Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 februari 2005, 17:32   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Welke partij past nu het beste bij mijn standpunten

Help plz.
Ik ben 16 jaar en geïnteresseerd in politiek.
Ik heb het meeste sympathie voor het Vlaams Belang, maar vrijdag vroeg men klasleraar (hij is voorzitter van een cd&v arrondissement) waarom ik niet voor de cd&v was. Daarom vroeg ik me af welke partij het beste met m'n standpunten overeenkomt. Hier zijn er een paar:

Ik ben Vlaamsnationalistish en België kan voor mijn part creperen.
Ik ben tegen die ABN muggezifterij. Wat is er in godsnaam mis met dialect
Ik ben pro-Amerikaans, voor de strijd tegen terrorisme, maar het niet altijd eens met Bush.
Ik ben voor eerlijke handel (iedereen mag voor mijn part rijk zijn en/of worden). Maar ik heb absoluur niets tegen multinationals maar wel iets tegen die linkse 'wereldverbeterorganisaties' (oxfam)
Ik ben tegen het cordon sanitaire
Ik heb niet veel tegen de verengelsing.
Ik ben tegen de politieke correctheid
Ik vind humo partijdig en ik erger me aan hun politieke correctheid, maar lees het blad toch.
Ik snap niet waarom extreem rechts verduiveld wordt, en extreem links opgehemeld.
Ik snap niet waarom ché guevara vlaggen overal geduld worden
Ik vind communisme, marxisme en stalinisme slecht, terwijl nochtans het 'ieder mens is gelijk en heeft evenveel rechten' standpunt van communisme goed is.
Ik ben gelovig.
Ik ben voor een zéér strenge aanpak van de criminaliteit, maar ik wil geen politiestaat.
Ik ben voorstander van een streng asielbeleid, maar het moet toch bovenal humaan blijven.
Ik vind dat BHV NÚ gesplitst moet worden
Faciliteiten in de Brusselse rand moeten afgeschaft worden.
Brussel moet ééntalig Vlaams zijn.
Ik ben voor het behoud van DHL in Zaventem, maar tegen de nachtvluchten.
Ik ben voor het milieu, maar de boerenstiel moet gevrijwaard worden van als die regeltjes
Ik vind kernenergie onveilig, maar er ineens uitstappen vind ik zwaar overdreven.
Ik vind de islam een extreem gevaarlijke godsdienst, en extremisten moeten zeer zwaar aangepakt worden.
Het koningshuis moet worden afgeschaft.
Al die pietluttige belastingen ook.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

Laatst gewijzigd door vercetti : 21 februari 2005 om 17:33.
vercetti is offline  
Oud 21 februari 2005, 17:37   #2
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij kan je best stemmen op de NV-A of op de VLD. Het VB zou ook wel kunnen maar dat raad ik je ten zeerste af aangezien je met die partij toch nooit weet. En die is bovendien extreem-rechts.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline  
Oud 21 februari 2005, 18:30   #3
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Volgens mij kan je best stemmen op de NV-A of op de VLD. Het VB zou ook wel kunnen maar dat raad ik je ten zeerste af aangezien je met die partij toch nooit weet. En die is bovendien extreem-rechts.
VLD

stem gerust voor het VB jongen, die staat duidelijk het dichtste bij uw politiek profiel

bovendien is het ongepast dat uw leraar zich tegenover zijn leerlingen uitspreekt over politiek
muys is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:19   #4
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Het is niet ongepast van die leraar. Op je 16 is het goed om stilaan een politieke voorkeur te gaan ontwikkelen. Volgens mij heeft die leraar niets opgedrongen aan vercetti, dat zou ongepast zijn.

Vercetti, jouw standpunten leunen volgens mij het meest aan bij NV-A en het Vlaams Belang.
stephen- is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:25   #5
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Uw profiel sluit overduidelijk enkel min of meer aan bij het VB.

N-VA deelt - op papier dan toch - uw vlaamsnationale standpunten ook, maar de N-VA is de laatste jaren geëvolueerd naar een partij waar voor conservatioef rechts absoluut geen plaats meer is. Met uw mening over de Islam of politieke correctheid bvb - die ik overigens deel - heeft u niks te zoeken bij de N-VA.
Rr00ttt is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:26   #6
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik ben Vlaamsnationalistish en België kan voor mijn part creperen.
VB, NVA
Citaat:
Ik ben pro-Amerikaans, voor de strijd tegen terrorisme, maar het niet altijd eens met Bush.
VB
Citaat:
Ik ben voor eerlijke handel (iedereen mag voor mijn part rijk zijn en/of worden). Maar ik heb absoluur niets tegen multinationals maar wel iets tegen die linkse 'wereldverbeterorganisaties' (oxfam)
ik dacht:groen, maar blijkbaar net niet.... mag ik vragen wat je tegen Oxfam hebt?
Citaat:
Ik ben tegen het cordon sanitaire
VB
Citaat:
Ik heb niet veel tegen de verengelsing.
ge zijt pro of contra, of gematigd. "niet veel hebben tegen, dat zegt niets". Do you prefer speaking english?
Citaat:
Ik vind humo partijdig en ik erger me aan hun politieke correctheid, maar lees het blad toch.
?
Citaat:
Ik snap niet waarom extreem rechts verduiveld wordt, en extreem links opgehemeld.
VB, VB!!
Citaat:
Ik snap niet waarom ché guevara vlaggen overal geduld worden

Citaat:
Ik vind communisme, marxisme en stalinisme slecht, terwijl nochtans het 'ieder mens is gelijk en heeft evenveel rechten' standpunt van communisme goed is.
tja, SPA?
Citaat:
Ik ben gelovig.
CD&V
Citaat:
Ik ben voor een zéér strenge aanpak van de criminaliteit, maar ik wil geen politiestaat.
geen VB, die wil
[/quote] Ik ben voorstander van een streng asielbeleid, maar het moet toch bovenal humaan blijven.[/quote]wie niet?
Citaat:
Ik vind dat BHV NÚ gesplitst moet worden
wie niet?
Citaat:
Faciliteiten in de Brusselse rand moeten afgeschaft worden.
Citaat:
Brussel moet ééntalig Vlaams zijn.

Citaat:
Ik ben voor het behoud van DHL in Zaventem, maar tegen de nachtvluchten.
'en" "en" bestaat in de politiek niet. Ge moet kiezen
Citaat:
Ik ben voor het milieu, maar de boerenstiel moet gevrijwaard worden van als die regeltjes
wie niet?
Citaat:
Ik vind kernenergie onveilig, maar er ineens uitstappen vind ik zwaar overdreven.
wie niet? Een scansysteem veel veiliger dan X-stralen (MR) had vroeger een N van nucleair staan. Iedereen was bang van die N, dus is die nu weg
Citaat:
Ik vind de islam een extreem gevaarlijke godsdienst, en extremisten moeten zeer zwaar aangepakt worden.
VB
Citaat:
Het koningshuis moet worden afgeschaft.
VB,NVa
Citaat:
Al die pietluttige belastingen ook.

conclusie: [size=6]VB[size=2], het NVA zal je niet passen (steunt Oxfam, niet pro-Bush, ...)[/size][/size]

maar vooral: probeer politiek wat volwassener te worden... als je op een partij stemt, moet je keuzes maken...

Laatst gewijzigd door rodeo : 21 februari 2005 om 19:29.
rodeo is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:30   #7
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
bovendien is het ongepast dat uw leraar zich tegenover zijn leerlingen uitspreekt over politiek
Nee, ik begin er altijd over. Toen ik hem vroeg wanneer BHV gesplitst wordt zei hij. De NVA heeft dat belooft. Toen ik het weer vroeg een paar weken geleden riep hij: 'Maar zijde gij daar nu weer!?' Door mijn vragen staan we ver achter op zijn schema. :s
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:31   #8
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ten eerste zou je leraar niet moeten vragen waarom je niet voor CD&V bent, als leraar wordt er van hem verwacht dat hij z'n politieke voorkeur in de klas voor zichzelf houdt.
Ik denk dat je best op het Belang zou stemmen, hun standpunten verschillen maar met enkele van de jouwe.
Waarom zou Brussel trouwens ééntalig Vlaams moeten zijn? Zelfs het Belang streeft daar niet naar.

Nog één goede raad: i.p.v. hier te vragen welke partij het best overeenkomt met je standpunten raad ik je aan eens de programma's van alle partijen door te nemen. Altijd beter dat je iets als een stem zelf uitmaakt dan het te vragen aan iemand anders.
instromaniac is offline  
Oud 21 februari 2005, 21:28   #9
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk ga je de raad krijgen op dit forum om op het vb te stemmen. ik kan je twee dingen aanbevelen, het partijprogramma lezen en je eigen standpunten nog eens doornemen want deze botsen
maarte is offline  
Oud 21 februari 2005, 21:52   #10
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Natuurlijk ga je de raad krijgen op dit forum om op het vb te stemmen. ik kan je twee dingen aanbevelen, het partijprogramma lezen en je eigen standpunten nog eens doornemen want deze botsen
Ik geef je wel gelijk dat hij beter de partijprogramma's zou lezen, maar waarin verschillen z'n standpunten dan zo van het Belang? Ik ben zelf helemaal geen Belang-kiezer, zelfs geen sympathisant, dus ik raad het hem helemaal niet aan wegens m'n politieke voorkeur.
instromaniac is offline  
Oud 21 februari 2005, 22:20   #11
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Waarom?

Politiek is deel van de maatschappij en dus moet er over gesproken worden op school... En er moet helemaal niet hypocriet over worden gedaan...

Men probeert met geschiedenislessen allerlei geschiedenisvervalsing over het marxisme en de russische revolutie te verspreide, maar achteraf komen die scholen altijd zeggen dat er geen politiek mag op school... Bullshit, politiek is veel belangrijker dan eender welk ander vak, en als de leerkrachten er niet over spreken is het aan de leerlingen.

Trouwens wat ik nog het belachelijkste vind is dat leerkrachten die nog het minst de moeite doen om te spreken over politiek, op een zwarte lijst bij het VB komen als ze waarschuwen voor extreem-rechts...
Oud 21 februari 2005, 22:53   #12
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Waarom?

Politiek is deel van de maatschappij en dus moet er over gesproken worden op school... En er moet helemaal niet hypocriet over worden gedaan...

Men probeert met geschiedenislessen allerlei geschiedenisvervalsing over het marxisme en de russische revolutie te verspreide, maar achteraf komen die scholen altijd zeggen dat er geen politiek mag op school... Bullshit, politiek is veel belangrijker dan eender welk ander vak, en als de leerkrachten er niet over spreken is het aan de leerlingen.

Trouwens wat ik nog het belachelijkste vind is dat leerkrachten die nog het minst de moeite doen om te spreken over politiek, op een zwarte lijst bij het VB komen als ze waarschuwen voor extreem-rechts...
tja, we weten allemaal dat de scholen de geliefkoosde manier zijn voor linkse dictators om de jeugd te indoctrineren..... spaar ons daar liefst van
muys is offline  
Oud 21 februari 2005, 23:27   #13
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Waarom?

'k heb een licht vermoeden dat uw oordeel afhangt van de partijkaart die de leraar in kwestie op zak heeft.
cashflow is offline  
Oud 22 februari 2005, 10:54   #14
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Nee, ik begin er altijd over. Toen ik hem vroeg wanneer BHV gesplitst wordt zei hij. De NVA heeft dat belooft. Toen ik het weer vroeg een paar weken geleden riep hij: 'Maar zijde gij daar nu weer!?' Door mijn vragen staan we ver achter op zijn schema. :s
hmm ik dacht wel dat het Leterme was die zei met een beetje politieke wil is BHV gesplits in 5 minuten tijd
Gertj3 is offline  
Oud 22 februari 2005, 10:56   #15
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
tja, we weten allemaal dat de scholen de geliefkoosde manier zijn voor linkse dictators om de jeugd te indoctrineren..... spaar ons daar liefst van
Mijn Leraar heeft nooit maar nooit een politieke voorkeur getoont in de lessen hij was altijd onafhankelijk dus waarom zou die man niet mogen over politiek praten?

ik heb hem zelf eens gevraagd wat ik best zou doen later hij zei toen ik wil je brochures en info meebrengen maar de rest laat ik over aan u

Dus wat is daar mis mee met politiek op school ?

Als de leraar onafhankelijk blijft zie ik daar geen problemen in!!
Gertj3 is offline  
Oud 22 februari 2005, 11:06   #16
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Mijn Leraar heeft nooit maar nooit een politieke voorkeur getoont in de lessen hij was altijd onafhankelijk dus waarom zou die man niet mogen over politiek praten?

ik heb hem zelf eens gevraagd wat ik best zou doen later hij zei toen ik wil je brochures en info meebrengen maar de rest laat ik over aan u

wanneer de leraar volledig onafhankelijk is valt dat nog mee, maar er zijn er weinig die dat kunnen. ik herinnen mij nog mijn, overigens zeer toffe, lerares godsdienst in het laatste jaar. zij probeerde ook objectief te zijn maar duwde bewust of onbewust het onderwerp steeds naar iets waar een bij de jeugd niet erg populaire rechtste mening over bestond : bijvoorbeeld homohuwelijk en abortus. andere themas als vreemdelingen en criminaliteit werden angstvallig vermeden omdat dat sympathie voor rechts kan opwekken. zij bleef dus perfect objectief in de discussie zelf maar fungeerde wel als gatekeeper wat betreft de onderwerpen, zij was dus eigenlijk op een onzichtbare manier erg subjectief
muys is offline  
Oud 22 februari 2005, 11:16   #17
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
wanneer de leraar volledig onafhankelijk is valt dat nog mee, maar er zijn er weinig die dat kunnen. ik herinnen mij nog mijn, overigens zeer toffe, lerares godsdienst in het laatste jaar. zij probeerde ook objectief te zijn maar duwde bewust of onbewust het onderwerp steeds naar iets waar een bij de jeugd niet erg populaire rechtste mening over bestond : bijvoorbeeld homohuwelijk en abortus. andere themas als vreemdelingen en criminaliteit werden angstvallig vermeden omdat dat sympathie voor rechts kan opwekken. zij bleef dus perfect objectief in de discussie zelf maar fungeerde wel als gatekeeper wat betreft de onderwerpen, zij was dus eigenlijk op een onzichtbare manier erg subjectief
Ik denk dat het ook te maken heeft met de' school waar je werkt alé je ik denk dat iemand die in katholieke school werkt ook niet ga pleiten om vb te stemmen of zo

maar ik ben het wel eens met je analyse
Gertj3 is offline  
Oud 22 februari 2005, 11:23   #18
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Laat u niks wijsmaken op dees forum, en bepaal zelf waarvoor je gaat stemmen. Al denk ik wel da je al weet welke partij je het beste smaakt.

En waarom je bijvoorbeeld niet voor de CD&V zou willen zijn.. T'is de CD&V aan wie we onze torenhoge staatschuld te danken hebben. De CD&V klaagt over haar miserabele positie in de oppositie, maar toen ze aan de macht waren, waren ze nog vele keren erger dan paars kwa postjespolitiek & oppositie-uitsluiterij.

Dikke Dehaene heeft Brussel verkocht aan de Walen, en het Vlaamse Volk in de kou laten staan. Hij heeft tevens onze economie zitten verzuren met allerlei crisisbelastingen, al was het maar op de maastrichtnormen te halen, hoewel hier veel betere alternatieven voor bestonden, iets wat nu pas begint door te sijpelen. (lagere loonlasten bijvoorbeeld).

Zeg da maar es tegen uw indoctrinerende leeraar
Oud 22 februari 2005, 11:25   #19
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3

In de school waar ik zit pleit men voor het Vlaams Belang , en bekakt men de SP-A in bijna elke les, met zeer goede argumenten trouwens. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de economische toestand van Europa over pakweg 10-20 jaar, en de groei van de economische supermacht China.
Oud 22 februari 2005, 12:09   #20
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
In de school waar ik zit pleit men voor het Vlaams Belang , en bekakt men de SP-A in bijna elke les, met zeer goede argumenten trouwens. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de economische toestand van Europa over pakweg 10-20 jaar, en de groei van de economische supermacht China.
Tja
Gertj3 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be