Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 20 december 2007, 10:00   #81
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat is inderdaad de conclusie die het grootste deel van het domme kiesvee zal maken.

Het onbegrijpelijke is dat Leterme alles heeft gedaan om Verhofstadt te doen slagen. Dat kan bij mij er nog steeds niet in en dat bij veel andere mensen.

1. Leterme, de man van de inhoud stapt in een inhoudsloze regering, een regering van postjes.
2. Leterme ondersteunt een regering, waarvan er geen enkele garantie is op een staatshervorming.
3. Leterme laat zijn grootste politieke rivaal helemaal terugkomen als "redder des vaderlands" en Leterme werkt hier vol enthousiasme aan mee.

Heeft Leterme ergens een vijs losstaan ?
Niemand hier op het forum kent de agenda van CD&V.
Wie zegt niet dat er een of ander ACW-er is geweest, die YLT gelanceerd heeft, hem komen zeggen is ...nu komt er een regering want de mensen...
de anti-politiek viert hoogtij.
De grote crash kan ook 23 maart plaatsgrijpen.
In elk geval deze 7 maanden zijn niet voor niets geweest. De PS zakt in elke peiling. Bij de Libre kan je lezersbrieven vinden van walen ,die hun eigen waalse politici uitmaken voor rotte vis, c'est du jamais vu.Dat was niet zo in juni. Er zijn zelfs brieven , die zeggen dat ze de vlamingen goed verstaan.Heb jij die uitzending gezien hoe Van Cau er bijliep als een paria.
Elke item hoe groot hoe klein krijgt een communautaire dimensie.
De transfertcijfers worden elk jaar kenbaar gemaakt.
Het allereerste rapport daarover werd door toenmalig vlaams minister-president Somers nog in de onderste lade geklasseerd.
Vlaanderen is zwaar geradicaliseerd, neem maar VOKA, UNIZO,...
En CD&V zijn, zo neem ik voorlopig aan, geen uilen , als 10 juni ons iets geleerd heeft dan is dat , als je je woord niet houdt of niet standvastig je electoraat verdedigt, betaal je cash.
Deze 6 maanden zijn voor mij niet verloren, ze hebben wel degelijk de geesten veranderd.
Er zullen geen cage aux folles feestjes meer gehouden worden in de ambassade van Parijs.
Denk maar eens v.b. aan de Carolo-processen , die nu dag na dag zullen beginnen en het PS-systeem blootleggen.
In Vlaanderen is dat ook niet allemaal in orde maar als het ontdekt wordt dan ga je stante pede de deur uit (Moerman) en komen er corrigerende maatregelen. De vlaamse politici begrijpen ook wel dat de cow-boy tijd voorbij is , maar in franstalig België zijn ze daar nog niet helemaal aan toe.
Voor je zo'n generatie Happart hebt afgeschreven...dat duurt even.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 december 2007 om 10:04.
boerenverstand is offline  
Oud 20 december 2007, 10:17   #82
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
In elk geval deze 7 maanden zijn niet voor niets geweest. De PS zakt in elke peiling. Bij de Libre kan je lezersbrieven vinden van walen ,die hun eigen waalse politici uitmaken voor rotte vis, c'est du jamais vu.Dat was niet zo in juni. Er zijn zelfs brieven , die zeggen dat ze de vlamingen goed verstaan.
Ik was het voorbije weekend op een kerstmarkt in een Waals taalgrensstadje. Het was werkelijk opvallend hoe de sfeer veranderd is. Van zodra je de taalgrens oversteekt hangen er her en der Belgische vlaggen aan de huizen (tot een meter ervoor hangt er werkelijk niets), maar die hebben daar blijkbaar een heel andere betekenis dan in St-Lambrechts-Woluwe of Ukkel. In het centrum van het stadje werd ik heel regelmatig aangesproken door mensen die hoorden dat ik met mijn kinderen Nederlands sprak, en ze spraken me aan ... in het Nederlands. Niet over politiek, maar over gewone zaken: het weer, de kinderen, de kerstmarkt etc. Ze deden werkelijk hun best om aan te tonen dat ze me in het Nederlands wilden aanspreken en velen konden het nog ook. Dat was een jaar geleden nog wel anders. Het leek wel alsof ze iets wilden goedmaken. Alles bij elkaar een zeer aangename ervaring.

Deze evolutie is imho een rechtstreeks gevolg van de voorbije zes crisismaanden: er is in Wallonië op taalvlak wel degelijk iets aan het veranderen aan de basis, en daardoor zal de racistische Brussels-francofone bourgeoisie - die het echte probleem binnen België vormt - op korte termijn alleen komen te staan. Dit is definitief verworven en het heeft - voor wie het wil zien - België nu al voorgoed veranderd. Er is geen weg terug en dat is de grote verdienste van het kartel en Yves Leterme.
Kortaf is offline  
Oud 20 december 2007, 10:47   #83
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik was het voorbije weekend op een kerstmarkt in een Waals taalgrensstadje. Het was werkelijk opvallend hoe de sfeer veranderd is. Van zodra je de taalgrens oversteekt hangen er her en der Belgische vlaggen aan de huizen (tot een meter ervoor hangt er werkelijk niets), maar die hebben daar blijkbaar een heel andere betekenis dan in St-Lambrechts-Woluwe of Ukkel. In het centrum van het stadje werd ik heel regelmatig aangesproken door mensen die hoorden dat ik met mijn kinderen Nederlands sprak, en ze spraken me aan ... in het Nederlands. Niet over politiek, maar over gewone zaken: het weer, de kinderen, de kerstmarkt etc. Ze deden werkelijk hun best om aan te tonen dat ze me in het Nederlands wilden aanspreken en velen konden het nog ook. Dat was een jaar geleden nog wel anders. Het leek wel alsof ze iets wilden goedmaken. Alles bij elkaar een zeer aangename ervaring.

Deze evolutie is imho een rechtstreeks gevolg van de voorbije zes crisismaanden: er is in Wallonië op taalvlak wel degelijk iets aan het veranderen aan de basis, en daardoor zal de racistische Brussels-francofone bourgeoisie - die het echte probleem binnen België vormt - op korte termijn alleen komen te staan. Dit is definitief verworven en het heeft - voor wie het wil zien - België nu al voorgoed veranderd. Er is geen weg terug en dat is de grote verdienste van het kartel en Yves Leterme.
Het is ook te begrijpen dat deze Brussels-francophone bourgeoisie zo vecht voor de rand, ze zijn immers hun territoire kwijtgeraakt aan een arabische/oost-europese vloedgolf.
In wallonië zie je ook op programma's dat Luxemburgers het zuur krijgen als je nog maar spreekt over Charleroi, Liège, Mons...
De catharsis is ook nog maar zeer recent. eerst was er Destexhe , maar dat kon nog afgedaan worden als een partij-politiek steekspel (PS-MR).
Maar de échte shock kwam even later met de 3 waalse economen, dat kwam recht uit de buik right in the face. Dat is voor mij het échte keerpunt.
Maar er zijn ook grote schuldigen, die het zover hebben laten komen:
1. De frantalige pers , die geen enkel "normaal" evenwicht heeft gezocht, tot de kleinste petit boulot werd verdeeld door het PS-systeem, geen enkel franstalige pers heeft dit aan de kaak gesteld. Ik zou zeggen coupable in de hoogste graad.
2. De drie vlaamse klassiekers , euh "democratische" partijen, die deze problematiek jaren hebben laten doorwoekeren tot het niet meer onder de mat te vegen was. VB opsluiten in CS was zoveel makkelijker, dan de problemen, die de vlamingen via hun VB-stem ventileerden, onder ogen te zien en aan te pakken.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 december 2007 om 10:47.
boerenverstand is offline  
Oud 20 december 2007, 10:54   #84
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Het is ook te begrijpen dat deze Brussels-francophone bourgeoisie zo vecht voor de rand, ze zijn immers hun territoire kwijtgeraakt aan een arabische/oost-europese vloedgolf.
In wallonië zie je ook op programma's dat Luxemburgers het zuur krijgen als je nog maar spreekt over Charleroi, Liège, Mons...
De catharsis is ook nog maar zeer recent. eerst was er Destexhe , maar dat kon nog afgedaan worden als een partij-politiek steekspel (PS-MR).
Maar de échte shock kwam even later met de 3 waalse economen, dat kwam recht uit de buik right in the face. Dat is voor mij het échte keerpunt.
Maar er zijn ook grote schuldigen, die het zover hebben laten komen:
1. De frantalige pers , die geen enkel "normaal" evenwicht heeft gezocht, tot de kleinste petit boulot werd verdeeld door het PS-systeem, geen enkel franstalige pers heeft dit aan de kaak gesteld. Ik zou zeggen coupable in de hoogste graad.
2. De drie vlaamse klassiekers , euh "democratische" partijen, die deze problematiek jaren hebben laten doorwoekeren tot het niet meer onder de mat te vegen was. VB opsluiten in CS was zoveel makkelijker, dan de problemen, die de vlamingen via hun VB-stem ventileerden, onder ogen te zien en aan te pakken.
Ik vond dit thema belangrijk genoeg om er een aparte draad van te maken, en nodig je uit om je reactie ook daar te publiceren.

Zie Laat Wallonië het Belgische taalracisme achter zich?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 december 2007 om 10:54.
Kortaf is offline  
Oud 20 december 2007, 10:56   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

de enige vraag die me bezig houdt is: wat kunnen we doen om deze regering nog sneller ten val te brengen?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 20 december 2007, 11:01   #86
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de enige vraag die me bezig houdt is: wat kunnen we doen om deze regering nog sneller ten val te brengen?
Er is veel kans dat ze zichzelf blokkeert en je je energie dus beter aan meer wezenlijke dingen kan besteden. Een Vlaamse strategie voor Brussel en de ontwikkeling van banden met de nieuwe Walen lijken me op dit moment de speerpunten.
Kortaf is offline  
Oud 20 december 2007, 11:51   #87
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bullshit. De kiezer heeft op geen enkele wijze kunnen duidelijk maken of dit scenario al dan niet gewenst was.
dan zal de kiezer zijn ongenoegen over dit maar moeten bewijzen in 2009.
en dan zal de kiezer op die wijze het duidelijk kunnen maken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Correctie: op diegenen die ons zouden moeten vertegenwoordigen. Als jij echt gelooft dat wij vertegenwoordigd worden door die machtsgeile dictators, wordt het hoog tijd dat je je ogen eens open doet.

<snip>

Helemaal niet. Dat is een excuus dat slechts dient om het aan geen enkele controle onderworpen beleid van de regering te kunnen legitimeren. Ik heb bvb VB gestemd uit protest en om het de zelfverklaarde democraten zo moeilijk mogelijk te maken, NIET omdat ik mij door hen vertegenwoordigd voel of omdat ik akkoord ga met wat zij doen.
jij hebt duidelijk gemaakt dat je niet stemt op degene die het dichtst bij jouw standpunt staat, maar de overgrote meerderheid doet dat wel
Sywen is offline  
Oud 20 december 2007, 12:47   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
dan zal de kiezer zijn ongenoegen over dit maar moeten bewijzen in 2009.
en dan zal de kiezer op die wijze het duidelijk kunnen maken.
Volgens mij doet de kiezer dat al ruim een kwart eeuw.

Waarvoor dacht je dan dat het het cordon sanitaire anders moet dienen behalve om geen rekening met de 'verkeerdkiezer' te moeten houden?

Het resultaat zien we vandaag op gemeenteijk, regionaal én federaal niveau.

Fantastisch toch die opkomstdwang waar hoe langer hoe minder het beoogde doel meer bereikt wordt ! Niet dan?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 december 2007, 12:50   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
jij hebt duidelijk gemaakt dat je niet stemt op degene die het dichtst bij jouw standpunt staat, maar de overgrote meerderheid doet dat wel
Hoezo?
Volgens mij weet de overgrote meerderheid niet eens wat er in het partijprogramma staat van de partijen. Niet van deze waar hij hij niet voor stemt, en evenmin van deze waarvoor hij zich laat dwingen aan de bollekenskermis deel te nemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 december 2007, 14:51   #90
Zam
Burger
 
Zam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2007
Locatie: Kortrijk
Berichten: 162
Standaard

Of Verhofstadt al dan niet een goede zaak gedaan heeft zal ik mij niet over uitspreken. Eén ding is zo goed als zeker in mijn nederige opinie. Leterme zal nooit de politieker zijn dat Verhofstadt is, zowel op verstandelijk als op strategisch vlak.
__________________

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline  
Oud 20 december 2007, 14:56   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zam Bekijk bericht
Of Verhofstadt al dan niet een goede zaak gedaan heeft zal ik mij niet over uitspreken. Eén ding is zo goed als zeker in mijn nederige opinie. Leterme zal nooit de politieker zijn dat Verhofstadt is, zowel op verstandelijk als op strategisch vlak.
Leterme is principiëler, dat is waar.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 20 december 2007, 15:11   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zam Bekijk bericht
Of Verhofstadt al dan niet een goede zaak gedaan heeft zal ik mij niet over uitspreken. Eén ding is zo goed als zeker in mijn nederige opinie. Leterme zal nooit de politieker zijn dat Verhofstadt is, zowel op verstandelijk als op strategisch vlak.
Laat dat verstandelijk maar weg.
Wat de strategie van Verhofstadt betreft.
Zelfs Eva verloor uiteindelijk haar paradijs omdat ze de mooipraterij van een Slang verkoos.

Het klopt echter dat de VLD een partij is die het van macht en strategie moet hebben. Mij zal daarom altijd dat beeld bijblijven van Patrick Dewael op het kruispunt van royale galerij in Brussel. De VLD zat toen nog in de oppositie en probeerde via de burgermanifesten van Verhofstadt opnieuw aan de macht te geraken.
Dewael had het over niets anders dan over de 'strategie' van zijn partij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 december 2007, 15:45   #93
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Niemand hier op het forum kent de agenda van CD&V.
Wie zegt niet dat er een of ander ACW-er is geweest, die YLT gelanceerd heeft, hem komen zeggen is ...nu komt er een regering want de mensen...
de anti-politiek viert hoogtij.
De grote crash kan ook 23 maart plaatsgrijpen.
In elk geval deze 7 maanden zijn niet voor niets geweest. De PS zakt in elke peiling. Bij de Libre kan je lezersbrieven vinden van walen ,die hun eigen waalse politici uitmaken voor rotte vis, c'est du jamais vu.Dat was niet zo in juni. Er zijn zelfs brieven , die zeggen dat ze de vlamingen goed verstaan.Heb jij die uitzending gezien hoe Van Cau er bijliep als een paria.
Elke item hoe groot hoe klein krijgt een communautaire dimensie.
De transfertcijfers worden elk jaar kenbaar gemaakt.
Het allereerste rapport daarover werd door toenmalig vlaams minister-president Somers nog in de onderste lade geklasseerd.
Vlaanderen is zwaar geradicaliseerd, neem maar VOKA, UNIZO,...
En CD&V zijn, zo neem ik voorlopig aan, geen uilen , als 10 juni ons iets geleerd heeft dan is dat , als je je woord niet houdt of niet standvastig je electoraat verdedigt, betaal je cash.
Deze 6 maanden zijn voor mij niet verloren, ze hebben wel degelijk de geesten veranderd.
Er zullen geen cage aux folles feestjes meer gehouden worden in de ambassade van Parijs.
Denk maar eens v.b. aan de Carolo-processen , die nu dag na dag zullen beginnen en het PS-systeem blootleggen.
In Vlaanderen is dat ook niet allemaal in orde maar als het ontdekt wordt dan ga je stante pede de deur uit (Moerman) en komen er corrigerende maatregelen. De vlaamse politici begrijpen ook wel dat de cow-boy tijd voorbij is , maar in franstalig België zijn ze daar nog niet helemaal aan toe.
Voor je zo'n generatie Happart hebt afgeschreven...dat duurt even.
Wie In WL woont, merkt al een tijdje dat die verandering bezig is; maar duurt natuurlijk even.

Nu heeft iedereen pas door hoe erg het is en daarna kan de verandering ingezet worden.

Dat de meest serieuze politicus van de PS WL leidt is geen toeval.
Demotte is trouwens voor een stuk VL
straatrue is offline  
Oud 20 december 2007, 15:46   #94
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik was het voorbije weekend op een kerstmarkt in een Waals taalgrensstadje. Het was werkelijk opvallend hoe de sfeer veranderd is. Van zodra je de taalgrens oversteekt hangen er her en der Belgische vlaggen aan de huizen (tot een meter ervoor hangt er werkelijk niets), maar die hebben daar blijkbaar een heel andere betekenis dan in St-Lambrechts-Woluwe of Ukkel. In het centrum van het stadje werd ik heel regelmatig aangesproken door mensen die hoorden dat ik met mijn kinderen Nederlands sprak, en ze spraken me aan ... in het Nederlands. Niet over politiek, maar over gewone zaken: het weer, de kinderen, de kerstmarkt etc. Ze deden werkelijk hun best om aan te tonen dat ze me in het Nederlands wilden aanspreken en velen konden het nog ook. Dat was een jaar geleden nog wel anders. Het leek wel alsof ze iets wilden goedmaken. Alles bij elkaar een zeer aangename ervaring.
En ook dat is al een tijdje aan de gang in WL.
Soms beginnen ze zelfs hypercorrect te zijn en te overdrijven.
Wegwijzende bordjes voor bezoekende Vlaamse voetbalploegen worden vertaald enz...
straatrue is offline  
Oud 20 december 2007, 16:07   #95
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En ook dat is al een tijdje aan de gang in WL.
Soms beginnen ze zelfs hypercorrect te zijn en te overdrijven.
Wegwijzende bordjes voor bezoekende Vlaamse voetbalploegen worden vertaald enz...
Het begint fors te keren, je leest zelfs al dat Wallonië niet meer zo scheutig is op Bruxelles.
Ik vrees een beetje dat het te laat is, wat je 30 jaar onder de mat hebt geveegd , gecombineerd met een politieke klasse, die het nog altijd gewoon is de schuld bij een ander te leggen.
En ze hebben daar wat moeten slikken de laatste tijd.
eerst was er het Blok....fascisten
de Warande groep....allemaal leugens, wij hebben in het verleden belgique recht gehouden en wij gaan later de vlaamse pensioenen betalen...
Ecclestone...Happart kan geen engels, toch een goei joke
Destexhe....nen MR, awooeh, nestbevuiler,
de 3 waalse economen.....euh
Parijs bij Schmidt......wij vieren feest, er staat een paard op de gang , ohoh een paard op de gang, quoi..... hebben ze in Brussel ontdekt dat die cheque vervalst is, even Apeldoorn bellen.
O'Leary....zeker mijnheer, wij zorgen ervoor
PISA-rapport (onderwijs in franstalig België)......oeps
Mittal.....Vlaanderen pas op, want wij zorgen voor de schone lucht in België, euh, kan federaal niet mondiaal wat emissie-rechten kopen ?
toet...toet...toet...is de lijn met Vlaanderen verbroken ?
Kan de Guy dat ni repareren ?
We hebben nog een leerjongen , Filip (Le Taaie) is zijn naam, mag dat ook ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 december 2007 om 16:13.
boerenverstand is offline  
Oud 20 december 2007, 16:14   #96
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Elke peiling? Kunt u er 2 laten zien?
klik
klik
klik
klik
klik
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline  
Oud 20 december 2007, 16:15   #97
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
de enige vraag die me bezig houdt is: wat kunnen we doen om deze regering nog sneller ten val te brengen?
Ze moet aanblijven na 23 maart, dat is genoeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline  
Oud 20 december 2007, 16:40   #98
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Na een half jaar anmodderen is het duidelijk wie competent is en wie niet. Ik hoop dat dit door de kiezer in 2009 beloond wordt. Hoop doet leven!
Waar is verhofstadt in geslaagd en Letherme niet? Zou het misschien kunnen dat heel deze klucht langs franstalige kant zich heeft afgespeeld om Letherme een hak te zetten. Misschien uit wraak voor z'n ooit gedane uitspraken over de franstalige? Of hoe zou men het kazakdraaien van de CDH nu kunnen verklaren.

Hopelijk heeft de burger uit dit schandaal geleerd dat het opofferen van een vrije zondag voor uw stemplicht te vervullen dit de beloning is. Zij die zijn weggestemd zwaaien de plak, zij die zijn verkozen staan erbij voor pietlul. Hopelijk heeft de kiezer eindelijk door wat z'n stem waard is in dit land. Is misschien nogeens het zoveelste voorbeeld welke democratie den belziek is. Hiermede is bewezen dat het niet "alleen" de VB stemmers zijn waar deze schijndemocratie zich niets van aantrekt, iedereen die zich heeft afgezet tegen paars is eraan voor de moeite uw stem is richting "prullenbak".

Nu nog wachten op een "cordon" rond JMDD, NVA en misschien op de CD&V aangezien deze zich schuldig hebben gemaakt aan verbroedering met een vijand van den belziek.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 20 december 2007 om 16:54.
ERLICH is offline  
Oud 20 december 2007, 20:13   #99
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Elke peiling? Kunt u er 2 laten zien?
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-97685.html
http://www.cdenv.be/node/1185
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 december 2007, 20:14   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dan zal de kiezer zijn ongenoegen over dit maar moeten bewijzen in 2009.
Hoe dan wel?

Citaat:
en dan zal de kiezer op die wijze het duidelijk kunnen maken.
Hoe dan wel?

Citaat:
jij hebt duidelijk gemaakt dat je niet stemt op degene die het dichtst bij jouw standpunt staat, maar de overgrote meerderheid doet dat wel
Dat weet jij niet.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 20 december 2007 om 20:14.
Distel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be