Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2010, 09:28   #1
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid
 
DonQuiSjot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2006
Berichten: 707
Standaard Neo-Fascisme: staatveiligheid mag voortaan uw PC scannen, ontvreemden, kluizen onderz

Citaat:
Groen licht voor geheime operaties
De Belgische inlichtingendiensten mogen voortaan in het geheim uw huis doorzoeken, valse bedrijven oprichten, uw telefoongesprekken afluisteren, e-mails en brieven onderscheppen, in computers binnenbreken en bankrekeningen en -kluizen uitpluizen. De honderden officieren van de staatsveiligheid en de militaire inlichtingendienst krijgen zelfs meer bevoegdheden dan de politie en het gerecht.

‘We zijn er klaar voor’, zegt Alain Winants, de chef van de staatsveiligheid. ‘We zullen de nieuwe methodes meteen toepassen. En als we ons werk goed doen, zal u daar niets van merken.’

De nieuwe wet op de ‘bijzondere inlichtingenmethoden’ wordt morgen van kracht, bevestigt minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V). Dat was lange tijd onzeker. Een maand geleden waarschuwde het Comité I, dat de inlichtingendiensten controleert, nog dat de wet beter kon worden uitgesteld. Zo waren de uitvoeringsbesluiten nog niet ...
Citaat:
De lijst met nieuwe bevoegdheden voor onze geheime diensten is behoorlijk lang. Behalve mensen vermoorden of verwonden, is zo goed als alles mogelijk.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...56068-3136.art
__________________
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails?
citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu
Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft.





= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =




www.swingstar.eu

Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 1 september 2010 om 09:30.
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 10:01   #2
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Als je niets te verbergen hebt ga je daarvan toch niet wakker liggen zeker?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 10:02   #3
jeroen122
Burger
 
Geregistreerd: 10 juni 2010
Berichten: 117
Standaard

zolang ze die extreemlinkse zotten zoals antifa en moslimorganisaties ook controleren mogen ze gerust doen... maar er zal wel weer zo'n bureaucratie bijhoren dat het maanden duurt tegen ze ergens geraken + bewijs zal dan wel tegen recht op privacy zijn ofzo.
jeroen122 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 10:09   #4
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen122 Bekijk bericht
zolang ze die extreemlinkse zotten zoals antifa en moslimorganisaties ook controleren mogen ze gerust doen... maar er zal wel weer zo'n bureaucratie bijhoren dat het maanden duurt tegen ze ergens geraken + bewijs zal dan wel tegen recht op privacy zijn ofzo.
Recht op privacy wordt wel opgeheven voor zaken van staatsbelang -denk ik.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 10:31   #5
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid
 
DonQuiSjot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2006
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als je niets te verbergen hebt ga je daarvan toch niet wakker liggen zeker?
Jaja
Wakker worden jongen.

Het zijn zij die het meeste controleren die het meeste te verbergen hebben. Snap je dat dan niet?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de verhalen of films van de DDR en het communisme kent, dan ruikt dit er hard naar. Een totale controle staat, waar iedere stap in de gaten wordt gehouden.

Iedereen heeft iets te verbergen, als het er op aan komt, wat zij opleggen ! Vergeet dat niet !

Nog niet gemerkt dat de politiek alles aan het verloederen is, maar ondertussen gretig aan het graaien is !? De simpele werkmensen die worden meer en meer uitgebuit, totale controle hierop. Geen vrijheden meer binnenkort, enkel nog plichten. Dus je hebt VEEEEEL te verbergen !

En dan probeert men dit nog goed te praten en die ideologie in te voeren door mensen die dit als een papegaai napraten.
Wirh habben es nicht gewusst !!!
__________________
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails?
citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu
Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft.





= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =




www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 10:53   #6
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Jaja
Wakker worden jongen.

Het zijn zij die het meeste controleren die het meeste te verbergen hebben. Snap je dat dan niet?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de verhalen of films van de DDR en het communisme kent, dan ruikt dit er hard naar. Een totale controle staat, waar iedere stap in de gaten wordt gehouden.

Iedereen heeft iets te verbergen, als het er op aan komt, wat zij opleggen ! Vergeet dat niet !

Nog niet gemerkt dat de politiek alles aan het verloederen is, maar ondertussen gretig aan het graaien is !? De simpele werkmensen die worden meer en meer uitgebuit, totale controle hierop. Geen vrijheden meer binnenkort, enkel nog plichten. Dus je hebt VEEEEEL te verbergen !

En dan probeert men dit nog goed te praten en die ideologie in te voeren door mensen die dit als een papegaai napraten.
Wirh habben es nicht gewusst !!!

Als je vindt dat je veel te verbergen hebt moet je hier in dit land niet meer blijven. Dat weet je toch al lang, ja toch?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 10:56   #7
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

HM... Zouden ze die instrumenten ook inzetten tegen de zwarte economie ? (Die vormt in zekere zin toch ook een bedreiging voor Vadertje Staat ?)
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:08   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als je niets te verbergen hebt ga je daarvan toch niet wakker liggen zeker?
Quis custodiet ipsos custodes?

Bovendien: iedereen heeft iets te verbergen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:17   #9
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Welkom in Sovjet-België.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:18   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

De titel is dat ze 'voortaan' mijn pc enz. mogen checken.

Dat is mis.

Van mij hebben ze mijn pc enz. altijd al mogen checken.
Mochten ze zelfs ooit een 'verkeerd' gedacht gehad hebben van mij, dan zou ik zelfs graag gehad hebben dat ze dit zo vlug als mogelijk kwamen checken, zodat het met de grootste overtuiging rechtgezet kon worden.

Ik besef wel dat pakweg 30 jaar geleden, je als flamingant en ambtenaar, je enige promotie dan wel kon vergeten.
Maar met de Vlaamse onafhankelijkheid in het verschiet, speelt dat nu niet meer mee.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:19   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
HM... Zouden ze die instrumenten ook inzetten tegen de zwarte economie ? (Die vormt in zekere zin toch ook een bedreiging voor Vadertje Staat ?)
Ja, als je het verschil niet kent tussen de fiscus en de bijzondere belastingsinspectie aan de ene kant, en aan de andere kant de vuiligheid van de staat ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:25   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Zolang dat handelingen zijn gericht om criminelen/terroristen te vatten en ze de info niet voor andere dingen gebruiken heb ik hier geen enkel probleem mee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:28   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Jaja
Wakker worden jongen.

Het zijn zij die het meeste controleren die het meeste te verbergen hebben. Snap je dat dan niet?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de verhalen of films van de DDR en het communisme kent, dan ruikt dit er hard naar. Een totale controle staat, waar iedere stap in de gaten wordt gehouden.

Iedereen heeft iets te verbergen, als het er op aan komt, wat zij opleggen ! Vergeet dat niet !

Nog niet gemerkt dat de politiek alles aan het verloederen is, maar ondertussen gretig aan het graaien is !? De simpele werkmensen die worden meer en meer uitgebuit, totale controle hierop. Geen vrijheden meer binnenkort, enkel nog plichten. Dus je hebt VEEEEEL te verbergen !

En dan probeert men dit nog goed te praten en die ideologie in te voeren door mensen die dit als een papegaai napraten.
Wirh habben es nicht gewusst !!!
Als de staatsveiligheid in mijn pc zit te snuffelen dan zijn ze zich echt aan het vervelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:29   #14
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zolang dat handelingen zijn gericht om criminelen/terroristen te vatten en ze de info niet voor andere dingen gebruiken heb ik hier geen enkel probleem mee.
dikke 2
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:35   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zolang dat handelingen zijn gericht om criminelen/terroristen te vatten en ze de info niet voor andere dingen gebruiken heb ik hier geen enkel probleem mee.
Benjamin Franklin: "Those who would sacrifice liberty for security deserve neither." Die mens had overschot van gelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:36   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als de staatsveiligheid in mijn pc zit te snuffelen dan zijn ze zich echt aan het vervelen.
2
en ik hoop dat ze kunnen lachen met sommige pps'en die vrienden me soms opsturen
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:41   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Benjamin Franklin: "Those who would sacrifice liberty for security deserve neither." Die mens had overschot van gelijk.
De Schoofzak zegt: Those who would sacrifice security for liberty wil get neither.

Dien ene verdient dus noch vrijheid noch veiligheid, maar geniet tenminste van een mix van beide;
de andere is dood.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 11:43   #18
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Ze doen maar, heb niks te verbergen. En dingen die ik niet wil dat iemand ziet (vb wanneer laptop wordt gestolen) zitten toch in een versleutelde container.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:28   #19
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Quis custodiet ipsos custodes?
The coast guard?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 12:29   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Alsof die dat al niet deed.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 1 september 2010 om 12:29.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be