![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Help plz.
Ik ben 16 jaar en geïnteresseerd in politiek. Ik heb het meeste sympathie voor het Vlaams Belang, maar vrijdag vroeg men klasleraar (hij is voorzitter van een cd&v arrondissement) waarom ik niet voor de cd&v was. Daarom vroeg ik me af welke partij het beste met m'n standpunten overeenkomt. Hier zijn er een paar: Ik ben Vlaamsnationalistish en België kan voor mijn part creperen. Ik ben tegen die ABN muggezifterij. Wat is er in godsnaam mis met dialect ![]() Ik ben pro-Amerikaans, voor de strijd tegen terrorisme, maar het niet altijd eens met Bush. Ik ben voor eerlijke handel (iedereen mag voor mijn part rijk zijn en/of worden). Maar ik heb absoluur niets tegen multinationals maar wel iets tegen die linkse 'wereldverbeterorganisaties' (oxfam) Ik ben tegen het cordon sanitaire Ik heb niet veel tegen de verengelsing. Ik ben tegen de politieke correctheid Ik vind humo partijdig en ik erger me aan hun politieke correctheid, maar lees het blad toch. Ik snap niet waarom extreem rechts verduiveld wordt, en extreem links opgehemeld. Ik snap niet waarom ché guevara vlaggen overal geduld worden Ik vind communisme, marxisme en stalinisme slecht, terwijl nochtans het 'ieder mens is gelijk en heeft evenveel rechten' standpunt van communisme goed is. Ik ben gelovig. Ik ben voor een zéér strenge aanpak van de criminaliteit, maar ik wil geen politiestaat. Ik ben voorstander van een streng asielbeleid, maar het moet toch bovenal humaan blijven. Ik vind dat BHV NÚ gesplitst moet worden Faciliteiten in de Brusselse rand moeten afgeschaft worden. Brussel moet ééntalig Vlaams zijn. Ik ben voor het behoud van DHL in Zaventem, maar tegen de nachtvluchten. Ik ben voor het milieu, maar de boerenstiel moet gevrijwaard worden van als die regeltjes Ik vind kernenergie onveilig, maar er ineens uitstappen vind ik zwaar overdreven. Ik vind de islam een extreem gevaarlijke godsdienst, en extremisten moeten zeer zwaar aangepakt worden. Het koningshuis moet worden afgeschaft. Al die pietluttige belastingen ook. Laatst gewijzigd door vercetti : 21 februari 2005 om 17:33. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Volgens mij kan je best stemmen op de NV-A of op de VLD. Het VB zou ook wel kunnen maar dat raad ik je ten zeerste af aangezien je met die partij toch nooit weet. En die is bovendien extreem-rechts.
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() stem gerust voor het VB jongen, die staat duidelijk het dichtste bij uw politiek profiel bovendien is het ongepast dat uw leraar zich tegenover zijn leerlingen uitspreekt over politiek |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Het is niet ongepast van die leraar. Op je 16 is het goed om stilaan een politieke voorkeur te gaan ontwikkelen. Volgens mij heeft die leraar niets opgedrongen aan vercetti, dat zou ongepast zijn.
Vercetti, jouw standpunten leunen volgens mij het meest aan bij NV-A en het Vlaams Belang. |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uw profiel sluit overduidelijk enkel min of meer aan bij het VB.
N-VA deelt - op papier dan toch - uw vlaamsnationale standpunten ook, maar de N-VA is de laatste jaren geëvolueerd naar een partij waar voor conservatioef rechts absoluut geen plaats meer is. Met uw mening over de Islam of politieke correctheid bvb - die ik overigens deel - heeft u niks te zoeken bij de N-VA. |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[/quote] Ik ben voorstander van een streng asielbeleid, maar het moet toch bovenal humaan blijven.[/quote]wie niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() conclusie: [size=6]VB[size=2], het NVA zal je niet passen (steunt Oxfam, niet pro-Bush, ...)[/size][/size] maar vooral: probeer politiek wat volwassener te worden... als je op een partij stemt, moet je keuzes maken...
Laatst gewijzigd door rodeo : 21 februari 2005 om 19:29. |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Ten eerste zou je leraar niet moeten vragen waarom je niet voor CD&V bent, als leraar wordt er van hem verwacht dat hij z'n politieke voorkeur in de klas voor zichzelf houdt.
Ik denk dat je best op het Belang zou stemmen, hun standpunten verschillen maar met enkele van de jouwe. Waarom zou Brussel trouwens ééntalig Vlaams moeten zijn? Zelfs het Belang streeft daar niet naar. Nog één goede raad: i.p.v. hier te vragen welke partij het best overeenkomt met je standpunten raad ik je aan eens de programma's van alle partijen door te nemen. Altijd beter dat je iets als een stem zelf uitmaakt dan het te vragen aan iemand anders. |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk ga je de raad krijgen op dit forum om op het vb te stemmen. ik kan je twee dingen aanbevelen, het partijprogramma lezen en je eigen standpunten nog eens doornemen want deze botsen
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Politiek is deel van de maatschappij en dus moet er over gesproken worden op school... En er moet helemaal niet hypocriet over worden gedaan... Men probeert met geschiedenislessen allerlei geschiedenisvervalsing over het marxisme en de russische revolutie te verspreide, maar achteraf komen die scholen altijd zeggen dat er geen politiek mag op school... Bullshit, politiek is veel belangrijker dan eender welk ander vak, en als de leerkrachten er niet over spreken is het aan de leerlingen. Trouwens wat ik nog het belachelijkste vind is dat leerkrachten die nog het minst de moeite doen om te spreken over politiek, op een zwarte lijst bij het VB komen als ze waarschuwen voor extreem-rechts...
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ik heb hem zelf eens gevraagd wat ik best zou doen later hij zei toen ik wil je brochures en info meebrengen maar de rest laat ik over aan u Dus wat is daar mis mee met politiek op school ? Als de leraar onafhankelijk blijft zie ik daar geen problemen in!! |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maar ik ben het wel eens met je analyse ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat u niks wijsmaken op dees forum, en bepaal zelf waarvoor je gaat stemmen. Al denk ik wel da je al weet welke partij je het beste smaakt.
En waarom je bijvoorbeeld niet voor de CD&V zou willen zijn.. T'is de CD&V aan wie we onze torenhoge staatschuld te danken hebben. De CD&V klaagt over haar miserabele positie in de oppositie, maar toen ze aan de macht waren, waren ze nog vele keren erger dan paars kwa postjespolitiek & oppositie-uitsluiterij. Dikke Dehaene heeft Brussel verkocht aan de Walen, en het Vlaamse Volk in de kou laten staan. Hij heeft tevens onze economie zitten verzuren met allerlei crisisbelastingen, al was het maar op de maastrichtnormen te halen, hoewel hier veel betere alternatieven voor bestonden, iets wat nu pas begint door te sijpelen. (lagere loonlasten bijvoorbeeld). Zeg da maar es tegen uw indoctrinerende leeraar
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|