PDA

View Full Version : Bye bye politics


Pagina's : [1] 2

Boadicea
3 september 2008, 12:06
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

De partijdigheid van de mods is me te opvallend en ik ben hier inderdaad een reële haat aan het ontwikkelen tegen bepaalde mensen, wat normaal niet mijn aard is.

Normaal reageer ik me gewoon af in de discussie en no hard feelings, maar de huidige trend dwingt me hier op mijn tong te bijten en het opkroppen van gevoelens, die me geen deugd doen.

Mijn uitlaapklep wordt zo gevaarlijk. Door de huidige gang van zaken, zou ik echt in staat worden om mensen fysiek kwaad te doen, wat normaal mijn aard niet is, maar gezien de grappen waar ik me vroeger in uitleefde en die vroeger de stoom van mijn ketel haalde, hier blijkbaar niet meer kunnen, stop ik liever met dit forum.

Ondertussen heb ik veel gezelligere fora ontdekt en heb ik beslist me niet meer met politieke discussies meer bezig te houden, enkel nog met de harde acties, als ik ooit de kans krijg en liefst zonder overbodig geweld.

En ja: mijn grote droom: freedom of speech voor iedereen is duidelijk verder af dan ooit. Daarom geloof ik dat mijn wens voor vredelievende oplossingen in diggelen geslagen is.

Het spijt me, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik heb hier veel toffe mensen ontmoet en de vrienden die ik hier ontdekt heb, zullen het ook blijven buiten het forum.

Maar de huidige gestapo regelgeving staat me niet aan. Ik zie inderdaad het gevaar van wat men bezig is. Als ik mijn haat voel borrelen door de manier waarop er hier de bek gesnoerd wordt, ga ik er van uit dat ik niet alleen ben.

Gezien ik niet van plan ben om mijn ziel te verkopen en werkelijk een geweldenaar te worden, laat ik de boel hier voor wat hij is.

Politics is lang een leuke uitlaatklep geweest, ik heb me hier meer geamuseerd dan geërgerd, maar de laatste tijd wordt het juist omgekeerd.

Men kan me nog bereiken via PM, ik niet van plan om de mensen hier de rug volledig toe te keren, maar verwacht van mij niet teveel posts meer, gezien ik me niet goed voel, als ik elke keer geviseerd wordt door een bepaalde klik en ik beken eerlijk dat ik inderdaad een diepe haat koester tegen deze spelbrekers en dat ik op eventuele berichten van hen niet zal antwoorden.

Vroeger begreep ik niet dat mensen naar geweld grepen, maar dit forum heeft het me helaas duidelijk gemaakt.

Ik heb nu eenmaal een ironische, sarcastische aard en die ga ik niet veranderen, omdat het forum het hier blijkbaar wel doet.

Kay_
3 september 2008, 12:29
Spijitig...

-=EXCALIBUR=-
3 september 2008, 12:52
Politics is lang een leuke uitlaatklep geweest, ik heb me hier meer geamuseerd dan geërgerd, maar de laatste tijd wordt het juist omgekeerd.


Jammer :-(

Wat was de spreekwoordelijke druppel?

Gun
3 september 2008, 12:54
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

De partijdigheid van de mods is me te opvallend en ik ben hier inderdaad een reële haat aan het ontwikkelen tegen bepaalde mensen, wat normaal niet mijn aard is.

Normaal reageer ik me gewoon af in de discussie en no hard feelings, maar de huidige trend dwingt me hier op mijn tong te bijten en het opkroppen van gevoelens, die me geen deugd doen.

Mijn uitlaapklep wordt zo gevaarlijk. Door de huidige gang van zaken, zou ik echt in staat worden om mensen fysiek kwaad te doen, wat normaal mijn aard niet is, maar gezien de grappen waar ik me vroeger in uitleefde en die vroeger de stoom van mijn ketel haalde, hier blijkbaar niet meer kunnen, stop ik liever met dit forum.

Ondertussen heb ik veel gezelligere fora ontdekt en heb ik beslist me niet meer met politieke discussies meer bezig te houden, enkel nog met de harde acties, als ik ooit de kans krijg en liefst zonder overbodig geweld.

En ja: mijn grote droom: freedom of speech voor iedereen is duidelijk verder af dan ooit. Daarom geloof ik dat mijn wens voor vredelievende oplossingen in diggelen geslagen is.

Het spijt me, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik heb hier veel toffe mensen ontmoet en de vrienden die ik hier ontdekt heb, zullen het ook blijven buiten het forum.

Maar de huidige gestapo regelgeving staat me niet aan. Ik zie inderdaad het gevaar van wat men bezig is. Als ik mijn haat voel borrelen door de manier waarop er hier de bek gesnoerd wordt, ga ik er van uit dat ik niet alleen ben.

Gezien ik niet van plan ben om mijn ziel te verkopen en werkelijk een geweldenaar te worden, laat ik de boel hier voor wat hij is.

Politics is lang een leuke uitlaatklep geweest, ik heb me hier meer geamuseerd dan geërgerd, maar de laatste tijd wordt het juist omgekeerd.

Men kan me nog bereiken via PM, ik niet van plan om de mensen hier de rug volledig toe te keren, maar verwacht van mij niet teveel posts meer, gezien ik me niet goed voel, als ik elke keer geviseerd wordt door een bepaalde klik en ik beken eerlijk dat ik inderdaad een diepe haat koester tegen deze spelbrekers en dat ik op eventuele berichten van hen niet zal antwoorden.

Vroeger begreep ik niet dat mensen naar geweld grepen, maar dit forum heeft het me helaas duidelijk gemaakt.

Ik heb nu eenmaal een ironische, sarcastische aard en die ga ik niet veranderen, omdat het forum het hier blijkbaar wel doet.²
Jammer

LastMohican
3 september 2008, 13:14
Of je kan ook je politieke voorkeur veranderen. Mag je ineens alles zeggen.

Spijtig je te zien gaan, maar aan mijn strafpuntensaldo te zien duurt het niet lang voor ik je volg :rofl:

Anna List
3 september 2008, 13:17
houzee Boadicea.

alice
3 september 2008, 13:17
Dat moet je nu juist niet doen! Je moet juist open visier opzetten en die ''weldenkende meute'' het hoofd bieden!
Ik ben het met u eens; dit forum lijkt een kleuterschool waar een groep bezig is iedereen de mond te snoeren die ook maar enigszins een mening verkondigt die niet politiek correct is!
Daarbij zijn ze zelf grof en honds maar blijkbaar maakt de moderatie zich daar niet druk over en mij is dat goed; we kunnen best zelf ons mannetje of vrouwtje staan!
Ik vond uw mening vaak boeiend; laat je niet doen door die bende 'polikiek correcten' en amuseer je opnieuw door hen gewoon te pakken op hun eigen geleuter, neem het minder ernstig of persoonlijk!
En blijf vooral niet weg om de redenen die je opgaf!

Scherven A. Mok
3 september 2008, 13:55
baai baai

Laya
3 september 2008, 14:05
Idd jammer maar ik begrijp het wel.

De negeerknop kan soms ook wel helpen...

vlijmscherp
3 september 2008, 14:07
altijd spijtig natuurlijk.

maar het valt wel op dat er zoveel bans de laatste tijd vallen, dat is zeker waar.

manta
3 september 2008, 14:10
maar het valt wel op dat er zoveel bans de laatste tijd vallen, dat is zeker waar.

Terwijl het aantal posters toch ook al vanzelf achteruit gaat ... :?

manta
3 september 2008, 14:12
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

:-(
En kunnen we je op één of andere manier helpen om de moed te vinden om toch verder op het forum te blijven ???
't Is jammer dat je zou gaan , je zet hier vaak waardevolle items neer en je bent echt wel één van de gezelligste posters ...
Mss gewoon een tijdje wegblijven op de serieuzere subfora, een kleine pauze inlassen ???

Boadicea
3 september 2008, 14:54
Hey, ik zeg juist dat ik hier nog amper of niet meer ga posten. Dat is dus juist om jullie niet definitief te moeten verlaten.

Probleem is dat als ik blijf posten als vroeger, ik hoogst waarschijnlijk wel ooit definitief gebannen wordt en dan is er hier helemaal geen communicatie meer mogelijk.

Daarnaast begin ik hier ook bepaalde tegenstanders te missen. Geloof het of niet, maar ik ga hier eens eerlijk neerpennen wie de felle andersdenkenden zijn, waar ik dus GEEN haat tegen koester en waar ik eigenlijk goed mee gelachen heb:

Raf: sorry, maar dankzij heb heb ik bijna mijn staartbeentje gebroken, door in een lachbui met mijn stoel achterover te gaan. Hij was zo karikaturaal, dat hij volgens mij echt niet te ernstig te nemen was.

Max Van Dietsland: mensen ik ben ook Vlaamsgezind en separatistisch, maar toch wel een pak progessiever dan hij. Hij en Pajot hebben mijn feministische lachspieren al goed getraind.

Dat zijn dus mensen waar ik het onder andere nooit mee eens zal geraken, maar wiens posts ik dus wel graag lees/las omwille van hun amusementswaarde.

Ik ben echt niet de persoon om iemand te beledigen, maar het probleem is dat ik hier enkel smilies heb en geen stemintonatie om soms duidelijk te maken HOE ik iets zou zeggen. Daarbij heb ik ook al vaak gezegd dat ik soms advocaat van de duivel speel en soms op ludieke of karikaturale wijze een stelling naar voor breng die ik NIET verdedig.

Blijkbaar snappen sommigen dat niet. Elk woord letterlijk nemen kan gevaarlijk zijn. Als je de Bijbel zo gaat lezen, richt je een Inquisitie op. Doe je dat met de koran, Mijn Kamp, Het Communistisch Manifest, Lord of the Rings, Harry Potter of om het even wat ... dan komen er vodden van.

Ik ging er altijd van uit dat mensen een zeker gezond verstand hadden om te interpreteren, maar blijkbaar had ik het dus mis in bepaalde gevallen. Helaas hebben ze juist deze mensen, met de hete adem van de CGKR inquisitie, hier als mod benoemd.

Als alles hier als een persoonlijke belediging aanzien wordt en dat je voor alles hier strafpunten kan krijgen, is de sfeer hier verknald.

Nee, ik hou er van om de zotte trien te blijven die ik ben en dankzij de strafpunten die ik er voor krijg, besef ik dat het hier niet gewenst is. En als ik me ergens ongewenst voel, dan blijf ik er weg. Ik ben geen Getuige van Jehova die met zijn voet tussen de deur zit om mensen te bekeren. De wereld vergaat niet omdat een paar blaaskaken mijn humor niet waarderen.

Dus: ik zeg niet dat ik hier volledig weg blijf, maar dat ik hier dus praktisch niets meer ga posten, kwestie van bereikbaar te blijven voor al wie me zou missen en omgekeerd.

filosoof
3 september 2008, 14:58
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

De partijdigheid van de mods is me te opvallend en ik ben hier inderdaad een reële haat aan het ontwikkelen tegen bepaalde mensen, wat normaal niet mijn aard is.

Normaal reageer ik me gewoon af in de discussie en no hard feelings, maar de huidige trend dwingt me hier op mijn tong te bijten en het opkroppen van gevoelens, die me geen deugd doen.

Mijn uitlaapklep wordt zo gevaarlijk. Door de huidige gang van zaken, zou ik echt in staat worden om mensen fysiek kwaad te doen, wat normaal mijn aard niet is, maar gezien de grappen waar ik me vroeger in uitleefde en die vroeger de stoom van mijn ketel haalde, hier blijkbaar niet meer kunnen, stop ik liever met dit forum.

Ondertussen heb ik veel gezelligere fora ontdekt en heb ik beslist me niet meer met politieke discussies meer bezig te houden, enkel nog met de harde acties, als ik ooit de kans krijg en liefst zonder overbodig geweld.

En ja: mijn grote droom: freedom of speech voor iedereen is duidelijk verder af dan ooit. Daarom geloof ik dat mijn wens voor vredelievende oplossingen in diggelen geslagen is.

Het spijt me, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik heb hier veel toffe mensen ontmoet en de vrienden die ik hier ontdekt heb, zullen het ook blijven buiten het forum.

Maar de huidige gestapo regelgeving staat me niet aan. Ik zie inderdaad het gevaar van wat men bezig is. Als ik mijn haat voel borrelen door de manier waarop er hier de bek gesnoerd wordt, ga ik er van uit dat ik niet alleen ben.

Gezien ik niet van plan ben om mijn ziel te verkopen en werkelijk een geweldenaar te worden, laat ik de boel hier voor wat hij is.

Politics is lang een leuke uitlaatklep geweest, ik heb me hier meer geamuseerd dan geërgerd, maar de laatste tijd wordt het juist omgekeerd.

Men kan me nog bereiken via PM, ik niet van plan om de mensen hier de rug volledig toe te keren, maar verwacht van mij niet teveel posts meer, gezien ik me niet goed voel, als ik elke keer geviseerd wordt door een bepaalde klik en ik beken eerlijk dat ik inderdaad een diepe haat koester tegen deze spelbrekers en dat ik op eventuele berichten van hen niet zal antwoorden.

Vroeger begreep ik niet dat mensen naar geweld grepen, maar dit forum heeft het me helaas duidelijk gemaakt.

Ik heb nu eenmaal een ironische, sarcastische aard en die ga ik niet veranderen, omdat het forum het hier blijkbaar wel doet.
Boa schijnt (zo te lezen) ook eens strafpunten te hebben gekregen.

Moest je mijn buurman zijn, denk ik dat het je inderdaad krap lastig zou gemaakt worden.

shaddy
3 september 2008, 15:02
De moderators zijn inderdaad zeer partijdig. Ik krijg banpunten voor bijna niets omgekeerd mag mijn famlilie inclusief mijn kind van 5 worden beledigd. Ik laat dit uitzoeken door mijn advokaat het forumreglement stelt iedereen gelijk. Al jaren maken de pocos de andersdenkende monddood door ze te laten "bannen" en af te dreigen met het woord "racisme". Je mag niet opgeven en je monddood laten maken want dit is wat de pocos willen. De waarheid en de realiteit moet worden verzwegen immers het onverdedigbare verdedigen kan niet zonder "vals te spelen". Niet opgeven vele mensen steunen ons. Ik zeg het nogmaals dieren hebben gevoelens een dier dat niet wordt verdoofd bij het slachten ervaart 1 -2 minuten paniek en angst en pijn - halal is daarom wreed en kan niet in onze humane wereld. Vrouwen en meisjes hebben gelijkwaardige rechten, omwille van een religie mogen deze niet minder humaan worden behandeld.

shaddy
3 september 2008, 15:03
Boa schijnt (zo te lezen) ook eens strafpunten te hebben gekregen.

bepaalde mensen echter geraken immers met alles weg he filo :roll:

shaddy
3 september 2008, 15:05
Hey, ik zeg juist dat ik hier nog amper of niet meer ga posten. Dat is dus juist om jullie niet definitief te moeten verlaten.

Probleem is dat als ik blijf posten als vroeger, ik hoogst waarschijnlijk wel ooit definitief gebannen wordt en dan is er hier helemaal geen communicatie meer mogelijk.

Daarnaast begin ik hier ook bepaalde tegenstanders te missen. Geloof het of niet, maar ik ga hier eens eerlijk neerpennen wie de felle andersdenkenden zijn, waar ik dus GEEN haat tegen koester en waar ik eigenlijk goed mee gelachen heb:

Raf: sorry, maar dankzij heb heb ik bijna mijn staartbeentje gebroken, door in een lachbui met mijn stoel achterover te gaan. Hij was zo karikaturaal, dat hij volgens mij echt niet te ernstig te nemen was.

Max Van Dietsland: mensen ik ben ook Vlaamsgezind en separatistisch, maar toch wel een pak progessiever dan hij. Hij en Pajot hebben mijn feministische lachspieren al goed getraind.

Dat zijn dus mensen waar ik het onder andere nooit mee eens zal geraken, maar wiens posts ik dus wel graag lees/las omwille van hun amusementswaarde.

Ik ben echt niet de persoon om iemand te beledigen, maar het probleem is dat ik hier enkel smilies heb en geen stemintonatie om soms duidelijk te maken HOE ik iets zou zeggen. Daarbij heb ik ook al vaak gezegd dat ik soms advocaat van de duivel speel en soms op ludieke of karikaturale wijze een stelling naar voor breng die ik NIET verdedig.

Blijkbaar snappen sommigen dat niet. Elk woord letterlijk nemen kan gevaarlijk zijn. Als je de Bijbel zo gaat lezen, richt je een Inquisitie op. Doe je dat met de koran, Mijn Kamp, Het Communistisch Manifest, Lord of the Rings, Harry Potter of om het even wat ... dan komen er vodden van.

Ik ging er altijd van uit dat mensen een zeker gezond verstand hadden om te interpreteren, maar blijkbaar had ik het dus mis in bepaalde gevallen. Helaas hebben ze juist deze mensen, met de hete adem van de CGKR inquisitie, hier als mod benoemd.

Als alles hier als een persoonlijke belediging aanzien wordt en dat je voor alles hier strafpunten kan krijgen, is de sfeer hier verknald.

Nee, ik hou er van om de zotte trien te blijven die ik ben en dankzij de strafpunten die ik er voor krijg, besef ik dat het hier niet gewenst is. En als ik me ergens ongewenst voel, dan blijf ik er weg. Ik ben geen Getuige van Jehova die met zijn voet tussen de deur zit om mensen te bekeren. De wereld vergaat niet omdat een paar blaaskaken mijn humor niet waarderen.

Dus: ik zeg niet dat ik hier volledig weg blijf, maar dat ik hier dus praktisch niets meer ga posten, kwestie van bereikbaar te blijven voor al wie me zou missen en omgekeerd.


Ach zo dreigementen van het manifest der pocos?? Hierdoor wordt dus het forumreglement niet correct meer toegepast en worden de pocos beschermt. Ik vraag juridische raad. Dit is niet correct en kan niet in een democratie gebaseert op gelijkheid !

Boadicea
3 september 2008, 15:07
bepaalde mensen echter geraken immers met alles weg he filo :roll:

bepaalde mensen posten nogal regelmatig "edit", voor er iemand op een knopje kan drukken.

filosoof
3 september 2008, 15:07
bepaalde mensen echter geraken immers met alles weg he filo :roll:Ik kom niet bleiten als ik 4 punten aan mijn broek krijg voor één niet onvriendelijk maar spottend woord: that's life.

Elio di Supo
3 september 2008, 15:08
Ik vrees dat dit al herhaaldelijk werd gevraagd maar hoe kan je nagaan of je strafpunten hebt? In mijn profiel kan ik er niets van terugvinden. Nochtans denk ik dat ik vroeger al eens heb gezondigd tegen de regels omtrent copy-pasten en ik heb al eens iets gepost met enkel een emoticon.

filosoof
3 september 2008, 15:09
Shaddy, je fantazie slaat weer op hol.:roll:

Boadicea
3 september 2008, 15:11
Ik kom niet bleiten als ik 4 punten aan mijn broek krijg voor één niet onvriendelijk maar spottend woord: that's life.

Wat jij "edit" is minder vriendelijk en ik geef toe dat jij inderdaad 1 van die weinige mensen zijn, die me inderdaad over mijn grens zouden krijgen. Je bent een uitdager die eigenlijk de moeite niet waard is, maar die teveel schade aanricht, om gewoon omgemoeid te laten.

Moet ik hier eens quoten wat jij over mij schreef? Dan weet meteen hoe partijdig dit forum is, want jij krijgt daar geen strafpunten voor, blijkbaar ... anders zat je hier nu niet meer te posten.

shaddy
3 september 2008, 15:13
Wat jij "edit" is minder vriendelijk en ik geef toe dat jij inderdaad 1 van die weinige mensen zijn, die me inderdaad over mijn grens zouden krijgen. Je bent een uitdager die eigenlijk de moeite niet waard is, maar die teveel schade aanricht, om gewoon omgemoeid te laten.

Moet ik hier eens quoten wat jij over mij schreef? Dan weet meteen hoe partijdig dit forum is, want jij krijgt daar geen strafpunten voor, blijkbaar ... anders zat je hier nu niet meer te posten.

Amai als ik alles moet quoten met wat hem schreef dan moest hij al lang gebanned zijn. Zoals beweren dat ik gokverslaafd ben en dat was dan nog voor mij om mee te lachen. enfin ik zoek het verder uit ;-)

Laat hem links liggen of gebruik mijn trukjes daar kan het ni tegen op. ;-) het doel is het provoceren en uitlokken .... trap er niet in ! Maar dat het gesteund wordt is duidelijk hihi ;-)

Pietje
3 september 2008, 15:16
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.


Zeg eens eerlijk, wil je "hier" echt weg of zoek je gewoon wat aandacht ???

filosoof
3 september 2008, 15:24
Zeg eens eerlijk, wil je "hier" echt weg of zoek je gewoon wat aandacht ???
Het geëigende antwoord was een plaatje, maar dan krijg ik strafpunten en d�*t is ze me niet waard.
edit

moser
3 september 2008, 15:25
Het grote probleem hier is dat sommigen dit forum misbruiken als een soort van virtuele boksbal om al hun etterigheid , onverdraagzaamheid en zelfbeklag ten toon te spreiden. Het is door dat soort azijnpissers dat het onmogelijk wordt nog normale beschaafde discussies te voeren zonder te verzakken in demagoge cafépraat , oeverloos xenofoob gescheld en simplistische redeneringen ... daarom dus speciaal voor U (http://www.youtube.com/watch?v=dwnqqj5Q1BU)... :mrgreen:

jamás será vencido
3 september 2008, 15:26
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

De partijdigheid van de mods is me te opvallend en ik ben hier inderdaad een reële haat aan het ontwikkelen tegen bepaalde mensen, wat normaal niet mijn aard is.

Normaal reageer ik me gewoon af in de discussie en no hard feelings, maar de huidige trend dwingt me hier op mijn tong te bijten en het opkroppen van gevoelens, die me geen deugd doen.

Mijn uitlaapklep wordt zo gevaarlijk. Door de huidige gang van zaken, zou ik echt in staat worden om mensen fysiek kwaad te doen, wat normaal mijn aard niet is, maar gezien de grappen waar ik me vroeger in uitleefde en die vroeger de stoom van mijn ketel haalde, hier blijkbaar niet meer kunnen, stop ik liever met dit forum.
Ondertussen heb ik veel gezelligere fora ontdekt en heb ik beslist me niet meer met politieke discussies meer bezig te houden, enkel nog met de harde acties, als ik ooit de kans krijg en liefst zonder overbodig geweld.

En ja: mijn grote droom: freedom of speech voor iedereen is duidelijk verder af dan ooit. Daarom geloof ik dat mijn wens voor vredelievende oplossingen in diggelen geslagen is.

Het spijt me, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik heb hier veel toffe mensen ontmoet en de vrienden die ik hier ontdekt heb, zullen het ook blijven buiten het forum.

Maar de huidige gestapo regelgeving staat me niet aan. Ik zie inderdaad het gevaar van wat men bezig is. Als ik mijn haat voel borrelen door de manier waarop er hier de bek gesnoerd wordt, ga ik er van uit dat ik niet alleen ben.Gezien ik niet van plan ben om mijn ziel te verkopen en werkelijk een geweldenaar te worden, laat ik de boel hier voor wat hij is.

Politics is lang een leuke uitlaatklep geweest, ik heb me hier meer geamuseerd dan geërgerd, maar de laatste tijd wordt het juist omgekeerd.

Men kan me nog bereiken via PM, ik niet van plan om de mensen hier de rug volledig toe te keren, maar verwacht van mij niet teveel posts meer, gezien ik me niet goed voel, als ik elke keer geviseerd wordt door een bepaalde klik en ik beken eerlijk dat ik inderdaad een diepe haat koester tegen deze spelbrekers en dat ik op eventuele berichten van hen niet zal antwoorden.

Vroeger begreep ik niet dat mensen naar geweld grepen, maar dit forum heeft het me helaas duidelijk gemaakt.Ik heb nu eenmaal een ironische, sarcastische aard en die ga ik niet veranderen, omdat het forum het hier blijkbaar wel doet.

Jij wordt geweldadig omdat je anderen niet mag beledigen of kwetsen?
Jij wordt er geweldadig van dat er ook nog andere politieke meningen bestaan, en dat je die niet humoristisch persoonlijk mag uitkakken?
Het maakt jou agressief dat je niet alles mag zeggen wat je maar wilt? Je eist dat je andere mag beledigen, dat je racistisch mag zijn, negationsitisch mag zijn enz.

Is het mischien niet beter om hulp te zoeken. Want normaal gezien, wordt men er niet geweldadig van dat men iemand niet mag beledigen...

Boadicea
3 september 2008, 15:34
Jij wordt geweldadig omdat je anderen niet mag beledigen of kwetsen?
Jij wordt er geweldadig van dat er ook nog andere politieke meningen bestaan, en dat je die niet humoristisch persoonlijk mag uitkakken?
Het maakt jou agressief dat je niet alles mag zeggen wat je maar wilt? Je eist dat je andere mag beledigen, dat je racistisch mag zijn, negationsitisch mag zijn enz.

Is het mischien niet beter om hulp te zoeken. Want normaal gezien, wordt men er niet geweldadig van dat men iemand niet mag beledigen...

Ik denk dat het hier eerder om bepaalden hun mentaliteit dan om de mening gaat. Met een andere mening heb ik geen probleem, wel met het feit dat bepaalde uitdagers hier quasi vrij spel krijgen en anderen daar het slachtoffer van worden.

Het feit dat bepaalde mensen hier mogen beledigd, uitgelachen en geprovoceerd worden en anderen, die gewoon eens grappig willen zijn, voor het minst moeten bloeden.

Dat heeft niets meer met meningen te maken en dat stoort me hier. Op een serene wijze debatteren, is hier trouwens onmogelijk geworden, dankzij bepaalde provocateurs, die het forum hier voor hen hebben.

Mij niet gelaten, maar zoals ik al zei: weg ben ik niet, maar verwacht niet teveel posts meer.

filosoof
3 september 2008, 15:41
Amai als ik alles moet quoten met wat hem schreef dan moest hij al lang gebanned zijn. Zoals beweren dat ik gokverslaafd ben en dat was dan nog voor mij om mee te lachen. enfin ik zoek het verder uit ;-)

Laat hem links liggen of gebruik mijn trukjes daar kan het ni tegen op. ;-) het doel is het provoceren en uitlokken .... trap er niet in ! Maar dat het gesteund wordt is duidelijk hihi ;-)Shaddy, je fantazie slaat weer op hol.:roll:

circe
3 september 2008, 16:05
Ik was sowieso ook al van plan om het zeker en vast een pak rustiger aan te doen.
Misschien - en dat is een idee - ban ik mezelf wel telkens ik vind dat andere medeposters, die wèl iets zinnigs te zeggen hebben weer eens een tijdelijke ban aan hun been hebben.
Of is het ineens een permanente?

Cisalpina
3 september 2008, 16:15
Nee, ik hou er van om de zotte trien te blijven die ik ben en dankzij de strafpunten die ik er voor krijg, besef ik dat het hier niet gewenst is.

8O Bent gij een mevrouw? Miljaar, ik dacht altijd dat gij ne man waart. 3 zelfs, aan uw avatar te zien.

Ge moet het zelf weten, natuurlijk. Indien dit forum voor u geen spelleke meer is, dan is het misschien best wat sabbat (of ramadan) te nemen.
Ge moet wel niet de schuld geven aan de mods. In elke omgeving is het de kunst te spelen binnen de grenzen van het toegelatene. Ge maakt het uzelf te gemakkelijk door in een lange klaagbrief te beweren dat gij daar niet toe in staat bent.

Allez ja, ik probeer u maar wat te prikkelen, hé. Er is op zich geen enkele reden waarom ge uw activiteit hier zou laten uitdoven.

filosoof
3 september 2008, 16:20
8O Bent gij een mevrouw? Miljaar, ik dacht altijd dat gij ne man waart. 3 zelfs, aan uw avatar te zien.

Ge moet het zelf weten, natuurlijk. Indien dit forum voor u geen spelleke meer is, dan is het misschien best wat sabbat (of ramadan) te nemen.
Ge moet wel niet de schuld geven aan de mods. In elke omgeving is het de kunst te spelen binnen de grenzen van het toegelatene. Ge maakt het uzelf te gemakkelijk door in een lange klaagbrief te beweren dat gij daar niet toe in staat bent.

Allez ja, ik probeer u maar wat te prikkelen, hé. Er is op zich geen enkele reden waarom ge uw activiteit hier zou laten uitdoven.Niet ongerust zijn, Cisalpina, ze gaat niet weg:rofl:

Pietje
3 september 2008, 16:32
weg ben ik niet, maar verwacht niet teveel posts meer.

Ik was er dus niet ver naast 8-)

Zeg eens eerlijk, wil je "hier" echt weg of zoek je gewoon wat aandacht ???

Jazeker
3 september 2008, 16:33
Ik vrees dat dit al herhaaldelijk werd gevraagd maar hoe kan je nagaan of je strafpunten hebt? In mijn profiel kan ik er niets van terugvinden. Nochtans denk ik dat ik vroeger al eens heb gezondigd tegen de regels omtrent copy-pasten en ik heb al eens iets gepost met enkel een emoticon.

Directe links > Mijn Profiel

Jazeker
3 september 2008, 16:36
Het grote probleem hier is dat sommigen dit forum misbruiken als een soort van virtuele boksbal om al hun etterigheid , onverdraagzaamheid en zelfbeklag ten toon te spreiden. Het is door dat soort azijnpissers dat het onmogelijk wordt nog normale beschaafde discussies te voeren zonder te verzakken in demagoge cafépraat , oeverloos xenofoob gescheld en simplistische redeneringen ...

Al goed dat jij je bakkes eens niet met zeep moet gaan wassen, niet? Maar ik ken je superioriteitscomplex wel al intussen.

Jozef Ostyn
3 september 2008, 16:42
Na een langdurige periode waarin ik om persoonlijke en professionele redenen onmogelijk tijd kon vrijmaken om hier te posten ben ik onlangs terug wat de discussies beginnen volgen. Het komt mij voor dat de kwaliteit van de discussies fel achteruit gegaan is.

circe
3 september 2008, 16:44
Na een langdurige periode waarin ik om persoonlijke en professionele redenen onmogelijk tijd kon vrijmaken om hier te posten ben ik onlangs terug wat de discussies beginnen volgen. Het komt mij voor dat de kwaliteit van de discussies fel achteruit gegaan is.


maak jij altijd zo van die understatements?

Jozef Ostyn
3 september 2008, 16:46
maak jij altijd zo van die understatements?

Het understatement is een mooie stijlvorm.

Dixie
3 september 2008, 16:51
is er / zijn er misschien nieuw(e) mod(s) ? waardoor er meer bans zijn?

LastMohican
3 september 2008, 17:23
is er / zijn er misschien nieuw(e) mod(s) ? waardoor er meer bans zijn?

Neen - alle mods zijn geassimileerd door PvDA'ers, SPA'ers en AEL'ers... Resistance is futile.

circe
3 september 2008, 17:30
Het understatement is een mooie stijlvorm.

:-D:lol::-D

nu moet ik nog iets zeggen of ik krijg strafpunten naar het schijnt.;-)

toccata
3 september 2008, 17:35
Ik weet niet of het niveau echt naar beneden is gegaan, ik post hier nog vrij recent regelmatig
Maar als jullie dat echt vinden kunnen jullie er toch zelf iets aan doen, wie degelijke dingen schrijft, zal (van enkele mensen, de trollen tellen niet mee) ook degelijke antwoorden krijgen he.
Alle dat heb ik toch ondervonden

LastMohican
3 september 2008, 17:37
...en je mag zeker geen link naar het openbare Facebook-profiel van een van de forummer zetten. Een openbaar profiel is blijkbaar prive. 8O

LastMohican
3 september 2008, 17:38
Was toch wel een goeie...die had ik goed bij z'n... :rofl:

MaGNiFiCaT
3 september 2008, 17:38
:rofl: Boadicea, liep gij hier nog rond?:-o Ik dacht gisteren nog van: "Waar is boadicea eigenlijk? Zal ik het eens bespreken in mn vaarwel-draad?" :-)

Nuja, Boa, ik vind dat je -zoals zo dikwijls- weer eens ferm overdrijft.
Waarover jij allemaal drama maakt, en erger nog: het feit dat je zelfs agressief wordt? Door een forum begot?8O


Er wordt hier de laatste tijd nogal gezaagd en geklaagd ten opzichte van de moderatoren. Ten onrechte! Want onderhoud maar eens zo'n forum.
En aan hun partijdigheid wordt ook wel eens ferm getwijfeld. Weer ten onrechte, want diegenen die dat het luidst roepen zijn vaak diegenen die juist niet in staat zijn om de zaken op een objectieve manier te bekijken.
Ik persoonlijk vind juist dat de moderatoren amper zichtbaar zijn. Soms vraag ik me af of er wel moderatoren zijn.:-)
Ik wens de moderatoren véél moed in hun verder modereren want ze hebben het nodig tssn al die dramaqueens.:roll:

Elio di Supo
3 september 2008, 17:39
:-D:lol::-D

nu moet ik nog iets zeggen of ik krijg strafpunten naar het schijnt.;-)

:-)


emoticon

MaGNiFiCaT
3 september 2008, 17:46
Ik weet niet of het niveau echt naar beneden is gegaan, ik post hier nog vrij recent regelmatig
Maar als jullie dat echt vinden kunnen jullie er toch zelf iets aan doen, wie degelijke dingen schrijft, zal (van enkele mensen, de trollen tellen niet mee) ook degelijke antwoorden krijgen he.
Alle dat heb ik toch ondervonden

Weet ik zo nog niet hoor.

Als je mening zodaning sterk tegenover de mening van anderen staat, moet je toch niks serieus verwachten.;-)

Schrijf maar eens dat de Sprookjeskoningin recht heeft op een dotatie: je wordt geradbraakt!:-o

toccata
3 september 2008, 17:55
Weet ik zo nog niet hoor.

Als je mening zodaning sterk tegenover de mening van anderen staat, moet je toch niks serieus verwachten.;-)

Schrijf maar eens dat de Sprookjeskoningin recht heeft op een dotatie: je wordt geradbraakt!:-o

Ik had het over degelijke dingen;-)
Soms heb ik een discussie die ik lees, of een goed uitgewerkt standpunt (waar ik het niet mee hoef eens te zijn) dat het allemaal de moeite maakt om hier te blijven

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 18:46
Schrijf maar eens dat de Sprookjeskoningin recht heeft op een dotatie: je wordt geradbraakt!

LMFAO.
Nu wel dat deed mij lachen. 'k Vind het nochtans aandoenlijk hoe jij opkomt voor de rechten van d(i)e vrouw.

HAMC
3 september 2008, 19:14
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
Ik vrees dat dit al herhaaldelijk werd gevraagd maar hoe kan je nagaan of je strafpunten hebt? In mijn profiel kan ik er niets van terugvinden. Nochtans denk ik dat ik vroeger al eens heb gezondigd tegen de regels omtrent copy-pasten en ik heb al eens iets gepost met enkel een emoticon.

:cheer:

filosoof
3 september 2008, 19:39
Ik vrees dat dit al herhaaldelijk werd gevraagd maar hoe kan je nagaan of je strafpunten hebt? In mijn profiel kan ik er niets van terugvinden. Nochtans denk ik dat ik vroeger al eens heb gezondigd tegen de regels omtrent copy-pasten en ik heb al eens iets gepost met enkel een emoticon.
http://forum.politics.be/usercp.php

manta
3 september 2008, 20:28
Over 1 ding is iedereen het eens ... 't Is allemaal de schuld van de linksgezinde forummers ... 8-)

Firestone
3 september 2008, 21:14
Het feit dat bepaalde mensen hier mogen beledigd, uitgelachen en geprovoceerd worden en anderen, die gewoon eens grappig willen zijn, voor het minst moeten bloeden.Komaan, dit is deels onjuist, deels overdreven, deels irrelevant.

Niemand mag hier beledigd worden. Voel je je beledigd, druk dan op het knopje.
Uitgelachen worden mag misschien wel, binnen perken.
Provoceren mag op dit forum beslist. Wie zich laat provoceren tot stout forumgedrag is daar zelf voor verantwoordelijk. Volwassen mensen, nietwaar?

De "bepaalde mensen" waarvan je denkt dat ze alles mogen zijn misschien gewoon mensen (zowel linkse, rechtse, flaminganten, Belgicisten, NWO-believers, NWO-agenten, enz ...) die de kunst verstaan net binnen de regels te blijven.

Ik zou het spijtig vinden dat je wegblijft van dit forum.

Maar de hetze die de laatste tijd gevoerd wordt om de moderatie onder druk te zetten vind ik allesbehalve correct.

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 21:29
Maar de hetze die de laatste tijd gevoerd wordt om de moderatie onder druk te zetten vind ik allesbehalve correct

Je had (indien het naar hem gericht was) beter een ander woord dan 'correct' gebruikt. Hij zegt altijd: Ik denk niet politiek(.be) correct.

Firestone
3 september 2008, 21:38
Je had (indien het naar hem gericht was) beter een ander woord dan 'correct' gebruikt. Hij zegt altijd: Ik denk niet politiek(.be) correct.Boadicea is een "zij". ;-)

Het begrip "politieke correctheid" laat me koud. Het is vaak niets anders dan een dooddoener om een inhoudelijke discussie te ontlopen.

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 21:52
Ohhh ik heb geen idee wie hier vrouwelijk of mannelijk is. Ik zou misschien 'het' moeten gaan gebruiken, maar dat slaat ook op kinderen en zou verkeerd gepakt kunnen worden.

Ik vraag 't mij ook niet af. En baseer mijn niet op aviators.

een dooddoener om een inhoudelijke discussie te ontlopen

dat is ...
correct.

Dank voor de bevestiging.

Groentje-18
3 september 2008, 22:47
De moderators zijn inderdaad zeer partijdig. Ik krijg banpunten voor bijna niets omgekeerd mag mijn famlilie inclusief mijn kind van 5 worden beledigd. Ik laat dit uitzoeken door mijn advokaat het forumreglement stelt iedereen gelijk.

:?

Al jaren maken de pocos de andersdenkende monddood door ze te laten "bannen" en af te dreigen met het woord "racisme". Je mag niet opgeven en je monddood laten maken want dit is wat de pocos willen. De waarheid en de realiteit moet worden verzwegen immers het onverdedigbare verdedigen kan niet zonder "vals te spelen". Niet opgeven vele mensen steunen ons. Ik zeg het nogmaals dieren hebben gevoelens een dier dat niet wordt verdoofd bij het slachten ervaart 1 -2 minuten paniek en angst en pijn - halal is daarom wreed en kan niet in onze humane wereld. Vrouwen en meisjes hebben gelijkwaardige rechten, omwille van een religie mogen deze niet minder humaan worden behandeld.

Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.
Iemand als poco uitmaken is dat blijkbaar niet, gezien de 5 000 000 beledigingen die iedereen die niet vindt dat allochtonen anders moeten behandeld worden of ook maar dat anders behandelen in vraag durft te stellen hier al hebben moeten slikken.
Poco wordt niet gezien als een scheldwoord, ook net door de mods dus.
Wie staat er dan het sterkst? En wie kapt er het meest op wie?

Groentje-18
3 september 2008, 22:52
Het grote probleem hier is dat sommigen dit forum misbruiken als een soort van virtuele boksbal om al hun etterigheid , onverdraagzaamheid en zelfbeklag ten toon te spreiden. Het is door dat soort azijnpissers dat het onmogelijk wordt nog normale beschaafde discussies te voeren zonder te verzakken in demagoge cafépraat , oeverloos xenofoob gescheld en simplistische redeneringen ... daarom dus speciaal voor U (http://www.youtube.com/watch?v=dwnqqj5Q1BU)... :mrgreen:

²!!!

Heel jammer, want wat me opvalt is dat deze mensen ook gewoonweg niet luisteren (of lezen) naar de argumenten van de tegenpartij of deze al na drie seconden lijken vergeten te zijn, zo wordt er voortdurend in rondjes gedraaid en komt er nooit een stapje vooruitgang.
Daarom heb ik heel wat discussies hier gelaten voor wat ze zijn. En er zijn zoveel discussieonderwerpen die ontzettend interessant zijn en waarover heel veel genuanceerds te zeggen valt, maar het is de moeite gewoon niet meer ...
Posts die genuanceerd zijn, zijn ook meestal lang en bevatten al eens woorden met meer dan drie lettergrepen. Daar haken de meesten al af en postten ze gewoon hun eigen kijk op de feiten, ook al is die in het bericht waarop ze reageren weerlegt.
Een mens zou voor minder de moed verliezen. :|

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 22:55
Een mens zou voor minder de moed verliezen.

Nooit !!

Groentje-18
3 september 2008, 22:57
Om nog een diepgaande discussie te starten bedoelde ik dus hé. ;)

Elio di Supo
3 september 2008, 23:01
:?



Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.



Sta me toe dit tegen te spreken.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3664053&postcount=9

filosoof
3 september 2008, 23:03
Het grote probleem hier is dat sommigen dit forum misbruiken als een soort van virtuele boksbal om al hun etterigheid , onverdraagzaamheid en zelfbeklag ten toon te spreiden. Het is door dat soort azijnpissers dat het onmogelijk wordt nog normale beschaafde discussies te voeren zonder te verzakken in demagoge cafépraat , oeverloos xenofoob gescheld en simplistische redeneringen ... daarom dus speciaal voor U (http://www.youtube.com/watch?v=dwnqqj5Q1BU)... :mrgreen:

²!!!

Heel jammer, want wat me opvalt is dat deze mensen ook gewoonweg niet luisteren (of lezen) naar de argumenten van de tegenpartij of deze al na drie seconden lijken vergeten te zijn, zo wordt er voortdurend in rondjes gedraaid en komt er nooit een stapje vooruitgang.
Daarom heb ik heel wat discussies hier gelaten voor wat ze zijn. En er zijn zoveel discussieonderwerpen die ontzettend interessant zijn en waarover heel veel genuanceerds te zeggen valt, maar het is de moeite gewoon niet meer ...
Posts die genuanceerd zijn, zijn ook meestal lang en bevatten al eens woorden met meer dan drie lettergrepen. Daar haken de meesten al af en postten ze gewoon hun eigen kijk op de feiten, ook al is die in het bericht waarop ze reageren weerlegt.
Een mens zou voor minder de moed verliezen. :|
Inderdaad, na 3 of 13 posts komt het standaardgescheld:
-poco
-allochtonenknuffelaars
-collabo
-zwarte
-vrouwenbesnijdenisverdedigers
-hahahahahaha
-vlamingenhater
-franskiljon
-nestbevuiler
-moslimpedofielen
-copy/pastes uit FFI en van de VB-site, van lvb.net
etc
tegen al wie niet aan 'n zoveelste lynchpartij ter gelegenheid van één of ander faits-divers uit een krant of één of ander blog wil meedoen en een redelijk argument wil posten. Allemaal zo voorspelbaar.

Indien ze dan kwaad worden lees je:


Het is echt jammer dat er niet meer HVT's rondlopen en dat die gevaarlijk neonazi's hier niet elke dag wat mensen mollen. De linkse media kan zijn gelijk niet halen en begint dan maar oude koeien uit de gracht te halen, die moeten doen vergeten dat er hier wel dagelijks vrouwen mishandelt worden, ook grotendeels door de door links verheerlijkte multicultuur.

Groentje-18
3 september 2008, 23:04
Er wordt iets gezegd over de mogelijke intentie van de poster. Dat is niet echt een persoonlijke aanval.

manta
3 september 2008, 23:04
Sta me toe dit tegen te spreken.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3664053&postcount=9

Ik zie het woord "racist" er niet staan , enkel dat je een draad hebt geopend om haat en racisme te zaaien ... Wat wel een heel ander beeld geeft van je ... :-D

Elio di Supo
3 september 2008, 23:09
Ik zie het woord "racist" er niet staan , enkel dat je een draad hebt geopend om haat en racisme te zaaien ... Wat wel een heel ander beeld geeft van je ... :-D

Iemand beschuldigen van het verspreiden van racisme komt neer op iemand een racist noemen. Ik wil deze discussie ook niet te semantisch maken.

Ik neem aan dat u het topic ook volledig heeft gelezen opdat u een beeld van mij heeft kunnen vormen?

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 23:10
Blah. Volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel is dit een persoonlijke aanval:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3665472&postcount=7

Toch reageert daar niemand op. En tegelijkertijd klaagt men over dit soort aanvallen.

Is er iets dat ik mis ?

manta
3 september 2008, 23:10
:?



Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.
Iemand als poco uitmaken is dat blijkbaar niet, gezien de 5 000 000 beledigingen die iedereen die niet vindt dat allochtonen anders moeten behandeld worden of ook maar dat anders behandelen in vraag durft te stellen hier al hebben moeten slikken.
Poco wordt niet gezien als een scheldwoord, ook net door de mods dus.
Wie staat er dan het sterkst? En wie kapt er het meest op wie?

POCO is idd geen scheldwoord, enkel een afkorting ...
POlitiek COrrecte ... Wa's daar mis mee ???

De helft van de tijd duurt het ongeveer 3 tot 13 posts om een lijstje te krijgen met oa racist , nazi , en dan zijn er nog die prentjes gaan posten van uit den tijd van den oorlog (die totaal irrelevant zijn...) als het gaat over iets dat Vlaams is ...
Maar ja , de linkiewinkies voelen zich snel aangevallen , de edele en rechtschapen rechtsgezinde personen zijn het beledigd worden al gewoon en de mods moeten in héél dat gedoe maar zien dat ze er wat van maken ...
;-)

Boadicea
3 september 2008, 23:12
:?



Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.
Iemand als poco uitmaken is dat blijkbaar niet, gezien de 5 000 000 beledigingen die iedereen die niet vindt dat allochtonen anders moeten behandeld worden of ook maar dat anders behandelen in vraag durft te stellen hier al hebben moeten slikken.
Poco wordt niet gezien als een scheldwoord, ook net door de mods dus.
Wie staat er dan het sterkst? En wie kapt er het meest op wie?

Even een kleine verduidelijking: poco staat als afkorting van politiek correct(eling) en ik ga er niet van uit dat dit een scheldwoord is, maar gebruik het om aanhangers van een bepaalde overtuiging mee aan te duiden.

Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is. Als men anderzijds iemand racist, nazi, haatzaaier en wat ik hier nog allemaal ongestraft over mij heb gekregen, gaat noemen, zit men eigenlijk mensen van strafbare feiten te beschuldigen en is het in mijn ogen niet met een loutere duidingsbedoeling.

Maar so what: iemand noemt zich hier op het forum linkse rat en persoonlijk vind ik dat ook meer een duiding dan een scheldwoord, maar een linkse hier rat noemen, mag blijkbaar niet meer, als je rechts bent, ook al was het duidelijk op de meester editor van dit forum.

Ja, iemand de huid vol schelden en nog voor die op de knop kan drukken staat er louter "edit" in zijn posts, met daaronder wanneer hij die heeft aangepast. Daar doet dus niemand iets tegen.

"Edit" is geen scheldwoord, ja, maar het gewoon in een discussie schrijven, om een scheldpartij te maskeren en de strafpunten te ontlopen, lijkt me ook ergens misbruik maken van de regels en de persoon waar ik op doelde, is hier nogal goed mee bezig.

Daar is blijkbaar ook geen regel tegen en ik vind het dus niet fair dat ik voor wat ik als iets onschuldig zag, strafpunten mag krijgen en dat heerschap ongehinderd lastercampagnes tegen wie niet in zijn kraampje past kan verderzetten.

filosoof
3 september 2008, 23:23
Het understatement is een mooie stijlvorm.

:-D:lol::-D

nu moet ik nog iets zeggen of ik krijg strafpunten naar het schijnt.;-)

niet zeker:


Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc. 8-) Daar kan een mod alle kanten mee uit: elk woord kan "provocatie om de provocatie" , "spam" , elke korte zin een "oneliner", elke smily kan "smily posting zijn. Elk citaat , ook op aanvraag, om een standpunt te bewijzen valt onder "copy-pastes, elke post kan "eindeloos getrol" zijn.

Karma
3 september 2008, 23:27
²!!!

Heel jammer, want wat me opvalt is dat deze mensen ook gewoonweg niet luisteren (of lezen) naar de argumenten van de tegenpartij of deze al na drie seconden lijken vergeten te zijn, zo wordt er voortdurend in rondjes gedraaid en komt er nooit een stapje vooruitgang.
Daarom heb ik heel wat discussies hier gelaten voor wat ze zijn. En er zijn zoveel discussieonderwerpen die ontzettend interessant zijn en waarover heel veel genuanceerds te zeggen valt, maar het is de moeite gewoon niet meer ...
Posts die genuanceerd zijn, zijn ook meestal lang en bevatten al eens woorden met meer dan drie lettergrepen. Daar haken de meesten al af en postten ze gewoon hun eigen kijk op de feiten, ook al is die in het bericht waarop ze reageren weerlegt.
Een mens zou voor minder de moed verliezen. :|
Daar sta ik volledig achter. Toen ik hier begon te posten dacht ik ... "da's nu eens een forum die openstaat voor allerlei discussies maar na een post of duizend moest ik meer en meer constateren dat men hier vaak tegen de muur staat te praten. Degelijke discussies zijn hier eigenlijk heel schaars en met een degelijke discussie bedoel ik dat men vooral ook luistert naar de tegenpartij en eigen conclusies verfijnt en bijschaaft (aan de hand van wat de tegenpartij te zeggen heeft) en dat liefst op een "beschaafde" manier.
Verder vind ik dat de moderatie hier wel goed werk verricht. Het is nu eenmaal niet gemakkelijk om de sereniteit van ieder individu te bewaken en te behouden.
Ik zou dus zeggen ... dit is een discussieforum ... hou je gewoon bij de discussie ... en dan mag men alles zeggen dat men wil.

manta
3 september 2008, 23:30
Ik neem aan dat u het topic ook volledig heeft gelezen opdat u een beeld van mij heeft kunnen vormen?

Ik heb het topic jammer genoeg zien verdwijnen in een vlaag van antiracistische gekte ... Het topic zou nochtans een goed signaal zijn om eens te kijken naar de huidige leefwereld en de miserie die de aboriginalbevolking heeft ...
Het onderwerp van de topic gaat dan wel over een ernstig en smerig misdrijf dat door de rechters op een eigenaardige manier (laat ons een kat een kat noemen) door de vingers is gezien ... :?
Maar ... Als je dieper in de problematiek gaat kijken , en de linksgezinde forummers die anders zo roepen over hulp aan armere bevolkingsgroepen, dan zie je dat ze er ook op een mensonterende manier moeten leven en behandeld worden .
De grote smeerlapperij is echter : Die aboriginals zijn de lokale autochtonen die verdrukt zijn door inwijkelingen , en hun angst dat dat gegeven ook maar in de verte kan verwijzen naar inwijkelingen hier is voor hen al reden genoeg om het onderwerp smalend in de prullemand te werpen , en jammer genoeg, ook elke vorm van hulp of medeleven met de toestand van die aboriginals gaat ineens mee in die prullebak ...
Datzelfde fenomeen hebben we ook als het over de Natieve bevolking van de VS gaat ... Die krijgen ook geen hulp of aandacht, terwijl ze daar ook wegkwijnen in miserie ... Hun probleem is simpel , ze waren autochtonen ...

Shame on you linkiewinkies , shame on you ... (Maar ze hebben wel nen chocker of een dreamcatcherke thuis zenne ;-))

Xal morgen nog eens naar dien draad gaan zien ;-)

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 23:32
Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is.

Daarmee zeg je hoe subjectief de dingen zijn (net wat ik altijd zeg). Het subjectieve van de 'zender' is ook niet gelijk aan het subjectieve van de 'ontvanger'.

Dus.
In 't kort. Perfect objectieve moderatie op inhoud is niet mogelijk.

niet fair dat ik voor wat ik ... strafpunten mag krijgen en dat .... ongehinderd ..... kan verderzetten..

Ja kijk. Het forum wordt gemaakt door mensen. Mensen maken de maatschappij. Of: Dit forum wordt gemaakt door de maatschappij (close genoeg )

Ook in de maatschappij zal men, als er recht moet gesproken worden, elke zaak apart be- en veroordelen. En je kan niet terug vallen op eerdere uitspraken. Je kan niet iets aanvoeren als: Die heeft zijn rijbewijs voor 't zelfde niet verloren. En ik wel !!! En dat maakt de rechtspraak niet oneerlijker. Integendeel: Eerlijker.

Groentje-18
3 september 2008, 23:33
Daar sta ik volledig achter. Toen ik hier begon te posten dacht ik ... "da's nu eens een forum die openstaat voor allerlei discussies maar na een post of duizend moest ik meer en meer constateren dat men hier vaak tegen de muur staat te praten. Degelijke discussies zijn hier eigenlijk heel schaars en met een degelijke discussie bedoel ik dat men vooral ook luistert naar de tegenpartij en eigen conclusies verfijnt en bijschaaft (aan de hand van wat de tegenpartij te zeggen heeft) en dat liefst op een "beschaafde" manier.
Verder vind ik dat de moderatie hier wel goed werk verricht. Het is nu eenmaal niet gemakkelijk om de sereniteit van ieder individu te bewaken en te behouden.
Ik zou dus zeggen ... dit is een discussieforum ... hou je gewoon bij de discussie ... en dan mag men alles zeggen dat men wil.

Zo is dat jammergenoeg. Mooi gezegd.

Groentje-18
3 september 2008, 23:36
Even een kleine verduidelijking: poco staat als afkorting van politiek correct(eling) en ik ga er niet van uit dat dit een scheldwoord is, maar gebruik het om aanhangers van een bepaalde overtuiging mee aan te duiden.

Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is. Als men anderzijds iemand racist, nazi, haatzaaier en wat ik hier nog allemaal ongestraft over mij heb gekregen, gaat noemen, zit men eigenlijk mensen van strafbare feiten te beschuldigen en is het in mijn ogen niet met een loutere duidingsbedoeling.

Maar so what: iemand noemt zich hier op het forum linkse rat en persoonlijk vind ik dat ook meer een duiding dan een scheldwoord, maar een linkse hier rat noemen, mag blijkbaar niet meer, als je rechts bent, ook al was het duidelijk op de meester editor van dit forum.

Ja, iemand de huid vol schelden en nog voor die op de knop kan drukken staat er louter "edit" in zijn posts, met daaronder wanneer hij die heeft aangepast. Daar doet dus niemand iets tegen.

"Edit" is geen scheldwoord, ja, maar het gewoon in een discussie schrijven, om een scheldpartij te maskeren en de strafpunten te ontlopen, lijkt me ook ergens misbruik maken van de regels en de persoon waar ik op doelde, is hier nogal goed mee bezig.

Daar is blijkbaar ook geen regel tegen en ik vind het dus niet fair dat ik voor wat ik als iets onschuldig zag, strafpunten mag krijgen en dat heerschap ongehinderd lastercampagnes tegen wie niet in zijn kraampje past kan verderzetten.

Het was geen scheldwoord, ondertussen wordt het wel gebruikt als een scheldwoord.
En een scheldwoord onderscheidt zich vaak door de intentie van de gebruiker. Zo was 'neger' bv altijd een neutraal woord vermoed ik, tot de kolonisatie begon en het een heel pejoratieve bijklank kreeg ...

Bovendien wordt het woord gebruikt om de discusie in de kiem te smoren. Waarom anders naamkaartjes gooien naar je tegenstanders en ze allemaal in een hokje duwen?

Dat iemand zichzelf linkse rat noemt of poco, is iets anders. Dat wil m.i. vooral zeggen dat die persoon een gezonde dosis zelfrelativeringsvermogen heeft en kan lachen met de beledigingen van anders. Iets waar ik enkel bewondering voor kan opbrengen. Ik ben hier ook heel vaak uitgescholden voor linkse rat of poco, maar heb het nooit grappig kunnen vinden.

En als iemand zijn post aanpast wil dat zeggen dat hij zijn menig heeft herzien en zijn woorden terugtrekt. Dat is toch enkel maar positief?

(Ik ben btw ook eens ooit op een ander forum waarop men mij eigenlijk niet kende versleten voor raciste. Ik heb daar toen niet tegen gereageerd maar als ik nu terugkijk (missschien zijn mensen ondertussen ook weer wat minder verdraagzaam en ligt alles wat gevoeliger) erop zou ik dat wel niet zo gelaten hebben... Een beschuldiging van racisme grenst idd aan laster en eerroof, gezien racisme strafbaar is.)

Boadicea
3 september 2008, 23:37
Oei, als zelfs poco al een scheldwoord geworden is, hoe moeten we dan mensen duiden?

Internaut
3 september 2008, 23:39
Jammer want kon je vinden in een aantal fatalistische pots.
zoveel post ik dan ook weer niet maar ik heb niets tegen een beetje agressie of frustratie van anderen, op voorwaarde dat ik mag meespelen natuurlijk *grin*
We zijn nu eenmaal verslaafd aan internet dus we beseffen hoe dat virtueel wereldje in elkaar steekt. Het is normaal dat men soms antwoorden neer typt wanneer men onder invloed is van alcohol of een ander substantie.
Het is natuurlijk altijd leuker bij de grote groep te horen, maw 50%+ van de actieve forum leden stemt Vlaams belang.
uiteraard niet representatief voor de maatschappij maar het toont wel aan dat de VB kiezers, militanten en leden de meest gedreven zijn.
Misschien is het een moment opname en moet je later eens weer keren.
Hoe meer je post, hoe meer kans op een overtreding. Dat is statistische logica.

Groentje-18
3 september 2008, 23:42
Oei, als zelfs poco al een scheldwoord geworden is, hoe moeten we dan mensen duiden?

Dat is het 'm net.
Je moet dat niét doen.
Dat is de reden waarom je in een discussieforum zit: je gaat ervan uit dat we allemaal verschillende mensen zijn met allemaal verschillende meningen.
Je zit er niet om iedereen op een hoopje te gooien en daar god weet wat voor waardeoordelen aan vast te plakken (die zijn in veel gevallen duidelijk).
Dat is mijn visie toch. Ik ga ook niet op een forum posten waarbij ik de helft al op voorhand heb ingedeeld als *noem-eender-welk-groep-van-mensen-die-mij-al-van-voorbaat-niet-aanstaan*.
Trouwens, je moet nu niet doen alsof je het woord poco gebruikte op een positieve manier of alsof het voor jou en mederechtsen een positieve connotatie heeft. Het was vrij duidelijk dat het hoe dan ook niet had.
En inderdaad, voordat ik vele "rechtsen" hier ben tegengekomen, was poco voor mij ook helemaal geen scheldwoord.

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 23:42
hoe moeten we dan mensen duiden?

uhhhh. Simpel ?

Wat wil je duiden ? Mensen ?

Als in 'de procos roeren zich'.

Of degene waarmee je in discussie bent ?

Als in 'jij bent niet meer dan een verlamde proco'

Er is een groot verschil tussen beide vormen. Wordt er hier niet enkel over de laatste vorm gepraat ? Is het dan onmogelijk om met iemand te praten zonder de ander te 'duiden'. Zonder de ander in een eng vakje te steken?

filosoof
3 september 2008, 23:43
Even een kleine verduidelijking: poco staat als afkorting van politiek correct(eling) en ik ga er niet van uit dat dit een scheldwoord is, maar gebruik het om aanhangers van een bepaalde overtuiging mee aan te duiden.

Persoonlijk ga ik er niet van uit dat dit een belediging is. Als men anderzijds iemand racist, nazi, haatzaaier en wat ik hier nog allemaal ongestraft over mij heb gekregen, gaat noemen, zit men eigenlijk mensen van strafbare feiten te beschuldigen en is het in mijn ogen niet met een loutere duidingsbedoeling.

Maar so what: iemand noemt zich hier op het forum linkse rat en persoonlijk vind ik dat ook meer een duiding dan een scheldwoord, maar een linkse hier rat noemen, mag blijkbaar niet meer, als je rechts bent, ook al was het duidelijk op de meester editor van dit forum.

Ja, iemand de huid vol schelden en nog voor die op de knop kan drukken staat er louter "edit" in zijn posts, met daaronder wanneer hij die heeft aangepast. Daar doet dus niemand iets tegen.

"Edit" is geen scheldwoord, ja, maar het gewoon in een discussie schrijven, om een scheldpartij te maskeren en de strafpunten te ontlopen, lijkt me ook ergens misbruik maken van de regels en de persoon waar ik op doelde, is hier nogal goed mee bezig.

Daar is blijkbaar ook geen regel tegen en ik vind het dus niet fair dat ik voor wat ik als iets onschuldig zag, strafpunten mag krijgen en dat heerschap ongehinderd lastercampagnes tegen wie niet in zijn kraampje past kan verderzetten. ik schrijf dat je beschuldiging(en) ongegrond zijn.
Meer, ik beschouw deze post en je bijna identieke thread tegen mij als pure laster.

Groentje-18
3 september 2008, 23:49
POCO is idd geen scheldwoord, enkel een afkorting ...
POlitiek COrrecte ... Wa's daar mis mee ???

De helft van de tijd duurt het ongeveer 3 tot 13 posts om een lijstje te krijgen met oa racist , nazi , en dan zijn er nog die prentjes gaan posten van uit den tijd van den oorlog (die totaal irrelevant zijn...) als het gaat over iets dat Vlaams is ...
Maar ja , de linkiewinkies voelen zich snel aangevallen , de edele en rechtschapen rechtsgezinde personen zijn het beledigd worden al gewoon en de mods moeten in héél dat gedoe maar zien dat ze er wat van maken ...
;-)

Linkiewinkies, nog zo'n dooddoener.

Ik kan me niet voorstellen dat ik hier ooit iemand heb uitgescholden voor racist. Maar, hou je vast, ik kan niet garanderen dat ik ter bescherming van de poster zelve nog wel niet ooit heb gezegd dat dat wel heel dicht in de buurt van racisme komt en dat hij beter oppast met zulke uitspraken en nadenkt over de gevolgen ervan. Al zal ik dat mezelf al kennende zodanig hebben verwoord dat men zelden begreep wat er stond. ;)

Het is dat op een hoop gooien van alle discussiepartners die blijkbaar een kenmerk hebben wat jij als makkelijk te stereotyperen ziet, waar ik niet tegen kan. Het is een gave waarschijnlijk, eentje die het leven pakken makkelijker omdat je een mooi overzicht hebt. Maar ik heb ze niet en ik kan ze niet begrijpen, omdat je je discussiepartner reduceert tot slechts één of mogelijk zelfs geen enkel aspect van zijn denkbeelden ... En dat is pas inhumaan.
Voor mij zijn Boadica, ifalco, ancapa, shaddy, ... allemaal mensen met allemaal andere ideeën, die misschien wel variëren op eenzelfde dimensie van extremer naar minder extreem, maar dat wil niet zeggen dat ik hun posts lezen onwaardig acht (al heb ik soms spijt dat ik ze heb gelezen) en ze allemaal op één hoopje gooi. Dat, nogmaals, is pas inhumaan. En dat doet me ook de vraag stellen wat je dan doet op een discussieforum.

De_Laatste_Belg
3 september 2008, 23:50
Ik denk trouwens dat ik de meest 'f.... ge-edit-te' persoon ben.
Maar 'k ga niet klagen.

k

nacht

Boadicea
3 september 2008, 23:53
Dat is het 'm net.
Je moet dat niét doen.
Dat is de reden waarom je in een discussieforum zit: je gaat ervan uit dat we allemaal verschillende mensen zijn met allemaal verschillende meningen.
Je zit er niet om iedereen op een hoopje te gooien en daar god weet wat voor waardeoordelen aan vast te plakken (die zijn in veel gevallen duidelijk).
Dat is mijn visie toch. Ik ga ook niet op een forum posten waarbij ik de helft al op voorhand heb ingedeeld als *noem-eender-welk-groep-van-mensen-die-mij-al-van-voorbaat-niet-aanstaan*.
Trouwens, je moet nu niet doen alsof je het woord poco gebruikte op een positieve manier of alsof het voor jou en mederechtsen een positieve connotatie heeft. Het was vrij duidelijk dat het hoe dan ook niet had.
En inderdaad, voordat ik vele "rechtsen" hier ben tegengekomen, was poco voor mij ook helemaal geen scheldwoord.

Poco is inderdaad een strekking waar ik het zelden of nooit mee eens ben. Ik zal niet nooit zeggen, want ik geloof dat ik op bepaalde thema's wel eerder in hun kamp zit, dus bedoelde ik het eerder als duiding.
Als je het met een duiding niet eens bent, kan het misschien negatief overkomen. Daar ben ik me wel van bewust, maar eerlijk gezegd klonk het me eerder grappig en opgewekt, waardoor ik er van uitging dat het zeker niet kwetsend ging overkomen, als ik even de argumenten van tafel veegde me de mijne.
Op morele thema's geloof ik dat ik eerder aan de kant van die, ach ik zal er hier voor de duidelijkheid poco's noemen, sta. Links vond ik nogal vaag, want dan protesteerden sommigen dat ze dat niet waren.
Om het even wat je zegt, het klopt nooit en het zal nooit goed zijn. Moet ik dan communist zeggen? Of gaan sommigen dat ook als scheldwoord aanzien?

En hoe moeten wij als gewone burger discussiëren, als het voorbeeld ik het halfrond ook een ware scheldtirrade is? Geef toe dat onze ministers er ook goed wat van kunnen. Hoeveel strafpunten zouden ze krijgen, moesten ze hun "debatten" hier op het forum uittypen?

En linkiewinkie vind ik gewoon schattig klinken. Tiens, ik duid mensen liever op een manier die met een kwinkslag is. Ik bedoel daar zeker niets kwaad mee. Linkiewinkie noem ik iemand met een linkse overtuiging die nogal naïef overkomt. Volgens mij kan je toch wel minder vriendelijke termen voor iemand bedenken.

Boadicea
3 september 2008, 23:58
ik schrijf dat je beschuldiging(en) ongegrond zijn.

Bewijzen! Dat is toch ook de manier van discussie voeren hier.

Karma
4 september 2008, 00:02
Oei, als zelfs poco al een scheldwoord geworden is, hoe moeten we dan mensen duiden?
Is de benaming "nerd" een scheldwoord of niet? Ook al is degene die je aanspreekt daadwerkelijk een nerd? Eigenlijk is de benaming niet eens belangrijk maar wel de minderwaarde dat je de andere oplegt ten opzichte van jezelf (door hem zo te noemen ga je jezelf boven hem gaan stellen). Als ik je dus een nerd zou noemen (doe ik dus niet) ... zou je dat graag lezen?

Als er een gast op mijn werk een andere gast "een kieken" noemt dan zeg ik steeds dat er bij ons geen kiekens zijn ... alleen enkelen die zich soms als een kieken gedragen. Op die manier ga je niet de persoon aanvallen maar wel zijn gedrag (op dat moment). Is een hele andere invalshoek.

filosoof
4 september 2008, 00:02
Bewijzen! Dat is toch ook de manier van discussie voeren hier. beschuldigt me in die post (en in je persoonlijke thread tegen mij) zonder enig bewijs aan te voeren.

Boadicea
4 september 2008, 00:08
beschuldigt me in die post (en in je persoonlijke thread tegen mij) zonder enig bewijs aan te voeren.

Sorry, maar als jij de bewijzen altijd wist, voor ik ze te pakken krijg ... speel het spel eerlijk. Al jouw edit posts kan je niet verstoppen. Die bestaan. Trouwens ... Ik heb speciaal voor jou die draad ook geëdit, maar ik kan er niet aan doen, dat jij hier blijkbaar zo bekend bent.

manta
4 september 2008, 00:10
Linkiewinkies, nog zo'n dooddoener.

Ik kan me niet voorstellen dat ik hier ooit iemand heb uitgescholden voor racist. Maar, hou je vast, ik kan niet garanderen dat ik ter bescherming van de poster zelve nog wel niet ooit heb gezegd dat dat wel heel dicht in de buurt van racisme komt en dat hij beter oppast met zulke uitspraken en nadenkt over de gevolgen ervan. Al zal ik dat mezelf al kennende zodanig hebben verwoord dat men zelden begreep wat er stond. ;)

Het is dat op een hoop gooien van alle discussiepartners die blijkbaar een kenmerk hebben wat jij als makkelijk te stereotyperen ziet, waar ik niet tegen kan. Het is een gave waarschijnlijk, eentje die het leven pakken makkelijker omdat je een mooi overzicht hebt. Maar ik heb ze niet en ik kan ze niet begrijpen, omdat je je discussiepartner reduceert tot slechts één of mogelijk zelfs geen enkel aspect van zijn denkbeelden ... En dat is pas inhumaan.
Voor mij zijn Boadica, ifalco, ancapa, shaddy, ... allemaal mensen met allemaal andere ideeën, die misschien wel variëren op eenzelfde dimensie van extremer naar minder extreem, maar dat wil niet zeggen dat ik hun posts lezen onwaardig acht (al heb ik soms spijt dat ik ze heb gelezen) en ze allemaal op één hoopje gooi. Dat, nogmaals, is pas inhumaan. En dat doet me ook de vraag stellen wat je dan doet op een discussieforum.

Helaba , ik noem je geen linkiewinkie hé :-P

En iedereen op een hoop gooien doe ik niet , de naam gebruik ik hier net voor diegenen die alles wat Vlaams is steeds weer linken aan't nazisme of de tweede wereldoorlog ... (En je zal dat soort posts ook al wel zien staan hebben ...;-))
Iedereen op een zelfde hoopje gooien gaat trouwens niet goed hé , waar gooi ik bv. u ??? links , rechts ??? Ik denk dat er veel forummers zijn die zelfs lekker centraal staan op sommige vlakken , en door ze op een hoop te gooien kan ik er over andere punten weer niet mee praten ...
Voor mij kan iedereen hier zeggen wat ze willen , maar soms loopt het de spuigaten uit doordat er steeds dezelfde verwijzingen gemaakt worden (zowel door links als rechts hoor...) en dan is het na een tijd weer hetzelfde ruziespelletje dat af en toe de kop opsteekt ...
Na een tijdje is iedereen dan weer even rustig , tot de emmer weer eens vol is .Ik denk dat dit soort frustratiespelletjes redelijk eigen zijn op een forum waar veel tegengestelde zielen zitten ...
En voor de rest , 'k heb het hier nog gezegd , als 't met ne zwans niet terug in de juiste banen loopt , dan laat ik de discussie liggen voor een tijd of helemaal ... Mss is dat voor sommigen een "overwinning, maar ik ga m'n hart niet liggen opvreten omdat iemand me persé wil bekeren of z'n gelijk wil halen ... ;-)
(Hoewel ik het ook wel leuk vind om af en toe wat te plagen en olie op't vuur giet ...8-))

Karma
4 september 2008, 00:13
da's hier nu eens een goede discussie.

Boadicea
4 september 2008, 00:21
Hoi mensen, ik geloof dat hier nu door iemand trukkendoos te verraden binnenkort ook wel gebanned ben, maar who cares. De ware reden waarom ik het hier niet meer zag zitten, mag gekend zijn.

Ik speel tenminste eerlijk.

Bon, wat wou ik nu weer zeggen: mensen het was me hier een waar genoegen en wat op hoopjes gooien betreft: daar maken we ons allemaal min of meer schuldig aan.

Onbewust willen we de zaak overzichtelijk houden, in de wirwar van meningen en zo gaan we klasseren, elk volgens zijn eigen perspectief.

Sommigen gaan inderdaad Vlaams-nationalisten als nazi's bestempelen, wat ik jammer vind, gezien ik mezelf daar niet in herken. Maar bon, ik ga me er niet druk in maken, dat er mensen nog graag terugkankeren op dingen die mee dan 60 jaar geleden helaas gebeurd zijn.

Zelf ben ik eerder ideologieloos en dat heb ik al genoeg verklaard. Welke etiketten ze verder op mij plakken, kan me niet schelen.

Omdat de waarheid nu eenmaal zo genuanceerd is en we als mensen allemaal zulke complexe wezens zijn, is elke beschrijving of veralgemening sowieso fout.
Niemand is iets zuiver. Dat is mijn overtuiging.

Groentje-18
4 september 2008, 00:21
Is de benaming "nerd" een scheldwoord of niet? Ook al is degene die je aanspreekt daadwerkelijk een nerd? Eigenlijk is de benaming niet eens belangrijk maar wel de minderwaarde dat je de andere oplegt ten opzichte van jezelf (door hem zo te noemen ga je jezelf boven hem gaan stellen). Als ik je dus een nerd zou noemen (doe ik dus niet) ... zou je dat graag lezen?

Als er een gast op mijn werk een andere gast "een kieken" noemt dan zeg ik steeds dat er bij ons geen kiekens zijn ... alleen enkelen die zich soms als een kieken gedragen. Op die manier ga je niet de persoon aanvallen maar wel zijn gedrag (op dat moment). Is een hele andere invalshoek.

Voil�*. Daarin zit 't 'm.
Het gaat om het waarde-oordeel dat er (meestal expliciet) aan verbonden wordt.

filosoof
4 september 2008, 00:31
Je had (indien het naar hem gericht was) beter een ander woord dan 'correct' gebruikt. Hij zegt altijd: Ik denk niet politiek(.be) correct."correct" is -in de intentie van sommigen toch-
op dit forum een behoorlijk grof scheldwoord. Dat zegt helaas zéér veel over die "sommigen".

Groentje-18
4 september 2008, 00:31
Poco is inderdaad een strekking waar ik het zelden of nooit mee eens ben. Ik zal niet nooit zeggen, want ik geloof dat ik op bepaalde thema's wel eerder in hun kamp zit, dus bedoelde ik het eerder als duiding.
Als je het met een duiding niet eens bent, kan het misschien negatief overkomen. Daar ben ik me wel van bewust, maar eerlijk gezegd klonk het me eerder grappig en opgewekt, waardoor ik er van uitging dat het zeker niet kwetsend ging overkomen, als ik even de argumenten van tafel veegde me de mijne.

Poco klonk voor jou grappig en opgewekt?

Hoedanook, kan je je voorstellen dat mensen die hun energie steken aan het lezen van posts en er hun perceptie van de feiten, soms in ellenlange bijna-essays want die zijn er in de echt deftige discussies, op geven, niet gediend zijn met de repliek "wat ben je grappig en opgewekt"...
Het gaat dus niet echt om de concrete bewoording, al noem je een groep mensen met een mening die je niet ligt tafel of stoel, het gaat erom dat je er een bepaald waarde-oordeel van minachting over uitspreekt waarmee je deze mensen reduceert tot enkel hun mening over een bepaalt onderwerp. En dat is niet tof en frustrerend omdat je weet dat iedere verdere argumentatie geen zin meer heeft. Meer dan het woordje 'poco' (of daar heb je weer een 'tafel' of 'stoel nummer zoveel is weer hier') zal je dan toch niet terugkrijgen ...

Btw, dit komt over alsof ik dit allemaal aan enkel en alleen jouw adres zit te richten, maar zo is het hoegenaamd niet bedoelt. :)
Het gaat hier om iedereen, links of rechts, zwart of wit, arm of rijk, die zich van naamkaartjes bedient om een discussiepartner te woord te staan. Als je zoiets al 'te woord staan' kan noemen.


Op morele thema's geloof ik dat ik eerder aan de kant van die, ach ik zal er hier voor de duidelijkheid poco's noemen, sta. Links vond ik nogal vaag, want dan protesteerden sommigen dat ze dat niet waren.
Om het even wat je zegt, het klopt nooit en het zal nooit goed zijn. Moet ik dan communist zeggen? Of gaan sommigen dat ook als scheldwoord aanzien?

Het gewoon niet doen, zou de sfeer hier ongelofelijk bevorderen.
Dat is moeilijk en dat is wennen, maar het is niet onmogelijk.
Dit geldt weer voor iedereen. :)

En hoe moeten wij als gewone burger discussiëren, als het voorbeeld ik het halfrond ook een ware scheldtirrade is? Geef toe dat onze ministers er ook goed wat van kunnen. Hoeveel strafpunten zouden ze krijgen, moesten ze hun "debatten" hier op het forum uittypen?

En linkiewinkie vind ik gewoon schattig klinken. Tiens, ik duid mensen liever op een manier die met een kwinkslag is. Ik bedoel daar zeker niets kwaad mee. Linkiewinkie noem ik iemand met een linkse overtuiging die nogal naïef overkomt. Volgens mij kan je toch wel minder vriendelijke termen voor iemand bedenken.

Mja, waarom moet je (en iedereen) zonodig met naamkaartjes beginnen gooien in een discussie? Ik zie daar het nut niet van.
'Ministers doen het ook', of eender wie, vind ik maar een zwak voorbeeld, want het lijkt te impliceren dat je niet bewust nadenkt over het gedrag dat je overneemt maar het gewoon zonder enige reflectie doet omdat anderen het ook doen.
Ik denk niet dat de debatten altijd even gunstig verlopen, maar ik stel me eigenlijk geen scheldtirades erbij voor. Morgen spreek ik met iemand die die debatten regelmatig live volgt, ik zal eens vragen of men troetelnaampjes gebruikt voor volledige partijen. ;)
(Ik kan me dat moeilijk voorstellen, alleen al omdat onze partijen bijna allemaal zijn geëvolueerd naar één grote eenheidsworst, middenmoot politiek, maar goed. :))

circe
4 september 2008, 00:32
Voil�*. Daarin zit 't 'm.
Het gaat om het waarde-oordeel dat er (meestal expliciet) aan verbonden wordt.

dus iemand uitmaken voor racist is niks zolang je er maar geen negatieve connotatie aan verbindt?

Groentje-18
4 september 2008, 00:36
Helaba , ik noem je geen linkiewinkie hé :-P

Dan is 't goed.
Hoe het ook zij en onthou vooral dit ongeacht wat ik hierboven en hieronder nog allemaal ga zeggen: ik vind u een toffe pee en je bent denk ik een goede vader voor je kinderen. En Boadica is een toffe pee-in. ;)

En iedereen op een hoop gooien doe ik niet , de naam gebruik ik hier net voor diegenen die alles wat Vlaams is steeds weer linken aan't nazisme of de tweede wereldoorlog ... (En je zal dat soort posts ook al wel zien staan hebben ...;-))

Heu .. neen. :oops:

Iedereen op een zelfde hoopje gooien gaat trouwens niet goed hé , waar gooi ik bv. u ??? links , rechts ??? Ik denk dat er veel forummers zijn die zelfs lekker centraal staan op sommige vlakken , en door ze op een hoop te gooien kan ik er over andere punten weer niet mee praten ...
Voor mij kan iedereen hier zeggen wat ze willen , maar soms loopt het de spuigaten uit doordat er steeds dezelfde verwijzingen gemaakt worden (zowel door links als rechts hoor...) en dan is het na een tijd weer hetzelfde ruziespelletje dat af en toe de kop opsteekt ...
Na een tijdje is iedereen dan weer even rustig , tot de emmer weer eens vol is .Ik denk dat dit soort frustratiespelletjes redelijk eigen zijn op een forum waar veel tegengestelde zielen zitten ...

Je mag me bij de linksen gooien. Die term klinkt nog vrij neutraal vind ik en je spreekt er niet direct een waardeoordeel mee uit. Dat hoop ik althans. :P
Maar verder kan ik je betoog wel volgen, daar komt het eigenlijk op neer. Hoewel iedere discussie wel zowat uitloopt in hetzelfde links-rechts spelletje ... Niet dat dat zo moeilijk is, gezien het net twee extremen zijn van een dimensie waarop je alle politieke overtuigingen en maatschappelijke meningen kan plaatsen.

En voor de rest , 'k heb het hier nog gezegd , als 't met ne zwans niet terug in de juiste banen loopt , dan laat ik de discussie liggen voor een tijd of helemaal ... Mss is dat voor sommigen een "overwinning, maar ik ga m'n hart niet liggen opvreten omdat iemand me persé wil bekeren of z'n gelijk wil halen ... ;-)
(Hoewel ik het ook wel leuk vind om af en toe wat te plagen en olie op't vuur giet ...8-))

LOL.
Dat laatste geldt hier voor velen denk ik soms. ;)

Maar je hebt gelijk hoor. En ik denk dat je er mensen net geen plezier mee doet, met niet meer te reageren bedoel ik. Herrieschoppers leven eigenlijk bij de gratie van hun reacties, zoniet is hun herrieschopping zinloos.

Groentje-18
4 september 2008, 00:38
dus iemand uitmaken voor racist is niks zolang je er maar geen negatieve connotatie aan verbindt?

Dat begrip heeft voor iedereen een negatieve connotatie.
Alle twijfel hierover is volledig verdwenen doordat het opgenomen is in ons strafwetboek.
Wat ik daarvan verder vind lees je hierboven al in één van mijn posts dus als je die gelezen had voordat je reageerde had het ons beide moeite en tijd bespaart, maar ik zal nog eens ff moeite doen:

ik ben ook al ooit voor raciste uitgescholden geweest op een ander forum. Naderhand bekeken vind ik dat ik dat absoluut niet zomaar over me heen had laten mogen gaan. Tenslotte is dat laster en eerroof.
Anderen verslijten voor racist mag dus niet.
De rest is een grijze zone die de moderatie moet interpreteren, wat overigens geen lichte taak is want wat je ook beslist, je zal altijd mensen tegen je in het harnas jagen. :?

bentje
4 september 2008, 07:53
Zucht...

Het is lang geleden dat ik op dit forum gepost heb, maar bleef het wel nog steeds volgen.
Het probleem van partijdige moderatoren en mondsnoeren is geen jong probleem, het is iets wat reeds enige tijd op dit forum bestaat.
Ooit hebben enkelen van ons hiervoor een ander forum proberen op te richten.
Maar doordat dit niet zo gemakkelijk bleek te zijn is het uitgelopen op een sisser.
Als men een forum over politiek wil maken moeten alle ideeën en ideologieën aan bod kunnen komen.
Politiek is nu eenmaal een samenvoeging van verscheidene gedachtengangen.
Dit was, en is hier nog steeds niet helemaal mogelijk.
Het is jammer, maar wel een weerspiegeling van de maatschappij.
Vrije meningsuiting bestaat ook in onze gewone samenleving niet, en heeft ook nooit echt bestaan.
Dus ergens is dit forum wel correct, gezien oogkleppen en mondsnoeren de norm van onze samenleving geworden zijn.
Je hoeft dit echter als mens zijnde niet te aanvaarden.
Maar je zal dit forum jammer genoeg niet meer veranderen, het is nu eenmaal deels verziekt. Ik zeg deels omdat dit forum voor sommige startende politiek geïnteresseerden wel nog enige meerwaarde kan bieden, tot het punt dat je natuurlijk begint te beseffen dat alles waarvoor democratie staat een droombeeld blijkt te zijn.
Nu goed, dit moet kunnen gezegd zijn vind ik, en daarom heb ik deze post dan ook geplaatst, en dit op een tactvolle, vriendelijke en beleefde manier.

Vele groetjes, Bentje

Jozef Ostyn
4 september 2008, 07:54
Komaan, dit is deels onjuist, deels overdreven, deels irrelevant.

Niemand mag hier beledigd worden. Voel je je beledigd, druk dan op het knopje.
Uitgelachen worden mag misschien wel, binnen perken.
Provoceren mag op dit forum beslist. Wie zich laat provoceren tot stout forumgedrag is daar zelf voor verantwoordelijk. Volwassen mensen, nietwaar?

De "bepaalde mensen" waarvan je denkt dat ze alles mogen zijn misschien gewoon mensen (zowel linkse, rechtse, flaminganten, Belgicisten, NWO-believers, NWO-agenten, enz ...) die de kunst verstaan net binnen de regels te blijven.

Ik zou het spijtig vinden dat je wegblijft van dit forum.

Maar de hetze die de laatste tijd gevoerd wordt om de moderatie onder druk te zetten vind ik allesbehalve correct.

Ik ken de moderatoren niet en ik vel dus ook geen oordeel over hen.

Zelf heb ik hier nog maar één keer strafpunten gekregen (om een volkomen belachelijke reden), al wordt ik wel af en toe geconfronteerd met mensen die dreigen te gaan uithuilen bij de moderatoren (raakt mijn koude kleren niet). Ik merk wel dat men steeds vaker naar dit soort dreigementen grijpt en dat dit blijkbaar een negatieve invloed heeft op de discussies. Volgens mij zijn de discussies hier veel minder boeiend dan in het verleden.

Overigens vind ik mensen die zich beledigd voelen en daarom op een knopje drukken vrij kleingeestig. Ik zou dat nooit doen. Beledigingen zijn misschien niet netjes, maar moeten kunnen onder vrije meningsuiting. Bovendien is het geen belediging om iemand die nonsens verkoopt of bewijst dat hij niet weet waarover hij praat daarop te wijzen. De waarheid is misschien soms niet prettig, maar is daarom niet minder de waarheid en die mag gezegd worden. Het enige wat volgens mij echt niet mag zijn bedreigingen met- of oproepen tot - geweld en persoonlijke laster en eerroof. De voorbeelden daarvan zijn zeldzaam en precies die worden meestal NIET gesanctioneerd.

Ik heb er ook al wel eens aan gedacht er hier de brui aan te geven, maar er zijn voorlopig nog net voldoende interessante mensen om mij hier te houden. En in geval van nood is er natuurlijk nog altijd de forumquiz.

Jozef Ostyn
4 september 2008, 07:57
:?



Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.


Is dat zo? Dan is dit belachelijk. er lopen op dit forum heel wat bona fide racisten rond (zelfs een aantal van het meest primitieve soort) en ik zie niet in waarom men zo iemand niet als racist zou mogen benoemen.

Anna List
4 september 2008, 08:02
Ik was er dus niet ver naast 8-)

schrijf het op want dat gebeurt niet dikwijls

Anna List
4 september 2008, 08:14
Voil�*. Daarin zit 't 'm.
Het gaat om het waarde-oordeel dat er (meestal expliciet) aan verbonden wordt.

een scheldwoord zegt altijd 1000 maal meer over diegene die het gebruikt dan over diegene die het naar zijn hoofd geslingerd krijgt

verder vind ik het vooral leuk om zo'n scheldwoord als eretitel te gaan dragen, een mooie Vlaamse traditie trouwens ('geuzen'naam!)


maar om nu boos te worden omdat iemand mij uitscheldt ... nee zover heeft nog niemand mij gekregen ... en aan wie dat wel heeft : mannekens, het is een forum hé, relativeer dat ne keer, je maakt heus nog wel écht ergere dingen mee in je leven.

Anna List
4 september 2008, 08:16
Dan is 't goed.
Hoe het ook zij en onthou vooral dit ongeacht wat ik hierboven en hieronder nog allemaal ga zeggen: ik vind u een toffe pee en je bent denk ik een goede vader voor je kinderen. En Boadica is een toffe pee-in. ;)



Heu .. neen. :oops:



Je mag me bij de linksen gooien. Die term klinkt nog vrij neutraal vind ik en je spreekt er niet direct een waardeoordeel mee uit. Dat hoop ik althans. :P
Maar verder kan ik je betoog wel volgen, daar komt het eigenlijk op neer. Hoewel iedere discussie wel zowat uitloopt in hetzelfde links-rechts spelletje ... Niet dat dat zo moeilijk is, gezien het net twee extremen zijn van een dimensie waarop je alle politieke overtuigingen en maatschappelijke meningen kan plaatsen.



LOL.
Dat laatste geldt hier voor velen denk ik soms. ;)

Maar je hebt gelijk hoor. En ik denk dat je er mensen net geen plezier mee doet, met niet meer te reageren bedoel ik. Herrieschoppers leven eigenlijk bij de gratie van hun reacties, zoniet is hun herrieschopping zinloos.

vergeet het, jij bent principieel rechts. leer ermee leven.

Karma
4 september 2008, 08:17
dus iemand uitmaken voor racist is niks zolang je er maar geen negatieve connotatie aan verbindt?
Als men iemand "racist" noemt dan is dat bijna altijd met een negatieve ondertoon. (tenzij er een smileytje bij staat, vermits men dan weet dat het allemaal niet echt zo is bedoeld). Het best gaat men de "racistische mening" van iemand anders gewoon gaan proberen ondergraven door argumenten te geven dat er op duidt dat je niet akkoord gaat met die mening, echter zonder zelf te gaan vervallen (jezelf verlagen noem ik dat) in scheldwoorden. Om het even bij racisme te houden, racisme is nu eenmaal gebaseerd op de superioriteit van één ras ten opzichte van een ander en da's misschien wel DE grootste reden (in de geschiedenis) van talrijke oorlogen met heel veel doden en terug veel haat als gevolg. Als je dus oorlogen afkeurt dan moet je meteen maar ook racisme afkeuren. Het best begin je bij jezelf door een ander niet te gaan veroordelen om zijn of haar mening. ;-)
Je zal trouwens merken dat, indien men zelf geen scheldwoorden gebruikt (of wat er voor doorgaat), er heel weinig scheldwoorden aan jouw adres zullen worden gegeven.
Iemand die in een discussie tegen mij begint met me uit te maken, die beschouw ik eigenlijk niet rijp als een persoon die kan discussiëren (wat niet is kan komen uiteraard).

bentje
4 september 2008, 08:23
Persoonlijk vind ik het woord racist helemaal niet negatief geladen
Het is hoe je het opneemt.
Een racist kan evengoed iemand zijn die een mening van een ander gewoon verwerpt omdat het niet de zijne is.

Leuk om te lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

maddox
4 september 2008, 08:24
Ik ben een racist, gewoon omdat ik de antropologische onderscheiding tussen Kaukasiërs, Mongoloïden en Negroïden hanteer.

PollyCorrect
4 september 2008, 08:29
²
Jammer

en ga hier nu niet vijf jaar over doordrammen :evil:

Gun
4 september 2008, 08:41
en ga hier nu niet vijf jaar over doordrammen :evil:Van Boadicea vind ik dit oprecht jammer;-)

Karma
4 september 2008, 08:49
schrijf het op want dat gebeurt niet dikwijls
:-D

Laya
4 september 2008, 08:49
De moderators zijn inderdaad zeer partijdig. Ik krijg banpunten voor bijna niets omgekeerd mag mijn famlilie inclusief mijn kind van 5 worden beledigd.
Dat klopt, in het persoonlijk beledigen van iemand die men van haar noch pluim kent, zelfs de gezinsleden, gaat men hier soms heel ver.


Wat een geluk dat wij niet hetzelfde gedachtengoed hebben. Mijn nakomelingen zullen mij dankbaar zijn. die van u zullen op u spuwen.

Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak.

bentje
4 september 2008, 08:51
Dat klopt, in het persoonlijk beledigen van iemand die men van haar noch pluim kent, zelfs de gezinsleden, gaat men hier soms heel ver.

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy
Wat een geluk dat wij niet hetzelfde gedachtengoed hebben. Mijn nakomelingen zullen mij dankbaar zijn. die van u zullen op u spuwen.

Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak.

Vind ik nu eigenlijk niet echt beledigend, het mag wel eens warmlopen bij een discussie, daar is helemaal niets verkeerd mee.

Firestone
4 september 2008, 08:55
Ik ken de moderatoren niet en ik vel dus ook geen oordeel over hen.

Zelf heb ik hier nog maar één keer strafpunten gekregen (om een volkomen belachelijke reden), al wordt ik wel af en toe geconfronteerd met mensen die dreigen te gaan uithuilen bij de moderatoren (raakt mijn koude kleren niet). Ik merk wel dat men steeds vaker naar dit soort dreigementen grijpt en dat dit blijkbaar een negatieve invloed heeft op de discussies. Volgens mij zijn de discussies hier veel minder boeiend dan in het verleden.

Overigens vind ik mensen die zich beledigd voelen en daarom op een knopje drukken vrij kleingeestig. Ik zou dat nooit doen. Beledigingen zijn misschien niet netjes, maar moeten kunnen onder vrije meningsuiting. Bovendien is het geen belediging om iemand die nonsens verkoopt of bewijst dat hij niet weet waarover hij praat daarop te wijzen. De waarheid is misschien soms niet prettig, maar is daarom niet minder de waarheid en die mag gezegd worden. Het enige wat volgens mij echt niet mag zijn bedreigingen met- of oproepen tot - geweld en persoonlijke laster en eerroof. De voorbeelden daarvan zijn zeldzaam en precies die worden meestal NIET gesanctioneerd.

Ik heb er ook al wel eens aan gedacht er hier de brui aan te geven, maar er zijn voorlopig nog net voldoende interessante mensen om mij hier te houden. En in geval van nood is er natuurlijk nog altijd de forumquiz.Hoe iemand met persoonlijke aanvallen op dit forum omgaat moet hij voor zichzelf bepalen.

Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde.

"Linksen" klagen erover dat de moderatie "rechts" bevoordeelt, en vice-versa.

"Rechtsen" klagen er bovendien over dat bepaalde onderwerpen niet besproken mogen worden, wegens vermeende politieke correctheid van de forumleiding.

Nochtans heb ik op dit forum werkelijk alles al gelezen. Racisme, antisemitisme, de meest idiote vooroordelen, de domste en gemeenste veralgemeningen, enz ...
Hele threads worden hier volgeschreven met deze zogezegd verboden onderwerpen.

Kortom, de OP van Boadicea lijkt me op zijn minst overdreven.

Karma
4 september 2008, 08:56
Wat een geluk dat wij niet hetzelfde gedachtengoed hebben. Mijn nakomelingen zullen mij dankbaar zijn. die van u zullen op u spuwen.



Raar dat ik de uitspraak niet kan quoten (2x geprobeerd), ik heb ze moeten kopiëren en plakken.

Is inderdaad een zeer kleingeestige uitspraak (zonder dat ik de context ken).

Enter
4 september 2008, 08:57
Deze discussie eens gelezen.

Misschien is het leuk om eens een poll op te starten om te zien wat het ergste scheldwoord is: racist of poco... (of als het kwalificaties zijn ipv scheldwoorden)

Wat het forum betreft: Geen idee wat er hier allemaal gebeurd is... Ben een tijd weg geweest hier.

Wat ik wel vond: dat de commentaar van sommigen op het randje was. (Maar hier kan ik geen namen achter plakken omdat ik mijn dag niet vul met zulke triviale bezigheden)

vlijmscherp
4 september 2008, 09:11
Deze discussie eens gelezen.

Misschien is het leuk om eens een poll op te starten om te zien wat het ergste scheldwoord is: racist of poco... (of als het kwalificaties zijn ipv scheldwoorden)

Wat het forum betreft: Geen idee wat er hier allemaal gebeurd is... Ben een tijd weg geweest hier.

Wat ik wel vond: dat de commentaar van sommigen op het randje was. (Maar hier kan ik geen namen achter plakken omdat ik mijn dag niet vul met zulke triviale bezigheden)

baja, sommigen zijn en poco en racist, faut le faire....

maf
4 september 2008, 09:21
Maffe posts over zichzelf moeten geband worden.

Hertog van Gelre
4 september 2008, 09:28
Hoe iemand met persoonlijke aanvallen op dit forum omgaat moet hij voor zichzelf bepalen.

Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde.

"Linksen" klagen erover dat de moderatie "rechts" bevoordeelt, en vice-versa.

"Rechtsen" klagen er bovendien over dat bepaalde onderwerpen niet besproken mogen worden, wegens vermeende politieke correctheid van de forumleiding.

Nochtans heb ik op dit forum werkelijk alles al gelezen. Racisme, antisemitisme, de meest idiote vooroordelen, de domste en gemeenste veralgemeningen, enz ...
Hele threads worden hier volgeschreven met deze zogezegd verboden onderwerpen.

Kortom, de OP van Boadicea lijkt me op zijn minst overdreven.
Met deze post ben ik het eens maar niet met één van je vorige.

De beschuldiging dat de moderatie partijdig zou zijn is inderdaad volledig uit de lucht gegrepen maar het is me wel opgevallen dat er de laatste tijd vreemd wordt gemodereerd. Daar is zowel 'links' als 'rechts' af en toe slachtoffer van. Dat is meer 'willekeur' dan 'partijdigheid' zou ik zeggen.

Maar misschien zijn sommige forummers hier ook wel zelf debet aan. Als je voor elk wissewasje op het driehoekje klikt maak je een discussie volledig kapot. En sommige dingen voorkom je toch niet. De ervaren forummer weet dat er venijniger berichten mogelijk zijn dan die met scheldwoorden.

Het is wel jammer. Ik las laatst een pareltje van een bericht van Jazeker in een draad. Benieuwd naar wat de reactie zou zijn zocht ik de dag erop het antwoord; bleek de hele draad gewist omdat - waarschijnlijk - de discussie uit de hand gelopen is. Jammer. Misschien mag er ook wel wat meer zelfdiscipline worden verwacht van sommige posters maar sommige moderatoren zouden ook wel wat meer relativeringsvermogen mogen ontwikkelen.

goodwill
4 september 2008, 09:33
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

De partijdigheid van de mods is me te opvallend en ik ben hier inderdaad een reële haat aan het ontwikkelen tegen bepaalde mensen, wat normaal niet mijn aard is.

Normaal reageer ik me gewoon af in de discussie en no hard feelings, maar de huidige trend dwingt me hier op mijn tong te bijten en het opkroppen van gevoelens, die me geen deugd doen.

Mijn uitlaapklep wordt zo gevaarlijk. Door de huidige gang van zaken, zou ik echt in staat worden om mensen fysiek kwaad te doen, wat normaal mijn aard niet is, maar gezien de grappen waar ik me vroeger in uitleefde en die vroeger de stoom van mijn ketel haalde, hier blijkbaar niet meer kunnen, stop ik liever met dit forum.

Ondertussen heb ik veel gezelligere fora ontdekt en heb ik beslist me niet meer met politieke discussies meer bezig te houden, enkel nog met de harde acties, als ik ooit de kans krijg en liefst zonder overbodig geweld.

En ja: mijn grote droom: freedom of speech voor iedereen is duidelijk verder af dan ooit. Daarom geloof ik dat mijn wens voor vredelievende oplossingen in diggelen geslagen is.

Het spijt me, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik heb hier veel toffe mensen ontmoet en de vrienden die ik hier ontdekt heb, zullen het ook blijven buiten het forum.

Maar de huidige gestapo regelgeving staat me niet aan. Ik zie inderdaad het gevaar van wat men bezig is. Als ik mijn haat voel borrelen door de manier waarop er hier de bek gesnoerd wordt, ga ik er van uit dat ik niet alleen ben.

Gezien ik niet van plan ben om mijn ziel te verkopen en werkelijk een geweldenaar te worden, laat ik de boel hier voor wat hij is.

Politics is lang een leuke uitlaatklep geweest, ik heb me hier meer geamuseerd dan geërgerd, maar de laatste tijd wordt het juist omgekeerd.

Men kan me nog bereiken via PM, ik niet van plan om de mensen hier de rug volledig toe te keren, maar verwacht van mij niet teveel posts meer, gezien ik me niet goed voel, als ik elke keer geviseerd wordt door een bepaalde klik en ik beken eerlijk dat ik inderdaad een diepe haat koester tegen deze spelbrekers en dat ik op eventuele berichten van hen niet zal antwoorden.

Vroeger begreep ik niet dat mensen naar geweld grepen, maar dit forum heeft het me helaas duidelijk gemaakt.

Ik heb nu eenmaal een ironische, sarcastische aard en die ga ik niet veranderen, omdat het forum het hier blijkbaar wel doet.

Ik ben er zeker van dat verschillende forummers je veel krediet geven.
Maar op één of andere manier kan je toch wel soms het bloed van onder de nagels halen.

Het toppunt vond ik je mening over die twee dode meisjes aan een strand in Italië. Ik vond die verschrikkelijk.

Anna List
4 september 2008, 09:38
Hoe iemand met persoonlijke aanvallen op dit forum omgaat moet hij voor zichzelf bepalen.

Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde.

"Linksen" klagen erover dat de moderatie "rechts" bevoordeelt, en vice-versa.

"Rechtsen" klagen er bovendien over dat bepaalde onderwerpen niet besproken mogen worden, wegens vermeende politieke correctheid van de forumleiding.

Nochtans heb ik op dit forum werkelijk alles al gelezen. Racisme, antisemitisme, de meest idiote vooroordelen, de domste en gemeenste veralgemeningen, enz ...
Hele threads worden hier volgeschreven met deze zogezegd verboden onderwerpen.

Kortom, de OP van Boadicea lijkt me op zijn minst overdreven.

moet je tegenspreken hoor Firestone, heb al meerdere threads zien verdwijnen en ook aangehaalde teksten, waarover gediscussieerd werd over het al dan niet racistische karakter van die bewuste tekst ... de mods interpreteren de wet te ruim en verwijderen soms te snel. Zeker in een thread waarin een tekst geanalyseerd wordt zou meer ruimte toegestaan moeten zijn (het CGKR zegt die ruimte trouwens expliciet te laten) men zou daar kunnen wachten op een vraag tot verwijdering van het CGKR, maar dat doen de mods niet, ze verwijderen zo'n draad op eigen houtje)

ik heb het over de textuele uitschuiver van Beliën ... terwijl die tekst nog wel op het net te vinden is (met analyses) het CGKR staat dat dus duidelijk wél toe, ook al hebben ze diezelfde tekst op TBJ laten verwijderen ...

maf
4 september 2008, 09:38
weet dat er venijniger berichten mogelijk zijn dan die met scheldwoorden.

Het is wel jammer. Ik las laatst een pareltje van een bericht van Jazeker in een draad

Jazeker is zeker wel best venijnig, maar pareltjes zou ik het niet noemen.
Daarvoor is hij nog iets te ongeslepen.

Firestone
4 september 2008, 09:51
moet je tegenspreken hoor Firestone, heb al meerdere threads zien verdwijnen en ook aangehaalde teksten, waarover gediscussieerd werd over het al dan niet racistische karakter van die bewuste tekst ... de mods interpreteren de wet te ruim en verwijderen soms te snel. Zeker in een thread waarin een tekst geanalyseerd wordt zou meer ruimte toegestaan moeten zijn (het CGKR zegt die ruimte trouwens expliciet te laten) men zou daar kunnen wachten op een vraag tot verwijdering van het CGKR, maar dat doen de mods niet, ze verwijderen zo'n draad op eigen houtje)

ik heb het over de textuele uitschuiver van Beliën ... terwijl die tekst nog wel op het net te vinden is (met analyses) het CGKR staat dat dus duidelijk wél toe, ook al hebben ze diezelfde tekst op TBJ laten verwijderen ...Het zal je misschien verbazen, maar je spreekt me niet tegen.

Wat je aanhaalt gaat in de richting van wat de Hertog hierboven schreef, namelijk dat de moderatie veeleer willekeurig dan partijdig is.

Sommige posts of threads worden wegens vermeend racisme verwijderd, andere (misschien veel ergere) dan weer blijven staan.
Ik ben het niet eens met de wijze waarop de moderatie hier de Belgische wetgeving over negationisme en racisme interpeteert en toepast. Ik heb daar zelfs ooit via PB met een moderator over geredetwist.

Toch kan men niet ontkennen dat er meer dan genoeg threads en posts over de vermeende taboe-onderwerpen op dit forum te vinden zijn.

Anna List
4 september 2008, 09:54
Het zal je misschien verbazen, maar je spreekt me niet tegen.

Wat je aanhaalt gaat in de richting van wat de Hertog hierboven schreef, namelijk dat de moderatie veeleer willekeurig dan partijdig is.

Sommige posts of threads worden wegens vermeend racisme verwijderd, andere (misschien veel ergere) dan weer blijven staan.
Ik ben het niet eens met de wijze waarop de moderatie hier de Belgische wetgeving over negationisme en racisme interpeteert en toepast. Ik heb daar zelfs ooit via PB met een moderator over geredetwist.

Toch kan men niet ontkennen dat er meer dan genoeg threads en posts over de vermeende taboe-onderwerpen op dit forum te vinden zijn.

wat te verwachten was is dus gebeurd ... dit betekent dat wij (natuurlijk) allebei gelijk hebben Vuursteentje

en die pb discussie, die heb ik ook vruchteloos geprobeerd :-D

maf
4 september 2008, 09:58
Wat drijft superforummers ertoe het posten op te geven?

--------------------------------------------------------------------------------

Zou het door een geheimzinnige ziekte zijn, zoals de bijenkorfcollaps bij de bijen, , dat superforummers zoals Superstaf en Raf ertoe drijft hun forumverslaving vrijwillig op te geven?
En ook een inhoudelijke supertopper als Edina is weg zeg!

Kan een geen comissie van moderatoren ingesteld worden om dit zorgwekkende verschijnsel te bestuderen in zijn oorzaken en remediëringen?

Jazeker
4 september 2008, 10:25
Zou het door een geheimzinnige ziekte zijn, zoals de bijenkorfcollaps bij de bijen, , dat superforummers zoals Superstaf en Raf ertoe drijft hun forumverslaving vrijwillig op te geven?
En ook een inhoudelijke supertopper als Edina is weg zeg!

Superstaaf gelijkstellen aan Raf/Edina is een vloek in de kerk, een gay parade in een moskee. Die twee laatste dan nog superforummers noemen is het ritueel verbranden van kinderen voor de deuren van Child Focus.

maf
4 september 2008, 10:32
Superstaaf gelijkstellen aan Raf/Edina is een vloek in de kerk, een gay parade in een moskee. Die twee laatste dan nog superforummers noemen is het ritueel verbranden van kinderen voor de deuren van Child Focus.
Het heeft me al verwonderd dat je nog niet door ddeze geheimzinnige ziekte aangestoken bent.

Voel je je nog wel goed?

maddox
4 september 2008, 10:34
Superstaaf gelijkstellen aan Raf/Edina is een vloek in de kerk, een gay parade in een moskee. Die twee laatste dan nog superforummers noemen is het ritueel verbranden van kinderen voor de deuren van Child Focus.


Superstaaf is/was een Forumgod.

Raf was een gedegen forummer.

En Edina was van Maf's formaat.

Jazeker
4 september 2008, 10:41
Het heeft me al verwonderd dat je nog niet door ddeze geheimzinnige ziekte aangestoken bent.

Welke geheimzinnige ziekte?

Voel je je nog wel goed?

Ik voel me prima. Wat scheelt er met jou trouwens? Je begint me te stalken, heb ik de indruk. Het spijt me, maar ik geef geen gesigneerde foto's.

maf
4 september 2008, 10:41
Superstaaf is/was een Forumgod.

Raf was een gedegen forummer.

En Edina was van Maf's formaat.

En dat andere supermeisje, eevn haar naam vergeten...

maf
4 september 2008, 10:43
Welke geheimzinnige ziekte?

De verdwijnziekte



Ik voel me prima. Wat scheelt er met jou trouwens? Je begint me te stalken, heb ik de indruk. Het spijt me, maar ik geef geen gesigneerde foto's.

't Is al goed, ik zal op jouw reacties niet meer reageren.
Of ik haal nog dertigduizend posts in één paar jaar tijd.

Laya
4 september 2008, 11:48
Raar dat ik de uitspraak niet kan quoten (2x geprobeerd), ik heb ze moeten kopiëren en plakken.

Is inderdaad een zeer kleingeestige uitspraak (zonder dat ik de context ken).

Hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=108072&page=54 kan je lezen waarop ze zo reageerde maar eh... er gaat idd blijkbaar iets mis met het quoten want je doet het lijken alsof het een uitspraak van mij is en daarvoor ben ik iets te goed opgevoed ;-)

De_Laatste_Belg
4 september 2008, 12:08
Filosoof schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
Je had (indien het naar hem gericht was) beter een ander woord dan 'correct' gebruikt. Hij zegt altijd: Ik denk niet politiek(.be) correct.

"correct" is -in de intentie van sommigen toch-
op dit forum een behoorlijk grof scheldwoord. Dat zegt helaas zéér veel over die "sommigen".


Ik weet niet wat je bedoelt. Ik weet niet waar je naar wijst met 'scheldwoord'.

Sta mij toe om die tekstlijn die je daar in citaat zet te verduidelijken.

De persoon naar wie Firestone schreef zegt regelmatig 'ik denk niet politiek correct'. Dus alles wat ik zei was: Gezien hoe de persoon over zich denkt is 'correct' miscchien niet het juiste woord om te gebruik.

Naar analogieen met bijvoorbeeld:

Het heeft geen zin om waarde aan iets te geven door naar iemand toe te beweren: 'dat is helemaal niet christelijk' als die persoon vanzichzelf vind dat hij niet christelijik is. De zelfde waardes worden dan niet gedeeld. Waardoor de zin in 't water valt.

't Zelfde als zeggen naar iemand: "Dat is niet sociaal". Als die ander vind dat hij doorgedreven liberaal is.

Enz ......

Wat ik daar zei houdt totaal geen oordeel in. Het trekt gewoon een gedachte door. Ik begrijp niet waar je het schelden ziet.

Don Quichote
4 september 2008, 12:25
En dat andere supermeisje, eevn haar naam vergeten...

Marlientje.

Anna List
4 september 2008, 12:41
Hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=108072&page=54 kan je lezen waarop ze zo reageerde maar eh... er gaat idd blijkbaar iets mis met het quoten want je doet het lijken alsof het een uitspraak van mij is en daarvoor ben ik iets te goed opgevoed ;-)

:cheer: welopgevoed :cheer:

Boadicea
4 september 2008, 13:50
Hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=108072&page=54 kan je lezen waarop ze zo reageerde maar eh... er gaat idd blijkbaar iets mis met het quoten want je doet het lijken alsof het een uitspraak van mij is en daarvoor ben ik iets te goed opgevoed ;-)

Het knoeien met quotes gebeurd hier ook wel eens. Voor mensen die een draad maar half lezen, kan dat zo ook een verkeerde indruk geven.

En nee Laya, als ik plots bepaalde woorden zogezegd van jouw toetsenbord afkomstig zou lezen, kijk ik ook eens na door wie ze gequote worden, want meestal doorstaat het dan de originaliteitstest niet, maar misschien komt het doordat ik je stijl hier al wat beter ken.

Maar quotes editeren om zijn uit hun context te rukken, gebeurd hier ook regelmatig. Daar kan ik een pak voorbeelden van geven.

Jozef Ostyn
4 september 2008, 14:07
Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet.


Daarin hebt u natuurlijk volkomen gelijk.

maf
4 september 2008, 14:11
Marlientje.

Is die ook verdwenen?

Boadicea
4 september 2008, 15:13
Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde.

Heu, ik heb al meermaals zware beledigingen aan mijn adres gerapporteerd. Probleem is dat de moderatie er niets aan doet, of dat de betrokken poster zijn woorden plots gewist heeft.

Die kunnen dus ongestraft verder pesten, maar anderen, die zich van geen kwaad bewust iets schrijven, worden geband.

Daar stoor ik me dus enorm aan.

Karma
4 september 2008, 15:16
Hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=108072&page=54 kan je lezen waarop ze zo reageerde maar eh... er gaat idd blijkbaar iets mis met het quoten want je doet het lijken alsof het een uitspraak van mij is en daarvoor ben ik iets te goed opgevoed ;-)

Ah sorry, was uiteraard niet zo bedoeld. Ik kon je post wel quoten maar de zin stond er maar niet in. Uiteindelijk heb ik dan maar de zin gecopieerd en geplakt zonder jou te quoten. Zal het nooit meer doen. ;-)

Laya
4 september 2008, 15:20
Ah sorry, was uiteraard niet zo bedoeld. Ik kon je post wel quoten maar de zin stond er maar niet in. Uiteindelijk heb ik dan maar de zin gecopieerd en geplakt zonder jou te quoten. Zal het nooit meer doen. ;-)

No worries Karma ;-)

Anna List
4 september 2008, 15:22
No worries Karma ;-)

den ene mag wat meer dan den andere weeral se ;-)

Laya
4 september 2008, 15:25
den ene mag wat meer dan den andere weeral se ;-)

Anna, niet klagen he ;-)
Allé, nu on-topic, we zitten hier niet in K&K

filosoof
4 september 2008, 15:28
Superstaaf gelijkstellen aan Raf/Edina is een vloek in de kerk, een gay parade in een moskee. Die twee laatste dan nog superforummers noemen is het ritueel verbranden van kinderen voor de deuren van Child Focus.Lekker schelden op afwezigen.:?

Jazeker
4 september 2008, 15:35
Lekker schelden op afwezigen.:?

Hoezo? Ik vind jou ook geen superforummer. Ben ik nu aan het schelden?

shaddy
4 september 2008, 15:42
Was toch wel een goeie...die had ik goed bij z'n... :rofl:

je bent schitterend !!! :lol::-D;-)

shaddy
4 september 2008, 15:43
Het was geen scheldwoord, ondertussen wordt het wel gebruikt als een scheldwoord.
En een scheldwoord onderscheidt zich vaak door de intentie van de gebruiker. Zo was 'neger' bv altijd een neutraal woord vermoed ik, tot de kolonisatie begon en het een heel pejoratieve bijklank kreeg ...

Bovendien wordt het woord gebruikt om de discusie in de kiem te smoren. Waarom anders naamkaartjes gooien naar je tegenstanders en ze allemaal in een hokje duwen?

Dat iemand zichzelf linkse rat noemt of poco, is iets anders. Dat wil m.i. vooral zeggen dat die persoon een gezonde dosis zelfrelativeringsvermogen heeft en kan lachen met de beledigingen van anders. Iets waar ik enkel bewondering voor kan opbrengen. Ik ben hier ook heel vaak uitgescholden voor linkse rat of poco, maar heb het nooit grappig kunnen vinden.

En als iemand zijn post aanpast wil dat zeggen dat hij zijn menig heeft herzien en zijn woorden terugtrekt. Dat is toch enkel maar positief?

(Ik ben btw ook eens ooit op een ander forum waarop men mij eigenlijk niet kende versleten voor raciste. Ik heb daar toen niet tegen gereageerd maar als ik nu terugkijk (missschien zijn mensen ondertussen ook weer wat minder verdraagzaam en ligt alles wat gevoeliger) erop zou ik dat wel niet zo gelaten hebben... Een beschuldiging van racisme grenst idd aan laster en eerroof, gezien racisme strafbaar is.)


Poco is geen scheldwoord maar een afkorting :roll:

shaddy
4 september 2008, 15:46
Dat klopt, in het persoonlijk beledigen van iemand die men van haar noch pluim kent, zelfs de gezinsleden, gaat men hier soms heel ver.



Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak.

Vind u dat? U moet het in de context zien. Kinderen opzadelen met de islam is wreedaardig. :roll: Nog wat anders dan mijn kind beledigen omdat het mijn kind is. :roll: Iedereen die het in de context ziet begrijpt dat het bijzonder wreed is meisjes de islam op te dringen. Dit doe je toch je kinderen niet aan. Nu ja moslims zijn al wreed met dieren laat staan hoe ze met vrouwen omgaan. Nu ja mijn nakomelingen zullen me dankbaar zijn dat ik heb gevochten voor hun vrijheid. Zoals ik mijn overgrootouders dankbaar ben dat ze tegen de nazis hebben gevochten voor mijn vrijheid. Met dank nogmaals : geef nooit op beste andersdenkende !!! De islam is wreed en de meeste moslimas willen deze religie weg of sterk afgezwakt. Het is vreselijk om mishandelde vrouwen te zien te bedenken dat het zelfs nu gebeurt in Belgie !!! Uit naam van een religie de islam genaamt. Je kan pas praten als je gezien hebt wat ik heb gezien met mijn vrijwilligerswerk.

ps denk je nu echt dat dochters het afnemen van vrijheid en gelijkheid oke zullen vinden?? naief !!! Immers ik zal de waarheid blijven vertellen en de harde realiteit rond de islam ; zodat elke moslima zal kunnen opkomen voor haar rechten.

HAMC
4 september 2008, 15:52
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet.

Ik bekijk het zo, ik rapporteer niks of niemand, van mij mag u - in het algemeen dan, alles zeggen.

Kwaad worden op iemand om wat die dan op een forum schrijft is tijdverlies denk ik zomaar.

Met èèn uitzondering, als ik die in het echte leven tegenkom dan gaat die schreeuwen.

Hertog van Gelre
4 september 2008, 15:53
Ik bekijk het zo, ik rapporteer niks of niemand, van mij mag u - in het algemeen dan, alles zeggen.

Kwaad worden op iemand om wat die dan op een forum schrijft is tijdverlies denk ik zomaar.

Met èèn uitzondering, als ik die in het echte leven tegenkom dan gaat die schreeuwen.
De vraag is dan: Wie?

HAMC
4 september 2008, 15:53
Vind u dat? U moet het in de context zien. Kinderen opzadelen met de islam is wreedaardig. :roll: Nog wat anders dan mijn kind beledigen omdat het mijn kind is. :roll:

Kinderen opvoeden op de islam manier - er dus een godsdienstwaanzinnige van maken, moest reeds lang verboden zijn.

HAMC
4 september 2008, 15:54
De vraag is dan: Wie?

Jammer genoeg kan ik dat niet zeggen want het is nogal een bleter en dan wordt ik hier geband.

Edit: of is het verbannen?

eno2
4 september 2008, 15:58
Jammer genoeg kan ik dat niet zeggen want het is nogal een bleter en dan wordt ik hier geband.

Edit: of is het verbannen?

Zwijg dan maar dat je zweet, of je wordt gebanned of verbannen.

HAMC
4 september 2008, 16:01
Zwijg dan maar dat je zweet, of je wordt gebanned of verbannen.

Dat was het plan.

roger verhiest
4 september 2008, 16:07
Over 1 ding is iedereen het eens ... 't Is allemaal de schuld van de linksgezinde forummers ... 8-)

Dat is zo : tegen die mannen kan een brave rechts-nationalist nu eens geen gelijk krijgen met als gevolg dat hemof zij niet meer graag mee wil spelen.

Het doet me denken aan een van mijn kleinkinderen in een klasje waar ook een klein zwart meisje aanwezig was. Eén van die kindjes wilde haar klasgenootjes overtuigen om niet met dat vuil zwart meisje te spelen (hoe worden kinderen tegenwoordig opgevoed ?).. Wel mijn zeer blanke kleindochter overtuigde de andere kindjes om toch met dat zwartje te spelen en onze superblanke discrimineerster werd zelf uitgesloten...

Wel op dat kinderniveau zijn we nu aangeland..

HAMC
4 september 2008, 16:10
Dat is zo : tegen die mannen kan een brave rechts-nationalist nu eens geen gelijk krijgen met als gevolg dat hemof zij niet meer graag mee wil spelen.

Het doet me denken aan een van mijn kleinkinderen in een klasje waar ook een klein zwart meisje aanwezig was. Eén van die kindjes wilde haar klasgenootjes overtuigen om niet met dat vuil zwart meisje te spelen (hoe worden kinderen tegenwoordig opgevoed ?).. Wel mijn zeer blanke kleindochter overtuigde de andere kindjes om toch met dat zwartje te spelen en onze superblanke discrimineerster werd zelf uitgesloten...

Wel op dat kinderniveau zijn we nu aangeland..

Wat is het verschil eigenlijk roger?

Iemand uitsluiten is iemand uitsluiten toch?

MaGNiFiCaT
4 september 2008, 16:12
Heu, ik heb al meermaals zware beledigingen aan mijn adres gerapporteerd. Probleem is dat de moderatie er niets aan doet, of dat de betrokken poster zijn woorden plots gewist heeft.

Die kunnen dus ongestraft verder pesten, maar anderen, die zich van geen kwaad bewust iets schrijven, worden geband.

Daar stoor ik me dus enorm aan.


:lol::lol: Maar waarom laat jij je dan altijd inpakken?:rofl::rofl: Je moet dan niet klagen, t'is je eigen fout, je moet 'het spel maar slimmer spelen'.:-P

De_Laatste_Belg
4 september 2008, 16:24
...

Firestone
4 september 2008, 16:38
Heu, ik heb al meermaals zware beledigingen aan mijn adres gerapporteerd. Probleem is dat de moderatie er niets aan doet, of dat de betrokken poster zijn woorden plots gewist heeft.

Die kunnen dus ongestraft verder pesten, maar anderen, die zich van geen kwaad bewust iets schrijven, worden geband.

Daar stoor ik me dus enorm aan.Beledigingen die gewist worden kunnen hoogstens een half uur op het forum hebben gestaan. Ze zijn niet meer te lezen voor wie later de thread doorloopt, ze verstoren ook niet (meer) de discussie.

Let wel, mocht zoiets echt gebeuren, dan vind ik het kinderachtig beledigingen te posten en dan vlug vlug verwijderen, maar ik begrijp wel dat de moderatie daar weinig aan kan doen (behalve misschien een sanctie voor spam?).

Zoals reeds gezegd geloof ik niet dat de moderatie systematisch partijdig is, wel dat er soms blijkbaar willekeurig word gemodereerd.

Ik geloof nauwelijks dat iemand hier zonder meer mag schelden en beledigen zonder daarvoor, bij rapportering, gesanctioneerd te worden.

Je kunt als ervaren forummer inderdaad iemand moeiteloos de kast injagen, en toch netjes binnen het reglement blijven. De geviseerde kan dan de indruk krijgen dat hij/zij minder mag dan die andere.

Oplossing 1: dit soort pesters negeren (al dan niet met de negeerfunctie). Geloof me, niemand neemt ze op de duur nog ernstig.

Oplossing 2: ook binnen de lijntkes kleuren. Dat is voor jou, als niet-raciste, geen enkel probleem. Gewoon letten op de juiste formuleringen, de mening aanpakken en niet de poster.
Schrijf dus niet: "Firestone, je bent een rat", of "Firestone, je bent een leugenaar", maar "Firestone, wat je daar schrijft is smerig" en "Firestone, dat is flagrant gelogen". (*)

(*): voor alle duidelijkheid, dit zijn geen citaten van Boadicea, maar fictieve voorbeelden. ;)

Hertog van Gelre
4 september 2008, 16:52
Jammer genoeg kan ik dat niet zeggen want het is nogal een bleter en dan wordt ik hier geband.

Edit: of is het verbannen?
Maar waarom? Vond ie je brommer niet mooi of zo?

Laya
4 september 2008, 16:55
Vind u dat? U moet het in de context zien. Kinderen opzadelen met de islam is wreedaardig. :roll: Nog wat anders dan mijn kind beledigen omdat het mijn kind is. :roll: Iedereen die het in de context ziet begrijpt dat het bijzonder wreed is meisjes de islam op te dringen. Dit doe je toch je kinderen niet aan. Nu ja moslims zijn al wreed met dieren laat staan hoe ze met vrouwen omgaan. Nu ja mijn nakomelingen zullen me dankbaar zijn dat ik heb gevochten voor hun vrijheid. Zoals ik mijn overgrootouders dankbaar ben dat ze tegen de nazis hebben gevochten voor mijn vrijheid. Met dank nogmaals : geef nooit op beste andersdenkende !!! De islam is wreed en de meeste moslimas willen deze religie weg of sterk afgezwakt. Het is vreselijk om mishandelde vrouwen te zien te bedenken dat het zelfs nu gebeurt in Belgie !!! Uit naam van een religie de islam genaamt. Je kan pas praten als je gezien hebt wat ik heb gezien met mijn vrijwilligerswerk.

ps denk je nu echt dat dochters het afnemen van vrijheid en gelijkheid oke zullen vinden?? naief !!! Immers ik zal de waarheid blijven vertellen en de harde realiteit rond de islam ; zodat elke moslima zal kunnen opkomen voor haar rechten.
Welke kinderen zadel ik op met de islam? Je zegt dat mijn kinderen later op mij gaan spuwen. Waarom? Mijn zoon is gedoopt en is voor zover ik weet, net zoals ik, niet bekeerd naar de islam en is dat ook niet van plan. Niet dat we daar al over gepraat hebben maar ik ben daar quasi zeker van. Waarom gaat mijn zoon dan volgens jou later op mij spuwen. Omdat ik met een moslim getrouwd ben?

manta
4 september 2008, 16:59
Dat is zo : tegen die mannen kan een brave rechts-nationalist nu eens geen gelijk krijgen met als gevolg dat hemof zij niet meer graag mee wil spelen.
'k Was aan't zwanzen Roger ... ;-)

Het doet me denken aan een van mijn kleinkinderen in een klasje waar ook een klein zwart meisje aanwezig was. Eén van die kindjes wilde haar klasgenootjes overtuigen om niet met dat vuil zwart meisje te spelen (hoe worden kinderen tegenwoordig opgevoed ?).. Wel mijn zeer blanke kleindochter overtuigde de andere kindjes om toch met dat zwartje te spelen en onze superblanke discrimineerster werd zelf uitgesloten...
Een soort kinderlijke positieve discriminatie ???
Wel op dat kinderniveau zijn we nu aangeland..
Awel , verschiet je er dan van dat de mods even de forummers laten verderspelen...
Zet je even achteruit en bekijk het zoals een objektieve mod dat zou doen ...
Overal beschuldigingen , hopen draadjes om door te lopen en overal ruzie ...
Begin maar in die wirwar te zoeken en te doen ...:?

manta
4 september 2008, 17:02
Enfin , 'k zal hier het voorbeeld geven se ...

Alle politiek linksgezinde forumsters krijgen ne knuf ...:hug:





8-)

Boadicea
4 september 2008, 17:11
Beledigingen die gewist worden kunnen hoogstens een half uur op het forum hebben gestaan. Ze zijn niet meer te lezen voor wie later de thread doorloopt, ze verstoren ook niet (meer) de discussie.

Let wel, mocht zoiets echt gebeuren, dan vind ik het kinderachtig beledigingen te posten en dan vlug vlug verwijderen, maar ik begrijp wel dat de moderatie daar weinig aan kan doen (behalve misschien een sanctie voor spam?).

Zoals reeds gezegd geloof ik niet dat de moderatie systematisch partijdig is, wel dat er soms blijkbaar willekeurig word gemodereerd.

Ik geloof nauwelijks dat iemand hier zonder meer mag schelden en beledigen zonder daarvoor, bij rapportering, gesanctioneerd te worden.

Je kunt als ervaren forummer inderdaad iemand moeiteloos de kast injagen, en toch netjes binnen het reglement blijven. De geviseerde kan dan de indruk krijgen dat hij/zij minder mag dan die andere.

Oplossing 1: dit soort pesters negeren (al dan niet met de negeerfunctie). Geloof me, niemand neemt ze op de duur nog ernstig.

Oplossing 2: ook binnen de lijntkes kleuren. Dat is voor jou, als niet-raciste, geen enkel probleem. Gewoon letten op de juiste formuleringen, de mening aanpakken en niet de poster.
Schrijf dus niet: "Firestone, je bent een rat", of "Firestone, je bent een leugenaar", maar "Firestone, wat je daar schrijft is smerig" en "Firestone, dat is flagrant gelogen". (*)

(*): voor alle duidelijkheid, dit zijn geen citaten van Boadicea, maar fictieve voorbeelden. ;)

Dank u Firestone en die laatste dingen zou ik inderdaad ook nooit over jou schrijven, omdat ik ze oprecht niet meen.

Probleem is dat ik hier van een bepaald persoon verschillende posts heb moeten lezen waarin staat dat ik een leugenaar ben, een haatzaaier, kortom ... De bron van alle kwaad.

Ik heb die posts destijds gerapporteert en er is niets mee gebeurd. Later is die persoon inderdaad gauw gauw posts gaan editeren, als die nog maar een vermoeden had, dat ik het gelezen had.

Het kan zijn dat het misschien is omdat hij wel eens een berisping heeft gehad, maar wat ik gerapporteert had ik die gevallen, is gewoon blijven staan, zonder meer. Men heeft dus gewoon niets geknipt en het staat er nog.

Persoonlijk heb ik geen zin om van mijn hart een moordkuil te maken en het allemaal te gaan opzoeken en hier te gaan citeren. Ik kan ook wel eens cru zijn, maar probeer zoveel mogelijk de argumenten aan te vallen. En ja, soms is dat misschien ook wel eens nadelig voor een persoon, maar dan koppel ik enkel feiten waar ik zeker van ben, aan diens woorden.

shaddy
4 september 2008, 17:33
Welke kinderen zadel ik op met de islam? Je zegt dat mijn kinderen later op mij gaan spuwen. Waarom? Mijn zoon is gedoopt en is voor zover ik weet, net zoals ik, niet bekeerd naar de islam en is dat ook niet van plan. Niet dat we daar al over gepraat hebben maar ik ben daar quasi zeker van. Waarom gaat mijn zoon dan volgens jou later op mij spuwen. Omdat ik met een moslim getrouwd ben?

Snap je het nu echt niet? Het is toch niet dat ik moeilijke woorden gebruik of zo. Iedereen die de islam steunt of elke andere religie pint zijn kinderen vast. Dit is geen vrijheid. Gelukkig dat je een zoon hebt nu ja je kleinkinderen kunnen dochters zijn. Hopelijk hoeven die niet de leven onder het juk van de islam en de sharia. Wat wij nu doen heeft gevolgen voor onze nakomelingen. Staan wij onze vrijheid af en gaan we naar de wreedaardige poel van halal en islam??? Doe eens de cursus in wonderen. Je zal versteld staan... ook menig moslim is tot inkeer gekomen.

Boadicea
4 september 2008, 17:35
Dat is zo : tegen die mannen kan een brave rechts-nationalist nu eens geen gelijk krijgen met als gevolg dat hemof zij niet meer graag mee wil spelen.

Het doet me denken aan een van mijn kleinkinderen in een klasje waar ook een klein zwart meisje aanwezig was. Eén van die kindjes wilde haar klasgenootjes overtuigen om niet met dat vuil zwart meisje te spelen (hoe worden kinderen tegenwoordig opgevoed ?).. Wel mijn zeer blanke kleindochter overtuigde de andere kindjes om toch met dat zwartje te spelen en onze superblanke discrimineerster werd zelf uitgesloten...

Wel op dat kinderniveau zijn we nu aangeland..

Het gaat er eigenlijk niet om om gelijk te krijgen. Probleem is dat er zijn die een andere hun mening gewoon niet respecteren. Het respect moet in mijn ogen van twee kanten komen, me dunkt. Als ik een mede-Vlaams-nationalist dingen hoor verkondigen waar ik het totaal niet mee eens ben, laat ik dat ook merken. Ga bv mijn morele opvatting niet aan die van bv Max Van Dietsland, Herr Oberst, Pajot en dergelijke koppelen, want dan zit je er mooi naast.
Ja, ik ben een eerder rechtse Vlaams-nationalist, maar ik geloof dat ik ook wel eens in aanvaring kom met dezelfde mensen en met dezelfde argumenten, als sommigen die mij hier graag aan de schandpaal nagelen. En ik ben echt niet te beroerd of af en toe enkele linksen te steunen. Neem bv Edina: met haar zou ik bepaalde thema's lijnrecht tegenover elkaar staan, zeker als het op migratiebeleid aankomt. Anderzijds: in bv abortustopics had ik weinig te zeggen, want deel ik wel 100% haar mening.

Het is dus niet omdat ik het met iemand op sommige punten oneens ben, dat ik die persoon in zijn geheel afschrijf. Laat dat eens duidelijk zijn.

Nu, dat voorbeeld van die kleuterschool: hier ben ik het er ergens mee eens dat het zwarte meisje niet uitgesloten mag worden en het meisje dat de lastercampagne startte lik op stuk kreeg. Anderzijds: de argumenten van dat meisje ontkrachten en het zwarte meisje wel in de groep aanvaarden vind ik prachtig, maar op zijn beurt de pestkop worden is voor mij een stap te ver.

Dat meisje zal haar redenen hebben dat zwarte meisje vies te bekijken. Die redenen zijn fout, MAAR het is dan aan de anderen zich er niet aan te laten vangen en niet te worden wat ze verrachten. Als die uitsluitster aanvoelt dat ze fout zit, lijkt het me geen goed idee om ze te gaan pesten, want dan geef je haar reden om haat te ontwikkelen.

Ik ben wegens mijn spraakgebrek en zwaarlijvigheid genoeg gepest geweest, terwijl ik niemand wou uitsluiten. Alleen botste ik enkel op onbegrip en de vuisten van andere kinderen. Vriendinnetjes had ik niet. Ik had niemand en moest elke dag me er op school terug doorvechten, hopend op de vakantie, waar mijn ouders me naar een zomerkamp stuurde. Ik er vol goede moed heen om daar weer geterroriseerd te worden.

Tot zover ik weet ben ik altijd vriendelijk geweest, maar als je op een gegeven moment elke dag uitgelachen en in elkaar geslagen wordt, gewoon zonder reden, enkel omdat anderen er lol in beleven, dan moet je op een gegeven moment terug slaan om te overleven.
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar als ik de pestkoppen probeerde te negeren, werden ze enkel erger. Ik mocht doen wat ik wou, elke schooldag moest ik door die hel. Het stopte enkel, toen ik op een gegeven moment eens zo kwaad werd, dat de pestkoppen terug begon te slaan. Vraag me niet hoe ik ze afgelapt heb, maar uiteindelijk heeft de grote aansteker er een paar gekneusde ribben en een gebroken neus aan overgehouden.
En nee: ik ben toen niet gestraft geweest. Het is de aanstekende pestkop die uiteindelijk van school vloog, omdat hij ook het lef had een lerares, die tussenbeide wou komen toen ze me aanvielen, mee te slaan. Ze heeft zo dagen met een blauw oog rondgelopen, dankzij een leerling van 10 jaar.
Het was 20 tegen 1, elke dag opnieuwe en ze waren niet te beroerd ook geweld te gebruiken tegen leerkrachten of medeleerlingen, die me wilden helpen.
Ik zag elke dag bont en blauw, maar ik kreeg dan te horen dat ik associaal was, omdat ik niet met andere kinderen speelden. Tja, elke keer ik eens met een medeleerling goed overeen kwam, werd die mee gemolesteerd door de lastposten. Ik zat in het eerste leerjaar en het waren een troep jongens die in het 4de, 5de en 6de zaten, die me elke dag op de speelplaats in elkaar stampten en dat werd me op en gegeven moment teveel.
Ik was dikwijls thuis met kneusingen en hersenschuddingen, maar niemand durfde iets doen. Ik heb letterlijk moeten leren terugslaan en alle vuile trukken van de foor moeten gebruiken om te overleven. Elke dag dacht ik dat ze me gingen doodslaan. Ja, ik heb het halve klimrek moeten slopen om de planken als knuppels te gebruiken, of ik liep hier nu niet meer rond.
Tja, de leerkrachten werden gewoon elke keer met geweld opzij gedrukt door de massa en de directie was te laf om iets te doen. Als ze het geweld wilden stoppen, moesten er minstens 20 leerlingen buitengegooid worden en dat zou teveel aan de subsiedies geknaagd hebben.

ERLICH
4 september 2008, 17:47
Spijtig dat u zich laat nekken door een bepaalde persoon. Respect voor uw mening. Maar denk er wel aan dat dit misschien de bedoeling van zulk persoon zou kunnen zijn.

Nynorsk
4 september 2008, 19:16
Zucht...

Het is lang geleden dat ik op dit forum gepost heb, maar bleef het wel nog steeds volgen.
Het probleem van partijdige moderatoren en mondsnoeren is geen jong probleem, het is iets wat reeds enige tijd op dit forum bestaat.
Ooit hebben enkelen van ons hiervoor een ander forum proberen op te richten.
Maar doordat dit niet zo gemakkelijk bleek te zijn is het uitgelopen op een sisser.
Als men een forum over politiek wil maken moeten alle ideeën en ideologieën aan bod kunnen komen.
Politiek is nu eenmaal een samenvoeging van verscheidene gedachtengangen.
Dit was, en is hier nog steeds niet helemaal mogelijk.
Het is jammer, maar wel een weerspiegeling van de maatschappij.
Vrije meningsuiting bestaat ook in onze gewone samenleving niet, en heeft ook nooit echt bestaan.
Dus ergens is dit forum wel correct, gezien oogkleppen en mondsnoeren de norm van onze samenleving geworden zijn.
Je hoeft dit echter als mens zijnde niet te aanvaarden.
Maar je zal dit forum jammer genoeg niet meer veranderen, het is nu eenmaal deels verziekt. Ik zeg deels omdat dit forum voor sommige startende politiek geïnteresseerden wel nog enige meerwaarde kan bieden, tot het punt dat je natuurlijk begint te beseffen dat alles waarvoor democratie staat een droombeeld blijkt te zijn.
Nu goed, dit moet kunnen gezegd zijn vind ik, en daarom heb ik deze post dan ook geplaatst, en dit op een tactvolle, vriendelijke en beleefde manier.

Vele groetjes, Bentje

uiteindelijk heeft de forummoderatie zich ook aan de wet te houden.
ik zou veel liever een forum zien waar iedere mening verkondigd kan worden, maar ik zie het niet zo goed zitten om dat op te richten, omdat ik geen zin heb om in gerechtelijke problemen te komen.

je mag altijd tussen mijn 4 muren je ongecensureerde mening komen zeggen.


ik geloof niet in partijdig handelende moderatoren hier.

Het lijkt me wel dat er hier mods zijn die soms een beetje vreemde beslissingen nemen.
Maar dat kan gebeuren eh.

Groentje-18
5 september 2008, 00:27
een scheldwoord zegt altijd 1000 maal meer over diegene die het gebruikt dan over diegene die het naar zijn hoofd geslingerd krijgt

verder vind ik het vooral leuk om zo'n scheldwoord als eretitel te gaan dragen, een mooie Vlaamse traditie trouwens ('geuzen'naam!)


maar om nu boos te worden omdat iemand mij uitscheldt ... nee zover heeft nog niemand mij gekregen ... en aan wie dat wel heeft : mannekens, het is een forum hé, relativeer dat ne keer, je maakt heus nog wel écht ergere dingen mee in je leven.

Als iemand me rotte vis zou noemen, zou ik schaterend doorscrollen naar de volgende post. Heel misschien zou ik vragen wat de relevantie is van het feit dat ik al dan niet een rotte vis ben voor de discussie, maar dan zou ik al in een stekelige en pesterige bui moeten zijn.
Anders is het met, wat hier al is genoemd, posters die je naar iedere discussie volgen en daar altijd je post uitvlooien op ieder woord en zelfs iedere letter om te kijken als er nergens een lettertje of leesteken fout in staat, of de grammatica wel übercorrect is en nadien wordt er dan ook nog eens ingegaan op de inhoud die volgens hun illustreert hoe dom je wel bent. Ben je het niet met de poster eens? Uiteraard niet, want je bent te dom om zijn superieure mening te begrijpen... Slaan ze hun slag niet op een bepaald forum, dan zetten ze hun praktijken wel op een ander forum verder, bij voorkeur één waar je niet aanwezig bent...
Dat soort posters zijn hier of hebben hier gezeten, en die types halen na een tijdje echt wel het bloed vanonder je nagels. Het grenst denk ik ook aan cyberterreur of cyberstalking, en is al heel iets anders dan een onschuldig scheldwoordje op een forum.

Groentje-18
5 september 2008, 00:31
Persoonlijk vind ik het woord racist helemaal niet negatief geladen
Het is hoe je het opneemt.
Een racist kan evengoed iemand zijn die een mening van een ander gewoon verwerpt omdat het niet de zijne is.

Leuk om te lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Ik ben een racist, gewoon omdat ik de antropologische onderscheiding tussen Kaukasiërs, Mongoloïden en Negroïden hanteer.

Dat maakt je nog geen racist. :)

Vandale:
Racisme: het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde

Bron: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=racisme

Groentje-18
5 september 2008, 00:32
Dat klopt, in het persoonlijk beledigen van iemand die men van haar noch pluim kent, zelfs de gezinsleden, gaat men hier soms heel ver.



Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak.

²!!!

Maar ik was wel één van degenen waarop ze gericht was...

Groentje-18
5 september 2008, 00:34
Raar dat ik de uitspraak niet kan quoten (2x geprobeerd), ik heb ze moeten kopiëren en plakken.

Is inderdaad een zeer kleingeestige uitspraak (zonder dat ik de context ken).

De context was, simpel gezegd: Shaddy wou allochtonen buiten om allerlei redenen die ik hier niet ga vernoemen maar die je kan opzoeken in zijn posts, oa ik en mogelijk nog enkelen (ik weet niet meer of ik de discussie toen alleen heb gevoerd of niet, iig heb ik me korte tijd erna veelal tot K&K bekeerd), en ik of wij vonden die aanpak nogal kort door de bocht.
Zoiets was het, min of meer. Maar ik hoop niet te veel pistoollopen op me gericht te krijgen indien dat het niet volledig in concreto was.

Groentje-18
5 september 2008, 00:37
Hoe iemand met persoonlijke aanvallen op dit forum omgaat moet hij voor zichzelf bepalen.

Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde.

"Linksen" klagen erover dat de moderatie "rechts" bevoordeelt, en vice-versa.

"Rechtsen" klagen er bovendien over dat bepaalde onderwerpen niet besproken mogen worden, wegens vermeende politieke correctheid van de forumleiding.

Nochtans heb ik op dit forum werkelijk alles al gelezen. Racisme, antisemitisme, de meest idiote vooroordelen, de domste en gemeenste veralgemeningen, enz ...
Hele threads worden hier volgeschreven met deze zogezegd verboden onderwerpen.

Kortom, de OP van Boadicea lijkt me op zijn minst overdreven.

Een heel dikke ²!!!

En ik blijf er ook bij dat er een zekere gewenning is: als personen altijd over de schreef staan wordt er nauwelijks op gereageerd. Waarschijnlijk komt dat niet enkel door de moderatie maar ook door de leden. Wie wil er namelijk om de twee minuten op het rode driehoekje drukken?
Als personen eenmaal over de schreef gaan, worden ze besanctioneerd.

Groentje-18
5 september 2008, 00:41
Het zal je misschien verbazen, maar je spreekt me niet tegen.

Wat je aanhaalt gaat in de richting van wat de Hertog hierboven schreef, namelijk dat de moderatie veeleer willekeurig dan partijdig is.

Sommige posts of threads worden wegens vermeend racisme verwijderd, andere (misschien veel ergere) dan weer blijven staan.
Ik ben het niet eens met de wijze waarop de moderatie hier de Belgische wetgeving over negationisme en racisme interpeteert en toepast. Ik heb daar zelfs ooit via PB met een moderator over geredetwist.

Toch kan men niet ontkennen dat er meer dan genoeg threads en posts over de vermeende taboe-onderwerpen op dit forum te vinden zijn.

Zou het niet kunnen dat er sommige threads over het hoofd worden gezien omdat men de inhoud niet kent? En omdat er in zo'n threads veel gepost wordt men misschien net denkt dat het er goed gaat?
Want ik denk niet dat alles wordt gelezen door de mods, en ik denk ook niet dat alles gerapporteerd wordt. Of beter: ik denk dat de kans bestaat dat geen enkele gebruiker de thread rapporteert omdat hij of zij denkt dat een ander het wel zal doen of niet als forumverklikker wil fungeren.

Groentje-18
5 september 2008, 00:54
Poco is geen scheldwoord maar een afkorting :roll:

Die discussie is reeds gevoerd, de argumenten staan in deze thread. Indien u dan nog dezelfde mening bent toegedaan en dit obv argumenten daaruit die u weerlegt wil ik ze graag horen.

Groentje-18
5 september 2008, 00:56
Vind u dat? U moet het in de context zien. Kinderen opzadelen met de islam is wreedaardig. :roll: Nog wat anders dan mijn kind beledigen omdat het mijn kind is. :roll: Iedereen die het in de context ziet begrijpt dat het bijzonder wreed is meisjes de islam op te dringen. Dit doe je toch je kinderen niet aan. Nu ja moslims zijn al wreed met dieren laat staan hoe ze met vrouwen omgaan. Nu ja mijn nakomelingen zullen me dankbaar zijn dat ik heb gevochten voor hun vrijheid. Zoals ik mijn overgrootouders dankbaar ben dat ze tegen de nazis hebben gevochten voor mijn vrijheid. Met dank nogmaals : geef nooit op beste andersdenkende !!! De islam is wreed en de meeste moslimas willen deze religie weg of sterk afgezwakt. Het is vreselijk om mishandelde vrouwen te zien te bedenken dat het zelfs nu gebeurt in Belgie !!! Uit naam van een religie de islam genaamt. Je kan pas praten als je gezien hebt wat ik heb gezien met mijn vrijwilligerswerk.

ps denk je nu echt dat dochters het afnemen van vrijheid en gelijkheid oke zullen vinden?? naief !!! Immers ik zal de waarheid blijven vertellen en de harde realiteit rond de islam ; zodat elke moslima zal kunnen opkomen voor haar rechten.

Kuch

Allochtone kinderen zien identiteitskenmerken vooral als gebruiksvoorwerpen. Dat concludeert de Tilburgse wetenschapper Massimiliano Spotti in zijn proefschrift. “Jonge moslima’s zeiden bijvoorbeeld geen hoofddoek te dragen om hun islamitische identiteit te benadrukken, maar met hun hoofddoek te willen laten zien dat zij doen wat zij willen


http://www.maghrebmagazine.nl/2007/11/15/moslima-hoofddoek-is-teken-van-eigen-wil/

Metternich
5 september 2008, 01:14
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

De partijdigheid van de mods is me te opvallend en ik ben hier inderdaad een reële haat aan het ontwikkelen tegen bepaalde mensen, wat normaal niet mijn aard is.Ik begrijp niet dat mensen zich zo laten opjutten dat ze het hier aftrappen. Persoonlijk heb ik zowat elk scheldwoord over de rechterkant moeten lezen. Ja, en dan? Het is maar een forum hoor, het is niet dat de tegenstander zo hard tegenover jou zit te brullen en te tieren dat zijn of haar speeksel tegen je gezicht kletst.

En partijdigheid van de mods? Ik heb hier nog nooit een strafpunt opgelopen, maar dan ook nog geen enkel. Ben ik dus een favorietje van de mods? Daarbij, als de mods beslissen dat ik over de schreef ga, dan doen ze maar. Het is niet alsof politics een openbaar bezit is. Verder ben ik nogal zeker dat de reactie van de mods op dit soort berichten "Meh, gelezen en genegeerd" zal zijn en is.

Gaan andere gebruikers er over als en veranderen ze het daarna snel? Printscreen en negeerknop. Blijven ze het doen? Printscreen of negeerknop. Door het af te trappen, geef je de forumtrollen enkel hun zin. Samenvattend, om het eens in het mooi Vlaams te zeggen; "Take a chill pill".

Laya
5 september 2008, 06:58
Snap je het nu echt niet? Het is toch niet dat ik moeilijke woorden gebruik of zo. Iedereen die de islam steunt of elke andere religie pint zijn kinderen vast. Dit is geen vrijheid. Gelukkig dat je een zoon hebt nu ja je kleinkinderen kunnen dochters zijn. Hopelijk hoeven die niet de leven onder het juk van de islam en de sharia. Wat wij nu doen heeft gevolgen voor onze nakomelingen. Staan wij onze vrijheid af en gaan we naar de wreedaardige poel van halal en islam??? Doe eens de cursus in wonderen. Je zal versteld staan... ook menig moslim is tot inkeer gekomen.

Jij ziet ze vliegen... het komt er dus blijkbaar op neer dat ik er verantwoordelijk voor ben dat er hier moslims zijn en dat ze hoogstwaaarschijnlijk ook zullen blijven?
Wat zit jij hier nu te zeveren over 'onze' vrijheid als ik in jouw ogen niet eens de vrijheid heb om te kiezen voor een islamitische man en hij niet de vrijheid heeft om zijn religie te beleven. Er is geen kat in heel dit mistroostige, verzuurde land dat last heeft van mijn man en toch kan je niet laten om op zijn en mijn kap te zitten terwijl wij morgen recht voor je neus zouden kunnen staan en je niet eens weet we zijn. Maar toch heb je je oordeel al klaar en meen je te weten hoe het er hier bij ons aan toe gaat.

vlijmscherp
5 september 2008, 07:08
Wat is het verschil eigenlijk roger?

Iemand uitsluiten is iemand uitsluiten toch?

het verschil is dat het meisje zou worden uitgesloten door iets waar ze niets kan aan doen, die jongen wordt uitgesloten om iets waaraan hij wel kan doen.

piraat
5 september 2008, 07:36
Een heel dikke ²!!!

En ik blijf er ook bij dat er een zekere gewenning is: als personen altijd over de schreef staan wordt er nauwelijks op gereageerd. Waarschijnlijk komt dat niet enkel door de moderatie maar ook door de leden. Wie wil er namelijk om de twee minuten op het rode driehoekje drukken?
Als personen eenmaal over de schreef gaan, worden ze besanctioneerd.
In het dageljkse (échte) leven is dat net hetzelfde...Kijk naar de overlast die bvb Marokkanen non-stop veroorzaken. Zelden problemen voor hun. Doet een Belg de helft vliegt hij de bak in.

Anna List
5 september 2008, 08:07
De vraag is dan: Wie?

SnottePietje !:lol:

Anna List
5 september 2008, 08:08
Jammer genoeg kan ik dat niet zeggen want het is nogal een bleter en dan wordt ik hier geband.

Edit: of is het verbannen?

gij wel ! :-P

goodwill
5 september 2008, 08:12
In het dageljkse (échte) leven is dat net hetzelfde...Kijk naar de overlast die bvb Marokkanen non-stop veroorzaken. Zelden problemen voor hun. Doet een Belg de helft vliegt hij de bak in.
dit is eigenlijk off topic.
maar dat is niet waar wat je hier beweert.
Bewijzen, piraat, bewijzen!!!!

Anna List
5 september 2008, 08:17
Als iemand me rotte vis zou noemen, zou ik schaterend doorscrollen naar de volgende post. Heel misschien zou ik vragen wat de relevantie is van het feit dat ik al dan niet een rotte vis ben voor de discussie, maar dan zou ik al in een stekelige en pesterige bui moeten zijn.
Anders is het met, wat hier al is genoemd, posters die je naar iedere discussie volgen en daar altijd je post uitvlooien op ieder woord en zelfs iedere letter om te kijken als er nergens een lettertje of leesteken fout in staat, of de grammatica wel übercorrect is en nadien wordt er dan ook nog eens ingegaan op de inhoud die volgens hun illustreert hoe dom je wel bent. Ben je het niet met de poster eens? Uiteraard niet, want je bent te dom om zijn superieure mening te begrijpen... Slaan ze hun slag niet op een bepaald forum, dan zetten ze hun praktijken wel op een ander forum verder, bij voorkeur één waar je niet aanwezig bent...
Dat soort posters zijn hier of hebben hier gezeten, en die types halen na een tijdje echt wel het bloed vanonder je nagels. Het grenst denk ik ook aan cyberterreur of cyberstalking, en is al heel iets anders dan een onschuldig scheldwoordje op een forum.

ok mee eens, maar als je zo iemand (en heus ik ken er hier wel zo enkelen) drie keer negeert, dan heeft die toch gedaan zeker ? zulke typetjes leven van de reactie, zij kikken op de macht die jij ze geeft indien je onmachtig reageert (in de vorm van terugschelden etc) ...

het is een machtspelletje van luitjes die irl wsl te weinig te betekenen hebben en daardoor gefrustreerd rondlopen

Anna List
5 september 2008, 08:19
²!!!

Maar ik was wel één van degenen waarop ze gericht was...

8O dus jij bent laya's dochter ;-)

maf
5 september 2008, 09:33
Ondertussen heb ik veel gezelligere fora ontdekt

Gelukzak!
Jij bent dus geslaagd, waar ik mislukt ben.
Ben eens benieuwd.
Wil je je ontdekkingen niet delen?

Kijk, ik zal je één ding zeggen:

Iin de meeste fora primeert de totale willekeur van de moderator(en).
Hier hanteren ze tenminste een systeem.
Ze hanteren dat systeem ook vrij willekeurig en arbitrair, maar het is tenminste een systeem.

driewerf
5 september 2008, 11:15
Poco is geen scheldwoord maar een afkorting :roll:

nazi is geen scheldwoord maar een afkorting.:roll:

bentje
5 september 2008, 11:22
nazi is geen scheldwoord maar een afkorting.:roll:

ja en IDIOOT ook niet --> Intelligente Doorwinterde Interessante Ongeloofelijk Overenthousiaste Topicposter :|

manta
5 september 2008, 12:05
nazi is geen scheldwoord maar een afkorting.:roll:

Komt van : nationaal-socialisme ...
Wat een volledig andere strekking is dan het Vlaams-nationalisme ... Daarom kan men dit wel degelijk als een belediging bezien ...

Nynorsk
5 september 2008, 12:18
ja en IDIOOT ook niet --> Intelligente Doorwinterde Interessante Ongeloofelijk Overenthousiaste Topicposter :|

idioot.

Anna List
5 september 2008, 12:20
ja en IDIOOT ook niet --> Intelligente Doorwinterde Interessante Ongeloofelijk Overenthousiaste Topicposter :|

ik heb daar toch ooit eens bijna een pak slaag voor gehad !

die jongen had Jood ! verstaan ... en t was éne ...

Nynorsk
5 september 2008, 12:22
ik heb daar toch ooit eens bijna een pak slaag voor gehad !

die jongen had Jood ! verstaan ... en t was éne ...

LOL.
Nooit joden jood noemen. Idioot, veel beter. :-D

Anna List
5 september 2008, 12:49
LOL.
Nooit joden jood noemen. Idioot, veel beter. :-D

ja lach mij wat uit ja !

alsof ik constant aan ene zijn geloof zit te denken ... maar idioot deed ie hoor ! en ik maar kletsen krijgen ...

stab
5 september 2008, 12:57
Ondertussen werd de topicstartster wel degelijk verbannen en haar thread in 'suggesties en mededelingen' verwijderd.:roll:

Patsy Stone
5 september 2008, 13:11
Ondertussen werd de topicstartster wel degelijk verbannen en haar thread in 'suggesties en mededelingen' verwijderd.:roll:
Ben je verbaasd? Als dit mijn forum zou zijn, liet ik me ook niet zomaar bedreigen met rechtszaken. Ik vind dat de moderatie nog veel geduld heeft gehad...

LastMohican
5 september 2008, 13:15
Bye Bye Boadicea :(

manta
5 september 2008, 13:17
Ondertussen werd de topicstartster wel degelijk verbannen en haar thread in 'suggesties en mededelingen' verwijderd.:roll:

Idd , en blijkbaar is er geen gevolg gegeven aan de oorspronkelijke reden van het opstarten van die draad ...
Daar is blijkbaar geen probleem over ... :-(

manta
5 september 2008, 13:17
Ben je verbaasd? Als dit mijn forum zou zijn, liet ik me ook niet zomaar bedreigen met rechtszaken. Ik vind dat de moderatie nog veel geduld heeft gehad...

.

Edit






8-)

LastMohican
5 september 2008, 13:17
.

Neen Manta, je bent fout. Je bedoelt:


Edit.

duveltje382
5 september 2008, 13:21
Ben je verbaasd? Als dit mijn forum zou zijn, liet ik me ook niet zomaar bedreigen met rechtszaken. Ik vind dat de moderatie nog veel geduld heeft gehad...

Kan je daar eens een bron van geven want dat heb ik gemist:?
Thnx in ieder geval ;-)

manta
5 september 2008, 13:24
Neen Manta, je bent fout. Je bedoelt:


Edit.

LOL , 't was al ge-Edit terwijl je aan't quoten was ... :lol:

Patsy Stone
5 september 2008, 13:35
Kan je daar eens een bron van geven want dat heb ik gemist:?
Thnx in ieder geval ;-)

Nee, de moderatie heeft die draad verwijderd.

goodwill
5 september 2008, 14:51
Kan je daar eens een bron van geven want dat heb ik gemist:?
Thnx in ieder geval ;-)

oh nee...

hoelang duren die bans nu ? twee weken ?
;)

filosoof
5 september 2008, 16:09
oh nee...

hoelang duren die bans nu ? twee weken ?
;)Of eeuwig +1 dag (cfr. piano, raf en een rist andere "linksen")

manta
5 september 2008, 16:40
Nee, de moderatie heeft die draad verwijderd.

Oei , dan is er weer geen bewijs dat ze iets verkeerd heeft getypt ???8O

Patsy Stone
5 september 2008, 17:16
Oei , dan is er weer geen bewijs dat ze iets verkeerd heeft getypt ???8O

Toch niet zichtbaar voor ons. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Hertog van Gelre
5 september 2008, 17:22
Ondertussen werd de topicstartster wel degelijk verbannen en haar thread in 'suggesties en mededelingen' verwijderd.:roll: Het was een op de persoon gerichte draad, dat �*s nu eenmaal verboden. Ze had het beter als algemeen probleem kunnen aankaarten.

shaddy
5 september 2008, 19:18
De context was, simpel gezegd: Shaddy wou allochtonen buiten om allerlei redenen die ik hier niet ga vernoemen maar die je kan opzoeken in zijn posts, oa ik en mogelijk nog enkelen (ik weet niet meer of ik de discussie toen alleen heb gevoerd of niet, iig heb ik me korte tijd erna veelal tot K&K bekeerd), en ik of wij vonden die aanpak nogal kort door de bocht.
Zoiets was het, min of meer. Maar ik hoop niet te veel pistoollopen op me gericht te krijgen indien dat het niet volledig in concreto was.

Wat een leugens !!!!! Ik ben een vrouw en dat weet je best !!!! Ik heb meedere keren duidelijk vertelt hoe ik over religie denk. Hoe ik werk met moslimas die zijn mishandeld !!! Ik geloof dat er bepaalde personen zoals u het normaal vonden dat een vrouw werd verkracht als ze zich niet deftig in mooie bedekte kledij stopte. Hoe laag bij de grond om mijn woorden uit te context te trekken. :roll: Hopelijk vind ik nog uw posts terug .... dan kunnen de mensen hun ogen eens open trekken. Vrouwen zouden voor elkaar moeten opkomen. Iedere vrouw heeft het recht om kledij te dragen die ze leuk vind !!! Geen enkele vrouw moet worden verkracht omdat de kledij niet bedekkend genoeg is. Walgelijk !


hieronder eentje teruggevonden :roll:

Picknick, je bent het dus echt niet akkoord met de stelling dat iemand die schaars gekleed loopt en zich dito gedraagt meer kans heeft om voor hoer of slet versleten te worden, dan iemand die puriteins gekleed gaat en zich dito gedraagt?
Een heel vreemde hersenkronkel van je, maar gelukkig ben ik dat al gewoon.

shaddy
5 september 2008, 19:19
nazi is geen scheldwoord maar een afkorting.:roll:

tja ....

shaddy
5 september 2008, 19:22
8O dus jij bent laya's dochter ;-)

Neen het ging over het beledigen van mijn dochter.

shaddy
5 september 2008, 19:35
Ben je verbaasd? Als dit mijn forum zou zijn, liet ik me ook niet zomaar bedreigen met rechtszaken. Ik vind dat de moderatie nog veel geduld heeft gehad...

bedoel je dit???

http://forum.politics.be/showthread.php?t=111303

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 19:46
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Picknick, je bent het dus echt niet akkoord met de stelling dat iemand die schaars gekleed loopt en zich dito gedraagt meer kans heeft om voor hoer of slet versleten te worden, dan iemand die puriteins gekleed gaat en zich dito gedraagt?
Een heel vreemde hersenkronkel van je, maar gelukkig ben ik dat al gewoon.

Groentje zegt daar niet dat schaars geklede "iemands" uhh sletjes zijn. Er zit geen laag bij de gronds oordeel in dat citaat. Er wordt zelfs geen man/vrouw verschil gelegd.

Ze stelt enkel dat schaars gekleed in combinatie met een seksueel uitdagend gedrag statistisch meer kans heeft op een reactie dan onopvallend geklede 'iemands' met een onopvallend gedrag.

Die reactie kan er een zijn van fluitende bouwvakkers. Maar evenzeer één van duidelijk misprijzen voor vrijpostigheid.

Van de hersenkronkel distantieer ik mij. Maar daar lijkt jouw opmerking niet over te gaan.

De zonde van deze tijd is .....................

manta
5 september 2008, 19:49
De zonde van deze tijd is .....................

.........kunnen kijken en het niet willen zien ???

Duupje
5 september 2008, 19:51
Tiens, Boa is geband...

Groentje-18
5 september 2008, 20:21
Groentje zegt daar niet dat schaars geklede "iemands" uhh sletjes zijn. Er zit geen laag bij de gronds oordeel in dat citaat. Er wordt zelfs geen man/vrouw verschil gelegd.

Ze stelt enkel dat schaars gekleed in combinatie met een seksueel uitdagend gedrag statistisch meer kans heeft op een reactie dan onopvallend geklede 'iemands' met een onopvallend gedrag.

Die reactie kan er een zijn van fluitende bouwvakkers. Maar evenzeer één van duidelijk misprijzen voor vrijpostigheid.

Van de hersenkronkel distantieer ik mij. Maar daar lijkt jouw opmerking niet over te gaan.

De zonde van deze tijd is .....................

Laat maar de laatste Belg, ik denk niet dat het echt zin heeft om met Shaddy in discussie te gaan. :?
(Ik vermoed dat hij de posts ook niet echt leest.)

En dat die opmerking klopt, ondervind ik trouwens bijna dagelijks (uitgaans/avondkledij vs hoe ik me overdag kleedt bv, maar goed.)

Groentje-18
5 september 2008, 20:24
Wat een leugens !!!!! Ik ben een vrouw en dat weet je best !!!! Ik heb meedere keren duidelijk vertelt hoe ik over religie denk. Hoe ik werk met moslimas die zijn mishandeld !!! Ik geloof dat er bepaalde personen zoals u het normaal vonden dat een vrouw werd verkracht als ze zich niet deftig in mooie bedekte kledij stopte. Hoe laag bij de grond om mijn woorden uit te context te trekken. :roll: Hopelijk vind ik nog uw posts terug .... dan kunnen de mensen hun ogen eens open trekken. Vrouwen zouden voor elkaar moeten opkomen. Iedere vrouw heeft het recht om kledij te dragen die ze leuk vind !!! Geen enkele vrouw moet worden verkracht omdat de kledij niet bedekkend genoeg is. Walgelijk !


hieronder eentje teruggevonden :roll:

Waarmee je aantoont dat begrijpend lezen en Shaddy niet samengaan.
Wis die vadsige en valse beschuldigen aan mijn adres ook maar, met behulp van de moderatie. Anders zou ik dit keer wel het knopje eens kunnen gaan gebruiken.
(Ergens hoop ik voor jou dat je niet beseft wat er niet klopt aan je redenering omdat je je anders dood zal schamen vrees ik voor je onterechte en ontzettend zware beschuldigingen. :?)

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 20:27
Laat maar de laatste Belg, ik denk niet dat het echt zin heeft om met ....... in discussie te gaan.

Ik heb nog geen 11.000 posts : ) En ik ben dus 'betrekkelijk' nieuw. Vergeef mij mijn naïviteit. En mijn passie. Maar ik zie geen reden om er niet tegen in te gaan.

Groentje-18
5 september 2008, 20:29
Ik heb nog geen 11.000 posts : ) En ik ben dus 'betrekkelijk' nieuw. Vergeef mij mijn naïviteit. En mijn passie. Maar ik zie geen reden om er niet tegen in te gaan.

Oké, ik hoop dat je niet te snel ontmoedigd geraakt.
En zelfs na 11 000 posts blijf ik ook nog passioneel hoor, dus er is hoop.
En bedankt hé. :)

shaddy
5 september 2008, 21:47
Laat maar de laatste Belg, ik denk niet dat het echt zin heeft om met Shaddy in discussie te gaan. :?
(Ik vermoed dat hij de posts ook niet echt leest.)

En dat die opmerking klopt, ondervind ik trouwens bijna dagelijks (uitgaans/avondkledij vs hoe ik me overdag kleedt bv, maar goed.)

Ik ben een vrouw mijn beste en dat weet je best !!!! Provoceren he :roll: Dat zal niet lukken bij mij. ...
voor mij is de onmenselijkheid van de pocos bewezen...i
iedereen mag met mij in debat gaan alleen wil jij dat niet want mensen zouden eens tot inzicht moeten komen !!! ;-)

trouwens nogmaals een oproep het maagdenvlies is een mythe ...het moet dus ook niet worden hersteld... vrouwen voor de rechten van vrouwen !

http://www.mytheontkracht.nl/

shaddy
5 september 2008, 21:54
;-)Ik heb nog geen 11.000 posts : ) En ik ben dus 'betrekkelijk' nieuw. Vergeef mij mijn naïviteit. En mijn passie. Maar ik zie geen reden om er niet tegen in te gaan.

Ik sta steeds open voor debat. Ik ben een vrouw en kom op voor de rechten van vrouwen en dieren. De doorsnee poco hier probeert ieder andersdenkende monddood te maken. Of ze lokken iets uit zodat je banpunten krijgt. Dus welkom en ik wil debateren absoluut over de onzin van religie met name de islam. Onze democratie steunt vrijheid van godsdienst dus ook de islam maar wat als die islam de rechten van vrouwen en dieren schendt ? Denk maar aan onderdrukking van vrouwen - minderwaardig achten van ongelovigen - ongelovige vrouwen zijn hoeren - kelen van dieren zonder verdoving. enzoverder Dan kunnen we toch stellen dat de islam indruist tegen onze normen en waarden. Werkt onze democratie dan nog? Wij kunnen niet alle onze normen en waarden en humaniteit laten verliezen omwille van religievrijheid ! Dus u kan best debatteren met mij uiteraard vinden de doorsnee pocos dit niet leuk. ;-)

shaddy
5 september 2008, 21:58
Waarmee je aantoont dat begrijpend lezen en Shaddy niet samengaan.
Wis die vadsige en valse beschuldigen aan mijn adres ook maar, met behulp van de moderatie. Anders zou ik dit keer wel het knopje eens kunnen gaan gebruiken.
(Ergens hoop ik voor jou dat je niet beseft wat er niet klopt aan je redenering omdat je je anders dood zal schamen vrees ik voor je onterechte en ontzettend zware beschuldigingen. :?)

je hebt wel degelijk een duidelijk standpunt ingenomen in heel die discussie verder weiger je ook maar aan te nemen dat ik een vrouw ben - nochtans geef je meerder malen toe, in die topic, ah ja jij bent een vrouw - dus ik neem mijn woorden niet terug - lees eerst maar eens zelf wat jij hebt geschreven over mij :roll: Ik wil geen enkele allochtoon buiten hebben ! Ik wil dat de islam sterk wordt afgezwakt tot het oke is met onze normen en waarden. Ik wil dat de moslims zich niet kunnen verschuilen achter hun religie. Zoals in die topic werd vermeld : meisje verkracht omdat ze niet was bedekt. Ik heb nog NOOIT enige allochtoon eruit willen gooien. Dus bewijs jij maar eens het tegendeel. Ik heb wel een ernstig probleem met de islam. Dit geldt evenzeer voor de moslims die gematigd en afvallig zijn. :roll: Voor mijn part schaffen ze de islam in belgie maar af ... voila kunnen ze er geen misbruik meer van maken om vrouwen te ambeteren en te onderdrukken.
Dus neemt uw woorden maar terug. Met of zonder de moderatie.

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 21:58
Je weet heel goed dat je vlug een paar posts hebt aangepast ... blijkbaar een sport he ...

!YAY!
Een nieuwe trend is geboren.

Nu gaat iedereen lukraak beschuldigd worden van kwalijke posts. En als er naar een linkje gevraagd wordt krijg je als antwoord terug: Je zal het wel ge-edit hebben.

De inventiviteit van een Vlaming kent geen grenzen.

Och.

shaddy
5 september 2008, 22:00
!YAY!
Een nieuwe trend is geboren.

Nu gaat iedereen lukraak beschuldigd worden van kwalijke posts. En als er naar een linkje gevraagd wordt krijg je als antwoord terug: Je zal het wel ge-edit hebben.

De inventiviteit van een Vlaming kent geen grenzen.

Och.

????? noem je dit in debat gaan??? Nu ja ik heb het geprobeerd helaas pindakaas .... ;-)

shaddy
5 september 2008, 22:02
Waarmee je aantoont dat begrijpend lezen en Shaddy niet samengaan.

Tiens moet ik hiervoor ook op het driehoekje duwen :roll:

manta
5 september 2008, 22:07
!YAY!
Een nieuwe trend is geboren.

Nu gaat iedereen lukraak beschuldigd worden van kwalijke posts. En als er naar een linkje gevraagd wordt krijg je als antwoord terug: Je zal het wel ge-edit hebben.

De inventiviteit van een Vlaming kent geen grenzen.

Och.

Allee , nu zijn't ineens Vlamingen , anders kan men niet rap genoeg zeggen dat het belgen zijn ... :?

Maar die verdwenen posts , waar dan enkel edit staat , hoe moet een gewone forummer u dan bewijzen wat er stond ???
De mods blijken het probleem naast zich neer te leggen, zodat de verwerpelijke praktijken verder kunnen gaan ...
Mispak u niet , hier is ook sprake van een "ons kent ons"-mentaliteit tussen mods en sommige forummers , daarom zou het wel handig zijn moesten mods in alle openheid werken , zodat er zekerheid kan zijn dat vriendjespolitiek er niets mee te maken heeft ... ;-)

shaddy
5 september 2008, 22:09
De zonde van deze tijd is .....................

............ de realiteit niet willen zien en andersdenkende vals beschuldigen? :roll:

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 22:10
????? noem je dit in debat gaan??? Nu ja ik heb het geprobeerd helaas pindakaas ....

In debat gaan ? Waarover in een topic met hoofding 'bye bye'. Ik heb EXACT uit jouw woorden geciteerd en EXACT daar op gereageerd.

Oh ?

Over pindakaas ?

Geef mij maar speculoos pasta. Danke.

manta
5 september 2008, 22:12
Tiens, Boa is geband...

Klopt , ze had iets gezegd over de posts van Filosoof , die zou vaak grove beledigingen uiten , en ze "editen" om ze te laten verdwijnen ...
Ze had er een draad over geopend , maar je mag dat niet doen over een andere forummer ...
Later had ze Filo zijne naam weggedaan en er "een bepaalde" forummer van gemaakt , maar de titel kon ze niet meer aanpassen of zoiets ...

't Heeft een heel spektakel geweest hoor ... :-D

shaddy
5 september 2008, 22:13
In debat gaan ? Waarover in een topic met hoofding 'bye bye'. Ik heb EXACT uit jouw woorden geciteerd en EXACT daar op gereageerd.

Oh ?

Over pindakaas ?

Geef mij maar speculoos pasta. Danke.

Waar heb je het over????? Nieuw ??? "oude rot" zekers ahahahahaha

ik heb mooie posts geplaatst helaas geen reactie daarop ... raar he als het over de harde realiteit gaat dat in belgie vrouwen worden mishandeld uit naam van een religie ; dat de doorsnee poco tilt slaat ;-)

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 22:13
Maar die verdwenen posts , waar dan enkel edit staat ...

Van de persoon die door missy shaddy wordt aangevallen ? 't denk het niet

Maar let op mijn woorden. 'k Heb een nieuwe trend voorspelt.

shaddy
5 september 2008, 22:14
Klopt , ze had iets gezegd over de posts van Filosoof , die zou vaak grove beledigingen uiten , en ze "editen" om ze te laten verdwijnen ...
Ze had er een draad over geopend , maar je mag dat niet doen over een andere forummer ...
Later had ze Filo zijne naam weggedaan en er "een bepaalde" forummer van gemaakt , maar de titel kon ze niet meer aanpassen of zoiets ...

't Heeft een heel spektakel geweest hoor ... :-D

Tja de waarheid is helaas pindakaas .... ;-)

manta
5 september 2008, 22:14
Geef mij maar speculoos pasta. Danke.

Als je nu gewoon je speculoos in thee of koffie sopt heb je toch net hetzelfde ??? 'k Heb dat als kind vaak gegeten , blijkbaar denken veel mensen dat het iets nieuws is ... 8O

shaddy
5 september 2008, 22:15
Van de persoon die door missy shaddy wordt aangevallen ? 't denk het niet

Maar let op mijn woorden. 'k Heb een nieuwe trend voorspelt.

ik val niemand aan omgekeerd daarentegen .... :roll:

grellig zulle beweren dat ik allochtonen zomaar wil buiten gooien zucht grof

de doorsnee poco wil niet debatteren alleen aanvallen??? rararara ;-)

shaddy
5 september 2008, 22:15
Als je nu gewoon je speculoos in thee of koffie sopt heb je toch net hetzelfde ??? 'k Heb dat als kind vaak gegeten , blijkbaar denken veel mensen dat het iets nieuws is ... 8O

tja die pasta was er nog ni hihi

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 22:17
Waar heb je het over????? Nieuw ??? "oude rot" zekers ahahahahaha

Tegen wie ben je nu weer aan 't babbelen?

'k Heb zo de indruk dat jij random een topic opent om de draad op te pakken waar je hem de dag tevoren liet vallen maar niet kan terug vinden.

shaddy
5 september 2008, 22:21
Tegen wie ben je nu weer aan 't babbelen?

'k Heb zo de indruk dat jij random een topic opent om de draad op te pakken waar je hem de dag tevoren liet vallen maar niet kan terug vinden.

waarom blijf je persoonlijk aanvallen? Ik heb nochtans een mooie aanleiding tot debat gegeven?? :?

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 22:24
waarom blijf je persoonlijk aanvallen? Ik heb nochtans een mooie aanleiding tot debat gegeven??

Waar val ik jouw aan ? Beste ?

Waar geef je een aanleiding tot debat ? Beste ?

Groentje-18
5 september 2008, 22:29
Ik ben een vrouw mijn beste en dat weet je best !!!! Provoceren he :roll: Dat zal niet lukken bij mij. ...
voor mij is de onmenselijkheid van de pocos bewezen...i
iedereen mag met mij in debat gaan alleen wil jij dat niet want mensen zouden eens tot inzicht moeten komen !!! ;-)

trouwens nogmaals een oproep het maagdenvlies is een mythe ...het moet dus ook niet worden hersteld... vrouwen voor de rechten van vrouwen !

http://www.mytheontkracht.nl/

Heb jij je medicijnen niet genomen? :?

Wat interesseert me dat of je vrouw bent of niet? Denk je dat ik daarom anders ga reageren? :?
Ik ben ook een vrouw btw, zoals je duidelijk kan zien aan mijn avatar. So?

Inzichten ... dat zegt al genoeg eigenlijk. De mensen die daar de mond van vol hebben, ontbreken meestal eender welk inzicht. Of ze hanteren een heel andere defintie van inzichten dan de gebruikelijke. Maar dat is off-topic.

Het maagdenvlies is een mythe, wat bedoel je daarmee Shaddy?

En ik hoop dat jij posts gewoon echt niet leest, anders ... :?

shaddy
5 september 2008, 22:29
Waar val ik jouw aan ? Beste ?

Waar geef je een aanleiding tot debat ? Beste ?

;-)

Ik sta steeds open voor debat. Ik ben een vrouw en kom op voor de rechten van vrouwen en dieren. De doorsnee poco hier probeert ieder andersdenkende monddood te maken. Of ze lokken iets uit zodat je banpunten krijgt. Dus welkom en ik wil debateren absoluut over de onzin van religie met name de islam. Onze democratie steunt vrijheid van godsdienst dus ook de islam maar wat als die islam de rechten van vrouwen en dieren schendt ? Denk maar aan onderdrukking van vrouwen - minderwaardig achten van ongelovigen - ongelovige vrouwen zijn hoeren - kelen van dieren zonder verdoving. enzoverder Dan kunnen we toch stellen dat de islam indruist tegen onze normen en waarden. Werkt onze democratie dan nog? Wij kunnen niet alle onze normen en waarden en humaniteit laten verliezen omwille van religievrijheid ! Dus u kan best debatteren met mij uiteraard vinden de doorsnee pocos dit niet leuk. ;-)

Tegen wie ben je nu weer aan 't babbelen?

'k Heb zo de indruk dat jij random een topic opent om de draad op te pakken waar je hem de dag tevoren liet vallen maar niet kan terug vinden.

De_Laatste_Belg
5 september 2008, 22:32
tegelijk heb je de lijnen van het debat uitgezet...

Alleen toegankelijk voor:
dat de doorsnee poco tilt slaat


Een op tilt geslagen poco. Zoals je zegt.

Wel zoek jezelf een flipperkast of een poco om mee te spelen.

Ik voel mij geenszins aan- nog toegesproken.

Dank u voor uw waandacht?

shaddy
5 september 2008, 22:34
Heb jij je medicijnen niet genomen? :?

Wat interesseert me dat of je vrouw bent of niet? Denk je dat ik daarom anders ga reageren? :?
Ik ben ook een vrouw btw, zoals je duidelijk kan zien aan mijn avatar. So?

Inzichten ... dat zegt al genoeg eigenlijk. De mensen die daar de mond van vol hebben, ontbreken meestal eender welk inzicht. Of ze hanteren een heel andere defintie van inzichten dan de gebruikelijke. Maar dat is off-topic.

Het maagdenvlies is een mythe, wat bedoel je daarmee Shaddy?

Ik heb geen medicijnen nodig ... persoonlijke aanval?

Dat er geen vlies bestaat. De moslimas hebben het al moeilijk genoeg zodat we de mythe van het maagdenvlies moeten doorbreken. Kijk maar naar de link.
Moslimas hoeven niet te bloeden bij de eerste keer alles gaat over de aanpak van de man en of het meisje veel aan sport bijvoorbeeld heft gedaan.

http://www.mytheontkracht.nl/

http://members.lycos.nl/ilserijvers/seksenco/de_mythe_van_het_maagdenvlies.htm

http://www.jongereninformatie.be/xcms/lang__nl-BE/551/default.aspx

Zeg het verder zodat geen enkele moslima complexen moet hebben. Zodat ze hun zonen correct kunnen opvoeden en het voor de meisjes van de volgende genartie zal beter gaan.

Groentje-18
5 september 2008, 22:36
je hebt wel degelijk een duidelijk standpunt ingenomen in heel die discussie verder weiger je ook maar aan te nemen dat ik een vrouw ben - nochtans geef je meerder malen toe, in die topic, ah ja jij bent een vrouw - dus ik neem mijn woorden niet terug - lees eerst maar eens zelf wat jij hebt geschreven over mij :roll: Ik wil geen enkele allochtoon buiten hebben ! Ik wil dat de islam sterk wordt afgezwakt tot het oke is met onze normen en waarden. Ik wil dat de moslims zich niet kunnen verschuilen achter hun religie. Zoals in die topic werd vermeld : meisje verkracht omdat ze niet was bedekt. Ik heb nog NOOIT enige allochtoon eruit willen gooien. Dus bewijs jij maar eens het tegendeel. Ik heb wel een ernstig probleem met de islam. Dit geldt evenzeer voor de moslims die gematigd en afvallig zijn. :roll: Voor mijn part schaffen ze de islam in belgie maar af ... voila kunnen ze er geen misbruik meer van maken om vrouwen te ambeteren en te onderdrukken.
Dus neemt uw woorden maar terug. Met of zonder de moderatie.


Jij hebt gezegd in die thread, en dat doe je nu opnieuw, dat ik vind dat vrouwen die schaars gekleed zijn verkracht mogen worden.
Dat mijn beste, is pure laster en eerroof. Ik heb dat toen niet gemeld aan de moderatie, maar gezien je nog steeds hetzelfde onzin blijft herhalen zonder rekening te houden met de feiten dwing je me om je met je gedrag te confronteren voor je er me blijft mee lastigvallen of ook zomaar ander forummers met valse beschuldigingen verwijt.

Voor de rest, met alle respect, maar je posten zijn erg onsamenhangend en moeilijk te volgen... Blijkbaar vind je het ook moeilijk om andermans post te begrijpen of lees je die niet?
Een tip: herlees rustig de post van een persoon, lees hem desnoods een tweede maal als er iets instaat wat volgens jou 'het kwade' is voordat je zomaar begint zwaarden te steken naar onbestaande geesten, want dat komt nogal idioot over en is vervelend voor de mensen die gestoken worden met beschuldigingen waarvan ze kop noch staart begrijpen.
Als je een post getypt hebt, lees je die zelf ook beter even na voordat je op het 'send' knopje drukt.
Discussieren is zo al moeilijk genoeg. ;)

shaddy
5 september 2008, 22:36
tegelijk heb je de lijnen van het debat uitgezet...

Alleen toegankelijk voor:


Een op tilt geslagen poco. Zoals je zegt.

Wel zoek jezelf een flipperkast of een poco om mee te spelen.

Ik voel mij geenszins aan- nog toegesproken.

Dank u voor uw waandacht?

U wenst dus niet in debat te gaan??

De doorsnee pocos kunnen dan ook moeilijk verdedigen wat onverdedigbaar is. Met name een religie...zeker als deze religie ontstaan is door een oorlogszuchtige krijgsheer en onderdrukker...dan zwijg ik nog over pedo.

shaddy
5 september 2008, 22:37
Jij hebt gezegd in die thread, en dat doe je nu opnieuw, dat ik vind dat vrouwen die schaars gekleed zijn verkracht mogen worden.
Dat mijn beste, is pure laster en eerroof. Ik heb dat toen niet gemeld aan de moderatie, maar gezien je nog steeds hetzelfde onzin blijft herhalen zonder rekening te houden met de feiten dwing je me om je met je gedrag te confronteren voor je er me blijft mee lastigvallen of ook zomaar ander forummers met valse beschuldigingen verwijt.

Voor de rest, met alle respect, maar je posten zijn erg onsamenhangend en moeilijk te volgen... Blijkbaar vind je het ook moeilijk om andermans post te begrijpen of lees je die niet?
Een tip: herlees rustig de post van een persoon, lees hem desnoods een tweede maal als er iets instaat wat volgens jou 'het kwade' is voordat je zomaar begint zwaarden te steken naar onbestaande geesten, want dat komt nogal idioot over en is vervelend voor de mensen die gestoken worden met beschuldigingen waarvan ze kop noch staart begrijpen.
Als je een post getypt hebt, lees je die zelf ook beter even na voordat je op het 'send' knopje drukt.
Discussieren is zo al moeilijk genoeg. ;)

U hebt bevestigd dat vrouwen die zich anders kleden : voor hoeren kunnen worden uitgescholden. Dit is niet correct elke vrouw heeft het recht om te dragen wat ze wilt ! Het is aan de man om zich te gedragen.

Groentje-18
5 september 2008, 22:39
Ik heb geen medicijnen nodig ... persoonlijke aanval?

Dat er geen vlies bestaat. De moslimas hebben het al moeilijk genoeg zodat we de mythe van het maagdenvlies moeten doorbreken. Kijk maar naar de link.
Moslimas hoeven niet te bloeden bij de eerste keer alles gaat over de aanpak van de man en of het meisje veel aan sport bijvoorbeeld heft gedaan.

http://www.mytheontkracht.nl/

http://members.lycos.nl/ilserijvers/seksenco/de_mythe_van_het_maagdenvlies.htm

http://www.jongereninformatie.be/xcms/lang__nl-BE/551/default.aspx

Zeg het verder zodat geen enkele moslima complexen moet hebben. Zodat ze hun zonen correct kunnen opvoeden en het voor de meisjes van de volgende genartie zal beter gaan.

Ik heb mijn maagdenvlies nog, hoe kan het dan niet bestaan?

Maar geen zorgen hoor, de Moslima's die ik ken hebben al lang de seksuele moraal 'geen seks voor het huwelijk' over boord gegooid, in tegenstelling tot hun hoofddoek die ze trots blijven dragen om hun identiteit te benadrukken en te voorkomen dat de samenleving hun ziet als seksobject (want ze vinden dat westerse vrouwen zo maar al te vaak bekeken worden, en daarin kan ik ze geen ongelijk geven. Ik ben zelf ook al zo'n 30 000 x benaderd door voze mannetjes die dachten dat ze mij in hun bed konden krijgen, autochtonen, voordat je denkt dat het er hier zo fraai aan toegaat).

Shaddy, jij bent zeker ook een heel grote tegenstandster van de Christelijke normen en waarden?

shaddy
5 september 2008, 22:42
Ik heb mijn maagdenvlies nog, hoe kan het dan niet bestaan?

Maar geen zorgen hoor, de Moslima's die ik ken hebben al lang de seksuele moraal 'geen seks voor het huwelijk' over boord gegooid, in tegenstelling tot hun hoofddoek die ze trots blijven dragen om hun identiteit te benadrukken en te voorkomen dat de samenleving hun ziet als seksobject (want ze vinden dat westerse vrouwen zo maar al te vaak bekeken worden, en daarin kan ik ze geen ongelijk geven. Ik ben zelf ook al zo'n 30 000 x benaderd door voze mannetjes die dachten dat ze mij in hun bed konden krijgen, autochtonen, voordat je denkt dat het er hier zo fraai aan toegaat).

Shaddy, jij bent zeker ook een heel grote tegenstandster van de Christelijke normen en waarden?


ik moet niet weten van religie - het beknot de vrijheid - lees cursus in wonderen en eindeloos bewust zijn - vele laten een religie vallen als ze spiritueel groeien - maagdenvlies bestaat niet het is een ring - indien je tampons gebruikt of aan paardrijden doet bijvoorbeeld kan die ring wat uitrekken dus als je man de eerste keer heel teder is dan bloedt je niet vandaar

Nynorsk
5 september 2008, 22:43
Ik heb mijn maagdenvlies nog, hoe kan het dan niet bestaan?

Maar geen zorgen hoor, de Moslima's die ik ken hebben al lang de seksuele moraal 'geen seks voor het huwelijk' over boord gegooid, in tegenstelling tot hun hoofddoek die ze trots blijven dragen om hun identiteit te benadrukken en te voorkomen dat de samenleving hun ziet als seksobject (want ze vinden dat westerse vrouwen zo maar al te vaak bekeken worden, en daarin kan ik ze geen ongelijk geven. Ik ben zelf ook al zo'n 30 000 x benaderd door voze mannetjes die dachten dat ze mij in hun bed konden krijgen, autochtonen, voordat je denkt dat het er hier zo fraai aan toegaat).

Shaddy, jij bent zeker ook een heel grote tegenstandster van de Christelijke normen en waarden?

Shaddy bedoelt denk ik dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is, gewoon een randje. In de islam en elders heersen daar nogal wat verkeerde ideeën rond.

Bovendien denk ik niet dat jij met zekerheid kan zeggen dat je maagdenvlies nog intact is. Dat kan geen enkele maagd.

Groentje-18
5 september 2008, 22:43
U hebt bevestigd dat vrouwen die zich anders kleden : voor hoeren kunnen worden uitgescholden. Dit is niet correct elke vrouw heeft het recht om te dragen wat ze wilt ! Het is aan de man om zich te gedragen.

Ach zo.
Dus in Shaddy's wereld;:

Vrouwen kunnen niet voor hoeren worden uitgescholden.
Vrouwen zullen dus ook niet voor hoer kunnen worden bekeken en worden behandeld door autochtonen neem ik aan?

Fijn, ga jij dat even zeggen tegen de 35-jarige autochtone maniak die me daarnet weer op de hielen zat terwijl hij allemaal koosnaampjes naar me toewierp? En ik had een dikke winterjas en een lange jeansbroek aan hé! Zelfs geen kort rokje of ook maar een minimum iets aan mijn kledij wat uitdagend kon zijn!


Ik hoop dat je, geholpen doordat ik dit voorbeeld aanhaalde wat voor mij de dagdagelijkse realiteit is, begrijpt dat je uit het vetgedrukte van je post on-mo-ge-lijk het tweede deel kan afleiden... Over dat tweede deel denk ik namelijk net hetzelfde als jij, tiens. Dat probeer ik je al doorheen enkele discussies duidelijk te maken ... maar dat betekent volgens jou dat ik verkachting goedpraat hé? :silly:

Groentje-18
5 september 2008, 22:47
Shaddy bedoelt denk ik dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is, gewoon een randje. In de islam en elders heersen daar nogal wat verkeerde ideeën rond.

Dan kon ze dat misschien zo overbrengen ... Het is niet de eerste keer dat ik daarover met haar discussieer overigens, toen kwam wat jij zegt (en waarvan ik ook vermoedde dat ze dat bedoelde) helemaal niet naar voren.
Er zijn trouwens drie verschillende soorten maagdenvliezen, het 'kleinste' is een randje. En al die dingen zijn dan nog eens aanwezig in verschillende diktes en met al dan niet verschillende aders (het ene is een pak meer met bloed doorlopen dan andere). En mogelijk is het volledig afwezig, maar dat weet jij allicht ook. :)

Bovendien denk ik niet dat jij met zekerheid kan zeggen dat je maagdenvlies nog intact is. Dat kan geen enkele maagd.

Dat klopt. Tenzij je naar een dokter zou gaan en hem zou vragen om eens te checken natuurlijk. ;)

Nynorsk
5 september 2008, 22:51
Dan kon ze dat misschien zo overbrengen ... Het is niet de eerste keer dat ik daarover met haar discussieer overigens, toen kwam wat jij zegt (en waarvan ik ook vermoedde dat ze dat bedoelde) helemaal niet naar voren.
Er zijn trouwens drie verschillende soorten maagdenvliezen, het 'kleinste' is een randje. En al die dingen zijn dan nog eens aanwezig in verschillende diktes en met al dan niet verschillende aders (het ene is een pak meer met bloed doorlopen dan andere). En mogelijk is het volledig afwezig, maar dat weet jij allicht ook. :)

3 soorten maagdenvliezen?



Dat klopt. Tenzij je naar een dokter zou gaan en hem zou vragen om eens te checken natuurlijk. ;)

kans is natuurlijk reëel dat hij het scheurt bij het checken.

manta
5 september 2008, 22:51
Ik ben ook een vrouw btw, zoals je duidelijk kan zien aan mijn avatar. So?


8O


Euh , groentje , daar staat alleen een bloemmeke ... :?

Groentje-18
5 september 2008, 22:52
ik moet niet weten van religie - het beknot de vrijheid - lees cursus in wonderen en eindeloos bewust zijn - vele laten een religie vallen als ze spiritueel groeien -

Met alle respect maar ik vreesde al dat je met zoiets zou afkomen.
Het zijn idd die mensen die de mond vol hebben van inzichten ja ... Spreek me er aub niet van, ik heb er een enorme degout van gekregen. Genoeg ervaringen mee gehad ...
Hetgeen er in die boekjes verkocht wordt verschilt overigens op geen enkel punt van de religie die het christendom of de islam is... Misschien met dat verschil dat die godsdienst je een vrijbrief geeft om ieder ander die deze niet aanhangt uit te schelden voor 'minder bewust wezen' en 'oh je ziet t allemaal niet' of 'wat een gebrekkige inzichten' of erger: 'deze persoon heeft duidelijk te weinig spirituele groei doorgemaakt en zit nog op een lagere dimensie hé'... :| :| :| :|


Wat ik wou zeggen was dat het Christendom nog veel strenger is mbt seksualiteit dan de Islam. Binnen het Christendom zou je idealiter zelfs geen seks tijdens het huwelijk mogen hebben. Tenzij om je voort te planten, dan kan het je nog enigszins vergeven worden na rijp en lang beraad ... Laten we het helemaal niet hebben over seks buiten het huwelijk. :|

maagdenvlies bestaat niet het is een ring - indien je tampons gebruikt of aan paardrijden doet bijvoorbeeld kan die ring wat uitrekken dus als je man de eerste keer heel teder is dan bloedt je niet vandaar

Dat is niet volledig correct, maar grotendeels wel. Zie de post aan Nynorsk.

Groentje-18
5 september 2008, 22:59
3 soorten maagdenvliezen?


Ik heb het daarbij over de vorm.
Eéntje is een ring zoals Shaddy zegt, het randje.
Het andere is een randje waarvan de cirkel doorbinnen met mekaar verbonden is via weefsel. Een cirkel met een diameter door is.
En bij sommigen heb je dan weer de cirkel met heel veel van die diameters. Een membraan met allemaal gaatjes in dus.

Alles komt voor in verschillende diktes/taaites en met verschillende "bloeddoorlopendheid".

Als je meer info wil, wil ik wel eens mijn cursus opsturen. ;)

Nynorsk
5 september 2008, 22:59
Wat ik wou zeggen was dat het Christendom nog veel strenger is mbt seksualiteit dan de Islam. Binnen het Christendom zou je idealiter zelfs geen seks tijdens het huwelijk mogen hebben. Tenzij om je voort te planten, dan kan het je nog enigszins vergeven worden na rijp en lang beraad ... Laten we het helemaal niet hebben over seks buiten het huwelijk. :|

Dat is nu wel héél kort door de bocht.
Ik heb een paar jaar op christenfundi's-fora rondgehangen, maar ook in dat radicaal christelijk milieu gaan ze je op dit punt geheel tegenspreken.