PDA

View Full Version : Al Qaeda, de redding van Europa


Mustapha
25 maart 2004, 21:58
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.

Ebbe
25 maart 2004, 22:20
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.Walgelijk gewoon.
Moslims zijn slechte mensen.

straddle
25 maart 2004, 23:33
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.


Los van het feit dat deze statement nogal sarcastich overkomt, zuiver inhoudelijk heb je ergens nog gelijk ook, het moet toegegeven worden.

Ik zal maar hopen dat je het als intellectuele spielerei bedoelt.

Tjolder
26 maart 2004, 00:08
Bij groot gevaar sluiten de rangen en worden onderlinge twistpunten begraven of opgeschort.
Er moet altijd iets 'erg' gebeuren voordat de politiek (en de mensen) wakker worden.

Antoon
26 maart 2004, 09:08
Nu kunnen ze eindelijk een gezamelijk beleid gaan uitstippelen om de gevaren van de Islam tegen te gaan.

tomm
26 maart 2004, 13:35
Nu nog Nederland en Italië waar een ruk naar links te wachten staat bij de volgende verkiezingen en het oude Europa zal volledig hersteld zijn...

JoeQpublic
26 maart 2004, 13:50
Nu kunnen ze eindelijk een gezamelijk beleid gaan uitstippelen om de gevaren van de Islam tegen te gaan. eerlijk blijven hé antoon, jij weet ook dat dat beleid over veel meer gaat dan enkel de dreiging du jour. Als osama&co dood, begraven en gerecycleerd zijn, geldt dat beleid nog altijd.

Externe dreiging kan ons enkel maar dichter bij elkaar brengen en ja, daar ben ik blij om. Niet dat Europa plotseling zal stoppen een geld verspillende bureaucratische mastodont te zijn, maar toch...

Antoon
26 maart 2004, 13:56
Nu kunnen ze eindelijk een gezamelijk beleid gaan uitstippelen om de gevaren van de Islam tegen te gaan.

eerlijk blijven hé antoon, jij weet ook dat dat beleid over veel meer gaat dan enkel de dreiging du jour. Als osama&co dood, begraven en gerecycleerd zijn, geldt dat beleid nog altijd.

Externe dreiging kan ons enkel maar dichter bij elkaar brengen en ja, daar ben ik blij om. Niet dat Europa plotseling zal stoppen een geld verspillende bureaucratische mastodont te zijn, maar toch...

Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld. Vraag het maar aan Spanje, Australië, Israel, U.S.A., Fillipijnen, Rusland, etc..... Binnenkort ook België?

straddle
26 maart 2004, 14:33
eerlijk blijven hé antoon, jij weet ook dat dat beleid over veel meer gaat dan enkel de dreiging du jour. Als osama&co dood, begraven en gerecycleerd zijn, geldt dat beleid nog altijd.

Externe dreiging kan ons enkel maar dichter bij elkaar brengen en ja, daar ben ik blij om. Niet dat Europa plotseling zal stoppen een geld verspillende bureaucratische mastodont te zijn, maar toch...

Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld. Vraag het maar aan Spanje, Australië, Israel, U.S.A., Fillipijnen, Rusland, etc..... Binnenkort ook België?


Ik vrees dat de Belgische politici niet veel slagkracht hebben op dat vlak, ze hebben het hier al veel te ver laten komen met hun struisvogelpolitiek. Het paard van Troje is hier al binnegehaald, met een super hoge concentratie aan potentiële moslimterroristen die België als uitvalsbasis gebruiken. We kunnen we enkel maar zwijgen en stilletjes onze speurders hun werk laten doen of we hebben het vlaggen. En als er hier iets gebeurt zal het hele land op zijn kop staan, België zal het zeer moeilijk hebben om een grote terreurdaad te verwerken, op alle vlakken.

democratsteve
26 maart 2004, 17:24
Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.

maddox
26 maart 2004, 17:44
Klein verschil tussen de Joden en de moslims. Indien ze niet hypocriet zijn.

Als beiden volgens hun boek leven volgen de Joden het idee dat als je bij hun geloof wil komen, je jezelf maar zal moeten bewijzen.
De Moslims daarentegenover zouden als ze sterk genoeg zijn, de heidenen moeten doden ,en de volgelingen van de oudere boeken of zwaar belasten, of bekeren.
Indien "ze" niet sterk genoeg zijn, dan is de de truk der schijnheiligheid,leugens, verraad en bedrog, Al Takkaya genaamd.

Gewoon een verschil in religie , niks meer. En natuurlijk hypocrisie.Zoals politiek.

Dus Als Mustapha een moslim is, en geen agigatortje, dan heeft ie alle recht, volgens zijn geloof, om de hardlijners van Al Quaida toe te juichen en de verheerlijken.Alleen is het niet echt slim dat nu openlijk te doen. Maar kom, een internetforum is anoniem genoeg.

straddle
26 maart 2004, 18:41
Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.


Man man man toch... Kom eens met een iets meer gefundeerde kritiek af dan met een ouwbakke vastgeroeste cliché die op alles toe te passen is en hier bovendien zeker misplaatst is.
Hier staat "extremisme", en bedoeld wordt het extremisme dat willekeurige aanslagen pleegt op mensen zoals jij en ik. Niet TE rap denken dat alles gelijk staat aan Hitler... Of wil je de meningsvrijheid afschaffen????

straddle
26 maart 2004, 18:48
Dus Als Mustapha een moslim is, en geen agigatortje, dan heeft ie alle recht, volgens zijn geloof, om de hardlijners van Al Quaida toe te juichen en de verheerlijken.Alleen is het niet echt slim dat nu openlijk te doen. Maar kom, een internetforum is anoniem genoeg.

Ik denk dat het meer als intelectuele bemerking bedoeld is, en vanuit die achtergrond heb ik er in feite geen probleem mee, want het had net zogoed door een ander kunnen neergepend zijn. Maar ja, 't is vrij sarcastisch en zal niet veel sympathie opwekken bij het overgrote deel van de forumgebruikers...

andev
26 maart 2004, 19:23
Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.

Ik begrijp de hint niet goed... Ik meen me niet te herinneren dat de joden toen in meerdere landen terroristen aan het werk hadden enz en zich gedroegen zoals sommige van onze allochtone medeburgers... Hitler had toen een zwart schaap nodig om al de andere (o.a. economische problemen) op de achtergrond te houden. Met de "moslims" moeten we niet naar een "zwart schaap" zoeken. Het is maar al te duidelijk voor welke problemen een flink deel onder hen verantwoordelijk zijn... En dan nog in zoveel verschillende landen! Hebben zoveel mensen het dan verkeerd voor ?

Seba
26 maart 2004, 19:56
Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.

ik lees nergens het woord "moslims" staan, enkel het woord "moslimextremisme", hoe moet ik dat dan vervangen?

neruda
26 maart 2004, 20:12
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.

Volledig mee eens...die Polen en Spanjaarden moesten wakker geschud worden , het moet gedaan zijn om die cowboy van het westen achterna te lopen...binnenkort zijn we helemaal van diene gast vanaf en kunnen we een vreedzamer toekomst tegemoet , nu nog de illegale oorlog in Irak beëindigen en de Palijstenen een recht op leven geven.
Hiermee gaan de fundies geen poot hebben om op te staan.
Now or never Europe !! :P :P :P

lyot
26 maart 2004, 22:52
ik denk niet dat de Polen zich nog harder zullen opstellen dan ze in de afgelopen dagen gedaan hebben. Je kan Polen niet vergelijken met Spanje..In tegenstelling tot Polen is Spanje namelijk niet afhankelijk van de VS voor haar primaire veiligheidsbelangen. Voor Polen is die situatie héél anders, en de alliante met de VS is dan ook minder ingegeven door ideologische belangen, maar wel door strategische belangen.. De Polen rekenen op de Amerikaanse atoomparaplu om de dreiging uit het Oosten te bezweren, hetgeen hun positie helemaal anders maakt..

Pascal L.
26 maart 2004, 23:42
Inderdaad ...
Bovendien zijn de Polen nog helemaal niet vergeten dat ze hun bevrijding van de communistische en kwaadaardige supermacht vooral te denken hebben aan de VS.

Ik ben er bovendien ook van overtuigd dat ze ook inzien dat indien Rusland opnieuw expansionistische ambities krijgt, dat ze niet op de EU moeten rekenen om hen te beschermen maar dat de EU in een heropvoering van het verraad van Munchen hen zal opgeven "om de vrede te bewaren"

Darwin
27 maart 2004, 08:42
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.

ik lees nergens het woord "moslims" staan, enkel het woord "moslimextremisme", hoe moet ik dat dan vervangen?

Zonder moslims ook geen moslimextremisme.

De islam is de voedingsbodem voor het terrorisme. Het zijn de grote moslimmassa's waar de terroristen uit voortkomen.

Je kan het terrorisme niet bestrijden zonder de moslimmassa's te bestrijden waaruit de terroristen voortkomen.

De islam is immers PER DEFINITIE terroristisch. Mohammed was immers de eerste moslimterrorist.

Bluelagune
27 maart 2004, 12:37
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.


In ieder geval een godsgeschenk voor alle vijanden van het vrije democratische Europa. Wie er nu jubelt zijn idd de moslim-fundi's die wel goed genoeg weten dat progressieve regeringen hen niets in de weg gaan leggen en ze verder kunnen doen met hun destabilisatie van het westen. Het oude Europa bestaat niet. Er bestaan alléén de getrouwen en de verraders in mijn ogen. De huidige Paarse dictatuur wordt uiteraard bij de 2de gerekend.

Lincoln
27 maart 2004, 13:52
ik lees nergens het woord "moslims" staan, enkel het woord "moslimextremisme", hoe moet ik dat dan vervangen?

Zonder moslims ook geen moslimextremisme.

De islam is de voedingsbodem voor het terrorisme. Het zijn de grote moslimmassa's waar de terroristen uit voortkomen.

Je kan het terrorisme niet bestrijden zonder de moslimmassa's te bestrijden waaruit de terroristen voortkomen.

De islam is immers PER DEFINITIE terroristisch. Mohammed was immers de eerste moslimterrorist.

Tu tu tu tu, niet te veel films bekijken, trouwens als je "mohamed" zegt was je tanden voor je dat zegt drie maal of meer.

PlastiekBeertje
27 maart 2004, 16:31
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Nu nog het hek rond Palestina doortrekken van de Bosporus tot Mauretanie (250 km in het binnenland) en de Middelandse zee vrijwaren van Arabieren en Moslims.

:fist:

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.

PlastiekBeertje
27 maart 2004, 16:31
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.

Nu nog het hek rond Palestina doortrekken van de Bosporus tot Mauretanie (250 km in het binnenland) en de Middelandse zee vrijwaren van Arabieren en Moslims.

:fist:

democratsteve
27 maart 2004, 17:31
Het is maar al te duidelijk voor welke problemen een flink deel onder hen verantwoordelijk zijn... En dan nog in zoveel verschillende landen! Hebben zoveel mensen het dan verkeerd voor ?
Klopt. Jammer genoeg is het (voor de modale westerling) niet zo duidelijk voor welke problemenwij zorgen is bepaalde regio's.

straddle
27 maart 2004, 22:24
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.


Man man man toch... Kom eens met een iets meer gefundeerde kritiek af dan met een ouwbakke vastgeroeste cliché die op alles toe te passen is en hier bovendien zeker misplaatst is.
Hier staat "extremisme", en bedoeld wordt het extremisme dat willekeurige aanslagen pleegt op mensen zoals jij en ik. Niet TE rap denken dat alles gelijk staat aan Hitler... Of wil je de meningsvrijheid afschaffen????

Ik kan het niet nalaten om in dit verband een stuk van een recente posting van Circe hier te plaatsen.... speciale column van Paul Cliteur....

"Die arme Jan Pronk. Een beproefde strategie heeft niet langer gewerkt. Het ziet er naar uit dat Nederland de afgelopen jaren echt veranderd is.

Als je het hart op de goede plaats had kon je tien jaar geleden effectief argumenteren als je iets gedaan wilde krijgen. Wat je dan moest doen, is door een subtiel woordgebruik suggereren dat de andere partij in feite een racist, fascist of een nazi was.
Of het nu ging om de multiculturele samenleving, gevoelige onderwerpen als immigratie, inburgering, abortus, euthanasie of wat dan ook - probeer een relatie te suggereren met de ontwikkelingen in de jaren dertig in Duitsland en insinueer dat jouw opponent aan de verkeerde kant staat. En dan zeg je: “Wáár hebben we dat eerder gehoord?”. Maar dat werkt niet meer, zelfs niet op het schoolplein.

Wat nog wel lijkt te werken, is het gebruik van het woord “gevaarlijk”. Sommige polemisten uit de oude doos typeren unverfroren hun tegenstanders als “een gevaarlijke man”. Dat is het codewoord. Bij de lezer moet dan een wollig amalgaam aan associaties met het Derde Rijk worden opgeroepen. En op zo’n moment wordt elk politiek en zedelijk correct mens geacht onmiddellijk in het gelid te springen en zich te distantiëren van de zondebok die zijn gedachten de vrije loop had gelaten. Want ja, wie wil er nu een herhaling van de jaren dertig in Duitsland?

Er zijn ook subtiele varianten van deze argumentatiestrategie. Dan vallen woorden als sterotyperen, marginaliseren, uitsluiten en zelfs al de dingen “veel te algemeen” benaderen. Een generalist is eigenlijk al een crypto-fascist.
Jan Pronk heeft het nu weer eens geprobeerd met het woord “deportatie”. Niks mis mee toch? Portare, dat is: dragen. De-portare, naar beneden dragen. Ik deporteer een tas boodschappen van boven naar beneden. Ik deporteer het fietsje van mijn dochter.

Maar onze progressieve taalkunstenaar Pronk weet natuurlijk héél goed dat in dat woord ook nog een paar andere associaties meevibreren. En tien jaar geleden zouden die associaties voor hem de zaak beslissend in zijn voordeel hebben beslecht. Nu niet meer. Nu vliegt hij de kamer uit.

We nemen daarom niet alleen afscheid van Jan Pronk in zijn hoedanigheid als voorzitter van een vluchtelingenorganisatie, we nemen afscheid van een belangrijk stuk Nederlands cultuurgoed.

BUITENHOF 21/3/2004"

.............

Sorry Democratsteve, ik wil je niet persoonlijk viseren, maar ik ben allergisch als men te onpas steeds opnieuw met Hitler of Nazi verwijzingen komt aandraven... En ik blijkbaar niet alleen...

Max
28 maart 2004, 04:23
Mustapha heeft volledig gelijk. Dit is een luguber godsgeschenk voor de Europese zaak. Aznar , lakei van Bush, is voor goed weg. Polen weet opeens weer wie haar echte bondgenoten zijn.
Dit bevestigt maar eens te meer dat unificatie en verandering hun wortels maar al te vaak vinden in een gemeenschappelijke dreiging.

Maar wat ik niet versta is , hoe Mustapha als Islamist dit als een voordeel kan zien voor hem. De repressie tegen alles wat maar naar Islamisme ruikt in Europa zal meer en meer vastberaden worden. Fort Europa zal nieuwe muren optrekken , in de grondwet een Europese identiteit creeeren en dus een norm vastleggen waardoor assimilatie van de minderheden op Europees grondgebied minder beladen zal worden.

Na de vastlegging van de Europese identiteit zullen de Islamistische afwijkingen in Europa gemakkelijker te vervolgen en te vernietigen zijn.

Bluelagune
28 maart 2004, 14:01
Mustapha heeft volledig gelijk. Dit is een luguber godsgeschenk voor de Europese zaak. Aznar , lakei van Bush, is voor goed weg. Polen weet opeens weer wie haar echte bondgenoten zijn.
Dit bevestigt maar eens te meer dat unificatie en verandering hun wortels maar al te vaak vinden in een gemeenschappelijke dreiging.

Maar wat ik niet versta is , hoe Mustapha als Islamist dit als een voordeel kan zien voor hem. De repressie tegen alles wat maar naar Islamisme ruikt in Europa zal meer en meer vastberaden worden. Fort Europa zal nieuwe muren optrekken , in de grondwet een Europese identiteit creeeren en dus een norm vastleggen waardoor assimilatie van de minderheden op Europees grondgebied minder beladen zal worden.

Na de vastlegging van de Europese identiteit zullen de Islamistische afwijkingen in Europa gemakkelijker te vervolgen en te vernietigen zijn.


Laten we in ieder geval hopen dat de repressie tegen hen zal worden opgevoerd. De moslims hebben zich aan te passen aan ons wij niet aan hen.

PlastiekBeertje
28 maart 2004, 18:16
gaat ge die brave moslims toch niet in de woestijn jagen zeker?

Indien wel kunnen ze DAAR hun islamitische republiek oprichten.
:2gunfire:

MiSTa SCienTiST
29 maart 2004, 18:07
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.Walgelijk gewoon.
Moslims zijn slechte mensen.

.. Walgelijke sectaire wezens.

Max
31 maart 2004, 19:20
Laten we chinese heropvoedingskampen invoeren
En deprogrammeren die handel :lol: