Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Na voltooing van het dure Oosterweel project ... | |||
zullen de files beduidend korter zijn en kan ik vlotter rijden. | 7 | 43,75% | |
zullen de files na al die jaren wederom hetzelfde of erger zijn als nu. | 9 | 56,25% | |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
17 januari 2017, 21:04 | #41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
|
Citaat:
Dat zou misschien helpen |
|
17 januari 2017, 21:06 | #42 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
idd JMDD for president.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
24 februari 2017, 06:38 | #43 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
|
Er is sprake van een "compomis",maar ik zou het eerder een "Oosterweel correct" noemen waarbij vooral aandacht wordt geschonken aan het beter uit elkaar halen van doorgaand- ,lokaal- en haven verkeer en het minder ingewikkeld maken van knooppunten.Zelfs gedeeltelijke overkapping komt in beeld.
Met andere woorden,na meer dan een decennium "studieburelen" (ik wil niet meer weten hoeveel geld daar verbrand is)en "beslissingen" lijken actiegroepen samen met vertegenwoordigers van de Vlaamse overheid het dan maar zelf te doen..Er zal IETS moeten geplaatst worden. Het was al een tijdje duidelijk dat het megalomane monster-betonlint zoals oorspronkelijk gedacht(ongeacht of het boven- of onder de grond zou zitten) niets fundamenteels zou oplossen ..Men was hard op weg naar het vervaardigen van de duurste "zone 50" op de planeet. Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2017 om 06:42. |
24 februari 2017, 10:04 | #44 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
|
Citaat:
als de kennedy tunnel 60.000 auto's per dag kan slikken als de oude tunnel 10.000 auto's per dag doet dan kan de nieuwe tunnel toch ook wel 60.000 auto's per dag slikken dan kun je toch verwachten dat er minder file op onderkant van antwerpen gaat staan ?? hoe kun je zelfs een capaciteitsverhogingseffect in vraag stellen ???
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 februari 2017 om 10:10. |
|
24 februari 2017, 12:24 | #45 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
|
Citaat:
Omdat het overal steeds maar bijgieten van asfalt om capaciteit te vergroten evident niet meer werkt. Projecten,ook Oosterweel,zullen passen in een geleidelijke omschakeling naar verkeersgeleiding.Gedaan met vrij en blij te doen wat je wil,wanneer je dat wil,en waar je wil.We zijn eenvoudigweg met te veel. Al die camera's, de tolheffing,de grote digitale infoborden,het zijn de eerste indicaties ervan. Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2017 om 12:26. |
|
24 februari 2017, 12:40 | #46 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
|
Het enige wat ik niet begrijp is waarom iedereen gewoon in die file blijft staan. Ofwel verhuis je naar Brussel, ofwel zoek je ander werk. Maar als je elke dag 80 km enkele rit wil bollen dan ben je zelf deel van het probleem en moet je niet zagen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 24 februari 2017 om 12:40. |
24 februari 2017, 15:12 | #47 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
|
Citaat:
als je DOOR BELGIE Rijdt als Hollander of Fransman, rij je bvb op de E313 momenteel door de kennedy tunnel wie goed kijkt naar de kaart (uiteraard daarvoor moet je kijken vanbovenaf) ziet dat een hollander of fransman de HOEK afsteekt of via GPS KORTER af is via oosterweel dan via Kennedy... Dus ik denk eerlijk gezegd dat de meerderheid inderdaad vanaf de Kenedytunnel zoals altijd een klein beetje file vertoont, automatisch omhoog zal gaan via de oosterweel... Gans dat oosterweel dossier is hetzelfde probleem als Zaventem een NIMBY probleem. http://newsmonkey.be/article/76320 |
|
24 februari 2017, 15:55 | #48 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
|
Citaat:
Als kippen zonder kop en met oogkleppen op stappen ze steeds in hun wagen zodra ze zich moeten verplaatsen en wanneer anderen net hetzelfde doen, dan staan ze allemaal samen in de file elkaar voor de voeten te rijden. Boos en gefrustreerd schoppen en slaan ze wild om zich heen; het is die minister van mobiliteit zijn schuld, het zijn de vrachtwagens, het zijn de lichten, het zijn de drempels, enz. Maar de hand in eigen boezem steken bij zichzelf komen ze nooit uit natuurlijk, hoewel ze mee staan aan te schuiven en aldus deel zijn van het probleem. Dit is natuurlijk o.a. het gevolg van een dichtbevolkte regio met versnipperde invulling in combinatie met een echte autocultuur. Citaat:
__________________
Ignorance is bliss |
||
24 februari 2017, 16:26 | #49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Citaat:
vb de snelbussen naar Brussel en Antwerpen vanuit Limburg, of het openbaar vervoer ook in de file... :https://www.delijn.be/nl/vervoerbewi...n-limburg.html Maar vooral de files op de gewone hoofdwegen zullen wslk ook nefast zijn voor het OV, kiest men daar de eigen auto zal men nog meestal veel sneller/flexibeler zijn, want men is niet gebonden aan bepaalde vaste routes. Dus het aantal buspassagiers is al een tijdje over zijn hoogtepunt en blijft verder dalen: Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 februari 2017 om 16:46. |
||||
24 februari 2017, 16:28 | #50 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.148
|
Tuurlijk
de ambtenaren krijgen een gratis trein, dus de rest zijn kiekens Die gaan 40 jaar met de fiets naar het werk, ttz ze rijden naar het station en pakken dan het station naar het hoofdburo die ook weer bij het station ligt en ze kunnen zo zonder de auto in het centrum van een stad op hun werk geraken de privé krijgt uiteraard niet die gepriviligeerde plaats want dat is te duur, of die plaats bestaat gewoon niet, maar als overheid onteigen je gewoon de privé na een verloedering van een wijk en geef je de indruk datje een wijk weer bewoonbaar maakt. Ondertussen zorg je dat er niet geinvesteerd wordt in weginfrastructuur, want waarom zou je, je kan er toch geen gebruik van maken, en diegene die het gebruiken zijn die ratten van de privé die je liever kwijt dan rijk bent. laat die maar wriemelen als ratten boven elkaar, en ondertussen kan jij gezellig verheven boven de massa met alle voorrang van dien in de trein rijden naar uw werk. De privé beslist dan van op de ring te zitten omdat de steden onbereikbaar zijn, en investeert dan in industrieparken op de rand; De privé moet dan zelf zijn vervoer organiseren en beslist dan omzijn werkvolk auto's te geven, en daar zijn sta je niet versteld de ambtenaren eventjes jaloers op/. Dus die jaloezie vertaalt hem in een taks op het gebruik van de bedrijfswagen voor het privé. TTz die privétaks compenseert meer dan volledig het privégebruik, maar voor die jaloerse ambtenaar is dat niet genoeg... Hij reist gratis naar zijn werk enjij betaalt elk jaar 3000euro voordeel in natura zo is dat normaal.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 24 februari 2017 om 16:32. |
15 maart 2017, 19:14 | #51 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
|
15 maart 2017 lijkt dan de datum te zijn waarbij een akkoord bereikt werd tussen mensen die de zaak eens ECHT doorgesproken hebben(misschien zelfs wel eens met een bitsig woord er tussendoor) en geleid door een i n g e n i e u r.,NIET door een politieker of een "comité".
Hopelijk leren we in Vlaanderen hier iets van. Na het stellen,reeds meer dan een decennium geleden van een diagnose,de groeiende verkeersknoop in- en rond Antwerpen werd de fout gemaakt ervan uit te gaan dat politici en bouwfirmas dat samen eens even zouden gaan oplossen zie... Blijkbaar waren de voorliggende scenario's zo twijfelachtig dat zelfs eerdervernoemde groepen wel wisten dat men enkele miljarden zou "zinken" in een project waarop (of waarin) men toch weer in file zou staan.... Ere wie ere toekomt,de aktiegroepen die,feitelijk,ons aller belastingsgeld verdedigd hebben toen politici dat niet (meer) deden,maar ook een pluim voor bepaalde politici die "het geval" even uit handen gegeven hebben met de vraag een beter voorstel te produceren... Blamage,komplete blamage,voor onze grote bouwfirma's en "studiebureau's" die het blijkbaar niet beter deden dan hun opdrachtgevers,de politici van de oude school.... Ondertussen moet ondergetekende nu zijn leven door met dat horrorbeeld in gedachten,van meer dan 10 jaar geleden,van Mieke Vogels die "danste" bij een model van een reusachtige brug die men toen over Antwerpen heen dacht te plaatsen.... Iedereen die daar toen lachend rond stond...idioten....... Laatst gewijzigd door kelt : 15 maart 2017 om 19:18. |
15 maart 2017, 22:09 | #52 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
Alsof er nu niets meer in de weg staat.
Het enige wat je nodig hebt, is 1 buurtbewoner met voldoende diepe zakken voor een volgende procedureslag.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
16 maart 2017, 12:51 | #53 |
Minister-President
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
|
Man, de wereldvreemdheid van alle betrokken partijen is weer eens om te janken.
Meer mensen aanzetten tot openbaar vervoer? Overkappen van de ring? Stop met die belachelijke eisen die tot niets leiden en tot nodeloze kosten. Zorg er voor om te beginnen dat de mensen niet gedwongen worden om op de ring van die pokkenstad te rijden om ergens te geraken (idem voor Brussel). Wil ik naar Hasselt, hop via Antwerpen de E313 op. Wil ik naar Eindhoven, hop via Antwerpen de E34 op. Wil ik naar Bergen op Zoom of Vlissingen, hop via Antwerpen de A12 op. Enz... Waar blijven die autosnelwegen om bv. de E40 in Leuven te verbinden met de E313? Dat ze godverdomme eerst werk maken van die werken en dan pas te beginnen met belachelijke zaken als het overkappen van de ring. Dan pas ga je echt auto's kunnen weren van je ringweg. En begin godverdekke asap met de volledige omsluiting van die ring voor een vlot verkeer te bekomen, en breidt die verdomde Kennedytunnel eindelijk eens uit. Koop direct ook de Liefkenshoektunnel over van de particulieren en maak die tunnel eindelijk tolvrij. En waag het niet om die viaduct in Merksem af te breken vooraleer er een deftig alternatief is, want dat is vragen om nog meer miserie. Mijn excuses voor het groffe taalgebruik, maar ik kan me hier zo over opwinden. De naïeviteit van sommigen is zo vreselijk dat ik regelmatig de drang voel om hun smikkel tegen het asfalt te slaan om te hopen dat hun ogen eindelijk eens zouden opengaan.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 16 maart 2017 om 12:53. |
16 maart 2017, 18:46 | #54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
|
Klopt, daarom zou het veel moeilijker moeten worden om beroep aan te tekenen bij de Raad Van State.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo |
17 maart 2017, 05:50 | #55 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
|
Wat jaren geleden schreeuwde men dat diesel minder vervuilend was dan een benzine motor.
Ik geloofde daar nooit wat van en bleef een benzine wagen het voordeel van de twijfel geven qua 'vervuiling'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
17 maart 2017, 20:39 | #56 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Citaat:
Citaat:
Diesels zijn altijd veel meer vervuilend geweest dan benzines. Men hoeft maar de euronormen te bekijken. Tenzij men niet weet dat CO2 GEEN luchtvervuiling is. Er is nergens sprake van CO2 bij de luchtvervuilende emissies volgens de euronormen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2017 om 20:45. |
||
19 maart 2017, 15:11 | #57 |
Partijlid
Geregistreerd: 22 april 2004
Berichten: 264
|
Dit Oosterweel-project wordt de nieuwste molensteen rond de nek van de Vlaamse belastingsbetaler, die nu al mag opdraaien voor alle politieke blunders van de laatste decennia. Wil men in Antwerpen een overkapping van de ring, dat ze die dan aub zelf volledig betalen. Willen ze in Antwerpen nationale wegen enkel voor lokaal verkeer gebruiken, dat ze de kostprijs daarvan zelf eerst volledig terugbetalen aan de rest van de vlaanderen.
De politiek en het bedrijfsleven zullen hun zakken kunnen vullen, en vlaanderen zal de (zware) factuur mogen betalen. En dit niet éénmaal, maar allicht 2 keer of 3 keer. Eerst mag de vlaamse burger de bouw ervan betalen, daarna mag hij via tolheffing de financiering ervan opbrengen, en daarna via taksen en belastingen het onderhoud ervan ophoesten. En daarna waarschijnlijk mogen vaststellen dat de files even lang zijn gebleven, en dat alles een maat voor niks is geweest. Behalve voor de bouwheren en hun politieke vriendjes. |
19 maart 2017, 18:39 | #58 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
|
Citaat:
Dat er enkele miljarden zullen GEINVESTEERD worden in nieuwe infrastruktuurwerken in- en om Antwerpen is al lang een gegeven. Het heeft alleen ergerlijk veel tijd(en ja,"studie"kosten) gekost om ervoor te zorgen dat het een INVESTERING zou worden in plaats van een KOST . |
|
2 juni 2017, 10:32 | #59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
|
Citaat:
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. |
|