![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Poederbrieven om Trabelsi vrij te krijgen Onbekenden hebben begin deze week acht brieven verstuurd om de vrijlating te eisen van de veroordeelde Tunesische profvoetballer Nizar Trabelsi. De brieven bevatten een wit poeder.
Vijf ambtenaren die in contact kwamen met de brief, kregen verzorging van een dokter. De zaak werd ernstig genomen. ,,We kunnen niet echt spreken van een verband met terrorisme, maar het kadert toch in een strategie van terreur'', aldus substituut Bernard Michielsen van het Brusselse parket. De enveloppen kwamen toe op het koninklijke paleis, het Hof van Cassatie, de griffie van het hof van beroep van Brussel, de ministeries van Binnenlandse Zaken, Buitenlandse Zaken en Defensie en het parlement van de Franse Gemeenschap. Een achtste brief werd in het postsorteercentrum Brussel X aan het Muntplein onderschept. Volgens de Brusselse brandweer dook de eerste brief dinsdagmorgen om 8.03 uur op tussen de post van het ministerie van Landsverdediging. De ambtenaar van dienst kreeg het witte poeder op zijn handen. Hij nam een douche en verwittigde de hulpdiensten. Drie kwartier later werd een tweede poederbrief gemeld op het ministerie van Binnenlandse Zaken. Het crisiscentrum verwittigde alle andere ministeries, zodat de overige verdachte brieven niet meer werden geopend. Of er een verband is met de poederbrieven die in juni 2003 naar verscheidene overheden werden gestuurd, is nog niet duidelijk. (PLA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ,,We kunnen niet echt spreken van een verband met terrorisme, maar het kadert toch in een strategie van terreur''
![]() "Hij nam een douche en verwittigde de hulpdiensten. " ![]() ![]() ![]() Goe poeder, hé... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() was het lachpoeder of jeukpoeder ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Omslagen omgewisseld: heroïne naar officiële instanties gestuurd en gratieverzoeken naar de klanten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() wit poeder 't was misschien cintrik ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() een goei Dino... heel goei
![]() |
![]() |