Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2017, 12:06   #7781
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Heel die Vlaamse beweging is een grote calimero bende van eunuchs.

Een numerieke meerderheid zijn in een land, maar zogezegd niks kunnen veranderen. Het is blijkbaar gemakkelijker om de schuld op een ander te steken dan zelf effectief iets te doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:07   #7782
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geert is een platte vijg. Vlaanderen is een meerderheid, geen onderdrukte minderheid.

Waarom stemmen mensen op dat soort testikelloze figuren ? You have the power, wield it. Verander het beleid ten goede van de nederlandstalige bevolking ipv steeds het op een ander te duwen als een volleerde calimero.
Numeriek wel, maar wat voordeel heb je dan met al die grendelwetten ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:07   #7783
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat truukje passen er hier heel velen toe. Anna List, knuppel, het orakel van Durbuy, Xeno, Anselmo, De gemuilkorfde, Kallikles, Kaproen, je struikelt erover.

edit : zelfs Jie-Pie has joined the Dark Side of the Force...
niks truukje, ik suggereer ook niks

ik schrijf dat Rajoy een fascist is en veel van de tegenstanders (zeker in Madrid) ook.

bekijk het filmpje nog maar eens, je kan mss meezingen :

https://www.facebook.com/CatalansFor...lThKWm9yMx4Xh4

i no passaran !

opmerkelijk hoe flexibel je trouwens bent Panda, anders desnoods via erfzonde een zwart verleden(van 100 of 75 jaar geleden) opgooien, terwijl je hier met een partij, de PP en de Guardia Civil die tot in 1975 bijzonder zwart actief waren aan de zijde van Franco...

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 oktober 2017 om 12:24.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:10   #7784
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je haalt het weer uit je duim wsl.

FC Barca heeft altijd al laten weten dat ze voorstander zijn van onafhankelijkheid voor Catalonië, of dat nu betekent dat de Spaanse competitie voor hen toegankelijk blijft of niet.

wat ze natuurlijk makkelijk kunnen doen, vermits ze vanuit Frankrijk al meermaals de uitnodiging kregen om in hun competitie in te stappen mocht de Spaanse wegvallen.

en ivm laffe truukjes moet de Spaanse bond blijkbaar niet onderdoen voor andere unitaire bonden ...
geen uitstel willen toestaan wegens veiligheidsredenen, en dan bovendien nog niet volstaan met het verlies van drie punten (forfait) maar nog eens dreigen zes reeds behaalde punten af te zullen trekken ... allemaal heel fair en logisch...
Wow, en dan scharen onze sossen zich eensgezind achter die maffiapraktijken...
Enfin dat ze zich rijk maakten met zulke maffiapraktijken dat wisten we toch al langer van vandaag... Enfin, wij wisten dat, Laurette schijnbaar niet...
De maskers vallen af...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:13   #7785
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je haalt het weer uit je duim wsl.

FC Barca heeft altijd al laten weten dat ze voorstander zijn van onafhankelijkheid voor Catalonië, of dat nu betekent dat de Spaanse competitie voor hen toegankelijk blijft of niet.

wat ze natuurlijk makkelijk kunnen doen, vermits ze vanuit Frankrijk al meermaals de uitnodiging kregen om in hun competitie in te stappen mocht de Spaanse wegvallen.

en ivm laffe truukjes moet de Spaanse bond blijkbaar niet onderdoen voor andere unitaire bonden ...
geen uitstel willen toestaan wegens veiligheidsredenen, en dan bovendien nog niet volstaan met het verlies van drie punten (forfait) maar nog eens dreigen zes reeds behaalde punten af te zullen trekken ... allemaal heel fair en logisch...
Wow, en dan scharen onze sossen zich eensgezind achter die maffiapraktijken...
Enfin dat ze zich rijk maakten met maffiapraktijken dat wisten we toch al langer van vandaag... Enfin, wij wisten dat, Laurette schijnbaar niet...
De maskers vallen af...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:26   #7786
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ge gaat u moeten content stellen met plan C. België blijft België.
Ik zal me waarschijnlijk moeten tevreden stellen met België. Dat België zal echter verder blijven uitgehold worden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:29   #7787
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel die Vlaamse beweging is een grote calimero bende van eunuchs.

Een numerieke meerderheid zijn in een land, maar zogezegd niks kunnen veranderen. Het is blijkbaar gemakkelijker om de schuld op een ander te steken dan zelf effectief iets te doen.
Nooit over kolonisatie gehoord???
Ga je naieve onwetendheid elders verkondigen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:31   #7788
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nooit over kolonisatie gehoord???
Ga je naieve onwetendheid elders verkondigen...
Hou op met uw gezever over kolonisatie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:32   #7789
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij vergeet Frans Vlaanderen en de Ch'tis uit die Noord-Franse Westhoek.
En die vanuit de Elzas, denk je dat die wel blindelings de francofone grootheidsgedachten gaan blijven uitdragen eens de bal aan het rollen...
Weet maar dat er dan vele verdrukte minderheden in Frankrijk zich zullen gaan roeren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:33   #7790
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hou op met uw gezever over kolonisatie.
Wat zever is, is hier komen leuteren dat het volstaat om een numerieke meerderheid te hebben om zijn legitieme eisen ingevuld te krijgen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:36   #7791
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geert is een platte vijg. Vlaanderen is een meerderheid, geen onderdrukte minderheid.

Waarom stemmen mensen op dat soort testikelloze figuren ? You have the power, wield it. Verander het beleid ten goede van de nederlandstalige bevolking ipv steeds het op een ander te duwen als een volleerde calimero.
Merde, stop nu nekeer met in mijn achting te stijgen, gij!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:38   #7792
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel die Vlaamse beweging is een grote calimero bende van eunuchs.

Een numerieke meerderheid zijn in een land, maar zogezegd niks kunnen veranderen. Het is blijkbaar gemakkelijker om de schuld op een ander te steken dan zelf effectief iets te doen.
²
of weiger ten minste om die fed reg te depanneren als je toch niks voor mekaar krijgt en als de prioritaire voorwaarde is dat je over de core business van je partijprogramma moet zwijgen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:39   #7793
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alle wetten die tot stand zijn gekomen in België zijn er gekomen langs democratische weg. Door een volksvertegenwoordiging waarvan het aantal op basis van regelmatige volkstellingen werd én wordt aangepast. Dat wil zeggen dat met een Belgische meerderheid van stemmen van de Belgische volksvertegenwoordigers een wet al dan niet wordt aangenomen.

En die meerderheid wordt samengesteld uit Vlamingen en Walen en Duitstaligen. Belgen dus. Bovendien werden én worden er vele wetten regelmatig getoetst op hun grondwettelijkheid. Dus als men niet akkoord gaat met die of die wet, dan moet men die democratisch proberen te veranderen.

Zo werkt een rechtstaat. Of het u nu bevalt of niet.
Oei, is dat ook één van die zogenaamde democratische wetten van dit land dat als de Vlamingen hun achteruitgestelde wettelijke situatie willen rechttrekken dat ze dan voor iedere verandering moeten betalen aan de franstaligen uitbuiters???
Of dat indien de franstaligen maar lang genoeg de Vlaamse bevolking minacht en weigert hun taal te spreken de grondwet hoognodig moet aangepast worden opdat de franstalige elementaire previleges anders uitgehold zouden worden...???
En dat er geen federale regering kan gevormd worden wanneer de Vlamingen te zeer op hun wettelijke strepen zouden staan, want het de franstaligen mogen zogezegd niet verarmen en men mag hen niet drukken op de gevolgen van hun éénzijdig besluit om de taal van de anderen niet te leren... Het zijn de Vlamingen die die gevolgen moeten dragen...

Man, man, van democratie gesproken...
Een democratie Spanje waardig wil je zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:43   #7794
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat zever is, is hier komen leuteren dat het volstaat om een numerieke meerderheid te hebben om zijn legitieme eisen ingevuld te krijgen...
Als men een numerieke en economische meerderheid is, dan volstaat dat inderdaad.

Vlaanderen kan perfect zijn meerderheidspositie gebruiken, maar doet dat niet.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:47   #7795
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom men zijn hoed moet afdoen voor mensen die opkomen voor hun zaak. Het lijkt me eerder evident dat men opkomt voor iets waarin men gelooft. Daar is niets heldhaftig aan. En dus moet men daar ook niet zijn hoed voor afdoen. Zeker niet als alles wordt ingebed in een soort laat-romantische en zeemzoeterige sfeer van ' kijk eens hoe dapper dit volkje is'. Eerder eng-nationalistische ontboezemingen lijken me dat.

En dan nogmaals, men ziet alleen de voorstanders van het referendum op of in de media. De tegenstanders zwijgt men dood. Dus ook hier toch alles met de nodige korrels zout te nemen.
De tegenstaanders zag ik gisteren wel degelijk op de VRT in beeld. Het was een meute vaandelzwaaiers die de Hitler groet stond te brengen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:55   #7796
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Merde, stop nu nekeer met in mijn achting te stijgen, gij!
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 12:59   #7797
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niks truukje, ik suggereer ook niks

ik schrijf dat Rajoy een fascist is en veel van de tegenstanders (zeker in Madrid) ook.

bekijk het filmpje nog maar eens, je kan mss meezingen :

https://www.facebook.com/CatalansFor...lThKWm9yMx4Xh4

i no passaran !

opmerkelijk hoe flexibel je trouwens bent Panda, anders desnoods via erfzonde een zwart verleden(van 100 of 75 jaar geleden) opgooien, terwijl je hier met een partij, de PP en de Guardia Civil die tot in 1975 bijzonder zwart actief waren aan de zijde van Franco...

Zie je wel ? En je blijft het doen ! Ik heb geen kloten te maken met PP te maken, en de Guardia Civil is gewoon de nationale politie van Spanje. Franco heeft hier niets mee te maken. Alle grote partiijen (PP, PSOE en Ciudadanos) stonden achter Rajoy zijn beslissing om dat illegaal evenement niet te laten doorgaan. Enkel de commie bastards van Podemos wilden dat. Is heel spanje min dat patjoulie volk van Podemos een Franco aanhanger ?

FYI : moest ik spanjaard zijn, stemde ik voor Ciudadanos.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 13:03   #7798
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zie je wel ? En je blijft het doen ! Ik heb geen kloten te maken met PP te maken, en de Guardia Civil is gewoon de nationale politie van Spanje. Franco heeft hier niets mee te maken. Alle grote partiijen (PP, PSOE en Ciudadanos) stonden achter Rajoy zijn beslissing om dat illegaal evenement niet te laten doorgaan. Enkel de commie bastards van Podemos wilden dat. Is heel spanje min dat patjoulie volk van Podemos een Franco aanhanger ?

FYI : moest ik spanjaard zijn, stemde ik voor Ciudadanos.
Catalonië wordt onafhankelijk Panda. Of Rajoy dat nu wil of niet.
De druk gaat zoooooo hoog worden.
Wat gaat hij doen? Geweld gebruiken ? Massamoorden aanrichten ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 13:06   #7799
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Catalonië wordt onafhankelijk Panda. Of Rajoy dat nu wil of niet.
De druk gaat zoooooo hoog worden.
Wat gaat hij doen? Geweld gebruiken ? Massamoorden aanrichten ?
Tanks naar Barcelona ?? Dan kan hij zich evengoed direct gaan ophangen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2017, 13:08   #7800
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Alle bevoegdheden afnemen en nieuwe verkiezingen uitroepen (grondwettelijk perfect mogelijk) in de regio. De huidige minister president verliest bijna zeker zijn meerderheid en iemand anders mag dan aan zet komen.

Ergo: iemand anders die een meer gematigde koers kan voeren en niet verbrand is bij Spanje. Iemand die kan onderhandelen voor een soort Baskisch statuut meer meer financiele autonomie.

Probleem opgelost voor de komende jaren. Doofpot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be