Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2017, 12:34   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Aanbevelingen voor bedrijven om tijdens de ramadan moslims lichter werk te geven zijn er al jaren.
Citaat:
Wat kunt u zoal doen?
1.Verlang van uw niet vastende werknemers dat zij respect tonen voor hun vastende collega’s.
2.Laat uw leidinggevende extra aandacht te besteden aan de vastende moslims binnen uw organisatie en in te grijpen als dat nodig is.
3.Doe een beroep op de collegialiteit van uw werknemers door ze te vragen de moslims door de vastenperiode te helpen loodsen door bijvoorbeeld nachtdiensten onderling met elkaar te ruilen.
4.Spreek met uw vastende werknemers af dat zij hun verplichte pauze tussen de middag niet hoeven op te nemen en in plaats daarvan een half uur later kunnen beginnen of eerder naar huis kunnen gaan.
5.Stel zoveel mogelijk zware werkzaamheden voor uw vastende werknemers uit.
6.Rooster uw vastende werknemers zoveel mogelijk in op momenten dat het hen goed uit komt.

Als u islamitische werknemers in dienst heeft, heeft u tot op zekere hoogte de plicht om aan de godsdienstige wensen van deze werknemers tegemoet te komen.

https://www.hrpraktijk.nl/topics/arb...p-de-werkvloer
Welke werkgever zit daar op te wachten ......

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 maart 2017 om 12:36.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 13:57   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk het hof daar anders over of durft het hof daar niet anders over denken onder druk van de omgeving...
Heeft het hof bijzaak en hoofdzaak door elkaar gehaald???
Het Hof heeft beoordeeld terwijl honderdduizend Moslims met de nodige vuurwapens en explosieven zich in de zittingszaal bevonden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 14:36   #63
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het Hof heeft beoordeeld terwijl honderdduizend Moslims met de nodige vuurwapens en explosieven zich in de zittingszaal bevonden.
Oh, maar ik had het niet over extremisten van islamietische origine; ik had het over de politiek correcte kultuur en zijn totaal onverdraagzame aanhangers...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:06   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het Hof heeft beoordeeld terwijl honderdduizend Moslims met de nodige vuurwapens en explosieven zich in de zittingszaal bevonden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:57   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Welke werkgever zit daar op te wachten ......
Die link verwijst naar "raadgevingen" over Nederlandse situaties.

Anderzijds: wat belet een werkgever die het nuttig achtte om een moslim in dienst te nemen, met sommige zaken rekening te houden ?

Als er vijf man op een bouw zit, en ze krijgen per halve dag een pauze van weet ik veel hoeveel minuten, wat maakt het dan uit dat er vier daar zitten te roken, en die vijfde zijn gat naar het westen gekeerd heeft en zijn kop op en neer schudt ?
Of als hij meer pauze nodig heeft, dat hem minder uren aangerekend worden ... dat maakt toch niet uit. Als hij "opbrengt" blijft hij aangeworven, als hij "verlies" betekent, dan wordt hij ontslagen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:58   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, maar ik had het niet over extremisten van islamietische origine; ik had het over de politiek correcte kultuur en zijn totaal onverdraagzame aanhangers...
diegenen die in Nederland de verkiezingen hebben gewonnen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:00   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die link verwijst naar "raadgevingen" over Nederlandse situaties.

Anderzijds: wat belet een werkgever die het nuttig achtte om een moslim in dienst te nemen, met sommige zaken rekening te houden ?

Als er vijf man op een bouw zit, en ze krijgen per halve dag een pauze van weet ik veel hoeveel minuten, wat maakt het dan uit dat er vier daar zitten te roken, en die vijfde zijn gat naar het westen gekeerd heeft en zijn kop op en neer schudt ?
Of als hij meer pauze nodig heeft, dat hem minder uren aangerekend worden ... dat maakt toch niet uit. Als hij "opbrengt" blijft hij aangeworven, als hij "verlies" betekent, dan wordt hij ontslagen.

.
hij zal dan wel moeten bestand zijn, dat zijn mede-bouwvakkers hem vierkant uitlachen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:05   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hij zal dan wel moeten bestand zijn, dat zijn mede-bouwvakkers hem vierkant uitlachen.
en wat als hij daar tegen kan? mag het dan?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:50   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, maar ik had het niet over extremisten van islamietische origine; ik had het over de politiek correcte kultuur en zijn totaal onverdraagzame aanhangers...
Geen probleem, hoor. Ook die duizenden poco's en aanhangers zaten erbij, zij hebben er immers voor gezorgd dat die Moslims daar zaten.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:07   #70
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
diegenen die in Nederland de verkiezingen hebben gewonnen?
Zij zitten er inderdaad ook tussen; maar het zijn zij niet die de verkiezingen gewonnen hebben... Zeg men zelfs niet dat ze flink achteruit zijn gegaan???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:09   #71
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Geen probleem, hoor. Ook die duizenden poco's en aanhangers zaten erbij, zij hebben er immers voor gezorgd dat die Moslims daar zaten.
Misschien, maar die hebben geen stijdwapens nodig om hun gedachten op te dringen... Unia en haar aanhang is goed op weg... Nog een paar rechters voor hun kar spannen en vooruit met de geit...
En de andere rechters schuiven automatisch mee naar links...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:18   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hij zal dan wel moeten bestand zijn, dat zijn mede-bouwvakkers hem vierkant uitlachen.
Gij doet zo precies of alle bouwvakkers blokkers zijn.
Ik ken persoonlijk maar twee bouwvakkers, en dat valt met die gasten best wel mee. Wat ze niet kunnen laten, is naar meiskes en vrouwen fluiten, als die aan hun werf passeren. Of soms niet fluiten, maar goeiendag roepen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:22   #73
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij doet zo precies of alle bouwvakkers blokkers zijn.
Ik ken persoonlijk maar twee bouwvakkers, en dat valt met die gasten best wel mee. Wat ze niet kunnen laten, is naar meiskes en vrouwen fluiten, als die aan hun werf passeren. Of soms niet fluiten, maar goeiendag roepen.

.
Respect voor de vrouwen hoort er bij hun dan ook niet bij...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:30   #74
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij doet zo precies of alle bouwvakkers blokkers zijn.
Ik ken persoonlijk maar twee bouwvakkers, en dat valt met die gasten best wel mee. Wat ze niet kunnen laten, is naar meiskes en vrouwen fluiten, als die aan hun werf passeren. Of soms niet fluiten, maar goeiendag roepen.

.
gij doet zo precies of enkel blokkers publiek biddende islamieten gaan uitlachen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:31   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat als hij daar tegen kan? mag het dan?
laat hem dan maar opzetten.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:36   #76
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Misschien, maar die hebben geen stijdwapens nodig om hun gedachten op te dringen... Unia en haar aanhang is goed op weg... Nog een paar rechters voor hun kar spannen en vooruit met de geit...
En de andere rechters schuiven automatisch mee naar links...
Ah, terwijl het Europees Hof voor Justitie de aanvraag van Unia heeft verworpen?
Nogal tegenstrijdig van jou, neen?

En tegelijkertijd verwerpt de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen (je weet wel, die 'wereldvreemde rechters'), de vraag om imams van niet-erkende moskeeën toe te laten. Wat een ruk naar links, nietwaar?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 20:52   #77
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
diegenen die in Nederland de verkiezingen hebben gewonnen?
De PVV wint 5 zetels en wordt nu de 2de partij.
De VVD verliest 9(?) zetels en "blijft" de 1ste partij...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 01:33   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Anderzijds: wat belet een werkgever die het nuttig achtte om een moslim in dienst te nemen, met sommige zaken rekening te houden ?
Niets.

Het wordt wel helemaal anders als hij dat verplicht is.

Citaat:
Als u islamitische werknemers in dienst heeft, heeft u tot op zekere hoogte de plicht om aan de godsdienstige wensen van deze werknemers tegemoet te komen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 09:13   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niets.

Het wordt wel helemaal anders als hij dat verplicht is.
In de arbeidsreglementering staan nogal wat verplichtingen die opgelegd worden aan de werkgever, om ervoor te zorgen dat de werknemer het werk menswaardig kan uitvoeren.

Ga hier nu geen verkeerde conclusies uittrekken, door iets te trachten in mijn mond te leggen wat ik niet gezegd heb.
Want voor mij, bijvoorbeeld, is het dragen van een symbool zoals een hoofddoek, geen absoluut element van menswaardigheid. En het omgekeerde geldt ook.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 15:40   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.143
Standaard

Eyeopener door een zekere Darya Safai, vandaag in De Morgen:
Citaat:
Het arrest van het Europees Hof van Justitie inzake religieuze, politieke en filosofische neutraliteit op de werkvloer is zo logisch en vanzelfsprekend dat ik mij afvraag waarom we het in de 21ste eeuw nog nodig hebben. En toch zijn er mensen die het arrest in twijfel trekken en in strijd achten met de mensenrechten, sterker nog met de vrouwenrechten. Vrouwenrechten? Volgens sommigen is het arrest gericht tegen moslimvrouwen die koste wat het kost met een hoofddoek naar het werk gaan, omdat de klager nu eenmaal een moslima was. Ze erkennen het recht om op het werk een islamitische hoofddoek te dragen dus als een vrouwenrecht.

Laten we deze kwestie even van een andere kant bekijken. Het gaat hier om mensen die vinden dat een verbod om een symbool van genderdiscriminatie te dragen discriminerend is voor vrouwen. Een symbool dat van vrouwen het tweederangsgeslacht maakt en van nature een soort genderapartheid vertegenwoordigt. Miljoenen moslimvrouwen in de hele wereld zijn dagelijks het slachtoffer van verschrikkelijke maatregelen en vernederingen door het bewind en de maatschappij. Wie beweert dat ze hun hijab niet gedwongen dragen maar omdat ze er zelf voor kiezen, moet weten dat de hoofddoek een religieus gegeven is. Er bestaat in de sharia geen vrijheid van kledij. Het dragen van de hijab is een bevel van god, en daar moet je aan gehoorzamen. Wie 'kiest' voor de hijab onderwerpt zich aan god en zijn geboden. Het zijn bevelen die de vrouwen veel van hun rechten ontnemen en haar tot eigendom maken van de echtgenoot, ook al wonen ze in een seculier land. De wil van god maakt van vrouwen het zwakke geslacht.

Ik heb in mijn leven met duizenden moslimvrouwen contact gehad. Ik heb gezien hoe vrouwen die geen hoofddoek hadden na hun huwelijk plots wel hun haren bedekten en toch beweerden dat het hun eigen keuze was. Eén van mijn werkneemsters moest niet alleen een hoofddoek dragen nadat ze getrouwd was, maar ook ontslag nemen. Haar echtgenoot wilde niet dat ze nog buitenshuis ging werken. Pas na haar scheiding heeft ze me dat allemaal verteld. Zo ingrijpend is de druk die de familie en de omgeving kunnen uitoefenen bij de 'vrije keuze' om een hoofddoek te dragen. Er schuilt een gevaarlijke filosofie achter die voor de vrouwen geen vrijheid en gelijkheid erkent. De hijab is maar een van de vele onderdrukkende voorschriften, een stuk van de sharia. In de westerse seculiere samenleving kun je de sharia uiteraard niet volledig opleggen maar het dragen van de hijab is wel de eerste aanzet.

Ik begrijp niet dat je een kledingvoorschrift dat vrouwen per definitie discrimineert verdedigt onder het mom van de strijd voor vrouwenrechten. De christenen zijn hier in de twintigste eeuw in opstand gekomen tegen de dogma's van de kerk. Nu is het de beurt aan Europeanen met een moslimachtergrond om de discriminerende wetten van de sharia te verwerpen. Moslimvrouwen hoeven hun identiteit niet te zoeken in een stel regels dat hen systematisch discrimineert maar in hun betrachting om een gelijkwaardige mens te zijn. We moeten vrouwen die zuchten onder de sociale druk van hun gemeenschap helpen in plaats van hen toe te juichen omdat ze een hoofddoek dragen en zo hun 'religieuze identiteit' zouden beleven.

Vrouwen die een hoofddoek dragen, maken de kloof in onze samenleving ongewild nog groter. Voor hun kinderen zijn het rolmodellen. En daarom zullen ze het gebruik van de hoofddoek gemakkelijk overnemen. En zo blijft die vicieuze discriminerende cirkel bestaan. We kunnen daar niet zorgeloos naar blijven kijken.

Het arrest van het Europese hof was uiteraard niet gebaseerd op mijn argumenten. Het gaat om een wettelijke beslissing en er is geen enkele reden om die discriminerend te noemen, of erger nog: in strijd met de mensenrechten en de democratie. Wie dat doet, moet dringend de betekenis van die woorden nog eens opzoeken. Ze zijn zelf in strijd met alles waar de hoofddoek voor staat.
http://www.demorgen.be/opinie/vrouwe...oter-bd1542a9/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be