Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 11:33   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.791
Standaard Eindelijk: "CO2 is niet de grote boosdoener bij opwarming van de aarde"

Citaat:
"CO2 is niet de grote boosdoener bij opwarming van de aarde"


CO2 is niet de grote boosdoener bij de klimaatverandering en de opwarming van de aarde. Dat is de conclusie van een groot wetenschappelijk onderzoek van het KMI dat deze zomer nog wordt gepubliceerd.

Dat koolstofdioxide (CO2) wel degelijk een rol speelt bij de opwarming van de aarde wordt niet betwist. "Alleen kan het onmogelijk de doorslaggevende rol zijn die er nu van wordt gemaakt", zegt klimatoloog Luc Debontridder.

"Niet CO2 maar waterdamp is het belangrijkste broeikasgas. Dat is verantwoordelijk voor ruim 75 procent van het broeikaseffect. Dat zijn louter wetenschappelijke feiten, maar door de film van Al Gore is de invloed van CO2 zo gehypet dat niemand die feiten nog in rekening neemt", aldus Debontridder. "Alles wordt eenzijdig aan CO2 toegeschreven. Terwijl de hele reeks warme winters die we de laatste jaren hebben gehad, simpelweg een gevolg zijn van de 'Noord-Atlantische schommeling'. Dat heeft nu echt eens niets met CO2 te maken." (hln)
HIER
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 11:40   #2
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
We wachten dat onderzoek met spanning af.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:37   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
We wachten dat onderzoek met spanning af.

Citaat:
Dat is de conclusie van een groot wetenschappelijk onderzoek van het KMI dat deze zomer nog wordt gepubliceerd.
Ik neem aan dat U bedoelt: "we wachten DE PUBLICATIE van het onderzoek af"?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:40   #4
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat U bedoelt: "we wachten DE PUBLICATIE van het onderzoek af"?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 1 augustus 2007 om 12:43.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:45   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Waterpeil Gardameer sinds half juni met 40 centimeter gedaald

Door de aanhoudende hittegolf in Italië droogt het bij toeristen zeer geliefde Gardameer steeds verder op. Sinds half juni is de waterstand al met 40 centimeter gedaald.

Momenteel daalt het water met een centimeter per dag. "Het is een ernstige situatie. In juli was het water op het laagste niveau ooit aanbeland", aldus een bootverhuurder aan het meer. De dienstregeling met de draagvleugelboot is reeds geschrapt. Zelfs een tochtje met de waterfiets is onmogelijk geworden.

De toestand kan alleen verbeteren als er regen komt, maar die wordt voorlopig niet verwacht. Tot 10 augustus kan er vermoedelijk geen enkele boot of ferry meer op het meer varen. (anp/dm)

01/08/2007 12u07
HOEZO??? Moest dat niet STIJGEN?

Kan iemand den Al verwittigen aub?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:45   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dit wist ik eigenlijk al.

Geen flauw idee van waar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 13:50   #7
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat U bedoelt: "we wachten DE PUBLICATIE van het onderzoek af"?
Ja, vaneigenst, de publicatie.

Als ik zeg : ik wacht op een nieuwe auto, bedoel ik ook : de ' levering' van die nieuwe auto.
Bij de meeste mensen moet dat er niet expliciet bijgezegd worden.
Bij anderen; tja.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 13:52   #8
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
HOEZO??? Moest dat niet STIJGEN?

Kan iemand den Al verwittigen aub?
Waarom moest dat stijgen?
Als het gemiddeld warmer wordt in Italie, wat doet dat dan met het water van meren?
Stijgen of dalen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 13:55   #9
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom moest dat stijgen?
Als het gemiddeld warmer wordt in Italie, wat doet dat dan met het water van meren?
Stijgen of dalen?
Ik zou het knap vinden als iemand daar zo 1,2,3 een antwoord op kan geven.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 14:15   #10
Blackwidow
Schepen
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom moest dat stijgen?
Als het gemiddeld warmer wordt in Italie, wat doet dat dan met het water van meren?
Stijgen of dalen?
Hij bedoelt de zeespiegel die met 6 meter zou stijgen volgens Al (ipv +- 50cm door IPCC laatst medegedeeld)
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 14:22   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom moest dat stijgen?
Als het gemiddeld warmer wordt in Italie, wat doet dat dan met het water van meren?
Stijgen of dalen?
Dan smelten de gletsjers toch en die doen het meer dan toch overlopen? Heb je dat gemist soms?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 14:39   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
t is te hopen dat "klimatoloog Luc Debontridder" vast benoemd is ... zijn carrière is sowieso gedaan ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 14:48   #13
Michi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2007
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dan smelten de gletsjers toch en die doen het meer dan toch overlopen? Heb je dat gemist soms?
Gletsjers in het Gardameer ? Heb ik alleszins gemist ja
Michi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 14:52   #14
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is te hopen dat "klimatoloog Luc Debontridder" vast benoemd is ... zijn carrière is sowieso gedaan ...
Ik maakte al dezelfde bedenking, op te volgen
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:38   #15
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
We wachten dat onderzoek met spanning af.

²!!!

Ik ben zeer benieuwd.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:40   #16
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²!!!

Ik ben zeer benieuwd.
De resultaten dus
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:53   #17
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Is het KMI plots onder het juk van de NWO uitgestapt?


Het HLN geeft wat meer uitleg:


Citaat:
"CO2 is niet de grote boosdoener bij opwarming van de aarde"

HLN UPDATE 16:14 CO2 is niet de grote boosdoener bij de klimaatverandering en de opwarming van de aarde. Dat is de conclusie van een groot wetenschappelijk onderzoek van het KMI dat deze zomer nog wordt gepubliceerd. Dat koolstofdioxide (CO2) wel degelijk een rol speelt bij de opwarming van de aarde wordt niet betwist. "Alleen kan het onmogelijk de doorslaggevende rol zijn die er nu van wordt gemaakt", zegt klimatoloog Luc Debontridder.

"Niet CO2 maar waterdamp is het belangrijkste broeikasgas. Dat is verantwoordelijk voor ruim 75 procent van het broeikaseffect. Dat zijn louter wetenschappelijke feiten, maar door de film van Al Gore is de invloed van CO2 zo gehypet dat niemand die feiten nog in rekening neemt", aldus Debontridder. "Alles wordt eenzijdig aan CO2 toegeschreven. Terwijl de hele reeks warme winters die we de laatste jaren hebben gehad, simpelweg een gevolg zijn van de 'Noord-Atlantische schommeling'. Dat heeft nu echt eens niets met CO2 te maken."

Acht wetenschappers
Acht prominente wetenschappers uit verschillende vakgebieden hebben eind vorig jaar bij het KMI de handen in elkaar geslagen, om eindelijk een goed onderbouwde visie te ontwikkelen op het probleem van de global warming. "Het is ons van meet af aan duidelijk geweest", zegt klimatoloog Luc Debontridder, "dat de hype rond de film van Al Gore de discussie nét iets te eenzijdig heeft gemaakt. Bovendien zitten er in die film zulke pertinente onwaarheden dingen waar je als wetenschapper gewoon verbijsterd naar zit te kijken, zoals zijn theorieën over de ijskappen dat een betere duiding echt geen overbodige luxe is."

Klein broertje
CO2 wordt nu voorgesteld als hét boze spook met alle maatregelen en ingrepen tot gevolg. In werkelijkheid, zegt het KMI nu, is CO2 veeleer het kleine broertje van de broeikasgassen. "Het hééft een invloed op de stijging van de temperatuur, zeer zeker", zegt Debontridder. "En het is één van de invloeden van de menselijke activiteit op aarde. Maar het kan niet tippen aan de natuurlijke factoren, waar wij helemaal geen zeg over hebben."

Waterdamp
Niet CO2, maar waterdamp is het belangrijkste broeikasgas, benadrukt de studie. "Dat neemt ruim 75 procent van het broeikaseffect voor zijn rekening", zegt Debontridder. "Het is de waterdamp in onze atmosfeer die de zonnewarmte die terugkaatst op de aarde, gevangenhoudt."

Methaan
Allerlei factoren waaronder de CO2-uitstoot, maar ook methaan, dat vrijkomt door rotting van onder andere bomen en planten mogen dan wel een invloed hebben op de temperatuur in onze dampkring, waardoor er meer water verdampt, maar het kan onmogelijk de doorslaggevende rol zijn die er nu van gemaakt wordt, stelt Debontridder. "Eén simpele vulkaanuitbarsting heeft veel meer effect: die van de Pinatuba op de Filipijnen in 1983 heeft de temperatuur wereldwijd met een goeie 3 procent beïnvloed."

Storm gaat liggen
Dat de hele global warming-storm intussen weer goeddeels is gaan liggen, verbaast Debontridder niet. "Ik heb dat begin dit jaar al voorspeld", zegt hij: "Over enkele maanden hoor je er niks meer over. Precies doordat er zo overdreven op die CO2 werd gefocust, en alles op één hoop werd gegooid. Het wás de warmste herfst ooit, vorig jaar. Die werd gevolgd door een warme lente, en een uitzonderlijke aprilmaand. De film van Gore heeft die zaken gekaderd en versterkt. De politici hebben er in de aanloop naar de verkiezingen een thema van gemaakt. Maar nu moeten we toch eens terug naar de échte realiteit. Moeten we de feiten durven zien. De hele reeks warme winters die we de laatste jaren hebben gehad, bijvoorbeeld, zijn simpelweg een gevolg van de Noord-Atlantische schommeling. Dat heeft nu echt eens n�*ks met CO2 te maken."

Waakzaam
Dat we waakzaam moeten zijn, daar zijn ze het bij het KMI helemaal mee eens. Dat er een opwarming plaatsvindt: zeker. "En dat de bevolking zich daar nu bewust van is, is de verdienste van 'An Inconvenient Truth'. Maar het IPCC, het Intergovernmental Panel on Climate Change, is een overheidsinstantie, die van de wetenschap véél te veel koude, naakte cijfers verwacht, die dan vaak veel te eenzijdig in het kader van een beleid worden geïnterpreteerd. Daar willen wij nu opnieuw wat correcte kanttekeningen bij maken", zegt Debontridder. (hln)
Hij stelt dat iedereen zijn visie baseert op de film van Al Gore. Die stelling zal voor een groot deel van de bevolking wel opgaan, (en misschien nog het meest voor poiltici die het beleid moeten uitstippelen), maar er is ook een groep mensen die zich degelijk proberen te informeren. Deze mensen waren al op de hoogte van de fouten in de film, ze zijn nl. op honderden websites te vinden. Het positieve aan Gore's film is m.i. vooral het feit dat hij een 'er is wat aan de hand' boodschap uitstuurde waarvan een groot deel van de bevolking nog niets van gehoord had.

Waar ik vooral van opkijk is dat hij doet alsof het hele wetenschappelijke discours uit die film bestaat. Dat is niet zo. Al Gore kende vrees ik niet echt veel van wetenschap. En hij heeft zijn film net gebaseerd op, mag ik hopen, wetenschappelijk onderzoek. Het was net uit dat onderzoek dat de rol van CO2 als katalysator van de opwarming bleek.
Dat waterdamp het sterkste broeikasgas is, is nl. al lang geweten. Maar waterdamp komt pas meer in de atmosfeer als de temperatuur stijgt. De temperatuur zou vnl. stijgen door die CO2.
De causale band tussen CO2 en een teperatuurverandering kan men niet bewijzen, maar daarover bestond wel een consensus.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de publicatie en de inhoud van dat onderzoek, en zeker naar de reacties van andere wetenschappers.

Misschien slaan hierdoor alle wetenschappers een nieuwe koers in. Spannend. Ik popel echt om het onderzoek te lezen.


Nog een kleine noot die ik hier zelf vaak aanhaalde in het begin van mijn plaatselijke 'klimaatstrijd' hier op p.be is dat airco's een bepaalde chloorverbinding uitstoten waarvan één molecuultje 1000 keer sterker is dan CO2. Ik vroeg me toen al hardop af of het niet effectiever zou zijn te voorkomen dat deze chloorverbindingen in de atmosfeer kwamen, gezien het effect veel sterker was dan dat van CO2.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:58   #18
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Is het KMI plots onder het juk van de NWO uitgestapt?


Het HLN geeft wat meer uitleg:




Hij stelt dat iedereen zijn visie baseert op de film van Al Gore. Die stelling zal voor een groot deel van de bevolking wel opgaan, (en misschien nog het meest voor poiltici die het beleid moeten uitstippelen), maar er is ook een groep mensen die zich degelijk proberen te informeren. Deze mensen waren al op de hoogte van de fouten in de film, ze zijn nl. op honderden websites te vinden. Het positieve aan Gore's film is m.i. vooral het feit dat hij een 'er is wat aan de hand' boodschap uitstuurde waarvan een groot deel van de bevolking nog niets van gehoord had.

Waar ik vooral van opkijk is dat hij doet alsof het hele wetenschappelijke discours uit die film bestaat. Dat is niet zo. Al Gore kende vrees ik niet echt veel van wetenschap. En hij heeft zijn film net gebaseerd op, mag ik hopen, wetenschappelijk onderzoek. Het was net uit dat onderzoek dat de rol van CO2 als katalysator van de opwarming bleek.
Dat waterdamp het sterkste broeikasgas is, is nl. al lang geweten. Maar waterdamp komt pas meer in de atmosfeer als de temperatuur stijgt. De temperatuur zou vnl. stijgen door die CO2.
De causale band tussen CO2 en een teperatuurverandering kan men niet bewijzen, maar daarover bestond wel een consensus.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de publicatie en de inhoud van dat onderzoek, en zeker naar de reacties van andere wetenschappers.

Misschien slaan hierdoor alle wetenschappers een nieuwe koers in. Spannend. Ik popel echt om het onderzoek te lezen.
Wel wel... het kan verkeren.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 16:01   #19
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Is het KMI plots onder het juk van de NWO uitgestapt?

Het HLN geeft wat meer uitleg:

Hij stelt dat iedereen zijn visie baseert op de film van Al Gore. Die stelling zal voor een groot deel van de bevolking wel opgaan, (en misschien nog het meest voor poiltici die het beleid moeten uitstippelen), maar er is ook een groep mensen die zich degelijk proberen te informeren. Deze mensen waren al op de hoogte van de fouten in de film, ze zijn nl. op honderden websites te vinden. Het positieve aan Gore's film is m.i. vooral het feit dat hij een 'er is wat aan de hand' boodschap uitstuurde waarvan een groot deel van de bevolking nog niets van gehoord had.

Waar ik vooral van opkijk is dat hij doet alsof het hele wetenschappelijke discours uit die film bestaat. Dat is niet zo. Al Gore kende vrees ik niet echt veel van wetenschap. En hij heeft zijn film net gebaseerd op, mag ik hopen, wetenschappelijk onderzoek. Het was net uit dat onderzoek dat de rol van CO2 als katalysator van de opwarming bleek.
Dat waterdamp het sterkste broeikasgas is, is nl. al lang geweten. Maar waterdamp komt pas meer in de atmosfeer als de temperatuur stijgt. De temperatuur zou vnl. stijgen door die CO2.
De causale band tussen CO2 en een teperatuurverandering kan men niet bewijzen, maar daarover bestond wel een consensus.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de publicatie en de inhoud van dat onderzoek, en zeker naar de reacties van andere wetenschappers.

Misschien slaan hierdoor alle wetenschappers een nieuwe koers in. Spannend. Ik popel echt om het onderzoek te lezen.

Nog een kleine noot die ik hier zelf vaak aanhaalde in het begin van mijn plaatselijke 'klimaatstrijd' hier op p.be is dat airco's een bepaalde chloorverbinding uitstoten waarvan één molecuultje 1000 keer sterker is dan CO2. Ik vroeg me toen al hardop af of het niet effectiever zou zijn te voorkomen dat deze chloorverbindingen in de atmosfeer kwamen, gezien het effect veel sterker was dan dat van CO2.
ZOU

Wat een braaf postje in vergelijking met jouw eerdere schrijfsels over GLOBAL WARMING, is groentje een beetje van haar melk door deze draad?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 1 augustus 2007 om 16:01.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 16:23   #20
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

ZOU. Daar was een consensus over. Tot vandaag dus blijkbaar. Vandaar dat ik spreek in de verleden tijd.

Wat ik me dan wel afvraag: als je het klimaat wil proberen te beteugelen naar voor fauna en flora interessante waarden, hoe kan je dat als waterdamp de sterkst veroorzakende factor is? Juist ja ... tuigen allerhande die 'enkel H2O' uitstoten en dus goed zijn voor het milieu (en het klimaat) zijn dan ook niet de oplossing.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 augustus 2007 om 16:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be