Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2004, 21:58   #1
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Echt serieus

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 22:20   #2
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Echt serieus

De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.
Walgelijk gewoon.
Moslims zijn slechte mensen.
Oud 25 maart 2004, 23:33   #3
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Echt serieus

Los van het feit dat deze statement nogal sarcastich overkomt, zuiver inhoudelijk heb je ergens nog gelijk ook, het moet toegegeven worden.

Ik zal maar hopen dat je het als intellectuele spielerei bedoelt.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 00:08   #4
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Bij groot gevaar sluiten de rangen en worden onderlinge twistpunten begraven of opgeschort.
Er moet altijd iets 'erg' gebeuren voordat de politiek (en de mensen) wakker worden.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 09:08   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Nu kunnen ze eindelijk een gezamelijk beleid gaan uitstippelen om de gevaren van de Islam tegen te gaan.
Oud 26 maart 2004, 13:35   #6
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Nu nog Nederland en Italië waar een ruk naar links te wachten staat bij de volgende verkiezingen en het oude Europa zal volledig hersteld zijn...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:50   #7
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nu kunnen ze eindelijk een gezamelijk beleid gaan uitstippelen om de gevaren van de Islam tegen te gaan.
eerlijk blijven hé antoon, jij weet ook dat dat beleid over veel meer gaat dan enkel de dreiging du jour. Als osama&co dood, begraven en gerecycleerd zijn, geldt dat beleid nog altijd.

Externe dreiging kan ons enkel maar dichter bij elkaar brengen en ja, daar ben ik blij om. Niet dat Europa plotseling zal stoppen een geld verspillende bureaucratische mastodont te zijn, maar toch...
Oud 26 maart 2004, 13:56   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
eerlijk blijven hé antoon, jij weet ook dat dat beleid over veel meer gaat dan enkel de dreiging du jour. Als osama&co dood, begraven en gerecycleerd zijn, geldt dat beleid nog altijd.

Externe dreiging kan ons enkel maar dichter bij elkaar brengen en ja, daar ben ik blij om. Niet dat Europa plotseling zal stoppen een geld verspillende bureaucratische mastodont te zijn, maar toch...
Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld. Vraag het maar aan Spanje, Australië, Israel, U.S.A., Fillipijnen, Rusland, etc..... Binnenkort ook België?
Oud 26 maart 2004, 14:33   #9
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic

Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld. Vraag het maar aan Spanje, Australië, Israel, U.S.A., Fillipijnen, Rusland, etc..... Binnenkort ook België?

Ik vrees dat de Belgische politici niet veel slagkracht hebben op dat vlak, ze hebben het hier al veel te ver laten komen met hun struisvogelpolitiek. Het paard van Troje is hier al binnegehaald, met een super hoge concentratie aan potentiële moslimterroristen die België als uitvalsbasis gebruiken. We kunnen we enkel maar zwijgen en stilletjes onze speurders hun werk laten doen of we hebben het vlaggen. En als er hier iets gebeurt zal het hele land op zijn kop staan, België zal het zeer moeilijk hebben om een grote terreurdaad te verwerken, op alle vlakken.
Oud 26 maart 2004, 17:24   #10
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.
Oud 26 maart 2004, 17:44   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Klein verschil tussen de Joden en de moslims. Indien ze niet hypocriet zijn.

Als beiden volgens hun boek leven volgen de Joden het idee dat als je bij hun geloof wil komen, je jezelf maar zal moeten bewijzen.
De Moslims daarentegenover zouden als ze sterk genoeg zijn, de heidenen moeten doden ,en de volgelingen van de oudere boeken of zwaar belasten, of bekeren.
Indien "ze" niet sterk genoeg zijn, dan is de de truk der schijnheiligheid,leugens, verraad en bedrog, Al Takkaya genaamd.

Gewoon een verschil in religie , niks meer. En natuurlijk hypocrisie.[size=1]Zoals politiek.[/size]

Dus Als Mustapha een moslim is, en geen agigatortje, dan heeft ie alle recht, volgens zijn geloof, om de hardlijners van Al Quaida toe te juichen en de verheerlijken.Alleen is het niet echt slim dat nu openlijk te doen. Maar kom, een internetforum is anoniem genoeg.
Oud 26 maart 2004, 18:41   #12
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:

Inderdaad. We zullen in de volgende tientallen jaren vooral het moslimextremisme moeten bestrijden. Dat is nu en zal zeker een tijdje nog het grootste gevaar voor de wereld zijn, niet in het minste voor onze vrije Westerse wereld
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.

Man man man toch... Kom eens met een iets meer gefundeerde kritiek af dan met een ouwbakke vastgeroeste cliché die op alles toe te passen is en hier bovendien zeker misplaatst is.
Hier staat "extremisme", en bedoeld wordt het extremisme dat willekeurige aanslagen pleegt op mensen zoals jij en ik. Niet TE rap denken dat alles gelijk staat aan Hitler... Of wil je de meningsvrijheid afschaffen????
Oud 26 maart 2004, 18:48   #13
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Dus Als Mustapha een moslim is, en geen agigatortje, dan heeft ie alle recht, volgens zijn geloof, om de hardlijners van Al Quaida toe te juichen en de verheerlijken.Alleen is het niet echt slim dat nu openlijk te doen. Maar kom, een internetforum is anoniem genoeg.
Ik denk dat het meer als intelectuele bemerking bedoeld is, en vanuit die achtergrond heb ik er in feite geen probleem mee, want het had net zogoed door een ander kunnen neergepend zijn. Maar ja, 't is vrij sarcastisch en zal niet veel sympathie opwekken bij het overgrote deel van de forumgebruikers...
Oud 26 maart 2004, 19:23   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik begrijp de hint niet goed... Ik meen me niet te herinneren dat de joden toen in meerdere landen terroristen aan het werk hadden enz en zich gedroegen zoals sommige van onze allochtone medeburgers... Hitler had toen een zwart schaap nodig om al de andere (o.a. economische problemen) op de achtergrond te houden. Met de "moslims" moeten we niet naar een "zwart schaap" zoeken. Het is maar al te duidelijk voor welke problemen een flink deel onder hen verantwoordelijk zijn... En dan nog in zoveel verschillende landen! Hebben zoveel mensen het dan verkeerd voor ?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 19:56   #15
Seba
Europees Commissaris

Standaard

[quote="democratsteve"]
Citaat:

Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.[/quot]

ik lees nergens het woord "moslims" staan, enkel het woord "moslimextremisme", hoe moet ik dat dan vervangen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 20:12   #16
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt serieus

Volledig mee eens...die Polen en Spanjaarden moesten wakker geschud worden , het moet gedaan zijn om die cowboy van het westen achterna te lopen...binnenkort zijn we helemaal van diene gast vanaf en kunnen we een vreedzamer toekomst tegemoet , nu nog de illegale oorlog in Irak beëindigen en de Palijstenen een recht op leven geven.
Hiermee gaan de fundies geen poot hebben om op te staan.
Now or never Europe !!
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 22:52   #17
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik denk niet dat de Polen zich nog harder zullen opstellen dan ze in de afgelopen dagen gedaan hebben. Je kan Polen niet vergelijken met Spanje..In tegenstelling tot Polen is Spanje namelijk niet afhankelijk van de VS voor haar primaire veiligheidsbelangen. Voor Polen is die situatie héél anders, en de alliante met de VS is dan ook minder ingegeven door ideologische belangen, maar wel door strategische belangen.. De Polen rekenen op de Amerikaanse atoomparaplu om de dreiging uit het Oosten te bezweren, hetgeen hun positie helemaal anders maakt..
Oud 26 maart 2004, 23:42   #18
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Inderdaad ...
Bovendien zijn de Polen nog helemaal niet vergeten dat ze hun bevrijding van de communistische en kwaadaardige supermacht vooral te denken hebben aan de VS.

Ik ben er bovendien ook van overtuigd dat ze ook inzien dat indien Rusland opnieuw expansionistische ambities krijgt, dat ze niet op de EU moeten rekenen om hen te beschermen maar dat de EU in een heropvoering van het verraad van Munchen hen zal opgeven "om de vrede te bewaren"
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 08:42   #19
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
ik lees nergens het woord "moslims" staan, enkel het woord "moslimextremisme", hoe moet ik dat dan vervangen?
Zonder moslims ook geen moslimextremisme.

De islam is de voedingsbodem voor het terrorisme. Het zijn de grote moslimmassa's waar de terroristen uit voortkomen.

Je kan het terrorisme niet bestrijden zonder de moslimmassa's te bestrijden waaruit de terroristen voortkomen.

De islam is immers PER DEFINITIE terroristisch. Mohammed was immers de eerste moslimterrorist.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 12:37   #20
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Echt serieus

In ieder geval een godsgeschenk voor alle vijanden van het vrije democratische Europa. Wie er nu jubelt zijn idd de moslim-fundi's die wel goed genoeg weten dat progressieve regeringen hen niets in de weg gaan leggen en ze verder kunnen doen met hun destabilisatie van het westen. Het oude Europa bestaat niet. Er bestaan alléén de getrouwen en de verraders in mijn ogen. De huidige Paarse dictatuur wordt uiteraard bij de 2de gerekend.
Bluelagune is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be