Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2017, 13:19   #321
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Pfff, al die herrie hier over speed pedelecs...

Onze e-bikes kunnen met een simpele tik op het schermpje van onze smartphone, waar de overeenstemmende app op draait (en via Bluetooth connectie houdt met de fiets), omgezet worden van speed pedelec (die tot 45 km/u kan halen ZONDER te trappen) naar een onschuldige, brave e-bike die het nét tot 25 km/u kan schoppen.

Diezelfde app gedraagt zich voor de rest als een dashboard met een snelheidsmeter, verbruiksindicator, afgelegde km aanduider, versnellingsindicator, enz...

Laat de politie maar komen of ons tegenhouden!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 13:28   #322
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ja ja

Ik hoor die triatleten toch altijd bezig over in elkaars voeten zwemmen.

Gij zwemt zoals ge tennist met die buurvrouwen van je zeker ?
en ge moet niet zo rap gepikeerd doen en ongerust zijn ze, ge weet toch hoe moeilijk zo'n wetsuit uitgeraakt!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 13:46   #323
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da's voor de wedstrijden hé Eyjafja, wat voor zin zou het hebben om op training een stroomvoordeel te zoeken ?!
beter zelf een lijn zoeken bij trainen en het dan in de wedstrijd makkelijker hebben.
én het is veel plezanter ook nog eens.
uiteindelijk, we trainen al zoveel solo hé!

en voor de duidelijkheid, er werd weldegelijk getennist met de buurvrouw ze!
Dat in de voeten zwemmen in open water moet natuurlijk ook ergens geleerd worden


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ge moet niet zo rap gepikeerd doen en ongerust zijn ze, ge weet toch hoe moeilijk zo'n wetsuit uitgeraakt!
Da's ook weer waar !

Daar worden wedstrijden op verloren...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 13:50   #324
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Pfff, al die herrie hier over speed pedelecs...

Onze e-bikes kunnen met een simpele tik op het schermpje van onze smartphone, waar de overeenstemmende app op draait (en via Bluetooth connectie houdt met de fiets), omgezet worden van speed pedelec (die tot 45 km/u kan halen ZONDER te trappen) naar een onschuldige, brave e-bike die het nét tot 25 km/u kan schoppen.

Diezelfde app gedraagt zich voor de rest als een dashboard met een snelheidsmeter, verbruiksindicator, afgelegde km aanduider, versnellingsindicator, enz...

Laat de politie maar komen of ons tegenhouden!
Dus je komt hier gewoon effe zeggen dat je fraudeert en zonder verzekering rondrijdt. Fraai!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 13:57   #325
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat in de voeten zwemmen in open water moet natuurlijk ook ergens geleerd worden




Da's ook weer waar !

Daar worden wedstrijden op verloren...
ondertussen aan 5 volledige, denk dat ik dat aan de voeten kietelen wel al onder de knie heb nu (boven de knie kietelen is not done )

ben onder de indruk van je kennis wel! dat is een aspect dat zelfs de meeste triatleten zelf niet onderkennen! voor mij zijn er 4 sporten de vierde de wissels idd met een goede tijd in T1 en T2 kan je zonder inspanning makkelijk 30 plaatsen winnen. toch wel de moeite om af en toe ook eens op te trainen vind ik ... in fietsen en lopen kom ik niet in de buurt van de top 10 ... maar ik zorg er toch wel voor dat mijn wisseltijden daar wel altijd zitten ze! en als ik dat dan later analyseer in de uitslagen...moet je toch wel vaststellen dat zelfs toppers de neiging hebben om die wissels te verwaarlozen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 13:57   #326
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus je komt hier gewoon effe zeggen dat je fraudeert en zonder verzekering rondrijdt. Fraai!
was dat zelf geen politieman?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 13:59   #327
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
was dat zelf geen politieman?
Ah ok, dan mag het
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 14:02   #328
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ge moet niet zo rap gepikeerd doen en ongerust zijn ze, ge weet toch hoe moeilijk zo'n wetsuit uitgeraakt!
En om mij gepikeerd of ongerust te krijgen op dat vlak ben je nogal aan het verkeerde adres

Wat kan een mens nu hebben tegen wat erotische spanning of sensualiteit after all ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 14:08   #329
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En om mij gepikeerd of ongerust te krijgen op dat vlak ben je nogal aan het verkeerde adres

Wat kan een mens nu hebben tegen wat erotische spanning of sensualiteit after all ?
ah voil�*! ge zijt ne genereuze mens Eyjafja! stelt die van ullie daar ook nog maar es over gerust!

t is ook niet dat we achteraf de kleedkamer delen en samen onder den douche staan hé ... dat is in tennisclubs wel eens anders ... mja triatlon en de luxe van een kleedkamer laat staan een douche ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 juni 2017 om 14:09.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 14:09   #330
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
was dat zelf geen politieman?
Een politieman met een paar Teslas op de oprit en wat high speed bikes, voor de lol ?

In de jaren 80 zou ik dar geloven, maar nu ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 14:10   #331
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een politieman met een paar Teslas op de oprit en wat high speed bikes, voor de lol ?

In de jaren 80 zou ik dar geloven, maar nu ?
mij lijkt het politiemangedeelte nog t meest geloofwaardig dan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 14:43   #332
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus je komt hier gewoon effe zeggen dat je fraudeert en zonder verzekering rondrijdt. Fraai!
Zalig, toch, hee? Die anonimiteit achter allerlei aliassen op internetfora

Maar wat die mogelijkheden van onze e-bikes betreft, zie ik niet in wat dat met frauderen te maken heeft? Als je een software update van Tesla zou krijgen, waarmee je vanaf dan je maximum speed kunt onder de 120 km/u houden, dan ben je toch ook niet aan het frauderen? Toch niet zolang je die limiet erop zou laten.

Maar ja, je bent Belg of je bent het niet, hee
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 16:35   #333
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is dus de typische reaktie die je altijd krijgt:

- het is een geval waar ik het eens ben met de wet: de wet moet toegepast worden
- het is een geval waar ik het niet eens ben met de wet: de wet moet niet toegepast worden.
Fout. U leest niet goed wat ik schrijf: ik ijver voor een aanpassing van de wet. Ondertussen stel ik echter vast dat niemand van de verantwoordelijken (beheerder, politie...) ook maar enige moeite doet om de maximumsnelheden te doen respecteren. Dan stel ik mij de vraag: waarom? Waarom dwingen ze het niet af?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 16:52   #334
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. U leest niet goed wat ik schrijf: ik ijver voor een aanpassing van de wet. Ondertussen stel ik echter vast dat niemand van de verantwoordelijken (beheerder, politie...) ook maar enige moeite doet om de maximumsnelheden te doen respecteren. Dan stel ik mij de vraag: waarom? Waarom dwingen ze het niet af?
Waarom zo onwetend doen?

Omdat het helemaal geen prioriteit is, en er sowieso enkel voertuigen met kenteken kunnen geflitst worden:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-politie.dhtml
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 17:17   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach Jan, willen we anders gewoon stoppen met elkaars tijd te verdoen?

het ligt in mijn aard om altijd (al dan niet pragmatisch en detailgericht) oplossingen te zien voor problemen

en jij verstaat op hoog niveau de kunst om voor elke oplossing een (al dan niet semantisch of door selectieve benadering) probleem te vinden

ieder diertje zijn pleziertje zeker?
Kijk, als u al niet kunt aangeven wat er precies fout is op gebied van de infrastructuur met dat opengesteld jaagpad, dan lijkt me uw kritiek niet ernstig te nemen.

Niemand betwist trouwens dat we in Vlaanderen nog lang niet op het niveau zijn gekomen van Nederland. Alleen was uw kritiek specifiek ontstaan naar aanleiding van het openstellen van een jaagpad voor pedelecs. Dan lijkt het me normaal eerst even aan te geven waar het daar fout loopt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 17:21   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zo onwetend doen?

Omdat het helemaal geen prioriteit is, en er sowieso enkel voertuigen met kenteken kunnen geflitst worden:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-politie.dhtml
Ooit gehoord van een snelheidskanon en de mogelijkheid dat de politie ter plaatse tussenkomt?

U moet zich dan eens afvragen waarom het geen prioriteit is. Niet dat overtredingen niet voorkomen, wel integendeel. Sta een uurtje op zondag voormiddag langs het jaagpad van de Schelde en je kan de overtredingen niet bijhouden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 17:37   #337
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit gehoord van een snelheidskanon en de mogelijkheid dat de politie ter plaatse tussenkomt?

U moet zich dan eens afvragen waarom het geen prioriteit is. Niet dat overtredingen niet voorkomen, wel integendeel. Sta een uurtje op zondag voormiddag langs het jaagpad van de Schelde en je kan de overtredingen niet bijhouden.
Fijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 17:49   #338
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. U leest niet goed wat ik schrijf: ik ijver voor een aanpassing van de wet. Ondertussen stel ik echter vast dat niemand van de verantwoordelijken (beheerder, politie...) ook maar enige moeite doet om de maximumsnelheden te doen respecteren. Dan stel ik mij de vraag: waarom? Waarom dwingen ze het niet af?
Ik ben voor meer controles voor alle weggebruikers. Jij niet?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2017, 18:33   #339
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit gehoord van een snelheidskanon en de mogelijkheid dat de politie ter plaatse tussenkomt?

U moet zich dan eens afvragen waarom het geen prioriteit is. Niet dat overtredingen niet voorkomen, wel integendeel. Sta een uurtje op zondag voormiddag langs het jaagpad van de Schelde en je kan de overtredingen niet bijhouden.
En welk is het profiel van die overtreders ? Ik gok: sportende wielerterroristen zonder elektrische ondersteuning in eerste plaats. Misschien ook een paar bomma's en bompa's die zich jong en sportief wanen, dank zij gewone elektrische ondersteuning.

(noot: de Schelde is lang. Waar precies kan ik de leukste dingen waarnemen?)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2017, 10:46   #340
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Hé Jan,
vertel het me, ik wil dat ook eens zien.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be