PDA

View Full Version : Paarse volksverraders tonen hun ware aard !


Max van Dietschland
21 september 2008, 16:30
Vandaag is het heel duidelijk dat Open VLD, SPA en de Vlaamse Progressieven de resoluties van het Vlaams Parlement van 2004 in de prullenbak gooien. Dit is regelrecht verraad aan het Vlaamse volk. Het is natuurlijk al jaren duidelijk dat de paarse partijen eigenlijk tegen meer Vlaanderen en minder België zijn. Immers hoe meer Vlaanderen hoe minder macht die partijen krijgen. Zowel het Belgische bestel als het cordon sanitaire zijn de levensverzekering dat die verraders aan de macht blijven. Daarom is het hoog tijd dat het Vlaams Kartel actie onderneemt.

Dat betekent:

1. Kris Peeters moet het ontslag van de Vlaamse regering aankondigen en de paarse partijen dumpen.
2. Yves Leterme moet hetzelfde doen op federaal niveau.
3. Er moet een nieuwe Vlaamse regering worden gevormd met CD&V, NVA, Vlaams Belang en moest dit nodig zijn Lijst Dedecker. Deze partijen moeten desnoods de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen.
4. Op federaal niveau zullen Belgicistische krachten wellicht een paars groene regering vormen en dan kunnen we eindelijk naar een ultieme krachtmeting tussen Vlaanderen en België, waarbij geweld niet langer kan worden uitgesloten.

Het wordt tijd alle verstandige en fatsoenlijke mensen in Vlaanderen definitief politiek afrekenen met de paarse verraders.

Het heeft lang geduurd maar NVA heeft vandaag haar woord gehouden, mits enige vertraging. CD&V mag deze kans niet laten liggen en staat nu voor haar grootste vuurproef, tonen dat deze partij echt veranderd is en niet meer meedoet met het gore kiesbedrog van paars.

Om de macht van paars te breken is echter veel politieke moed nodig, immers zolang België en het cordon sanitaire bestaat, heeft paars de touwtjes in handen...

De schoofzak
21 september 2008, 16:39
Vandaag is het heel duidelijk dat Open VLD, SPA en de Vlaamse Progressieven de resoluties van het Vlaams Parlement van 2004 in de prullenbak gooien. Dit is regelrecht verraad aan het Vlaamse volk. Het is natuurlijk al jaren duidelijk dat de paarse partijen eigenlijk tegen meer Vlaanderen en minder België zijn. Immers hoe meer Vlaanderen hoe minder macht die partijen krijgen. Zowel het Belgische bestel als het cordon sanitaire zijn de levensverzekering dat die verraders aan de macht blijven. Daarom is het hoog tijd dat het Vlaams Kartel actie onderneemt.

Dat betekent:

1. Kris Peeters moet het ontslag van de Vlaamse regering aankondigen en de paarse partijen dumpen.

Dat er een hartig woordje gesproken moet worden in de Vlaamse regering, met het regeerakkoord en de Vlaamse resoluties als "handleiding", daarmee ben ik akkoord.
Dat is dus nog geen ontslag (hoe lelijk de uitlatingen van het Somerke en van Geneer-madam ook zijn)

2. Yves Leterme moet hetzelfde doen op federaal niveau.

akkoord

3. Er moet een nieuwe Vlaamse regering worden gevormd met CD&V, NVA, Vlaams Belang en moest dit nodig zijn Lijst Dedecker. Deze partijen moeten desnoods de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen.

Een regering vormen met het Blok, dat zou kiezersbedrog zijn.
Ik heb op het kartel gestemd onder de duidelijke voorwaarde dat er niet ging samengewerkt worden met het Blok.


4. Op federaal niveau zullen Belgicistische krachten wellicht een paars groene regering vormen en dan kunnen we eindelijk naar een ultieme krachtmeting tussen Vlaanderen en België, waarbij geweld niet langer kan worden uitgesloten.
...


Hier wil ik zelfs het Belang in verdediging nemen.
Zelfs zij hebben nooit in hun programma geweld beloofd om Vlaamse onafhankelijkheid te bekomen.

Apart daarvan, vind ik met jouw uitspraak, nogmaals de bevestiging dat je niet goed in je bol zijt.

fernand
21 september 2008, 16:57
Vandaag is het heel duidelijk dat Open VLD, SPA en de Vlaamse Progressieven de resoluties van het Vlaams Parlement van 2004 in de prullenbak gooien. Dit is regelrecht verraad aan het Vlaamse volk. Het is natuurlijk al jaren duidelijk dat de paarse partijen eigenlijk tegen meer Vlaanderen en minder België zijn. Immers hoe meer Vlaanderen hoe minder macht die partijen krijgen. Zowel het Belgische bestel als het cordon sanitaire zijn de levensverzekering dat die verraders aan de macht blijven. Daarom is het hoog tijd dat het Vlaams Kartel actie onderneemt.

Dat betekent:

1. Kris Peeters moet het ontslag van de Vlaamse regering aankondigen en de paarse partijen dumpen.
2. Yves Leterme moet hetzelfde doen op federaal niveau.
3. Er moet een nieuwe Vlaamse regering worden gevormd met CD&V, NVA, Vlaams Belang en moest dit nodig zijn Lijst Dedecker. Deze partijen moeten desnoods de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen.
4. Op federaal niveau zullen Belgicistische krachten wellicht een paars groene regering vormen en dan kunnen we eindelijk naar een ultieme krachtmeting tussen Vlaanderen en België, waarbij geweld niet langer kan worden uitgesloten.

Het wordt tijd alle verstandige en fatsoenlijke mensen in Vlaanderen definitief politiek afrekenen met de paarse verraders.

Het heeft lang geduurd maar NVA heeft vandaag haar woord gehouden, mits enige vertraging. CD&V mag deze kans niet laten liggen en staat nu voor haar grootste vuurproef, tonen dat deze partij echt veranderd is en niet meer meedoet met het gore kiesbedrog van paars.

Om de macht van paars te breken is echter veel politieke moed nodig, immers zolang België en het cordon sanitaire bestaat, heeft paars de touwtjes in handen...

ik dacht dat de Vlaamse regering niet kan vallen? ze is aan elkaar geklonken voor de volle legislatuur

fernand
21 september 2008, 16:59
Dat er een hartig woordje gesproken moet worden in de Vlaamse regering, met het regeerakkoord en de Vlaamse resoluties als "handleiding", daarmee ben ik akkoord.
Dat is dus nog geen ontslag (hoe lelijk de uitlatingen van het Somerke en van Geneer-madam ook zijn)



akkoord



Een regering vormen met het Blok, dat zou kiezersbedrog zijn.
Ik heb op het kartel gestemd onder de duidelijke voorwaarde dat er niet ging samengewerkt worden met het Blok.




Hier wil ik zelfs het Belang in verdediging nemen.
Zelfs zij hebben nooit in hun programma geweld beloofd om Vlaamse onafhankelijkheid te bekomen.

Apart daarvan, vind ik met jouw uitspraak, nogmaals de bevestiging dat je niet goed in je bol zijt.

ik denk dat Max bedoelt dat er een reeël gevaar bestaat, dat men vanuit Waalse, en linkse hoek gebruik zal maken om dit te verhinderen.
ik denk niet dat idee van max zo gek is. kijk maar naar al de tussenkomsten van links. dat is steeds met geweld gepaart gegaan. zie Köln gisteren

Max van Dietschland
21 september 2008, 17:04
ik dacht dat de Vlaamse regering niet kan vallen? ze is aan elkaar geklonken voor de volle legislatuur

Er kan een nieuwe Vlaamse regering gevormd worden. ;-)

Max van Dietschland
21 september 2008, 17:10
Apart daarvan, vind ik met jouw uitspraak, nogmaals de bevestiging dat je niet goed in je bol zijt.

U denkt echt dat ik één of andere nazi skinhead ben, maar dat is werkelijk verre van. Ik ben radicaal nationalistisch en radicaal conservatief maar ik ben ook overtuigd Christen en Rooms Katholiek.

Geweld is niet iets wat licht kan of mag gebruikt worden. Een mensenleven is teveel waard. Maar wij mogen ook niet onvoorbereid zijn.

Het standpunt van de VJW, die nu is opgegaan in NS-A vat het nog het best samen: vreedzaam maar weerbaar en geweld die kan hierbij helaas niet uitgesloten worden...

anakin
21 september 2008, 17:17
Beste schoofzak.....ik dacht dat het Blok niet meer bestond. Hoe enggeestig kan je zijn.

FDM
21 september 2008, 17:19
wel itt Opendeur-vld vind ik LDD dan zeer oprecht

De schoofzak
21 september 2008, 17:49
Beste schoofzak.....ik dacht dat het Blok niet meer bestond. Hoe enggeestig kan je zijn.

Je bedoelt niet 'enggeestig', enfin, ik bedoel daarmee een bijzonder soort humor. We zijn hier tenslotte geen kleuterschool of geen engeltjes op dit forum.
Slagen onder de gordel mogen niet, maar een figuurlijke boenk op uwe lever, ge moet maar zorgen voor uw verdediging.


't Kan zijn dat de Maks het "zo" niet bedoeld, maar zelfs na zijn verduidelijking, behoud ik mijn twijfels over zijn graad van sivilizasie.

Chipie
21 september 2008, 18:09
Dat er een hartig woordje gesproken moet worden in de Vlaamse regering, met het regeerakkoord en de Vlaamse resoluties als "handleiding", daarmee ben ik akkoord.
Dat is dus nog geen ontslag (hoe lelijk de uitlatingen van het Somerke en van Geneer-madam ook zijn)



akkoord



Een regering vormen met het Blok, dat zou kiezersbedrog zijn.
Ik heb op het kartel gestemd onder de duidelijke voorwaarde dat er niet ging samengewerkt worden met het Blok.



Hier wil ik zelfs het Belang in verdediging nemen.
Zelfs zij hebben nooit in hun programma geweld beloofd om Vlaamse onafhankelijkheid te bekomen.

Apart daarvan, vind ik met jouw uitspraak, nogmaals de bevestiging dat je niet goed in je bol zijt.:lol:

omaplop
21 september 2008, 19:00
Ach, de open VLD is enkel en alleen op postjes uit, zie de houding van De waal in de politiekwestie!!!

I amsterdam
21 september 2008, 20:34
Ach, de open VLD is enkel en alleen op postjes uit, zie de houding van De waal in de politiekwestie!!!


Alle partijen zijn aan de verkiezingscampagne begonnen.
Somers gedraagt zich als het brave jongetje met schone handen en plaatst zich buiten het gebeuren van het afgelopen jaar.
Pilatus wast zijn handen in onschuld.

lollysticky
21 september 2008, 20:44
Somers... de melkmuil van de wetstraat :/

sjarel
22 september 2008, 11:36
Vandaag is het heel duidelijk dat Open VLD, SPA en de Vlaamse Progressieven de resoluties van het Vlaams Parlement van 2004 in de prullenbak gooien. Dit is regelrecht verraad aan het Vlaamse volk. Het is natuurlijk al jaren duidelijk dat de paarse partijen eigenlijk tegen meer Vlaanderen en minder België zijn. Immers hoe meer Vlaanderen hoe minder macht die partijen krijgen. Zowel het Belgische bestel als het cordon sanitaire zijn de levensverzekering dat die verraders aan de macht blijven. Daarom is het hoog tijd dat het Vlaams Kartel actie onderneemt.

Dat betekent:

1. Kris Peeters moet het ontslag van de Vlaamse regering aankondigen en de paarse partijen dumpen.
2. Yves Leterme moet hetzelfde doen op federaal niveau.
3. Er moet een nieuwe Vlaamse regering worden gevormd met CD&V, NVA, Vlaams Belang en moest dit nodig zijn Lijst Dedecker. Deze partijen moeten desnoods de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen.
4. Op federaal niveau zullen Belgicistische krachten wellicht een paars groene regering vormen en dan kunnen we eindelijk naar een ultieme krachtmeting tussen Vlaanderen en België, waarbij geweld niet langer kan worden uitgesloten.

Het wordt tijd alle verstandige en fatsoenlijke mensen in Vlaanderen definitief politiek afrekenen met de paarse verraders.

Het heeft lang geduurd maar NVA heeft vandaag haar woord gehouden, mits enige vertraging. CD&V mag deze kans niet laten liggen en staat nu voor haar grootste vuurproef, tonen dat deze partij echt veranderd is en niet meer meedoet met het gore kiesbedrog van paars.

Om de macht van paars te breken is echter veel politieke moed nodig, immers zolang België en het cordon sanitaire bestaat, heeft paars de touwtjes in handen...

De CD&V toont haar ware gelaat : ze doet verder mee zonder de NVA... en heeft de NVA dus gewoon misbruikt in haar zoektocht naar macht en postjes. Puur bedrog dus.

HAMC
22 september 2008, 11:45
De CD&V toont haar ware gelaat : ze doet verder mee zonder de NVA... en heeft de NVA dus gewoon misbruikt in haar zoektocht naar macht en postjes. Puur bedrog dus.

ACW for the win!

Another Jack
22 september 2008, 11:52
ACW for the win!

Toch (weer) niet te zwaar ontgoocheld zeker?
Of zal het weer zijn van 'wacht maar af...'?

Renesse
22 september 2008, 12:22
Heel die heisa was er simpelweg om het kartel te breken, dat volksverraad heeft er niets mee te maken, dat kwam er en passant bij.

HAMC
22 september 2008, 12:29
Toch (weer) niet te zwaar ontgoocheld zeker?
Of zal het weer zijn van 'wacht maar af...'?

Ik heb nooit iets anders verwacht dan anti-Vlaamse politiek van CD&V/NVA, dus mijn ontgoocheling is niet groter dan bij de start van het kartel.

En moest ik nu "wacht maar af" zeggen, dat zou dat de verkiezing in 2009 betreffen.

Anna List
22 september 2008, 12:31
Toch (weer) niet te zwaar ontgoocheld zeker?
Of zal het weer zijn van 'wacht maar af...'?

ik zou eerder zeggen : ziedet, ik heb het altijd gezegd, de stap voor stap strategie is een utopie.

duveltje382
22 september 2008, 12:33
VLD is een Waalse partij geworden vind ik :?

sjarel
22 september 2008, 12:36
VLD is een Waalse partij geworden vind ik :?

Misschien is dat hetzelfde maar ik zou eerder zeggen dat de blauwen de laatste echte belgische partij is. MR en VLD zijn nog de enige echte familie. Misschien is dat meer uit noodzaak om aan postjes en macht te komen dan uit overtuiging maar overtuiging is dan ook bijzaak.

solidarnosc
22 september 2008, 15:36
Misschien is dat hetzelfde maar ik zou eerder zeggen dat de blauwen de laatste echte belgische partij is. MR en VLD zijn nog de enige echte familie. Misschien is dat meer uit noodzaak om aan postjes en macht te komen dan uit overtuiging maar overtuiging is dan ook bijzaak.

MR is nog aan partij van betekenis. CDH veel minder. De "Vlaamse" overtuiging van CD&V is er ook pas gekomen nadat CDH weinig meer voorstelde waardoor de christen -democratie haar dominante positie in België moest lossen. Het kartel kwam er pas toen ook de positie van de CD&V in Vlaanderen op het spel stond. CD&V wil gewoon macht en invloed en als dit niet lukt op Belgisch niveau dan maar op Vlaams. CD&V wil gewoon dezelfde rol en invloed behouden in Vlaanderen als toen ze de scepter zwaaien op Belgisch niveau. Voor de rest is het qua inhoud nog steeds mossel noch vis maar wat had je verwacht.

sjarel
22 september 2008, 15:55
MR is nog aan partij van betekenis. CDH veel minder. De "Vlaamse" overtuiging van CD&V is er ook pas gekomen nadat CDH weinig meer voorstelde waardoor de christen -democratie haar dominante positie in België moest lossen. Het kartel kwam er pas toen ook de positie van de CD&V in Vlaanderen op het spel stond. CD&V wil gewoon macht en invloed en als dit niet lukt op Belgisch niveau dan maar op Vlaams. CD&V wil gewoon dezelfde rol en invloed behouden in Vlaanderen als toen ze de scepter zwaaien op Belgisch niveau. Voor de rest is het qua inhoud nog steeds mossel noch vis maar wat had je verwacht.

Inderdaad, dat blijkt nu : ze hebben de NVA enkel gebruikt om terug aan de macht en de postjes te komen en niet vanuit een ideologische visie. Spijtig voor hen maar ik vrees dat die kunstgreep van korte duur geweest zal zijn. Ze moeten al hopen dat een tripartite de enige oplossing zal zijn om NVA/LDD/VB niet te moeten meenemen om nog aan de macht te komen.

Pol
22 september 2008, 16:47
VLD is een Waalse partij geworden vind ik :?

De liberale partij, in haar vroeger letterwoord als Pest Voor Vlaanderen bestempeld, blijft inderdaad nog in veel aspecten dat predicaat waarmaken. De partij rijdt liever voor de droombeelden van Reynders, dan zich onvoorwaardelijk neer te leggen bij de wil en het belang van de Vlaamse kiezer. In 1999 werd samen met collega's van Paarsgroen met de Waalse vrienden overeen gekomen om de Vlaamse welstand te laten temporiseren, ja de eigen geestdrift lam te leggen om de Waalse regio een inhaalbeweging te laten maken. Nu blijft men regelmatig stokken in de wielen steken van de Vlaamse eensgezindheid naar een noodzakelijke staatshervorming om de Franstalige collega's niet voor het hoofd te steken. VLD blijft na Verhofstadt een Belgiocistische partij met Reynders als nieuwe leider en kandidaat-premier.

solidarnosc
22 september 2008, 17:10
Inderdaad, dat blijkt nu : ze hebben de NVA enkel gebruikt om terug aan de macht en de postjes te komen en niet vanuit een ideologische visie. Spijtig voor hen maar ik vrees dat die kunstgreep van korte duur geweest zal zijn. Ze moeten al hopen dat een tripartite de enige oplossing zal zijn om NVA/LDD/VB niet te moeten meenemen om nog aan de macht te komen.

De enigste reden waarom NVA een kartel is aangegaan met CD&V is ook omdat ze niet anders konden om hun voortbestaan te verzekeren. Het opportunisme kwam van twee kanten.

sjarel
22 september 2008, 17:21
De enigste reden waarom NVA een kartel is aangegaan met CD&V is ook omdat ze niet anders konden om hun voortbestaan te verzekeren. Het opportunisme kwam van twee kanten.

Klopt.

Maar er is volgens mij wel een cruciaal verschil tussen beide nl. CD& ging het kartel aan om terug aan de macht en de postjes te komen terwijl NVA in het kartel stapte omdat dat volgens hen de enige manier was om nog (een deel van) hun programma te realiseren.
De CD& motivatie is gewoon laf en droevig terwijl de NVA motivatie verdedigbaar is.

Max van Dietschland
22 september 2008, 18:25
De CD&V toont haar ware gelaat : ze doet verder mee zonder de NVA... en heeft de NVA dus gewoon misbruikt in haar zoektocht naar macht en postjes. Puur bedrog dus.

Inderdaad. Vanaf vandaag staat CD&V naast de paars groene partijen als vijanden van Vlaanderen.

solidarnosc
22 september 2008, 18:58
Inderdaad. Vanaf vandaag staat CD&V naast de paars groene partijen als vijanden van Vlaanderen.

Bedankt om me er aan te herinneren dat ik voor meer drank moet zorgen voor de volgende lokale bijeenkomst van de VVV "Vijanden van Vlaanderen". Nu, Voor een conservatief zal het wellicht deugd doen te weten dat bepaalde zaken niet veranderen. ;-)

Nu de NVA mag dan wel verwijderd zijn het kartel zal meer sporen achterlaten bij de CD&V dan bij NVA omdat een behoorlijk deel van CD&V- misschien tegen de verwachtingen in van sommigen toen ze hun fiat gaven (ACW) - werkelijk in de Vlaamse sprookjes zijn beginnen te geloven. Daarom ook dat NVA-top niet zozeer CD&V as such viseert maar enkele "individuen" waarmee men wellicht de oude gard bedoelt en wat binnen CD&V doorgaat voor linkervleugel rond ACW. Ik vermoed ook dat ze de defenitieve breuk ook zullen rekken.