Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 6 september 2008, 14:30   #41
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Van mij hebben mensen het recht om de kleren te dragen die ze willen , te geloven in wat ze willen , te eten wat ze willen en de cultuur te beleven die ze willen alles binnen de lijntjes van de wet van het land waarin men woont. Iemand die dat niet kan verkroppen , die heeft duidelijk een ongelooflijk slecht karakter en moet het imo maar afbollen.
Iedereen mag alles , behalve een eigen mening hebben die niet strookt met de uwe ...
De nazi's dachten er ook zo over ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 6 september 2008, 14:48   #42
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Beste moderatie,
het forumreglement stelt dat persoonlijke aanvallen en beledigingen strafpunten en zelfs bans tot gevolg kunnen hebben. Maar hoe zit dat met beledigingen die je naar een hele groep slingert? Laat mij mijn vraag aan de hand van volgende twee voorbeelden verduidelijken:

(Preuße over LSP)





Als linkse, LSP-lid en atheïst word ik in drie postings tijd dus uitgescholden voor neo-nazi, probleemgroep en ongelovige hond.

ik vind dit niet bijster bevorderlijk voor sfeer.
Wat met het spreekwoord, 'wie het schoentje past, trekke het aan'. Anderzijds, u een neo-nazi noemen vindt ik een grove belediging, een belediging gedaan aan het adres van wat men noemt neo-nazi's.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline  
Oud 6 september 2008, 15:24   #43
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee indien terechte kritiek wordt uitgeoefend op wie in de fout gaat. Als de motieven bij wie in de fout gaat gebaseerd zijn op religieuze overtuiging dan is het niet meer dan menselijk dat crtici bedenkingen hebben over hun misvormde overtuiging. Binnen iedere geloofsgemeenschap zijn er fundamentalisten. Ik heb er wel een probleem indien de fundamentalistische overtuiging geëxtrapoleerd wordt naar alle gelovigen.
In de fout gaan is subjectief. Het is moeilijk om een onderscheid te maken tussen goed en fout, alleen al voor jezelf. Laat staan dat je dan je eigen normen en waarden zomaar op iedereen kan gaan toepassen.
Vroeger dacht ik er nochtans zelf wel zo over, dat er een goed en fout was en dat iedereen wel in staat was het verschil daartussen te zien. Dat blijkt niet zo te zijn, en het 'goed voorhebben' blijkt een reden te zijn voor verdachtmaking. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen, is een spreekwoord dat ik hier heb geleerd.
En ik moet ze gelijk geven ... de miljonair die z'n gezin vermoordde (als het klopt) had waarschijnlijk ook de goede bedoeling om zijn gezin te beschermen tegen onheil, Hitler de goede bedoeling om zijn volk raszuiver te houden... Voor hem was dat goed, meer zelfs: het hoogste goed.

Maar nu word ik wat te serieus en off-topic zeker.

Met die laatste zin ga ik zeker akkoord.

Citaat:
Daar zijn de laatste jaren inderdaad voorbeelden van: sommige gelovigen voelen zich beledigd als hun godsdienst wordt aangevallen. Daar is niets mis mee. Ieder heeft het recht zich beledigd te voelen. Er is wel iets mis met de manier waarop sommigen reageren op de "beledigingen". Vadalisme, brand stichten, mensen kwetsen of doden is niet goed te praten.
Daar ben ik het zeker mee eens.

Citaat:
Kritiek op religie moet kunnen. Discriminatie op basis van religie kan niet. Veralgemenen op basis van buitensporige reacties van fundamentalisten is niet alleen zwak maar ook gevaarlijk zoals de recente geschiedenis nogmaals heeft aangetoond.
Zeer zeker!

Citaat:
Ik denk het niet. Naïviteit en goeie bedoelingen doen te veel denken aan slecht geïnformeerd zijn, wat volgens mij weinig waarschijnlijk is bij een student ...

Ik heb soms wel een probleem met wie zich idealistisch profileert. Bijvoorbeeld met de partij waarvan de naam in je nick terug te vinden is, omdat ze zich al eens eenzijdig opstelt, ongenuanceerd, zand in de ogen van de mensen strooit, de realiteit ongenuanceerd verkondigt, of aan tranentrekkerij doet zoals nu binnen de asielproblematiek.

Met kwaliteitskrant bedoel ik een krant die onder andere alle visies aan bod laat komen, zowel de genuanceerde als de eenzijdige.
Ik bedoelde eigenlijk dat een kwaliteitskrant misschien gewoonweg niet bestaat. Mensen houden van sensatie, opgeklopte berichtgeving, ... anders verkoopt zo'n krant nu eenmaal niet (goed).

Ik ben geen voorstander van de partij Groen!
Omdat mijn nick hier steevast mee word verbonden, wat niet de bedoeling was, ben ik ook al een tijdje op zoek naar een andere nick. Ik ben echter nogal inspiratieloos. Als je iets weet, hier in S&M staat een topic waarin je je mening kwijt kan.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
Oud 6 september 2008, 15:27   #44
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Waar discrimineer ik daar?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Islam is inderdaad achterlijk, belachelijk en gevaarlijk.
Voor dat je hier luid gaat krijsen over 'plat racisme' , nog dit . Persoonlijk ken ik wel twee moslima's , uitstekend geïntegreerd, steeds sexy - modieus gekleed, perfect Nederlandstalig.
Maar dat zijn dan ook geen 'goede moslims'.
Alleen als ze zijn zoals de westerse vrouwen aanvaard je ze, al de rest is niet goedgekeurd door onze Stab. Dat is platte discriminatie.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
Oud 6 september 2008, 16:46   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander van de partij Groen!
Omdat mijn nick hier steevast mee word verbonden, wat niet de bedoeling was, ben ik ook al een tijdje op zoek naar een andere nick. Ik ben echter nogal inspiratieloos. Als je iets weet, hier in S&M staat een topic waarin je je mening kwijt kan.
Ok. Zal er eens over nadenken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 6 september 2008, 17:16   #46
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Hihi, merci.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline  
Oud 6 september 2008, 17:59   #47
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, Van Minnebruggen (of zoiets).
Had die géén permanente ban wegens persoonlijke aanvallen en provocaties
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 6 september 2008, 18:06   #48
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nope, Van Minnebruggen (of zoiets).
Da's thepiano, zeker? Tiens, waarom wordt die account dan niet gebanned? Starfiiiiiire!
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 6 september 2008 om 18:06.
van Maerlant is offline  
Oud 6 september 2008, 23:14   #49
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander van de partij Groen!
Omdat mijn nick hier steevast mee word verbonden, wat niet de bedoeling was, ben ik ook al een tijdje op zoek naar een andere nick. Ik ben echter nogal inspiratieloos. Als je iets weet, hier in S&M staat een topic waarin je je mening kwijt kan.
Wat dacht je van Zwarte Roos?
driewerf is offline  
Oud 7 september 2008, 08:11   #50
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Mensen toch, hoe lang de tenen toch zijn. Ik heb linksen al ratten en gespuis genoemd, vakbonden noem ik maffia, islam heb ik ook al straf beschreven...moet kunnen. Net zoals katholieken vaak koosnaampjes krijgen of Amerikanen(toch mijn directe familie) ook dikwijls nogal pejoratief beschreven worden...moet kunnen want anders mag de moderatie een hoop vacatures plaatsen om de vloed driehoekgedruk te kunnen evalueren. Zolang het niet persoonlijk wordt, zie ik het probleem niet.
Dit is een discussieforum. Discussiëren doe je door het aanbrengen van argumenten. Schelden en beledigen zijn geen argumenten en dragen niet bij tot de discussie Ik begrijp dan ook niet waarom je niet zou kunnen discussiëren zonder schelden en beledigen. Dit heeft niets te maken met lange tenen, maar met een beschaafde omgangsvorm.
Ik kan begrijpen, dat iemand in het vuur van de discussie, al eens uit de bocht gaat, maar sommigen geraken niet veel verder dan beledigingen neerschrijven. Waarschijnlijk bij gebrek aan argumenten.

Confucius zei iets in de aard van "Scheldwoorden zeggen meer over degene die ze gebruikt dan over degenen tegen wie ze gebruikt worden."
artisjok is offline  
Oud 7 september 2008, 09:00   #51
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Da's thepiano, zeker? Tiens, waarom wordt die account dan niet gebanned? Starfiiiiiire!
Starfire is hier nog niet zo lang, vermoedelijk heeft hij of zij thePiano nooit gekend.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 7 september 2008, 10:48   #52
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is een discussieforum. Discussiëren doe je door het aanbrengen van argumenten. Schelden en beledigen zijn geen argumenten en dragen niet bij tot de discussie Ik begrijp dan ook niet waarom je niet zou kunnen discussiëren zonder schelden en beledigen. Dit heeft niets te maken met lange tenen, maar met een beschaafde omgangsvorm.
Ik kan begrijpen, dat iemand in het vuur van de discussie, al eens uit de bocht gaat, maar sommigen geraken niet veel verder dan beledigingen neerschrijven. Waarschijnlijk bij gebrek aan argumenten.

Confucius zei iets in de aard van "Scheldwoorden zeggen meer over degene die ze gebruikt dan over degenen tegen wie ze gebruikt worden."
Confucius say: "Man who drop watch in toilet have shitty time".
LastMohican is offline  
Oud 7 september 2008, 10:56   #53
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik geloof dat ik het was die het over "achterlijke kiekens" had bij die meiden van halal.

Nu vraag ik me toch wel af waarom ik mensen die mij een ongelovige hond (teef) vinden, dan niet als achterlijk kieken mag beschouwen?
Je verwees ook al naar moslima(s) met de termen :
"ingepakte geit" , "hoer" , "vanachter de geit"

"als een ingepakte geit eist dat een toevallige medepassagier niet in de stoel naast haar mag zitten gaat ze niét over de schreef? Of werd die ingepakte geit ook vervolgd?"
http://forum.politics.be/showthread....91#post3446291

"Zoals het een goede multiKUL maatschappij beoogt wordt echter voorrang gegeven aan GOK kinderen: uw moeder kan nie lezen of schrijven en is een hoer, dan mag je binnen, of je spreekt thuis geen Nederlands, dat geeft je ook voorrang."
http://forum.politics.be/showthread....13#post3282113

"kijk eens naar Yasserke, diens moeder komt vers vanachter de geit"
http://forum.politics.be/showthread....62#post3282662

Toen nog onder het mom van "kritiek op een ideologie" en niet "het beledigen van mensen"
Nu geef je openlijk toe dat het je bedoeling is om deze mensen te beledigen.
artisjok is offline  
Oud 7 september 2008, 10:57   #54
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Is dit hier nu een klopjacht aan het worden om andersgezinde forummers aan negatieve punten te helpen? Of begrijp ik het nut van dit soort topics verkeerd?
__________________
bentje is offline  
Oud 7 september 2008, 11:07   #55
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Is dit hier nu een klopjacht aan het worden om andersgezinde forummers aan negatieve punten te helpen? Of begrijp ik het nut van dit soort topics verkeerd?
Precies, het is een klopjacht om mij banpunten aan te smeren. De bewuste threadstarter kon het niet halen via argumentatie. Maar de poging is nogal slecht afgelopen en de boomerang vloog recht in het gezicht van diegene die een put voor een ander wou graven.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 7 september 2008, 11:11   #56
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Als linkse, LSP-lid en atheïst word ik in drie postings tijd dus uitgescholden voor neo-nazi, probleemgroep en ongelovige hond.
Volgens mij ontbreken "verklikker" en "mietje" in dat rijtje.
Depth of Field is offline  
Oud 7 september 2008, 11:15   #57
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Is dit hier nu een klopjacht aan het worden om andersgezinde forummers aan negatieve punten te helpen? Of begrijp ik het nut van dit soort topics verkeerd?
Wat vind je zelf van het gebruik van collectieve beledigingen op dit forum?
artisjok is offline  
Oud 7 september 2008, 11:16   #58
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is een discussieforum. Discussiëren doe je door het aanbrengen van argumenten. Schelden en beledigen zijn geen argumenten en dragen niet bij tot de discussie Ik begrijp dan ook niet waarom je niet zou kunnen discussiëren zonder schelden en beledigen. Dit heeft niets te maken met lange tenen, maar met een beschaafde omgangsvorm.
Ik kan begrijpen, dat iemand in het vuur van de discussie, al eens uit de bocht gaat, maar sommigen geraken niet veel verder dan beledigingen neerschrijven. Waarschijnlijk bij gebrek aan argumenten.

Confucius zei iets in de aard van "Scheldwoorden zeggen meer over degene die ze gebruikt dan over degenen tegen wie ze gebruikt worden."
Confucius say: "Man who drop watch in toilet have shitty time".
Wat een sterke argumentatie.
artisjok is offline  
Oud 7 september 2008, 11:22   #59
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat vind je zelf van het gebruik van collectieve beledigingen op dit forum?
Ik vind persoonlijk dat sommigen veel te zwaar tillen aan een belediging.
En dat ze zich er vooral pas aan gaan storen als ze een discussie lijken te verliezen.
Ik vind een belediging nooit echt beledigend.
In een discussie kan het nu eenmaal eens warmlopen, hier en daar een belediging vind ik dan ook niet erg.
Noemt iemand een VB stemmer een rat, mestkever, afval of whatever zal mij dat niet raken, want die zogezegde belediging werd waarschijnlijk enkel geuit om het punt van de post kracht bij te zetten.
Als iemand dan toch oprecht en vol overtuiging mij een belediging naar het hoofd slingert is dat hun goed recht dat van mij te denken, en hebben ze vast wel gelijk ook.
Veel scheldwoorden als bijvoorbeeld racist, fascist, arrogante klootzak, rechtse zak, enzovoort, vind ik dan veeleer een compliment dan een belediging.

Bedankt om mijn mening te vragen trouwens

edit: om het dus wat collectiever aan te pakken vind ik een ingepakte geit een goed gevonden term, en niet zozeer een belediging, want het zet zijn of haar punt van de post kracht bij.
Noemt men Westerse dames "sletten die dagelijks halfnaakt rondlopen en dan klagen dat ze niet au sérieux genomen worden" vind ik dat dus ook geen belediging maar een waarneming van die persoon in kwestie
__________________

Laatst gewijzigd door bentje : 7 september 2008 om 11:28.
bentje is offline  
Oud 7 september 2008, 11:35   #60
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk dat sommigen veel te zwaar tillen aan een belediging.
En dat ze zich er vooral pas aan gaan storen als ze een discussie lijken te verliezen.
Ik vind een belediging nooit echt beledigend.
In een discussie kan het nu eenmaal eens warmlopen, hier en daar een belediging vind ik dan ook niet erg.
Noemt iemand een VB stemmer een rat, mestkever, afval of whatever zal mij dat niet raken, want die zogezegde belediging werd waarschijnlijk enkel geuit om het punt van de post kracht bij te zetten.
Als iemand dan toch oprecht en vol overtuiging mij een belediging naar het hoofd slingert is dat hun goed recht dat van mij te denken, en hebben ze vast wel gelijk ook.
Veel scheldwoorden als bijvoorbeeld racist, fascist, arrogante klootzak, rechtse zak, enzovoort, vind ik dan veeleer een compliment dan een belediging.

Bedankt om mijn mening te vragen trouwens
Ik kan begrijpen dat iemand in het vuur van de discussie al eens iemand beledigt, maar ik keur dit niet goed.
Een belediging zet een standpunt nooit kracht bij. Als er al, behalve de beledigingen, een standpunt wordt weergegeven.
Vind je beledigen verzoenbaar met een beschaafde omgangsvorm?
artisjok is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be