Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2007, 05:42   #1
Trapper
Burger
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 156
Standaard "Individuele aanpak" etc: strondverwende jeugd

Tegenwoordig leest ge niks anders nimeer vanda gezeik en ge moet maar eens naar buiten zien voor het resultaat: kapsels in alle richtingen en alle kleuren, slappe ruggen, T shirts met vanalles erop man man man waar gaat da naartoe? cannabis moet nu blijkbaar ook kunnen, vroeger wast een frisse pint en daarmee gedaan, we moesten al geluk hebben dat die fris was meestal was het warm, kloegen we? neen!
zelfs jeugdbewegingen zijn nimeer wat ze geweest zijn : ze zijn opvangcentra geworden omda de ouders hun klein manne nemeer in de hand hebben en waarschijnlijk zit minstens een kwart onder hen stiekem cannabis te roken daar
man man man
en opn school dan: indivuele aanpak? jawatte vroeger was er nog de druk van de omgeving om te slagen maar nu? "oh hij is autistisch meneer" "ze heeft zoveel last van haar maandstonden" "hij heeft ADHD meneer" al die individuele aanpak neemt alle tijd in van waarover het allemaal echt draait (of toch zou moeten): WERKEN EN STUDEREN
daarbij lijkt de helft van de gasten erbij te lopen als kwafeurs: met zo'n haar voor hun gezicht of in piekskes, maar echte vent zijn? ho maar

seffes op weg naar men werk moek langs een school passeren: ik kan al raden wat ik zie : rondhangende jongeren die "sigaretten" roken, en vooral niet in de klas zitten, met een verveelde blik op hun halfontiwkkelde apensmoel

en dan maar zagen dat de oudere generaties ouwe zagen zijn wel ik kan u verzekeren dat er vroeger tenminste nog echte venten en normen en waarden zijn die de ouders blijkbaar nimeer doorgeven aan hun kroost
"ze zijn slim genoeg meneer om zelf te kunnen beslissen wat goed of kwaad is" "mijne zoon doet da ni zenne" of "...kan er verstandig mee omgaan (drugs, vrijheid)

wie dit niet ziet is echt gehynotiseerd door de rooie media van paars die "hoogbegaafd" alles analyseren en beterweten waarom heeft HET VOLK ( en ik bedoel ni alleen de gazet) iets te zeggen?
Trapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 05:45   #2
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

grappig
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 05:47   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

@Born...
Wel voor n keer geef ik u gelijk.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 15 mei 2007 om 05:55.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:11   #4
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
grappig
Idd !

Maar er zit wel een grond van waarheid in wat hij/zij schrijft.
Ik zie zelf hoe hard het al veranderd is toen ik nog school liep, en hoe het voor 1 van mijn 2 jongens nu is (en dat is nog maar lagere school).
Je zou mijn grootmoeder (en toch niet echt conservatief en ouderwets te noemen) soms moeten bezighoren. Als ik hoor hoe het in die tijd en die van mijn moeder was, is er toch echt wel een wereld van verschil. Of die nu echt zoveel beter weet ik zelf niet. Ik hou zelf nogal van bepaalde waardes zoals respect etc. En die zijn vaak heel ver zoek bij de 'jeugd van tegenwoordig'.

Langs de andere kant geef ik zelf een vrije opvoeding aan mijn kinderen, met hun belangrijkste taak : zichzelf ontwikkelen op alle vlakken.
Ik behandel hen elk als individu en leer ze ook aan dat ze mogen verschillen van anderen. Dat iedereen uniek is op zichzelf. Van mij hoeven ze niet mee te lopen in het rijtje, zolang ze wel bepaalde waardes niet vergeten en er naar leven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 15 mei 2007 om 08:14.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:23   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.719
Standaard

Hylarisch stukje (slecht geschreven) proza. Sinds ik dit forum ontdekt heb, besef ik pas hoeveel verbitterde mensen er hier eigenlijk rondlopen. Afgeven op de maatschappij en zijn onderdanen lijkt het enige waar sommige mensen zich mee kunnen bezighouden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:26   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Die structuur en waarden van vroeger waren gewoon in functie van een systeem op te bouwen. Die productieve werkseuten van vroeger moeten nu plaats maken voor creatieve mensen. Dat is nu eenmaal de realiteit. Die seuterij denkt dat ze deel uitmaken van een goddelijk plan, zelfs al wanen ze zichzelf als "ongelovig" en "met beide voeten op de grond".
Doorheen de geschiedenis is de mensheid geëvolueerd met behulp van afbraak van oude normen en waarden. Zoals steden vaak ook opgebouwd zijn op de ruines van een oudere stad.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:27   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Afgeven op de maatschappij en zijn onderdanen lijkt het enige waar sommige mensen zich mee kunnen bezighouden.
Volgens mij doen vooral rechtsen en zwartzakken dat.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:30   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Volgens mij doen vooral rechtsen en zwartzakken dat.

Ik heb nog geen correlatie kunnen ontdekken tussen politieke voorkeur en maatschappijbashing. Ik heb de indruk dat dit compleet los staat van politieke voorkeur. Ze vinden allemaal wel iets dat in hun politieke agenda past om over te janken.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:33   #9
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ja dat is, maar het valt meer op bij rechtsen, die de veranderende wereld niet aankunnen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:34   #10
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb nog geen correlatie kunnen ontdekken tussen politieke voorkeur en maatschappijbashing. Ik heb de indruk dat dit compleet los staat van politieke voorkeur. Ze vinden allemaal wel iets dat in hun politieke agenda past om over te janken.



http://forum.politics.be/showthread.php?t=88733
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:38   #11
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

dat ouwe mannen afgeven op de viriele jeugd is altijd al zo geweest.
dat is uit jaloezie omdat die ouwelui hun fluit nog nauwelijks recht krijgen terwijl die jonge gasten voor hun neus met lekkere mokkels paraderen.

die frustratie uit zich dan in afgeven op de 'jeugd van tegenwoordig.'

triest.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:39   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Ik weet niet of je mijn stelling nu wil ontkrachten of niet, maar wel een grappig topic. Ze slagen er hier zelfs in om een rozegeur maneschijn topic in 1 pagina om te vormen tot een hitlertopic. Verzuring, je kan er toch enkel mee lachen?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:40   #13
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ze vergeten ook wat zij zelf aan "janetterij" doen:
macho's met gel in hun haar en een oorbel mochten dat van thuis niet omdat het uitgevonden was door homo's. Diezelfde macho's kakken nu op de "meisjeskapsels" van jongens.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 08:45   #14
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

het was vroeger toch zoveel beter

/sarcasm
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 09:22   #15
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
Tegenwoordig leest ge niks anders nimeer vanda gezeik en ge moet maar eens naar buiten zien voor het resultaat: kapsels in alle richtingen en alle kleuren, slappe ruggen, T shirts met vanalles erop man man man waar gaat da naartoe? cannabis moet nu blijkbaar ook kunnen, vroeger wast een frisse pint en daarmee gedaan, we moesten al geluk hebben dat die fris was meestal was het warm, kloegen we? neen!
zelfs jeugdbewegingen zijn nimeer wat ze geweest zijn : ze zijn opvangcentra geworden omda de ouders hun klein manne nemeer in de hand hebben en waarschijnlijk zit minstens een kwart onder hen stiekem cannabis te roken daar
man man man
en opn school dan: indivuele aanpak? jawatte vroeger was er nog de druk van de omgeving om te slagen maar nu? "oh hij is autistisch meneer" "ze heeft zoveel last van haar maandstonden" "hij heeft ADHD meneer" al die individuele aanpak neemt alle tijd in van waarover het allemaal echt draait (of toch zou moeten): WERKEN EN STUDEREN
daarbij lijkt de helft van de gasten erbij te lopen als kwafeurs: met zo'n haar voor hun gezicht of in piekskes, maar echte vent zijn? ho maar

seffes op weg naar men werk moek langs een school passeren: ik kan al raden wat ik zie : rondhangende jongeren die "sigaretten" roken, en vooral niet in de klas zitten, met een verveelde blik op hun halfontiwkkelde apensmoel

en dan maar zagen dat de oudere generaties ouwe zagen zijn wel ik kan u verzekeren dat er vroeger tenminste nog echte venten en normen en waarden zijn die de ouders blijkbaar nimeer doorgeven aan hun kroost
"ze zijn slim genoeg meneer om zelf te kunnen beslissen wat goed of kwaad is" "mijne zoon doet da ni zenne" of "...kan er verstandig mee omgaan (drugs, vrijheid)

wie dit niet ziet is echt gehynotiseerd door de rooie media van paars die "hoogbegaafd" alles analyseren en beterweten waarom heeft HET VOLK ( en ik bedoel ni alleen de gazet) iets te zeggen?

Ik kan hier maar één ding op zeggen
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 09:28   #16
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
Tegenwoordig leest ge niks anders nimeer vanda gezeik en ge moet maar eens naar buiten zien voor het resultaat: kapsels in alle richtingen en alle kleuren, slappe ruggen, T shirts met vanalles erop man man man waar gaat da naartoe? cannabis moet nu blijkbaar ook kunnen, vroeger wast een frisse pint en daarmee gedaan, we moesten al geluk hebben dat die fris was meestal was het warm, kloegen we? neen!
zelfs jeugdbewegingen zijn nimeer wat ze geweest zijn : ze zijn opvangcentra geworden omda de ouders hun klein manne nemeer in de hand hebben en waarschijnlijk zit minstens een kwart onder hen stiekem cannabis te roken daar
man man man
en opn school dan: indivuele aanpak? jawatte vroeger was er nog de druk van de omgeving om te slagen maar nu? "oh hij is autistisch meneer" "ze heeft zoveel last van haar maandstonden" "hij heeft ADHD meneer" al die individuele aanpak neemt alle tijd in van waarover het allemaal echt draait (of toch zou moeten): WERKEN EN STUDEREN
daarbij lijkt de helft van de gasten erbij te lopen als kwafeurs: met zo'n haar voor hun gezicht of in piekskes, maar echte vent zijn? ho maar

seffes op weg naar men werk moek langs een school passeren: ik kan al raden wat ik zie : rondhangende jongeren die "sigaretten" roken, en vooral niet in de klas zitten, met een verveelde blik op hun halfontiwkkelde apensmoel

en dan maar zagen dat de oudere generaties ouwe zagen zijn wel ik kan u verzekeren dat er vroeger tenminste nog echte venten en normen en waarden zijn die de ouders blijkbaar nimeer doorgeven aan hun kroost
"ze zijn slim genoeg meneer om zelf te kunnen beslissen wat goed of kwaad is" "mijne zoon doet da ni zenne" of "...kan er verstandig mee omgaan (drugs, vrijheid)

wie dit niet ziet is echt gehynotiseerd door de rooie media van paars die "hoogbegaafd" alles analyseren en beterweten waarom heeft HET VOLK ( en ik bedoel ni alleen de gazet) iets te zeggen?
Drink jij alcohol? Zo te zien in je teksten al sinds lange tijd.

Wist je dat alcohol een zwaardere drug is dan canabis? Blijkbaar niet anders zou je zo niet van de daken roepen.

T-shirts met vanalles op!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meent ge datte???? Schandalig!!!!!!! Dat men maar snel extra jeugdinstellingen bijbouwt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 15 mei 2007 om 09:38.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 09:33   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Alcoholiekerspraat, inderdaad.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 09:39   #18
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

d'r zijn er hier een paar serieus bij hun pietje genomen. Mijn gedacht. Goe bezig mannen, geestig (x2)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 mei 2007 om 09:41.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 10:18   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hylarisch stukje (slecht geschreven) proza. Sinds ik dit forum ontdekt heb, besef ik pas hoeveel verbitterde mensen er hier eigenlijk rondlopen. Afgeven op de maatschappij en zijn onderdanen lijkt het enige waar sommige mensen zich mee kunnen bezighouden.
Wat een schitterend journalist is er aan jou verloren gegaan door je treurige recente forum-addictie.
Beperk je tot publiceren in de kranten, besteed daar al je tijd aan, en je wordt nog een grote!

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2007 om 10:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 10:49   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat een schitterend journalist is er aan jou verloren gegaan door je treurige recente forum-addictie.
Beperk je tot publiceren in de kranten, besteed daar al je tijd aan, en je wordt nog een grote!
Als er 1 iemand forum verslaafd is, dan ben jij het. Ambities om journalist te worden heb ik al helemaal niet want ik ben er in tegenstelling tot jij, wel in geslaagd een diploma te halen zodat ik het beroep van eigen keuze kan uitoefenen. Of ik een grote zal worden in mijn branche, daar heb ik nu nog geen zicht op.
Kan je anders ook eens inhoudelijk reageren? Het zou eens een aangename afwisseling zijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be