Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2005, 13:20   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
U moet een beetje beter leren luisteren. Hammani en zijn companen werden helemaal niet vrijgesproken. De rechters hebben de minderheid (5 van de 12) van de jury gevolgd en geoordeeld dat het niet ging om doodslag, maar om het toebrengen van slagen en verwondingen zonder de intentie om te doden maar met de dood tot gevolg. Dat betekent niet dat ze vrijgesproken zijn. Integendeel: rekening houdend met hun ellenlange strafblad, kunnen ze straffen van 15 tot 20 jaar oplopen. Rechters moeten nu eenmaal het recht volgen en niet voortgaan op de heersende emoties bij het publiek. Als u het niet eens bent met wat er in het strafwetboek staat, klaag dan de werkelijke verantwoordelijke aan, namelijk de wetgever en niet de individuele rechters die niet anders kunnen dan dat recht toe te passen.
Onzin! Hun maximale straf is 10 jaar. Laat hen 5 jaar zitten en ze zullen weer over straat lopen.
Ze hadden zowiezo beschuldigd moeten worden van moord, geen twijfel mogelijk indien je een automatisch geweer leegknalt op iemand. Achteraf beweren dat dit niet gebeurde om iemand te doden is gewoonweg de grootste onzin die men maar kan geloven.

Zowiezo zijn dit wederom extra stemmen voor het Vlaams belang en de spanningen omwille van dit soort (on)rechtspraken zal enkel maar toenemen. Als we het stillaan al niet haat kunnen gaan noemen. Zowiezo is het vertrouwen in de rechtspraak gewoon helemaal zoek. Het zal niet lang meer duren dat mensen bij dit soort uitspraken het heft in eigen handen zullen nemen en zelf voor rechter gaan spelen. Schiet maar iemand dood, je moet toch bijna niet meer zitten als je beweerd dat het niet met opzet was. Wat moet je nog gaan doen om het als opzet te laten lijken? Een kernbom gooien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 13:40   #22
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Rechters oordelen op basis van de feiten en niet op basis van emoties.
Wat een stompzinnige uitleg om onzinnige wetten goed te praten!

De feiten zijn dat hij weet dat schieten op mensen ze kan doden!
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 14:33   #23
oz457
Lokaal Raadslid
 
oz457's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
U moet een beetje beter leren luisteren. Hammani en zijn companen werden helemaal niet vrijgesproken. De rechters hebben de minderheid (5 van de 12) van de jury gevolgd en geoordeeld dat het niet ging om doodslag, maar om het toebrengen van slagen en verwondingen zonder de intentie om te doden maar met de dood tot gevolg. Dat betekent niet dat ze vrijgesproken zijn. Integendeel: rekening houdend met hun ellenlange strafblad, kunnen ze straffen van 15 tot 20 jaar oplopen. Rechters moeten nu eenmaal het recht volgen en niet voortgaan op de heersende emoties bij het publiek. Als u het niet eens bent met wat er in het strafwetboek staat, klaag dan de werkelijke verantwoordelijke aan, namelijk de wetgever en niet de individuele rechters die niet anders kunnen dan dat recht toe te passen.
Dan denk ik dat u niet goed verstaat wat de functie is van een rechter! Een rechter kan enerzijds de letter van de wet volgen, of kan de geest van de wet volgen. Volgens u, moet een rechter, ten aller tijde de letter van de wet volgen.
In het tweede geval, is het de taak van de rechter om de bevolking te beschermen.
Naar wat ik kan afleiden, primeert volgens u de letter, en is de veiligheid van mensen van ondergeschikt belang.
U gaat mij niet kunnen overtuigen dat deze man geen gevaar is voor onze gemeenschap, en dit los van het emotionele rond deze zaak.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 14:57   #24
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Het volk zal oordelen, nog meer van die vonnissen , hoe extremer de mensen worden en die bruinen hier zo rap mogelijk buiten willen.
Tijd voor ons allen zelf te bewapenen, sommigen lopen al rond met bazooka's , die weten hoe laat het is. were ne Mohamed , vandaar dat hij ongestraft blijft....
Het volk heeft geoordeeld. Het was namelijk en volksjury. Tijd om dat systeem van de volksjury eens deftig te herbekijken.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 15:02   #25
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
ja, en zal jij redelijk blijven wanneer Mohamed je auto pikt of Achmed je vriendin verkracht ? ...

Of toch een beetje bevooroordeeld misschien ??
Of Dutroux je kind verkracht.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 16:03   #26
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Dan denk ik dat u niet goed verstaat wat de functie is van een rechter! Een rechter kan enerzijds de letter van de wet volgen, of kan de geest van de wet volgen. Volgens u, moet een rechter, ten aller tijde de letter van de wet volgen.
En wat is in dit specifieke geval "de geest" van de wet en op welke manier verschilt die van "de letter"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
In het tweede geval, is het de taak van de rechter om de bevolking te beschermen.
Helemaal niet. De taak van de rechter is rechtspreken. De bevolking beschermen is een taak voor de ordediensten (de uitvoerende macht dus).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Naar wat ik kan afleiden, primeert volgens u de letter, en is de veiligheid van mensen van ondergeschikt belang.
U probeert me uitspraken toe te schrijven die ik nooit deed. Gelieve daar mee op te houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
U gaat mij niet kunnen overtuigen dat deze man geen gevaar is voor onze gemeenschap, en dit los van het emotionele rond deze zaak.
Heb ik dan ooit beweerd dat die man geen gevaar is voor de samenleving? Daar gaat het hier helemaal niet om.
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 17:18   #27
Breydel
Banneling
 
 
Breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Zonet op de radio gehoord. De vrouw van de agent is totaal van de kaart door het oordeel van de rechter.
HAMMANI NIET SCHULDIG AAN DOODSLAG
***************************************
Mohamed Hammani is door drie
beroepsrechters van het Hof van Assisen
in Brussel niet schuldig bevonden aan
doodslag op politieman Marc Munten,
vier jaar geleden in Rotselaar.

Daarmee sloten de rechters zich aan bij
een minderheid van de volksjury en dat
is uitzonderlijk. 7 van de 12 juryleden
vonden Hammani wel schuldig, maar die
meerderheid is te klein om hem te
veroordelen. Dus moest de jury zich ook
uitspreken.

Hammani werd samen met Rachid El
Ouakili en Abderrahman Ben Masaoud wel
schuldig bevonden aan slagen en
verwondingen met de dood tot gevolg
zonder de intentie te doden. -------------
M.a.w. als je met een geweer in het rond zit te schieten en een agent doodschiet, dan is dat geen aanzet tot moord?

Keer op keer, een bevestiging dat ons gerecht totaal geen oog heeft voor de realiteit. België: het land van honing voor criminelen!

Ik spuug op het gerecht! Dit is een schande.
U wéét toch al langer dat islamieten hier in Vlaanderen worden behandeld als een "beschermde diersoort". Men zou maar eens de "mensenrechten-agit props" op hun dak kunnen krijgen.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 17:28   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
De rechters hebben [size=5]de minderheid[/size] (5 van de 12) van de jury gevolgd

Een andere keer werd de wet aangepast om de volksjury helemaal buitenspel te kunnen zetten, waardoor er onlangs zelfs geen minderheid in een volksjury meer nodig was voor de Gentse 'rechters' om te volgen...

Het 'gewone' volk dat niet bekwaam geacht wordt om een gezond oordeel te vellen,
noch in de politiek,
noch in de rechtbank,
zodat de elite het daarvan overneemt,
dat doet me ergens aan denken.

Maar aan wat weer..... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 08-10-2005 at 18:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De rechters hebben [size=5]de minderheid[/size] (5 van de 12) van de jury gevolgd

Een andere keer werd de wet aangepast om de volksjury helemaal buitenspel te kunnen zetten, waardoor er onlangs zelfs geen minderheid in een volksjury meer nodig was voor de Gentse 'rechters' om te volgen...

Het 'gewone' volk dat niet bekwaam geacht wordt om een gezond oordeel te vellen,
noch in de politiek,
noch in de rechtbank,
zodat de elite het daarvan overneemt,
dat doet me ergens aan denken.

Maar aan wat weer..... [/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 08-10-2005 at 18:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De rechters hebben [size=5]de minderheid[/size] (5 van de 12) van de jury gevolgd

De wet werd aangepast om de volksjury helemaal buitenspel te kunnen zetten waardoor er onlangs zelfs geen minderheid in een volksjury meer nodig was voor de Gentse 'rechters' om te volgen...

Het 'gewone' volk dat niet bekwaam geacht wordt om een gezond oordeel te vellen,
noch in de politiek,
noch in de rechtbank,
zodat de elite het daarvan overneemt,
dat doet me ergens aan denken.

Maar aan wat weer..... [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
De rechters hebben de minderheid (5 van de 12) van de jury gevolgd

De wet werd aangepast om de volksjury helemaal buitenspel te kunnen zetten waardoor er onlangs zelfs geen minderheid in een volksjury meer nodig was voor de Gentse 'rechters' om te volgen...

Het 'gewone' volk dat niet bekwaam geacht wordt om een gezond oordeel te vellen,
noch in de politiek,
noch in de rechtbank,
zodat de elite het daarvan overneemt,
dat doet me ergens aan denken.

Maar aan wat weer..... [/size]
[/edit]
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 oktober 2005 om 17:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 17:31   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

In welke 'democratie' geldt er trouwens een dictatuur van de minderheid?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 17:45   #30
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Vaak wordt er hier gespeculeerd waarom men op het VB stemt. Wel, het uitdelen van weekendpassen aan gevaarlijke recidevisten, maximum 10 jaar straf voor de moordenaar van een politie-agent, enz., wekt frustratie op bij velen die willen dat Belgie een strenger beleid krijgt. Belgie is 1 van de weinige landen waar ik geen schrik heb om een zware misdaad te begaan vermits de straffen er geen afschrikwekkend effect hebben. Maar het criminele zit nu eenmaal niet in me. Donderdag jl. is er hier in Texas nog iemand ter dood gebracht voor het doodschieten van een agent. Zover moet men niet gaat maar sluit die kerels dan wel levenslang op.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 17:47   #31
Sofietje
Banneling
 
 
Sofietje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 389
Standaard

In de VS lachen ze daar niet mee en wanneer ze toch vrijuit gaan , krijgen die gasten
vlug een ongelukje, daar zijn ze tenminste nog solidair.
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 18:22   #32
FJL
Burger
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Hij mag dan zo bevooroordeeld zijn als hij maar wil. Zo lang de rechters dat maar niet zijn...
Nice one! Nog eens precies raak.

Inderdaad, het zou me niet makkelijk vergaan als zoiets gebeurt. Of het nu door de mensen was die je opsomde of door Jan, Luc of Rudy. Maar ik neem aan dat de agent in kwestie niet jouw vriendin was? Of je auto?

Alleen, om er een deftige discussie over te voeren moeten er enkelen zijn die zich over de persoonlijk, lage en inhoudsloze aanvallen kunnen zetten en basisregels van een debat aankunnen.

Mensen ongelukjes toewensen of op gebergtes laten te pletter vallen? 't Is te gek om los te lopen.
FJL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 18:25   #33
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Als je een vol magazijn (bij zo ne ak zijn er dat 30) leegvuurt op een voertuig kan je al van een klein mirakel spreken als de inzittenden niet geraakt zouden worden.
Een nieuw presedent?
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 18:38   #34
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Als je een vol magazijn (bij zo ne ak zijn er dat 30) leegvuurt op een voertuig kan je al van een klein mirakel spreken als de inzittenden niet geraakt zouden worden.
Idd.
Maar die arme jongen heeft een moeilijk jeugd gehad blablabla, Hij is zo een brave jongen in het gevang blablabla.....
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 18:56   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Vaak wordt er hier gespeculeerd waarom men op het VB stemt. Wel, het uitdelen van weekendpassen aan gevaarlijke recidevisten, maximum 10 jaar straf voor de moordenaar van een politie-agent, enz., wekt frustratie op bij velen die willen dat Belgie een strenger beleid krijgt. Belgie is 1 van de weinige landen waar ik geen schrik heb om een zware misdaad te begaan vermits de straffen er geen afschrikwekkend effect hebben. Maar het criminele zit nu eenmaal niet in me. Donderdag jl. is er hier in Texas nog iemand ter dood gebracht voor het doodschieten van een agent. Zover moet men niet gaat maar sluit die kerels dan wel levenslang op.
Meer moet dat niet zijn.
Hier wordt je de dag van vandaag bij manier van spreken zwaarder beboet voor een verkeersovertreding zonder gevolgen dan voor een daad van agressie mét gevolgen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 19:01   #36
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Zonet op de radio gehoord. De vrouw van de agent is totaal van de kaart door het oordeel van de rechter.
HAMMANI NIET SCHULDIG AAN DOODSLAG
***************************************
Mohamed Hammani is door drie
beroepsrechters van het Hof van Assisen
in Brussel niet schuldig bevonden aan
doodslag op politieman Marc Munten,
vier jaar geleden in Rotselaar.

Daarmee sloten de rechters zich aan bij
een minderheid van de volksjury en dat
is uitzonderlijk. 7 van de 12 juryleden
vonden Hammani wel schuldig, maar die
meerderheid is te klein om hem te
veroordelen. Dus moest de jury zich ook
uitspreken.

Hammani werd samen met Rachid El
Ouakili en Abderrahman Ben Masaoud wel
schuldig bevonden aan slagen en
verwondingen met de dood tot gevolg
zonder de intentie te doden. -------------
M.a.w. als je met een geweer in het rond zit te schieten en een agent doodschiet, dan is dat geen aanzet tot moord?

Keer op keer, een bevestiging dat ons gerecht totaal geen oog heeft voor de realiteit. België: het land van honing voor criminelen!

Ik spuug op het gerecht! Dit is een schande.
Waarom is het nodig dat 2 topics over hetzelfde gaan ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 19:02   #37
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Het volk zal oordelen, nog meer van die vonnissen , hoe extremer de mensen worden en die bruinen hier zo rap mogelijk buiten willen.
Tijd voor ons allen zelf te bewapenen, sommigen lopen al rond met bazooka's , die weten hoe laat het is. were ne Mohamed , vandaar dat hij ongestraft blijft....
Zo'n vonnis,
hoe krankzinnig de uitslag ook is,
heeft niks te maken met nationaliteit of geloof.

Waarom moet je dan persé "bruine" erbijsleuren ?
Om lustig mee te werken aan die verwerpelijke demagogie ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 19:05   #38
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Tegen een uitspraak in Assisen is geen beroep mogelijk (behoudens Cassatie in geval van procedurefouten)
Cassatie is een misselijk makende grap in België ...
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 19:06   #39
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
ja, en zal jij redelijk blijven wanneer Mohamed je auto pikt of Achmed je vriendin verkracht ? ...

Of toch een beetje bevooroordeeld misschien ??
Jij alvast wel met je xenofobie.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 19:07   #40
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Zo'n vonnis,
hoe krankzinnig de uitslag ook is,
heeft niks te maken met nationaliteit of geloof.
betwijfel ik ten sterkste , vreemdelingen krijgen altijd de excuus reden , ze hebben last van racisme gehad en een slechte jeugd ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Waarom moet je dan persé "bruine" erbijsleuren ?
Om lustig mee te werken aan die verwerpelijke demagogie ?
In tegenstelling tot onze schijnheilige media en regering die erop staan om de nationaliteit weg te laten in berichtgeving wordt er hier informatie gegeven.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be