Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zal België geweld gebruiken bij een Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring?
Ja 55 60,44%
Nee 36 39,56%
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2008, 19:22   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Ik had in alle geval nooit dergelijke gezeik in mijn avatar of in mijn ondertiteling staan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:23   #22
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wat wil DIT dan zeggen?


Dat ik België niet wil loslaten. Dat ik niet wil meegaan in de separatistische waanzin.
Niet meer, maar ook niet minder.
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:24   #23
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik had in alle geval nooit dergelijke gezeik in mijn avatar of in mijn ondertiteling staan.
Nee, dat klopt, maar uw postings laten anders ook niet veel aan de verbeelding over...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:25   #24
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet een paar dingen.

1/ Flahaut heeft zowat alles wat het Belgisch leger betreft naar Wallonië overgeheveld.

2/ Een rat in de val maakt rare sprongen. Met andere woorden: mensen die weten dat ze niets meer te verliezen hebben kunnen levensgevaarlijk zijn.

Niettemin verwacht ik niezt dat het leger zal ingezet worden. Europa zou dat niet toelaten.
Wat ik wel verwacht is dat de vroegere en huidige belgicisten van bub en consoorten her en der de boel op stelten zullen zetten uit protest.
Ook als een referendum uitwijst dat de meerderheid niet langer achter het koningdom en het Saksen Coburgprofitariaat staat.
Het zijn Vlamingen die hier plannetjes gepost hebben om Brussel materiëel te blokkeren (een copie van een plan van een inmiddels de dood ingedreven blokker) Van Walen las ik dat nog niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 mei 2008 om 19:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:29   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Dat ik België niet wil loslaten. Dat ik niet wil meegaan in de separatistische waanzin.
Niet meer, maar ook niet minder.
Juist!
Dat je Belgique niet wil loslaten en andermans mening waanzin vindt.
Ook als een referendum zou uitwijzen dat onafhankelijheid de wens van de meerderheid zou zijn!

Deze woorden waren dus nog niet koud of ze werden al door twee belgicisten bevestigd!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niettemin verwacht ik niet dat het leger zal ingezet worden. Europa zou dat niet toelaten.
Wat ik wel verwacht is dat de vroegere en huidige belgicisten van bub en consoorten her en der de boel op stelten zullen zetten uit protest.
Ook als een referendum uitwijst dat de meerderheid niet langer achter het koningdom en het Saksen Coburgprofitariaat staat.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=14


__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:30   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het zijn Vlamingen die hier plannetjes gepost hebben om Brussel materiëel te blokkeren (een copie van een plan van een inmiddels de dood ingedreven blokker) Van Walen las ik dat nog niet.

VlaminGEN of één Vlaming, Filo?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:33   #27
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wat wil DIT dan zeggen?



Heb je ooit zoiets in mijn avatar zien staan of als ondertiteling weten gebruiken?
Ben jij de slogan "Vlaanderen laat Brussel niet los" al vergeten?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:33   #28
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist!
Dat je Belgique niet wil loslaten en andermans mening waanzin vindt.
Ook als een referendum zou uitwijzen dat onafhankelijheid de wens van de meerderheid zou zijn!

Deze woorden waren dus nog niet koud of ze werden al door twee belgicisten bevestigd!
Eerst zien of daar een referendum over komt. Ik zie eerder het politieke profitariaat daar zelf een verklaring over uitgeven, terwijl de gewone burger gewoon gepasseerd wordt.

Een duidelijk referendum wil ik graag respecteren, vraag is of dat er ooit zal komen.
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:35   #29
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het zijn Vlamingen die hier plannetjes gepost hebben om Brussel materiëel te blokkeren (een copie van een plan van een inmiddels de dood ingedreven blokker) Van Walen las ik dat nog niet.
het waren wel degelijk Franstaligen die riepen dat de stemming van BHV in de Kamercommissie ervoor had gezorgd dat er nu een oorlogstoestand is.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 mei 2008 om 19:36.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:36   #30
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Heel simpel: omdat vlaanderen kost wat kost onafhankelijkheid wil. Kan dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Daarom, dus.
Met w�*t bijvoorbeeld? De ambtenaren van het ministerie van Onderwijs gewapend op straat sturen?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:37   #31
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
het waren wel degelijk Franstaligen die riepen dat de stemming van BHV in de Kamercommissie ervoor had gezorgd dat er nu een oorlogstoestand is.
Op politiek vlak is die er ook, he? De vlamingen hebben getoond dat zij geen interesse meer hebben in communautaire vrede en samenwerking.
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:37   #32
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het zijn Vlamingen die hier plannetjes gepost hebben om Brussel materiëel te blokkeren (een copie van een plan van een inmiddels de dood ingedreven blokker) Van Walen las ik dat nog niet.
Pro memorie: hij heeft dat als een theorietje naar voor geschoven zonder er achter te staan.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:38   #33
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Met w�*t bijvoorbeeld? De ambtenaren van het ministerie van Onderwijs gewapend op straat sturen?
Geen idee. Voorpost die het zot krijgt?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:39   #34
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Naar analogie met de discussie 'Moet Vlaanderen geweld gebruiken om onafhankelijk te kunnen worden?' (http://forum.politics.be/showthread.php?t=106021), even de zaak vanuit een ander oogpunt bekijken.

Mijn vraag is: 'Indien Vlaanderen zich onafhankelijk zou verklaren, denkt u dat België dit zal proberen te verhinderen door middel van geweld?'

Je weet dat een aantal kazernes naar het zuiden is verhuisd en dat het kader van het Belgische leger vaak Waals is.
Wellicht dat een of andere Waalse officier wel het bevel tot de aanval zal geven, maar niet zal kunnen rekenen op veel bijstand van het voetvolk.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:42   #35
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Op politiek vlak is die er ook, he? De vlamingen hebben getoond dat zij geen interesse meer hebben in communautaire vrede en samenwerking.

Van Hoobrouck-D'Aspre zei letterlijk: "ik gehoorzaam de Vlaamse regering niet meer, want dit is een oorlogstoestand", dat is dus geen figuurlijke taal meer, en het voortdurende "dit is een agressie van de Vlamingen", begint ook te doen vermoeden dat sommigen niet meer helder zien of werkelijk een escalatie willen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:43   #36
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Geen idee. Voorpost die het zot krijgt?
allééé, kom zeg. Zw�*�*nst n�* nie eij! Je hebt ministens enkele duizenden mensen nodig om zo iets te laten functioneren als reguliere militie of enkele honderden om een clandestiene organisatie te laten draaien.

Iedereen bij Voorpost heeft een uitgebreide en exclusieve service van de Belgische staat, met name een dossiertje bij de staatsveiligheid. Met enkele tientallen mensen haal je die organisatie dan uit elkaar.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:45   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Eerst zien of daar een referendum over komt. Ik zie eerder het politieke profitariaat daar zelf een verklaring over uitgeven, terwijl de gewone burger gewoon gepasseerd wordt.

Een duidelijk referendum wil ik graag respecteren, vraag is of dat er ooit zal komen.
Neen dus.

Ook dat heb ik al gezegd.

Een referendum houden betekent hoe dan ook het einde van Belgique omdat dan niet alleen zou blijken dat 'het politieke profitariaat' lijnrecht tegenover elkaar staat maar ook de Vlaamse en Waalse burgers. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een hoogst uitzonderlijk referendum dit als resultaat heeft. Deze keer zouden de winnaars echter niet meer toelaten dat zij als verliezers worden afgescheept.

Of waarom denk je dat Di Rupo zo vlug zijn referendumkeutel over de toekomst van Belgique weer introk een paar jaar geleden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 mei 2008 om 19:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:46   #38
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je weet dat een aantal kazernes naar het zuiden is verhuisd en dat het kader van het Belgische leger vaak Waals is.
Wellicht dat een of andere Waalse officier wel het bevel tot de aanval zal geven, maar niet zal kunnen rekenen op veel bijstand van het voetvolk.
whahaha die is goed...
man man man, ge gaat gewoon 2 groepen hebben, diegene die weigeren om mee te doen en die gaan gewoon niets doen, en de rest gaat wel doen wat het moet doen voor België...
trouwens aanval enzo...
man man man...
in het ergste geval misschien CRC, maar dan moeten er al rellen zijn...
zo dingen moet ge u niet over uitspreken, deze dingen kan je niet inschatten, en je zal het pas zien als het zover is...
Er zitten Belgen in, enorm veel Belgische Vlamingen, en een paar Twijfelgevallen...
maar op het moment dat ze moeten kiezen pas dan ga je het weten...
mijne ligt al vast, en dat is gewoon beredeneerd...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:48   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
whahaha die is goed...
man man man, ge gaat gewoon 2 groepen hebben, diegene die weigeren om mee te doen en die gaan gewoon niets doen, en de rest gaat wel doen wat het moet doen voor België...
trouwens aanval enzo...
man man man...
in het ergste geval misschien CRC, maar dan moeten er al rellen zijn...
zo dingen moet ge u niet over uitspreken, deze dingen kan je niet inschatten, en je zal het pas zien als het zover is...
Er zitten Belgen in, enorm veel Belgische Vlamingen, en een paar Twijfelgevallen...
maar op het moment dat ze moeten kiezen pas dan ga je het weten...
mijne ligt al vast, en dat is gewoon beredeneerd...
De derde belgicist en de derde bevestiging....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 19:55   #40
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De derde belgicist en de derde bevestiging....
Belgicist, Vlaming, logisch denkende mens, noemt mij hoe ge wilt...
Ik ben Belg en Vlaming, maar als ik moet kiezen kies ik voor de maatschappij en het gewone leven, en dan is mijn keuze snel gemaakt...
Enneuh, bevestiging van wat?

Laatst gewijzigd door BladeToke : 21 mei 2008 om 19:56.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be