Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2007, 15:54   #1
ECB
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 2
Standaard De gevangenis

Ik zou graag willen weten, wat jullie denken van de Belgische gevangenissen. Wordt het werk goed gedaan bij ons? Ik heb intervieuws gezien van gedetineerde en bij iedereen kwam altijd dezelfde opmerling terug... ze vragen meer steun binnen de gevangenis. Hoe kunnen ze zich terug integreren in de maatschappij indien ze buiten komen zonder een cent op zak te hebben? Moet er volgens jullie geen beter systeem uitgevonden worden, zodat die mensen terug een normaal leven kunnen leiden wanneer ze buitenkomen? Denken jullie dat er al genoeg wordt gedaan voor de gedetineerde en dat ze maar moeten zwijgen want het zijn criminelen?

Ik hoop dat jullie massaal gaan reageren en mij misschien een beetje gaan helpen met het opmaken van een mening...

Laatst gewijzigd door ECB : 21 maart 2007 om 15:58.
ECB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 15:58   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Het belgisch gevangeniswezen is een schande - het is een punt waarbij ons land regelmatig aangeklaagd wordt door Amnesty International.
Nog wraakroepender is het feit dat geesteszieken en minderjarigen gewoon in deze ellendige omstandheden gedumpt worden met gewone criminelen.

Deze toestand fundamenteel verhelpen is een programmapunt dat absoluut op de agenda moet staan bij een volgende regeringsvorming, desnoods mag het gevangeniswezen nog "gesplitst" worden in Federale, Gewestelijke gevangenissen al naargelang de graad van criminaliteit..

Vermits alles in dit land eerst en vooral communautair moet zijn alvorens opgelost te geraken is dit misschien de enig juiste weg...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:03   #3
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

De meeste gevangenissen hier bij ons zijn luxe gevangenissen buiten een paar uitzonderingen als merksplas.
Mijn mening;alles gevangenissen of zo goed als alle mogen van mij gerust zoals merksplas zijn.
Ze zijn hier veel te laks en het is erg dat mensen als een dutroux als ze willen playstion hebben/kunnen spelen,tv kijken,internetten en noem maar op.

Mensen die een vijs mankeren horen in een gesloten instelling en uiteraard niet bij criminelen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 16:04   #4
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ECB Bekijk bericht
Ik zou graag willen weten, wat jullie denken van de Belgische gevangenissen. Wordt het werk goed gedaan bij ons? Ik heb intervieuws gezien van gedetineerde en bij iedereen kwam altijd dezelfde opmerling terug...
Ze moeten niet zagen. Als ze braaf waren geweest dan zaten ze niet in de gevangenis.
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 17:36   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

De gevangenissen moesten hier zo schandelijk zijn, zoadat je het nooit van uw leven zult vergeten en dat ge er alles aan zult doen om er nooit meer in te geraken. Waar was de tijd van de kerkers... koud, vochtig, eenzaam, water en brood, desnoods nog een kettingbol aanhangen!
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 17:46   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Ze moeten niet zagen. Als ze braaf waren geweest dan zaten ze niet in de gevangenis.
Dat moet je dan eens zeggen tegen mensen die jaren in voorarrest zitten en dan worden vrijgesproken. De kans is groot dat je dan wat peren tegen je gezicht krijgt.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 17:48   #7
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
De meeste gevangenissen hier bij ons zijn luxe gevangenissen buiten een paar uitzonderingen als merksplas.
.
Noem er is een paar op dan, van die luxe gevangenissen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 17:51   #8
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
De gevangenissen moesten hier zo schandelijk zijn, zoadat je het nooit van uw leven zult vergeten en dat ge er alles aan zult doen om er nooit meer in te geraken. Waar was de tijd van de kerkers... koud, vochtig, eenzaam, water en brood, desnoods nog een kettingbol aanhangen!
De gevangenissen hier ZIJN een schande.

Koud? Ja want de verwarming is kapot.
Vochtig? Dat zou je kunnen stellen in een cel met bloed, schimmel en stront tegen de muren.
Water en brood? Soms dat zelfs niet. Sorry jongens, geen eten vandaag want er is geen. Morgen misschien.

Edit: Eenzaam? Nee dat niet, niet in een één persoonscel met vier gevangenen er in.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 21 maart 2007 om 17:52.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 18:41   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De gevangenissen hier ZIJN een schande.
Citaat:
Koud? Ja want de verwarming is kapot.
Toch ideaal, de eerste echte maatregel tegen het broeikaseffect van de Belgische regering


Citaat:
Vochtig? Dat zou je kunnen stellen in een cel met bloed, schimmel en stront tegen de muren.
Wie heeft die stront en bloed tegen de muur gesmeerd? En die schimmel, was die er voor het bloed en strontsmeren?

Citaat:
Water en brood? Soms dat zelfs niet. Sorry jongens, geen eten vandaag want er is geen. Morgen misschien.
Wees blij, als ik baas was hadden de gevangen ervoor mogen werken, voor dat water, oudbakken brood en vitaminepillen.

Citaat:
Eenzaam? Nee dat niet, niet in een één persoonscel met vier gevangenen er in.
Da's beter dan een isoleercel.
Trouwens, ik dacht dat er cellen teveel waren. Zelfs Dutroux kreeg 2 cellen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 18:42   #10
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Schaf dat toch gewoon af.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 18:44   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het belgisch gevangeniswezen is een schande - het is een punt waarbij ons land regelmatig aangeklaagd wordt door Amnesty International.
Nog wraakroepender is het feit dat geesteszieken en minderjarigen gewoon in deze ellendige omstandheden gedumpt worden met gewone criminelen.

Deze toestand fundamenteel verhelpen is een programmapunt dat absoluut op de agenda moet staan bij een volgende regeringsvorming, desnoods mag het gevangeniswezen nog "gesplitst" worden in Federale, Gewestelijke gevangenissen al naargelang de graad van criminaliteit..

Vermits alles in dit land eerst en vooral communautair moet zijn alvorens opgelost te geraken is dit misschien de enig juiste weg...
Amnesty zou misschien kunnen klagen over de gevangenissen van China en Rusland, maar dan zouden ze daar zelf invliege .

Dus zo erg zullen de belgische wel niet zijn
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 18:50   #12
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De gevangenissen hier ZIJN een schande.

Koud? Ja want de verwarming is kapot.
Vochtig? Dat zou je kunnen stellen in een cel met bloed, schimmel en stront tegen de muren.
Water en brood? Soms dat zelfs niet. Sorry jongens, geen eten vandaag want er is geen. Morgen misschien.

Edit: Eenzaam? Nee dat niet, niet in een één persoonscel met vier gevangenen er in.
of nog leuker... laat MR-TBC welig tieren en niemand die er ne fuck om geeft. En je moest eens weten hoe fel de mens kan reageren op rattenpis (een van de weinige walgelijke secreties niet gebruikt in parfums), die als plaag vrijspel hebben.

Is wat anders dan een eigen tv, fitness ruimte, alle kansen tot allerhande opleidingen op kosten van de staat.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 19:34   #13
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Hupsakee. Ze zijn hier weer. "Ze mogen al blij zijn dat..." "Vergeleken met andere landen...". Het bewijst dat ze deel uitmaken van een beschaafd volk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 19:57   #14
ECB
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 2
Standaard

wie heeft jou dat gezegd dat er zo veel luxe is in de gevangenissen, ben je er al eens binnengegaan??? Dat is allemaal cafépraat volgens mij! Niet oordelen als je niet wat dat is in de gevangenis leven. Ik wil de mensen die daar zitten niet goed praten, maar het zijn nog altijd mensen die ooit terug buiten zullen komen en nog recht hebben op een goed leven; Op het moment dat ze buiten komen hebben ze hun straf gehad en dan moeten wij hun niet nog eens extra gaan bestraffen wie zijn wij??? Daarom vind ik het belangrijk dat ze niet van de maatschappij worden geschrapt maar dat ze nog kunnen meedraaien op het moment dat ze buiten komen.
ECB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 20:07   #15
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
maddox
Toch ideaal, de eerste echte maatregel tegen het broeikaseffect van de Belgische regering
Grappig.

Citaat:
Wie heeft die stront en bloed tegen de muur gesmeerd? En die schimmel, was die er voor het bloed en strontsmeren?
Een internee bevoorbeeld, een gek dus waarvan er duizenden zonder gestraft te zijn in de gevangenis zitten

Citaat:
Wees blij, als ik baas was hadden de gevangen ervoor mogen werken, voor dat water, oudbakken brood en vitaminepillen.
Grappig.

Citaat:
Da's beter dan een isoleercel.
Trouwens, ik dacht dat er cellen teveel waren. Zelfs Dutroux kreeg 2 cellen.
En dan 1 cel verder zitten ze met 4 opeen.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 21 maart 2007 om 20:09.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 00:12   #16
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ECB Bekijk bericht
Ik zou graag willen weten, wat jullie denken van de Belgische gevangenissen. Wordt het werk goed gedaan bij ons? Ik heb intervieuws gezien van gedetineerde en bij iedereen kwam altijd dezelfde opmerling terug... ze vragen meer steun binnen de gevangenis. Hoe kunnen ze zich terug integreren in de maatschappij indien ze buiten komen zonder een cent op zak te hebben? Moet er volgens jullie geen beter systeem uitgevonden worden, zodat die mensen terug een normaal leven kunnen leiden wanneer ze buitenkomen? Denken jullie dat er al genoeg wordt gedaan voor de gedetineerde en dat ze maar moeten zwijgen want het zijn criminelen?

Ik hoop dat jullie massaal gaan reageren en mij misschien een beetje gaan helpen met het opmaken van een mening...
Er was hier niet lang geleden al een dikke draad over

http://forum.politics.be/showthread.php?t=66489
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 00:17   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Er was hier niet lang geleden al een dikke draad over

http://forum.politics.be/showthread.php?t=66489
ff linken hé Karma .... Oei je had dit al gedaan hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 maart 2007 om 00:19.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 00:49   #18
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Eerst en vooral zou ik de doodstraf terug invoeren voor feiten als moord en verkrachting. en levenslang is levenslang

Ten 2de zou ik dwangarbeid invoeren voor zware criminelen.
(onschuldige werklozen moeten gemeenschaps dienst doen terwijl deze monster onderdak en eten krijgen voor niks)

Ten derde zou ik ontoerekeningsvatbaar schrappen. of een moordenaar nu gek is of bij volle verstand het is en blijft een moordenaar en een spuitje en weg er mee, punt uit.

ook zou ik de criminele feiten onderverdelen in zware minder zware licht of zeer lichte feiten.
Wie een kleine fout begaat moet een 2de kans krijgen en moet zich opnieuw kunnen intergreren in de samenleving en hiervoor mag er wat moeite voor gedaan worden en mogen de gevangenissen wat moderner zijn maar voor de zware feiten heb ik echt geen medelijden.
iemand hier beland heeft dat zijn eigen aangedaan en moet boeten dit door levenslange opsluiting met dwangarbeid of een spuitje.

trouwens ik zou nog zo menselijk zijn om ze de keus te geven. ze mogen kiezen uit levenslange opsluiting met dwangarbeid of een spuitje.
met wat geluk zien ze hun nutteloos bestaan nog op deze planeet in en doen ze zichzelf en iedereen een plezier en kiezen ze voor een spuitje

en luxe moet er niet zijn in gevangenissen met zware criminelen. gooi ze in ene put waar ze allemaal samenzitten en met wat geluk roeien ze zich zelf uit of breken er rellen uit waar het leger dan schietoefeningen met scherp kan komen houden en zo het boeltje terug even uitzuiveren en waarna de volgende lichting criminelen heropnieuw kan beginnen

misschien denken mensen dan 2 keer na eer ze iemand neerschieten of verkrachten of andere dingen voor een sigaret of een mp3 en dat soort zaken.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 00:57   #19
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ECB Bekijk bericht
Ik zou graag willen weten, wat jullie denken van de Belgische gevangenissen. Wordt het werk goed gedaan bij ons? Ik heb intervieuws gezien van gedetineerde en bij iedereen kwam altijd dezelfde opmerling terug... ze vragen meer steun binnen de gevangenis. Hoe kunnen ze zich terug integreren in de maatschappij indien ze buiten komen zonder een cent op zak te hebben? Moet er volgens jullie geen beter systeem uitgevonden worden, zodat die mensen terug een normaal leven kunnen leiden wanneer ze buitenkomen? Denken jullie dat er al genoeg wordt gedaan voor de gedetineerde en dat ze maar moeten zwijgen want het zijn criminelen?

Ik hoop dat jullie massaal gaan reageren en mij misschien een beetje gaan helpen met het opmaken van een mening...
Ik persoonlijk vind de gevangenissen in België ware luxe hotels. Tv, dvd speler, eten op tijd, verwarming, ...
Ivm uw 2e vraag of er geen betere begeleiding moet zijn voor gevangenen die trg worden vrijgelaten ==> volgens mij niet. De kleinere criminelen hebben recht op een 2e kans, maar daar stopt het dan ook. Als zij zich trg willen bewijzen in de maatschappij, des te beter en dan is dat hun zaak.
Maar daar moet de overheid volgens mij niet aan bijdragen. Dat moeten de ex-gedetineerden zelf doen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 08:41   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

HAMC, als ik je goed begrijp vind je een koude gevangenis grappig?

Evenals een met drek en zeik besmeurde muur? Alsof het de gemeenschap minder kost dat een "gek" een gevangenismuur of een instellingsmuur beklad met zijn eigen uitwerpselen. Een hoekje in een slecht voorziene cel/gecapinoteerde ruimte kan ik nog begrijpen. Maar iemand die zijn, of een anders stront over de hele muur uitsmeerd, die krijgt van mij een emmer javelwater en een tandenborstel.
En die idioot moet niet komen klagen dat ie of geen eten krijgt, of bij Big Bubba de 30 cm Neger met een schoonmaakwoede in de cel word gestopt als ie zijn eigen smeerlapperij niet opkuist.

Nu is het wel zo dat echte krankzinnigen of in voorhechtenis genomen personen niet in aanmerking komen voor deze "subtiele" behandeling.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be