Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2008, 10:04   #1
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard Celstraf voor ouders die kind niet laten inenten tegen polio (Belgie)

De correctionele rechtbank van Dendermonde heeft zware straffen uitgesproken tegen twee ouderparen die weigerden hun kinderen in te enten tegen polio. Ze kregen een celstraf van vijf maanden met uitstel en een boete van 5.500 euro, waarvan de helft voorwaardelijk.

Over het motief van beide ouderparen, die verstek lieten gaan, is niets bekend.
De intenting tegen kinderverlamming is in België sinds 1967 verplicht.

Boete voor ouders die kind niet willen vaccineren tegen polio
De rechter in Brugge heeft een koppel uit Hoeke veroordeeld tot elk een boete van 143 euro of een celstraf van acht dagen omdat ze weigerden hun dochter te laten inenten tegen polio. Normaal moeten kinderen gevaccineerd worden tussen hun tweede en achttiende levensmaand.

Hun advocaat vroeg de vrijspraak. Uit studies die hij aanhaalde bleek dat polio niet meer voorkomt in West-Europa. Bovendien is er in landen als Nederland, Duitsland en Spanje geen verplichting op vaccinaties. (belga)

Duidelijker kan het niet.Belgie verplicht de ouders om hun kinderen te vergiftigen.Stop deze fascistische dictatuur voor dat het te laat is.Kom op voor je kinderen of hebben ze geen betere toekomst verdient.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 10:23   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

vergiftigen? Sure...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 10:44   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
De correctionele rechtbank van Dendermonde heeft zware straffen uitgesproken tegen twee ouderparen die weigerden hun kinderen in te enten tegen polio. Ze kregen een celstraf van vijf maanden met uitstel en een boete van 5.500 euro, waarvan de helft voorwaardelijk.

Over het motief van beide ouderparen, die verstek lieten gaan, is niets bekend.
De intenting tegen kinderverlamming is in België sinds 1967 verplicht.

Boete voor ouders die kind niet willen vaccineren tegen polio
De rechter in Brugge heeft een koppel uit Hoeke veroordeeld tot elk een boete van 143 euro of een celstraf van acht dagen omdat ze weigerden hun dochter te laten inenten tegen polio. Normaal moeten kinderen gevaccineerd worden tussen hun tweede en achttiende levensmaand.

Hun advocaat vroeg de vrijspraak. Uit studies die hij aanhaalde bleek dat polio niet meer voorkomt in West-Europa. Bovendien is er in landen als Nederland, Duitsland en Spanje geen verplichting op vaccinaties. (belga)

Duidelijker kan het niet.Belgie verplicht de ouders om hun kinderen te vergiftigen.Stop deze fascistische dictatuur voor dat het te laat is.Kom op voor je kinderen of hebben ze geen betere toekomst verdient.
Door de val van het gordijn zijn oude verdwenen ziektes terug gekomen.

TBC was in west-eurupa totaal verdwenen, nu is hier zelfs een resistente vorm van deze ziekte opgang aan het maken.
Polio was bijna verdwenen, maar is ook begonnen aan zijn nieuwe opmars.
Pokken hebben zich terug vertoond en het zou mij niet verwonderen dat ook de pest zich terug zal laten zien.
Vergeet niet dat men in Londen ook nog bezig is de graven op de oude kerkhoven op te ruimen, sommige zijn zelfs van voor 1500 en kunnen dus oude verdwenen ziektekiemen terug verspreiden.

Waakzaamheid en voorzichtigheid zijn zekers geboden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 13:35   #4
willem1940NLD

Standaard

Voor de volledigheid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitis
http://www.mijngelderland.nl/nc/hoof.../categorie/89/
Oud 5 februari 2008, 13:38   #5
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
............. Vergeet niet dat men in Londen ook nog bezig is de graven op de oude kerkhoven op te ruimen, sommige zijn zelfs van voor 1500 en kunnen dus oude verdwenen ziektekiemen terug verspreiden...........
Is/werkt dat zo, over de eeuwen? Bron?
Oud 5 februari 2008, 13:48   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vergiftigen? Sure...
Lach er maar beter niet mee.

Eén van mijn drie kinderen werd ook niet ingeënt tegen pokken omdat het dodelijk voor haar zou geweest zijn. De kinderarts leverde daar destijds een attest voor af.
Oud 5 februari 2008, 13:51   #7
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Ouders die het leven van hun kinderen op die manier in gevaar brengen verdienen niet beter dan gestraft te worden.

En ja polio is hier zo goed als verdwenen, raad eens hoe dat dat komt.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 14:29   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Is/werkt dat zo, over de eeuwen? Bron?
Veel van die grafkelders zijn hermetisch gesloten.

Ik ben zelf gaan horen om daaraan te mogen meewerken, goed betaald en zeer leerzaam, maar mocht niet omdat ik als kind 1 Polio-inenting te laat heb gekregen door ziekte.

Maar het gevaar dat er in die grafkelders nog dodelijke ziektenkiemen leven is reëel en sommige kisten zijn zelfs met lood beslagen om ziektes binnen te houden.

Bij die opruimingen gaat het dus vooral om het gevaar dat de verzegelde graven uitmaken.

Bacteriën en virussen kunnen in gesloten ruimtes zeer lang overleven.
Oud 5 februari 2008, 16:01   #9
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bacteriën en virussen kunnen in gesloten ruimtes zeer lang overleven.
..Welke gastheer nemen ze dan?
Oud 5 februari 2008, 16:03   #10
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Hoe stel ik inentingen in een gunstig daglicht ?_

1) Schrijf een natuurlijke afname van de ziekte toe aan inentingen.
2) Citeer waardeloze wetenschappelijke studies.
Deze studies worden meestal uitgevoerd door wetenschappers die betaald worden door farmaceutische bedrijven zelf.

3) Verhoog de effectiviteit van de inenting door de diagnose te veranderen of door een verkeerde diagnose te stellen.
Een kind is ingeënt tegen mazelen en krijgt toch mazelen ? Noem het de 3, 4, of 6-dagenkoorts !

4) Geef complicaties na inentingen de naam van een ziekte.
"Ongeveer twee maand later werden we opgebeld door een Dr. Thomas Gill. Hij zei ons dat de doodsoorzaak het HepatitisB-virus was. Dat kon ze alleen maar door het vaccin gekregen hebben. Hij zei dat hij de overlijdensakte spoedig zou opsturen. Zestien weken later kregen we die per post en als doodsoorzaak stond er vermeld: 'natuurlijke oorzaken', m.a.w. wiegedood."

5) Lieg en gebruik statistieken.
" Zij (= Merck, een grote producent van vaccins) zeiden haar dat ze de enige persoon was die ooit daarover klachten had ... ze zei dat toen haar huisdokter belde, dat die ook dat antwoord kreeg, en toen elke dokter en iedere verpleegster belde: telkens hetzelfde antwoord. Ikzelf telefoneerde ook en ze zeiden: "Oh Dr. Hyde, u bent de enige dokter in gans Canada die met een dergelijke klacht komt aanzetten."
"De statistiek die vaak aangehaald wordt is dat er 25.000 kinderen besmet zijn met hepatitisB. Na lang aandringen hoe de CDC tot dit cijfer kwam, gaf het hoofd van de afdeling Hepatitis, Harold Margolis, eindelijk toe dat dit gewoon een schatting is."

6) Selectief geheugenverlies.
"We weten niet hoe een groene-aapvirus tegelijkertijd bij zovele leden van de wereldbevolking opdook." - Dr. Myron Essex, in San Antonio, 23 april 1987.

7) Jaag de mensen schrik aan.
Daar kan iedereen van meepraten die het eens gewaagd heeft om bedenkingen te maken bij een inenting of andere medische ingreep die door een medische hogepriester voorgesteld wordt.

8) Verminder de risico's van inentingen door negatieve reacties niet te melden.

9) Verhoog het risico op ziekte.
"Dokters vinden MBR-inenting noodzakelijk om het risico van een hersenontsteking als complicatie bij mazelen te voorkomen. Dit zou in 1 op 1000 gevallen optreden. Dat is misschien zo in de Derde Wereld, maar, na tientallen jaren ervaring met mazelen, durf ik dat getal betwijfelen: bij ons ligt dat eerder rond de 1 op 100.000." - Dr. Mendelsohn

10) Geef bacteriën de schuld.

Ingeënt en toch ziek ? "Deze variant van de ziekte is een mutatie van de Bordetela pertussis-bacterie."

11) Maak of verander de wet.
In 1949 moest men in de V.S. kunnen aantonen dat een kind ingeënt was tegen pokken vooraleer het naar school mocht gaan. In 1999 eisen de meeste staten dat de kinderen 33 of 34 doses van 9 of 10 verschillende vaccins gehad hebben.

11) Propaganda in de media.

Een staaltje van bij ons op de volgende bladzijden.

12) Herhaal volgende mantra's tot ze geloofd worden.
- Dat het HIV-virus opdook na de massale polio-inenting in Afrika, betekent niet dat er een oorzakelijk verband is.

- De risico's van de inenting wegen niet op tegen de voordelen.

(Als jouw kind sterft na een inenting is het risico 100 % - zegt een getroffen ouder)

13) Broodroof de afvalligen en verdoem de ketters.

Andrew Wakefield vond een verband tussen de MBR-inenting en autisme, publiceerde zijn bevindingen in The Lancet (27/02/98) ... en mocht zich verantwoorden "omdat hij het publiek onnodig had verontrust".

In Amerika deinst men er niet voor terug om iemand uit zijn ouderlijke macht te ontzetten en het kind ter adoptie af te nemen, wanneer een ouder zich verzet tegen de verplichte inentingen.

Uit de Gazet van Antwerpen van 13 december 1999
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 16:08   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Ouders die het leven van hun kinderen op die manier in gevaar brengen verdienen niet beter dan gestraft te worden.

En ja polio is hier zo goed als verdwenen, raad eens hoe dat dat komt.

Coekie
Als je van toeten of blazen weet, en zelfs niet kunt lezen wat er staat kan je er beter het zwijgen toe doen.

Ik zei dat EEN van mijn kinderen niet ingeënt
werd tegen polio omdat de behandelende kinderarts ervan overtuigd was dat ik daar het leven van de ene kind mee in gevaar zou brengen.
Oud 5 februari 2008, 16:12   #12
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoe stel ik inentingen in een gunstig daglicht ?_
Vergelijk tussen de middeleeuwen en nu het aantal kinderen dat stierf aan allerlei ziektes zoals polio, mazelen en de pokken. Om nog niet te spreken over de vele mensen die tengevolge van epidemien hebben moeten leven met zware handicaps.

Coekie
In your neighbourhood.
Oud 5 februari 2008, 16:14   #13
Babylonia
Parlementslid

Standaard

IN 1885 hadden ze nog een open Riool in London.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 16:16   #14
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het op zich wel goed dat het verplicht is om je kinderen in te laten enten.
De vaccins zijn gratis bij kind en gezin, en van zo'n klein prikje houden ze geen trauma's over.
Ik zou het wel erg vinden moesten ze een vaccin verplichten dat 200euro kost

Wat voor mijn part wel eenvoudiger moet kunnen is het bewijzen van een vaccinatie.
Wij kregen hiervoor een brief van 't stad' met de vraag of wij het document willen opsturen dat we van kind en gezin ontvangen hebben met bewijs van vaccinatie.
Wij hebben nooit zulk een document van kind en gezin gekregen, en aan een document geraken is blijkbaar een pak moeilijker dan gedacht.
Waarom werken de stadsbesturen/gemeentebesturen niet gewoon rechtstreeks samen met kind en gezin, het stadsbestuur stuurt maandelijks een ambtenaar om de documenten van inenting van die maand op te halen in het consulatiebureau's en klaar is kees.
Dat lijkt mij veel voordeliger dan naar maandelijks 100 (gokje) ouders een brief te versturen (kost postzegels), waarna de ouders het document opsturen (kost postzegels), en na een paar maand het stadsbestuur aanmaningsbrieven moet verzenden naar 30 ouders die hun document nog niet verstuurd hebben (weer kost postzegels), en na 4 aanmaningsbrieven een rechtzaak beginnen voor de niet verstuurde documenten, waarbij in 9 van die 10 gevallen blijkt dat de ouders helemaal niet in het bezit zijn van zo'n document maar dat hun kinderen wel zijn ingeënt.

Ipv al die bovenstaande zever: stuur maandelijks een ambtenaar naar het concultatiebureau. Voila probleem opgelost.

Verders, er zijn veel belachelijke wetten, deze is discusieerbaar, ik zie er geen graten in dat het verplicht is, het brengt niemand schade toe, deze vaccinatie
De Lange Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 16:18   #15
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

@ knuppel,

Mijn opmerking ging over de ouders in het krantenartikel niet over u. Indien er een goede medische reden is om niet in te enten dan moet dat natuurlijk niet. Net voor uw kind is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen beschermd worden. Als een virus geen vat krijgt in een bevolking omdat iedereen inentingen heeft gekregen dan wordt die ene onbeschermde uitzondering onrechtstreeks meebeschermt.

Coekie
In your neighbourhood.
Oud 5 februari 2008, 16:24   #16
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Welke kijk hebben wij op de vaccinaties van onze kinderen.In hoeverre zijn die veilig en moeten wij het vertrouwen stellen in de meest gevaarlijke criminele organisatie,de overheid.Ik hou ontzettend veel van mijn kind en laat hem deze gruwelpraktijken niet ondergaan.Zeker niet zonder dat mij een garantie gegeven kan worden met sluitend bewijs dat alle goederen die in mijn kinds lijf worden gespoten gezondheids bevorderend werken zonder enige nadelige gevolgen voor de toekomst.En deze garantie wil men niet geven.Hoe kan ik dan vertrouwen schenken aan zulke praktijken.En bewijs van criminele aktiviteiten door de staat hoef ik niet meer te geven.die geven ze dagelijks zelf al genoeg.
Oud 5 februari 2008, 16:34   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
@ knuppel,

Mijn opmerking ging over de ouders in het krantenartikel niet over u. Indien er een goede medische reden is om niet in te enten dan moet dat natuurlijk niet. Net voor uw kind is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen beschermd worden. Als een virus geen vat krijgt in een bevolking omdat iedereen inentingen heeft gekregen dan wordt die ene onbeschermde uitzondering onrechtstreeks meebeschermt.

Coekie

Wel ja. Er staat echter niets bij over een motief van die ouders. Wel dat ze tot vijf maanden celstraf en 5.500 euro boete veroordeeld worden. Voor het doodschoppen van een man op de bus wordt minder gegeven.

Waarmee die kinderen evengoed niet ingeënt zijn.
Oud 5 februari 2008, 16:40   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Welke kijk hebben wij op de vaccinaties van onze kinderen.In hoeverre zijn die veilig en moeten wij het vertrouwen stellen in de meest gevaarlijke criminele organisatie,de overheid.Ik hou ontzettend veel van mijn kind en laat hem deze gruwelpraktijken niet ondergaan.Zeker niet zonder dat mij een garantie gegeven kan worden met sluitend bewijs dat alle goederen die in mijn kinds lijf worden gespoten gezondheids bevorderend werken zonder enige nadelige gevolgen voor de toekomst.En deze garantie wil men niet geven.Hoe kan ik dan vertrouwen schenken aan zulke praktijken.En bewijs van criminele aktiviteiten door de staat hoef ik niet meer te geven.die geven ze dagelijks zelf al genoeg.
In tegenstelling tot heel wat andere verplichtingen die het regime ons oplegt gebeuren inentingen uitsluitend met goede bedoelingen. Ik weet ook dat er geen garanties kunnen gegeven worden. Het feit dat er hier bepaalde ziektes niet meer voorkomen die wél nog bestaan in landen waar niet systematisch ingeënt wordt wél bewijst echter ook al iets. Niet dan?

Zou jij je kind niet tegen melaatsheid laten vaccineren mocht die ziekte hier uitbreken?
Oud 5 februari 2008, 16:55   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
..Welke gastheer nemen ze dan?
Citaat:
Die vraag houdt de mensheid al eeuwen bezig.
http://www.rug.nl/bibliotheek/artikelen/hanta
Oud 5 februari 2008, 18:58   #20
brontosaurus
Burgemeester

Standaard

Ik ben er absoluut van overtuigt dat dit geen goede bedoelingen zijn maar daar moet je wel wat onderzoek voor doen.Die goedgelovigheid van de 60er jaren moet je in deze tijden niet meer vertrouwen.Tijden zijn veranderd en zeker niet ten gunste van de werkende klasse.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be