Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 24 mei 2006, 21:08   #321
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
tutututut

anwoorden aub

ge staat op repeat 1
probeer de resetknop es
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 25 mei 2006, 09:28   #322
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Shame on me,
t'is eigenlijk waar,
em is zelfs marokkanen gaan uitnodigen in hun thuisland
Een volledige zin zonder scheldwoorden, voorwaar een prestatie. Doe zo voort!
luc broes is offline  
Oud 25 mei 2006, 09:50   #323
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een volledige zin zonder scheldwoorden, voorwaar een prestatie. Doe zo voort!

beschouw jij vuilB al een scheldwoord ?

Het is niet meer dan een spotnaam voor een partij,
zoals er voor iedere partij spotnamen bestaan.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 25 mei 2006, 10:22   #324
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht

beschouw jij vuilB al een scheldwoord ?
Het is niet meer dan een spotnaam voor een partij,
zoals er voor iedere partij spotnamen bestaan.
Ik beschouw inderdaad een scheldwoord als een scheldwoord.
Maar voor jou is blijkbaar een scheldwoord een normaal woord.
luc broes is offline  
Oud 25 mei 2006, 12:20   #325
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Scheldwoord of spottende benaming voor een partij het blijft nu nog eender, als je die benaming eens gebruikt oké. Bij elke post dat VuilB gedoe is wel belachelijk. Is het niet mogelijk om op een deftig manier te discusiëren? Het lijkt hier wel een kindertuin.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 25 mei 2006, 14:08   #326
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Typisch
Het VuilB wordt veroordeeld wegens aanzetten tot haat. En zij vinden zichzelf het slachtoffer van een lastercampagne. Met name aangezwengeld door de werkelijke slachtoffers: de Marokkaanse minderheid die zichzelf geen burgerlijke partij had gesteld.

Het VuilB wordt gewezen op de morele verantwoordlijkheid die zij te dragen hebben. En ze vinden zichzelf het slachtoffer van een lastercampagne. Met name aangezwengeld door de Loge (de wát?).

Komt er ook wel eens iets zinigs uit jullie hoek?
Of enkel maar de scheldtirades, om vervolgens met het vingertje te wijzen omdat je zogezegd onheus bejegend wordt?

Het VuilB mag op dit moment een koekje van eigen deeg slikken. Hun goed recht. En beseffen dat de hoogtijdagen zijn geteld, want NIEMAND wil instaan voor moord.

Snel zeggen dat het aan de spelletjes ligt, of lijkt op Rwanda, is zoeken naar excuses. Dat is NOG STEEDS het ontwijken van de morele verantwoordelijkheid. Pas wanneer het VuilB durft te beseffen dat het mede verantwoordelijk is voor het gebeurde, zal ook de rest van Antwerpen, en de rest van Vlaanderen, met een gerust hart kunnen werken aan een verbroedering tussen de mensen.

VuilBek.


[SIZE=3]“Mephisto” , jullie vuilspuiters willen niet beseffen dat we in een wereld leven die onder invloed van mensen steeds evolueert. Deze evolutie is de laatste 50 jaren opgeschoven naar een méér agressieve mensen gemeenschap, deels te wijten aan de opvoeding, deels te wijten aan de ongecontroleerde immigratie, en voor een groot deel te wijten aan de politieke partijen, die alles in het werk stellen om aan de macht te kunnen blijven en weinig oog hebben voor de echte problemen waarmee we dagelijks geconfronteerd worden. [/SIZE]
[SIZE=3]U zowel als iedere burger deelt in de verantwoordelijkheid hiervan, dus denk eens even na vooraleer u anderen gaat beschuldigen van één en ander en vooral denk eens extra goed na, vooraleer u dingen neerschrijft waarvoor u zich later moet schamen en zal moeten toegeven dat u hebt bijgedragen tot méér onverdraagzaamheid. Zorg ervoor dat de politiekers geen verkeerde beslissingen nemen en verkeerde wetten stemmen, zoals die zgn anti-racisme-wetten. Zorg ervoor dat we het Vlaams Belang niet nodig hebben. Maar wat zie, lees en hoor ik: er is in dit land een zodanige toestand en sfeer gecreëerd en dit zowel van rechts als van links, dat samenleven steeds maar moeilijker wordt en gevaarlijker. Links is de grootste oorzaak van de ontstane situatie, door hun onwettig Cordon Sanitaire, waardoor vele mensen zich uitgesloten voelen en waar dus enkele onstabiele figuren dingen gaan doen die de situatie nog verergeren. Men had een juiste beslissing genomen als men het Vlaams Belang had opgenomen in de macht, want wat is er ondertussen al gebeurd, wel het Vlaams Belang is veroordeelt voor racisme, door een rechtbank die de machtspartijen steunt en dus is zo’n politieke uitspraak volledig af te keuren, want niet de politiek tezamen met het gerecht mag een politieke partij, van welke strekking ook veroordelen, dat moet de kiezer en hij alleen doen. Terecht dus dat het Vlaams Belang en ik en velen met mij zeggen dat dit een onterechte veroordeling was en zal blijven[/SIZE]

[SIZE=3]Als men de dagelijkse verhalen leest, van verbaal geweld en ander geweld, meestal gepleegd door mensen van Marokkaanse afkomst, dan moet men toch durven toegeven dat de overheid totaal verkeerd bezig is en veel te laks optreedt, ja zelf deze Marokkanen beschermd door een positieve discriminatie toe te passen wat een averechts effect tot gevolg heeft natuurlijk, met alle gevolgen daaraan verbonden. Dus die Marokkanen zetten aan tot het geweld en moeten durven toegeven dat zij oorzaak zijn van al het leed dat ze autochtonen aandoen en dus ook hun gemeenschap, want die wordt daarop afgerekend en dus zijn zij moreel verantwoordelijk en NIET het Vlaams Belang, die alleen deze problemen aankaart en waarvoor de andere partijen hunne kop in het zand blijven steken (hoelang nog?) [/SIZE]

[SIZE=3]We lossen de problemen NIET op door te blijven herhalen dat de anderen in fout zijn en dat de anderen moeten toegeven dat ze fouten begaan, maar zelf die woorden niet durven uitspreken, zelf niet willen toegeven dat ook zij fouten maken, ja zelfs niet willen toegeven dat ze de situatie nog erger maken[/SIZE]

[SIZE=3]Ongetwijfeld gaat het Vlaams Belang nog stemmen winnen tijdens de twee eerstvolgende verkiezingen, want vele mensen zien ook het slechte beleid van de machtspolitiekers, vele mensen weten ook dat niet alleen het Vlaams Belang met de vinger moet worden gewezen maar ook de andere partijen en vooral de progressieven (SP.a/Spirit en Groen), vele mensen zien ook het averechts effect van het Cordon Sanitaire, dat oorzaak is van veel kwaad. [/SIZE]

[SIZE=3]Het Vlaams Belang alleen moet niet gaan zeggen dat zij en zij alleen moreel verantwoordelijk zijn, neen alle partijen en gezamenlijk moeten ze dit doen, na een ernstig gesprek tussen alle partijen rond de tafel!! vanzelfsprekend, en niet zoals nu gebeurd, ieder vertelt zijn gekleurd verhaal met als enig doel, macht en verketteren van één partij, daardoor vele mensen voor schut zettende, en tegen mekaar opzettende.[/SIZE]

[SIZE=3]Als vele politiekers blijven geloven in deze onvruchtbare strategie, van het opzetten tegen elkaar, dan vrees ik dat we nog ergere dingen gaan meemaken!! [/SIZE]
[SIZE=3]Er zijn hoopvolle reacties te horen van sommige politiekers, die het begrepen hebben! , maar die ook nu nog verguisd worden, toch eenmaal hun stem zullen kunnen verheffen. Ik hoop dan ook dat dit niet te lang op zich laat wachten!! [/SIZE]
MisterXYZ is offline  
Oud 25 mei 2006, 14:12   #327
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Never mind....
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 25 mei 2006 om 14:14.
Amon_Re is offline  
Oud 25 mei 2006, 14:53   #328
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
We lossen de problemen NIET op door te blijven herhalen dat de anderen in fout zijn en dat de anderen moeten toegeven dat ze fouten begaan, maar zelf die woorden niet durven uitspreken, zelf niet willen toegeven dat ook zij fouten maken, ja zelfs niet willen toegeven dat ze de situatie nog erger maken
Dovemans gesprekken in de media: Wat me tegenstaat, is de leegte van al die gesprekken. Men toont niets aan men zegt maar, men veronderstelt maar. De waarheid dat is de mening van veel mensen die hetzelfde zeggen of mogen zeggen, zonder bewijs, zonder iets aan te tonen. In onze maatschappij bestaat er voor iedereen wel een doelgroep waar men een hekel aan heeft. Heel wat mensen mijden bepaalde buurten dat is niet normaal. Mensen doden is niet normaal, toestanden beschrijven en aanklagen is dat wel. Als morgen iemand een PS’s gaat afknallen omdat de media die mensen als corrupt heeft beschreven is dat dan de schuld van de media? Die jongen die met een geweer rondloopt omdat hij zijn lief kwijt is heeft duidelijk veel naar de media geluisterd. Is dan de media verantwoordelijk. Volgens de media niet. Ik denk dat men dik in zijn eigen vel aan het snijden is. Stigmatiseren en tegelijk dingen doen die een stap verder gaan. Wanneer gaat men nu eens eindelijk een ernstig gesprek beginnen.


Rogier
Rogier is offline  
Oud 25 mei 2006, 15:37   #329
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
jullie vuilspuiters willen niet beseffen dat we in een wereld leven die onder invloed van mensen steeds evolueert. Deze evolutie is de laatste 50 jaren opgeschoven naar een méér agressieve mensen gemeenschap, deels te wijten aan de opvoeding, deels te wijten aan de ongecontroleerde immigratie, en voor een groot deel te wijten aan de politieke partijen, die alles in het werk stellen om aan de macht te kunnen blijven en weinig oog hebben voor de echte problemen waarmee we dagelijks geconfronteerd worden.

Hier staat in een paar zinnen waar het om gaat.
Knuppel is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:41   #330
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik beschouw inderdaad een scheldwoord als een scheldwoord.
Maar voor jou is blijkbaar een scheldwoord een normaal woord.
Leg mij dan eens uit waar de grens ligt tussen een spotnaam
en een scheldwoord, blijkbaar heb ik daar nood aan
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:43   #331
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Scheldwoord of spottende benaming voor een partij het blijft nu nog eender, als je die benaming eens gebruikt oké. Bij elke post dat VuilB gedoe is wel belachelijk. Is het niet mogelijk om op een deftig manier te discusiëren? Het lijkt hier wel een kindertuin.
bij elke post word ik door sommigen een vuile hangmataddept genoemd
en een "rooie", extreem linkse,
zelfs al weerleg je dit allemaal met gemak.
Al ergens gelezen dat ik me daardoor uitgescholden voel ?
Ten hoogste vals beschuldigd.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:48   #332
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
[SIZE=3]“Mephisto” , jullie vuilspuiters willen niet beseffen dat we in een wereld leven die onder invloed van mensen steeds evolueert. Deze evolutie is de laatste 50 jaren opgeschoven naar een méér agressieve mensen gemeenschap, deels te wijten aan de opvoeding, deels te wijten aan de ongecontroleerde immigratie, en voor een groot deel te wijten aan de politieke partijen, die alles in het werk stellen om aan de macht te kunnen blijven en weinig oog hebben voor de echte problemen waarmee we dagelijks geconfronteerd worden. [/SIZE]
[SIZE=3]U zowel als iedere burger deelt in de verantwoordelijkheid hiervan, dus denk eens even na vooraleer u anderen gaat beschuldigen van één en ander en vooral denk eens extra goed na, vooraleer u dingen neerschrijft waarvoor u zich later moet schamen en zal moeten toegeven dat u hebt bijgedragen tot méér onverdraagzaamheid. Zorg ervoor dat de politiekers geen verkeerde beslissingen nemen en verkeerde wetten stemmen, zoals die zgn anti-racisme-wetten. Zorg ervoor dat we het Vlaams Belang niet nodig hebben. Maar wat zie, lees en hoor ik: er is in dit land een zodanige toestand en sfeer gecreëerd en dit zowel van rechts als van links, dat samenleven steeds maar moeilijker wordt en gevaarlijker. Links is de grootste oorzaak van de ontstane situatie, door hun onwettig Cordon Sanitaire, waardoor vele mensen zich uitgesloten voelen en waar dus enkele onstabiele figuren dingen gaan doen die de situatie nog verergeren. Men had een juiste beslissing genomen als men het Vlaams Belang had opgenomen in de macht, want wat is er ondertussen al gebeurd, wel het Vlaams Belang is veroordeelt voor racisme, door een rechtbank die de machtspartijen steunt en dus is zo’n politieke uitspraak volledig af te keuren, want niet de politiek tezamen met het gerecht mag een politieke partij, van welke strekking ook veroordelen, dat moet de kiezer en hij alleen doen. Terecht dus dat het Vlaams Belang en ik en velen met mij zeggen dat dit een onterechte veroordeling was en zal blijven[/SIZE]

[SIZE=3]Als men de dagelijkse verhalen leest, van verbaal geweld en ander geweld, meestal gepleegd door mensen van Marokkaanse afkomst, dan moet men toch durven toegeven dat de overheid totaal verkeerd bezig is en veel te laks optreedt, ja zelf deze Marokkanen beschermd door een positieve discriminatie toe te passen wat een averechts effect tot gevolg heeft natuurlijk, met alle gevolgen daaraan verbonden. Dus die Marokkanen zetten aan tot het geweld en moeten durven toegeven dat zij oorzaak zijn van al het leed dat ze autochtonen aandoen en dus ook hun gemeenschap, want die wordt daarop afgerekend en dus zijn zij moreel verantwoordelijk en NIET het Vlaams Belang, die alleen deze problemen aankaart en waarvoor de andere partijen hunne kop in het zand blijven steken (hoelang nog?) [/SIZE]

[SIZE=3]We lossen de problemen NIET op door te blijven herhalen dat de anderen in fout zijn en dat de anderen moeten toegeven dat ze fouten begaan, maar zelf die woorden niet durven uitspreken, zelf niet willen toegeven dat ook zij fouten maken, ja zelfs niet willen toegeven dat ze de situatie nog erger maken[/SIZE]

[SIZE=3]Ongetwijfeld gaat het Vlaams Belang nog stemmen winnen tijdens de twee eerstvolgende verkiezingen, want vele mensen zien ook het slechte beleid van de machtspolitiekers, vele mensen weten ook dat niet alleen het Vlaams Belang met de vinger moet worden gewezen maar ook de andere partijen en vooral de progressieven (SP.a/Spirit en Groen), vele mensen zien ook het averechts effect van het Cordon Sanitaire, dat oorzaak is van veel kwaad. [/SIZE]

[SIZE=3]Het Vlaams Belang alleen moet niet gaan zeggen dat zij en zij alleen moreel verantwoordelijk zijn, neen alle partijen en gezamenlijk moeten ze dit doen, na een ernstig gesprek tussen alle partijen rond de tafel!! vanzelfsprekend, en niet zoals nu gebeurd, ieder vertelt zijn gekleurd verhaal met als enig doel, macht en verketteren van één partij, daardoor vele mensen voor schut zettende, en tegen mekaar opzettende.[/SIZE]

[SIZE=3]Als vele politiekers blijven geloven in deze onvruchtbare strategie, van het opzetten tegen elkaar, dan vrees ik dat we nog ergere dingen gaan meemaken!! [/SIZE]
[SIZE=3]Er zijn hoopvolle reacties te horen van sommige politiekers, die het begrepen hebben! , maar die ook nu nog verguisd worden, toch eenmaal hun stem zullen kunnen verheffen. Ik hoop dan ook dat dit niet te lang op zich laat wachten!! [/SIZE]
Je hebt groot gelijk wat die evolutie betreft,
niet wat de oorzaken ...

60 jaar geleven was er een verschrikkelijk dieptepunt in het geweld:
extreem rechts.
Met de onthoofding van extreem rechts was het afgelopen,
en kon de samenleving weer herstellen.
Resultaat: een samenleving waar extreem rechts geen voedingsbodem had
en waar het, zoals je zelf aangeeft, relatief vreedzaam was.

Wanneer beginnen de problemen ?
Met de aankomst van nieuwe migranten ?
Nope ...
Die zijn van alle tijden, en waren er ook 50 jaar geleden,
net als nu.

Hmmm, what else ?
De heropkomst van extreem rechts ?
Hmmm, daar hebben we een punt ...
Met de opkomst van extreem rechts de laatste 20 jaar,
de haat en paniek die onder de bevolking wordt gezaaid,
glijd de samenleving weer af naar een bende egoïsten die
iedere niet-vlaming als een potentiële vijand beziet en behandeld.
Extreem rechts blijft maar groeien,
het geweld, onveiligheidsgevoel, haat, verzuring, noem maar op, ook ...

Oorzaak en gevolg,
maar dat draait extreem rechts wel graag eens om.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:50   #333
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hier staat in een paar zinnen waar het om gaat.
In de ogen van een bende extreem paranoiä dan toch ...
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:55   #334
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard vreemdelingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Je hebt groot gelijk wat die evolutie betreft,
niet wat de oorzaken ...

60 jaar geleven was er een verschrikkelijk dieptepunt in het geweld:
extreem rechts.
Met de onthoofding van extreem rechts was het afgelopen,
en kon de samenleving weer herstellen.
Resultaat: een samenleving waar extreem rechts geen voedingsbodem had
en waar het, zoals je zelf aangeeft, relatief vreedzaam was.

Wanneer beginnen de problemen ?
Met de aankomst van nieuwe migranten ?
Nope ...
Die zijn van alle tijden, en waren er ook 50 jaar geleden,
net als nu.

Hmmm, what else ?
De heropkomst van extreem rechts ?
Hmmm, daar hebben we een punt ...
Met de opkomst van extreem rechts de laatste 20 jaar,
de haat en paniek die onder de bevolking wordt gezaaid,
glijd de samenleving weer af naar een bende egoïsten die
iedere niet-vlaming als een potentiële vijand beziet en behandeld.
Extreem rechts blijft maar groeien,
het geweld, onveiligheidsgevoel, haat, verzuring, noem maar op, ook ...

Oorzaak en gevolg,
maar dat draait extreem rechts wel graag eens om.
De overdreven aanwezigheid van vreemdelingen en de liberale maatschappij zijn de oorzaak van de criminaliteit.Extreemrechts is de oplossing voor vele problemen van de liberale maatschappij.
kingtiger is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:57   #335
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Leg mij dan eens uit waar de grens ligt tussen een spotnaam
en een scheldwoord, blijkbaar heb ik daar nood aan
Een scheldwoord is kwetsend bedoeld, met een gemene ondertoon. Een spotnaam dient om te riducaliseren, op een grappige wijze iemand of iets te kijk zetten. Er is een vage grens tussen de twee, aan ieder voor zich om uit te maken hoe iets bedoeld is of hoe iets overkomt.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:59   #336
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De overdreven aanwezigheid van vreemdelingen en de liberale maatschappij zijn de oorzaak van de criminaliteit.Extreemrechts is de oplossing voor vele problemen van de liberale maatschappij.
Dat hebben ze in het verleden bewezen, ja
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:01   #337
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Een scheldwoord is kwetsend bedoeld, met een gemene ondertoon. Een spotnaam dient om te riducaliseren, op een grappige wijze iemand of iets te kijk zetten. Er is een vage grens tussen de twee, aan ieder voor zich om uit te maken hoe iets bedoeld is of hoe iets overkomt.
Inderdaad, aan eenieder uit te maken ...
Ik maak uit en heb nog zelf altijd te vertellen wat ik bedoel met mijn woorden,
of ...
weten mijn discussiegenoten plots al beter dan ik wat ik bedoel ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:07   #338
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Inderdaad, aan eenieder uit te maken ...
Ik maak uit en heb nog zelf altijd te vertellen wat ik bedoel met mijn woorden,
of ...
weten mijn discussiegenoten plots al beter dan ik wat ik bedoel ?
Uiteraard heb ik ooit het tegendeel beweerd? Maar om altijd maar door te drammen over dat VuilB is een beetje triestig. Het kan toch zo moeilijk niet zijn om op een deftige en waardige manier te discusieren, of het nu om politiek, religie of voetbal gaat. Men hoeft het niet eens te zijn met iemand maar daarvoor moet je iets of iemand niet respectloos behandelen. Vooral de herhalend factor... ik heb zo iets van: ja het is goed we weten het ondertussen wel...
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:08   #339
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Leg mij dan eens uit waar de grens ligt tussen een spotnaam
en een scheldwoord, blijkbaar heb ik daar nood aan
Blijkbaar wel, ja!
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2006, 11:37   #340
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Je hebt groot gelijk wat die evolutie betreft,
niet wat de oorzaken ...

60 jaar geleven was er een verschrikkelijk dieptepunt in het geweld:
extreem rechts.
Met de onthoofding van extreem rechts was het afgelopen,
en kon de samenleving weer herstellen.
Resultaat: een samenleving waar extreem rechts geen voedingsbodem had
en waar het, zoals je zelf aangeeft, relatief vreedzaam was.

Wanneer beginnen de problemen ?
Met de aankomst van nieuwe migranten ?
Nope ...
Die zijn van alle tijden, en waren er ook 50 jaar geleden,
net als nu.

Hmmm, what else ?
De heropkomst van extreem rechts ?
Hmmm, daar hebben we een punt ...
Met de opkomst van extreem rechts de laatste 20 jaar,
de haat en paniek die onder de bevolking wordt gezaaid,
glijd de samenleving weer af naar een bende egoïsten die
iedere niet-vlaming als een potentiële vijand beziet en behandeld.
Extreem rechts blijft maar groeien,
het geweld, onveiligheidsgevoel, haat, verzuring, noem maar op, ook ...

Oorzaak en gevolg,
maar dat draait extreem rechts wel graag eens om.
Grapjas!
Na extreem rechts geweld had je in Oost-Europa extreem links geweld. Het begon wat meer naar het oosten met miljoenen doden en het eindresultaat was een paar keer groter dan dat wat extreem rechts had kunnen aanrichten. Het ging wel over een veel groter gebied en het duurde ook veel langer.
Men heeft dat ideologisch beter kunnen verwerken omdat iedereen de hoop had opgegeven dat er ooit een einde aan zou komen. Puur om te overleven heeft men verdrongen wat links aangericht heeft. In Oost-Europa lopen er nog duizenden linksen rond met bloed aan hun handen. In dit land heeft links ook mooie tijden gekend, De huidige politieke cultuur is daar een gevolg van. Stigmatiseren van bevolkingsgroepen was een geliefde bezigheid van links. Ik kom uit een links gezin, ik weet hoe dat in zijn werk ging. Het was gewoon een nationale sport en men had toen ook een soort cordon sanitair. De toenmalige volksunie was daar het slachtoffer van. Je had toen de traditionele partijen en partijen zoals de volksunie. De vreemdelingen vormden geen probleem of in zeer beperkte mate en slechten waren de fascisten. De volksunie kon men uitschakelen door ze in het beleid te betrekken waardoor heel wat kiezers zich van de partij afkeerden.
Na de uitschakeling van de volksunie dacht men terug te keren naar het oude systeem waarbij macht en voordelen verdeeld werden onder de traditionele partijen. Het Vlaams Blok en nu het VB werden onmiddellijk gestigmatiseerd. Stigmatiseren werkt goed als men oplossingen kan aanbieden, de bevolking kan overtuigen en de problemen aankan. De klokkenluiders zijn dan overbodig en kunnen niet overtuigen. Men is teveel in de eigen ideologie gaan geloven zonder aan te tonen dat men de problemen aankon. Bovendien leent het Belgische model met zijn deelstaten zich niet voor een eenvoudig en krachtdadig optreden. Wat we nu meemaken is de mislukking van een ideologisch en politiek model. Best mogelijk dat de groei van het VB even tot stilstand komt. Komen er geen oplossingen, komt er geen krachtig beleid dan gaat die groei verder. Wat we nu meemaken is, iedereen toont nog eventjes zijn goede wil. Wordt het niet anders dan glijden we verder af. Fatalistisch of niet dit is de toestand.

Rogier
Rogier is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be