![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het artikel vermeldt ook nog niet waarom la belgique als quasi enige ter wereld 90mm kanonnen wil monteren op de voertuigen. Een waals bedrijf is namelijk het enige dat die munitie maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die foto is toch fantastisch!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik speel niet graag op de man, maar als er iemand is in de regering die ik absoluut niet kan uitstaan, dan is het Flahaut wel. Bij hem zijn onbekwaamheid en arrogantie tot een kunst verheven. ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() As den vijand zo'n tank ziet afkomen met zo'n vervaarlijk uitziende kop... en dan hebben ze de rest nog niet gezien... ze slaan massaal op de vlucht.....
eigenlijk hebben we maar 1 tank nodig...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand die kan zeggen of het een probleem zal zijn of niet. Laten we dan ook de resultaten afwachten vooraleer conclusies te trekken. De Deense regering kocht geen Piranha IIIC met een maximumgewicht van 20,5 ton maar met een gewicht van 20,5 ton. Het is een nuance maar een belangrijke in deze discussie. Het klopt ook niet dat België het eerste en enigste land is die een 90MM kanon aankoopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ze hadden beter nieuwe tanks gekocht.Die heeft men in de eerste olaats nodig.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Moet de juiste titel niet zijn:
Overgewicht Flahaut baart pantsers zorgen.... ? Of pantsers baren overgewichtige Flahaut.... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In militaire aankopen helden anderen wetten. De Nederlandse regering heeft bijvoorbeeld honderden miljoenen euro's geïnvesteerd in een vliegtuig dat nog niet had gevlogen en waarvan men geen toegang kreegt tot alle data. Ik vind dat defensie een zeer voorzichte beslissing heeft genomen. De Piranha is het meest verkochte militaire voertuig van de afgelopen decennia, het enigste voertuig van dit type dat verschillende vuurdopen heeft doorstaan en MOWAG heeft een onbesproken reputatie.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 juli 2006 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Uit goede bron weet ik dat ze bij Mowag ook opeens Belgische pas afgestudeerde ingenieurs zoeken voor een zeeeeeer vet betaalde stage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu vrijwel iedere keer prijs.Een bedrijf dat geen gunning krijgt bij militaire aankopen stapt tegenwoordig jankend naar de rechter....
![]() Als er in enkele originele paperassen staat 23 ton,en dan valt de keuze uiteindelijk toch op een toestel dat op dat punt wat minder is,dan is dat geen schande. Dat gebeurt in het bedrijfsleven ook bij de aankoop van grote zaken,van machines tot grote gebouwen,nochtans dikwijls zeer grote investeringen,dat het "hier" wat minder is,en "daar" wat meer is....Het behoort aan de eindbeslissers (Ministerie van defensie) om uiteindelijk de knoop door te hakken op basis van ALLE gegevens,niet enkel een of ander technisch detail.... Belangrijkst is dat ABL een groot aantal pantservoertuigen wil,snel,redelijk bepantserd,in staat bepakte en bezakte soldaten te vervoeren in moeilijke omstandigheden,en goed bewapenbaar(tegenwoordig is bewapening geen "vast" gegeven meer).... Het ziet ernaar uit dat het die zal krijgen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MOWAG zal nauw samenwerken met een aantal Belgische ondernemingen om die voertuigen te bouwen en dan is het altijd handig als je beschikt over mensen die een brugfunctie kunnen vervullen. En tja MOWAG is een Zwitsers bedrijf en ik neem aan dat die ingenieurs de gebruikelijke vergoeding zullen krijgen. Ik zou alleen ongerust worden mochten die ingenieurs in plaats van een diploma een lidkaart van de PS op zak hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Solidarnosk
Ik vermoed dat een ongeschreven criterium net die PS lidkaart zal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met onderschrift "De Jappen Komen!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(misschien daarom dat Onkelinkx in Lasne gaat wonen: om Flahaut te kunnen vervangen in Waals Brabant ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die louche deal tussen Flahaut en Mowag begint direct ietwat interessanter te lijken. Nu nog snel een PS-lidkaartje aanschaffen! Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 13 juli 2006 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pfff. Waarop baseert u zich om iemand te beschuldigen. Op het feit dat een aantal Belgische ingenieurs worden aangeworven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar denk je dat dat schandaaltje gaat raken als we een CDH-MR-PS-CD&V-VLD-SP.a regering hebben. Hoever denk je dat dat schandaaltje gaat raken ? Dream on...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |