![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ruim 24 jaar woonde ik in Borgerhout vlakbij het aldaar bekende Krügerplein. Hoewel een vijftal reizen naar Marokko en drie naar Tunesië me een brede tolerantie tov migranten uit de Maghreb hadden meegegeven heb ik met lede ogen moeten toezien hoe een hele buurt de dieperik is ingegaan door de "eigen-volk-eerst" houding van de allochtonen. Ze weigeren namelijk om te integreren. De Turnhoutsebaan die ooit een van de prachtigste winkelstraten van Groot-Antwerpen was, bloedde dood, ondanks de heraanleg van de straat zelf. De Carnotstraat die in het verlengde ligt, richting Astridplein, loopt nu ook leeg, met leegstand tot gevolg, annex verloedering. Ik hoef geen "blok-propaganda" want ik zag zelf dagelijks hoe openlijk drugdeals plaatsvonden op straat, en met hun gsm in de aanslag weten de jeugdige migrantenjongeren in hun blitse BMW's de politie altijd een stapje voor te blijven. In het Marokkaanse vrouwenhuis Flora, waar mannen uiteraard geweerd worden, vernam mijn toenmalige buitenlandse echtgenote, uit eerste hand, hoe via een schijnhuwelijk vier- tot vijfduizend euro te verdienen valt. Toen ik vasstelde dat een migrantenbende een speelplein ging beheersen en er de kleine kinderen letterlijk afschopte, riep ik de hulp in van de buurtpolitie, die me verzocht de nummerplaat van de aanstoker te noteren. Maar alleen al langs die auto wandelen en snel naar de nummerplaat kijken, ontlokte een agressie van formaat, waaraan in ternauwernood kon ontkomen. Ik ben letterlijk gevlucht uit de buurt en heb de fors gedaalde verkoopwaarde van mijn eigendom erbij genomen, om te gaan schuilen in een verre hoek van West-Vlaanderen.
RW[/b] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zal je zien dat de "verturnhoutsebaning" van deze straten en omgeving ook aan "elan" aan het winnen is. In de Quellinstraat -eens een straat met standing- hangen aan een winkel pal naast de Keyserlei nu ook al een paar fraaie "schotels" aan de gevel. Het fin-de siècle pand huisvest zowaar een 'mini-supermarkt' genaamd "Ali" en nog wat. Aan de ene kant van het 'uithangbord' boven de zaak prijkt een Turkse vlag, aan de andere kant een Belgische. Tussen beide in is er een 'mooi paneel' naar beneden gedonderd, maar dit mag de pret niet bederven. Het geheel geeft onmiddellijk het (helaas al te vertrouwde) gevoel alsof je ergens door een straat in hartje Seefhoek of Borgerokko aan het wandelen bent. Aan de overkant van de Leien is het al niet veel beter gesteld. De ene falinghal naast de andere koopjeshoek met rommel wisselen elkaar af op de belangrijkste winkelas van "de Stad". Hier en daar waar vroeger een mooie zaak gevestigd was is er nu leegstand. Huidevettersstraat here we come! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Darwin"]
Citaat:
Het liedje dateert niet van deze morgen maar is bij sommigen nog wel bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Kapelstraat Hoboken: kapot
Offerandestraat Antwerpen: kapot Statiestraat/Drie Koningenstraat Berchem: kapot Ommegangstraat/Provinciestraat antwerpen: kapot enz.enz.... Wir haben es nicht gewusst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Idem dito voor Brussel.
Bekijk de Boulevard Adolphe Max : daar kan je aan de verloedering precies zien tot waar de allochtone bezetting reikt. Of maak eens een ritje richting Molenbeek via de Steenweg op Ninove. Dumpcity op z'n smerigst. De PC'kes noemen dit multiculturele verrijking.... Nooit begrepen wat die PCkes zo verrijkend aan die stortplaatsen en bidonvilles vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() we zijn nochtans allemaal gelijk naar t schijnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En geen pita maakt onverdraagzaam. EET MEER PITA! Trouwens hier verder in de straat serveren ze een fantastische pita, aangevuld met frietjes. (voor maar 4 Euro, daar kan geen frietkot tegenop) De multiculturele verrijking op zijn best. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar steekt gij uw pita gewoonlijk? Ah ja, ik weet het al ![]() t' is daarom dat ge zo ongemakkelijk loopt waarschijnlijk. ![]() En als de looksaus dan van uw benen naar beneden drupt krijgt ge natuurlijk al gauw een slechte reputatie hé. Ik wil u alleen maar helpen hé, beste vriend. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik eet gene pitta en consoorten, da's veel te vet voor mij.
Ik moet geweldig op mijn lijn letten, om mijn atletisch fel gespierd Adonislijf te kunnen behouden... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |