PDA

View Full Version : Zijn Moslims racisten?


eno2
26 september 2008, 09:09
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberen

Bhairav
26 september 2008, 09:13
"Maar wat bedoelt u nu met 'ras'?" etc...

eno2
26 september 2008, 09:28
Illwill verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.

alice
26 september 2008, 09:48
Als racisme gezien wordt als onderscheid tussen mensen op basis van overtuiging dan kun je er moeilijk omheen dat aanhangers van een religie die dit als basisvoorschrift heeft racistische trekjes hebben!

eno2
26 september 2008, 09:56
Als racisme gezien wordt als onderscheid tussen mensen op basis van overtuiging dan kun je er moeilijk omheen dat aanhangers van een religie die dit als basisvoorschrift heeft racistische trekjes hebben!
Hoe voorzichtig. Je durft je dus niet uitspreken?

eno2
26 september 2008, 09:57
Last Mohican verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.[/QUOTE]

smiley
26 september 2008, 11:19
Last Mohican verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.


Het hangt er allemaal van af wat men onder 'moslims' en 'racisme' verstaat.
Als men ongelijkheid op basis van geloof als racisme beschouwd dan is de islam inderdaad racistisch en iemand die dit geloof volgens het boekje volgt kan dan niet anders dan racistisch zijn. Een ware moslim is volgens de huidige interpretatie van 'racisme' dus wel degelijk een racist.

Moslims kunnen leven met ondergeschikte niet-moslims niet met gelijkberechtigde niet-moslims.
Koenraad Elst

De fatwa tegen Urbain Vermeulen
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=fatwa+tegen+urbain+vermeulen&meta=

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Koenraad Elst

De Islam voor Ongelovigen
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel1.html

C2C
26 september 2008, 11:37
Zijn Moslims racisten?

Het is vooral die blik in de ogen van Moslims. Zo gewelddadig, venijnig en wreed. Echt angstaanjagend, die ogen van islamieten.

smiley
26 september 2008, 11:40
Het is vooral die blik in de ogen van Moslims. Zo gewelddadig, venijnig en wreed. Echt angstaanjagend, die ogen van islamieten.

De ogen van bvb een Osama Bin Hiding zijn helemaal niet angstaanjagend en wreed net zomin als dat de ogen van de misdadiger van een 'profeet' angstaanjagend en wreed waren. Indien u osama in levende lijve zou tegenkomen dan zou u dat een zeer vriendelijke moslim vinden.

alice
26 september 2008, 12:11
Eno 2 ik durf me best uitspreken.
Sommige moslims minachten anderen omdat het in hun ogen geen gelovigen zijn, of moslims die geen echte moslims zijn, ze minacten vrouwen uit eigen en andere culturen, mensen met andere huidskleur,seksuele geaardheid en beroepen zich al of niet op hun geloof om dit te rechtvaardigen
Andere moslims doen dit dan weer niet en zijn het dus oneens met een aantal beginsels van de leer.
Toch vinden ze zichzelf moslim.
Het ligt dus aan het standpunt van de aanhangers van de leer; duidelijk zo?

An Arkos
26 september 2008, 12:19
Weer een geniale poll met genoeg ruimte voor nuance! Leve politics!

Offshore
26 september 2008, 13:00
Illwill verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.

Sinds wanneer zijn moslims een ras?

Jozef Ostyn
26 september 2008, 13:05
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberen

U moet vooral doen wat u niet laten kunt. Ook als het vrij dwaas is.

Vermits moslims mensen zijn zou het mij sterk verbazen indien er geen moslims zouden zijn die racistisch zijn en moslims die niet racistisch zijn.

C2C
26 september 2008, 14:09
U moet vooral doen wat u niet laten kunt. Ook als het vrij dwaas is.

Vermits moslims mensen zijn zou het mij sterk verbazen indien er geen moslims zouden zijn die racistisch zijn en moslims die niet racistisch zijn.

Allemaal goed en wel, maar het is toch vooral die blik hoor.

C2C
26 september 2008, 14:09
Zo giftig en bedreigend hé.

Fallen Angel
26 september 2008, 15:34
Onnozele enquête die uitgaat van een veralgemening.

Er zullen inderdaad wel racisten onder moslims zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal racist zijn.

Zelfde zou zijn om enquête te houden over het feit dat Belgen racist zijn ja dan nee. Men kan niet iedereen over dezelfde kam scheren.

De zoveelste rechtse rommelpost.
Same shit, different day.

shaddy
26 september 2008, 15:47
Zo giftig en bedreigend hé.

elke religie is een gif natuurlijk de islam door mo de pedo gehallucineerd tja die spant absoluut de kroon

circe
27 september 2008, 08:31
Sinds wanneer zijn moslims een ras?

Sinds zijzelf het woord racisme gebruiken voor alles wat niet in hun kraam past zeker?

HAMC
27 september 2008, 08:51
De ogen van bvb een Osama Bin Hiding zijn helemaal niet angstaanjagend en wreed net zomin als dat de ogen van de misdadiger van een 'profeet' angstaanjagend en wreed waren. Indien u osama in levende lijve zou tegenkomen dan zou u dat een zeer vriendelijke moslim vinden.

Hmm, ik kwam eens een paar Turken tegen die me vertelden dat Osama helemaal geen moslim is.

Lincoln
27 september 2008, 12:37
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberenMoslims "mogen geen" rascisten zijn, maar of dat er nu zelf rascisten zijn bij de moslims, ik denk van wel, zolang "moslims" mensen zijn !

Ahmes
27 september 2008, 16:15
Is dat echt een vraag ?

Muhammad ALi and Will Smith on Islam
http://www.youtube.com/watch?v=O09JGttXYSs

Mike Tyson
Mike Tyson interview about islam muslim
http://www.youtube.com/watch?v=-y6oO1G3NHE
Er is geen god dan God
http://www.youtube.com/watch?v=HC34OQNfmYg


Dus er is geen god dan God

Geen plaats voor andere goden behalve de God

Als je racist bent dan ben je helemaal geen moslim, want als je racist bent dan klopt er is geen god dan God niet meer.

Racisme: een grendel op de hemelpoort
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert7.htm

liberalist_NL
27 september 2008, 16:27
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberen

De Koran is openlijk racistisch, voornamelijk tegen Joden, maar ook tegen bijvoorbeeld zwarten. Als je met racisme ook nog religies wilt inbegrijpen, dan kun je zeggen dat de Islam het meest racistische gedachtegoed ter wereld is, aangezien het alle andere vormen van godsdienst verwerpt, en men de doodstraf stelt op het niet accepteren van de Islam.

Iedereen die de Koran als ''de waarheid'' beschouwt, is een racist; in elke mogelijke definitie van het woord. Moslims die voor een open, tolerante, gelijkwaardige samenleving zijn, zijn niet echte moslims.

Lincoln
27 september 2008, 17:48
De Koran is openlijk racistisch, voornamelijk tegen Joden, maar ook tegen bijvoorbeeld zwarten. Als je met racisme ook nog religies wilt inbegrijpen, dan kun je zeggen dat de Islam het meest racistische gedachtegoed ter wereld is, aangezien het alle andere vormen van godsdienst verwerpt, en men de doodstraf stelt op het niet accepteren van de Islam.

Iedereen die de Koran als ''de waarheid'' beschouwt, is een racist; in elke mogelijke definitie van het woord. Moslims die voor een open, tolerante, gelijkwaardige samenleving zijn, zijn niet echte moslims.De waarheid is ; dat de blanke witte bleekscheet geen adviezen duldt van een zwarte die pas in ontwikkeling staat, laat staan kritiek te dulden van een "leer" afkomstig uit een zogezegde besneden-barbaarse-achterlijk-woestijn-volkske !

De waarheid als een koe, probeer eens kritiek te uiten aan het adress van de "je-weet-wel", u zult snel uw conclusies trekken !

De koran houdt geen rascisitisch doctrine, maar kent ook geen gezinsverwanten of vriendjespolitiek, daarom voelen degene die zich tot het herrevolk noemen of tot het verkorenvolk op hun teentjes getrap, pas op ! ik zal niet veralgemenen, maar de meesten voelen zich toch op hun tenen getrapt...als ze de koran lezen die op hun tekortkoming verwijst !

liberalist_NL
27 september 2008, 17:54
De waarheid is ; dat de blanke witte bleekscheet geen adviezen duldt van een zwarte die pas in ontwikkeling staat

Kunt u een voorbeeld geven?

, laat staan kritiek te dulden van een "leer" afkomstig uit een zogezegde besneden-barbaarse-achterlijk-woestijn-volkske !

Volgens mij doen we niet anders dan kritiek dulden. Sterker nog, we leven ernaar; en dat is nu het probleem waar het om gaat.

De waarheid als een koe, probeer eens kritiek te uiten aan het adress van de "je-weet-wel", u zult snel uw conclusies trekken !

Ik weet niet wie, leg eens uit.

De koran houdt geen rascisitisch doctrine, maar kent ook geen gezinsverwanten of vriendjespolitiek, daarom voelen degene die zich tot het herrevolk noemen of tot het verkorenvolk op hun teentjes getrap, pas op ! ik zal niet veralgemenen, maar de meesten voelen zich toch op hun tenen getrapt !
Ik voel me noch het verkoren volk (je bedoelt vast christenen), noch verheven boven wat voor een volk dan ook. Zelfs niet boven de Papoea's, die kokosnootdoppen gebruiken om hun genitaliën te verbergen. :-) Geweld en intolerantie veroordelen is volgens uw logica dan weer racistisch, suprematief en imperialistisch. Volgens mij komen moslims uit het parallelle universum. :-)

circe
27 september 2008, 18:08
Moh vond toch dat negers op rozijnen leken? Zo gewillig waren ze toch niet met die zwarte afrikanen! ze gingen ze vangen, kapten bij alle mannen de genitalieën er volledig af, 10% overleefde het en mochten dan als slaaf mee verder naar Arabia wandelen....

niet racistisch zeg je toch hé?

Volume 1, Book 11, Number 662:
Narrated Anas:

The Prophet said, "Listen and obey (your chief) even if an Ethiopian whose head is like a raisin were made your chief."

Preuße
28 september 2008, 12:11
Moslims plegen dagelijks racistische aanvallen op Belgen en zijn zelfs zó onverdraagzaam dat ze hun eigen geloofsbroeders (zij het sunnieten of sjieten) dagelijks menen te moeten uitroeien bij bosjes. Je kan van die ontspoorde nep-religie toch moeilijk iets goeds verwachten.

Félicien Bwanatongo
28 september 2008, 12:49
Uiteraard zijn "de moslims" geen racisten. Ook de fundamentalisten niet.
Racisme is mensen beoordelen puur op basis van hun biologische identiteit en ras en/of een waardeoordeel vellen over mensen op basis van zijn raciale oorsprong.

Enkel voor de domme islamhaters (er zijn geen intelligente) zijn alle moslims racisten.

Félicien Bwanatongo
28 september 2008, 12:50
De Koran is openlijk racistisch, voornamelijk tegen Joden, maar ook tegen bijvoorbeeld zwarten. Als je met racisme ook nog religies wilt inbegrijpen, dan kun je zeggen dat de Islam het meest racistische gedachtegoed ter wereld is, aangezien het alle andere vormen van godsdienst verwerpt, en men de doodstraf stelt op het niet accepteren van de Islam.

Iedereen die de Koran als ''de waarheid'' beschouwt, is een racist; in elke mogelijke definitie van het woord. Moslims die voor een open, tolerante, gelijkwaardige samenleving zijn, zijn niet echte moslims.


Onzin. Er wordt in de Koran niet gesproken over "ras". Typische Wilders-zever.

Duym
28 september 2008, 13:12
Onnozele enquête die uitgaat van een veralgemening.

Er zullen inderdaad wel racisten onder moslims zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal racist zijn.

Zelfde zou zijn om enquête te houden over het feit dat Belgen racist zijn ja dan nee. Men kan niet iedereen over dezelfde kam scheren.

De zoveelste rechtse rommelpost.
Same shit, different day.

Racisme is verwerpelijk omdat het mensen discrimineert. Alle fundamentalisten discrimineren.
De vraag is of je als 'echte' moslim een niet-moslim als gelijkwaardig kunt beschouwen. Het antwoord is NEE. En het is logisch dat wie of wat niet gelijkwaardig is volgens de wetten van je land of je geloof niet alleen mag maar moet gediscrimineerd worden. De ware islam is m.a.w. gewoonweg verwerpelijk.
(Ik geef hier dus geen antwoord op de volgens mij niet zo verstandige vraag of moslims racisten zijn)

liberalist_NL
28 september 2008, 13:53
Onzin. Er wordt in de Koran niet gesproken over "ras". Typische Wilders-zever.

Laat moslims dan ook hun klep houden wanneer ze willen gaan huilebalken over racisme.

Preuße
28 september 2008, 13:58
Wat een poll-uitslag: extreem-links en extreem-rechts broederlijk in hetzelfde bedje!

liberalist_NL
28 september 2008, 14:00
Wat een poll-uitslag: extreem-links en extreem-rechts broederlijk in hetzelfde bedje!

Je bedoelt onze nationaal-solidaristische Achmedinejad-aanbidders? :-)

Preuße
28 september 2008, 14:12
Misschien moet de NSA wel een lidkaart aan Mieke Vogels en Apu ChaCha aanbieden? Ze zouden zich daar meteen thuis voelen.

koolvis
28 september 2008, 21:29
"zijn Moslims racisten?" is niet de juiste vraag. Maar wel: "Discrimineren de moslims?"
.
.
.

eno2
29 september 2008, 09:24
Onnozele enquête die uitgaat van een veralgemening.

Er zullen inderdaad wel racisten onder moslims zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal racist zijn.

Zelfde zou zijn om enquête te houden over het feit dat Belgen racist zijn ja dan nee. Men kan niet iedereen over dezelfde kam scheren.

De zoveelste rechtse rommelpost.
Same shit, different day.

Hoera!

Tenminste één iemand die meent dat ik rechts ben.

eno2
29 september 2008, 09:25
De Koran is openlijk racistisch, voornamelijk tegen Joden, maar ook tegen bijvoorbeeld zwarten. Als je met racisme ook nog religies wilt inbegrijpen, dan kun je zeggen dat de Islam het meest racistische gedachtegoed ter wereld is, aangezien het alle andere vormen van godsdienst verwerpt, en men de doodstraf stelt op het niet accepteren van de Islam.

Iedereen die de Koran als ''de waarheid'' beschouwt, is een racist; in elke mogelijke definitie van het woord. Moslims die voor een open, tolerante, gelijkwaardige samenleving zijn, zijn niet echte moslims.

OK OK het is de meest discriminerende ideologie ter wereld, zelfs tegen eigen volk.
Maar zijn het ook racisten??????

Duym
29 september 2008, 09:31
"zijn Moslims racisten?" is niet de juiste vraag. Maar wel: "Discrimineren de moslims?"
.
.
.

We kunnen hier inderdaad een lijstje aanleggen van mensen die door de islam gediscrimineerd worden:
-Vrouwen
-Ongelovigen
-Gehandicapten (mensen met bepaalde gebreken mogen aan sommige rites niet deelnemen)
-.....

Duym
29 september 2008, 09:34
OK OK het is de meest discriminerende ideologie ter wereld, zelfs tegen eigen volk.
Maar zijn het ook racisten??????

Ik denk van niet, maar racisme leeft wel sterk bij Marokkanen.

Kim
29 september 2008, 09:35
Er zijn genoeg moslims die racistische uitspraken over ons uiten.

"Vuile ongelovige honden"
"Blanke hoer"
"Vuile Belg/Vlaming"

Maar ja, dat erkent het CGKR uiteraard niet want het CGKR gaat ervan uit dat een "minderheid" zich niet kan bezondigen aan racisme. :roll:

Duym
29 september 2008, 10:33
Er zijn genoeg moslims die racistische uitspraken over ons uiten.

"Vuile ongelovige honden"
"Blanke hoer"
"Vuile Belg/Vlaming"

Maar ja, dat erkent het CGKR uiteraard niet want het CGKR gaat ervan uit dat een "minderheid" zich niet kan bezondigen aan racisme. :roll:

Het CGKR is een toonbeeld van discriminatie.

liberalist_NL
29 september 2008, 11:18
Er zijn genoeg moslims die racistische uitspraken over ons uiten.

"Vuile ongelovige honden"
"Blanke hoer"
"Vuile Belg/Vlaming"

Maar ja, dat erkent het CGKR uiteraard niet want het CGKR gaat ervan uit dat een "minderheid" zich niet kan bezondigen aan racisme. :roll:

Sterker nog, zonder moslims is er helemaal geen CGKR nodig. De reden dat er een bestaat is dat sommige mensen weerstand bieden tegen moslim-imperialisme, en het CGKR is bedoeld om dat (= die weerstand) in de kiem te smoren. Zonder moslims was het racisme verwaarloosbaar.

liberalist_NL
29 september 2008, 11:19
OK OK het is de meest discriminerende ideologie ter wereld, zelfs tegen eigen volk.
Maar zijn het ook racisten??????

Volgens hun eigen definitie in ieder geval wel.

driewerf
29 september 2008, 11:24
Sterker nog, zonder moslims is er helemaal geen CGKR nodig.

waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen homo's

waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen joden
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen zwarten
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen gehandicapten


want het CGKR is al in al deze gevallen tussengekomen.

liberalist_NL
29 september 2008, 11:25
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen homo's

waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen joden
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen zwarten
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen gehandicapten


want het CGKR is al in al deze gevallen tussengekomen.

De eerste drie categorieën, daar heeft de moslimgemeenschap al zo'n beetje monopolie op. De rest van de gevallen kan gewoon worden behandeld door de politie!

Duym
29 september 2008, 11:47
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen homo's

waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen joden
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen zwarten
waarmee je discriminatoire praktijken negationeert tegen gehandicapten


want het CGKR is al in al deze gevallen tussengekomen.

Het gaat over de vele gevallen waar het discriminerende CGKR niet tussenbeide gekomen is.

peewee
29 september 2008, 11:56
Ze zeggen altijd,wie de wereld wil veranderen moet bij zichzelf beginnen!
Word het eens niet tijd dat we door hebben dat ieder hier zijn eigen ding mag doen zonder dat iemand zich daar een vraag bij steld?
Zo kan het niet verder,we houden ons teveel bezig met dingen die ons niet aangaan.
De toekomst,onze kinderen die moeten het doen en daar let niemand meer op.
Daar gaan we al de fout in,en betrap ik mezelf ook wel eens op hoor.
Niemand heeft toch het recht om een ander te beoordelen laat staan te veroordelen,we zouden beter af zijn met een beetje goede raad en aanvaarding.

smiley
29 september 2008, 12:05
Sterker nog, zonder moslims is er helemaal geen CGKR nodig. De reden dat er een bestaat is dat sommige mensen weerstand bieden tegen moslim-imperialisme, en het CGKR is bedoeld om dat (= die weerstand) in de kiem te smoren. Zonder moslims was het racisme verwaarloosbaar.

Klopt volledig.

liberalist_NL
29 september 2008, 12:36
Ze zeggen altijd,wie de wereld wil veranderen moet bij zichzelf beginnen!
Word het eens niet tijd dat we door hebben dat ieder hier zijn eigen ding mag doen zonder dat iemand zich daar een vraag bij steld?
Zo kan het niet verder,we houden ons teveel bezig met dingen die ons niet aangaan.
De toekomst,onze kinderen die moeten het doen en daar let niemand meer op.
Daar gaan we al de fout in,en betrap ik mezelf ook wel eens op hoor.
Niemand heeft toch het recht om een ander te beoordelen laat staan te veroordelen,we zouden beter af zijn met een beetje goede raad en aanvaarding.

In een maatschappij waar iedereen vrij is van religieuze intolerantie is dat zo, ja.

Lincoln
29 september 2008, 13:08
Moh vond toch dat negers op rozijnen leken? Zo gewillig waren ze toch niet met die zwarte afrikanen! ze gingen ze vangen, kapten bij alle mannen de genitalieën er volledig af, 10% overleefde het en mochten dan als slaaf mee verder naar Arabia wandelen....

niet racistisch zeg je toch hé?Indien u de hadith zoals u dat wilt vertalen krijg je niet anders dan de soep die u daarvan maakt,.

Lincoln
29 september 2008, 13:10
Kunt u een voorbeeld geven?

Volgens mij doen we niet anders dan kritiek dulden. Sterker nog, we leven ernaar; en dat is nu het probleem waar het om gaat.

Ik weet niet wie, leg eens uit.

Ik voel me noch het verkoren volk (je bedoelt vast christenen), noch verheven boven wat voor een volk dan ook. Zelfs niet boven de Papoea's, die kokosnootdoppen gebruiken om hun genitaliën te verbergen. :-) Geweld en intolerantie veroordelen is volgens uw logica dan weer racistisch, suprematief en imperialistisch. Volgens mij komen moslims uit het parallelle universum. :-)

De witte mens heeft zich van oudsher altijd zich suprematief en zo ook rascistisch voorstelt tov de zwarte, hetzij dit een arabier of geen arabier te zijn, Mijn punt is dat de koran niet rascistisch is !

liberalist_NL
29 september 2008, 13:15
De witte mens heeft zich van oudsher altijd zich suprematief en zo ook rascistisch voorstelt tov de zwarte, hetzij dit een arabier of geen arabier te zijn,

U veronderstelt dat ik mij moet verantwoorden voor de misdaden van mijn voorouders? :-o

Mijn punt is dat de koran niet rascistisch is !
Mein Kampf is dan ook niet racistisch. (de Bijbel is ook racistisch trouwens)

smiley
29 september 2008, 13:16
De witte mens heeft zich van oudsher altijd zich suprematief en zo ook rascistisch voorstelt tov de zwarte,

Klopt van geen kanten. De oude Kelten en de Germanen keken helemaal niet naar iemands huidskleur.

hetzij dit een arabier of geen arabier te zijn, Mijn punt is dat de koran niet rascistisch is !

Klopt ongeveer, de islam maakt officieel geen onderscheid in iemands huidskleur om iemand te discrimineren of tot slaaf te maken.

4.5. Islam en racisme

Dat de islam zonder skrupules de slavernij op ongeziene schaal beoefend heeft, was eigenlijk wel bekend aan wie zich niet heeft laten inpakken door de moderne propaganda voor de "egalitaire islam". Minder bekend is dat de moslim-wereld hiermee ook de raciale slavernij en het anti-zwarte racisme heeft voortgebracht

http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel4.html

(Blanke Europese slavinnen waren meer gegeerd bij de slavendijvers/haremliefhebbers.)

De islam kijkt naar iemands geloof/ongeloof om die in het beste geval als minderwaardig te behandelen en te gedogen (in het slechtste geval te vermoorden). Of dat minder racistisch is moet iedereen nu maar voor zichzelf uitmaken.

Moslims kunnen leven met ondergeschikte niet-moslims niet met gelijkberechtigde niet-moslims.

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/vermeulen.html

Duym
29 september 2008, 13:16
De witte mens heeft zich van oudsher altijd zich suprematief en zo ook rascistisch voorstelt tov de zwarte, hetzij dit een arabier of geen arabier te zijn, Mijn punt is dat de koran niet rascistisch is !

Maar wel discriminerend en achterlijk.

Lincoln
29 september 2008, 13:18
We kunnen hier inderdaad een lijstje aanleggen van mensen die door de islam gediscrimineerd worden:
-Vrouwen
-Ongelovigen
-Gehandicapten (mensen met bepaalde gebreken mogen aan sommige rites niet deelnemen)
-.....Kom kom, als je de definitie voor religie gaat gebruiken die enkel toegepast wordt gebruikt voor sociaal-politiek doeleinden en op sociaal politiek grondniveau, dan ga je heel rare conclusies uitpersen uit de heilige boeken,.

Lincoln
29 september 2008, 13:19
Er zijn genoeg moslims die racistische uitspraken over ons uiten.

"Vuile ongelovige honden"
"Blanke hoer"
"Vuile Belg/Vlaming"

Maar ja, dat erkent het CGKR uiteraard niet want het CGKR gaat ervan uit dat een "minderheid" zich niet kan bezondigen aan racisme. :roll:Ha ha, kim gaat naar de cgkr... :rofl:

...wa minder fritjes eten eh ! ;-)

liberalist_NL
29 september 2008, 13:21
Kom kom, als je de definitie voor religie gaat gebruiken die enkel toegepast wordt gebruikt voor sociaal-politiek doeleinden en op sociaal politiek grondniveau, dan ga je heel rare conclusies uitpersen uit de heilige boeken,.

En daar zijn we weer, hoor: religie moet een speciale behandeling krijgen, omdat... tja, waarom eigenlijk? :roll:

Lincoln
29 september 2008, 13:24
Maar wel discriminerend en achterlijk.Pfff, wat weet een europeaan van badkuipjes en hamam uit syrie...laat staan de dag van vandaag het licht te kunnen zien waar het licht schijnt !

Lincoln
29 september 2008, 14:03
U veronderstelt dat ik mij moet verantwoorden voor de misdaden van mijn voorouders? :-o

Mein Kampf is dan ook niet racistisch. (de Bijbel is ook racistisch trouwens)
Mein kampf is een afkooksel van das kapital, en das kapital is een afkooksel van het boek waarin darwin de rassen theorie voorstelt !

Het verschil ligt enkel in het boek dat de theorie voorstelt en het andere het theorie in praktijk zet !

Theorie van darwin rassistisch ??

Lincoln
29 september 2008, 14:05
Klopt van geen kanten. De oude Kelten en de Germanen keken helemaal niet naar iemands huidskleur.



Klopt ongeveer, de islam maakt officieel geen onderscheid in iemands huidskleur om iemand te discrimineren of tot slaaf te maken.

4.5. Islam en racisme

Dat de islam zonder skrupules de slavernij op ongeziene schaal beoefend heeft, was eigenlijk wel bekend aan wie zich niet heeft laten inpakken door de moderne propaganda voor de "egalitaire islam". Minder bekend is dat de moslim-wereld hiermee ook de raciale slavernij en het anti-zwarte racisme heeft voortgebracht

http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/islamvoorongel4.html

(Blanke Europese slavinnen waren meer gegeerd bij de slavendijvers/haremliefhebbers.)

De islam kijkt naar iemands geloof/ongeloof om die in het beste geval als minderwaardig te behandelen en te gedogen (in het slechtste geval te vermoorden). Of dat minder racistisch is moet iedereen nu maar voor zichzelf uitmaken.

Moslims kunnen leven met ondergeschikte niet-moslims niet met gelijkberechtigde niet-moslims.

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dutch/vermeulen.htmlAls je dat zo bekijkt kun je evenveel het kapitalisme, communisme, liberalisme die ontsproeid zijn uit het darwinisme allemaal berekenen tot rascisme-discrimminatie !

Lincoln
29 september 2008, 14:07
En daar zijn we weer, hoor: religie moet een speciale behandeling krijgen, omdat... tja, waarom eigenlijk? :roll:Ah, het moet weer simplistisch zijn voor het arme geestje eh , niet ?

Een waarom moet de koran zich prostitueren voor wat de mediatieke klant biedt , zeg eens ?

liberalist_NL
29 september 2008, 14:11
Mein kampf is een afkooksel van das kapital, en das kapital is een afkooksel van het boek waarin darwin de rassen theorie voorstelt !

Het verschil ligt enkel in het boek dat de theorie voorstelt en het andere het theorie in praktijk zet !

Hitler was een socialist.

Theorie van darwin rassistisch ??
Wetenschap strekt boven menselijke termen. Racisme is een term om menselijk gedrag aan te geven. Enkel een boek dat gemeenschapssegregatie (of nog erger, geweld) propageert is racistisch. M.a.w., kritiek op uw geliefde godsdienst is helemaal niet racistisch.

bentje
29 september 2008, 14:11
Een waarom moet de koran zich prostitueren voor wat de mediatieke klant biedt , zeg eens ?

Watte? :?

liberalist_NL
29 september 2008, 14:14
Ah, het moet weer simplistisch zijn voor het arme geestje eh , niet ?

Dat is helemaal niet simplistisch. De meeste mensen accepteren gewoon dat religie extra aandacht nodig heeft, voornamelijk omdat het het zelf eist en zij geen kant-en-klaar tegenargument hebben tegen het argument; ''maar het helpt die mensen''. Hier ga ik tegenin door te zeggen;
1. Religie helpt je helemaal niet je spiritualiteit te ontwikkelen, het is een vast gehamerd pad en belemmert je zelfs je eigen weg tot spiritualiteit te ontwikkelen.
2. De staat heeft zich niet te bemoeien met wat goed en wat slecht is voor ''de mensen''.

Een waarom moet de koran zich prostitueren voor wat de mediatieke klant biedt , zeg eens ?
Ze wordt zoveel geprostitueerd als ze zichzelf in de kijker zet.

Lincoln
29 september 2008, 14:17
Maar wel discriminerend en achterlijk.Wat is achterlijk en wat houdt dat in ???

De natuur houdt zich niet met het infurieuriteit of supperioriteit, het zijn de beesten die zich territoriaal elkaar bevechten (hetzij van dezelfde ras), of to eat or to be eat (om te overleven ),.

Een beschaving zoals de islaam vecht noch om territirium noch om te overleven !

Wat je niet kunt zeggen over het imperialistisch beschaving van het westen, beide aspecten zijn aanwezig !

liberalist_NL
29 september 2008, 14:20
Een beschaving zoals de islaam vecht noch om territirium noch om te overleven !

Ik dacht dat dit het gebied van Oorlog was, en het veroverde gebied Islamitisch gebied?

Wat je niet kunt zeggen over het imperialistisch beschaving van het westen, beide aspecten zijn aanwezig !
Alsof een onschuldig land als Finland imperialistisch is.

Lincoln
29 september 2008, 14:21
Hitler was een socialist.

Wetenschap strekt boven menselijke termen. Racisme is een term om menselijk gedrag aan te geven. Enkel een boek dat gemeenschapssegregatie (of nog erger, geweld) propageert is racistisch. M.a.w., kritiek op uw geliefde godsdienst is helemaal niet racistisch.Dat zeg ik ook niet !

Maar het houdt niet in om "ik" als moslim te zwijgen !

Jij hebt recht op kritiek, en ik heb het recht om zich te beargumenteren en te weren, daarom moet je zich niet op uw teentjes getrapt voelen !

Lincoln
29 september 2008, 14:21
Watte? :?:lol:

bentje
29 september 2008, 14:23
:lol:

Hela, manneke, ik mag toch bijleren?
Wat bedoelde je daarmee?

liberalist_NL
29 september 2008, 14:24
Hela, manneke, ik mag toch bijleren?
Wat bedoelde je daarmee?

Dat je niet slim genoeg bent om half-Nederlandse zinnen te begrijpen.

Lincoln
29 september 2008, 14:27
Dat is helemaal niet simplistisch. De meeste mensen accepteren gewoon dat religie extra aandacht nodig heeft,Ik riek hier een soort jaloezie !



voornamelijk omdat het het zelf eist en zij geen kant-en-klaar tegenargument hebben tegen het argument; ''maar het helpt die mensen''. Hier ga ik tegenin door te zeggen;De koran biedt u juist ruimte om zelf te redeneren !




1. Religie helpt je helemaal niet je spiritualiteit te ontwikkelen, het is een vast gehamerd pad en belemmert je zelfs je eigen weg tot spiritualiteit te ontwikkelen.Zeg mij eens wanneer wordt een boorling ooit een wetenschapper zonder zich te educeren op een "vaste" leerplan vooralleer hij/zij zelfstandig kan ontwikkelen ???


2. De staat heeft zich niet te bemoeien met wat goed en wat slecht is voor ''de mensen''.Maar de PVV van wilders wil van een staat een godsdienststaat maken die zich wel met het privé leven van mensen bemoeit !!!

Ze wordt zoveel geprostitueerd als ze zichzelf in de kijker zet.Tjonge jonge toch, degene die zich laten hier prostitueren zijn personen zoals wilders , fdw & co, zonder extreem rechts had de islaam nooit de spreekbuis en de media bereikt !

liberalist_NL
29 september 2008, 14:28
Dat zeg ik ook niet !

Maar het houdt niet in om "ik" als moslim te zwijgen !

Jij hebt recht op kritiek, en ik heb het recht om zich te beargumenteren en te weren, daarom moet je zich niet op uw teentjes getrapt voelen !

Ik wil u helemaal niet het zwijgen opleggen.

bentje
29 september 2008, 14:29
Dat je niet slim genoeg bent om half-Nederlandse zinnen te begrijpen.

Wel ja, ik vond z'n post (zie hieronder) niet duidelijk en wou wat verduidelijking over wat hij hiermee bedoelde

Een waarom moet de koran zich prostitueren voor wat de mediatieke klant biedt , zeg eens ?

Een mens wil wat bijleren, anderen hun ideologie proberen te verstaan en begrijpen, maar neen, dan wordt men hier gewoon maar belachelijk gemaakt of uitgelachen.
Ze zouden daar beter strafpunten voor geven in plaats van mij 4 punten te geven omdat 'k iemand zeg terug in z'n boom te kruipen :roll:
Lincoln, mannetje, ik wil al niet meer dat je 't uitlegt.

Lincoln
29 september 2008, 14:30
Ik dacht dat dit het gebied van Oorlog was, en het veroverde gebied Islamitisch gebied?

Alsof een onschuldig land als Finland imperialistisch is.Inderdaad , scandinavie heeft zich nooit met de kruistochten gemoeid, noch gisteren en noch vandaag ook !


Ik verschiet soms wanneer een land zoals denemarken de kruis boven haalt tegen de moslims !

LastMohican
29 september 2008, 14:31
Die pedofiele keutelboer die dat boekske al die jaren geleden neerpende uit pure frustratie en verveling lacht zich een kriek.

Hoe stom kan een mens zijn om zijn volledige laten en doen door een stationsromanneke uit de oertijd te laten beheersen. Kan ook van de Katholieken gezegd worden.

De wereld zou een veel betere plaats zijn ZONDER religie.

liberalist_NL
29 september 2008, 14:33
Ik riek hier een soort jaloezie !

Neen, woede. Het is mijn belastinggeld en mijn vrijheid.

De koran biedt u juist ruimte om zelf te redeneren !

Volgens mij niet. Het devies is: Er is maar één God, en dat is Allah.

Zeg mij eens wanneer wordt een boorling ooit een wetenschapper zonder zich te educeren op een "vaste" leerplan vooralleer hij/zij zelfstandig kan ontwikkelen ???

Spiritualiteit is het omgekeerde van kennis. Je kunt het niet vergelijken, en zelfs omdraaien.

Maar de PVV van wilders wil van een staat een godsdienststaat maken die zich wel met het privé leven van mensen bemoeit !!!

Dus, ben ik geen PVV'er.

Tjonge jonge toch, degene die zich laten hier prostitueren zijn personen zoals wilders , fdw & co, zonder extreem rechts had de islaam nooit de spreekbuis en de media bereikt !
Voor 11 september bestonden dat soort partijen niet eens. Laten we nu niet pretenderen dat moslims in de schijnwerpers staan door ons. Ze (of althans een deel) hebben zichzelf in de schijnwerpers gezet. Er is helemaal niets interessants voor de media in een rustige aangepaste moslim.

liberalist_NL
29 september 2008, 14:35
Ik verschiet soms wanneer een land zoals denemarken de kruis boven haalt tegen de moslims !
Eén persoon spreekt niet voor een heel volk, hé? En volgens mij was de boodschap van de cartoonist een heel erg positief gebaar t.o.v. gematigde moslims. Helaas wilden de meeste moslims deze boodschap niet zien en zagen ze slechts hun profeet afgebeeld. Religieuze verblinding noemt men dat.

Lincoln
29 september 2008, 14:36
Hela, manneke, ik mag toch bijleren?
Wat bedoelde je daarmee?Dat is zoals in een winkelketen een bepaalde product bijschaven naar wens van de klant, en zo heb je een product op de markt die de klant gelukkig maakt,.

In de media heb je ook zoiets, en als je nog eens het woord "prostitueren" bijvoegt heb je een sterke betekenis die zowel "de klant bij de hoeren gelukkig maakt" voorstelt, als de klant in de winkelketen, maar dan beide betekenissen omgevormd in de "media" !!!

Lincoln
29 september 2008, 14:39
Die pedofiele keutelboer die dat boekske al die jaren geleden neerpende uit pure frustratie en verveling lacht zich een kriek.

Hoe stom kan een mens zijn om zijn volledige laten en doen door een stationsromanneke uit de oertijd te laten beheersen. Kan ook van de Katholieken gezegd worden.

De wereld zou een veel betere plaats zijn ZONDER religie.Tja, als het gaat om terminologie-maraton ,dan ben je wel op de voorste...

bentje
29 september 2008, 14:39
Dat is zoals in een winkelketen een bepaalde product bijschaven naar wens van de klant, en zo heb je een product op de markt die de klant gelukkig maakt,.

In de media heb je ook zoiets, en als je nog eens het woord "prostitueren" bijvoegt heb je een sterke betekenis die zowel "de klant bij de hoeren gelukkig maakt" voorstelt, als de klant in de winkelketen, maar dan beide betekenissen omgevormd in de "media" !!!


Ach, ok, heb je wel een punt.
Ben gewoon aan't meelezen hoor, meer niet.

bentje
29 september 2008, 14:41
Helaas wilden de meeste moslims deze boodschap niet zien en zagen ze slechts hun profeet afgebeeld. Religieuze verblinding noemt men dat.

http://members.lycos.nl/bentje1981/hpbimg/CagleJihad.gif
Zoiets, dus :-)

Lincoln
29 september 2008, 14:47
Neen, woede. Het is mijn belastinggeld en mijn vrijheid.Gelukkig is de allochtoon de laatste tijd meer zelfstandig aan het werk, en zo ook een belansting betaler, gelukkig maar !

Volgens mij niet. Het devies is: Er is maar één God, en dat is Allah.Een dat is het ook, als er maar één zon in de lucht staat waarom zou ik zeggen dat er twee zijn ??

Spiritualiteit is het omgekeerde van kennis. Je kunt het niet vergelijken, en zelfs omdraaien.Spiritualiteit is hetgeen wat je daarvan maakt ! het geeft je niet het ontneemt je niet, het gaat om je eigen zelf, eigen karma noemen ze dat bij de boedisten !

Dus, ben ik geen PVV'er.Er is een grote verschil die bij de massa behoort en de kop nahappert, een de happerende kop die de massa laat uitdraaien naar de draai die hij gunstig vindt !

Voor 11 september bestonden dat soort partijen niet eens. Laten we nu niet pretenderen dat moslims in de schijnwerpers staan door ons. Ze (of althans een deel) hebben zichzelf in de schijnwerpers gezet. Er is helemaal niets interessants voor de media in een rustige aangepaste moslim.Ik zeg het nogmaals, we hoeven ons niet "mediathiek" te prostitueren ,dus van een aangepaste rustige moslim kun je van mij rustig vergeten !

En 11/9 heeft inderdaad de wereld veranderd !

liberalist_NL
29 september 2008, 14:53
Een dat is het ook, als er maar één zon in de lucht staat waarom zou ik zeggen dat er twee zijn ??

God kan je niet zien of voelen, dus je weet er helemaal niets van; slechts wat je bijgebracht is.

Spiritualiteit is hetgeen wat je daarvan maakt ! het geeft je niet het ontneemt je niet, het gaat om je eigen zelf, eigen karma noemen ze dat bij de boedisten !

Spiritualiteit geeft niet? Volgens mij wel, maar dat is persoonlijk.

Er is een grote verschil die bij de massa behoort en de kop nahappert, een de happerende kop die de massa laat uitdraaien naar de draai die hij gunstig vindt !

WTF is een happerende kop, zoiets als dit? http://nl.youtube.com/watch?v=rM-UDPnPyGQ

Ik zeg het nogmaals, we hoeven ons niet "mediathiek" te prostitueren ,dus van een aangepaste rustige moslim kun je van mij rustig vergeten !

Dat zeg jij.

En 11/9 heeft inderdaad de wereld veranderd !
Niet in de positieve zin. Uw volk is een vete begonnen waarvan het einde nog lang niet in zicht is.

Lincoln
29 september 2008, 15:37
God kan je niet zien of voelen, dus je weet er helemaal niets van; slechts wat je bijgebracht is.Evenmin zwarte gaten, gammastralen, x-stralen, metalen in je bloed enz, enz,... Iets dat je niet kunt zien betekent nog niet dat het niet bestaat !

De graviteittheorie van einstein is nog niet bewezen maar het bestaat en we geloven daar allemaal in !

liberalist_NL
29 september 2008, 21:08
Evenmin zwarte gaten, gammastralen, x-stralen, metalen in je bloed enz, enz,... Iets dat je niet kunt zien betekent nog niet dat het niet bestaat !

De graviteittheorie van einstein is nog niet bewezen maar het bestaat en we geloven daar allemaal in !

Maar er is wel bewijs voor, en dat is het verschil met uw ''één enkele God-idee''. Daar is namelijk helemaal geen bewijs voor; behalve natuurlijk de simpele dingen die bij de simpele gelovige voor bewijs doorgaan, maar natuurlijk totaal achterhaald zijn.

Zwarte gaten, gammastralen, etc... worden ook allemaal verondersteld op basis van bewijs.

LiberaalNL
29 september 2008, 21:24
De Islam als godsdienst is imperialistisch, antisemitisch en racistisch (de Arabieren deden langer en meer aan slavenhandel dan de Europeanen). Bovendien wordt dat uitgedragen door de volgers van het geloof; de moslims. Om de individuele moslim een racist te noemen gaat te ver, maar een gedeelte van die groep zelf wel degelijk.

driewerf
30 september 2008, 06:31
Er zijn genoeg moslims die racistische uitspraken over ons uiten.

"Vuile ongelovige honden"
"Blanke hoer"
"Vuile Belg/Vlaming"

Maar ja, dat erkent het CGKR uiteraard niet want het CGKR gaat ervan uit dat een "minderheid" zich niet kan bezondigen aan racisme. :roll:
geitenneukers, pedo-aanbidders, haatbaarden,...

Zijn de Politics-leden racisten?

driewerf
30 september 2008, 06:34
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberen

Eens kijken:
Er zijn ongeveer 1.3 miljard moslims.
Het zou mij hogelijk verbazen mochten er daar geen racisten tussen zitten. Eigenlijk lijkt mij dat nagenoeg onmogelijk. Maar stellen dat dé moslims racisten zijn is racistisch ja. Net zoals het racistisch is dat dé Vlamingen racisten zijn.

liberalist_NL
30 september 2008, 08:20
Eens kijken:
Er zijn ongeveer 1.3 miljard moslims.
Het zou mij hogelijk verbazen mochten er daar geen racisten tussen zitten. Eigenlijk lijkt mij dat nagenoeg onmogelijk. Maar stellen dat dé moslims racisten zijn is racistisch ja. Net zoals het racistisch is dat dé Vlamingen racisten zijn.

We hebben het hier wel over aanhangers van een religie, hè? Sinds wanneer vindt links dat geen intolerante onzin meer?

HAMC
30 september 2008, 08:57
Eens kijken:
Er zijn ongeveer 1.3 miljard moslims.
Het zou mij hogelijk verbazen mochten er daar geen racisten tussen zitten. Eigenlijk lijkt mij dat nagenoeg onmogelijk. Maar stellen dat dé moslims racisten zijn is racistisch ja. Net zoals het racistisch is dat dé Vlamingen racisten zijn.

Kunnen we niet gewoon alles en iedereen racistisch noemen, dan is de zever toch over?

eno2
30 september 2008, 09:28
Eens kijken:
Er zijn ongeveer 1.3 miljard moslims.
Het zou mij hogelijk verbazen mochten er daar geen racisten tussen zitten. Eigenlijk lijkt mij dat nagenoeg onmogelijk. Maar stellen dat dé moslims racisten zijn is racistisch ja. Net zoals het racistisch is dat dé Vlamingen racisten zijn.

Ik stel dan ook voor, dat iedereen, die ja geantwoord heeft op de enquête, een tienpunter te geven.
Inclusief de sirene die mij racistisch genoemd heeft.

liberalist_NL
30 september 2008, 09:54
Kunnen we niet gewoon alles en iedereen racistisch noemen, dan is de zever toch over?

Tja, het lijkt erop dat je tegenwoordig al het woord nazi moet gebruiken om wat twintig jaar geleden voor racist doorgegaan was aan te wijzen. Aan de ontwaarding van het woord racisme is weeral de Islamitische gemeenschap voor een groot deel schuldig. Ik vraag me af wat we over tien jaar voor een woord moeten gebruiken om een racist of neonazi aan te wijzen. Misschien dat we moslim maar eens als scheldwoord moeten introduceren; moge deze ontspoorde gemeenschap maar eens leren wat het is om aan de ontvangende kant van intolerantie te staan.

driewerf
30 september 2008, 10:02
We hebben het hier wel over aanhangers van een religie, hè?
en dan ?
Sinds wanneer vindt links dat geen intolerante onzin meer?

marxistisch links is nooit gestopt dat onzin vinden, tolerante of intolerante.
Wat kleinburgerlijk links daarvan vindt interesseert mij niet.

liberalist_NL
30 september 2008, 10:20
en dan ?

marxistisch links is nooit gestopt dat onzin vinden, tolerante of intolerante.
Wat kleinburgerlijk links daarvan vindt interesseert mij niet.
Volgens mij vond Karl Marx, het opium van het volk? Overigens druist de zelfverrijkende mentaliteit van religieuze instituties ook regelrecht in tegen de doelstellingen van het socialisme.

liberalist_NL
30 september 2008, 10:23
Ik zou jouw versie van links graag classificeren als ''nep-links''. M.a.w., met uitzondering van een beetje kappen op het kapitalisme is er niets links aan.

eno2
30 september 2008, 10:26
Er is een welbekende, niet te verwaarlozen onderafdeling van de moslims, die alle niet-moslims wil uitroeien.
Ik weet niet of dat racistisch is.
Maar Hitler zou het ongetwijfeld overdreven gevonden hebben.

driewerf
30 september 2008, 10:27
Volgens mij vond Karl Marx, het opium van het volk? Overigens druist de zelfverrijkende mentaliteit van religieuze instituties ook regelrecht in tegen de doelstellingen van het socialisme.

tuurlijk, vandaar dat ik het onderscheid maakte tussen marxisten (en anarchisten) en het kleinburgerlijke softlinks.

driewerf
30 september 2008, 10:28
Ik zou jouw versie van links graag classificeren als ''nep-links''. M.a.w., met uitzondering van een beetje kappen op het kapitalisme is er niets links aan.

gelukkig trek ik mij van jouw mening a priori niks aan.

liberalist_NL
30 september 2008, 10:29
gelukkig trek ik mij van jouw mening a priori niks aan.

Gelukkig trekt België zich niks van uw partij aan. :-D

liberalist_NL
30 september 2008, 10:29
tuurlijk, vandaar dat ik het onderscheid maakte tussen marxisten (en anarchisten) en het kleinburgerlijke softlinks.

Dus... religies zijn wel onzin. Wrede onzin.

Duym
30 september 2008, 10:57
Wat is achterlijk en wat houdt dat in ???

De natuur houdt zich niet met het infurieuriteit of supperioriteit, het zijn de beesten die zich territoriaal elkaar bevechten (hetzij van dezelfde ras), of to eat or to be eat (om te overleven ),.

Een beschaving zoals de islaam vecht noch om territirium noch om te overleven !



Hier geef jezelf aan dat de islam niet meer is dan een beestengodsdienst. Het is de heilige taak van iedere islamiet om het geloofsteritorium te vergroten, al dan niet met geweld.

En wat achterlijk is? De meeste islamitische opvattingen over hemel en aarde, man en vrouw, geloof en staat, liegen en bedriegen, leven en dood.

driewerf
30 september 2008, 21:25
Er is een welbekende, niet te verwaarlozen onderafdeling van de moslims, die alle niet-moslims wil uitroeien.
Ik weet niet of dat racistisch is.
Maar Hitler zou het ongetwijfeld overdreven gevonden hebben.

O ja? Hoeveel van de 1.3 miljard moslims valt volgens jou in die onderafdeling?

liberalist_NL
30 september 2008, 21:59
O ja? Hoeveel van de 1.3 miljard moslims valt volgens jou in die onderafdeling?

Hier de reacties van voornamelijk moslims, als je je mond opendoet:
http://www.patcondell.com/page4/page4.html

driewerf
30 september 2008, 22:25
Hier de reacties van voornamelijk moslims, als je je mond opendoet:
http://www.patcondell.com/page4/page4.html

De vraag was:
Hoeveel van de 1.3 miljard moslims valt volgens jou in die onderafdeling?

liberalist_NL
30 september 2008, 22:27
De vraag was:
Hoeveel van de 1.3 miljard moslims valt volgens jou in die onderafdeling?

Je kunt toch moeilijk elke moslim interviewen om te vragen onder welke omstandigheden hij tot geweld over zou gaan?

driewerf
30 september 2008, 22:43
Je kunt toch moeilijk elke moslim interviewen om te vragen onder welke omstandigheden hij tot geweld over zou gaan?

Maar je voelt je niet te beroerd om die idiote reacties aan het adres van Pat Condel als representatief te beschouwen voor de 1.3 miljard moslims.

piraat
30 september 2008, 22:43
Illwill verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.
als een moslim zegt dat Vlamingen racisten zijn, is dat dan ook racisme ?

HAMC
30 september 2008, 22:44
Ik word er stilaan mottig van, racisme racisme racisme.

driewerf
30 september 2008, 23:26
als een moslim zegt dat Vlamingen racisten zijn, is dat dan ook racisme ?
werd gisteren reeds gepost, om 7u34:
Eens kijken:
Er zijn ongeveer 1.3 miljard moslims.
Het zou mij hogelijk verbazen mochten er daar geen racisten tussen zitten. Eigenlijk lijkt mij dat nagenoeg onmogelijk. Maar stellen dat dé moslims racisten zijn is racistisch ja. Net zoals het racistisch is te stellen dat dé Vlamingen racisten zijn.

smiley
1 oktober 2008, 01:37
Ik word er stilaan mottig van, racisme racisme racisme.

Dat is sinds men met 'verrijkers' te maken kreeg die elke kritiek op islam bestempelen als racisme. Als een oorlogsverklaring aan de ummah.

smiley
1 oktober 2008, 01:43
Maar je voelt je niet te beroerd om die idiote reacties aan het adres van Pat Condel als representatief te beschouwen voor de 1.3 miljard moslims.

Die idiote reacties zoals jij ze noemt vinden wel hun oorsprong in de koran en andere islamitische haatboeken. En neen, dit probleem is niet van socio-economische aard. Als zij zeggen 'jij verklaard de oorlog aan de ummah en jij moet sterven' neem maar aan dat zij dit menen.

De islam is met het zwaard verspreid

„In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=7519

Als zij zeggen 'onthoofd diegenen die de islam beledigen' neem maar van mij aan dat zij dit echt menen. Net zoals de moordenaar van Theo Van Gogh dit meende. En neen dat zijn helemaal geen pubers, tenzij je deze vreedzame betogers in londen met brits paspoort nog steeds als pubers beschouwd.

Muslimprotest in London
http://www.youtube.com/watch?v=B_kyNIevsIs&feature=related

Zij volgen gewoon hun haatboeken en misdadiger van een 'profeet' (oorlog zij met hem) die ook eigenhandig elke criticaster vermoordde of liet vermoorden.

In de hadithverzameling van Muslim (817-875), samen met die van Bukhari (810-870) toch de meest betrouwbare hadithcompilatie, kan je o.a. lezen dat de misdadiger van een 'profeet' Mohammed (oorlog zij met hem) verklaard heeft: « I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no God but Allah

Bestrijdt hen die niet geloven in allah noch in de Laatste Dag en die niet verboden stellen wat allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld en die niet zich voegen naar de wezenlijke godsdienst onder degenen aan wie de Schrift gegeven is totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid


Islam is oorlog voeren met alle mogelijke middelen tot dat de hele wereld onder het ismlamitische juk zwicht en de oorspronkelijke bevolking tot 2de rangsburger in eigen land zijn herleid, dat is het enige wat islam onder 'peace' verstaat.

driewerf
1 oktober 2008, 06:46
Die idiote reacties zoals jij ze noemt vinden wel hun oorsprong in de koran en andere islamitische haatboeken. En neen, dit probleem is niet van socio-economische aard. Als zij zeggen 'jij verklaard de oorlog aan de ummah en jij moet sterven' neem maar aan dat zij dit menen.


Nogmaals, over hoeveel van de 1.3 miljard moslims gaat het?

piraat
1 oktober 2008, 08:45
Nogmaals, over hoeveel van de 1.3 miljard moslims gaat het?

Ik weet niet, elke gewelddadige moslim-racist is er één te veel. En er zijn er in elk geval méér dan één . Ga jij zelf eens de volledige 1.3 miljard moslims interviewen, om te weten hoeveel ervan alle niet-moslims willen verdelgen, en kom ons daarna vertellen wat hun antwoord was. Daar ben je wel een paar jaartjes zoet mee:-) Veel geluk ermee, en hopelijk schiet je er het leven niet bij in 8-)

driewerf
1 oktober 2008, 10:28
Ik weet niet, elke gewelddadige moslim-racist is er één te veel. En er zijn er in elk geval méér dan één .
Dat is een dermate groot cliché dat het betekenisloos is. Je kan even goed zeggen dat elke gewelddadige voetbalsupporter er een te veel is, of elke gewelddadige skinhead of elke gewelddadige antiglob-betoger. Het zegt niks.


Ga jij zelf eens de volledige 1.3 miljard moslims interviewen, om te weten hoeveel ervan alle niet-moslims willen verdelgen, en kom ons daarna vertellen wat hun antwoord was. Daar ben je wel een paar jaartjes zoet mee:-) Veel geluk ermee, en hopelijk schiet je er het leven niet bij in 8-)
Ik hoef dat niet te doen.
Ik heb namelijk nooit beweerd dat
Er is een welbekende, niet te verwaarlozen onderafdeling van de moslims, die alle niet-moslims wil uitroeien.

het is aan eno2, of aan degenen die bovenstaande onderschrijven hun stelling te bewijzen.

driewerf
1 oktober 2008, 10:30
Je kunt toch moeilijk elke moslim interviewen om te vragen onder welke omstandigheden hij tot geweld over zou gaan?

je komt hier dus plompverloren stellinge poneren - of tenminste beamen - zonder enige manier van ze te controleren...

eno2
1 oktober 2008, 10:42
het is aan eno2, of aan degenen die bovenstaande onderschrijven hun stelling te bewijzen.


Maar jongen toch, nooit gehoord van Wahabisme? Van het groot Kalifaat?
Van Alkaida onder de moislimvlag?

HAMC
1 oktober 2008, 10:45
Maar jongen toch, nooit gehoord van Wahabisme? Van het groot Kalifaat?
Van Alkaida onder de moislimvlag?

Bewijs dat!

driewerf
1 oktober 2008, 11:08
Maar jongen toch, nooit gehoord van Wahabisme? Van het groot Kalifaat?
Van Alkaida onder de moislimvlag?

toch wel. en?

eno2
1 oktober 2008, 11:09
toch wel. en?
Die gastjes willen elke niet-moslim dood.

driewerf
1 oktober 2008, 11:35
Die gastjes willen elke niet-moslim dood.

1) Vormen die gasten een niet te verwaarlozen minderheid? Op de 1.3 miljard moslims?

2) Zeker dat ze elke niet-moslim willen uitroeien?

Videoboodschappen (verspeid door islamitische propagandaorganisaties waaronder As-Sahab) van en interviews met de Saoedische multimiljonair Osama bin Laden en Al Zawahiri geven de indruk dat de strijd van Al Qaida met name gericht is tegen de westerse militaire aanwezigheid in islamitische landen....
Ook worden wel als doelen genoemd 1. beeindigen van buitenlandse invloed in islamitische landen en 2. de stichting van een nieuw islamitisch kalifaat
...
Al Qaida's pijlen zijn gericht op het Saudische koningshuis, het regime in Cairo en de andere Arabische dictators. Volgens Bin Laden zit de islamitische wereld in een burgeroorlog, Amerika steunt in die oorlog zijn tegenstander en daarom kreeg Amerika een klap. Maar Al-Qaida wil niet de baas worden in New York of in Londen. Mekka, dat is de hoofdprijs.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Al_Qaida
Niks over uitroeien van niet-moslims.




O, en terzijde:
http://www.ahlalbait.nl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=48&func=view&id=4903&catid=2

HAMC
1 oktober 2008, 11:37
1) Vormen die gasten een niet te verwaarlozen minderheid? Op de 1.3 miljard moslims?


Hoeveel precies is die minderheid?

driewerf
1 oktober 2008, 11:38
Hoeveel precies is die minderheid?

dat vraag ik dus ook al een hele tijd.

HAMC
1 oktober 2008, 11:39
dat vraag ik dus ook al een hele tijd.

U komt er toch mee af dat het een minderheid is?

driewerf
1 oktober 2008, 11:43
U komt er toch mee af dat het een minderheid is?

Neen. Eno2 deed dat. In post nr 95
Er is een welbekende, niet te verwaarlozen onderafdeling van de moslims, die alle niet-moslims wil uitroeien.
Ik weet niet of dat racistisch is.
Maar Hitler zou het ongetwijfeld overdreven gevonden hebben.
En ik wil weten om hoeveel van 1.3 miljard moslims echt alle niet-moslims wil uitroeien.

driewerf
1 oktober 2008, 11:44
U komt er toch mee af dat het een minderheid is?

Is het volgens jou dan een meerderheid? 8O

Lincoln
1 oktober 2008, 11:44
Maar er is wel bewijs voor, en dat is het verschil met uw ''één enkele God-idee''. Daar is namelijk helemaal geen bewijs voor; behalve natuurlijk de simpele dingen die bij de simpele gelovige voor bewijs doorgaan, maar natuurlijk totaal achterhaald zijn.

Zwarte gaten, gammastralen, etc... worden ook allemaal verondersteld op basis van bewijs.Er is een verschil tussen een onderstelling die geclaimd wordt door allerlei berekeningen, en dit zijn geen bewijzen indien u naar tastelijke bewijzen zoekt, maar argumenten gebaseerd op berekeningen en onderstellingen !

God kun je ook bewijzen door te claimen een aan te halen naar statments die in de natuur bestaan, er zijn vaste logische bewijzen, die naast de berekeningen kunnen gezet worden en die volgens mij met hetzelfde relativerings vermogen kan bewezen worden !

Maar ja, u zoekt natuurlijk naar het bewijs die u als "bewijs" ziet, in dit geval moet je natuurlijk wel erbij zeggen welke zijn de maatstaf die gebruikt kan worden om tot een bewijs te komen die u ernaar prefereert ?

En euh, simpele dingen voor simpele gelovigen ? Ik heb liever simpel te zijn dan te streven naar een modelburger die op het laatste tot het nihilisme en fatalisme beeindigt, ofwel aan een touwtje ofwel door overslikken van depressiva pilletjes !

Lincoln
1 oktober 2008, 11:46
Kunnen we niet gewoon alles en iedereen racistisch noemen, dan is de zever toch over?² :-P

Lincoln
1 oktober 2008, 11:48
Tja, het lijkt erop dat je tegenwoordig al het woord nazi moet gebruiken om wat twintig jaar geleden voor racist doorgegaan was aan te wijzen. Aan de ontwaarding van het woord racisme is weeral de Islamitische gemeenschap voor een groot deel schuldig. Ik vraag me af wat we over tien jaar voor een woord moeten gebruiken om een racist of neonazi aan te wijzen. Misschien dat we moslim maar eens als scheldwoord moeten introduceren; moge deze ontspoorde gemeenschap maar eens leren wat het is om aan de ontvangende kant van intolerantie te staan.Nazi's zijn geen rascisten, hetzijn enkel gefrustreerde blanke kaalkoppen... :-P

Lincoln
1 oktober 2008, 11:53
Hier geef jezelf aan dat de islam niet meer is dan een beestengodsdienst. Het is de heilige taak van iedere islamiet om het geloofsteritorium te vergroten, al dan niet met geweld.

En wat achterlijk is? De meeste islamitische opvattingen over hemel en aarde, man en vrouw, geloof en staat, liegen en bedriegen, leven en dood.Je zegt het zelf "geloofsteritorium" ! and that's it, het steelt je grond niet het ontneemt je leven niet ,terwijl het imperialisme een hele andere taaltje nahoudt !

Lincoln
1 oktober 2008, 11:56
Die idiote reacties zoals jij ze noemt vinden wel hun oorsprong in de koran en andere islamitische haatboeken. En neen, dit probleem is niet van socio-economische aard. Als zij zeggen 'jij verklaard de oorlog aan de ummah en jij moet sterven' neem maar aan dat zij dit menen.

De islam is met het zwaard verspreid

„In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=7519

Als zij zeggen 'onthoofd diegenen die de islam beledigen' neem maar van mij aan dat zij dit echt menen. Net zoals de moordenaar van Theo Van Gogh dit meende. En neen dat zijn helemaal geen pubers, tenzij je deze vreedzame betogers in londen met brits paspoort nog steeds als pubers beschouwd.

Muslimprotest in London
http://www.youtube.com/watch?v=B_kyNIevsIs&feature=related

Zij volgen gewoon hun haatboeken en misdadiger van een 'profeet' (oorlog zij met hem) die ook eigenhandig elke criticaster vermoordde of liet vermoorden.

In de hadithverzameling van Muslim (817-875), samen met die van Bukhari (810-870) toch de meest betrouwbare hadithcompilatie, kan je o.a. lezen dat de misdadiger van een 'profeet' Mohammed (oorlog zij met hem) verklaard heeft: « I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no God but Allah

Bestrijdt hen die niet geloven in allah noch in de Laatste Dag en die niet verboden stellen wat allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld en die niet zich voegen naar de wezenlijke godsdienst onder degenen aan wie de Schrift gegeven is totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid


Islam is oorlog voeren met alle mogelijke middelen tot dat de hele wereld onder het ismlamitische juk zwicht en de oorspronkelijke bevolking tot 2de rangsburger in eigen land zijn herleid, dat is het enige wat islam onder 'peace' verstaat.
FFI sucks. Hopelijk slaagt men nog weer in om die leugenpoel onderuit te halen met de hulp van Allah en een paar hackers ! :twisted:

Lincoln
1 oktober 2008, 12:04
Maar jongen toch, nooit gehoord van Wahabisme? Van het groot Kalifaat?
Van Alkaida onder de moislimvlag?Al qaida is niet meer dan een code woord van de CIA, al de rest is bullshit, maar ja, veel mensen zijn jammer genoeg misleid !

driewerf
1 oktober 2008, 12:19
Al qaida is niet meer dan een code woord van de CIA, al de rest is bullshit, maar ja, veel mensen zijn jammer genoeg misleid !

Lincoln, ge zijt ferm uit uwe nek aan het kletsen.

Lincoln
1 oktober 2008, 12:33
Lincoln, ge zijt ferm uit uwe nek aan het kletsen.:mrgreen:

liberalist_NL
1 oktober 2008, 13:20
Er is een verschil tussen een onderstelling die geclaimd wordt door allerlei berekeningen, en dit zijn geen bewijzen indien u naar tastelijke bewijzen zoekt, maar argumenten gebaseerd op berekeningen en onderstellingen !

Die berekeningen zijn gedaan door de wetenschap. Het enige wat religie doet is stellen dat ''het gewoon niet waar kan zijn''. Op basis van? Juist, niets.

God kun je ook bewijzen door te claimen een aan te halen naar statments die in de natuur bestaan, er zijn vaste logische bewijzen, die naast de berekeningen kunnen gezet worden en die volgens mij met hetzelfde relativerings vermogen kan bewezen worden !

Door te kijken naar de natuur leren we veel van onszelf. Veel mensen vinden het zo verwonderlijk wat ze zien, dat ze stellen dat er wel ''magie'' of ''een goddelijke kracht'' aanwezig moet zijn. Maar dit is natuurlijk veel te simplistisch. Sommige dingen zijn niet voor de menselijke geest in het bereik, maar dat betekent nog niet dat het ook maar iets met religie te maken heeft.

Maar ja, u zoekt natuurlijk naar het bewijs die u als "bewijs" ziet, in dit geval moet je natuurlijk wel erbij zeggen welke zijn de maatstaf die gebruikt kan worden om tot een bewijs te komen die u ernaar prefereert ?

Empirisch bewijs.

En euh, simpele dingen voor simpele gelovigen ? Ik heb liever simpel te zijn dan te streven naar een modelburger die op het laatste tot het nihilisme en fatalisme beeindigt, ofwel aan een touwtje ofwel door overslikken van depressiva pilletjes !
Ik ben noch nihilistisch, noch fatalistisch. Noem me maar een scepticus die vrolijk en vrij in het leven staat. :-)

liberalist_NL
1 oktober 2008, 13:21
Nazi's zijn geen rascisten, hetzijn enkel gefrustreerde blanke kaalkoppen... :-P

Dat zijn neonazi's. De oude nazi's hadden wél haar. :-D

eno2
1 oktober 2008, 13:23
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
Kunnen we niet gewoon alles en iedereen racistisch noemen, dan is de zever toch over?
Absoluut.
Als ze mij racistisch noemen, dan liefst iedereen.

Dixie
1 oktober 2008, 14:02
Al qaida is niet meer dan een code woord van de CIA, al de rest is bullshit, maar ja, veel mensen zijn jammer genoeg misleid ! discriminatie en racisme zijn niet meer dan code woorden van het links beleid , al de rest is bullshit, maar ja, veel mensen zijn jammer genoeg misleid ! :-D

Lincoln
1 oktober 2008, 14:05
Die berekeningen zijn gedaan door de wetenschap. Het enige wat religie doet is stellen dat ''het gewoon niet waar kan zijn''. Op basis van? Juist, niets.

Door te kijken naar de natuur leren we veel van onszelf. Veel mensen vinden het zo verwonderlijk wat ze zien, dat ze stellen dat er wel ''magie'' of ''een goddelijke kracht'' aanwezig moet zijn. Maar dit is natuurlijk veel te simplistisch. Sommige dingen zijn niet voor de menselijke geest in het bereik, maar dat betekent nog niet dat het ook maar iets met religie te maken heeft.

Empirisch bewijs.

Ik ben noch nihilistisch, noch fatalistisch. Noem me maar een scepticus die vrolijk en vrij in het leven staat. :-)Door de wetenschap ? Geloof mij, zonder in iets te geloven kan de wetenschap nooit vooruitgaan, het is juist door te denken in de natuur en te geloven in iets dta men vandaag miljoenen pompt in de wetenschap om tot een bewijs te kunnen komen, religie is een draagkracht van de wetenschap !

HAMC
1 oktober 2008, 15:58
Door de wetenschap ? Geloof mij, zonder in iets te geloven kan de wetenschap nooit vooruitgaan, het is juist door te denken in de natuur en te geloven in iets dta men vandaag miljoenen pompt in de wetenschap om tot een bewijs te kunnen komen, religie is een draagkracht van de wetenschap !

Dat moet toch gerelativeerd worden, kijk maar naar Einstein en zijn relativiteitstheorie. Diegene die een uitdijend heelal voorspelde, einstein geloofde er zelf niet in. Vandaar zijn kwakkel met een statisch heelal.

liberalist_NL
1 oktober 2008, 20:44
Door de wetenschap ? Geloof mij, zonder in iets te geloven kan de wetenschap nooit vooruitgaan, het is juist door te denken in de natuur en te geloven in iets dta men vandaag miljoenen pompt in de wetenschap om tot een bewijs te kunnen komen, religie is een draagkracht van de wetenschap !

Wat een onzin. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop men erachter kwam dat de aarde rond was. Dat had een Griek (Anaximandros dacht ik, maar Aristoteles wist het ook al) bedacht die niet snapte waarom er van de ene tot de andere plek een tijdsverschil bestond. Op die manier kwam hij erachter dat de zon op die twee plekken van de aarde op het zelfde moment met een andere hoek op de oppervlak schijnt; met als conclusie, de aarde moet wel rond zijn. Kwam geen religie aan te pas, sterker nog, de aanname van religies dat de aarde plat was maakte het voor het volk 'niet nodig' om überhaupt na te denken over dit soort dingen; het antwoord was er immers al.

Religie is het omgekeerde van wetenschap.

eno2
2 oktober 2008, 10:24
Weer een geniale poll met genoeg ruimte voor nuance! Leve politics!

Sorry maat, ik gaf slechts drie nuances en benutte de voorziene twaalf niet.

Mea culpa, mea maxima culpa

Lincoln
3 oktober 2008, 14:51
Wat een onzin. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop men erachter kwam dat de aarde rond was. Dat had een Griek (Anaximandros dacht ik, maar Aristoteles wist het ook al) bedacht die niet snapte waarom er van de ene tot de andere plek een tijdsverschil bestond. Op die manier kwam hij erachter dat de zon op die twee plekken van de aarde op het zelfde moment met een andere hoek op de oppervlak schijnt; met als conclusie, de aarde moet wel rond zijn. Kwam geen religie aan te pas, sterker nog, de aanname van religies dat de aarde plat was maakte het voor het volk 'niet nodig' om überhaupt na te denken over dit soort dingen; het antwoord was er immers al.

Religie is het omgekeerde van wetenschap.Uw probleem en de meesten hier ,is dat men meestal met een kerkbeeld in het hoofd zit, en natuurlijk als u steeds bij het horen van "religie" dat gaat relativeren met het denkbeeld die in uw hoofd zit dat men tot een taboe conclusie uitkomt !

Probeer eens eerst die kerkelijke denkbeeld uit uw hoofd weg te werken dan zou een redelijke discussie van pas komen !

Het wereldbeeld dat de aarde plat zou zijn was meestal in het westen "de" houding die het kerk aangaf, terwijl men in de arabische wereld een hele andere interpretatie nahouden die vrij een verlichtend is dan in het westen !

drosophila
3 oktober 2008, 15:12
achterlijke enquête
ik kan er zo nog wel bedenken: zijn brildragers racisten? zijn nissan-rijders racisten? zijn vrouwen racisten? zijn smurfen racisten? zijn bergbeklimmers racisten? zijn negers racisten?

smiley
3 oktober 2008, 18:52
achterlijke enquête
ik kan er zo nog wel bedenken: zijn brildragers racisten? zijn nissan-rijders racisten? zijn vrouwen racisten? zijn smurfen racisten? zijn bergbeklimmers racisten? zijn negers racisten?


Zijn nazis racisten dros ?

smiley
3 oktober 2008, 18:54
Uw probleem en de meesten hier ,is dat men meestal met een kerkbeeld in het hoofd zit, en natuurlijk als u steeds bij het horen van "religie" dat gaat relativeren met het denkbeeld die in uw hoofd zit dat men tot een taboe conclusie uitkomt !

Probeer eens eerst die kerkelijke denkbeeld uit uw hoofd weg te werken dan zou een redelijke discussie van pas komen !

Het wereldbeeld dat de aarde plat zou zijn was meestal in het westen "de" houding die het kerk aangaf, terwijl men in de arabische wereld een hele andere interpretatie nahouden die vrij een verlichtend is dan in het westen !

Uw zit de mensen alweer blaaskes wijs te maken.



Quran described the shape of earth using the following Arabic words:

Madda, Madadnaha, Firasha, Mahdan, Farashnaha, Bisata, Mihada, Dahaha, Tahaha and Sutehat.
Every one of them means FLAT.

The Myth of Scientific Miracles in the Quran
A Logical Analysis
http://www.islam-watch.org/MuminSalih/myth_of_scientific_miracles.htm

forzaflandria
4 oktober 2008, 09:04
Mijn antwoord staat er niet bij:
Ja, sommige moslims zijn racisten.

Zoals ook sommige Vlamingen, sommige Amerikanen, sommige Chinezen racisten zijn. En anderen dan weer niet.
Nooit veralgemenen, zo simpel is dat.

eno2
4 oktober 2008, 09:29
Hoeveel % van de moslims zijn racisten?

Stof voor een nieuwe enquête...

liberalist_NL
4 oktober 2008, 13:41
Uw probleem en de meesten hier ,is dat men meestal met een kerkbeeld in het hoofd zit, en natuurlijk als u steeds bij het horen van "religie" dat gaat relativeren met het denkbeeld die in uw hoofd zit dat men tot een taboe conclusie uitkomt !

Probeer eens eerst die kerkelijke denkbeeld uit uw hoofd weg te werken dan zou een redelijke discussie van pas komen !

Ik, een kerkelijk wereldbeeld? :-) Volgens mij beledigt u hiermee niet alleen mij, maar vooral gelovigen. :-)

Het wereldbeeld dat de aarde plat zou zijn was meestal in het westen "de" houding die het kerk aangaf, terwijl men in de arabische wereld een hele andere interpretatie nahouden die vrij een verlichtend is dan in het westen !
Dat klopt, de Islamitische wereld liep tijdens de christelijke middeleeuwen zeer ver op ons voor. Het blijft wel relatief, hè; het was het minst slechte gebied om in te leven. ;-)

Lincoln
4 oktober 2008, 15:15
Uw zit de mensen alweer blaaskes wijs te maken.



Quran described the shape of earth using the following Arabic words:

Madda, Madadnaha, Firasha, Mahdan, Farashnaha, Bisata, Mihada, Dahaha, Tahaha and Sutehat.
Every one of them means FLAT.

The Myth of Scientific Miracles in the Quran
A Logical Analysis
http://www.islam-watch.org/MuminSalih/myth_of_scientific_miracles.htm:lol:

Lincoln
4 oktober 2008, 15:18
Ik, een kerkelijk wereldbeeld? :-) Volgens mij beledigt u hiermee niet alleen mij, maar vooral gelovigen. :-)

Tja ,als je dat een belediging vindt kan ik niets anders constateren dat u eigenlijk tegen elke kritiek bent, en daarom ook uw eigen woorden zelf aan het ondermijnen bent !

liberalist_NL
4 oktober 2008, 15:30
Tja ,als je dat een belediging vindt kan ik niets anders constateren dat u eigenlijk tegen elke kritiek bent, en daarom ook uw eigen woorden zelf aan het ondermijnen bent !

Zo bedoelde ik het niet hoor, ik was nogal verbaasd dat u mij associeert met religie. Het lijkt me ook vooral een belediging voor gelovigen mij kerkelijk te noemen (zij willen toch niet vergeleken worden met een ontrouwe, onzin-hatende criticus zoals ik). :-)

Ik ben niet zo snel beledigd hoor, dus ga gerust verder met enig beledigend discours, ik stop er ook niet mee. ;-)

eno2
4 oktober 2008, 15:50
65% hier denkt dat de moslims racisten zijn.
Ik denk dus dat 65% van de Vlaming-lims racisten zijn...

Lincoln
4 oktober 2008, 16:05
Zo bedoelde ik het niet hoor, ik was nogal verbaasd dat u mij associeert met religie. Het lijkt me ook vooral een belediging voor gelovigen mij kerkelijk te noemen (zij willen toch niet vergeleken worden met een ontrouwe, onzin-hatende criticus zoals ik). :-)

Ik ben niet zo snel beledigd hoor, dus ga gerust verder met enig beledigend discours, ik stop er ook niet mee. ;-)Ik heb u niet geasocieerd met religie, wat ik wel wilde aantonen is dat de meeste hier in het westen met dat kerkbeeld zit in het hoofd wanneer men over religie spreekt, en niet dat men religieus is ! Dat zou toch duidelijk moeten zijn eh ?

liberalist_NL
4 oktober 2008, 16:07
Ik heb u niet geasocieerd met religie, wat ik wel wilde aantonen is dat de meeste hier in het westen met dat kerkbeeld zit in het hoofd wanneer men over religie spreekt, en niet dat men religieus is ! Dat zou toch duidelijk moeten zijn eh ?

Ik ben als kind opgegroeid in een klas met meer (praktiserende) moslims dan met (praktiserende) christenen. Het is dus maar hoe kerkelijk u mij wil zien...

Plantival
4 oktober 2008, 16:48
*KNIP*

Niet aanzetten tot geweld

Gezond Vlaanderen
6 oktober 2008, 22:52
Natuurlijk zijn Moslims racisten: even opsommen:

Ze zijn tegen de Vlaamse normen en waarden
Ze respecteren onze wetten niet
Ze gaan niet werken en profitteren van het OCMW
Ze passen zich niet aan en hebben aparte winkels voor "Halal" producten
Ze geven geen gelijke rechten aan vrouwen
Ze plegen genitale verminking bij vrouwen
Ze spreken na 20 jaar nog geen enkel woord Vlaams

etc etc etc etc....

liberalist_NL
6 oktober 2008, 22:54
Natuurlijk zijn Moslims racisten: even opsommen:

Ze zijn tegen de Vlaamse normen en waarden
Ze respecteren onze wetten niet
Ze gaan niet werken en profitteren van het OCMW
Ze passen zich niet aan en hebben aparte winkels voor "Halal" producten
Ze geven geen gelijke rechten aan vrouwen
Ze plegen genitale verminking bij vrouwen
Ze spreken na 20 jaar nog geen enkel woord Vlaams

etc etc etc etc....

Dat heeft dan wel allemaal niets met racisme te maken. Het gaat hier om een (racistische) houding van moslims t.a.v. andersgelovigen, niet-gelovigen, en mensen van een bepaald ras.

Lincoln
7 oktober 2008, 18:15
Natuurlijk zijn Moslims racisten: even opsommen:

Ze zijn tegen de Vlaamse normen en waarden
Ze respecteren onze wetten niet
Ze gaan niet werken en profitteren van het OCMW
Ze passen zich niet aan en hebben aparte winkels voor "Halal" producten
Ze geven geen gelijke rechten aan vrouwen
Ze plegen genitale verminking bij vrouwen
Ze spreken na 20 jaar nog geen enkel woord Vlaams

etc etc etc etc....Arme pubertje... :|

piraat
7 oktober 2008, 22:39
Ik ben als kind opgegroeid in een klas met meer (praktiserende) moslims dan met (praktiserende) christenen. Het is dus maar hoe kerkelijk u mij wil zien...
Afschuwelijk !

liberalist_NL
7 oktober 2008, 22:54
Afschuwelijk !

Nee hoor, de mensen zijn niet het probleem. De religie is het probleem.

Derk de Tweede
10 oktober 2008, 09:05
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberen

Ik mis de optie "sommige moslims".

Derk de Tweede
10 oktober 2008, 09:06
Nee hoor, de mensen zijn niet het probleem. De religie is het probleem.
Of hoe je een religie toepast!

liberalist_NL
10 oktober 2008, 09:57
Of hoe je een religie toepast!

Religie is niet een individueel probleem, omdat momenteel getolereerd wordt dat het zich buiten het individu - namelijk het publieke leven - manifesteert. Als gevolg krijg je dat religies nu denken op alle gebieden recht hebben op privileges, inclusief het indoctrineren van kinderen op scholen, en het recht in eigen handen nemen door eigen rechtbanken op te richten - het is sinds kort dat in Groot-Brittannië ook sharia-rechtbanken worden getolereerd, de uitspraken worden gesanctioneerd door de Britse overheid. :?

filosoof
6 november 2008, 16:27
65% hier denkt dat de moslims racisten zijn.
Ik denk dus dat 65% van de Vlaming-lims racisten zijn...
>Sommige Vlaminglins zijn racisten
>Sommige moslims zijn racisten.

maddox
6 november 2008, 17:18
Moslims zijn an sich geen racisten, maar zoals bij alle bevolkingsgroepen zullen er wel een hoop bijzijn.

Wat wel zo is, is dat de Islam een dik onderscheid maakt tussen mensen onderling.

Moslims, die dan serieuze verschillen tussen de geslachten hebben, waarbij de vrouwen benadeeld worden.
Dhimmies, niet moslims die mogen blijven leven onder een bijzonder onvriendelijk belastings en samenlevingssysteem.
Slaven, kunnen ook moslims en/of dhimmies zijn. Maar echte heidenen kan ook, maar is niet aangeraden.

Maar nergens word "ras" aangehaald als discriminatiefactor.

circe
6 november 2008, 18:00
Moslims zijn an sich geen racisten, maar zoals bij alle bevolkingsgroepen zullen er wel een hoop bijzijn.

Wat wel zo is, is dat de Islam een dik onderscheid maakt tussen mensen onderling.

Moslims, die dan serieuze verschillen tussen de geslachten hebben, waarbij de vrouwen benadeeld worden.
Dhimmies, niet moslims die mogen blijven leven onder een bijzonder onvriendelijk belastings en samenlevingssysteem.
Slaven, kunnen ook moslims en/of dhimmies zijn. Maar echte heidenen kan ook, maar is niet aangeraden.

Maar nergens word "ras" aangehaald als discriminatiefactor.

niet moeilijk! "ras" bestaat toch niet?

Maar owee als een moslim nog maar dénkt dat je hem als dhimmie beschouwt, d�*t is racisme voor hen hoor!

hotschizodiscocop
6 november 2008, 18:23
Stop met haat zaaien!

hotschizodiscocop
6 november 2008, 18:37
Are Catholic Irish priests straight?

liberalist_NL
6 november 2008, 18:52
Are Catholic Irish priests straight?

Wie zal het zeggen...

hotschizodiscocop
6 november 2008, 18:53
Wie zal het zeggen...

The all-knowing whores? :-P

liberalist_NL
6 november 2008, 18:55
The all-knowing whores? :-P

Of koorkindjes. :-)

hotschizodiscocop
6 november 2008, 18:55
Of koorkindjes. :-)

Koorkindjes who are back for MORE MORE and euh MORE:twisted:

eno2
11 oktober 2010, 09:59
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberen

Er zijn echter moslims van alle kleuren en rassen.
Dus Moslims zijn geen racisten.

Maar je mag hier dus wél verklaren dat moslims racisten zijn.

plakker
11 oktober 2010, 10:02
Er zitten bij de moslims veel racisten, net als bij katholieken

suqar_7loe
11 oktober 2010, 20:10
Er zitten bij de moslims veel racisten, net als bij katholieken

Serieus? Verklaar u nader.

AsGardSGO
12 oktober 2010, 00:20
Illwill verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.

Perfecte simulatie van een gedachte die vooral de mensen van het Centrum voor Gelijkheid van kansen en racisme bestrijding hanteren. Immers niet enkel hun maar elke andere politiek correct gebrainwashte persoon heeft dit.

brother paul
12 oktober 2010, 07:25
Onnozele enquête die uitgaat van een veralgemening.

Er zullen inderdaad wel racisten onder moslims zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal racist zijn.

Zelfde zou zijn om enquête te houden over het feit dat Belgen racist zijn ja dan nee. Men kan niet iedereen over dezelfde kam scheren.

De zoveelste rechtse rommelpost.
Same shit, different day.

In feite is een debat daarover niet zo slecht. Want volgens mij inderdaad steunt de racitistiche perceptie nogal sterk op hun eigen 'calimero klein duimpje underdog gevoel' die ze dan verhalen op de sterkere partij. Zij zijn in feite tijdens hun integratie continu op zoek naar prikkels en systemen om zich te integreren in onze maatschappij, en voelen elke discriminatie vlijmscherp aan, nog scherper zelfs dan de belg die in principe dezelfde rechten heeft maar ze zo haarfijn niet kan afdwingen.

Bovendien wordt in ons systeem, alle normale positieve prikkels verlamt en verlegd naar 'economisch negatief gedrag' of zeg maar ze draineren gewoon vlotjes naar ons sociaal pampersysteem, en vergeten eigenlijk het echte werk ?? In principe zouden we voor hen STRENGER moeten zijn dan voor een belg die 30jaar gewerkt heeft en versleten is van te werken... Dus ja een allochtone discriminatie (tesamen met alle mensen jonger dan 40jaar) die ze verplicht om arbeid te verrichten ( waarom niet de Tunnels graven, schoolgebouwen isoleren, nieuwe ecoverlichting monteren samen met de onderaannemer, gevangenissen bouwen, opvangcentra bouwen, sociale woningen bouwen etc, ) moet ze sneller integreren tot arbeidscircuit volgens mij dan toch, dan gelijk welk programma dat we hier op poten zetten. En de arbeidsplicht bij de overheid in ruil voor steun moet economisch meer impact hebben op hun 'steunzoek gedrag' dan gelijk welk ander regeltje.

Mahalingam
12 oktober 2010, 11:27
Ja kan een paard wel naar het water leiden, maar je kan hem niet laten drinken als die niet wil. Zo is het momenteel (regels, wetten) ook met werkelozen.
En als je arbeidsparticipatie afdwingt (niet werken = geen eten) dan zal je draconische straffen moeten invoeren voor sabotage.
En wat moet ik als eco-monteur met een allahtoon die uit geloofsoverwegingen weigert een kruiskopschroef aan te raken?

Bovenbuur
12 oktober 2010, 11:37
Alle Moslims zijn racisten, alle Christenen pedofielen en alle forummers leugenaars.

grimbergen
12 oktober 2010, 12:04
Alle Moslims zijn racisten, alle Christenen pedofielen en alle forummers leugenaars.

Het 12ste inzicht ! :-D

brother paul
12 oktober 2010, 18:53
Ja kan een paard wel naar het water leiden, maar je kan hem niet laten drinken als die niet wil. Zo is het momenteel (regels, wetten) ook met werkelozen.
En als je arbeidsparticipatie afdwingt (niet werken = geen eten) dan zal je draconische straffen moeten invoeren voor sabotage.
En wat moet ik als eco-monteur met een allahtoon die uit geloofsoverwegingen weigert een kruiskopschroef aan te raken?

wel ik denk dat die mens dan na een paar maand 0.0euro op zijn rekening te krijgen wel zal veranderen van gedacht en ofwel de zuiderzon zal zoeken, of zal zorgen dat hij zogezegd echt ziek is om weer het achterpoortje te zoeken, maar in elk geval hij zal buiten de werkloosheidstatistiek komen