslims of Turken en Marokkanen mogen wel beledigd zijn maar een hand krijgen wanneer anderen een hand gegeven wordt is geen recht?"
Maar ineens is discriminatie "aanvaardbaar "wanneer moslims dit doen op basis van gender?
Leg het me maar uit!
Draai uzelf nog wat verder in een logica die totaal geen hout snijdt...onderbroeken en nazisme hebben we al gehad, nog wat?
Ik heb gezegd dat ik met jou verder wil van zodra je met argumenten afkomt, buiten een kortweg 'het is discriminatie', waarom dat onder discriminatie aldus de wet zou vallen.
Al de rest van je verdere wereldvreemde veronderstellingen inzake wetgeving/recht en insinuaties alsof ik met twee maten en twee gewichten zou werken... hoef ik echt niet langer te pikken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:54   #1057
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U bent over blokken begonnen, zout uw blokken op a.u.b.
Ik doe helemaal niet mijn best om slim over te komen, ik ben wie ik ben, niet meer, niet minder. Van bepaalde dingen weet ik veel, van sommige weet ik niks, maar ik heb het recht om mijn zegje hier te doen zoals ieder ander!
jep... en gij begon over :'Doodsimpel, dat snapt zelfs een kind.'

Je bent inderdaad wie je bent... mag van mij je eigen zegje hebben ( anders zou ik niet met je praten me dunkt ) maar je moet dan niet verontwaardigd overkomen als ik jou dan wijs op die drogreden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:58   #1058
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Neen dat was mijn punt niet.
Mijn punt is gewoon dat jullie een stok zoeken om de allochtoon ( een zeker deel toch) te raken...
een vorige keer ging het over de vermeende link afkomst criminaliteit...maar dat bleek geen verf te pakken.
Nu is het weer de link religie ( en met name uitgerekend die religie die je kan plakken op precies dat deel ) ... ook hier lukt het jullie niet zo aardig... en vroeg ik me af wat het volgende zou zijn.
Het handjesweigeren van vrouwen IS een gevolg van het koranvers dat zegt dat ze geen vrouwen mogen aanraken wegens onrein! Ze moeten zich dan nadien gaan wassen (desnoods met woestijnzand) alvorens te bidden. Waarom wil je dat nu persé ontkennen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 18:59   #1059
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Juist; dus morgen mag je volgens Praha gerust zeggen" nee mevrouw, ik geef u geen hand want u draagt de guillotine van vrouwenrechten op uw hoofd en dat zie ik als onrein"en ondertussen ongehoofddoekte zusters wel een hand geven, niets mis mee hoor...die mevrouw met hoofddoek mag dat beledigend vinden maar discrimineren doe je dan niet!
Je kunt dit zelfs doortrekken, een werkgever heeft liever een autochtone werknemer? Omdat hij denkt dat die toch beter zijn? Dat mag, wel beledigend voor die Marokkaan die daardoor geen werk kreeg maar discriminatie is het niet hoor! Tenminste wanneer je de redenering van Praha in werderkerigheid doorvoert..zou dat het probleem zijn?
Allez lap... weeral twee nieuwe veronderstellingen erbij van wat de anti-discriminatie wet zegt, en hoe Praha die dan denkt te interpreteren.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:03   #1060
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, u wel over Hindoes? Vertel maar hoor, ik heb ze amper ooit ergens opgemerkt dus veel problemen zullen er met Hindoes niet zijn..ook niet met Boeddhisten trouwens..of Hare Chrisna volgelingen...maar u wil er blijkbaar iets over zeggen!
Nu gaat het weer om véél versus weinig problemen ?
Hoe zit dat nu ?
Is religie nu de determinerende factor of niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be