Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2014, 18:53   #461
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Automobilist mishandelt gehandicapte

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-z...apte-a2157308/
Uw punt?



Hier, fietser mishandeld zwangere vrouw

http://www.elsevier.nl/Nederland/nie...sing-1639523W/
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 00:46   #462
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Automobilist mishandelt gehandicapte

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-z...capte-a2157308
Als je geen geldige mindervalide parkeerkaart hebt ,
of ze niet bij hebt , mag je niet staan op zulke plek !!
Verder geweld van beide kanten is fout !!
Het beste wat je kunt doen als mindervalide/begeleider/chauffeur
kalm blijven , en de politie bellen , en wachten tot ze er zijn !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 december 2014 om 00:50.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2014, 00:46   #463
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Voor zulk krapul heb ik geen respekt !!
Zwanger of mindervalide of hoe dan ook , zomaar iemand slaan ,
hoe achterlijk is zo iemand !! Wat bereik je daarmee ??
Hebben ze die persoon al te pakken ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 december 2014 om 00:47.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 20:01   #464
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Verkeersagressor slaat met blote vuisten voorruit stuk

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...sel-stuk.dhtml
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 20:19   #465
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Acht op tien voetgangers negeren rood licht

http://www.gva.be/cnt/aid892279/acht...ren-rood-licht
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 20:25   #466
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Verkeersagressor slaat met blote vuisten voorruit stuk

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...sel-stuk.dhtml
Importagressieviteit uit Turkije ?

Citaat:
De agressieveling reed verder richting Nederland. Meerdere passerende bestuurders zagen alles gebeuren. De politie Kempenland doet een getuigenoproep. De agressor reed in een donkergroene lichte vrachtwagen zonder opschriften met op het dak een bagagedrager met daarop buizen. Het voertuig had een Belgisch kenteken. De agressor was de chauffeur. Het ging om een man van Turkse origine van naar schatting 30 jaar oud en 1,70 meter groot. Hij was licht bebaard en hij droeg een Adidas sportvest. De passagier was waarschijnlijk een Pakistaan. Mensen met nuttige informatie kunnen via het nummer 011-399 299 de politie Kempenland contacteren. Via [email protected] kan er ook gemaild worden.
Allemaal beestjes, zoeken dus.

Zal wel een "ongelukkige jeugd" gehad hebben ofzo.

Of vraag het aan Prof. Dr. Ahmet Toprak
Citaat:
http://www.abendblatt.de/politik/deu...aggressiv.html

JUGENDGEWALT: PROFESSOR TOPRAK ERKLÄRT URSACHEN UND MOTIVE
Was macht viele junge Türken so aggressiv?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2015 om 20:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 21:09   #467
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Nieuwe plaag agressieve fietsers ?

Citaat:
http://www.gva.be/cnt/dmf20150226_01...rt-te-verkopen

Man overvallen door agressieve fietser die daarna drugs probeert te verkopen
Citaat:
Man zwaargewond bij confrontatie met agressieve fietser.

Een 77-jarige man is gisternamiddag zwaargewond geraakt toen hij klappen kreeg van een agressieve fietser. De man is overgebracht naar het ziekenhuis, maar verkeert niet in levensgevaar.
Het incident speelde zich af op het Simonisplein in Koekelberg. De zeventiger stond er voor het rode licht te wachten. Toen dat op groen sprong, kwam een fietser voor zijn wagen staan. De zeventiger stapte uit en vroeg aan de fietser om hem door te laten, maar die gaf hem onmiddellijk een klap op de borst met zijn fiets. De zeventiger kreeg ook verschillende klappen en een trap in het gezicht, waarna de fietser er vandoor ging.

De zeventiger werd zwaargewond naar het ziekenhuis overgebracht maar zou niet in levensgevaar verkeren. De politie kon intussen de fietser opsporen met behulp van de bewakingscamera's. Hij is opgepakt en is ter beschikking gesteld van het Brusselse parket.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...ssel/1.1739518
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2015 om 21:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 21:15   #468
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nieuwe plaag agressieve fietsers ?
Euh, uw eerste bericht is van februari 2015; het twee uit... 2013. Ja, wat een plaag!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 21:54   #469
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, uw eerste bericht is van februari 2015; het twee uit... 2013. Ja, wat een plaag!
Idd, want dat is nog maar het topje van de ijsberg !

Nog iets van de frustratie uit Kopenhagen gehoord ? (is van 2011)

Citaat:
http://www.bnr.nl/nieuws/464379-1109...f-van-fietsers

Kopenhagen wil af van fietsers

Kopenhagen is nu nog een van de meest fietsvriendelijke steden op de wereld. Ruim een derde van de mensen gaat op de fiets naar werk of school. Over een paar moet dat zelfs 50 procent zijn. Maar de Deense fietsersbond en het bureau voor toerisme zijn daar niet blij mee. Zij willen juist dat m?*nder mensen de fiets gaan pakken.

Het probleem is dat de stad onveilig wordt van al die fietsers. Mensen roepen zelfs dat ze hun kinderen niet meer durven te laten fietsen. Ze vinden dat het verkeer steeds roekelozer wordt. De locals ergeren zich aan fietsende toeristen, die veel langzamer fietsen dan zijzelf. Ze worden ongeduldig en beuken de toeristen gewoon opzij. Daarnáást is er veel te weinig ruimte om je fiets te stallen.

Doden in het verkeer

Steeds meer mensen zijn bang dat er veel meer verkeersongelukken komen en dat er meer doden gaan vallen. De sfeer in het verkeer wordt steeds agressiever. De bestuurders van de stad hebben gezegd dat ze een oplossing voor het probleem zoeken. Wat de oplossing is, is afwachten.
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2657/Ecotip...meer-aan.dhtml

"We zitten echt met een bijzonder probleem in Kopenhagen", legt Aneh Hajdu van de toeristische dienst uit. "Ik durf mijn kinderen niet meer laten fietsen tijdens het spitsuur. Ik neem geen risico's." Hoe meer mensen er op de fiets kruipen, legt Hadju uit, hoe minder beheersd ze zich gedragen. "De locals wringen zich voorbij de toeristen, die meestal trager gaan. De echte Denen worden ongeduldig en ergeren zich. En dan doen ze roekeloze dingen."

Het is in de stad ook zo goed als onmogelijk om je fiets te stallen bij grote stations of andere trekpleisters. En ook de speciaal aangelegde extra brede fietslanen zitten vaak overvol. Er moet duidelijk iets gebeuren nu het aantal fietsers sneller groeit dan dat de stad zich daaraan kan aanpassen.

Frits Bredal van de Deense fietsfederatie geeft toe dat het aantal ernstige ongevallen met fietsers de laatste jaren enorm verminderd is en dat het aantal fietsers dat daarbij overlijdt historisch laag is. Maar hij vreest dat die cijfers binnenkort zullen veranderen. "Tijdens het spitsuur zijn er enorm veel fietsers die vechten voor een plaats op de overvolle fietslanen. Ze worden alsmaar agressiever en roekelozer in het verkeer."

De stad bekijkt met alle betrokken instanties wat de beste en meest haalbare oplossingen zijn voor het probleem. Maar dat het niet op een-twee-drie zal opgelost worden, is duidelijk. (adb)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2015 om 22:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 22:13   #470
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, want dat is nog maar het topje van de ijsberg !
O ja, natuurlijk! Echt wel een stroom nieuwsberichten!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 22:20   #471
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja, natuurlijk! Echt wel een stroom nieuwsberichten!
Enorm hé, vooral die 99,9 % dat niet in het nieuws komt.


https://www.google.be/webhp?sourceid...20de%20fietser
Allemaal gefrustreerde ongeduldige fietsers.
Zelfs verkeerslichten storen hun.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2015 om 22:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 22:25   #472
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Enorm hé, vooral die 99,9 % dat niet in het nieuws komt.
Juist ja, bewijsvoering door afwezigheid van bewijs. Straf!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2015, 22:56   #473
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Allemaal gefrustreerde ongeduldige fietsers.
Zelfs verkeerslichten storen hun.
Dat maak je inderdaad soms wel mee , evenals voetgangers door rood !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 07:56   #474
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dat maak je inderdaad soms wel mee , evenals voetgangers door rood !!
Onnozelaars die menen dat de wereld hen toebehoort, vind je overal. Er is geen monopolie in de wijze waarop ze zich verplaatsen. Enkele zaken die ik onlangs meemaakte: een voetganger die plots de straat oversteekt zonder te kijken, een fietser die uit een parking komt gezwiept en geen oog heeft voor het verkeer, een automobilist die op een rotonde de voorrangsregels negeert en mij de pas afsnijdt...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 15:18   #475
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2657/Ecotip...meer-aan.dhtml

"We zitten echt met een bijzonder probleem in Kopenhagen", legt Aneh Hajdu van de toeristische dienst uit. "Ik durf mijn kinderen niet meer laten fietsen tijdens het spitsuur. Ik neem geen risico's." Hoe meer mensen er op de fiets kruipen, legt Hadju uit, hoe minder beheersd ze zich gedragen. "De locals wringen zich voorbij de toeristen, die meestal trager gaan. De echte Denen worden ongeduldig en ergeren zich. En dan doen ze roekeloze dingen."

Het is in de stad ook zo goed als onmogelijk om je fiets te stallen bij grote stations of andere trekpleisters. En ook de speciaal aangelegde extra brede fietslanen zitten vaak overvol. Er moet duidelijk iets gebeuren nu het aantal fietsers sneller groeit dan dat de stad zich daaraan kan aanpassen.

Frits Bredal van de Deense fietsfederatie geeft toe dat het aantal ernstige ongevallen met fietsers de laatste jaren enorm verminderd is en dat het aantal fietsers dat daarbij overlijdt historisch laag is. Maar hij vreest dat die cijfers binnenkort zullen veranderen. "Tijdens het spitsuur zijn er enorm veel fietsers die vechten voor een plaats op de overvolle fietslanen. Ze worden alsmaar agressiever en roekelozer in het verkeer."

De stad bekijkt met alle betrokken instanties wat de beste en meest haalbare oplossingen zijn voor het probleem. Maar dat het niet op een-twee-drie zal opgelost worden, is duidelijk. (adb)
)
Op zich is het sowieso een uitstekende zaak dat zoveel mensen de fiets nemen in Kopenhagen. Het enige wat er volgens dit artikel gebeurt is dat de fiets zodanig veel succes heeft, dat de infrastructuur niet meer voldoet en dat deze de groei niet kan bijbenen. Kortom, mist uitbreiding van de infrastructuur en mits wat doordachte organisatie kan men hieraan eenvoudig weg tegemoet komen.
Het alternatief zou zijn dat al deze mensen zich met de auto zouden verplaatsen, wel dan pas zou je echt kunnen spreken van een catastrofale situatie met enorme files en bijhorende vervuiling, lawaai, enz. Kortom, teveel mensen die de fiets nemen kunnen er nooit echt zijn daar de fiets het perfecte vervoersmiddel is in stedelijke of dichtbevolkte gebieden om je vlot, flexibel, stil en milieuvriendelijk te kunnen verplaatsen.

Wat betreft de frustratie bij fietsers; overal waar er teveel mensen bijeen zitten krijg je frustraties net zoals wanneer je teveel dieren op een kleine oppervlakte bijeen zet. Dan is het ook binnen de kortste keren hommeles. Teveel voetgangers bijeen, teveel fietsers bijeen, teveel automobilisten bijeen, … bij alle deze groepen zal er wel enige vorm van frustratie te bespeuren zijn.

Doordat de auto zoveel plaats inneemt en weinig agiel is, zal dit type van voertuig sneller voor situaties zorgen waarbij frustraties de kop opsteken. De auto op zich geeft ook een vals gevoel van veiligheid en onaantastbaarheid en zorgt er tevens voor dat je frustraties niet kan afbouwen. Integendeel, door opeenvolgende situaties nemen deze enkel toe … tot wanneer het potje overkookt en ze elkaar de benen van het lijf zagen met bosmaaiers en dergelijke.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 16:02   #476
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Op zich is het sowieso een uitstekende zaak dat zoveel mensen de fiets nemen in Kopenhagen. Het enige wat er volgens dit artikel gebeurt is dat de fiets zodanig veel succes heeft, dat de infrastructuur niet meer voldoet en dat deze de groei niet kan bijbenen. Kortom, mist uitbreiding van de infrastructuur en mits wat doordachte organisatie kan men hieraan eenvoudig weg tegemoet komen.
Ik lees toch wat heel anders, ook uit de mond van de Deense fietsersbond, toch eens in het vet met kleurtje zetten.
Citaat:
Ruim een derde van de mensen gaat op de fiets naar werk of school. Over een paar moet dat zelfs 50 procent zijn.
Maar de Deense fietsersbond en het bureau voor toerisme zijn daar niet blij mee. Zij willen juist dat m?*nder mensen de fiets gaan pakken.
Citaat:
Het alternatief zou zijn dat al deze mensen zich met de auto zouden verplaatsen,
Dat staat nu eens nergens in de beide links die ik geciteerd heb NERGENS nergens nergens echo echo

Citaat:
wel dan pas zou je echt kunnen spreken van een catastrofale situatie met enorme files en bijhorende vervuiling, lawaai, enz.
Staat er helemaal NIET niet niet. echo... echo
Citaat:
Kortom, ...]
ook dat niet niet... het gaat enkel over fietsers als vervoermiddel.

Alternatieven zijn milieuvriendelijk openbaar vervoer # en natuurlijk te voet, ook andere tweewielers zijn mogelijk (electrische scooters).
Ook electrische auto´s (stadsautootjes 4 plaatsen) zijn zeer stil en stoten geen directe emissies uit.
#
Citaat:
http://www.ipsnews.be/artikel/elektr...ord-kopenhagen

Elektrische bus breekt afstandsrecord in Kopenhagen.

BRUSSEL , 26 maart 2014 ( IPS ) — In Kopenhagen is een # elektrische bus erin geslaagd het afstandsrecord te breken. Hij reed 325 kilometer met één oplaadbeurt.
Het vorige record was vorig jaar in Polen gevestigd. Daar reed een elektrische bus 310 kilometer tussen Warschau en Krakau.

Het Deense record werd niet tijdens een test maar in gewone dienst genoteerd. De bus vervoerde gemiddeld veertig passagiers. Nadien had hij nog altijd 8 procent energie in zijn batterij. De bus wordt gemaakt door het Chinese BYD. ...]
Blijkbaar ben je enkel op de fiets gefocusseerd. Die zijn er al in overvloed (ruimschoots 1/3* fietsverplaatsingaandeel) en door hun diverse rijstijl en niet altijd correct volgen van verkeersregels en hoffelijkheid enz.... enz... echo ... echo.... waardoor ze soms voor een serieuze last kunnen zorgen. Dat staat er wel.
Kopenhagen wil zo naar 1/2* fietsverplaatsingen willen... dachten ze... maar blijkbaar kan de stad dat helemaal niet aan... ze hebben het dus serieus onderschat als nu al bij ruim 1/3 voor fietsproblemen zorgt.
Citaat:
Ruim een derde van de mensen gaat op de fiets naar werk of school. Over een paar moet dat zelfs 50 procent zijn.
Ergo fietsers rijden nooit gelijk perfect afgestelde robotjes, ook de handhaving op fietsers is te moeilijk (lees ik tussen de regels van die linken), ttz zoals autobestuurders zal men fietsers nooit kunnen terechtwijzen-handhaven.
Citaat:
Het probleem is dat de stad onveilig wordt van al die fietsers. Mensen roepen zelfs dat ze hun kinderen niet meer durven te laten fietsen. Ze vinden dat het verkeer steeds roekelozer wordt. De locals ergeren zich aan fietsende toeristen, die veel langzamer fietsen dan zijzelf. Ze worden ongeduldig en beuken de toeristen gewoon opzij. Daarnáást is er veel te weinig ruimte om je fiets te stallen.
Doden in het verkeer
Steeds meer mensen zijn bang dat er veel meer verkeersongelukken komen en dat er meer doden gaan vallen. De sfeer in het verkeer wordt steeds agressiever. De bestuurders van de stad hebben gezegd dat ze een oplossing voor het probleem zoeken. Wat de oplossing is, is afwachten.
Citaat:
Wat betreft de frustratie bij fietsers; overal waar er teveel mensen bijeen zitten krijg je frustraties net zoals wanneer je teveel dieren op een kleine oppervlakte bijeen zet. Dan is het ook binnen de kortste keren hommeles. Teveel voetgangers bijeen, teveel fietsers bijeen, teveel automobilisten bijeen, … bij alle deze groepen zal er wel enige vorm van frustratie te bespeuren zijn.
Klopt met het verschil dat automobilisten op een bepaalde manier nog kunnen gehandhaafd worden. Ik zie geen automobilisten op voetpaden rijden en ook niet in strikte voetgangerszones, ik zie ze in de regel niet spookrijden, ze kunnen bijna niet anders als te stoppen voor een rood licht, en kunnen voortdurend geflitst_herkend worden door hun nummerplaat. Zijn er teveel auto´s op de rijbaan staan ze stil en moeten geduldig wachten.

Citaat:
Doordat de auto zoveel plaats inneemt en weinig agiel is, zal dit type van voertuig sneller voor situaties zorgen waarbij frustraties de kop opsteken.
Voor zeer zeldene autobestuurders mss, een doorsnee automobilist weet maar al te best dat dit dikwijls kan gebeuren in stedelijk verkeer. Dus waarom zouden ze gefrustreerd zijn ? Omdat jij dat denkt ?
Je denkfouten zijn al weerlegd hoor.
Electrische stadsautootjes in Kopenhagen bvb:
https://stateofgreen.com/en/profiles...-in-copenhagen met 4 personen nemen die gegarandeerd minder plaats in als 4 fietsers.
zie : http://www.citroen.be/nl/voertuigen/citroen/c-zero.html
idem: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_iMiEV

Citaat:
De auto op zich geeft ook een vals gevoel van veiligheid en onaantastbaarheid en zorgt er tevens voor dat je frustraties niet kan afbouwen.
Wat weet jij nu echt daarvan ? Blijkbaar helemaal niets, wat je telkens weer neerpent.

Citaat:
Integendeel, door opeenvolgende situaties nemen deze enkel toe … tot wanneer het potje overkookt en ze elkaar de benen van het lijf zagen met bosmaaiers en dergelijke.
Natuurlijk dat gebeurt duizend keer per dag hé. Zo geraken ze aan verse benen als donor.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 april 2015 om 16:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 16:23   #477
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Op zich is het sowieso een uitstekende zaak dat zoveel mensen de fiets nemen in Kopenhagen. Het enige wat er volgens dit artikel gebeurt is dat de fiets zodanig veel succes heeft, dat de infrastructuur niet meer voldoet en dat deze de groei niet kan bijbenen. Kortom, mist uitbreiding van de infrastructuur en mits wat doordachte organisatie kan men hieraan eenvoudig weg tegemoet komen.
Het alternatief zou zijn dat al deze mensen zich met de auto zouden verplaatsen, wel dan pas zou je echt kunnen spreken van een catastrofale situatie met enorme files en bijhorende vervuiling, lawaai, enz. Kortom, teveel mensen die de fiets nemen kunnen er nooit echt zijn daar de fiets het perfecte vervoersmiddel is in stedelijke of dichtbevolkte gebieden om je vlot, flexibel, stil en milieuvriendelijk te kunnen verplaatsen.

Wat betreft de frustratie bij fietsers; overal waar er teveel mensen bijeen zitten krijg je frustraties net zoals wanneer je teveel dieren op een kleine oppervlakte bijeen zet. Dan is het ook binnen de kortste keren hommeles. Teveel voetgangers bijeen, teveel fietsers bijeen, teveel automobilisten bijeen, … bij alle deze groepen zal er wel enige vorm van frustratie te bespeuren zijn.

Doordat de auto zoveel plaats inneemt en weinig agiel is, zal dit type van voertuig sneller voor situaties zorgen waarbij frustraties de kop opsteken. De auto op zich geeft ook een vals gevoel van veiligheid en onaantastbaarheid en zorgt er tevens voor dat je frustraties niet kan afbouwen. Integendeel, door opeenvolgende situaties nemen deze enkel toe … tot wanneer het potje overkookt en ze elkaar de benen van het lijf zagen met bosmaaiers en dergelijke.
Nochtans heeft em gelijk... zelf nog niet zo lang geleden in Kopenhagen vertoefd (in de buurt van station Nørreport) en die veelheid aan fietsers geeft gewoon overlast. Tegenover voetgangers gedragen fietsers zich als de sterke weggebruiker. Overal liggen de trottoirs bezaaid met fietsen, waardoor ik als voetganger voortdurend de rijbaan op werd gedwongen (of erger het fietspad..). Bij oversteekplaatsen wordt je als voetganger de voeten van onder je lijf gereden. Verkeersborden (o.a. verbodsborden) in winkelstraten zijn van geen tel... en dan te bedenken dat de stad Kopenhagen ooit nog campagne heeft gevoerd om voetgangers fietshelmen te laten dragen omwille van de 'veiligheid' (I kid you not).

Als Vlaamse steden zich willen spiegelen aan Kopenhagen (*kuch* Gent *kuch*) en er iets is wat lof verdient in Kopenhagen, dan is het hun metro (van Ansaldo-Breda makelij trouwens).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 19:11   #478
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nochtans heeft em gelijk... zelf nog niet zo lang geleden in Kopenhagen vertoefd (in de buurt van station Nørreport) en die veelheid aan fietsers geeft gewoon overlast. Tegenover voetgangers gedragen fietsers zich als de sterke weggebruiker. Overal liggen de trottoirs bezaaid met fietsen, waardoor ik als voetganger voortdurend de rijbaan op werd gedwongen (of erger het fietspad..). Bij oversteekplaatsen wordt je als voetganger de voeten van onder je lijf gereden. Verkeersborden (o.a. verbodsborden) in winkelstraten zijn van geen tel... en dan te bedenken dat de stad Kopenhagen ooit nog campagne heeft gevoerd om voetgangers fietshelmen te laten dragen omwille van de 'veiligheid' (I kid you not).

Als Vlaamse steden zich willen spiegelen aan Kopenhagen (*kuch* Gent *kuch*) en er iets is wat lof verdient in Kopenhagen, dan is het hun metro (van Ansaldo-Breda makelij trouwens).
Ik ontken de negatieve ervaringen ook niet, maar als u stelt dat ze reeds een erg goed openbaar vervoer hebben, dan is een erg hoog fietsgebruik daarbij gecombineerd een vervoerswijze die voor het minste overlast zorgt om het transport in dichtbevolkte gebieden te regelen. Voetgangers zorgen eveneens voor nagenoeg geen overlast.
Conflicten tussen voetgangers en fietsers kan men best trachten te vermijden door ingrepen in de infrastructuur en organisatie zodat de voetgangers zich ook veilig kunnen verplaatsen. Kortom, iets wat perfect op te lossen is

.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 20:18   #479
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nochtans heeft em gelijk... zelf nog niet zo lang geleden in Kopenhagen vertoefd (in de buurt van station Nørreport) en die veelheid aan fietsers geeft gewoon overlast. Tegenover voetgangers gedragen fietsers zich als de sterke weggebruiker. Overal liggen de trottoirs bezaaid met fietsen, waardoor ik als voetganger voortdurend de rijbaan op werd gedwongen (of erger het fietspad..). Bij oversteekplaatsen wordt je als voetganger de voeten van onder je lijf gereden. Verkeersborden (o.a. verbodsborden) in winkelstraten zijn van geen tel... en dan te bedenken dat de stad Kopenhagen ooit nog campagne heeft gevoerd om voetgangers fietshelmen te laten dragen omwille van de 'veiligheid' (I kid you not).
Mooi toch, die grote aantallen fietsers! Nu de mensen nog enige beschaafde omgangsvormen leren en we zijn er!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2015, 21:55   #480
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik ontken de negatieve ervaringen ook niet, maar als u stelt dat ze reeds een erg goed openbaar vervoer hebben, dan is een erg hoog fietsgebruik daarbij gecombineerd een vervoerswijze die voor het minste overlast zorgt om het transport in dichtbevolkte gebieden te regelen. Voetgangers zorgen eveneens voor nagenoeg geen overlast.
Conflicten tussen voetgangers en fietsers kan men best trachten te vermijden door ingrepen in de infrastructuur en organisatie zodat de voetgangers zich ook veilig kunnen verplaatsen. Kortom, iets wat perfect op te lossen is

.
Segways (voortbewegingstoestel) als alternatief heb ik nog vergeten, neemt minder plaats in als een fiets en is snelheidsbeperkt (18 kmh = wegcode)

Ook stapvoets rijden is geen probleem, dan zijn ze zelfs geen bestuurder (art 2.15.2) en worden gelijkgesteld met voetganger. Een fietser moet daarvoor al afstappen.

http://segwaytourscph.com/

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be