Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2016, 20:34   #121
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zonder gas geven ?? Dat was dan met een tractor veronderstel ik ?
Nissan Sunny 1.7 diesel van Sanderus.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 20:40   #122
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard Handrem (noodrem..) - moderne versie

Volgens een goede vriend die met een recente VW rijdt - werkt de nieuwe elektrische noodrem/handrem niet als je harder rijdt dan 10 �* 15 km per uur.

Heeft nog iemand dezelfde ervaring of is dat ding gewoon stuk?

Indien niet stuk, hoe geraakt dat door de keuring?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 08:11   #123
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.424
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Volgens een goede vriend die met een recente VW rijdt - werkt de nieuwe elektrische noodrem/handrem niet als je harder rijdt dan 10 �* 15 km per uur.

Heeft nog iemand dezelfde ervaring of is dat ding gewoon stuk?

Indien niet stuk, hoe geraakt dat door de keuring?
Simpel, de keuring test die niet aan 10km/u.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 06:22   #124
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Simpel, de keuring test die niet aan 10km/u.
Ik vermoede al dat het weer zo'n halfbakken wetgeving/keuring is.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 21:31   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik ben mijn zoon de kunst van het autorijden aan het aanleren.
Ik heb er geen flauw idee van of de autorijscholen de mensen op het helling laten vertrekken door gebruik te maken van een handrem maar ik zie geen enkel verschil tussen een helling en vlakke baan.
Indien je niet in staat bent om gewoon weg te rijden zonder een halve meter achteruit te bollen ben je geen rijbewijs waard.
hoh het is zelfs zo als uw auto een automatische handrem heeft (dat bestaat dus bvb op een fiat 500, dan mag je dat gebruiken...) Dus dat rolt geen centimeter achteruit

Of als uw auto een automatisch parkeersysteem heeft, (wat uiteraard ook al bestaat) dan mag je dat ook gebruiken...

Let wel op dat je uw paspoord en geldig rijbewijs meehebt want de heren vallen daar dan wel vies over. Hoewel je bvb een rijbewijs hebt, en zelfs al vraag je een copy , dan nog vinden ze dat je niet een geldig rijbewijs hebt. Dus echte ambtenarenzijkerij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 21:34   #126
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen oliewissel en pas na 135000 km even kijken:

http://autorevue.at/kurioses/was-pas...nicht-wechselt

heeft duidelijk geen synthetische olie gebruikt volgens mij ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 21:35   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Indien de motor redelijk veel olie verbruikt. En sommige very oldies deden dat, het *stond zelfs in het boekje (tot 1 liter/1000 km* als men op hun staart trapt en plots gas lost, en-of in rodage ) dan is een oliewissel natuurlijk veel minder nodig. Eigen ervaring trouwens. Een goede rodage van een motor speelde daar een grote rol. Had men eens een zeldene maandagsmotor tja dan kon men wel eens pech hebben, autoconstructeurs dekken zich natuurlijk in met zulke hoge waardes in hun handleiding te zetten (dikwijls kleingedrukt).
Natuurlijk als een motor versleten is merkt men het ook rap aan het olieverbruik maar dat is meestal vanaf 300.000 km (indien men er goed mee omgaat)



Maar vandaag zijn die blauwgrijze uitlaatwolken gelukkig verleden tijd.
Dat is da nook ambetant met al die filters op de auto's dat je niet meer ziet wanneer uw olie verkeerd is.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 21:40   #128
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
heeft duidelijk geen synthetische olie gebruikt volgens mij ?
En moest het wel synthetische olie geweest zijn?

Ik meen dat een Audi TT VR6 wel eerder synthetische olie zou krijgen als een Audi A1, niet?

Volgens deze bron: http://www.werkstattportal.org/oelwechsel-audi-tt/
zijn dit de vrijgeven olietypes, de Audi TT blijken allemaal dezelfde type olie te krijgen VW standaard nr: ook longlive olie mogelijk

AUDI TT Roadster (8J9) 3.2 V6 quattro 184 kW 3189 ccm 03/2007 - 06/2010 Details
Quick-Check: Öl-Spezifikationen & benötigte Mengen
ÖLART ÖLSORTE ÖLMENGE/WIEVIEL LITER ÖL ANMERKUNGEN DETAILS
Motoröl VW 501 01|VW 502 00 5,50 Liter Standard Details
Motoröl VW 503 00|VW 504 00 5,50 Liter Longlife


Details VW 501 01|VW 502 00 :
Ölwechsel-Intervalle AUDI TT (8J3) 3.2 V6 quattro
Namentlich freigegebene Öle
Handelsname Viskosität
MOL Dynamic Star SAE 0W-40
MOL Dynamic Gold SAE 5W-30
MOL Dynamic Synt SAE 5W-30
MOL Dynamic Prima SAE 5W-40
MOL Dynamic Max SAE 10W-40
MOL Dynamic Turbo Plus SAE 15W-40

Het kan wel zijn dat iemand verkeerde "olie" nagevuld heeft, bepaalde olies mengen... ik weet niet hoor, is hier een oliechemicus aanwezig?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juni 2016 om 22:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be