Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2010, 19:08   #1061
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, en dat weet ge ook, binnen sommige religies zijn er "grote minderheden" en binnen andere" zeer kleine minderheden".
Én binnen de groep die deze ene religie aanhangen zijn er blijkbaar ook "grote minderheden" en "zeer kleine minderheden" naargelang allerhande andere kenmerken.... ook jullie Deense psycholoog zegt dat.
Dus hoe kan je dan tot de conclusie komen dat religie, meer bijzonder deze religie... uiteindelijk is het jullie daarom te doen, de determinerende factor is ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:12   #1062
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

En waarom geven moslims dan aan vrouwen geen hand als jij het dan toch zo goed weet?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 november 2010 om 19:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:15   #1063
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En waarom geven moslims dan aan vrouwen geen hand als jij het dan toch zo goed weet?
Van zodra ik een moslim ontmoet die weigert mij de hand te geven zal ik het vragen.
Tot nu toe weigerde geen enkele moslim mij de hand te geven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:16   #1064
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dus jij begrijpt die kromme redeneringen en niet ter zake doende voorbeelden wèl?

Ik niet; wat ik er van maak is dat; we -als we het weten - dan maar wat meer attent moeten zijn. Dat alice niet kan aantonen dat die snotaap met een soepjurk haar de hand niet wou schudden omwille van haar onrein zijn als vrouw m.a.w.; ze schudt het uit haar mouw en als kers op de taart

Hoe interpreteer jij die zin? Als 'ietwat' beledigend, toch?
Je stelt de zaken gewoontegetrouw weer anders voor dan ze waren.

1) De stelling van alice was duidelijk : "haar hand werd geweigerd omwille dat ze een vrouw was... en dat is discriminatie op grond van sekse" ... jij maakt er al gelijk wat anders van
2) Je insinueert hier dat ik haar verhaaltje niet eens zou geloven : "ze schudt het uit haar mouw" .... dat heb ik nooit beweerd
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:19   #1065
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
- Soepjurk weigert handschudden vrouw omwille van haar onreinheid.
- Vrouw (ik bvb.) weigert handschudden soepjurk omwille van zijn onreinheid.

1 Mag omwille van de 'diversiteit, koeltoer e.d.'?

2 Is foei!

Oftewel zijn beiden toelaatbaar, oftewel zijn beiden laakbaar.

Wat is't?
Nu komt de kat uit den boom sé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:22   #1066
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Van zodra ik een moslim ontmoet die weigert mij de hand te geven zal ik het vragen.
Tot nu toe weigerde geen enkele moslim mij de hand te geven.
Je weet het dus niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:27   #1067
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het handjesweigeren van vrouwen IS een gevolg van het koranvers dat zegt dat ze geen vrouwen mogen aanraken wegens onrein! Ze moeten zich dan nadien gaan wassen (desnoods met woestijnzand) alvorens te bidden. Waarom wil je dat nu persé ontkennen?
Kan je me even de precies quoten waar ik dat ontkend zou hebben ?
Ik herinner me dat ik nog niet zolang geleden in deze post, maar ook in vele andere posts ,net beaam dat ik dat ook zo zie.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:30   #1068
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Een veronderstelling dus ( een redelijke, en ook één die ik maak alvorens je daar weer op gaat hakken )
Een 'reden' dus waarom ze die hand zouden weigeren ... ze zouden zich moeten gaan wassen


Maar het is dus niet op basis van de eigenschap vrouw... je komt het net zelf te zeggen.
Ik ga volledigheidshalve nog even citeren wat men onder discriminatie verstaat : "Discriminatie betekent letterlijk 'ongeoorloofd onderscheid maken'. Discriminatie is het maken van onderscheid tussen mensen op basis van argumenten
die er niet toe doen en die dus niet objectief of redelijkerwijs verklaard kunnen worden.
"
Ik denk wel dat je bij deze net met die onderliggende reden wel degelijk zelf 100% hebt aangetoond dat het onmogelijk tot discriminatie kan gerekend worden.
Wat een zever vertel jij hier allemaal.

Racisme op basis van geslacht, de achterliggende reden heeft er niets mee te maken.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:31   #1069
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát heb ik niet gezegd, alice... je verdraaid weeral m'n woorden.

Jij zegt dat het hier om discriminatie zou gaan... en als ik je dat vraag dat uit te klaren kom je niet verder dan het nogmaals herhalen van diezelfde stelling.
Ik blijf erbij , om de redenen die ik je al 100x gaf, dat het hier technisch niet gaat over discriminatie.
Vervolgens eindig je met je post #1000 :
Een uitspraak zou hier dus uitsluitsel geven
Technisch niet maar in praktijk wel.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:54   #1070
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je weet het dus niet.

Paulus.
Neen, ik weet het niet.
Het is ook tamelijk tot uiterst zeldzaam. Niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:57   #1071
Nechtan
Vreemdeling
 
Nechtan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je weet het dus niet.

Paulus.
Hierbij


Waarom mag een vrouw of een man geen hand geven aan de andere sekse?

In Islam het is zo dat je als man lichamelijk contact met een vrouw moet vermijden, tenzij het je eigen vrouw is, moeder, zus, etc. Dus het is niet specifiek gericht aan de vrouw of de man maar het is iets wat officieel niet mag.

Maar er zijn mensen bij (vrouwen, mannen) die wel een hand geven. Zijn dat dan mannen en vrouwen met slechte bedoelingen? Zeker niet, het zijn mensen die gewoon wat minder kennis hebben van de regels, of gewoon minder streng zijn t.o.v regels. Er zullen wel mensen bij zijn die dat onfatsoenlijk vinden. Maar het is de wil van Allah en alles wat de schepper wil is de juiste keuze.

Wat gebeurt er wanneer een man handen schudt met een vrouw?

De wetenschap van anatomie zegt dat er meer dan 5 miljoen cellen zijn die de oppervlakte van het menselijk lichaam bedekken. Hun functie is om gewaarwordingen en gevoel over te brengen naar de hersenen. Wanneer een man handen schudt met een vrouw worden hun gevoelens geactiveerd. Zelfs de zintuig van ruiken heeft een rol in het activeren van het gevoel van seksuele lust. De zintuig van horen is ook verbonden met de middelpunten van menselijke verlangen. Als een vrouw woorden hoort die de verlangens van een man weerspiegelen, dan kan dat wat ze gehoord heeft haar gevoelens bewegen.

In dit aanzien zegt de Koran: "zeg: Tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hun. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van wat het geen wat zij doen. En zeg; Tot de gelovige vrouwen dat ook zij hun ogen neergeslagen houden. En hun passies beheersen en hun schoonheid niet tonen." (Soerah An-Noer, ayah 30-31)

De bovenste ayahs tonen dat mannen en vrouwen beiden werden aangesproken in gelijke termen om hun verscheidene zintuigen te bewaken om de mogelijkheden van kwaad te verminderen in de gemeenschap.

Met andere woorden, moderne anatomie ontdekt nu de rollen van gewaarwording in het aanwakkeren van menselijke verlangens, terwijl de Koran de gelovigen beschermt van zulke kwaden sinds 14 eeuwen.

http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=26791
Nechtan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 19:59   #1072
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nechtan Bekijk bericht
Hierbij


Waarom mag een vrouw of een man geen hand geven aan de andere sekse?

In Islam het is zo dat je als man lichamelijk contact met een vrouw moet vermijden, tenzij het je eigen vrouw is, moeder, zus, etc. Dus het is niet specifiek gericht aan de vrouw of de man maar het is iets wat officieel niet mag.

Maar er zijn mensen bij (vrouwen, mannen) die wel een hand geven. Zijn dat dan mannen en vrouwen met slechte bedoelingen? Zeker niet, het zijn mensen die gewoon wat minder kennis hebben van de regels, of gewoon minder streng zijn t.o.v regels. Er zullen wel mensen bij zijn die dat onfatsoenlijk vinden. Maar het is de wil van Allah en alles wat de schepper wil is de juiste keuze.

Wat gebeurt er wanneer een man handen schudt met een vrouw?

De wetenschap van anatomie zegt dat er meer dan 5 miljoen cellen zijn die de oppervlakte van het menselijk lichaam bedekken. Hun functie is om gewaarwordingen en gevoel over te brengen naar de hersenen. Wanneer een man handen schudt met een vrouw worden hun gevoelens geactiveerd. Zelfs de zintuig van ruiken heeft een rol in het activeren van het gevoel van seksuele lust. De zintuig van horen is ook verbonden met de middelpunten van menselijke verlangen. Als een vrouw woorden hoort die de verlangens van een man weerspiegelen, dan kan dat wat ze gehoord heeft haar gevoelens bewegen.

In dit aanzien zegt de Koran: "zeg: Tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hun. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van wat het geen wat zij doen. En zeg; Tot de gelovige vrouwen dat ook zij hun ogen neergeslagen houden. En hun passies beheersen en hun schoonheid niet tonen." (Soerah An-Noer, ayah 30-31)

De bovenste ayahs tonen dat mannen en vrouwen beiden werden aangesproken in gelijke termen om hun verscheidene zintuigen te bewaken om de mogelijkheden van kwaad te verminderen in de gemeenschap.

Met andere woorden, moderne anatomie ontdekt nu de rollen van gewaarwording in het aanwakkeren van menselijke verlangens, terwijl de Koran de gelovigen beschermt van zulke kwaden sinds 14 eeuwen.

http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=26791
Dan weet je het nu wel hé Artisjok?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:13   #1073
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan weet je het nu wel hé Artisjok?

Paulus.
Ja. Hopelijk leest Alice dit ook.
Is ook geweten waarom zo weinig moslims zich daar aan houden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:16   #1074
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja. Hopelijk leest Alice dit ook.
Is ook geweten waarom zo weinig moslims zich daar aan houden?
Waarop baseert u zich om te stellen dat weinig moslims zich daaraan houden?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:22   #1075
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Van zodra ik een moslim ontmoet die weigert mij de hand te geven zal ik het vragen.
Tot nu toe weigerde geen enkele moslim mij de hand te geven.
Ik weet de uitleg in elk geval van de bekendste handenschudweigeraar. Mr. Enait heeft het helemaal uitgelegd. Maar dat heb je gemist zeker?


Edit: ik zie dat Paulus een heerlijk uitgebreid stukje informatie heeft gepost !

Citaat:
Wanneer een man handen schudt met een vrouw worden hun gevoelens geactiveerd. Zelfs de zintuig van ruiken heeft een rol in het activeren van het gevoel van seksuele lust. De zintuig van horen is ook verbonden met de middelpunten van menselijke verlangen. Als een vrouw woorden hoort die de verlangens van een man weerspiegelen, dan kan dat wat ze gehoord heeft haar gevoelens bewegen.
Doe nu niet alsof jij nooit een orgasme krijgt als zo'n muzelmannetje je een hand geeft hé! D�*t geloof ik niet hoor.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 november 2010 om 20:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:29   #1076
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dan weet je het nu wel hé Artisjok?

Paulus.
ze vergeten in hun uitleg nu wel het vers over de onreinheid van de vrouw te vermelden. Dat zal weer niet in hun kraam te pas gekomen zijn zeker?

005.006

6. O, u die gelooft, wanneer u opricht tot het gebed, wast uw gezicht en uw handen tot aan de ellebogen en wrijft uw (natte) handen over uw hoofden en (wast) uw voeten tot aan de enkels. En als u onrein bent, reinigt u. En als u ziek of op reis bent en een uwer komt van de afzondering, of u heeft vrouwen aangeraakt en u vindt geen water, zoekt dan uw toevlucht tot zuivere aarde en veegt daarmede uw gezicht en handen af. Allah wenst u niet in moeilijkheden te brengen, maar Hij wenst u te reinigen en Zijn gunst aan u te vervolmaken, opdat u dankbaar zult zijn.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:39   #1077
Mare Nostrum
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Van zodra ik een moslim ontmoet die weigert mij de hand te geven zal ik het vragen.
Tot nu toe weigerde geen enkele moslim mij de hand te geven.
Wordt het dan niet eens tijd die lange baard af te scheren?
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:51   #1078
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nechtan Bekijk bericht
Hierbij


Waarom mag een vrouw of een man geen hand geven aan de andere sekse?

In Islam het is zo dat je als man lichamelijk contact met een vrouw moet vermijden, tenzij het je eigen vrouw is, moeder, zus, etc. Dus het is niet specifiek gericht aan de vrouw of de man maar het is iets wat officieel niet mag.

Maar er zijn mensen bij (vrouwen, mannen) die wel een hand geven. Zijn dat dan mannen en vrouwen met slechte bedoelingen? Zeker niet, het zijn mensen die gewoon wat minder kennis hebben van de regels, of gewoon minder streng zijn t.o.v regels. Er zullen wel mensen bij zijn die dat onfatsoenlijk vinden. Maar het is de wil van Allah en alles wat de schepper wil is de juiste keuze.

Wat gebeurt er wanneer een man handen schudt met een vrouw?

De wetenschap van anatomie zegt dat er meer dan 5 miljoen cellen zijn die de oppervlakte van het menselijk lichaam bedekken. Hun functie is om gewaarwordingen en gevoel over te brengen naar de hersenen. Wanneer een man handen schudt met een vrouw worden hun gevoelens geactiveerd. Zelfs de zintuig van ruiken heeft een rol in het activeren van het gevoel van seksuele lust. De zintuig van horen is ook verbonden met de middelpunten van menselijke verlangen. Als een vrouw woorden hoort die de verlangens van een man weerspiegelen, dan kan dat wat ze gehoord heeft haar gevoelens bewegen.

In dit aanzien zegt de Koran: "zeg: Tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hun. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van wat het geen wat zij doen. En zeg; Tot de gelovige vrouwen dat ook zij hun ogen neergeslagen houden. En hun passies beheersen en hun schoonheid niet tonen." (Soerah An-Noer, ayah 30-31)

De bovenste ayahs tonen dat mannen en vrouwen beiden werden aangesproken in gelijke termen om hun verscheidene zintuigen te bewaken om de mogelijkheden van kwaad te verminderen in de gemeenschap.

Met andere woorden, moderne anatomie ontdekt nu de rollen van gewaarwording in het aanwakkeren van menselijke verlangens, terwijl de Koran de gelovigen beschermt van zulke kwaden sinds 14 eeuwen.

http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=26791
Gelezen praha??
Dus omdat Allah dit zegt worden vrouwen gediscrimineerd, want dat blijft natuurlijk zo, wat Allah ook zegt...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:53   #1079
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik neen. Ik hou er niet van die veralgemenende meningen op na.

En? Is het nu juist?
http://forum.politics.be/showthread....58#post5132058
Wat is je vraag? Wat is juist? Vertel eens...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 20:56   #1080
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát heb ik niet gezegd, alice... je verdraaid weeral m'n woorden.

Jij zegt dat het hier om discriminatie zou gaan... en als ik je dat vraag dat uit te klaren kom je niet verder dan het nogmaals herhalen van diezelfde stelling.
Ik blijf erbij , om de redenen die ik je al 100x gaf, dat het hier technisch niet gaat over discriminatie.
Vervolgens eindig je met je post #1000 :
Een uitspraak zou hier dus uitsluitsel geven
Zeg; ermee aan te rammelen? Het weigeren van iemands hand omdat het een vrouw is blijft discriminatie op basis van geslacht, wat wil je daarbij "uitgeklaard " zien eigenlijk?
Het gaat dus duidelijk om discriminatie, ondanks uw gedraai!
Dus wanneer je op deze basis klacht zou indienen krijg je gelijk, omdat die vorm van discriminatie duidelijk verboden is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be