Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2016, 18:23   #1
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard vraagje aan de zeer goede juristen hier op dit forum of erbuiten.

combinatorics

Hoe stop je een deurwaarder die een gans fabriek aan het opladen is omdat er niet betaald is, zonder dat je 1 euro betaald. Bovendien laadt hij netjes alles van zijn camions en zet hij alles terug op zijn plaats.

Dit zijn combinatorics in sterfhuisconstructies en geen theoretische vragen maar zaken die ik verleden maand heb toegepast ??

Je bent gebeld op het moment dat de deurwaarde al 80 procent had opgeladen.

GEEN GRAP (ken nog honderden andere varianten)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 04:50   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
(ken nog honderden andere varianten)
Ik kan amper wachten...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 05:28   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

De zeer goede advocaat van buiten het forum laat niet weten dat hij geen weet heeft van dit forum en bovenstaande vraag. 't Is maar dat ge 't weet.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 10:35   #4
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
combinatorics

Hoe stop je een deurwaarder die een gans fabriek aan het opladen is omdat er niet betaald is, zonder dat je 1 euro betaald. Bovendien laadt hij netjes alles van zijn camions en zet hij alles terug op zijn plaats.

Dit zijn combinatorics in sterfhuisconstructies en geen theoretische vragen maar zaken die ik verleden maand heb toegepast ??

Je bent gebeld op het moment dat de deurwaarde al 80 procent had opgeladen.

GEEN GRAP (ken nog honderden andere varianten)
Een deurwaarder is verplicht om akkoord te gaan met een afbetalingsplan, dus kun je zelfs op het moment dat men je spullen komt halen, daar nog om vragen .
Maar je bent wel een uil wanneer je zolang wacht, want voor men je spullen oplaadt heb je al de nodige brieven ontvangen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 11:01   #5
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard beslag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een deurwaarder is verplicht om akkoord te gaan met een afbetalingsplan, dus kun je zelfs op het moment dat men je spullen komt halen, daar nog om vragen .
Maar je bent wel een uil wanneer je zolang wacht, want voor men je spullen oplaadt heb je al de nodige brieven ontvangen.
Dit is heus niet de oplossing je bent je meubels kwijt ,en de deurwaarder is niet verplicht een afbetalingsplan te aanvaarden ,dit moet je vragen aan de rechter op grond van BW 1244 (LEES DIT MAAR EENS ZEER AANDACHTIG)

De constructie om hem te stoppen is heus niet tegenbeslag of revendicatie of wat so ever,de beslagrechter staat al buiten spel er is enkel nog kontante betaling of mijn procedure (en die is niet simpel ,geloof mij )
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 11:13   #6
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dit is heus niet de oplossing je bent je meubels kwijt ,en de deurwaarder is niet verplicht een afbetalingsplan te aanvaarden ,dit moet je vragen aan de rechter op grond van BW 1244 (LEES DIT MAAR EENS ZEER AANDACHTIG)

De constructie om hem te stoppen is heus niet tegenbeslag of revendicatie of wat so ever,de beslagrechter staat al buiten spel er is enkel nog kontante betaling of mijn procedure (en die is niet simpel ,geloof mij )
Eigenlijk, als je niet kan betalen kun je op grond van wettelijke bepalingen wel een bericht geven dat je met betalingsproblemen sukkelt, dan kan een deurwaarder ook niet zomaar de spullen komen ophalen omdat er niet betaald werd, zoiets dacht ik noemde een "voorhandse" verwittiging zodat deurwaarders uitstel van inbeslagname kunnen verlenen, dan heeft de schuldenaar wat tijd gekregen om de betalingen nog te doen zonder extra administratieve kost !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 10 juli 2016 om 11:13.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 11:16   #7
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Beslag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Eigenlijk, als je niet kan betalen kun je op grond van wettelijke bepalingen wel een bericht geven dat je met betalingsproblemen sukkelt, dan kan een deurwaarder ook niet zomaar de spullen komen ophalen omdat er niet betaald werd, zoiets dacht ik noemde een "voorhandse" verwittiging zodat deurwaarders uitstel van inbeslagname kunnen verlenen, dan heeft de schuldenaar wat tijd gekregen om de betalingen nog te doen zonder extra administratieve kost !
Het gaat niet om een partikulier (daar heb ik andere oplossingen voor ) maar om eens gans fabriek die miljoenen schuld had aan de RSZ
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 12:41   #8
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dit is heus niet de oplossing je bent je meubels kwijt ,en de deurwaarder is niet verplicht een afbetalingsplan te aanvaarden ,dit moet je vragen aan de rechter op grond van BW 1244 (LEES DIT MAAR EENS ZEER AANDACHTIG)

De constructie om hem te stoppen is heus niet tegenbeslag of revendicatie of wat so ever,de beslagrechter staat al buiten spel er is enkel nog kontante betaling of mijn procedure (en die is niet simpel ,geloof mij )
INFORMEER U ZELF!
Deurwaarders zijn dat wel degelijk verplicht, de ellende begint wanneer je dat afbetalingsplan niet naleeft, dan moet de schuldeiser instemmen met verdere regelingen.
Een beslagrechter geeft toestemming, maar dat verhindert niet dat mensen alsnog tot een overeenkomst mogen komen voor afbetalingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 12:48   #9
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard deurwaarder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
INFORMEER U ZELF!
Deurwaarders zijn dat wel degelijk verplicht, de ellende begint wanneer je dat afbetalingsplan niet naleeft, dan moet de schuldeiser instemmen met verdere regelingen.
Een beslagrechter geeft toestemming, maar dat verhindert niet dat mensen alsnog tot een overeenkomst mogen komen voor afbetalingen.
Dit is de gangbare gang van zaken inderdaad ,geen wet maar gewoonte ,maar wat als je een afbetalingsplan niet nakomt en de deurwaarder alles oplaadt, wat effectief het geval was van die fabriek.

ik heb voor dit advies 15.000 euro ontvangen dus het zal wel niet zijn van "stel een afbetalingsplan voor "
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 13:01   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dit is de gangbare gang van zaken inderdaad ,geen wet maar gewoonte ,maar wat als je een afbetalingsplan niet nakomt en de deurwaarder alles oplaadt, wat effectief het geval was van die fabriek.

ik heb voor dit advies 15.000 euro ontvangen dus het zal wel niet zijn van "stel een afbetalingsplan voor "
Weet je wat?
Betaal mij €500 per bericht waarin ik jou ophemel als superbekwame, professionele en integere sterfhuisconsulent...


Want voorlopig ziet er niet naar uit dat er één positief verhaal over u op het internet te vinden is...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 13:03   #11
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dit is de gangbare gang van zaken inderdaad ,geen wet maar gewoonte ,maar wat als je een afbetalingsplan niet nakomt en de deurwaarder alles oplaadt, wat effectief het geval was van die fabriek.

ik heb voor dit advies 15.000 euro ontvangen dus het zal wel niet zijn van "stel een afbetalingsplan voor "
15000 euro ontvangen van een failliet bedrijf? Dan ben jij gewoon 1 vd schuldeisers

ik zou het advies geven om volgende keer onmiddellijk te reageren op de aangetekende brieven en niet te wachten tot deurwaarders/curators alles beginnen op te laden richting vrijdagmarkt
Ik werk gratis

Laatst gewijzigd door 1207 : 10 juli 2016 om 13:03.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 13:06   #12
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
15000 euro ontvangen van een failliet bedrijf? Dan ben jij gewoon 1 vd schuldeisers

ik zou het advies geven om volgende keer onmiddellijk te reageren op de aangetekende brieven en niet te wachten tot deurwaarders/curators alles beginnen op te laden richting vrijdagmarkt
Ik werk gratis
Begin jij ook al een kwalijke geur te rieken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 22:26   #13
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Deurwaarder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Begin jij ook al een kwalijke geur te rieken?

Dat was de vraag niet . De vraag is wat doe je als je een telefoon krijgt van een ceo of bedrijfsleider in complete paniek terwijl ze zijn fabriek aan het opladen zijn ,na waarschijnlijk de zoveelste wanbetaling.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 22:28   #14
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Ereloon

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
15000 euro ontvangen van een failliet bedrijf? Dan ben jij gewoon 1 vd schuldeisers
Die 15.000 euro heb ik een week later ontvangen ,vlak voor de sterfhuisconstructie werd ingezet .
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 22:44   #15
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Die 15.000 euro heb ik een week later ontvangen , .
van een failliet bedrijf?
een failliet bedrijf met een bedrijfsleider die niet eens wist dat ze zijn kot gingen leeghalen?
Ipv te gaan onderhandelen met de curator of te reageren op diens aangetekende brieven ging hij u als consultant inhuren?

ach ja, als gij uw eigen gelooft
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 23:16   #16
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Sterfhuisconstructies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
van een failliet bedrijf?
een failliet bedrijf met een bedrijfsleider die niet eens wist dat ze zijn kot gingen leeghalen?
Ipv te gaan onderhandelen met de curator of te reageren op diens aangetekende brieven ging hij u als consultant inhuren?

ach ja, als gij uw eigen gelooft
Lees sterfhuisconstructie definitie eens goed ,de lege schelp gaat failliet de rest blijft bestaan en ik heb echt het gevoel dat je geen frans kan ,want als je mijn trends had gelezen zou je zulke domme opmerkingen niet maken.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 00:05   #17
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Indien een gerechtsdeurwaarder uitvoerend beslag komt leggen, is er reeds een uitvoerbare titel (een vonnis waartegen geen beroep meer mogelijk is, tenzij uitvoerbaar bij voorraad). Je moet met de gerechtsdeurwaarder niet meer onderhandelen (inzoverre je dat met hem zou moeten doen). Hij zal gewoon zijn opdracht uitvoeren.

Ook nog rap rap de activa overhevelen naar een andere vennootschap zal niet meer baten (indien je al zo rap een vennootschap kunt oprichten en verkoopovereenkomsten zou kunnen opstellen of op een andere manier de activa overdraagt). Bovendien is het benadelen van schuldeisers zonder hun akkoord strafbaar, gelijk welke naam of uitleg je daaraan geeft.

"bedrijven doctor" is gewoon een fantast. Hij poneert hier de ene stelling na de andere over zijn formidabele constructies en daagt iedereen uit om het te ontrafelen, maar verdwijnt nadien uit elk topic dat hij zelf opende. Tevens begrijpt hij maar niet dat er zoiets als "forumbevuiling" bestaat door meerdere draden over hetzelfde topic te openen.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 01:09   #18
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
"bedrijven doctor" is gewoon een fantast. Hij poneert hier de ene stelling na de andere over zijn formidabele constructies en daagt iedereen uit om het te ontrafelen, maar verdwijnt nadien uit elk topic dat hij zelf opende. Tevens begrijpt hij maar niet dat er zoiets als "forumbevuiling" bestaat door meerdere draden over hetzelfde topic te openen.
Waar heb ik nog zo een onmogelijke constructie gedaan buiten een zuivere wiskundige draad ?? en uit welke topic ben ik verdwenen. Bij mijn weten is dit de enige technisch juridische vraag die ik stelde ,de andere was een zuiver wiskundige in de draad over -1/12 en -1 x -1
ik beloof je als ik de oplossing hier zet ga je ook in je bloot gat als jurist, maar zeg mij eerst waar ik nog juridische technische vragen buiten deze heb gesteld.
Al mijn draden hebben een duidelijk verschillend onderwerp en dit is de enige draad waar ik op het juridisch technische ga.(tenzij ik mij vergis want ik ben op diverse forums in Belgie en Nederland.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 08:40   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
van een failliet bedrijf?
een failliet bedrijf met een bedrijfsleider die niet eens wist dat ze zijn kot gingen leeghalen?
Ipv te gaan onderhandelen met de curator of te reageren op diens aangetekende brieven ging hij u als consultant inhuren?

ach ja, als gij uw eigen gelooft
Het bedrijf kan in deze situatie niet failliet zijn. Er zou immers een curator zijn aangeduid waardoor de bedrijfsleider het beheer niet meer in handen heeft, en dus machteloos toekijkt. Hij kan dan ook geen constructie meer opzetten, en zelfs indien hij dat zou proberen doen, zou zijn operatie niet kunnen worden tegengeworpen aan de schuldeisers en heeft zij dus geen enkele zin. Ik ben niet eens zeker of de bedrijfsleider onze TS zou kunnen betalen indien hij dit zou willen doen.
Bovendien zie ik niet in welke omstandigheden schuldeisers dan zouden kunnen overgaan tot gedwongen afbetalingen via beslag.

Geen faillissement betekent dat het bedrijf nog steeds kredietwaardig is. En zij dat zij dus haar schulden nog steeds kan laten garanderen of afdekken via leningen en andere systemen. Gewoon een afspraak maken met de bankier volstaat dus, en dat is véél goedkoper dan de diensten van onze TS en zijn '15.000 Euro', waar het bedrijf waarschijnljk niet eens over beschikt.

Papa Bwana Makagonge, tovenaar uit Tomboectoe, is geloofwaardiger dan onze TS.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 juli 2016 om 08:41.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 09:11   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
combinatorics

Hoe stop je een deurwaarder die een gans fabriek aan het opladen is omdat er niet betaald is, zonder dat je 1 euro betaald. Bovendien laadt hij netjes alles van zijn camions en zet hij alles terug op zijn plaats.

Dit zijn combinatorics in sterfhuisconstructies en geen theoretische vragen maar zaken die ik verleden maand heb toegepast ??

Je bent gebeld op het moment dat de deurwaarde al 80 procent had opgeladen.

GEEN GRAP (ken nog honderden andere varianten)
Strikvraag.

Een deurwaarder gaat nooit zaken ophalen omdat er niet betaald is. Hij kan dat enkel doen als hij een betekend vonnis of een bilateraal ondertekende dading uitvoert.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be