Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2005, 13:30   #1461
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan
Neen en ik trekte dit geld al vanaf dat ik het school verlaten had dus dat is al even terug.

Dus meer moord en miserie hé want der zen der veel die niet VOLWAARDIG mogen leven.....hoe KAN ik nu gezinshoofd .

Hebt gij kids bobke?! ja waarschijnlijk; kunt gij eten ja waarschijnlijk.....groeten 3 jaar blank en meerdere diploms / attesten.
Ja hoor, en die bleven thuis wonen tot ze op eigen benen konden staan.
Zouden er meer moeten doen, er zou een pak minder miserie zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 13:34   #1462
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

point maar....dan neem je de kansen af van jong volwassene.

Er zijn der inderdaad veel die thuis blijven tot voorbij hun dertig jaar; slecht is da ni zenne

Zelfstandig zijn is ook mooi als oudere generaties dit natuurlijk toelaten en dat is een probleem soms in groot steden.

Er zou iddd minder problemen zijn maar vele onder ons hebben niet veel te kiezen.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 13:37   #1463
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Ik vrees dat je ettelijke decenia achter loopt. Het OCMW word gewoon, als iedere andere organisatie, gesubsidieerd uit belastingsgelden.
Waarschijnlijk wel ja.
Maar een OCMW bezit vaak ook eigendommen en heeft eigen middelen denk ik.
Trouwens de mogelijkheid om een schenking te doen zal nog wel bestaan denk ik.
Waar is de tijd dat we aangereden wild naar het OCMW moesten brengen.
Zullen ze wel zelf in hun kas geslagen hebben in plaats van aan de armen te geven zeker.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 13:39   #1464
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan
point maar....dan neem je de kansen af van jong volwassene.
Begrijp ik niet echt, een spaarpotje aanleggen schept juist kansen denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 13:53   #1465
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

ja dat is ook zo maar ik had het niet over materiële dingen.

Stel dat ze blijven zoeken naar werk zekerheid en die amper vinden tenzij ze zelfstandig op eigen benen staan.

Ik ken en hoorde veel zo'n verhalen van mensen die zeggen ik neem die ni aan die woont ' nog ' thuis ...alsof dit slecht zou zijn?!

Ook zijn er vele ouders en kinderen die dat niet kunnen; sparen.
Zelf ken ik een jonge dame die soms krijgt te horen dat ze thuis woont en daarom niet aangenomen wordt en dit dan in dezelfde sociale sector waar ik vandaan kom.
Ik vindt dat een goed iets en vele doen het zo bij mij thuis was het ook zo .

Als iederéén hun kinderen en later jong volwassene thuislaten vergrijzen we helemaal en is men nog conservatiever dan men nu is.


Maar hopenlijk en zo te horen hoor jij daar niet bij
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 15:52   #1466
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan
ja dat is ook zo maar ik had het niet over materiële dingen.

Stel dat ze blijven zoeken naar werk zekerheid en die amper vinden tenzij ze zelfstandig op eigen benen staan.

Ik ken en hoorde veel zo'n verhalen van mensen die zeggen ik neem die ni aan die woont ' nog ' thuis ...alsof dit slecht zou zijn?!

Ook zijn er vele ouders en kinderen die dat niet kunnen; sparen.
Zelf ken ik een jonge dame die soms krijgt te horen dat ze thuis woont en daarom niet aangenomen wordt en dit dan in dezelfde sociale sector waar ik vandaan kom.
Ik vindt dat een goed iets en vele doen het zo bij mij thuis was het ook zo .

Als iederéén hun kinderen en later jong volwassene thuislaten vergrijzen we helemaal en is men nog conservatiever dan men nu is.


Maar hopenlijk en zo te horen hoor jij daar niet bij
Onze maatschappij is ook veel individualistischer geworden,
en velen kunnen het alleen zijn niet aan, heb ik 100% begrip voor trouwens.
Ik vrees dat dit ook een van de redenen is waarom mensen langer thuig blijven.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 17:20   #1467
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Onze maatschappij is ook veel individualistischer geworden,
en velen kunnen het alleen zijn niet aan, heb ik 100% begrip voor trouwens.
Ik vrees dat dit ook een van de redenen is waarom mensen langer thuig blijven.


Dat vrees ik samen met u ; ook zelf doding stijgt in groot steden....enz .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 21:18   #1468
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Onze maatschappij is ook veel individualistischer geworden,
en velen kunnen het alleen zijn niet aan, heb ik 100% begrip voor trouwens.
Ik vrees dat dit ook een van de redenen is waarom mensen langer thuig blijven.
Dat onze maatschappij individualistischer wordt is net de oorzaak dat jongeren te vroeg het ouderlijk huis ontvluchten. Blijkbaar kunnen de mensen steeds moeilijker samenleven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 21:29   #1469
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dat onze maatschappij individualistischer wordt is net de oorzaak dat jongeren te vroeg het ouderlijk huis ontvluchten. Blijkbaar kunnen de mensen steeds moeilijker samenleven.
Dat heeft veel meer te maken met zelfstandigheid dan met andere dingen. Wie volwassen is (geestelijk) verlaat het nest om een nieuw te maken. Dat is de roep van de natuur. In gans de natuurlijke keten van het dierenrijk is dat zo. Vanwaar de mens louter om materiele redenen (geld) de keten doorbreekt en de natuur naar zijn eigen hand tracht te verdraaien om vrij egoistische redenen, distancieert zich van zijn ware aard.
In de natuur komt geld niet voor, dat is ons uitvindsel. Ruil komt wel voor, maar ik ken geen enkel beest dat handel doet of zijn prooien op de spaarkas gaat gaan leggen met de bedoeling ietsepietsie rente te hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:14   #1470
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dat heeft veel meer te maken met zelfstandigheid dan met andere dingen. Wie volwassen is (geestelijk) verlaat het nest om een nieuw te maken. Dat is de roep van de natuur. In gans de natuurlijke keten van het dierenrijk is dat zo. Vanwaar de mens louter om materiele redenen (geld) de keten doorbreekt en de natuur naar zijn eigen hand tracht te verdraaien om vrij egoistische redenen, distancieert zich van zijn ware aard.
In de natuur komt geld niet voor, dat is ons uitvindsel. Ruil komt wel voor, maar ik ken geen enkel beest dat handel doet of zijn prooien op de spaarkas gaat gaan leggen met de bedoeling ietsepietsie rente te hebben.
Zelfstandigheid houdt naar mijn mening juist het hebben van voldoende geld in.
Iemand met te weinig inkomen kan niet zelfstandig gaan wonen zonder vroeg of laat in de problemen te komen.
De roep van de natuur om een eigen nest te bouwen heeft te maken met het vinden van een partner en de voortplanting.
Alleen gaan wonen werkt woningtekort in de hand.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 22:49   #1471
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zelfstandigheid houdt naar mijn mening juist het hebben van voldoende geld in.
Iemand met te weinig inkomen kan niet zelfstandig gaan wonen zonder vroeg of laat in de problemen te komen.
De roep van de natuur om een eigen nest te bouwen heeft te maken met het vinden van een partner en de voortplanting.
Alleen gaan wonen werkt woningtekort in de hand.
Nu begint ge het toch ver te zoeken hoor. Schuin over mij staat er bijna een half jaar al een heel schoon appartement leeg. (zal wel aan de prijs liggen maar soit)
Wat is te weinig inkomen om zelfstandig te zijn?
Ben je dan maar zelfstandig vanaf een zeker bedrag of zo?
Heeft er dus niks mee te maken.
Je begint maar te zoeken als je het nodig hebt (achter geld en zo van die dingen) en dat doe je niet als moeder uw boterhammetjes blijft smeren.
En zit men eens kort bij kas zo erg is dat niet hoor. Het sterkt de maag!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 00:37   #1472
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Nu begint ge het toch ver te zoeken hoor. Schuin over mij staat er bijna een half jaar al een heel schoon appartement leeg. (zal wel aan de prijs liggen maar soit)
Wat is te weinig inkomen om zelfstandig te zijn?
Ben je dan maar zelfstandig vanaf een zeker bedrag of zo?
Heeft er dus niks mee te maken.
Je begint maar te zoeken als je het nodig hebt (achter geld en zo van die dingen) en dat doe je niet als moeder uw boterhammetjes blijft smeren.
En zit men eens kort bij kas zo erg is dat niet hoor. Het sterkt de maag!
Ge leest toch ook het forum nietwaar?
Vooral in de topics over armen zien we steeds de huurprijzen opduiken als bron van armoede.
Ook in mijn onmiddellijke omgeving zie ik jongeren van achttien vertrekken thuis om alleen te gaan wonen. Niet zelden eindigt het in een drama en zien ze na een jaar zwart van de schulden. Alleen wonen is nu eenmaal duurder dan in groep. Verwarmen voor tien man kost niet meer dan voor één persoon enz.
Welk bedrag ge nodig hebt ? Geen idee, dat hangt vooral af van uw manier van leven en uw eisen. Uw inkomen moet minstens in verhouding zijn met de huurprijs van de woning.
Iemand die werkloos is kan er beter niet aan beginnen en nog wat bij mama blijven tot ze werkzekerheid hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 17:56   #1473
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge leest toch ook het forum nietwaar?
Vooral in de topics over armen zien we steeds de huurprijzen opduiken als bron van armoede.
Ook in mijn onmiddellijke omgeving zie ik jongeren van achttien vertrekken thuis om alleen te gaan wonen. Niet zelden eindigt het in een drama en zien ze na een jaar zwart van de schulden. Alleen wonen is nu eenmaal duurder dan in groep. Verwarmen voor tien man kost niet meer dan voor één persoon enz.
Welk bedrag ge nodig hebt ? Geen idee, dat hangt vooral af van uw manier van leven en uw eisen. Uw inkomen moet minstens in verhouding zijn met de huurprijs van de woning.
Iemand die werkloos is kan er beter niet aan beginnen en nog wat bij mama blijven tot ze werkzekerheid hebben.
En zoeken dat ze doen, tot ze een lange baard zullen hebben!
Sommigen zijn rijp op hun 18 en anderen op hun 21 maar toch niet op 25 �* 30 zeker? Daar moet je de invalidekas beginnen inschakelen en een aanvraag tot "begeleidend wonen" indienen!
Niet dat ze van mij buiten moeten bijlange niet, maar ze moeten zelfstandig zijn op gelijk welke manier op die leeftijd.
Je kan ook zelfstandig zijn en samenwonen tegelijk!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 18:40   #1474
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dat onze maatschappij individualistischer wordt is net de oorzaak dat jongeren te vroeg het ouderlijk huis ontvluchten. Blijkbaar kunnen de mensen steeds moeilijker samenleven.


Studies en dergelijke bvb NIS toonde aan dat sommige steden last hebben van een conservatieve houding vooral in sommige mannen of vrouwen beroepen en in groot steden zoals bvb Antwerpen.

Logisch dan dat men de zwakkere/jongere aanwijst als zijnde te jong en te onvolwassen ....enz .
Zelf als verzorger of poetsman doen mensen achterlijk en bekrompen noch steeds hoor ik van jongeren en jong volwassene.

JONG VOLWASSENEN starten acties op zoals huis krakers...enz om te WERKEN aan da nieuw begin & krijgen ze 1 kans in het politieke vlaanderen...NEEN.

Dat vele jong volwassene van de éne job naar de andere gaan graag werken maar ONDERBETAALD worden of ongewaardeerd worden VOORAL ten aanzien van BEROEPS KEUZES zegt veel.

VOORAL als men cijfertjes ernaast legt en weet dat men nergens de juiste mensen vindt in ELKE sector in bvb vlaanderen en arrondisement groot Antwerpen.

Zelfs mijn blank christelijk geloof mocht ik aanpassen zo ze beter bij mezelf en mijn omgeving paste; hoe veel spirituele en religieuze organisaties zijn er niet die om naasten begrip en liefde vragen en zelf ook last hebben van conservatieve kort zichtigheid die zich afspiegelt in internationale en nationale politiek.

Jammer is wel te bemerken dat ik veeeeel liever tussen anders gekleuren naar kerk diensten ga dan mijn eigen soort; de belgen.
Wat niet weg neemt dat ik hier even alle kerken voor oordeel hetgeen niet klopt want er zijn der toffe en mooie kerken in ons land maar de meeste die ze runnen kunnen beter achter tv kruipen.

Ditlaatste samen met vele spirituele geld dieven; echte christene zijn moeilijk te vinden; echte sollidaire en sociale mensen hier in het Antwerpse ook .

Ik meld hier even dat vele jongeren door de VERGRIJZING ook wel eens VERPLICHT worden om te verhuizen daar veel onbegrip thuis leeft dus maken ze er zelf iets nieuws van...proberen ze.

Kort actueel voorbeeldje - activa kaart of diensten cheques zijn tot 50% aftrekbaar bij belastingen en rsz; activa al meer dan 10 jaar.

Ikzelf liep hier ook al 10 jaar mee rond ...denktge dat die conservatieve rot bedrijven ; scholen ; diensten ; interims nog maar 1 X vroeger naar mijn kaart of reductie mogenlijkheden...NEEN men betaalt liever goeikoop werk volk en vervuilt liever boeken en schriften en cijfers

Tot zover het produktief en sociaal aanvoelen van het groot Antwerpse en haar conservatief volkske... .

WEET dat men NU activa en cheque systeem BEGINT te snappen maar doen ze het of kunnen ze papieren & MENSEN volgen...neen.

Kortom dat ze maar snel falliet gaan want ze " doen het zichzelf aan " .

Zelf vindt ik dat volwassenheid met verantwoordelijkheden en respect heeft te maken tegenover jezelf en je naasten/vrienden/famillie.
Dat is bemerkbaar en kenmerkend en is iets waar elke vrouw en man in ontwikkelt.....als het mag natuurlijk.

Als men met termen spreekt zoals manne en vrouwe beroepen/ knel punt beroepen enz...dan kunnen ze voor mij al den pot op.
Gewoon de mismaakte gedrags psychologische show en manier van aanwijzen van een punt is al ronduit belachelijk en dat gedrag alléén al storen mensen en hun geweten en niet 1 mens en zijn vizie....meerdere .

Wekenlijks ga ik poetsen bij iemand die daarstraks zen schoon dochter belde en melde dat hij al meer dan 10 maand nen goeien poetser kent zij zelf had net een marokaanse dame aangeworven maar wist het nog niet .

Ge moogt weten dat er in mijn sociale sector al mensen zijn jong en oud die geen goed poets of verzorgend personeel vinden en dat zal ook zo blijven...ik weet door ervaring waarom maar dat laat ik over aan de ander gediplomeerde proffesionals mé hunnen media show.

Uitkeringen zijn gezond in zake vrijwillge werken; sociale en aktieve kennis geving van mogenlijke beroepen zowel produktief als sociaal non profit...enz .

Cijfers liegen niet als men weet dat vlaanderen/Antwerpen wa probleempjes heeft in zake lief en sociaal zijn in hun communicatie en vooral JUIST zijn.

Dat zal nooit gaan met deze paarse coalitie die achter de schermen spelen met hun christelijke en sociale collega's en terwijl zelf intern en externe problemen hebben; goed dat ze P. Sommers hemme l o l

Alez iederéén inclusief ik ben te conservatief en kortzichtig maar ben niet alléén met dit probleem; valt het op?!


Het is NIET de FOUT van...het ligt ni aan jongere; jong volwassene; oudjes mensen die nog wa rijperder zijn senioren, pubers....NEEN het ligt aan ons zelf het zijn van en al die klojo's boven onze kop die momenteel veeeeeeel meer geld kosten en opdoen dan enkele doppers of gerechtigden.

Misschien ligt het aan onze voor geschiedenis,voor ouders, pré beesten of oer mens,oorlogen,teritoriums en zo.
Even melden trouwens dat uitkeringen nodig zijn zo zegt men in de sociale sector en andere ikzelf ben ook van die mening.
http://www.freewebs.com/duncan-calanman/
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 09:16   #1475
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Er is nieuws vanuit Holland.
Bijstandsmoeders zullen daar in de toekomst de kinderopvang moeten doen in scholen.
Hadden wij het hier lang geleden niet over verpilchte gemeenschapsdienst voor je uitkering ?
Het komt dichter en dichter bij.

Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn verwerpelijk, en zouden inderdaad, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, moeten worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van hen aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem). Kinderopvanggemeenschapsdienst is een van de mogelijke vormen van gemeenschapsdienst die men hen kan laten doen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 15-10-2005 at 10:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Er is nieuws vanuit Holland.
Bijstandsmoeders zullen daar in de toekomst de kinderopvang moeten doen in scholen.
Hadden wij het hier lang geleden niet over verpilchte gemeenschapsdienst voor je uitkering ?
Het komt dichter en dichter bij.

Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn verwerpelijk, en zouden inderdaad, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, moeten worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van hen aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem). Kinderopvanggemeenschapsdienst is een van de mogelijke vormen van gemeenschapsdienst die men hen kan laten doen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 15-10-2005 at 10:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Er is nieuws vanuit Holland.
Bijstandsmoeders zullen daar in de toekomst de kinderopvang moeten doen in scholen.
Hadden wij het hier lang geleden niet over verpilchte gemeenschapsdienst voor je uitkering ?
Het komt dichter en dichter bij.

Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn verwerpelijk, en zouden inderdaad, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, moeten worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van hen aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem). Kinderopvanggemeenschapsdienst is een van de mogelijke vormen van gemeenschapsdienst die men hen kan laten doen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 15-10-2005 at 10:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Er is nieuws vanuit Holland.
Bijstandsmoeders zullen daar in de toekomst de kinderopvang moetendoen in scholen.
Hadden wij het hier lang geleden niet over verpilchte gemeenschapsdienst voor je uitkering ?
Het komt dichter en dichter bij.

Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn verwerpelijk, en zouden inderdaad, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, moeten worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van hen aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem). Kinderopvanggemeenschapsdienst is een van de mogelijke vormen van gemeenschapsdienst die men hen kan laten doen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Er is nieuws vanuit Holland.
Bijstandsmoeders zullen daar in de toekomst de kinderopvang moeten[b] doen in scholen.
Hadden wij het hier lang geleden niet over verpilchte gemeenschapsdienst voor je uitkering ?
Het komt dichter en dichter bij.
Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn verwerpelijk, en zouden inderdaad, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, moeten worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van hen aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem). Kinderopvanggemeenschapsdienst is een van de mogelijke vormen van gemeenschapsdienst die men hen kan laten doen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Cynicus : 15 oktober 2005 om 09:19.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 09:28   #1476
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door boerenverstand
Er is nieuws vanuit Holland.
Bijstandsmoeders zullen daar in de toekomst de kinderopvang moeten doen in scholen.
Hadden wij het hier lang geleden niet over verpilchte gemeenschapsdienst voor je uitkering ?
Het komt dichter en dichter bij.
Hopelijk moet jij je kinderen dan niet toevertrouwen aan mensen die gedwongen worden om ze te verzorgen. Zelfs de kinderopvang door normaal betaald personeel is al van zeer twijfelachtige aard.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 09:35   #1477
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Hopelijk moet jij je kinderen dan niet toevertrouwen aan mensen die gedwongen worden om ze te verzorgen. Zelfs de kinderopvang door normaal betaald personeel is al van zeer twijfelachtige aard.
Een gemeenschapsdienstpresteerder die aan zijn of haar gemeenschapsdienst zijn voeten veegt, moet gesanctioneerd kunnen worden door een tijdelijke schorsing en/of door een degradatie tot straatvegergemeenschapsdienst.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 12:04   #1478
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn verwerpelijk, en zouden inderdaad, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, moeten worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van hen aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem). Kinderopvanggemeenschapsdienst is een van de mogelijke vormen van gemeenschapsdienst die men hen kan laten doen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld.



Quote - zouden inderdaad, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, moeten worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van hen aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem.


ZODOENDE MENSEN JAREN EN JAREN TE VERPLICHTEN EN UIT TE BUITEN OM TEGEN HUN ZIN TE WERKEN WAT ZE NIET GRAAG DOEN.

DIT HEET SOCIALE MAATSCHAPPIJ ZEKERS lol hahahahahaha-

moge de dood en verzuurde verziekte mensen u verteren in uw maatschapij.

moge vele JONG VOLWASSENE U GELIJK MIJ UITLACHEN EN WAARHEID SCHRIJVEN HOE CONSERVATIEF EN EGOISTISCH BELGEN WEL EIGENLIJK ZIJN.

Nu al zijn er mensen die tegen hun ZIN eten,leven,werken en graag er een einde aan maken .......DAT JULLIE ALS DOMME NON SOCIALE POLITCI GELD AFNEMEN VAN ARME MENSEN DAS AL OVERDUIDENLIJK AAN DEZE POSTING.


LEEFLOON WORDT OPGETROKKEN WANT DIT LOON KLOPT NIET MET INDEXERINGEN EN ANDERE PRODUKTIEVE SECTOREN....Mé ANDERE WOORDEN MEN HEEFT "GEEN" VOELING MET DE WERKELIJKHEID.

Jonge belgische meisjes prostitueren zich om rond te komen !15..16 jaar ..... .

Dat er maar veel Dutroux's komen veel onrust en nog veeeel meer ziektes hetgeen al goe op weg is maar niet goed genoeg pas als ieder 1 tegen de grond en dood is ben ik content want hier lang blijven heeft toch al geen ZIN.


Voor de rijkere lobby-isten onder ons kijk eens door het raameke van uwen sjieken privé jet !

Alsge goed ziet zie je het ......een planeet met zwakke en gezonde mensen die op mekaars kap zitten voor politieke cijfertjes en imago op te krikken .




MURDER THEY WHROTE BY LAW; MURDER THEY WHROTE IN BLOOD.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 12:27   #1479
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Ja. Het groot kapitaal dat er eerst voor zorgt dat er geen werk meer is omdat zij naar ergens anders uitwijken omdat ze daar nog meer aan uitbuiting kunnen doen. Dan reklameren omdat er hier te veel werklozen zijn waardoor de lasten, waar ze dus eerst zelf voor gezorgd hebben, te groot zijn. Waardoor ze uitwijken om nog grotere winsten te maken, waardoor de werkloosheid nog toeneemt, waardoor de kosten nog hoger worden, enz. enz.
De cirkel is rond.
En wie ligt er aan de basis? Juist de geld honger van het grootkapitaal zelf.
Mensen als cynicus en consoorten staan er niet bij stil dat er geen werk meer is.
Een troost. Binnen afzienbare tijd zal er voor hen ook geen werk meer zijn. Alleen de multinationals zullen overleven en ik denk niet dat cynicus daar toe behoord?
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2005, 12:33   #1480
duncan
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: tijdenlijke plaats - weeral -
Berichten: 4.065
Standaard

En wie ligt er aan de basis? Juist de geld honger van het grootkapitaal zelf.
Mensen als cynicus en consoorten staan er niet bij stil dat er geen werk meer is.
quote -


EN POLITICI DIE CORRUPT DOEN MET CORRUPTE SCHOLEN EN DIENSTEN EN NON SOCIAAL KLEINE MENSEN UIT ZUIGEN EN BUITEN EN ALST NI GENOEG IS WERVEN ZE U AAN OM DAN TE ZEGGEN DAT JE NIET WERKEN KAN ....op DIE manier kan GEEN enkele belg werken en staat dat mooi op paipier met cijferkes naast maar ...vinden ze dan iemand?! NEEN men komt liever te kort en heeft liever een ja & neen knikkertje achter hun.

Dat hun honger er hun verteerd ik zelf en +- 1 miljioen arme burgers willen wel graag zo'n mensen af slachtend zwart maken en uit buiten gelijk ze doen.

OM TE BEGINNEN zijn politici niet sociaal voelend , gevaarlijk non plurealistisch en op de koop toe naief blind ten opzichte van binnenlandse en buitenlandse politiek.

HET LIEFST schieten ze samen met de rest van de aarde milijoenen de lucht dan ze te gebruiken voor de mensen.

Aktieve welvaard zekers hahahaha triestig !
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be