Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 15:54   #81
lenca
Partijlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
wat de VB-militant betreft ben ik van mening dat een zeker percentage (zonder er een getal op te willen plakken) in werkelijkheid NIET pleit voor integratie, maar wel voor een 'opkuis'. Humanisme is ook wel eens zoek.

Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een topic die hier ergens werd geopend en waar het ging over het feit dat de VB-lijst de énige lijst was zonder vreemdelingen op... Hoe kan je nu pleiten voor integratie en tegelijk mensen uitsluiten? Hoe kan je pleiten voor integratie en tegelijk niet actief willen meewerken aan projecten die gericht zijn op integratie? het bij elkaar brengen van mensen en het halen van het positieve uit verschillende culturen?

Daarnaast was ik aangenaam en tegelijk onaangenaam verrast toen een VB parlementslid (denk ik) een 'goed woordje' had gedaan/willen doen voor een gezin illegalen die al jaren in zijn gemeente woonde (dacht ik). De man werd echter serieus teruggefloten..

Dát is een probleem dat ik persoonlijk bij het VB heb: met wie spreek ik? de mensen die werkelijk voorstander zijn van integratie, die humane gevoelens hebben (ik heb geen 'intellectueel' probleem met een streng asielbeleid hoe ik erg ik dat 'emotioneel' ook vind, maar enige empathie voor mensen die hier - ten gevolge van 'ons inefficiënt' systeem - al zoveel jaren zijn, soms al vrij goed Nederlands spreken, kinderen hebben die hier geboren zijn... mag toch wel? ) of racisten? Als je hoort dat iemand zit af te geven op een collega alleen maar omdat het 'ne vuilen zwetten' is.. tja....
Volgens mij is het VB NIET tegen vreemdelingen die zich volledig hebben aangepast en onze wetten respecteren.
Dit is een fabeltje van de pc
Volgens mij is het vb niet voor alles blank. Dat was hitler.
Stel je voor ik adopteer een kindje uit Afrika , en dat groeit hier op. Word die gediscrimineert door het vb ? Nee dat denk ik niet.
Zijn vb racisten ? Nee dat denk ik niet. Maar ze willen geen knuffelbeleid tegeneover vreemdelingen die alles nemen maar niets geven.
Als ik verkeerd ben, overtuig me dan met degelijke argumenten.
__________________
[SIZE=5][/SIZE]
lenca is offline  
Oud 6 oktober 2006, 16:58   #82
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Had BDW de samenwerking met CD&V dan moeten opblazen omwille van een (eventuele) positieve Vlaamse krachtenbundeling in één enkele Vlaamse gemeente? M.i. is het voortbestaan van het Vlaams Kartel voor de toekomst van Vlaanderen toch van wezenlijk groter belang.
Dit gaat naar de kern van de zaak & het dilemma.
Als Vlaanderen onderhandelt met de Frankofonen (waarbij het FDF!!) en zonder de grootste Vlaamse partij er bij te betrekken dan wordt het een flop. Maar Leterme heeft het met NVA al moeilijk genoeg dus is toenadering NVA VB verboden. Men mag toch Di Rupo niet voor het hoofd stoten niewaar!?
Di Rupo eist behoud van de transfers, geen splitsing BHV, uitbreiding van Brussel, geen overdracht van bevoegdheden.
En daarover gaat men onderhandelen. Met FDF en zonder VB.
Onvoorstelbaar!
Wij zijn de meerderheid in dit land, onderhouden Frankofonië, verzorgen 80% van de uitvoer en gedragen ons als onderdanige afhankelijke minderheid.
luc broes is offline  
Oud 6 oktober 2006, 17:09   #83
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Volgens mij is het VB NIET tegen vreemdelingen die zich volledig hebben aangepast en onze wetten respecteren.

Dit is een fabeltje van de pc

Volgens mij is het vb niet voor alles blank. Dat was hitler.

Stel je voor ik adopteer een kindje uit Afrika , en dat groeit hier op. Word die gediscrimineert door het vb ? Nee dat denk ik niet.

Zijn vb racisten ? Nee dat denk ik niet. Maar ze willen geen knuffelbeleid tegeneover vreemdelingen die alles nemen maar niets geven.

Als ik verkeerd ben, overtuig me dan met degelijke argumenten.


Waarom ik me baseer zijn mijn eigen ervaringen,wat ik lees en hoor en hoe mensen zich gedragen... PC heeft daar niets mee te maken, alleen een kritische ingesteldheid.



Een mandataris van het VB stelt zich humaan op ten aanzien van uitgeprocedeerde vluchtelingen die door het ineffeciënt werken van de asielprocedure/beleid al zeer lang in Vlaanderen zijn en zich al al hebben geïntegreerd. Wat heeft de partij gedaan? die mens openlijk gesteund? dat herinner ik me althans niet...



Een topic wordt op het forum geopend waar het gaat over het aantal vreemde namen op een lijst en de opmerking dat er maar één lijst is waar dat niet het geval is.. http://forum.politics.be/showthread.php?t=60238



Er is een multicultureel evenement en wat is de houding van het lokale vb? alleszins niet constructief..



Daarnaast leg ik ook al eens mijn oor te luisteren in het algemeen.. of ik lees wat rond op fora etc..



Ik heb het dus niet over het officiële discours..
vulpes is offline  
Oud 6 oktober 2006, 17:11   #84
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Men beweert dat vreemdelingen hier gediscrimineerd worden. Als dat doorgaans zo is kan dat niet verwijten aan één partij die slechts 25% vertegenwoordigt, maar aan heel onze samenleving.
In Zwitserland en Denemarken is een strenge immigratiewetgeving omdat democratische verkiezingen dat zo beslist hebben.
luc broes is offline  
Oud 6 oktober 2006, 17:32   #85
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Men beweert dat vreemdelingen hier gediscrimineerd worden. Als dat doorgaans zo is kan dat niet verwijten aan één partij die slechts 25% vertegenwoordigt, maar aan heel onze samenleving.
In Zwitserland en Denemarken is een strenge immigratiewetgeving omdat democratische verkiezingen dat zo beslist hebben.
ik mis eventjes de draad...
vulpes is offline  
Oud 6 oktober 2006, 19:22   #86
N-VA'er
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2006
Berichten: 267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dit gaat naar de kern van de zaak & het dilemma.
Als Vlaanderen onderhandelt met de Frankofonen (waarbij het FDF!!) en zonder de grootste Vlaamse partij er bij te betrekken dan wordt het een flop. Maar Leterme heeft het met NVA al moeilijk genoeg dus is toenadering NVA VB verboden. Men mag toch Di Rupo niet voor het hoofd stoten niewaar!?
Di Rupo eist behoud van de transfers, geen splitsing BHV, uitbreiding van Brussel, geen overdracht van bevoegdheden.
En daarover gaat men onderhandelen. Met FDF en zonder VB.
Onvoorstelbaar!
Wij zijn de meerderheid in dit land, onderhouden Frankofonië, verzorgen 80% van de uitvoer en gedragen ons als onderdanige afhankelijke minderheid.
Het probleem is natuurlijk dat, indien N-VA toenadering zou (wensen te) zoeken tot het VB, de samenwerking met CD&V in het gedrang komt. In dat geval dreigt voor de Vlaamse christendemocraten immers de afscheuring van hun ACW-vleugel. Dan kan Leterme kiezen tussen: a) verdergaan met het ACW en de 7 �* 8 % N-VA-stemmen verliezen (in welk geval de nieuw ontdekte Vlaamsgevoeligheid van de CD&V binnen de kortste keren opnieuw naar de archieven zal zijn verwezen) of b) verdergaan met de N-VA en de (moeilijk te kwantificeren) ACW-kiezers verliezen.

In beide gevallen verliest de CD&V-zijn dominante positie in het Vlaamse politieke landschap, waarna Paars doodgemoedereerd verder gaat met Verhofstadt III en alle communautaire onderhandelingen voor minstens 4 jaar de diepvries in gaan.

Bijkomend probleempje (in om het even welk scenario): als het VB aan Vlaamse zijde aan de communautaire onderhandelingstafel verschijnt (indien er in dat geval ooit nog onderhandelingen zouden worden aangevat, natuurlijk) gaan de stekels van alle Franstalige onderhandelaars dermate de hoogte in, dat ze zich niet eens meer bereid zullen tonen om met de Vlamingen tot een akkoord te komen over het soort pizza dat 's middags op de onderhandelingstafel mag komen..

M.a.w.: de enige manier om in 2007 stappen vooruit te kunnen zetten in de staatshervorming, is voor de N-VA om géén toenadering te zoeken tot het VB, het kartel met CD&V in stand te houden en van binnenuit druk te blijven zetten op Leterme, zodat die zich verplicht ziet om met een substantiële communautaire eisenbundel naar de federale regeringsonderhandelingen van 2007 te stappen. (Zonder CD&V - N-VA-overwinning bij de komende federale verkiezingen komt er immers sowieso geen communautaire ronde. Als Paars de CD&V uit de federale regering kan houden, zal Verhofstadt met groot plezier aan Di Rupo een absoluut communautair status quo beloven, teneinde zijn vertrek naar Toscane nog 4 jaar te kunnen uitstellen.. )
__________________
Men go crazy in congregations
But they only get better
One by one

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline  
Oud 6 oktober 2006, 20:55   #87
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Opmerkingen door Luc Broes
Waarom ik me baseer zijn mijn eigen ervaringen,wat ik lees en hoor en hoe mensen zich gedragen... PC heeft daar niets mee te maken, alleen een kritische ingesteldheid.
Een mandataris van het VB stelt zich humaan wat is humaan? iedereen toelaten? toelaten wie in hongerstaking gaat? toelaten wie jarenlang de wet overtreed? Als men immigranten vlug weigert, dan zegt men: men geeft die mensen geen kans. Sommige advokaten rekken de procedure zo lang mogelijk, moet men uitgeprocedeerden toch hier toelaten? En hoeveel dan wel: 100 of 100.000.op ten aanzien van uitgeprocedeerde vluchtelingen die door het ineffeciënt werken van de asielprocedure/beleid al zeer lang in Vlaanderen zijn en zich al al hebben geïntegreerd. Wat heeft de partij gedaan? die mens openlijk gesteund? dat herinner ik me althans niet...Wij kunnen niet iedereen toelaten 'omdat het humaan' is. Wat moeten we hier met al die ongeschoolde dikwijls niet integreerbare vreemdelingen? Wie wil moet die mensen helpen in eigen land. Ik doe dat, en iedereen kan dit doen die echt humaan wil zijn.
Een topic wordt op het forum geopend waar het gaat over het aantal vreemde namen op een lijst en de opmerking dat er maar één lijst is waar dat niet het geval is.. http://forum.politics.be/showthread.php?t=60238
Er is een multicultureel evenement en wat is de houding van het lokale vb? alleszins niet constructief.. Het VB is tegen de multiculturele samenleving waar alle culturen gelijkwaardige rechten hebben. Dat leidt in heel de wereld tot problemen. Nieuwkomers die mee willen onze maatschappij opbouwen moeten zich schikken naar onze regels. En dan geldt voor iedereen gelijke rechten en gelijke plichten. Men komt naar hier, omdat het hier beter is. Dus zo houden!
ps ik heb geen bezwaar tegen de pitta-bar om de hoek!
Daarnaast leg ik ook al eens mijn oor te luisteren in het algemeen.. of ik lees wat rond op fora etc..
Jammer genoeg zijn de discussies op internet meestal beneden peil. Gaande weg worden alle standpunten meer extreem, en stemmen niet meerovereen met de standpunten van de organizaties;
Ik heb het dus niet over het officiële discours..
luc broes is offline  
Oud 6 oktober 2006, 21:16   #88
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Opmerkingen door luc Broes
Het probleem is natuurlijk dat, indien N-VA toenadering zou (wensen te) zoeken tot het VB, de samenwerking met CD&V in het gedrang komt. Juist, en dat is de enige reden. In dat geval dreigt voor de Vlaamse christendemocraten immers de afscheuring van hun ACW-vleugel. Hoe democratisch is die besluitvorming ? Zeer veel arbeiders stemmen VB. Dan kan Leterme kiezen tussen: a) verdergaan met het ACW en de 7 �* 8 % N-VA-stemmen verliezen (in welk geval de nieuw ontdekte (???)Vlaamsgevoeligheid van de CD&V binnen de kortste keren opnieuw naar de archieven zal zijn verwezen) De CD&V speelt schaak en heeft NVA nodig. Dit heeft weinig of niets te maken met Vlaamsgevoeligheid.of b) verdergaan met de N-VA en de (moeilijk te kwantificeren) ACW-kiezers verliezen. Zeer juist, dat is het dilemma

In beide gevallen verliest de CD&V-zijn dominante positie in het Vlaamse politieke landschap,dat moet NVA maximum uitbaten waarna Paars doodgemoedereerd verder gaat met Verhofstadt III en alle communautaire onderhandelingen voor minstens 4 jaar de diepvries in gaan.Dat denk ik niet want CD&V, NVA en VB hebben de meerderheid in Vlaanderen.

Bijkomend probleempje (in om het even welk scenario): als het VB aan Vlaamse zijde aan de communautaire onderhandelingstafel verschijnt (indien er in dat geval ooit nog onderhandelingen zouden worden aangevat, natuurlijk) gaan de stekels van alle Franstalige onderhandelaars dermate de hoogte in, Juist, en waarom zou dat zijn denk je? en waarom gaan de stekels van de vlamingen niet dermate hoog staan als de corrupte PS die uit onze hand eet en het FDF aan de onderhandelingstafel verschijnen? Heb je al gelezen wat Di Rupo allemaal eist? dat ze zich niet eens meer bereid zullen tonen om met de Vlamingen tot een akkoord te komen over het soort pizza dat 's middags op de onderhandelingstafel mag komen..De Frankofonen zullen nooit 'redelijk' worden, zij kunnen alleen gedwongen worden bv door dreiging met stopzetten van de transfers, of bv door dreiging het cordon te doorbreken. Wij zijn de democratische meerderheid en wij betalen de rekeningen en Di Rupo beslist. Hoe lang nog?

M.a.w.: de enige ?? manier om in 2007 stappen vooruit te kunnen zetten in de staatshervorming, is voor de N-VA om géén toenadering te zoeken tot het VB, het kartel met CD&V in stand te houden en van binnenuit druk te blijven zetten op Leterme, zodat die zich verplicht ?? ziet om met een substantiële communautaire eisenbundel naar de federale regeringsonderhandelingen van 2007 te stappen. (Zonder CD&V - N-VA-overwinning bij de komende federale verkiezingen komt er immers sowieso geen communautaire ronde. Als Paars de CD&V uit de federale regering kan houden,dat lijkt onmogelijk: paars heeft geen meerderheid in vlaanderen. zal Verhofstadt met groot plezier aan Di Rupo een absoluut communautair status quo beloven, teneinde zijn vertrek naar Toscane nog 4 jaar te kunnen uitstellen.. )
De roep naar zelfbestuur in Vlaanderen zit in een stroomversnelling. Weldra zal der weinig onderhandelingsruimte meer zijn. Vroeg of laat zal de CD&V moeten kiezen tussen de PS en de Vlaamse belangen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 oktober 2006 om 21:17.
luc broes is offline  
Oud 6 oktober 2006, 21:25   #89
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Sorry, Luc, ik ben niet zonder fouten maar in deze topic is Tantist uit de bocht gegaan.

IK vraag me werkelijk af wat er mis is met de topic die Jan hier geopend heeft.

Het is verdorie de naakte waarheid. En inderdaad Jan , Tantist gaat hier wel heel erg te keer.

En ja, ik kan nog altijd niet geloven dat een partij die zegt Vlaams Nationalistisch te zijn, zijn lot en toekomst verbindt met de tjeven. Dat kan toch nooit werken.

En nog eens, ja een bundeling van VLaamse krachten is DE oplossing.
En daarom moeten VB en NVA de handen in mekaar slaan.
En daar hebben de NVA kopstukken vooralsnog geen zin in! Hopelijk de volgende NVA generatie wel, indien de NVA 2007 overleeft tenminste!
__________________
AVV is offline  
Oud 6 oktober 2006, 21:47   #90
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dit gaat naar de kern van de zaak & het dilemma.
Als Vlaanderen onderhandelt met de Frankofonen (waarbij het FDF!!) en zonder de grootste Vlaamse partij er bij te betrekken dan wordt het een flop. Maar Leterme heeft het met NVA al moeilijk genoeg dus is toenadering NVA VB verboden. Men mag toch Di Rupo niet voor het hoofd stoten niewaar!?
Di Rupo eist behoud van de transfers, geen splitsing BHV, uitbreiding van Brussel, geen overdracht van bevoegdheden.
En daarover gaat men onderhandelen. Met FDF en zonder VB.
Onvoorstelbaar!
Wij zijn de meerderheid in dit land, onderhouden Frankofonië, verzorgen 80% van de uitvoer en gedragen ons als onderdanige afhankelijke minderheid.

hier hoef je niets meer aan toe te voegen..........alleen dat door het bovengenoemde scenario naar alle waarschijnlijkheid de NVA in 2007 het kind van de rekening wordt!
__________________
AVV is offline  
Oud 6 oktober 2006, 21:48   #91
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Binnenkort is de tweede taal in school Turks ipv Frans....Bijlage 14289
Nu is er ook nog een hooggeschoolde slimme bol, ene professor Rudy Verheyen die - ondanks de wetgeving - gaat pleiten voor de vrije keuze van de taal waarin je in een hogeschool les wil volgen!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline  
Oud 7 oktober 2006, 10:22   #92
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
...

En ja, ik kan nog altijd niet geloven dat een partij die zegt Vlaams Nationalistisch te zijn, zijn lot en toekomst verbindt met de tjeven. Dat kan toch nooit werken.
...
Mijn mening over die anderstalige pamfletten van CD&V staat hier al.

Sommige VBers tonen de typische trek van "ik lieg niet, maar verzwijg een stuk van de waarheid". Het siert daarom bijzonder de VBers die hier aangeven dat het VB zelf daarin reeds lang zijn maagdelijkheid verloren is. Er zijn op dit forum gelukkig ook VBers die duidelijk ter goeder trouw zijn en niet in betaalde opdracht.

Verder fietsen VBers wel vlot rond hun innige vriendschap met het FN van Le Pen heen. Zouden de echte flaminganten van VB daarom voor Europa ook niet beter voor N-VA+tsjeven stemmen ipv voor VB+staatsnationalisten?

Verder vinden volwassen mensen het minder belangrijk wat iemand zegt, dan wat iemand doet. Wat heeft VB al voor Vlaanderen gedaan? Toch gemakkelijk als je je voortdurend achter de veeschutkring voor mensen kan verstoppen. Zoals vader des vaderlands Kareltje Dillen in een moment van eerlijkheid liet optekenen. De N-VA zal ongetwijfeld, net zoals de VU, Vlaanderen verder verraden en van verraad tot verraad Vlaanderen verder vormen tot staat.
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.

Laatst gewijzigd door Hendrik GORIS : 7 oktober 2006 om 10:23.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 7 oktober 2006, 10:25   #93
Hendrik GORIS
Burger
 
Hendrik GORIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Leieland, Zuid-Nederland
Berichten: 170
Standaard

En Egmont was ik ook tegen, laat ons dat dus aub overslaan.
__________________
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer.

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 7 oktober 2006, 15:35   #94
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
daar gaan we weer. Godsvrede, als het de nva goed uitkomt en langs de andere kant de CS toepassen! Ik geef gefundeerde kritiek of vind jij het normaal dat de nva ééntalige turkse folders verdeeld?
Zou het kunnen dat de a c h t e r z i j d e van de folder in het Nederlands gesteld was ? Inerteressant zouhet ook zijn om weten of er tijdens verkiezingen in Turkije folders in het Koerdisch verspreid worden.

Overigens : vrmits niet alleen niet -EU burgers stemrecht hebben, maar ook EU burgers (Belgen hebben stemplicht) is het een terechte vraag hoe het zit met verkiezingsfolders in diverse EU talen (totaal 100, waarvan 22 officiêle)..

Feit is dat het Nederlands/Franse taalfanatisme in diverse gemeenten ons dermate verblindt dat we de echte taalgerelateerde problemen niet (kunnen of willen ?) zien nl. de absolute teloorgang van "kleinere" talen
die geînfecteerd geraraken door het koeterengels enerzijds en die niet meer behoorlijk onderwezen geraken in de "eigen" instellingen.

De algemene propaganda die nu gevoerd wordt voor een onbeperkte "veeltaligheid" doet er ook geen goed aan.

In plaats van licht ontvlambaar te ontsteken in "heilige" verontwaardiging
zouden we eens moeten nadenken over het tot standbrengen van een verdraagzame maatschappij - zonder te vervallen in een nefast cultuurrelativisme.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 7 oktober 2006, 18:39   #95
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Tis eraan te zien hoever het hier aan het komen is.
Marlboro is offline  
Oud 7 oktober 2006, 18:47   #96
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Volgens mij is het VB NIET tegen vreemdelingen die zich volledig hebben aangepast en onze wetten respecteren.
Dit is een fabeltje van de pc
Volgens mij is het vb niet voor alles blank. Dat was hitler.
Stel je voor ik adopteer een kindje uit Afrika , en dat groeit hier op. Word die gediscrimineert door het vb ? Nee dat denk ik niet.
Zijn vb racisten ? Nee dat denk ik niet. Maar ze willen geen knuffelbeleid tegeneover vreemdelingen die alles nemen maar niets geven.
Als ik verkeerd ben, overtuig me dan met degelijke argumenten.
Volledig correct.

Bij ons op de lijst staat een jonge poolse vrouw.Ik heb helemaal niets tegen die vrouw.Ze zegt zelf,ik pas mij aan en ik geef het vb groot gelijk dat mensen die persee naar hier willen komen zich moeten inburgeren enz.......
Je hebt dan ook nog pieter van boxel.Er is niemand die iets tegen die gast heeft.Ochja,je hebt wel een zeer kleine groep kaalkoppen die van niemand iets moeten weten maar daar verzet ik mij tegen en die mensen hebben ook niets te zeggen hoor.

Ik ga overlaatst ong 500M van m'n huis folders gaan uitdelen en ik word door een grieks gezin uitgemaakt van racist terwijl deze mensen mij al helemaal niet kennen???

Wij zijn idd een partij die niet hoog oploopt wat bv die islam betreft maar iedereen over dezelfde kam scheren doen we niet,tot tegenstelling wat onze linkse rakker stelkens durven beweren.

Net zoals dat met vrouwen aan de haard;laat je niets wijsmaken,het is is daar helemaal niet voor.Daarmee bedoel ik gewoon dat wij nooit de vrouwen zullen verplichten om thuis te blijven,wel aanmoedigen en stimuleren,een groot verschil natuurlijk en men mag dan nog zelf kiezen;oftewel de man oftewel de vrouw.
Het vb is geen vrouwonvriendelijke partij.

Ach,ik heb deze week al heel wat debatten en dergelijke meer gevolgd en ze doen niet anders dan de ene leugen na de andere over ons te verkondigen maarja,mensen die dat allemaal zou niet weten,volgen en dus niet doorhebben die trappen daar soms in.
Marlboro is offline  
Oud 7 oktober 2006, 19:25   #97
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
daar gaan we weer. Godsvrede, als het de nva goed uitkomt en langs de andere kant de CS toepassen! Ik geef gefundeerde kritiek of vind jij het normaal dat de nva ééntalige turkse folders verdeeld?

Wat staat er aan de andere kant van de folder?
KrisKras is offline  
Oud 7 oktober 2006, 19:29   #98
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
nva verraad eigen principes!
Ook niet de eerste keer. Anders was ik nog steeds N-VA'er.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2006, 21:24   #99
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Oh is ons mislukt N-VA-basherke weer bezig? Tis wel volgens mij iemand weer van CD&V...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 oktober 2006, 21:25   #100
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ook niet de eerste keer. Anders was ik nog steeds N-VA'er.
Koop misschien eens een andere bril?
Kzie daar CD&V staan!
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be