Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
2 oktober 2016, 22:31 | #341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
3 oktober 2016, 05:15 | #342 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Citaat:
En daar ontlast je inderdaad het verkeer mee. Want gewoon meer wegen aanleggen lost het probleem niet op. We hebben nu meer wegen dan ooit, en meer files dan ooit. In de VS zijn ze dus nu ook volop in nieuwe spoorlijnen aan het investeren. Citaat:
Dat zie je ook in Nederland, waar men eerst de knooppunten aanpakt, en dan pas eventueel rijstroken bijlegt. Citaat:
Er is geen enkel land in de wereld dat nog probeert verkeersproblemen enkel maar met meer wegen op te lossen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
||||
3 oktober 2016, 05:20 | #343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Dus het OV doet het zelfs in België best goed. Waarvan akte. Maar het kan natuurlijk veel beter. Men had het Zuidstation in Gent nooit mogen afbreken. En met een goed voorstadsnetwerk (analoog aan de S-Bahn in Duitsland) zou het niet nodig zijn om een trage bus van Brussel Centraal naar de VRT te nemen... Er is dus ruimte voor verbetering, maar je ziet dat voor verplaatsingen van/naar Brussel het OV dus zeker al heel bruikbaar is.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
3 oktober 2016, 06:15 | #344 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
|
3 oktober 2016, 10:35 | #345 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
(een kwartier op pakweg een uur rijtijd is voor mij duidelijk slechter, want 25 % ). Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|||
3 oktober 2016, 11:45 | #346 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Tijd is relatief. Citaat:
Ik ken weinig jobs die 40 euro per uur betalen waarbij je gewoon rustig je krant kan blijven lezen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 3 oktober 2016 om 11:45. |
||
3 oktober 2016, 12:18 | #347 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.578
|
Citaat:
En volgens mijn informatie wordt er harder en meer spoorwegen/metro's gebouwd dan snelwegen. De knooppunten zijn gewoon de punten na de file, inderdaad die worden dan jaren niet aangepakt... De file van grootbijgaarden-aalst kun je 50% korter maken door één strook van 1km bij te bouwen op de ring van Brussel. Inderdaad miraculeus dat er daar blijkbaar een stukje bos ligt die zodanig heilig is dat er daar al 30jaar geen cm asfalt bijgekomen is. De pechstrook is opgeofferd en daarmee gedaan.. Kijk wat er in Belgie vooral gebeurt is snelwegen hangen aan de ring. Maar ipv de snelweg volledig door te trekken op de ring zonder mensen te doen samenvoegen en die ontdubbeling van de snelweg vol te houden tot de eerstvolgende snelweg waar voldoende volk dan afrijdt... maken ze liever trechters. Dat is 6 vakken squeezen naar drie vakken. |
|
3 oktober 2016, 16:59 | #348 |
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel, ik ga geen boetes oplopen in dat traject.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
3 oktober 2016, 17:51 | #349 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
|
3 oktober 2016, 17:54 | #350 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
Citaat:
Deze vraag nog maar eens negeren gaat ze niet doen weggaan BTW. Ik ga ze blijven stellen... |
|
3 oktober 2016, 21:37 | #351 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Citaat:
Bij het autorijden heb je geen keuze: je concentreren op de weg en rijden maar. Dan verkies ik toch het eerste, ook al zou op het einde van de rit blijken dat je er net iets langer over doet dan met de auto (in ideale omstandigheden). |
|
3 oktober 2016, 21:38 | #352 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
|
3 oktober 2016, 21:47 | #353 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
In feite is de auto dat ook, samen met de snelle e-fiets.
Het openbaar vervoer biedt mij niet de vervoersmogelijkheden die ik nodig heb, namelijk punt naar punt vervoer. Ik moet steeds vervoer zoeken om tot op het station of bushalte te geraken. En dan weer op lokatie, ook weer van het station naar mijn eindbestemming. Ik verlies daar ook bijzonder veel tijd mee. En als ik al een half uur tot drie kwartier moet rijden om een station te bereiken, dan ga ik echt geen trein meer instappen. Dan rij ik gewoon door. |
3 oktober 2016, 21:50 | #354 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Citaat:
|
|
3 oktober 2016, 21:56 | #355 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
Bron Inrix Traffic Scorecard*
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2016 om 22:01. |
|
3 oktober 2016, 21:59 | #356 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
|
3 oktober 2016, 22:06 | #357 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
Wat is voor jou eigenlijk "past het OV als gegoten"? Iemand die quasi dagelijks de trein neemt neem ik aan? Plak jij daar nu eens een percentage-cijfer op voor Vlaanderen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn. (ik zal die dan voor een Limburger geven, deal ?)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2016 om 22:12. |
|
3 oktober 2016, 22:09 | #358 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
iVox is een peiling. Ik twijfel nooit aan de cijfers van een peiling; wel aan de toepasbaarheid waarmee ze vervolgens veralgemeend worden.
|
3 oktober 2016, 22:16 | #359 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 51.020
|
Citaat:
Dan geef ik enkel het cijfer: voor 5,3 % van de ondervraagde Vlamingen past de trein als gegoten, want ze nemen quasi dagelijks de trein. Amen. Specifiek Limburgers was het maar 2,6 % die de trein quasi dagelijks neemt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2016 om 22:19. |
|
3 oktober 2016, 22:18 | #360 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
Citaat:
Tot daar de waarde van dit cijfer (dat ik voor het overige niet betwijfel). |
|