Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2006, 10:38   #21
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Een multiculturele samenleving is gewoon een FEIT; je kan daar niet voor of tegen zijn... Het feit dat een samenleving mensen van heinde en verre aantrekt is een teken dat het er goed leven en werken is.

Een andere vraag is echter welk multiculturele "model" je voorstaat. D�*�*r zit het echte angeltje... In onze verzorgingsstaat komen inwijkelingen niet enkel (en velen zelfs helemaal niet) af op de economische opportuniteiten, maar op de mogelijkheid om van de vleespotten te profiteren die wij zo naïef te grabbel gooien. Gevolg: heel wat inwijkelingen zijn helemaal niet naar hier gekomen met de idee om een bijdrage te leveren tot deze samenleving. Zij komen naar hier om te genieten van een door-en-door pervers herverdelingssysteem. En dat systeem subsidieert hen dan nog in hun weigering om zich te integreren. Waarom zouden ze ook? Het brengt hen geen eurocent meer op. En d�*�*r ligt de kiem van alle problemen. Niet bij de culturele eigenheid van die mensen, niet bij hun geloofsovertuiging, niet bij hun mentaliteit... Maar bij onze onnozelheid en naïviteit. (lees: de onnozelheid en criminele naïviteit van onze politici, maar aangezien een volk de politici krijgt die het verdient....)

D�*t verwijt ik ook het VB; het richt z'n pijlen op mensen die enkel gebruik maken van de faciliteiten die zo rijkelijk in hun richting worden gesmeten. Verander het systeem en het merendeel van de samenlevingsproblemen zal zich uiteindelijk (niet zonder de nodige strubbelingen, de ziekte sleept immers al veel te lang aan) vanzelf oplossen zonder naar racistische dwaasheden te moeten grijpen.
Je vergeet wel dat onze maatschappij zo goed is om in te leven door dezelfde faciliteiten. Jij wil slachtoffers van het neoliberaal offensief straffen omdat er een kleine groep fraudeert. Dat noem ik pas een ziekelijke redenering.
Btw, wanneer je op die manier de kloof tussen rijk en arm zal polariseren, zal het racisme zeker niet afnemen. Daarvoor zijn nu net iets teveel studies gepubliceerd over dat verband.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:40   #22
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Je vergeet wel dat onze maatschappij zo goed is om in te leven door dezelfde faciliteiten. Jij wil slachtoffers van het neoliberaal offensief straffen omdat er een kleine groep fraudeert. Dat noem ik pas een ziekelijke redenering.
Btw, wanneer je op die manier de kloof tussen rijk en arm zal polariseren, zal het racisme zeker niet afnemen. Daarvoor zijn nu net iets teveel studies gepubliceerd over dat verband.
De SZ is geen herverdelingsmachine. Wie armoe lijdt kan beroep doen op de echte herverdeling via het OCMW. Laten we die distinctie maar eens duidelijk beginnen trekken. Een hele resem perversiteiten zou op slag uit de wereld zijn.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:43   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Multiculturele samenleving wil dus zeggen : alle culturen evenwaardig.

Maar dat zou dan ook willen zeggen dat bvb. islams een ander rechtssysteem zouden mogen hebben dan het onze. Want anders zou hun cultuur niet als evenwaardig beschouwd worden. Dus dat wil dan zeggen dat de sharia bvb hier ook zou moeten toegepast worden....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:43   #24
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
De SZ is geen herverdelingsmachine. Wie armoe lijdt kan beroep doen op de echte herverdeling via het OCMW. Laten we die distinctie maar eens duidelijk beginnen trekken. Een hele resem perversiteiten zou op slag uit de wereld zijn.
Natuurlijk is de SZ een herverdelingsmechanisme, wat zou het anders zijn? De giften van sinterklaas?

De arbeider heeft recht op een volwaardig herverdelingsysteem, zonder hem kan je op een vuilnisbelt dergelijke praat verkopen. Ik heb nog liever een fascist dan een volksverlakker zoals jij.

Doet mij eraan denken: http://forum.politics.be/showthread.php?t=53241
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 4 juli 2006 om 10:44.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:49   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

En dat zou bvb ook willen zeggen dat als er hier een koppensneller uit Papoea komt wonen die zijn cultuur ook zou mogen uitoefenen... ?

We gaan toch niemand discrimineren he...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:50   #26
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Volgende stap: niet alleen deportatie van islamieten, maar ook van Nederlanders, Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Engelsen, Aziaten, Amerikanen, enz...?

Want dat is OOK multicul...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:51   #27
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Natuurlijk is de SZ een herverdelingsmechanisme, wat zou het anders zijn? De giften van sinterklaas?

De arbeider heeft recht op een volwaardig herverdelingsysteem, zonder hem kan je op een vuilnisbelt dergelijke praat verkopen. Ik heb nog liever een fascist dan een volksverlakker zoals jij.

Doet mij eraan denken: http://forum.politics.be/showthread.php?t=53241
Dat herverdelingsmechanisme is goed en nodig maar is berekend op de inwoners van het land en niet op duizenden die van overal ter wereld mee komen graaien naar de centen en de voordelen. Maakt niet uit dat ze zich achteraf "Belgen" noemen omdat men ze wat papiertjes in hun handen heeft gestopt... De verhouding tussen diegenen die hier nuttig zijn en zich aanpassen tov de velen die hier alleen komen zitten meeprofiteren klopt niet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:52   #28
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Natuurlijk is de SZ een herverdelingsmechanisme, wat zou het anders zijn? De giften van sinterklaas?

De arbeider heeft recht op een volwaardig herverdelingsysteem, zonder hem kan je op een vuilnisbelt dergelijke praat verkopen. Ik heb nog liever een fascist dan een volksverlakker zoals jij.

Doet mij eraan denken: http://forum.politics.be/showthread.php?t=53241
De SZ behoort toe aan diegenen die ertoe bijdragen. Het is de rooie dievenbende die de kassen geplunderd heeft en de samenleving heeft opgezadeld met een onwerkbaar/onleefbaar systeem. En geleidelijk begint duidelijk te worden wat al decennialang werd voorspeld: den arbeider heeft zwaar afgedragen voor niks, nougabollen. Wacht maar tot de volgende generatie zich gaat aanmelden voor het wettelijk pensioen. Ik hoef niks te bewijzen, de tijd geeft me gelijk, kameradski.

De correctie komt eraan en het zal niet in rooie richting zijn... Misschien krijg je nog wel gelijk en mag je binnekort feestvieren met de fascisten. Zo ver liggen jullie standpunten dan weer niet uiteen.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.


Laatst gewijzigd door Desiderius : 4 juli 2006 om 10:53.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:53   #29
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Volgende stap: niet alleen deportatie van islamieten, maar ook van Nederlanders, Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Engelsen, Aziaten, Amerikanen, enz...?

Want dat is OOK multicul...
Mensen uit andere landen die naar belgë emigreren kan je niet tegenhouden, maar wat is er mis met onze cultuur dat ze die niet willen aannemen en persé hunne cultuur willen promoten.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:54   #30
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
En jij denkt dat als iedereen blank en bang is, dat je dan alle kwaad hebt uitgebannen?
Hé laat hen, ze waren nu eens zo goed aan het dromen...8)
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:55   #31
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Wat is er in feite mis mee dat een stelende islamiet hier zijn hand zou afgehakt worden.... ????
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:55   #32
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat herverdelingsmechanisme is goed en nodig maar is berekend op de inwoners van het land en niet op duizenden die van overal ter wereld mee komen graaien naar de centen en de voordelen. Maakt niet uit dat ze zich achteraf "Belgen" noemen omdat men ze wat papiertjes in hun handen heeft gestopt... De verhouding tussen diegenen die hier nuttig zijn en zich aanpassen tov de velen die hier alleen komen zitten meeprofiteren klopt niet...
Dat is het punt niet. Desiderius wil zijn neoliberaal plan laten doordrukken door het racisme gelijk te stellen aan het herverdelingsysteem. De Vlaamse arbeiders verliezen hun rechten omdat de neoliberale kaste kennelijk het voordeel inziet om de fraude van een klein gedeelte te legitimeren als het falen van het geheel.

Een stompzinnige redenering, en tevens ook een waarschuwing dat je met VB-retoriek ook wel eens in eigen been kan bijten.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:56   #33
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Multicul draait dus gewoon om centen..... ?
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:58   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Mensen uit andere landen die naar belgë emigreren kan je niet tegenhouden, maar wat is er mis met onze cultuur dat ze die niet willen aannemen en persé hunne cultuur willen promoten.
Dat is net het probleem van één groep, dat is wat wij nu allang zo willen duidelijk maken! Met Aziaten last? Neen? Italianen? Neen?
Maar als we over moslims beginnen, ai ai...
Tuurlijk zit daar een probleem, maar ik wist niet dat zij ook ALLE migranten vertegenwoordigen... en op dat vlak zijn sommigen zo kortzichtig dat ik heb een nieuwe bril aanraad.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:58   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Multiculturele samenleving wil dus zeggen : alle culturen evenwaardig.

Maar dat zou dan ook willen zeggen dat bvb. islams een ander rechtssysteem zouden mogen hebben dan het onze. Want anders zou hun cultuur niet als evenwaardig beschouwd worden. Dus dat wil dan zeggen dat de sharia bvb hier ook zou moeten toegepast worden....
evenwaardig zolang ze de wetten volgen. zo moeilijk om te begrijpen??
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:58   #36
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
he wij zijn niet diegenen die zeggen dat het een noodzaak is

Wat ik wel weet is wat een samenleving met een leitcultuur. Volgens jullie is de multicul een feit ..; dus neem ik aan dat we vandaag in een multiculturele samenleving leven en 30 jaar terug niet.

Nu vraag ik me af ofdat het een noodzaak is dat we ook de islam massaal financieren? Ofdat het een noodzaak is dat de multicul een ongeziene verhoging vand e criminaliteit met zich mee heeft gebracht? is het nodig dat er een inquisitecentrum wordt opgericht om ervoor te zorgen dat iedereen zoch multicultureel gedraagt?

En dan nu de voordelen...
Geen enkel geloof moet gefinancierd kunnen worden.

'de multicul' heeft geen ongeziene verhoging van de criminaliteit gebracht, mensen met lage sociaal-economische status die zelf ook het slachtoffer waren van een laks integratiebeleid hebben daar mss toe bijgedragen.

Er is helemaal geen 'inquisitecentrum' opgericht om ervoor te zorgen dat iedereen zich multicultureel gedraagd.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:59   #37
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
evenwaardig zolang ze de wetten volgen. zo moeilijk om te begrijpen??
dus jij stelt onze wetten boven die van hen ??? Dan ben je een racist he.

Je moet kiezen he. Je kiest ofwel de multicul met al zijn voor en nadelen... ofwel zeg je neen in Vlaanderen is het de Vlaamse cultuur en zijn wetten die het voor het zeggen hebben.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 juli 2006 om 11:00.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:00   #38
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wat is er in feite mis mee dat een stelende islamiet hier zijn hand zou afgehakt worden.... ????
Oh dan ben je pas een beter mens!
Doe gewoon hetzelfde als hen... maar je bent dan wel geen haar beter8)
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:00   #39
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
De SZ behoort toe aan diegenen die ertoe bijdragen. Het is de rooie dievenbende die de kassen geplunderd heeft en de samenleving heeft opgezadeld met een onwerkbaar/onleefbaar systeem. En geleidelijk begint duidelijk te worden wat al decennialang werd voorspeld: den arbeider heeft zwaar afgedragen voor niks, nougabollen. Wacht maar tot de volgende generatie zich gaat aanmelden voor het wettelijk pensioen. Ik hoef niks te bewijzen, de tijd geeft me gelijk, kameradski.

De correctie komt eraan en het zal niet in rooie richting zijn... Misschien krijg je nog wel gelijk en mag je binnekort feestvieren met de fascisten. Zo ver liggen jullie standpunten dan weer niet uiteen.
Wanneer de werkloosheid structureel hoger wordt, dan is dat de schuld van uw neoliberaal kapitalisme, citoyen, en niet van de solidariteit tussen de Vlaamse arbeiders. En dus zullen we het gestolen geld (de meeste winsten worden niet geherïnvesteerd) moeten zoeken waar het zit, bij de kapitalistische kaste.

Wel, alleszins bedankt dat jij duidelijk bewijst dat de volkssouvereiniteit en de volkswil voor jou niets betekenen. Alleen de kleine groep van individuen telt, de winsten moeten accumuleren op de ellende van de grootste groep. Als ik dan in dat opzicht niet zoveel zou verschillen van een fascist, so be it. Ik heb tenminste respect voor degenen die de meerwaarde produceren.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:00   #40
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Oh dan ben je pas een beter mens!
Doe gewoon hetzelfde als hen... maar je bent dan wel geen haar beter8)
zijn wij beter dan... ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be