Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 23 juni 2011, 19:21   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
In Zwart-Afrika lijkt men geen onderscheid te maken tussen wat in Noord-Afrika en in het eigen gebied gebeurt. Hier ziet men enkel een soort voortzetting van het kolonialisme.

In Congo is er veel steun voor Gbagbo, in wie de Congolezen een échte president zien, en in Wattara een artificiële door het Westen gecreëerde pion. Ik zeg dan altijd dat Gbagbo pas een écht product van Frankrijk is, maar dat aanvaardt men niet.

Vele Congolezen trekken de vergelijking met Kabila en Bemba. Voor hen is Bemba de échte president (en Mobutist, wat tegenwoordig een accolade is geworden). Terwijl Kabila een product van het Westen/Oosten is. Bemba zit, net zoals Gbagbo in de gevangenis.

Men voorspelt voor de verkiezingen in Congo een Ivoriaans scenario - althans, radio troittoir voorspelt dat. Ik zie dat nog wel gebeuren, maar dan enkel in Kinshasa, en misschien enkele andere grote steden in het Westen van het land.


Voor vele zwart-Afrikanen is ook Ghadaffi een held. Ze zien in zijn verdrijving een zoveelste interventie van het Westen, om louter economische belangen. Zolang een dictator zich naar de wensen van het Westen buigt, is hij welkom. Zoniet, wordt hij verdreven. Zo denkt men hier.

Da's een heel basale redenering. Maar misschien moeten we ze toch maar bijtreden. Want soms zijn de eenvoudigste redeneringen de meest waarheidsgetrouwe.

Alleen, ik begrijp niet waarom de NAVO plots een groepje rebellen in de Maghreb steunt. De NAVO! Is onze veiligheid in gevaar? Nee.
De NAVO zoekt wellicht gewoon een nieuwe missie, nu de communisten en het Warschaupact niet meer bestaan. Dus lullen ze er maar op los.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ C2C

Ik denk dat ik Bemba eens ga opzoeken.......
In de cel in Den Haag kun je Bemba waarschijnlijk wel eens bezoeken. Het proces tegen Bemba begon op 22 november 2010.

Oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid. Bemba komt niet op bij de komende verkiezingen en die verkiezingen gaan over 1 ronde.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 juni 2011 om 19:24.
Nr.10 is offline  
Oud 23 juni 2011, 23:08   #22
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In de cel in Den Haag kun je Bemba waarschijnlijk wel eens bezoeken. Het proces tegen Bemba begon op 22 november 2010.

Oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid. Bemba komt niet op bij de komende verkiezingen en die verkiezingen gaan over 1 ronde.
Tja, vele Congolezen vinden dat in plaats van Bemba, Kabila daar had moeten zitten.

Congo gaat in November serieus zweten, want hete tijden. Het ressentiment tegen Kabila is hier heel tastbaar.

Voor mijn part mogen alle dictators naar Den Haag.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 23 juni 2011 om 23:09.
C2C is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be