Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2017, 15:58   #381
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben totaal niet religieus ingesteld, vandaar mijn totale afkeer van de boerkini. Je opmerking houdt dus geen steek en je weet het.
Mijn opmerking gaat over uw geloof in een dogma.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 16:01   #382
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Spreek voor uw eigen bange blanke man.
Ik heb geen eigen bange blanke man om voor te spreken. :O
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 16:03   #383
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
nog maar eens deze scheve vergelijking.

1) er is geen verbod op naaktzwemmen, er zijn er zelfs hele stranden voor afgebakend.

2)wat zullen we horen van onze moslimhatertjes hier indien ook hele stranden zullen worden afgebakend voor burkini's?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 17 juli 2017 om 16:03.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 16:07   #384
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb geen eigen bange blanke man om voor te spreken. :O
Ja je mist wel meer dingen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 16:16   #385
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat verklaart waarom je zo weinig van ze kent.
Ik ken er één, mijn buurvrouw. Allee ik kende ze moet ik eigenlijk zeggen, want daar waar ze een paar jaar geleden in T-shirt en jeans liep, en we toch dagelijks wat algemeenheden en begroetingen uitwisselden, daar loopt ze nu helemaal ingepakt met sjaal op het hoofd en kijkt ze nu naar de grond als ik - of eender welke blanke man, passeer.

Ze mag duidelijk met niemand praten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 16:17   #386
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja je mist wel meer dingen.
Zwakke repliek, ik had veel meer venijn van u verwacht.

Heb je al teveel banpunten misschien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 16:34   #387
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
er is geen verbod op naaktzwemmen,.
wanneer mag je in de wezenberg naaktzwemmen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:00   #388
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nog maar eens deze scheve vergelijking.

1) er is geen verbod op naaktzwemmen, er zijn er zelfs hele stranden voor afgebakend.

2)wat zullen we horen van onze moslimhatertjes hier indien ook hele stranden zullen worden afgebakend voor burkini's?

Punt 1 : klopt , maar dan moet je wel naar Bredene of ergens in Zeeland als ik me nit vergis.

Punt 2 : "Moslimhtertjes" , ik voel me niet echt aangesproken, heb wel zowiezo een probleem met "geloof", maar we gaan dus niet meer inzetten op integratie maar alles inzetten op segratie ? Dus al die jaren dat de "progressieven" over integratie spraken in de vuilbak....want daar komt de hele discussie eigenlijk op neer !
ZE WILLEN NIET INTEGREREN en jullie "progressieven" zitten al decennia te lullen !
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:06   #389
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nog maar eens deze scheve vergelijking.

1) er is geen verbod op naaktzwemmen, er zijn er zelfs hele stranden voor afgebakend.

2)wat zullen we horen van onze moslimhatertjes hier indien ook hele stranden zullen worden afgebakend voor burkini's?
Er is wel een verbod op naakt zwemmen.
Er is inderdaad een strand afgebakend voor nudisisten, daar is niets mis mee.
Er moet helemaal geen strand komen voor boerkini toeristen, dat ze met hunne boerkini in hunne zandbak gaan spoelen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:07   #390
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ken er één, mijn buurvrouw. Allee ik kende ze moet ik eigenlijk zeggen, want daar waar ze een paar jaar geleden in T-shirt en jeans liep, en we toch dagelijks wat algemeenheden en begroetingen uitwisselden, daar loopt ze nu helemaal ingepakt met sjaal op het hoofd en kijkt ze nu naar de grond als ik - of eender welke blanke man, passeer.

Ze mag duidelijk met niemand praten.
En zou ze daar zelf voor gekozen hebben denk je.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:07   #391
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
wanneer mag je in de wezenberg naaktzwemmen?
Waarschijnlijk nooit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:09   #392
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Punt 1 : klopt , maar dan moet je wel naar Bredene of ergens in Zeeland als ik me nit vergis.

Punt 2 : "Moslimhtertjes" , ik voel me niet echt aangesproken, heb wel zowiezo een probleem met "geloof", maar we gaan dus niet meer inzetten op integratie maar alles inzetten op segregatie ? Dus al die jaren dat de "progressieven" over integratie spraken in de vuilbak....want daar komt de hele discussie eigenlijk op neer !
ZE WILLEN NIET INTEGREREN en jullie "progressieven" zitten al decennia te lullen !
Inderdaad, omdat de integratie mislukt is proberen ze met segregatie.

Erg, heel erg.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:14   #393
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Enkel Islam hé:


"Zanetti (ontwerpster van de burkini) estimates that 40% of her customer base has been non-Muslim. She stated: "We've sold to Jews, Hindus, Christians, Mormons, women with various body issues. We've had men asking for them, too."[7]

Notable non-Muslim wearers have included Nigella Lawson, who wore a burkini in Australia in 2011, not out of religious observance but to protect her skin.[17] When introduced at Marks & Spencer stores in Britain in March 2016, burkinis sold out.[18]

The burkini has also found popularity in Israel, both among the Jewish-Haredi and among Muslims, and is called either burkini or simply "modest swimwear""
Ik ben 100% zeker dat Nigella Lawson zonder sputteren het Antwerps zwembadregelement zal aanvaarden en niet persé met haar burkini erin wil, maar een reglementair pak zal aantrekken.
Het is dus overduidelijk dat er met deze regel geen sprake kan zijn van discriminatie.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 17 juli 2017 om 17:15.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:26   #394
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En zou ze daar zelf voor gekozen hebben denk je.
Ik betwijfel het, het is een beetje raar.

Haar man is meer zo een part-time moslim, jeans en T-shirt, maar als de ramadan gedaan is dan draagt hij zo'n lang kleed en een potske.

Als ik dan buiten kom, dan loopt hij snel naar binnen.

Een beetje alsof hij zich ervoor schaamt. Misschien daarom dat hij zo streng voor zijn vrouw is.

Je hoort ook wel dat hij de kinderen, het zesde onderweg ondertussen, probeert Arabisch te laten praten, maar zo gauw vader de tuin verlaat schakelen die kinderen terug over op gewoon Nederlands, ze hebben geen boodschap meer aan het Arabisch.

Ik denk dat die generatie hun kinderen geen (overtuigde) moslims meer zullen zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:32   #395
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nog maar eens deze scheve vergelijking.

1) er is geen verbod op naaktzwemmen, er zijn er zelfs hele stranden voor afgebakend.
Er zijn bepaalde zwembaden en bepaalde uren waar je kunt naaktzwemmen. Als je je daar niet aan houd zal je het vlug geweten hebben! Dus dat verbod is er "de facto" wel.
Citaat:
hele stranden afgebakend
In Be bij mijn weten maar ééntje.

Citaat:
2)wat zullen we horen van onze moslimhatertjes hier indien ook hele stranden zullen worden afgebakend voor burkini's?
Niks ! want dan heeft ieder zijn(haar) zin.

En dan nog iets - al dat gedoe is gewoon ontstaan uit winstoogmerk :
Citaat:
De boerkini is een schoolvoorbeeld van succesvolle innovatie in de mode-industrie en in dat opzicht zelfs een toonbeeld van integratie in een westers marktgericht denkpatroon: identificeer een doelgroep en ontwikkel een product dat die doelgroep wil kopen. Op nog geen 12 jaar tijd verspreidde haar product én de daarbijbehorende merknaam - het neologisme Burkini/Burquini is een geregistreerd handelsmerk - zich over de hele Westerse wereld. Zelfs de merknaam werd een 'gewoon woord', net zoals de merknaam Bic het veel omslachtigere balpen heeft vervangen.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-611705.html
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:33   #396
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Ach shei toch uit met die voorgekouwde propaganda.

De vorige eeuw zijn we al geeindigd met genoeg emancipatie.

De klok wordt nu teruggedraaid door de islamisten en de hoger opgeleide dolle minas helpen hen daarin.

Voor de meeste van uw hoger opgeleide moslimas is dat uiteindelijk het resultaat van groepsdruk. Waar heeft die pedofile analfabeet ooit gezegd dat ze uberhaupt mogen gaan zwemmen of een burkini moeten dragen.

De feiten bewijzen het. (Scholieren die begeven onder de ramadan, het aantal hoofddoekjes op school tov vroeger). De groepsdruk is een feit en je doet iedereen een gunst om die dingen op school en in het zwembad te verbieden.

Kom is boven met uwen duikboot, dan zal je het zonlicht niet meer ontkennen. Als je oprecht bent.
Ik ontken ook nergens dat er groepsdruk in het spel kan zijn. Ik nuanceerde slechts. En ik trek uit het mogelijke bestaan van groepsdruk niet de conclusie dat de overheid alles moet gaan verbieden wat onder groepsdruk tot stand komt. Zolang er in een samenleving maatschappelijke groepen bestaan, zal er groepsdruk zijn: onder chassidische joden, onder jongeren, onder Getuigen van Jehova, onder collega’s op het werk, onder cafémakkers, etc.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:35   #397
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
kom eens naar Deurne-N, Borgerhout, Kiel,... en tel de 5 en 6jarige meisjes die in hoofddoek rondlopen. lul nog eens over vrije keuze

dan ben jij zelf een moslim? ik ken geen 1 moslima en kom ik te dichtbij eentje dan krijg ik gegarandeerd slaag

maar de maatschappij mag helpen en een boerkini- en hoofddoekverbod kan helpen.
Meisjes die het vrijwillig dragen zullen begrijpen dat er situaties zijn waar het niet kan en dat ding probleemloos afzetten, er is tenslotte geen dwang
1. Het staat mensen vrij hun kinderen op te voeden volgens hun eigen waarden. Er zijn ook ouders die hun kinderen op kamp sturen met het VNJ. Van chassidisch-joodse kinderen wordt het hoofdhaar deels geschoren. Ga je dat ook allemaal verbieden, want ‘geen vrije keuze’? Het lijkt me trouwens verstandig om een onderscheid te maken tussen kinderen en volwassenen.

2. Omdat ik wel eens een moslima heb gekend ben ik zelf moslim? Waarachtig, hoe wereldvreemd kun je zijn…

3. Vrijwilligheid en dwang sluiten elkaar niet uit. Men kan zich immers vrijwillig overleveren aan geboden en verboden die het eigen leven inrichten. In dat geval is het naast je neerleggen van de voorschriften helemaal niet zo vrijblijvend als je suggereert.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:35   #398
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En er is geen sprake van discriminatie als niemand een boerkini mag dragen.
Dat beweer ik dan ook nergens. Ik ben Unia niet. Wel is er sprake van een onevenredige benadeling die niet steunt op een algemeen belang of een concreet probleem. Dat kan problematisch zijn indien afgetoetst aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:37   #399
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja u zegt het,toch wel gek dat wij dat hier in Europa geenszins mogen....

Stel je voor zeg,stelletje racisten dat wij zijn,zo onverdraagzaam,zo totaal anti tegenover hun geloof,man,man,man...

Maar zeg eens,in de woestijnbaklanden....

Daar worden anders denkenden wel in hun vrijheid belemmert,maar zo te zien hebt u daar totaal géén probleem mee....
Werkelijk? Waar leid je dat uit af? De discussie gaat over een boerkiniverbod in België, niet over wat er Saoudi-Arabië, Iran of Indonesië gebeurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U meent dat écht,man ,man,u hebt totaal géén respect voor het vrouwelijke gedeelte van onze samenleving...

Wat u omschrijft als mag zal veeleer omschreven worden als moet voor de moslim macho....

En wat wordt de volgende stap,alle vrouwen in boerkini,ook de onze,zeg het eens...

Waarom moeten deze vrouwen zich totaal inpakken,en dit terwijl hun machokes zich aan géén islamitische kledingvoorschriften gebonden voelen...

U werkt dus graag mee aan de onderdrukking van hun vrouwen...
Ik koester geen valse illusies aangaande de ontvoogding van vrouwen d.m.v. een boerkiniverbod. Daaruit concluderen dat ik ‘graag meewerk aan de onderdrukking van vrouwen’ getuigt niet bepaald van intellectuele eerlijkheid.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 17:37   #400
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wel gesubsidieerd. Dus in feite zou een gesubsidieerde moskee zijn kledingvoorschriften moeten laten varen.
Gesubsidieerd is niet hetzelfde als uitgebaat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be