PDA

View Full Version : Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk


Pagina's : [1] 2

Cyclone1976
15 augustus 2009, 15:13
Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk

Bron Het belang van limburg:
14/08 Als het moet, gaat Hasselt de lawaaierige quads verbieden via een politieverordening. Er wordt ook bekeken of het verbod wordt uitgebreid naar de hele politiezone Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek.



De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert. Na een resem klachten kondigde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe aan dat hij binnenkort maatregelen zal treffen.

“Maar als die maatregelen niet toereikend zijn of er niet snel genoeg komen, verbiedt Hasselt de quads zelf”, zegt burgemeester Reynders.

“Op basis van een politieverordening tegen overlast. Mensen klagen bij ons voortdurend over lawaaihinder door quads, en sommige bestuurders denken dat de halve stad een crossterrein is. Met Zonhoven en Diepenbeek zullen we bekijken of we deze verordening kunnen doortrekken naar de hele politiezone. Nog dit najaar willen we de quads definitief naar privé-terreinen verbannen.”

Rechter
“Een verbod op basis van overlast kan altijd voor de rechter worden aangevochten”, reageert Schouppe.


Ronduit een schande dat ze weer zo iets uit hun mouw gaan toveren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Worden dan snelheids mottos en harleys ook gebannen autos met aangepaste knalpotten ??????????????????????????????????

Heb mij onlangs een Quad aan geschaft om eenbeetje met mooie weer van te genieten en eens een keer niet met de auto te moeten rijden .
Een volledig baanmodel niets aan veranderd.
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)
Deze is tottaal niet gemaakt om off road mee te gaanliggen gewone autobanden op en is volledig gehomologeerd.
http://www.moto-quads.be/rovach-quads-moto-uvt-modellen-detail.asp?artikelID=1864&taal=nl

Dat ze onze koning maar aanpakken met zijn bootje van 4,6mil € van belastings geld betaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:evil::evil::cry:

Renesse
15 augustus 2009, 15:34
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)

Yeah Right...

Elke ochtend om 06u00 maakt dergelijke "stille" quad mij en mijn gezin wakker.

Goed dat er plannen zijn om die ondingen te verbieden.

maddox
15 augustus 2009, 15:49
Dus , alleen lawaaierige quads mogen niet meer?

MakingProgress
15 augustus 2009, 15:59
Ook in Antwerpen zijn de quads niet welkom.

Lees hier maar. (http://www.natuurpuntwal.be/uploads/pdf/bld/NB118.pdf)

hotschizodiscocop
15 augustus 2009, 16:20
Superbelachelijk.

kamiel spieces
15 augustus 2009, 16:26
Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.

Another Jack
15 augustus 2009, 16:28
Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk

Bron Het belang van limburg:
14/08 Als het moet, gaat Hasselt de lawaaierige quads verbieden via een politieverordening. Er wordt ook bekeken of het verbod wordt uitgebreid naar de hele politiezone Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek.



De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert. Na een resem klachten kondigde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe aan dat hij binnenkort maatregelen zal treffen.

“Maar als die maatregelen niet toereikend zijn of er niet snel genoeg komen, verbiedt Hasselt de quads zelf”, zegt burgemeester Reynders.

“Op basis van een politieverordening tegen overlast. Mensen klagen bij ons voortdurend over lawaaihinder door quads, en sommige bestuurders denken dat de halve stad een crossterrein is. Met Zonhoven en Diepenbeek zullen we bekijken of we deze verordening kunnen doortrekken naar de hele politiezone. Nog dit najaar willen we de quads definitief naar privé-terreinen verbannen.”

Rechter
“Een verbod op basis van overlast kan altijd voor de rechter worden aangevochten”, reageert Schouppe.


Ronduit een schande dat ze weer zo iets uit hun mouw gaan toveren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Worden dan snelheids mottos en harleys ook gebannen autos met aangepaste knalpotten ??????????????????????????????????

Heb mij onlangs een Quad aan geschaft om eenbeetje met mooie weer van te genieten en eens een keer niet met de auto te moeten rijden .
Een volledig baanmodel niets aan veranderd.
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)
Deze is tottaal niet gemaakt om off road mee te gaanliggen gewone autobanden op en is volledig gehomologeerd.
http://www.moto-quads.be/rovach-quads-moto-uvt-modellen-detail.asp?artikelID=1864&taal=nl

Dat ze onze koning maar aanpakken met zijn bootje van 4,6mil € van belastings geld betaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:evil::evil::cry:

Een quad is niet gemaakt voor wegverkeer. Als je niet zonder tocht en lawaai kan, koop een brommer.
Die voertuigen maken blijkbaar te veel lawaai en wij wonen nu éénmaal in een dichtbevolkt gebied.

Another Jack
15 augustus 2009, 16:30
Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.

Voor gemotoriseerd plezier moet je niet op de openbare weg zijn.

hotschizodiscocop
15 augustus 2009, 16:31
Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.

Bill hicks: the world is like an amusement park... THE WORLD EXCEPT BELGIUM!!!! :lol:

Another Jack
15 augustus 2009, 16:47
Bill hicks: the world is like an amusement park... THE WORLD EXCEPT BELGIUM!!!! :lol:

Wie geen amusement buiten de openbare weg kan vinden, heeft volgens mij zware problemen.
Ik ben nochtans pro motorsport, alleen hoort dit in wedstrijdverband en niet in het dagelijkse verkeer.

kamiel spieces
15 augustus 2009, 16:49
Bill hicks: the world is like an amusement park... THE WORLD EXCEPT BELGIUM!!!! :lol:

Idd,

Belgium is slechts een rustoord voor oude van dagen! :lol:

kamiel spieces
15 augustus 2009, 16:56
Voor gemotoriseerd plezier moet je niet op de openbare weg zijn.

Dus al degene die gemotoriseerd plezier willen de bossen in sturen en het daar ook nog eens allemaal naar de kloten helpen. :?

brother paul
15 augustus 2009, 17:00
Dus , alleen lawaaierige quads mogen niet meer?

een db-norm voor alle voertuigen vind ik logischer dan zich focuseren op de quad.
Stel dat iemand een electrische quad op de markt gooit, dan mag je daar zogezegd niet mee rijden in antwerpen..

Another Jack
15 augustus 2009, 17:04
Dus al degene die gemotoriseerd plezier willen de bossen in sturen en het daar ook nog eens allemaal naar de kloten helpen. :?

Luister eens hier, ik heb jaren meegewerkt aan rallye's, veiligheid staat daarin zeer hoog aangeschreven, de parcours worden afgesloten voor ander verkeer.
Voor ander gemotoriseerd vertier bestaan er circuits, crossparcours.
En zelfs dan toch loopt het spijtig genoeg nog wel eens mis.

Stop dus alstublieft de wekelijkse de slachting op onze wegen door imbecielen die denken dat het een kunst is om een pedaal volledig in te drukken!

Marker
15 augustus 2009, 17:10
Niet onbegrijpelijk. Eergisteren moesten we ergens naartoe en we waren vrij gehaast omdat de ene verplichting iets uitliep en de andere er alweer aan zat te komen.

Voor ons reed een quad. Het ging op een drukke openbare tweestrokenweg naar Hasselt waar je normaal 90 mag rijden. Dat quadje hield door de veel lagere snelheid alle verkeer op. Het voorbijsteken kon niet wegens tegenliggers.

Niet geschikt voor gebruik op de openbare weg dus, zo'n machine.

Dit argument lijkt mij samen met de veiligheid nog het belangrijkste.
Geluidsoverlast heb je tegenwoordig overal.

kamiel spieces
15 augustus 2009, 17:13
Luister eens hier, ik heb jaren meegewerkt aan rallye's, veiligheid staat daarin zeer hoog aangeschreven, de parcours worden afgesloten voor ander verkeer.
Voor ander gemotoriseerd vertier bestaan er circuits, crossparcours.
En zelfs dan toch loopt het spijtig genoeg nog wel eens mis.

Als het een aangelegd parcour is afgesloten voor ander verkeer, dan heb ik er geen problemen mee, maar als men maar in het wildeweg in elk bos gaat rijden waar men voorbijkomt dan ben ik tegen.

Stop dus alstublieft de wekelijkse de slachting op onze wegen door imbecielen die denken dat het een kunst is om een pedaal volledig in te drukken!

Mee akkoord!
Er zijn idd nog veel snullen die denken dat het een kunst is om een pedaal volledig in te drukken. Zielig is dat!

kamiel spieces
15 augustus 2009, 17:17
Niet onbegrijpelijk. Eergisteren moesten we ergens naartoe en we waren vrij gehaast omdat de ene verplichting iets uitliep en de andere er alweer aan zat te komen.

Voor ons reed een quad. Het ging op een drukke openbare tweestrokenweg naar Hasselt waar je normaal 90 mag rijden. Dat quadje hield door de veel lagere snelheid alle verkeer op. Het voorbijsteken kon niet wegens tegenliggers.

Niet geschikt voor gebruik op de openbare weg dus, zo'n machine.

Dit argument lijkt mij samen met de veiligheid nog het belangrijkste.
Geluidsoverlast heb je tegenwoordig overal.

Tja, als dat quadje nu maar even op die openbare weg moet zijn om even verder een landweg in te slaan om daar op een parcour gaan te rijden, dan zou ik dat nog door de vingers kunnen zien.

Dajjal
15 augustus 2009, 17:24
Belachelijk. Dat ze die rijdende discotheken eens verbieden... Boenka, boenka, boenka...

Quads zijn een prima vervoermiddel voor stadsverkeer. Ze nemen niet veel plaats in en zijn superwendbaar.

Het gaat niet op van eerst mensen vele duizenden euro's te laten uitgeven, waarin 21% BTW zit, en dan dat vervoermiddel te verbieden.

Dikke zever dus. Als het doel is van "overlast" aan te pakken weet ik al direct een ding of 10 dat beter verboden zou kunnen worden. Waaronder criminele hangjongeren.

liberalist_NL
15 augustus 2009, 17:35
Zoveel quads zijn er toch niet? Of vergis ik me? Lijkt me typisch zo'n geval van een gemeentebestuur dat niets beters geeft te doen en regels verzint omwille van het regels verzinnen.

Micele
15 augustus 2009, 17:38
Ik zou alle stinkende vervuilende dieselbussen uit de stad weren.
Gewoon in het politieregelement zetten. ;-)

Ik zou voorrang van links invoeren in gemeente- nu- rijden- we- links...

Ach, dat beetje bluffen telt niet, dan moet men de wegcode veranderen, wat zomaar niet kan, (hallo welke verkeersborden voor vreemde squads ?)

Het politiereglement is maar bedoelt voor zekere maatregelen. Maar deze zeker niet.

Daarbij gemeente moet eerst de overlast bewijzen, rij maar rustig verder.

Tavek
15 augustus 2009, 17:43
Kloteapparaten die veel te veel lawaai maken.

Libro
15 augustus 2009, 17:46
Een nuttig vervoersmiddel dat ook als hobby dienstdoet wordt keihard aangepakt: schandalig en bovendien onwettig vermits quads erkend zijn voor het gebruik op de weg. En tegen rijdende discobars wordt dan niks gedaan?

Marker
15 augustus 2009, 19:14
Ik ken toch een aantal gemeentes waar "rijdende discobars" verboden zijn.

kamiel spieces
15 augustus 2009, 21:29
Het gaat niet op van eerst mensen vele duizenden euro's te laten uitgeven, waarin 21% BTW zit, en dan dat vervoermiddel te verbieden.

Tja dat is ook weer waar! Eerst de mensen hun geld uit hun zakken slagen en dan verbieden! :? :twisted:

Libro
16 augustus 2009, 00:04
Ik ken toch een aantal gemeentes waar "rijdende discobars" verboden zijn.Uit nieuwsgierigheid: welke gemeentes zijn dat?

Cyclone1976
16 augustus 2009, 00:48
En hoop zever berichten was een typische reactie die te verwachten was
Dan moeten de oude knallende en enorm kabaal makende Harleys ook maar uit verkeer of de snelheids motos die meestal aangapaste uitlaten hebben om snel heid of kabaal mee te maken!!!
Ik woon zelf in Hasselt ik hoor hier genoeg verkeer wat ik het meest van allemaal hoor zijn die baan machines die hier komen door schuren tegen hoge snel heid!!!! met een hoop kabaal!!!!!!
En staan ze voor de lichten dan geven ze nog wa show door eens goed aan de gas te draaien en dat mag dan allemaal?????
Die kerels mogen door Hasselt centrum rijden om daar wa show gaan te verkopen als de terasjes vol zitten ?????????
Of van die getunde wagens die komen zeker en vast boven de db van mijn qaud uit durf ik op te wedden en mijn qaud loopt 110 dus mij moet je zeker niet voorbij lol dus @ MARKER
And Another Jack ur Full Of****

Cyclone1976
16 augustus 2009, 00:59
een db-norm voor alle voertuigen vind ik logischer dan zich focuseren op de quad.
Stel dat iemand een electrische quad op de markt gooit, dan mag je daar zogezegd niet mee rijden in antwerpen..

Ben ik onmiddelijk voor te vinden !!!!!
En als de mensen die hier negative reacties hebben zou ik eesrt willen vragen eens naar de afbeelding van mijn quad te kijken en dan zal je zien dat het totaal niet het model is om mee gaan te crossen offroad en voorzien is van een uitlaat net zoals een toegelaten snelheids machine lol

kiko
16 augustus 2009, 08:02
Een nuttig vervoersmiddel (...)
Wat is daar zo speciaal nuttig aan ?

Libro
16 augustus 2009, 08:04
Tja dat is ook weer waar! Eerst de mensen hun geld uit hun zakken slagen en dan verbieden! :? :twisted:
Dat verbod is m.i. dan ook onwettig: die machines zijn toegelaten op de weg. Gaan we toelaten dat de gemeentes de homologatiewetgeving edm. gaan ombuigen?

hotschizodiscocop
16 augustus 2009, 08:18
Kloteapparaten die veel te veel lawaai maken.

Steek dan oordopjes in. De openbare weg is uw privé-eigendom niet.

Another Jack
16 augustus 2009, 08:31
En hoop zever berichten was een typische reactie die te verwachten was
Dan moeten de oude knallende en enorm kabaal makende Harleys ook maar uit verkeer of de snelheids motos die meestal aangapaste uitlaten hebben om snel heid of kabaal mee te maken!!!
Ik woon zelf in Hasselt ik hoor hier genoeg verkeer wat ik het meest van allemaal hoor zijn die baan machines die hier komen door schuren tegen hoge snel heid!!!! met een hoop kabaal!!!!!!
En staan ze voor de lichten dan geven ze nog wa show door eens goed aan de gas te draaien en dat mag dan allemaal?????
Die kerels mogen door Hasselt centrum rijden om daar wa show gaan te verkopen als de terasjes vol zitten ?????????
Of van die getunde wagens die komen zeker en vast boven de db van mijn qaud uit durf ik op te wedden en mijn qaud loopt 110 dus mij moet je zeker niet voorbij lol dus @ MARKER
And Another Jack ur Full Of****

Het is niet omdat ik uw speelgoed op de openbare weg afkeur, dat ik de rest goedkeur van wat jij hier opsomt.

hotschizodiscocop
16 augustus 2009, 08:32
Het is niet omdat ik uw speelgoed op de openbare weg afkeur, dat ik de rest goedkeur van wat jij hier opsomt.

Toen de auto geïntroduceerd werd, noemden sommigen het ook speelgoed. Mag er nog vooruitgang zijn in de wereld?

Another Jack
16 augustus 2009, 08:41
Toen de auto geïntroduceerd werd, noemden sommigen het ook speelgoed. Mag er nog vooruitgang zijn in de wereld?

Waarin zit die vooruitgang nu juist?
In een stad nemen quads veel meer plaats in dan een brommer / fiets om te parkeren, het maakt veel lawaai, veiliger zijn ze ook al niet,...

Niemand die zich stoort aan de elektrische quad bij mijn weten

hotschizodiscocop
16 augustus 2009, 08:42
Waarin zit die vooruitgang nu juist?
In een stad nemen quads veel meer plaats in dan een brommer / fiets om te parkeren, het maakt veel lawaai, veiliger zijn ze ook al niet,...

Niemand die zich stoort aan de elektrische quad bij mijn weten

Die quads verjongen de weg. Met al die witte pauwen op wielen tegenwoordig is dat geen slechte zaak. :twisted:

Another Jack
16 augustus 2009, 08:48
Die quads verjongen de weg. Met al die witte pauwen op wielen tegenwoordig is dat geen slechte zaak. :twisted:

De weg verjongen,witte pauwen op wielen, waar slaat dat allemaal nu op?

hotschizodiscocop
16 augustus 2009, 08:50
De weg verjongen,witte pauwen op wielen, waar slaat dat allemaal nu op?

witte pauwen: vergrijzing of eerder, verwitting

brother paul
16 augustus 2009, 08:54
Je hebt daar ook een punt: vermoedelijk zal op termijn de 'personal commuter' of een soort quadachtig aerodynamisch hybrid voertuig de mobiliteitsoplossing zijn
met voordelen
- gering verbruik
- weing plaats ruimte om te parkeren
- passeert overal beter dan een SUV4x4
- ecologisch goeie keuze
- snel in het stadsverkeer en veiliger dan een tweewieler


je ziet van hier hoe kortzichtig stadsbesturen redeneren...
als haat - jaloezie - emoties de raadgevers zijn, dan worden er meestal slechte beslissingen genomen.
Duidelijk dat Janssens een 'windvaan' is eerder dan een visionair.

maddox
16 augustus 2009, 09:00
Uit nieuwsgierigheid: welke gemeentes zijn dat?

Van Hasselt en Mechelen weet ik het zowat zeker.

Jantje
16 augustus 2009, 09:18
Niet onbegrijpelijk. Eergisteren moesten we ergens naartoe en we waren vrij gehaast omdat de ene verplichting iets uitliep en de andere er alweer aan zat te komen.

Voor ons reed een quad. Het ging op een drukke openbare tweestrokenweg naar Hasselt waar je normaal 90 mag rijden. Dat quadje hield door de veel lagere snelheid alle verkeer op. Het voorbijsteken kon niet wegens tegenliggers.

Niet geschikt voor gebruik op de openbare weg dus, zo'n machine.

Dit argument lijkt mij samen met de veiligheid nog het belangrijkste.
Geluidsoverlast heb je tegenwoordig overal.

Een quad heeft een wettelijke begrenzing van 65km/uur en mag van de Belgische wet niet sneller kunnen rijden.
Trouwens een landbouwvoertuig mag zelfs niet sneller dan 25km/uur rijden en zit ook op de openbare weg.
Een mircocar mag slechts 45km/uur kunnen en rijd ook op de openbare wegen.

Een 4X4 is ook ontworpen om op alle wegen of alle terrein te rijden en hoort dus ook niet thuis op openbare wegen in de steden tussen fietsers en voetgangers.

De hetse tegen quads is gewoon een onbegrijpelijk is.
Want elke fout en hinder die man quads toeschrijft is veelvoudig terug te vinden bij andere voertuigen.

Brommers en moto's maken meer lawaai dan quads, sommige auto's zijn gewoon rijdende discotheken.
4X4 zijn nog beter gebouwd voor op terrein dan quads, die slechts bij uitzondering 4X4 aandrijving hebben.
De wendbaarheid van een quad ligt lager dan die van een brommer of moto.
De snelheid is door de wet beperkt en ligt voor andere type voertuigen zelfs nog een pak lager.

Een quad kan en mag zich echter niet op de fietspaden begeven en betekend daardoor een minder groot gevaar voor de zwakkere weggebruikers.
Daarnaast zijn deze voertuigen kleiner en wendbaarder dan een 4X4 en kunnen dus gemakkelijker uitwijken voor een spelend kind.
Nemen minder parkeerruimte in beslag en vervuilen minder dankzij hun kleinere motorinhoud dan de meeste moto's en alle auto's. Maar kunnen evenveel goederen en zelfs meer vervoeren dan een moto of brommer.
Ze zijn daarnaast ook nog eens veiliger voor de bestuurder zelf, omdat die zich niet op 2 maar op 4 wielen tussen de zware auto's begeeft en ja, zelfs de snelle auto's in het verkeer, verplicht om hun snelheid te matigen, terwijl die moordenaars vaak een brommer of fietser om zeer korte afstand voorbij razen zonder uit te wijken voor deze zwakke weggebruikers.


Voertuigen die sneller dan 70km/uur kunnen zijn niet gemaakt op in stadsverkeer te rijden, maar op snelwegen.
4X4 zijn niet gemaakt om op verharde wegen te rijden.
Moto's zijn niet gemaakt om op drukke wegen te rijden.
Vrachtwagens zijn niet gemaakt op in dorpskommen te rijden.
Al deze voertuigen moet men dus ook maar verbieden in dorpskommen en steden, want zij zijn daar niet voor gemaakt, terwijl de quads juist wel zijn gebouwd om binnen dit trage verkeer te rijden.

Raf
16 augustus 2009, 10:14
Goeie zaak. Hopelijk wordt het een voorbeeld dat door ALLE Vlaamse steden en gemeenten opgevolgd wordt. Die lawaaierige ondingen horen te enenmale niet thuis op de openbare weg.

Tavek
16 augustus 2009, 10:42
Steek dan oordopjes in. De openbare weg is uw privé-eigendom niet.

Buurman heeft er zo een. Hij durft hem niet meer uit te halen :p

We hebben hem eens met een paar buren duidelijk gemaakt dat indien hij er nog mee rondrijdt dat hij wel eens "gevolgen" kan ondervinden. Er wonen namelijk veel gezinnen met (jonge) kinderen in de straat.

En een andere kerel met een pocketbike hebben we daadwerkelijk verwijderd.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 10:51
Toen de auto geïntroduceerd werd, noemden sommigen het ook speelgoed. Mag er nog vooruitgang zijn in de wereld?


In België bedoel je zeker? :lol:

kamiel spieces
16 augustus 2009, 10:54
een db-norm voor alle voertuigen vind ik logischer dan zich focuseren op de quad.
Stel dat iemand een electrische quad op de markt gooit, dan mag je daar zogezegd niet mee rijden in antwerpen..

Idd, een DB-norm invoeren bij de fabricanten voor alle gemotoriseerde voertuigen en het probleem is direct van de baan.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 11:01
Buurman heeft er zo een. Hij durft hem niet meer uit te halen :p

We hebben hem eens met een paar buren duidelijk gemaakt dat indien hij er nog mee rondrijdt dat hij wel eens "gevolgen" kan ondervinden. Er wonen namelijk veel gezinnen met (jonge) kinderen in de straat.

En een andere kerel met een pocketbike hebben we daadwerkelijk verwijderd.

Ne quad of ne moto daar ben je in België niks mee! Veel te dicht bevolkt en de wegeninfrastructuur te chaotisch en te slecht voor moto's. Als je hier eens even aan uwe gas komt dan moet je al terug stoppen voor een rood licht of een verkeersdrempel, wegversmalling of weet ik veel wat nog. Frankrijk en Duitsland zijn veel interessanter voor zo'n dingen.

Starkad
16 augustus 2009, 11:03
Proficiat wederom aan de Limburgers. Veruit het meest geciviliseerde volk in dit apenland. Ligt ook het dichtst tegen Duitsland natuurlijk.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 11:13
Proficiat wederom aan de Limburgers. Veruit het meest geciviliseerde volk in dit apenland. Ligt ook het dichtst tegen Duitsland natuurlijk.

In Limburg is de wegeninfrastructuur nog het beste van heel dit apenland en de Limburgers zijn zeker ook het properste volkje van België. Waarschijnlijk omdat idd Limburg het dichts tegen Duitsland ligt. Alleen spijtig dat ze een heel irritant accent hebben en veel stoef! Vooral in Hasselt valt mij dat telkens op!

Jazeker
16 augustus 2009, 11:21
Proficiat wederom aan de Limburgers. Veruit het meest geciviliseerde volk in dit apenland. Ligt ook het dichtst tegen Duitsland natuurlijk.

Ze hebben dan ook veel turken.

Tavek
16 augustus 2009, 11:25
Liever Turken dan Marokkanen....zoals in bvb de grote vlaamse steden.

guido 007
16 augustus 2009, 11:55
Yeah Right...

Elke ochtend om 06u00 maakt dergelijke "stille" quad mij en mijn gezin wakker.

Goed dat er plannen zijn om die ondingen te verbieden.


Ik vind dat uwe auto teveel lawaai maakt.

Maar dit is het punt niet.
Een Quad wordt in ieder land gehomologeerd, aan de hand van deze homologatie krijgt de fabrikant een homologatie-attest.
Bij ieder voertuig dat de fabrikant verkoopt moet hij een gelijkvormigheidsattest voegen, dit gelijkvormigheidsattest is niet meer en zeker niet minder dan een verklaring van de fabrikant dat het voertuig identiek hetzelfde is dan het voertuig dat hij aangeboden heeft voor homologatie.

Dus als Schouppe iets wil doen, moet hij het homologatiedossier herbekijken en in de wet laten bepalen dat een voertuig niet meer dan X aantal decibels mag voortbrengen.

Dit is wetgeving mijn beste. Er zijn auto's die meer laawaai produceren dan een quad, gaan we die ook bannen?

Micele
16 augustus 2009, 12:07
Buurman heeft er zo een. Hij durft hem niet meer uit te halen :p
We hebben hem eens met een paar buren duidelijk gemaakt dat indien hij er nog mee rondrijdt dat hij wel eens "gevolgen" kan ondervinden. Er wonen namelijk veel gezinnen met (jonge) kinderen in de straat.
Zijn lawaaierige kinderen -buitenshuis- nog niet verboden ?

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=9e1lmand
Lawaai spelende kinderen blijft overlast voor Brugse politie

donderdag 20 december 2007Auteur: (tlb) BRUGGE - In het politiereglement komt geen vermelding dat lawaai van spelende kinderen geen overlast is.

ook:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gba532mo

Micele
16 augustus 2009, 12:11
Idd, een DB-norm invoeren bij de fabricanten voor alle gemotoriseerde voertuigen en het probleem is direct van de baan.
Die norm is er al heel lang voor alle gehomologeerde gemotoriseerde voertuigen die op de openbare weg toegelaten zijn.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 12:11
Zijn lawaaierige kinderen -buitenshuis- nog niet verboden ?



ook:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gba532mo

Ik vind dat ze die lawaaierige kids ook een decibel-norm moeten gaan opleggen! :lol:

Libro
16 augustus 2009, 12:41
[QUOTE=Micele;4278849]Zijn lawaaierige kinderen -buitenshuis- nog niet verboden ?/QUOTE]
't Scheelt niet veel: sommige schevers euh rechters hebben al vonnissen in die zin over kinderopvang en scholen.

skaldis
16 augustus 2009, 14:33
Ik ben het eens met een strenge geluidsgrens voor alle gemotoriseerd vervoer en het afschaffen van het luiden van de kerkklokken. Alsook het verbieden van tweetaktmotoren.

Marker
16 augustus 2009, 14:42
Het geluidsoverlast argument lijkt me ook nonsens. In onze straat wonen kinderen die met tweeën ontzettend veel geluid produceren. Je kan ze thuis binnen (goed geïsoleerde woonst) horen. In alle rust van je tuin of het zonnetje gebieden is er niet meer bij zodra ze een voet buiten zetten.
Langs de andere kant woonde vroeger nochtans een onthaalmoeder. Soms waren er wel tot tien kinderen. Die produceerden met z'n allen minder lawaai als deze.
Voor zoiets kan je moeilijk normen opleggen dus. Je zou dan mensen al moeten verbieden hun kinderen op te sluiten. Of ze leren op een normale manier te communiceren, maar dat is duidelijk te veel gevraagd.

Tavek
16 augustus 2009, 15:07
Zijn lawaaierige kinderen -buitenshuis- nog niet verboden ?



ook:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gba532mo

Kinderen zijn toch effe net iets belangrijker om te tolereren als zo een debiele quad....

Mcnab
16 augustus 2009, 17:08
Ik zie niet in wat die quad gevaarlijk kan zijn voor uw kinderen?
Het enige dat die doet is lawaai maken.

Of mogen er ook helemaal geen wagens in jouw straat rijden omdat jij kinderen hebt gekweekt?

Ik heb trouwens de pest aan kinderen. Waarom zou ik de jouwe moeten tolereren als ik toch niet met mijn quad van jou mag rijden in mijn privé?

stapas
16 augustus 2009, 17:09
prachtig initiatief van Hasselt. Nu de veel te lawaaierige moto's en auto's met verkeerde uitlaten nog.

Als iemand beroepshalve met een Harley zou rijden, dan wordt zijn werkgever wellicht door de arbeidsinspectie verplicht oorbeschermers te voorzien!

kamiel spieces
16 augustus 2009, 17:20
prachtig initiatief van Hasselt. Nu de veel te lawaaierige moto's en auto's met verkeerde uitlaten nog.

Als iemand beroepshalve met een Harley zou rijden, dan wordt zijn werkgever wellicht door de arbeidsinspectie verplicht oorbeschermers te voorzien!

Typisch Belgisch!

Iets verbieden/invoeren in één bepaalde gemeente of stad, maar dan een gemeente verder is het dan weer anders. Juist zelfde met de bussen. In Hasselt is het openbaar vervoer gratis, maar in een ander stad is het dan weer betalend etc... Waarom niet overal hetzelfde inplaats van al die uitzonderingen.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 17:26
Ik zie niet in wat die quad gevaarlijk kan zijn voor uw kinderen?
Het enige dat die doet is lawaai maken.

Of mogen er ook helemaal geen wagens in jouw straat rijden omdat jij kinderen hebt gekweekt?

Ik heb trouwens de pest aan kinderen. Waarom zou ik de jouwe moeten tolereren als ik toch niet met mijn quad van jou mag rijden in mijn privé?

Mooi gezegd!

Idd, 'k heb ook de pest aan die klein ratten, die totaal geen discipline meegekregen hebben van thuis uit en waar je meer last van hebt dan van een quad.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 17:29
Kinderen zijn toch effe net iets belangrijker om te tolereren als zo een debiele quad....

't Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk, maar 'k vind dat de meeste van die klein ratten geen discipline meer hebben of respect en als ik dan zou moeten kiezen tussen even een lawaaierige quad of ganze dagen zo'n lawaai van een ongedisciplineerde rat die altijd aan't zagen is dan is mijn keuze rap gemaakt hoor!

Tavek
16 augustus 2009, 17:31
't Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk, maar 'k vind dat de meeste van die klein ratten geen discipline meer hebben of respect en als ik dan zou moeten kiezen tussen even een lawaaierige quad of ganze dagen zo'n lawaai van een ongedisciplineerde rat die altijd aan't zagen is dan is mijn keuze rap gemaakt hoor!

En toch zijt ge er zelf ook ooit zo een geweest.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 17:34
En toch zijt ge er zelf ook ooit zo een geweest.

Tja daarom juist dat ik het zo goed weet! :lol:

guido 007
16 augustus 2009, 17:40
Ik vind dat we langzaam een zeer onverdraagzaam land aan het worden zijn.
Heel veel regeltjes en heel veel dingen die verboden worden.

De 4x4 omdat de eigenaar ne kleine heeft hangen tussen zijn benen, de SUV omdat hij teveel zuipt, de quad omdat hij teveel lawaai maakt, ......

Tavek
16 augustus 2009, 17:44
Is nu eenmaal eigen aan dichtbevolkte gebieden. Kijk eens bvb naar Singapore, wat daar nog mag....

guido 007
16 augustus 2009, 17:52
Is nu eenmaal eigen aan dichtbevolkte gebieden. Kijk eens bvb naar Singapore, wat daar nog mag....


Daarom begrijp ik niet dat de regering als enige maatregel tegen de vergrijzing, mensen naar hier wil halen.

En de onverdraagzaamheid wordt door enkele politici in de hand gewerkt en de bevolking springt er op zoals nen hond op een frikandel.

kamiel spieces
16 augustus 2009, 18:11
Ik vind dat we langzaam een zeer onverdraagzaam land aan het worden zijn.
Heel veel regeltjes en heel veel dingen die verboden worden.

De 4x4 omdat de eigenaar ne kleine heeft hangen tussen zijn benen, de SUV omdat hij teveel zuipt, de quad omdat hij teveel lawaai maakt, ......

We zitten hier met teveel ratten op een te klein oppervlakte en dat brengt nu éénmaal spanningen mee en conflicten. België is één grote bebouwde industrie kom geworden vol met regeltjes en beperkingen!

kamiel spieces
16 augustus 2009, 18:11
Daarom begrijp ik niet dat de regering als enige maatregel tegen de vergrijzing, mensen naar hier wil halen.

En de onverdraagzaamheid wordt door enkele politici in de hand gewerkt en de bevolking springt er op zoals nen hond op een frikandel.

Ja dat is ook zo!

Mitgard
16 augustus 2009, 20:20
wie kan het in godsnaam iets schelen wat er in hasselt gebeurt.

Fallen Angel
16 augustus 2009, 20:48
Yeah Right...

Elke ochtend om 06u00 maakt dergelijke "stille" quad mij en mijn gezin wakker.

Goed dat er plannen zijn om die ondingen te verbieden.

Scooters en motorfietsen gebruiken dezelfde motoren en uitlaatsysteem.

Ook maar verbieden zeker? :roll:

Cyclone1976
16 augustus 2009, 22:19
Buurman heeft er zo een. Hij durft hem niet meer uit te halen :p

We hebben hem eens met een paar buren duidelijk gemaakt dat indien hij er nog mee rondrijdt dat hij wel eens "gevolgen" kan ondervinden. Er wonen namelijk veel gezinnen met (jonge) kinderen in de straat.

En een andere kerel met een pocketbike hebben we daadwerkelijk verwijderd.

Ik wou dat ik je buurman was ik haalde hem speciaal voor jou uit de garage om te rijden laat me niet afschrikken door een paar mensen met een eigenwijs en egoistische instelling en zou willen dat je eens met de "Gevolgen" tot bij mij kwam wat een lachertje
En dan de "stoere" quad rijder met de vinger wijzen
Wil je de wereld verbeteren begin met jezelf je houding in bovenstaande Quote verteld al veel over jezelf

Libro
16 augustus 2009, 23:00
Ik vind dat we langzaam een zeer onverdraagzaam land aan het worden zijn.
Heel veel regeltjes en heel veel dingen die verboden worden.

De 4x4 omdat de eigenaar ne kleine heeft hangen tussen zijn benen, de SUV omdat hij teveel zuipt, de quad omdat hij teveel lawaai maakt, ......

The bottomline... Ik had het niet beter kunnen samenvatten.

Libro
16 augustus 2009, 23:03
Buurman heeft er zo een. Hij durft hem niet meer uit te halen :p

We hebben hem eens met een paar buren duidelijk gemaakt dat indien hij er nog mee rondrijdt dat hij wel eens "gevolgen" kan ondervinden. Er wonen namelijk veel gezinnen met (jonge) kinderen in de straat.

En een andere kerel met een pocketbike hebben we daadwerkelijk verwijderd.

[ZWAAR SICILIAANS ACCENT] Hé don Tavek, da hebdeh gij goete gedaneh, date aanbod konne hij echte nie weigere hé.[/ZWAAR SICILIAANS ACCENT]

Cyclone1976
16 augustus 2009, 23:18
Bij deze enkele plaatjes van mijn quad en zeg me of deze eruit ziet alsof daar snoerhard mee in de bossen word gecrossed???????????!!!!!!!!!!!!!!
Neen want die is er niet voor gemaakt !!!!!!!!!!!
Op de eerste afbeelding zie je dat hij met een deftige uitlaat voorzien is geen gewoon knalpotje van een brommertje!!!
En gekke toeren mee uithalen doe ik niet ben geen PUBER want zo zeggen ze het ben 32 jaar.
Dus mag niet wat genieten van het mooie weer en de auto eens laten staan!!!!
http://uploader.be/output/1250459882.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59170.html)

http://uploader.be/output/1250460310.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59171.html)

http://uploader.be/output/1250460350.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59172.html)

http://uploader.be/output/1250460486.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59173.html)

kamiel spieces
16 augustus 2009, 23:35
Bij deze enkele plaatjes van mijn quad en zeg me of deze eruit ziet alsof daar snoerhard mee in de bossen word gecrossed???????????!!!!!!!!!!!!!!
Neen want die is er niet voor gemaakt !!!!!!!!!!!
Op de eerste afbeelding zie je dat hij met een deftige uitlaat voorzien is geen gewoon knalpotje van een brommertje!!!
En gekke toeren mee uithalen doe ik niet ben geen PUBER want zo zeggen ze het ben 32 jaar.
Dus mag niet wat genieten van het mooie weer en de auto eens laten staan!!!!
http://uploader.be/output/1250459882.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59170.html)

http://uploader.be/output/1250460310.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59171.html)

http://uploader.be/output/1250460350.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59172.html)

http://uploader.be/output/1250460486.jpg (http://www.uploader.be/foto/bashan-59173.html)

Schoon machientje!
Wat kost dat eigenlijk?

Cyclone1976
16 augustus 2009, 23:40
+- 3800€ maar onze koning zal dat wel terug betalen als het rijden niet meer mag als hij 4,6milj € kan uitgeven aan een geimporteerd bootje van bij de Italianen geen probleem zekers lol :-o
Dan kopen we maar een Snelheids machine (op twee wielen) die dan wel toegelaten is he met eens zoveel kabaal en de snelheid maal 3 lol:-o

kamiel spieces
16 augustus 2009, 23:43
Ik wou dat ik je buurman was ik haalde hem speciaal voor jou uit de garage om te rijden laat me niet afschrikken door een paar mensen met een eigenwijs en egoistische instelling en zou willen dat je eens met de "Gevolgen" tot bij mij kwam wat een lachertje
En dan de "stoere" quad rijder met de vinger wijzen
Wil je de wereld verbeteren begin met jezelf je houding in bovenstaande Quote verteld al veel over jezelf

Tja dan bellen ze de plies en als ze dan klacht indienen dan ben je helaas sowieso altijd geklooid! Alleen kun je niet veel doen hoor! :?

kamiel spieces
16 augustus 2009, 23:44
+- 3800€ maar onze koning zal dat wel terug betalen als het rijden niet meer mag als hij 4,6milj € kan uitgeven aan een geimporteerd bootje van bij de Italianen geen probleem zekers lol :-o
Dan kopen we maar een Snelheids machine (op twee wielen) die dan wel toegelaten is he met eens zoveel kabaal en de snelheid maal 3 lol:-o

Tja daar hebt ge gelijk in!

Libro
16 augustus 2009, 23:56
Schoon machientje!
Wat kost dat eigenlijk?

² En wat zijn de specs?

kamiel spieces
16 augustus 2009, 23:59
² En wat zijn de specs?

ik ken geen specs?

wa is da?

maddox
17 augustus 2009, 00:35
Specs, specificaties. Technische gegevens.
Kw's, koppel, toerentallen, verhoudingen in de versnellingsbak etc...

Renesse
17 augustus 2009, 08:21
een db-norm voor alle voertuigen vind ik logischer dan zich focuseren op de quad.
Stel dat iemand een electrische quad op de markt gooit, dan mag je daar zogezegd niet mee rijden in antwerpen..

100% akkoord.

Renesse
17 augustus 2009, 08:25
Scooters en motorfietsen gebruiken dezelfde motoren en uitlaatsysteem.

Ook maar verbieden zeker? :roll:

Heel vreemd dat die quad dan meer lawaai maakt. Inbeelding zeker? :roll:

Jantje
17 augustus 2009, 09:28
Heel vreemd dat die quad dan meer lawaai maakt. Inbeelding zeker? :roll:

Een quad maakt inderdaad niet meer lawaai dan een brommer of moto met zijn originele uitlaat.
Op mijn quad staat zelfs een extra demper, want je niet kan met een brommer of moto door plaatsgebrek.

De hetse tegen quads komt dan ook enkel van de terras-uitbaters, die vinden dat deze mensen hun klanten storen.

Vaak zijn het immers jongeren die daar mee rijden, en die zitten niet op terrasjes te zuipen, om dan met een zatte kop in hun grote zware auto door de stad te rijden.

Tavek
17 augustus 2009, 10:23
[ZWAAR SICILIAANS ACCENT] Hé don Tavek, da hebdeh gij goete gedaneh, date aanbod konne hij echte nie weigere hé.[/ZWAAR SICILIAANS ACCENT]

Ik kom van maasmechelen, zo vreemd is dit daar niet ;)

kamiel spieces
17 augustus 2009, 10:54
Specs, specificaties. Technische gegevens.
Kw's, koppel, toerentallen, verhoudingen in de versnellingsbak etc...

Thx :-)

Libro
17 augustus 2009, 11:38
Ik kom van maasmechelen, zo vreemd is dit daar niet ;)

Aha, geef je nu toe "connecties" te hebben?;-)

Tavek
17 augustus 2009, 12:09
Aha, geef je nu toe "connecties" te hebben?;-)

De flikken doen geen moeite meer voor dit soort zaken. Dus moeten we het zelf maar oplossen. Wij hebben een goeie samenhang in de buurt, en ik ken ook al mijn buren.

Die hollander met zijn pocketbike was snel weg :P

Cyclone1976
17 augustus 2009, 12:54
Tuurlijk ene van maasmechelen de grensstreek lol een randgeval dus !!
Ken da buurtje daar geef me dan maar Meulenberg of Heusden of Genk
nog liever dan Maasmechelen
En nog eens Tavek als ik daar was met mijn quad dan reed ik gewoon verder
Turk Italiaan Marokaan eender wat ik heb nog steeds het recht te rijden indien mijn quad in orde is zelfs niet door een bende die denkt dat ze de buurt mafia's zijn van maasmechelen!!!lol (typisch voor die buurt):-o

Mcnab
17 augustus 2009, 13:00
Ik zou mijne pocketbike in Tavek zijn gat parkeren en met mijne quad zijn kinders omver rijden.

Cyclone1976
17 augustus 2009, 13:13
Vind het ook erg dat ze net juist al die (cross)quad afbeeldingen gebruiken in het nieuws in de kranten en dat ze juist het jong geweld aan het werk laten zien dus is iedereen weer de dupe!!!!!!!!!!

Herrinner me nog de illegale moto races in Genk
De yamahas en suzukis die je overal ziet aan de verkeerslichten maar gas geven en als het even kan een weelytje maken.

In Hasselt en andere centrums eens lekker komen showen met hun geweldig racemonster bij de terrasjes, en op elk stuk weg dat ze tegen komen hun machine eens lekker goed laten door trekken !!!!!!!!!!!

De getunede rijdende discobar waar de knal pot evenveel of meer lawaai maakt dan hun discotheek aan boord.

Die elendige sportvliegtuigjes die hun zwevertje omhoog trekken bij mooi weer.

Of de mannen van Kleine brogel die met hun straalmachines eens lekker door de geluids muur vliegen en toppunt wie betaald hetegene wat die in hun naftbakske doen?????

Volledige troepen Harleys (prottelende roffelende) die door dorpjes donderen alsof Thor in het rond gooid met zijne hamer.
Las ook al de festivals af daar krijg ik de ballen van Pukkelpop Werchter veel te veel lawaai!!!! veel te veel drugs, junkies, straal bezopen mensen

En ook weg met Maasmechelen is een rand gemeente of grensgemeente dicht bij Holland en Maastricht veel drugs en Junks weg er mee

Fallen Angel
17 augustus 2009, 13:20
Heel vreemd dat die quad dan meer lawaai maakt. Inbeelding zeker? :roll:

Juist. :thumbsup:

brother paul
17 augustus 2009, 14:02
Juist. :thumbsup:

hebben ze niet wat meer PK's uit dezelfde motorblok ?? Dit verklaart dikwijls ook het meerlawaai

Jantje
17 augustus 2009, 14:27
hebben ze niet wat meer PK's uit dezelfde motorblok ?? Dit verklaart dikwijls ook het meerlawaai

Een blok van een brommer of moto is gelijk aan die van een quad.

En je haalt daar niet meer pk's uit dan onder een ander voertuig.
Quads hebben net als brommers, moto's en buggy's een kettingoverbrenging.

Het enige verschil tussen een quad en een moto/brommer is het kader en het aantal wielen.

Fallen Angel
17 augustus 2009, 15:26
hebben ze niet wat meer PK's uit dezelfde motorblok ?? Dit verklaart dikwijls ook het meerlawaai

Nee hoor.

Het enige dat je misschien zou kunnen zeggen is dat sommige quad rijders noppenbanden op hun quad monteren. En noppenbanden maken iets meer lawaai. Maar dat geldt ook voor dirtbikes en tractors die bijna altijd noppenbanden hebben.

Tavek
17 augustus 2009, 15:34
Tuurlijk ene van maasmechelen de grensstreek lol een randgeval dus !!
Ken da buurtje daar geef me dan maar Meulenberg of Heusden of Genk
nog liever dan Maasmechelen
En nog eens Tavek als ik daar was met mijn quad dan reed ik gewoon verder
Turk Italiaan Marokaan eender wat ik heb nog steeds het recht te rijden indien mijn quad in orde is zelfs niet door een bende die denkt dat ze de buurt mafia's zijn van maasmechelen!!!lol (typisch voor die buurt):-o

Tis te zien dat gij al veel tijd door hebt gebracht in den bak.

Overigens, met die mentaliteit moet gij toch geweldig veel slaag krijgen ?

Tavek
17 augustus 2009, 15:35
Ik zou mijne pocketbike in Tavek zijn gat parkeren en met mijne quad zijn kinders omver rijden.

En, gefrustreerd ? Iets op tegen dat mensen zich engageren in de buurt en dat er sociale samenhang is ?

Cyclone1976
17 augustus 2009, 15:48
En, gefrustreerd ? Iets op tegen dat mensen zich engageren in de buurt en dat er sociale samenhang is ?
Omdat gij iedereen over dezelfde kam scheert!!!! en dat is dan eerlijkheid???
En ben op en top Belg en neen nog nooit in de bak gezeten
Maar Tis te zien dat gij al veel tijd door hebt gebracht in den bak.

Overigens, met die mentaliteit moet gij toch geweldig veel slaag krijgen ?
zou me zekers niet laten doen door iemand met uw houding lol
En nee heb nog nooit slaag gehad in mijn leven behalve van mijn vader als het terecht was lolololol

Mcnab
17 augustus 2009, 15:58
En, gefrustreerd ? Iets op tegen dat mensen zich engageren in de buurt en dat er sociale samenhang is ?

Neen hoor, lijkt mij da gij eerder gefrustreerd zijt omdat uw buurman ocharme niet ééns met zijn quad buiten mag komen.

Gij vind uw kinderen fijn en uw buurman geniet van een ritje met zijn quad, wie zijt gij om te gaan zeggen dat hij maar moet oprotten?

Kinderen kunnen ook enorm irritant zijn (of de uwe dat zijn laat ik in het midden) dus een beetje meer verdraagzaamheid langs uw kant zou zeker gepast zijn ipv direkt de hele buurt bijeen te scharrelen en te dreigen met represailles.

Cyclone1976
17 augustus 2009, 16:00
Denk eens even na dat ze morgen zeggen :
We nemen uwe auto af (te veel ongevallen en te veel autos)

We nemen de computers af(te gevaarlijk te veel kinderporn te veel virussen)

Ge moet de helft van uw loon afgeven (want de koning zijn boot heeft een onderhouds buurt nodig)

GSMs totaal verboden lol (te gevaarlijk in het verkeer en te asociaal)

Voetbal verboden ( te veel holigans en vechtpartijen)

alcohol afschaffen ( zatlappen en dronken bestuurder die uw kindere ondersteboven rijden)

Discotheken dicht (te veel drugs vechtpartijen en nachtlawaai)

Aan al de mensen die gaan stemmen spaar u de moeite ge geraakt er toch nergens mee !!!
Afschaffen van stemmen !!! lol

Another Jack
17 augustus 2009, 16:14
Weet je wat, Cyclone, zoek gewoon een andere hobby.

Pietje
17 augustus 2009, 16:25
Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk



:thumbsup: Good riddance !!!

Cyclone1976
17 augustus 2009, 16:44
Goed nieuw mensen heb een nieuwe hobby gevonden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Schieten op mensen zoals boven staande 2 lol

manta
17 augustus 2009, 16:44
Ik neem aan dat degenen die er wel deftig mee rijden nu moeten boeten voor hen die het verknoeien ...
Ik ben tegen zo'n verbod maar heb wel m'n bedenkingen als ik zie hoe sommigen met zo'n ding rijden ... Ik begrijp ook best dat sommige van die quads een beetje overdreven lawaai maken maar verbieden ??? Mss beter zorgen dat ze de verkeersregels een beetje beter in de gaten houden en niet als gekken liggen rondbollen ...

Maar allee , waar ligt eigenlijk de grens ? Moeten degenen die een wieltje minder hebben zich nu ook zorgen maken ???
Trikes gaan verbieden ???
Had men onlangs geen projektje met leuke driewieltaxi's ???

Pietje
17 augustus 2009, 16:52
Ik neem aan dat degenen die er wel deftig mee rijden nu moeten boeten voor hen die het verknoeien ...

Je kent het spreekwoord toch : "de goei boeten altijd voor de slechten".
De meeste van die "quad-rijders" hier in de stad, denken dat ze op een "cross-circuit" bezig zijn. Ik begrijp dus heel goed de beslissing van die stadsbesturen.

manta
17 augustus 2009, 17:50
Je kent het spreekwoord toch : "de goei boeten altijd voor de slechten".
De meeste van die "quad-rijders" hier in de stad, denken dat ze op een "cross-circuit" bezig zijn. Ik begrijp dus heel goed de beslissing van die stadsbesturen.

Ik denk eigenlijk dat het een knoeiboeltje gaat worden ...
Wat is eigenlijk een quad in de wetgeving ???
Een motor met 4 wielen ??? Dan gaan we lachen als ze zo'n Ligier ook ineens verbieden .
Erger nog , ik weet dat sommige gemeenten zo'n quads hebben (vooral de mensen van de groenvoorziening zie je al eens met ééntje met een karretje achter) ... :-D

Ergens kan ik het stadsbestuur ook wel begrijpen , maar op het vlak van ideale stadswagen waren de ontwikkelingen goed bezig dank zij de quads ...
In Antwerpen zag ie overlaatst een paar autootjes rijden (mix van een quad en een buggy) die daar de mosterd hebben gehaald ...

Tavek
17 augustus 2009, 18:02
Neen hoor, lijkt mij da gij eerder gefrustreerd zijt omdat uw buurman ocharme niet ééns met zijn quad buiten mag komen.

Gij vind uw kinderen fijn en uw buurman geniet van een ritje met zijn quad, wie zijt gij om te gaan zeggen dat hij maar moet oprotten?

Kinderen kunnen ook enorm irritant zijn (of de uwe dat zijn laat ik in het midden) dus een beetje meer verdraagzaamheid langs uw kant zou zeker gepast zijn ipv direkt de hele buurt bijeen te scharrelen en te dreigen met represailles.

De maatschappij kiest er voor om kinderen te tolereren en quads niet. Uw probleem.

Tavek
17 augustus 2009, 18:03
Denk eens even na dat ze morgen zeggen :
We nemen uwe auto af (te veel ongevallen en te veel autos)

We nemen de computers af(te gevaarlijk te veel kinderporn te veel virussen)

Ge moet de helft van uw loon afgeven (want de koning zijn boot heeft een onderhouds buurt nodig)

GSMs totaal verboden lol (te gevaarlijk in het verkeer en te asociaal)

Voetbal verboden ( te veel holigans en vechtpartijen)

alcohol afschaffen ( zatlappen en dronken bestuurder die uw kindere ondersteboven rijden)

Discotheken dicht (te veel drugs vechtpartijen en nachtlawaai)

Aan al de mensen die gaan stemmen spaar u de moeite ge geraakt er toch nergens mee !!!
Afschaffen van stemmen !!! lol

Laten we beginnen met enkel uw quad te verbieden in woonzones. Ga ergens op circuit rijden he gast....bij de motorcrossers.

Of ga in de brousse wonen waar ge niemand stoort.

guido 007
17 augustus 2009, 18:06
Een blok van een brommer of moto is gelijk aan die van een quad.

En je haalt daar niet meer pk's uit dan onder een ander voertuig.
Quads hebben net als brommers, moto's en buggy's een kettingoverbrenging.

Het enige verschil tussen een quad en een moto/brommer is het kader en het aantal wielen.


De meeste moto's en scooters hebben geen ketting meer.
Een quad daarentegen meestal wel.

manta
17 augustus 2009, 18:10
Yeah Right...

Elke ochtend om 06u00 maakt dergelijke "stille" quad mij en mijn gezin wakker.

Goed dat er plannen zijn om die ondingen te verbieden.

Seg , maar euh ... Als die een beter dempende uitlaat zou hebben , mag hij dan wel rondbollen van u of is het enkel die éne lawaaimaker die het naar de boem doet ???
Want achter de hoek hier woont iemand die een kapotte uitlaat heeft en ook enorm lawaai maakt , nog erger , m'n overbuur heeft een (stomme) Ducati , die ook lawaai maakt ...

Mcnab
17 augustus 2009, 18:17
De maatschappij kiest er voor om kinderen te tolereren en quads niet. Uw probleem.

Jij bent die man gaan bedreigen de maatschappij niet.
En zoals je ziet zijn de reacties hier heel verdeeld.

Een quad verbieden zou gewoon dom zijn.
Daar zijn al genoeg argumenten voor naar voren gebracht hier in dit topic.

En neen ik heb geen quad, zelfs geen motor. Ik verplaats me met een wagen met een uitlaat van 15 jaar oud die ook lawaai maakt ;)

Pietje
17 augustus 2009, 19:26
Ik denk eigenlijk dat het een knoeiboeltje gaat worden ...
Wat is eigenlijk een quad in de wetgeving ???
Een motor met 4 wielen ??? Dan gaan we lachen als ze zo'n Ligier ook ineens verbieden . Erger nog , ik weet dat sommige gemeenten zo'n quads hebben (vooral de mensen van de groenvoorziening zie je al eens met ééntje met een karretje achter) ... :-D

Ergens kan ik het stadsbestuur ook wel begrijpen , maar op het vlak van ideale stadswagen waren de ontwikkelingen goed bezig dank zij de quads ...
In Antwerpen zag ie overlaatst een paar autootjes rijden (mix van een quad en een buggy) die daar de mosterd hebben gehaald ...

Hier rijden enkele van die Ligier-kes rond, meestal zijn het oudere dames die ermee hun "kommiskes" doen. Geen overlast dus.
Eigenlijk is er niks mis met die quads, het zijn diegenen die ermee rijden die meestal niet deugen.

manta
17 augustus 2009, 19:30
Hier rijden enkele van die Ligier-kes rond, meestal zijn het oudere dames die ermee hun "kommiskes" doen. Geen overlast dus.
Eigenlijk is er niks mis met die quads, het zijn diegenen die ermee rijden die meestal niet deugen.

En ja , het "motorcrossgeluidje" is ook irritant op straat ... ;-)

kamiel spieces
17 augustus 2009, 20:24
Hier rijden enkele van die Ligier-kes rond, meestal zijn het oudere dames die ermee hun "kommiskes" doen. Geen overlast dus.
Eigenlijk is er niks mis met die quads, het zijn diegenen die ermee rijden die meestal niet deugen.

:lol::lol::lol:

Gezond Vlaanderen
17 augustus 2009, 21:19
Wat een onzin! Weeral een slim truukje van de stad hasselt om meer belastingen te innen dmw "overtredingen"!

manta
17 augustus 2009, 21:23
Idd,

Belgium is slechts een rustoord voor oude van dagen! :lol:

Da zijn dan helemaal de quad-hooligans ... :evil:

Micele
17 augustus 2009, 21:34
De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert. Na een resem klachten kondigde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe aan dat hij binnenkort maatregelen zal treffen.

In feite is er geen enkele maatregel nodig.
Om de gewone reden dat ze allemaal allang bestaan.

- De FOD Mobiliteit (baas Schouppe) gaat na ofdat de afgeleverde quads volledig conform zijn aan hun typetoelating.
- De politie controleert op de naleving van de verkeersreglementeringen daaromtrent.
- De rechterlijke macht straft alle overtreders.

Deze 3 overheidsdiensten hebben deze opdrachten, tja en als ze die eens beter gingen uitvoeren ?

Libro
17 augustus 2009, 22:16
En, gefrustreerd ? Iets op tegen dat mensen zich engageren in de buurt en dat er sociale samenhang is ?
Mensen wegpesten, ferme samenhang!

Libro
17 augustus 2009, 22:17
In feite is er geen enkele maatregel nodig.
Om de gewone reden dat ze allemaal allang bestaan.

- De FOD Mobiliteit (baas Schouppe) gaat na ofdat de afgeleverde quads volledig conform zijn aan hun typetoelating.
- De politie controleert op de naleving van de verkeersreglementeringen daaromtrent.
- De rechterlijke macht straft alle overtreders.

Deze 3 overheidsdiensten hebben deze opdrachten, tja en als ze die eens beter gingen uitvoeren ?Beste Micele, als de Schouppe maar onzin kan verkopen over mobiliteit...

Libro
17 augustus 2009, 22:18
De maatschappij kiest er voor om kinderen te tolereren en quads niet. Uw probleem.De maatschappij? Dus u ziet uw bekrompen wijkje als "de maatschappij"?

kamiel spieces
17 augustus 2009, 22:21
Da zijn dan helemaal de quad-hooligans ... :evil:

Lig compleet strike hier!
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Another Jack
17 augustus 2009, 22:23
Goed nieuw mensen heb een nieuwe hobby gevonden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Schieten op mensen zoals boven staande 2 lol

Je gaat je schermpje toch niet vuilmaken, zeker?
Of wat had je in gedachten?:lol:

Tavek
17 augustus 2009, 22:42
De maatschappij? Dus u ziet uw bekrompen wijkje als "de maatschappij"?

Wij zijn hier allemaal komen wonen voor wat rust en natuur. Quads en dergelijke kunnen we missen als de pest.

Wat gij er van maakt is uw ding. Of het fair is ? Ik weet het niet, maar het is zo. Klotedingen.

Cyclone1976
17 augustus 2009, 22:50
Laten we beginnen met enkel uw quad te verbieden in woonzones. Ga ergens op circuit rijden he gast....bij de motorcrossers.

Of ga in de brousse wonen waar ge niemand stoort.
Ik vind da gij echt ne enorm GROTE mond hebt kerel
Wie denk je dat jij eigenlijk bent????
Snelheidsmotos horen dan ook niet thuis op de openbare weg dan die ook naar circuit !! zijn er bij die 300km/u lopen
Of die rijden daar in Maasmechelen niet rond zekers
En als ge eens de tijd nam om uw ogen open te doen zeg dit nu voor de 10 maal mijn quad is niet gemaakt om mee gaan te crossen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is een teken dat ge niet goed kijkt of leest wat hier gepost word!!!
Jij bent dus iemand die met oogkleppen leeft ik ik ik en nog eens ik
Alleen mijn mening telt!!!!
En dus niet beter weet dan commentaar te geven!!

En ik vind da gij in de brousse kunt gaan wonen samen met uw houding da zou daar niet misstaan lol :-o samen met de apen dan kan je een geneesmiddel zoeken voor je armzalige ziekte lol:-o

Tavek
17 augustus 2009, 22:52
Ik vind da gij echt ne enorm GROTE mond hebt kerel
Wie denk je dat jij eigenlijk bent????
Snelheidsmotos horen dan ook niet thuis op de openbare weg dan die ook naar circuit !! zijn er bij die 300km/u lopen
Of die rijden daar in Maasmechelen niet rond zekers
En als ge eens de tijd nam om uw ogen open te doen zeg dit nu voor de 10 maal mijn quad is niet gemaakt om mee gaan te crossen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is een teken dat ge niet goed kijkt of leest wat hier gepost word!!!
Jij bent dus iemand die met oogkleppen leeft ik ik ik en nog eens ik
Alleen mijn mening telt!!!!
En dus niet beter weet dan commentaar te geven!!

En ik vind da gij in de brousse kunt gaan wonen samen met uw houding da zou daar niet misstaan lol :-o

Helaas niet. Laat de gemeentebesturen uw onding dus maar verbieden. Gij kunt verder een potje hysterisch blijven doen, ik ga erbij zitten en lach er eens mee ;)

Cyclone1976
17 augustus 2009, 22:54
Helaas niet. Laat de gemeentebesturen uw onding dus maar verbieden. Gij kunt verder een potje hysterisch blijven doen, ik ga erbij zitten en lach er eens mee ;)

En als het er door komt blijf ik toch rijden lol en dan is het hasselt zonhoven diepenbeek !!!
dan kom ik wel in Maasmechelen rijden en dan zal ik eens lachen :-o:-o

Tavek
17 augustus 2009, 22:57
En als het er door komt blijf ik toch rijden lol en dan is het hasselt zonhoven diepenbeek !!!
dan kom ik wel in Maasmechelen rijden en dan zal ik eens lachen :-o:-o

Oh nu ben ik onder de indruk....

:roll:

Cyclone1976
17 augustus 2009, 22:59
Wij zijn hier allemaal komen wonen voor wat rust en natuur. Quads en dergelijke kunnen we missen als de pest.

Wat gij er van maakt is uw ding. Of het fair is ? Ik weet het niet, maar het is zo. Klotedingen.

Dus je bent hier komen wonen nog erger lol lmao gene echte limburger
dan mag je zeker oprotten

Libro
17 augustus 2009, 23:04
En als het er door komt blijf ik toch rijden lol en dan is het hasselt zonhoven diepenbeek !!!
dan kom ik wel in Maasmechelen rijden en dan zal ik eens lachen :-o:-o
Trommel enkele honderden quadrijders bij mekaar en organiseer een sleep-in in het gemeentehuis van Hasselt.

Tavek
17 augustus 2009, 23:09
Dus je bent hier komen wonen nog erger lol lmao gene echte limburger
dan mag je zeker oprotten

Ik weet zeker dat Flanelcondoom mooie omschrijvingen voor u zou hebben !

Micele
17 augustus 2009, 23:11
Trommel enkele honderden quadrijders bij mekaar en organiseer een sleep-in in het gemeentehuis van Hasselt.
Yup, allemaal naar Hasselt... de stad van de Quads.
Eenmaal per jaar door de stad bollen, maar wel volgens het verkeersreglement. Kan zelf nog traditie worden.

´T moet niet altijd Leopoldsburg zijn met hun Harley´s hé.
Die mogen daar enkele dagen /jaar sfeer + wat lawaai maken en nog dingen doen tegen het verkeersreglement, maar het is daar een mooie traditie, en een uitzonderingske, ttz toegelaten door het plaatselijke politiereglement ;-)

Boontjes
18 augustus 2009, 00:40
The bottomline... Ik had het niet beter kunnen samenvatten.
P.S. Er lopen ook kinderen en ouderen op straat, die in principe van iedereen is..
Quads en SUV's horen daar niet thuis, toch niet in de stad.
Remember: mijn vrijheid eindigt waar de vrijheid van de ander begint...

Jantje
18 augustus 2009, 05:50
P.S. Er lopen ook kinderen en ouderen op straat, die in principe van iedereen is..
Quads en SUV's horen daar niet thuis, toch niet in de stad.
Remember: mijn vrijheid eindigt waar de vrijheid van de ander begint...

quads zijn voertuigen met een wettelijke snelheidsbegrenzing van 65km/u.
Hebben een remafstand die nog niet 1/4 van die van een auto of moto is.
Zijn uiterst wendbaar en geven een vrij zich van 360° zonder dodehoeken.
Dus juist wel voertuigen om in steden te rijden, want zij zijn voor de zwakkere weggebruikers juist het minst gevaarlijk.
Zelfs bij een aanrijding leveren zij de minste verwondingen op, want deze voertuigen zijn met verende plastiek afgewerkt.

Zij zien er inderdaad stoer uit en hebben inderdaad zowel van voor als van achter bagageruimte, maar deze bagagerekken maken heb juist nog geschikter als werkpaardjes voor de steden.

Het probleem is gewoon dat ze vaak verkeerd gebruikt en voorgesteld worden.
Want van de wet mogen deze voertuigen ingeschreven worden als landbouwvoertuigen, waardoor jongeren vanaf 16 er mee op de baan mogen, ook al hebben deze voertuigen een grotere motor dan 49,9CC.

skaldis
18 augustus 2009, 07:38
Snel wendbaar is niet altijd even veilig in de stad. Voorts moet ik nog de eerste quad tegenkomen die geen slagen en verwondingen toebrengt aan mijn gehoor. Heb zelf nog met een quad gewerkt op een schapenboerderij maar die ging langs geen kanten zo hoog in toeren als wat ik hier in dit dichtbevolkte land meemaak.
Neen, vermits een pak mensen op alle mogelijke uren van de dag en nacht moeten werken (politie, verpleging, openbaar vervoer, fabrieksarbeiders, horeca, .....) mogen we van mijn part het verschil tussen dag en nachtlawaai afschaffen. Dat is niet meer van deze tijd. Onze maatschappij loopt op dat vlak vijftig jaar achter. Het is gewoon hallicunant hoe de klokken hier blijven luiden en de moto's, brommertjes en quads hier blijven optrekken.

brother paul
18 augustus 2009, 07:57
Een Quad mars op brussel...dat moet indruk maken op de politiek, met een paar BV's op kop die op Quad rijden...

Fallen Angel
18 augustus 2009, 09:44
Hier rijden enkele van die Ligier-kes rond, meestal zijn het oudere dames die ermee hun "kommiskes" doen. Geen overlast dus.
Eigenlijk is er niks mis met die quads, het zijn diegenen die ermee rijden die meestal niet deugen.

En die verdwijnen als sneeuw voor de zon wanneer je quads verbiedt? :roll:

Teken van onze huidige samenleving: symptoombestrijding.

Libro
18 augustus 2009, 10:01
P.S. Er lopen ook kinderen en ouderen op straat, die in principe van iedereen is..
Quads en SUV's horen daar niet thuis, toch niet in de stad.
Remember: mijn vrijheid eindigt waar de vrijheid van de ander begint...
Dan moet je alle verkeer op wielen gaan verbieden want kinderen en ouderen kunnen ook door lijnbussen, trams en fietsers omver gereden worden.
Wat de begrenzing van de vrijheid betreft: ik rijd waarmee ik wil. Ik let er wel op geen ongevallen te veroorzaken en mijn verbruik (ergo ook de uitstoot) binnen de perken te houden.

Cyclone1976
18 augustus 2009, 10:22
Ik weet zeker dat Flanelcondoom mooie omschrijvingen voor u zou hebben !

LMAO!!!! dank je wel zeer volwassen LMAo

Cyclone1976
18 augustus 2009, 10:26
Trommel enkele honderden quadrijders bij mekaar en organiseer een sleep-in in het gemeentehuis van Hasselt.

Onmiddelijk voor te vinden alle quads in Limburg samen komen geen probleem mee !!!
Natuurlijk alle quads die in orde zijn zoals de mijne en dat er gereden word zoals hoort
Leg datum vast en spreekaf!!!!
Maar een oproep als deze moet ver gaan en veel forums bereiken anders heeft het geen zin !!!!!!!!!!

Dat ze da in Antwerpen doen in de stad daarom nog niet hier in Limburg!!!!!!

Tavek
18 augustus 2009, 10:29
Onmiddelijk voor te vinden alle quads in Limburg samen komen geen probleem mee !!!
Natuurlijk alle quads die in orde zijn zoals de mijne en dat er gereden word zoals hoort
Leg datum vast en spreekaf!!!!
Maar een oproep als deze moet ver gaan en veel forums bereiken anders heeft het geen zin !!!!!!!!!!

Dat ze da in Antwerpen doen in de stad daarom nog niet hier in Limburg!!!!!!

De handelaars in Hasselt gaan u graag zien komen, ge jaagt hun clienteel weg ;)

Niks mars dus :P

Libro
18 augustus 2009, 10:39
Onmiddelijk voor te vinden alle quads in Limburg samen komen geen probleem mee !!!
Natuurlijk alle quads die in orde zijn zoals de mijne en dat er gereden word zoals hoort
Leg datum vast en spreekaf!!!!
Maar een oproep als deze moet ver gaan en veel forums bereiken anders heeft het geen zin !!!!!!!!!!

Dat ze da in Antwerpen doen in de stad daarom nog niet hier in Limburg!!!!!!

Zet, als "krachtig" signaal, deze aan kop van de betoging: http://www.auto55.be/nieuws/13732-iemand-een-quad-met-500pk-?utm_medium=RSS

Fallen Angel
18 augustus 2009, 11:24
Helaas niet. Laat de gemeentebesturen uw onding dus maar verbieden. Gij kunt verder een potje hysterisch blijven doen, ik ga erbij zitten en lach er eens mee ;)

Mja:

First they came for the Communists, and I didn’t speak up, because I wasn’t a Communist.
Then they came for the Jews, and I didn’t speak up, because I wasn’t a Jew.
Then they came for the Catholics, and I didn’t speak up, because I was a Protestant.
Then they came for me, and by that time there was no one left to speak up for me.

lomeanor
18 augustus 2009, 11:54
Wat mij betreft mogen die quads helemaal verboden worden op de openbare weg. De geluidsoverlast die die dingen teweeg brengen is onverantwoord.

lomeanor
18 augustus 2009, 11:56
Mja:

First they came for the Communists, and I didn’t speak up, because I wasn’t a Communist.
Then they came for the Jews, and I didn’t speak up, because I wasn’t a Jew.
Then they came for the Catholics, and I didn’t speak up, because I was a Protestant.
Then they came for me, and by that time there was no one left to speak up for me.

I speak up for myself: I don't want any hearing damage caused by those machines...

I also don't want any lungtissue damage caused by passive smoking...

Blue Sky
18 augustus 2009, 12:51
Zoveel quads zijn er toch niet? Of vergis ik me? Lijkt me typisch zo'n geval van een gemeentebestuur dat niets beters geeft te doen en regels verzint omwille van het regels verzinnen.

Dat is het ‘m net. Ze zijn niet eens met zoveel en toch veroorzaken ze al zoveel overlast.
Overal regent het klachten waar quads rondracen, dus dit duidt er wel degelijk op dat er een probleem is met die voertuigen. Het gemeentebestuur neemt maatregelen op basis van klachten van de bewoners van de gemeente. De voorbije vijf jaar ging de verkoop van quads overigens met maar liefst 341 % omhoog, vandaar dat het zo belangrijk is kort op de bal te spelen en snel in te grijpen om erger te voorkomen.

Blijkbaar vinden sommige idioten ( ik weet geen betere omschrijving ) het normaal dat iedereen maar overlast moet ondervinden van HUN hobby en dat ze in naam van hun hobby alle verkeersregels aan hun laars mogen lappen. Ze vinden het wel kunnen om ’s nachts met veel lawaai door dorpskernen te scheuren – het zegt in ieder geval veel over hun intelligentie.

Het beste zou natuurlijk zijn de rotte appels eruit halen en gewoon hun quad in beslag nemen.
Als de politie dit niet echter niet kan bewerkstelligen, dan dienen andere maatregelen zich op zoals een verbod. De quadrijder kan zich dan nog steeds eens goed gaan uitleven op een crossparcours.

Libro
18 augustus 2009, 13:04
Dat is het ‘m net. Ze zijn niet eens met zoveel en toch veroorzaken ze al zoveel overlast.
Overal regent het klachten waar quads rondracen, dus dit duidt er wel degelijk op dat er een probleem is met die voertuigen. Het gemeentebestuur neemt maatregelen op basis van klachten van de bewoners van de gemeente. De voorbije vijf jaar ging de verkoop van quads overigens met maar liefst 341 % omhoog, vandaar dat het zo belangrijk is kort op de bal te spelen en snel in te grijpen om erger te voorkomen.

Blijkbaar vinden sommige idioten ( ik weet geen betere omschrijving ) het normaal dat iedereen maar overlast moet ondervinden van HUN hobby en dat ze in naam van hun hobby alle verkeersregels aan hun laars mogen lappen. Ze vinden het wel kunnen om ’s nachts met veel lawaai door dorpskernen te scheuren – het zegt in ieder geval veel over hun intelligentie.

Het beste zou natuurlijk zijn de rotte appels eruit halen en gewoon hun quad in beslag nemen.
Als de politie dit niet echter niet kan bewerkstelligen, dan dienen andere maatregelen zich op zoals een verbod. De quadrijder kan zich dan nog steeds eens goed gaan uitleven op een crossparcours.Wij hebben last van boomcars, vrachtwagens, zware landbouwmachines,... en wat wordt daar aan gedaan? Noppes! Waarom dan precies wel quads? Iedereen heeft recht om de hobby van zijn keuze uit te oefenen en hebben hier en daar mensen daar last van, da's dan brute pech! En quads worden niet alleen als hobby gebruikt, ook als regulier vervoermiddel-zo is er bij ons in het dorp een man met een beenprothese die quad als dagelijks vervoermiddel gebruikt (wie weet geen ex-motard die zo toch nog zijn passie kan beleven).

Tavek
18 augustus 2009, 13:39
Wij hebben last van boomcars, vrachtwagens, zware landbouwmachines,... en wat wordt daar aan gedaan? Noppes! Waarom dan precies wel quads? Iedereen heeft recht om de hobby van zijn keuze uit te oefenen en hebben hier en daar mensen daar last van, da's dan brute pech! En quads worden niet alleen als hobby gebruikt, ook als regulier vervoermiddel-zo is er bij ons in het dorp een man met een beenprothese die quad als dagelijks vervoermiddel gebruikt (wie weet geen ex-motard die zo toch nog zijn passie kan beleven).

Boomcars zijn ook in verschillende stadscentraverboden als ik me niet vergis...maar ze hebben nooit commotie daar rond gemaakt. En als ik me niet vergis zelfs hasselt ook (op de ring).

Blue Sky
18 augustus 2009, 14:23
Waarom dan precies wel quads?

Ja, waarom nou quads … misschien omdat het net over quads klachten regent en de mensen er aldus last van ondervinden?


Wij hebben last van boomcars, vrachtwagens, zware landbouwmachines,... en wat wordt daar aan gedaan? Noppes!

Vrachtwagens, landbouwmachines ed hebben een maatschappelijke functie; respectievelijk transport van goederen naar uw winkel en het bewerken van grond voor het verbouwen van gewassen.


En quads worden niet alleen als hobby gebruikt, ook als regulier vervoermiddel-zo is er bij ons in het dorp een man met een beenprothese die quad als dagelijks vervoermiddel gebruikt


Invaliden die een quad als transportmiddel gebruiken mogen in Antwerpen nog steeds met hun quad rijden, dus uw sentimenteel argument van de man met de been prothese valt ook al weg. Die paar anderen trekken hun plan wel, net zoals ze dat voor de aankoop van de quad reeds deden. Desnoods kunnen ze hun fietske nemen … is nog gezond ook!


Iedereen heeft recht om de hobby van zijn keuze uit te oefenen en hebben hier en daar mensen daar last van, da's dan brute pech!

Voila, daar zit net het probleem. U vindt uw recreatieve hobby dus van primordiaal belang en of anderen er overlast ondervinden zal u worst wezen. s’ Nachts door de dorpskernen scheuren en alle wijkbewoners wakker maken moet dus kunnen volgens u, want “Iedereen heeft recht om de hobby van zijn keuze uit te oefenen en hebben hier en daar mensen daar last van, da's dan brute pech”.
Iedereen heeft het recht zijn hobby uit te oefenen zolang die niet overdreven veel overlast veroorzaakt voor de andere burgers en dus maatschappelijk verantwoord is. We leven nu éénmaal in een democratie en d.w.z. dictatuur van de meerderheid. De idioot moet zich dus aanpassen aan de meerderheid, niet omgekeerd.

Tenslotte kan de quadrijder kan zijn passie nog steeds beleven op parcours, waar hij zichzelf volledig kan uitleven – net zoals andere crossmotoren of auto’s dat doen.

Libro
18 augustus 2009, 14:50
Ja, waarom nou quads … misschien omdat het net over quads klachten regent en de mensen er aldus last van ondervinden?

Vrachtwagens, landbouwmachines ed hebben een maatschappelijke functie; respectievelijk transport van goederen naar uw winkel en het bewerken van grond voor het verbouwen van gewassen.

Invaliden die een quad als transportmiddel gebruiken mogen in Antwerpen nog steeds met hun quad rijden, dus uw sentimenteel argument van de man met de been prothese valt ook al weg. Die paar anderen trekken hun plan wel, net zoals ze dat voor de aankoop van de quad reeds deden. Desnoods kunnen ze hun fietske nemen … is nog gezond ook!

Voila, daar zit net het probleem. U vindt uw recreatieve hobby dus van primordiaal belang en of anderen er overlast ondervinden zal u worst wezen. s’ Nachts door de dorpskernen scheuren en alle wijkbewoners wakker maken moet dus kunnen volgens u, want “Iedereen heeft recht om de hobby van zijn keuze uit te oefenen en hebben hier en daar mensen daar last van, da's dan brute pech”.
Iedereen heeft het recht zijn hobby uit te oefenen zolang die niet overdreven veel overlast veroorzaakt voor de andere burgers en dus maatschappelijk verantwoord is. We leven nu éénmaal in een democratie en d.w.z. dictatuur van de meerderheid. De idioot moet zich dus aanpassen aan de meerderheid, niet omgekeerd.

Tenslotte kan de quadrijder kan zijn passie nog steeds beleven op parcours, waar hij zichzelf volledig kan uitleven – net zoals andere crossmotoren of auto’s dat doen.
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen quad, enkel een auto en een elektrische scooter. Normale hinder moet je nu eenmaal verdragen. Er wordt tegenwoordig echter niets meer van hinder verdragen. En wat die landbouwvoertuigen ed. betreft: als die lang na middernacht door de straten baggeren (zoals bij ons) dan geeft dat ook geweldig veel hinder.

brother paul
18 augustus 2009, 15:16
Ja, waarom nou quads … misschien omdat het net over quads klachten regent en de mensen er aldus last van ondervinden?



Vrachtwagens, landbouwmachines ed hebben een maatschappelijke functie; respectievelijk transport van goederen naar uw winkel en het bewerken van grond voor het verbouwen van gewassen.



Invaliden die een quad als transportmiddel gebruiken mogen in Antwerpen nog steeds met hun quad rijden, dus uw sentimenteel argument van de man met de been prothese valt ook al weg. Die paar anderen trekken hun plan wel, net zoals ze dat voor de aankoop van de quad reeds deden. Desnoods kunnen ze hun fietske nemen … is nog gezond ook!



Voila, daar zit net het probleem. U vindt uw recreatieve hobby dus van primordiaal belang en of anderen er overlast ondervinden zal u worst wezen. s’ Nachts door de dorpskernen scheuren en alle wijkbewoners wakker maken moet dus kunnen volgens u, want “Iedereen heeft recht om de hobby van zijn keuze uit te oefenen en hebben hier en daar mensen daar last van, da's dan brute pech”.
Iedereen heeft het recht zijn hobby uit te oefenen zolang die niet overdreven veel overlast veroorzaakt voor de andere burgers en dus maatschappelijk verantwoord is. We leven nu éénmaal in een democratie en d.w.z. dictatuur van de meerderheid. De idioot moet zich dus aanpassen aan de meerderheid, niet omgekeerd.

Tenslotte kan de quadrijder kan zijn passie nog steeds beleven op parcours, waar hij zichzelf volledig kan uitleven – net zoals andere crossmotoren of auto’s dat doen.

als ze quad's verbieden, dan begrijp ik niet waarom de patrick de SUV's niet verbiedt, het zou in de lijn liggen van de rooie rakker, en perfect verdedigbaarzijn dat die chasossemadammekes met hun SUV's maar niet moeten choppen op de Meir, terwijl ze hun asoback zo half op de trottoir geparkeerd hebben en altijd 2 parkeerplaatsen bezetten. Het zou al genoeg zijn dat je alle parkings <1.5m maakt of al die asobacken haperen aan het plakaaat moment dat ze oprijden... Als ze al geen parking vinden, dan gaan ze wel de volgende keer met de mini komen.

Op dat vlak vind ik de Quad een beter stadsvoertuig dan de SUV

Fallen Angel
18 augustus 2009, 17:20
Wat mij betreft mogen die quads helemaal verboden worden op de openbare weg. De geluidsoverlast die die dingen teweeg brengen is onverantwoord.

:roll:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4279435&postcount=70

Fallen Angel
18 augustus 2009, 17:28
Trouwens het aantal verzuurden in deze draad kent een ongemeen hoog niveau.

Ik ben benieuwd wat de reacties op dit forum zouden zijn moesten ze de weekelijkse bingo avond verbieden. :lol:

Blue Sky
18 augustus 2009, 18:58
als ze quad's verbieden, dan begrijp ik niet waarom de patrick de SUV's niet verbiedt, het zou in de lijn liggen van de rooie rakker, en perfect verdedigbaarzijn dat die chasossemadammekes met hun SUV's maar niet moeten choppen op de Meir, terwijl ze hun asoback zo half op de trottoir geparkeerd hebben en altijd 2 parkeerplaatsen bezetten. Het zou al genoeg zijn dat je alle parkings <1.5m maakt of al die asobacken haperen aan het plakaaat moment dat ze oprijden... Als ze al geen parking vinden, dan gaan ze wel de volgende keer met de mini komen.

Op dat vlak vind ik de Quad een beter stadsvoertuig dan de SUV

Ik ben het niet oneens met u, mits een quad zou voldoen aan voldoende strenge uitlaatgasnormen en lawaai normen en indien het voertuig is aangepast aan de openbare weg én louter als transportmiddel dient zou het inderdaad een volwaardig alternatief kunnen zijn.

Het gaat hier echter over lawaai overlast, de meest voorkomende klacht overigens, en van SUV's hebben de mensen met betrekking daartoe niet over te klagen.

Blue Sky
18 augustus 2009, 19:18
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen quad, enkel een auto en een elektrische scooter. Normale hinder moet je nu eenmaal verdragen. Er wordt tegenwoordig echter niets meer van hinder verdragen. En wat die landbouwvoertuigen ed. betreft: als die lang na middernacht door de straten baggeren (zoals bij ons) dan geeft dat ook geweldig veel hinder.

Ik denk niet dat de mensen minder verdragen, enkel dat dit een gevolg is van enkele bedenkelijke evoluties van onze maatschappij. We leven in een overbevolkte maatschappij en dat zorgt ervoor dat men a/ steeds minder mag en b/ dat de normen steeds strenger moeten worden. Dat gebeurt echter niet altijd, integendeel, er komen hoe langer hoe meer lawaaierige toestellen bij; denk vb maar aan die bladstofzuigers of blazers die bij steeds meer mensen ingeburgerd geraken ( zowel winter als zomer ) waar dat vroeger stil en gezond met de rakel gebeurde. Door al de drukte hebben mensen naast stress op het werk, ook stress naar en van het werk ( file, ongevallen, … ) en als het nog even meezit thuis ook. Nergens kunnen ze nog tot rust komen. Als dan ook nog eens de nachtrust verstoord word …
Zet teveel beesten op een kleine oppervlakte en binnen de kortste keren is het ook boel.

Maar we moeten blij zijn dat onze bevolking nog steeds blijft toenemen; “hoe meer zielen, hoe meer vreugd “ zeggen onze politici!

Libro
18 augustus 2009, 19:29
Trouwens het aantal verzuurden in deze draad kent een ongemeen hoog niveau.

Ik ben benieuwd wat de reacties op dit forum zouden zijn moesten ze de weekelijkse bingo avond verbieden. :lol:Of een verbod op duivenmelken.;-) 'K Heb trouwens nog een paar voorstellen.

Mayonnaise heeft geen enkele voedingswaarde, is slecht voor hart- en bloedvaten en de productie is vervuilend. Verbieden dus.
In dezelfde lijn frieten en frietkoten verbieden waardoor er ook meer olie beschikbaar is als biobrandstof.


Nog ideeën iemand?

brother paul
18 augustus 2009, 20:21
Trouwens het aantal verzuurden in deze draad kent een ongemeen hoog niveau.

Ik ben benieuwd wat de reacties op dit forum zouden zijn moesten ze de weekelijkse bingo avond verbieden. :lol:

ja ik heb het eens gespeeld, toen ik gedaan had wist ik dat ik gemist had.

Cyclone1976
18 augustus 2009, 21:42
Hey kom net binnen nog wat lekker gaan rijden met de Quad kwam op de baan van Kermt naar Hasselt lekker rijden vizier open lekker lucht in de helm.

Volgende lichten 70km/u toegelaten vizier omlaag(voor de insecten lol) ik sta op het linkse vak omdat ik volgende lichten afmoet rijd mooi 70km/u rijd er ne puegot 407 oud model achter me flitsen met de groot lichten claxoneren!!! dat het niet meer kan !!!!.

Plots komt hij me langs rechts voorbij gevlogen mijnheer met raam omlaag uit de venster hangend muilen van het kan niet meer middelvinger omhoog en hij komt dreigend kort tegen me aan rijden zo erg zelfs dat ik moet uit wijken naar de middenberm!!!!

Rara een turk of marokaan ik doe teken van ge zijt niet goe wijs !!!!
Hij komt voor me hangen en gaat vol in de remmen!!!! alles dicht we staan voor de lichten hij bolt uit en wijkt terug naar rechts ik moet hier links af !!!

Hij schreeuwt stap uit!!!!!! stap uit en nog een hoop vreemd gebrabbel!!!!
Dan trekt hij op dacht dat zijn motor blok eruit ging vliegen!!! 1 grote wolk van 3meter doorsnede pure diesel wolk achter zijn auto

Dat ze nu daar eens iets aan doen aan zulke agressieve kereltjes achter het stuur in plaats van te kakken op een lekkere relaxte quad rijder!!!!!!

Ben op dat stukje rijden van Kermt naar Hasselt mss 15 moto rijders tegen gekomen die allemaal vriendelijk hun hand opstaken!!!!

Behalve 1ne die toen hij in de tegenovergestelde richting mij zag zijn machien eens even op een weely trok !!!!

brother paul
18 augustus 2009, 22:09
Of een verbod op duivenmelken.;-) 'K Heb trouwens nog een paar voorstellen.

Mayonnaise heeft geen enkele voedingswaarde, is slecht voor hart- en bloedvaten en de productie is vervuilend. Verbieden dus.
In dezelfde lijn frieten en frietkoten verbieden waardoor er ook meer olie beschikbaar is als biobrandstof.


Nog ideeën iemand?

uw mayonaise wordt in mijn 'perfecte maatschappij' uiteraard met 70-100% ongezondheidstax bedacht...

de frietjes hou ik eerder tussen de 40-60%

Cyclone1976
18 augustus 2009, 23:46
Ik ben het niet oneens met u, mits een quad zou voldoen aan voldoende strenge uitlaatgasnormen en lawaai normen en indien het voertuig is aangepast aan de openbare weg én louter als transportmiddel dient zou het inderdaad een volwaardig alternatief kunnen zijn.

Het gaat hier echter over lawaai overlast, de meest voorkomende klacht overigens, en van SUV's hebben de mensen met betrekking daartoe niet over te klagen.
Neen en al de toegelaten Harley prottelketels hoeveel rijder er daar van
En andere chopper toestanden ???
En snelheids motos Suzukis en Yamaha's?? lopen 300Km/u en die zijn toch zo muis stil he blue sky!!!!!!!!!!
Zo zijn er meer die lawaai en ik schrijf LAWAAI maken dan dat er het toegelaten dB halen
En wagens met slechte of sport knalpotten die rijden er ook niet rond zeker ????

Cyclone1976
18 augustus 2009, 23:53
I speak up for myself: I don't want any hearing damage caused by those machines...

I also don't want any lungtissue damage caused by passive smoking...

An those are the only machines that make noise?????? asswipe???
En ge moet met uwe domme kop ook niet aan die uitlaat gaan hangen he!!!:-):-):-)
Geen snelheids moto's bij jou in de buurt ???
geen Knallende Harleys??
Geen Sportwagens ???

Renesse
19 augustus 2009, 06:56
Mja:

First they came for the Communists, and I didn’t speak up, because I wasn’t a Communist.
Then they came for the Jews, and I didn’t speak up, because I wasn’t a Jew.
Then they came for the Catholics, and I didn’t speak up, because I was a Protestant.
Then they came for me, and by that time there was no one left to speak up for me.

Jaja, demagogisch gezwets aan de lopende band. Precies alsof die quads een politiek-filosofische groep zijn.

Blue Sky
19 augustus 2009, 07:49
Hey kom net binnen nog wat lekker gaan rijden met de Quad kwam op de baan van Kermt naar Hasselt lekker rijden vizier open lekker lucht in de helm.

Volgende lichten 70km/u toegelaten vizier omlaag(voor de insecten lol) ik sta op het linkse vak omdat ik volgende lichten afmoet rijd mooi 70km/u rijd er ne puegot 407 oud model achter me flitsen met de groot lichten claxoneren!!! dat het niet meer kan !!!!.

Plots komt hij me langs rechts voorbij gevlogen mijnheer met raam omlaag uit de venster hangend muilen van het kan niet meer middelvinger omhoog en hij komt dreigend kort tegen me aan rijden zo erg zelfs dat ik moet uit wijken naar de middenberm!!!!

Rara een turk of marokaan ik doe teken van ge zijt niet goe wijs !!!!
Hij komt voor me hangen en gaat vol in de remmen!!!! alles dicht we staan voor de lichten hij bolt uit en wijkt terug naar rechts ik moet hier links af !!!

Hij schreeuwt stap uit!!!!!! stap uit en nog een hoop vreemd gebrabbel!!!!
Dan trekt hij op dacht dat zijn motor blok eruit ging vliegen!!! 1 grote wolk van 3meter doorsnede pure diesel wolk achter zijn auto

Dat ze nu daar eens iets aan doen aan zulke agressieve kereltjes achter het stuur in plaats van te kakken op een lekkere relaxte quad rijder!!!!!!

Ben op dat stukje rijden van Kermt naar Hasselt mss 15 moto rijders tegen gekomen die allemaal vriendelijk hun hand opstaken!!!!

Behalve 1ne die toen hij in de tegenovergestelde richting mij zag zijn machien eens even op een weely trok !!!!

Zeer geloofwaardig uw verhaal ... dit kwam dus uit de lucht vallen zeker, zonder aanleiding ...

cyberdrone
19 augustus 2009, 09:41
ik kan het nog steeds niet geloven dat men ontkend dat er andere voertuigen zijn (oa, motorfietsen, moto's en autos) die evenveel of dikwijls zelfs meer lawaai maken en dat daar niets aan gedaan word.
Men fixeerd zich op een paar 'cowboy's' die het verpesten voor een ander, dus verbieden die handel, dit is toch gewoon discriminatie ?
Als quads verkocht worden zijn deze gehomologeerd volgens normen die opgelegd zijn door de Belgische wetgeving. In andere landen zijn er technische controles voorzien om tegen te gaan dat men wijzigingen doet aan de conformiteit van de toestellen.
Wij quad rijders betalen belastingen, verzekering net zoals andere moto of auto eigenaars, en nu gaat men ons verbieden om in bepaalde regio's te mogen rijden.

Men beweerd dat quads niet thuis horen in het straatbeeld, dus wil men ons verbannen naar de veldwegen, maar daar mogen we ook al bijna niet meer rijden, wat blijft er dan nog over, off-road en cross terreinen. Maar deze zijn ook systematisch aan het sluiten en er komen er geen nieuwe bij ?
Het spijt me maar logica en democratie is hier zeer ver te zoeken hoor.

Wat ik hier vooral kan in vinden is onverdraagzaamheid, discriminatie, en gebrek aan autoriteit om de bestaande wetten op te volgen en de overtreders aan te pakken.

brother paul
19 augustus 2009, 09:48
Het is een symptoom van het 'eendagspolitiek' waar men wil 'scoren' met 'oppervlakkige' regelmenteringen die dan nog aub nooit zullen gecontroleerd worden tenzij een occasionele quadrijder die een boete zal krijgen.

trouwens juridisch gezien : kan een stad een quadrijder wel verbieden???

cyberdrone
19 augustus 2009, 10:03
Dit is de info die ik onlangs kon vinden ;

TOURING – PERSMEDEDELING

Touring: quad-verbod van steden en gemeenten is onwettig


Brussel, 11 augustus 2009. Mobiliteitsorganisatie Touring roept gemeente- en stadsbesturen op om te wachten met het invoeren van een verbod op quads. Vorige maand heeft Antwerpen dit ingevoerd door een wijziging aan te brengen in het politiereglement en er is een gelijkaardig voorstel lopende in Brussel. Touring wijst erop dat dit niet kan omdat het ingaat tegen het algemeen verkeersreglement en dus onwettig is.


Voor alle duidelijkheid: Touring spreekt zich niet uit voor of tegen een verbod van deze kleine vierwielige motorvoertuigen, maar onderlijnt dat de wet moet worden gevolgd door iedereen. “Het is onaanvaardbaar dat lokale overheden de wettelijke bepalingen aan hun laars lappen en op een onwettige manier elk hun eigen verkeersreglement beginnen te maken. Waar gaat dat eindigen? Terreinwagens verbieden in Oostende, fietsen verbieden in Luik, voorrang van links toepassen in Aalst? Mobiliteit en verkeersveiligheid zijn ruime grensoverschrijdende materies die niet stoppen aan een gemeentegrens, laat staan een landsgrens, aldus Touring. “Als dit zo doorgaat wordt het een echte kakofonie waar geen mens nog wijs uitgeraakt en dat terwijl we samen met onze buitenlandse collega’s juist pleiten voor meer harmonisering van de verkeersreglementen. Duidelijkheid, herkenbaarheid en uniformiteit bevorderen ontegensprekelijk de verkeersveiligheid”.

Bevoegdheid:
De algemene verkeersreglementering behoort tot de bevoegdheid van de Koning, dus van de federale regering (art. 1 van de verkeerswet). De lokale overheden kunnen enkel reglementen invoeren die aanvullend zijn en niet in strijd met de federale verkeerswet. Het verbieden van quads is echter een maatregel met algemene draagwijdte. Zo kan een gemeentebestuur bijvoorbeeld ook niet zomaar beslissen dat op haar grondgebied fietsen verboden zijn.

Signalisatie:
Ook al zou het gaan om een aanvullende maatregel, dan nog zou deze moeten worden ter kennis gebracht door een verkeersbord (art 12 van de verkeerswet). Er bestaat geen signalisatiebord om quads te verbieden.

Hoe moet een quadrijder die van buiten Antwerpen of Brussel komt weten dat hij met zijn voertuig niet in deze stad binnen mag?

Tot slot stelt Touring dat indien de lokale overheden willen optreden tegen gevaarlijke of luidruchtige voertuigen, dan moet men niet al die voertuigen verbieden, maar wel optreden tegen de individuele cowboys in het verkeer en die zitten bij alle soorten weggebruikers. “Men kan niet een hele categorie gaan straffen voor de overtredingen die een minderheid begaat. Het is die minderheid die eruit moet omdat zij een hypotheek legt op de grote meerderheid van correcte weggebruikers”.

- einde persbericht -



Op 11 augustus 2009 omstreeks 22u42, zei Rob Lemeire:

“Het is onaanvaardbaar dat lokale overheden de wettelijke bepalingen aan hun laars lappen en op een onwettige manier elk hun eigen verkeersreglement beginnen te maken. Waar gaat dat eindigen? Terreinwagens verbieden in Oostende, fietsen verbieden in Luik, voorrang van links toepassen in Aalst? Mobiliteit en verkeersveiligheid zijn ruime grensoverschrijdende materies die niet stoppen aan een gemeentegrens, laat staan een landsgrens, aldus Touring. “Als dit zo doorgaat wordt het een echte kakofonie waar geen mens nog wijs uitgeraakt en dat terwijl we samen met onze buitenlandse collega’s juist pleiten voor meer harmonisering van de verkeersreglementen. Duidelijkheid, herkenbaarheid en uniformiteit bevorderen ontegensprekelijk de verkeersveiligheid”. Tot slot stelt Touring dat indien de lokale overheden willen optreden tegen gevaarlijke of luidruchtige voertuigen, dan moet men niet al die voertuigen verbieden, maar wel optreden tegen de individuele cowboys in het verkeer en die zitten bij alle soorten weggebruikers. “Men kan niet een hele categorie gaan straffen voor de overtredingen die een minderheid begaat. Het is die minderheid die eruit moet omdat zij een hypotheek legt op de grote meerderheid van correcte weggebruikers”. Ziehier de woorden van Touring, dat veel genuanceerder is dan de zin 'Verbod op quads is onwettig'.

djimi
19 augustus 2009, 10:24
Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.

Ik weet zeker dat ik me rot zou amuseren met het omver knallen van eeuwige pubers die menen dat het plezant is de mensen hoorndol te maken met hun lawaaierige hobby's.

Ik zou ook wedstrijden willen organiseren, zodat ik niet in m'n eentje hoef te genieten.

cyberdrone
19 augustus 2009, 10:34
Ik weet zeker dat ik me rot zou amuseren met het omver knallen van eeuwige pubers die menen dat het plezant is de mensen hoorndol te maken met hun lawaaierige hobby's.

Ik zou ook wedstrijden willen organiseren, zodat ik niet in m'n eentje hoef te genieten.

Ik geef u gelijk in het feit dat mensen die lawaai overlast bezorgen gerust mogen gestraft worden, maar dit is een heksenjacht !
Ik kan het ook niet verdragen dat er luide moto's langs onze wijk 'doorvliegen' en dit is reeds op regelmatige basis aan de politie en gemeente gemeld, en daar doen ze niets aan, waarom, wel omdat ze met talrijke bendes in het dorp afzakken en daar veel geld op consumeren. Als dit geen discriminatie is weet ik het ook niet.

Als wij met onze quad gaan rijden mogen rijders met een 'aftermarket uitlaat' (crossuitlaat voor de leken onder ons) gewoon niet mee, houden ze zich niet aan de regels, pech, t'zal dan ook hun laatste keer geweest zijn dat ze hebben mee gereden. Straf de overtreders, maar niet diegene die zich aan de regels houden !

Ik heb volledig begrip voor de overlast, ikzelf heb het ook graag rustig maar iedere quadrijder straffen is ronduit belachelijk, kinds, een teken van onmacht en gebrek aan organisatie. Dit is weer eens een politieke stunt om meer stemmen te vergaderen. Dat de politiekers zich eens bezig houden met belangerijke problemen idv hun eigen willetje door te drijven en aan 'vriendjes politiek' te doen om zo stemmen te verkrijgen.

Staan de politiekers dan stom dat er zoveel mensen stemmen op partijen zoals lijst de decker of het VB ? denk toch eens even na en gebruik onze zuur verdiende centen eens voor iets deftig.

manta
19 augustus 2009, 11:23
Ergens heb ik een groen-grijs vermoeden dat heel de zever over die quads wel is zou kunnen gaan leiden naar een oude natte droom van de regering , het invoeren van een verplichte technische keuring voor motoren en aanverwanten .:?

Als men quads wil nachecken gaat men dit voor moto's en trikes ook doen .
Het gevolg gaat dan weer zijn dat enkel fabrieksmodellen een goedkeuring krijgen ... Geen customs , geen race- of andere uitlaten , geen enkele aanpassing meer aan je moto ... Net zoals getunede wagens niet door de controle raken zullen er in dit land massa's moto's in de garage moeten blijven ... :-(

Johnny Blaze
19 augustus 2009, 12:06
Grappig, ik wel wel eens zien wie me gaat verbieden met mijn gehomologeerd en verzekerd voertuig op de openbare weg te rijden. Als ze u tegen houden kunt ge eens goed lachen, want ze hebben geen been om op te staan :lol:

('k heb zelf gene quad, maar mijn R1 maakt een pak meer kabaal als ik hem open smijt, geloof me)

Johnny Blaze
19 augustus 2009, 12:08
Ergens heb ik een groen-grijs vermoeden dat heel de zever over die quads wel is zou kunnen gaan leiden naar een oude natte droom van de regering , het invoeren van een verplichte technische keuring voor motoren en aanverwanten .:?

Als men quads wil nachecken gaat men dit voor moto's en trikes ook doen .
Het gevolg gaat dan weer zijn dat enkel fabrieksmodellen een goedkeuring krijgen ... Geen customs , geen race- of andere uitlaten , geen enkele aanpassing meer aan je moto ... Net zoals getunede wagens niet door de controle raken zullen er in dit land massa's moto's in de garage moeten blijven ... :-(

idd, en weer extra inkomsten voor dat privé bedrijf Goca :evil:

cyclonedriver
20 augustus 2009, 00:49
"De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert" Diene gast die dat geschreven heeft, heeft nog nooit een quad van dichtbij bekeken. jullie hebben het hier altijd over "geluidsoverlast". Een quad met een originele uitlaat op maakt niet meer lawaai dan een ander voertuig zenne. één van mijn vorige quads was een Kymco MXU 250 "urban quad by alan prost". Een versie voor de stad dus met baanbanden en een zak om je boodschappen in te stoppen. Verbruik : 4l/100 km, uitlaat met katalysator, een topsnelheid van 90 km/h.
En inderdaad, je kan daar zotte toeren mee uithalen, maar dat kan je met elk ander voertuig ook hé.

Libro
20 augustus 2009, 01:20
"De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert" Diene gast die dat geschreven heeft, heeft nog nooit een quad van dichtbij bekeken. jullie hebben het hier altijd over "geluidsoverlast". Een quad met een originele uitlaat op maakt niet meer lawaai dan een ander voertuig zenne. één van mijn vorige quads was een Kymco MXU 250 "urban quad by alan prost". Een versie voor de stad dus met baanbanden en een zak om je boodschappen in te stoppen. Verbruik : 4l/100 km, uitlaat met katalysator, een topsnelheid van 90 km/h.
En inderdaad, je kan daar zotte toeren mee uithalen, maar dat kan je met elk ander voertuig ook hé.

Meeste quads met standaard uitlaat produceren zelfs een heel fijn geluid!

guido 007
20 augustus 2009, 16:17
Ik heb ook een quad gehad, je hoorde dat beestje niet harder brommen dan een doorsnee scooter. Ik gebruikte de quad vooral om de oogst van het land te halen. Dit was daar het perfecte voertuig voor.

ERLICH
20 augustus 2009, 16:26
:roll:een db-norm voor alle voertuigen vind ik logischer dan zich focuseren op de quad.Stel dat iemand een electrische quad op de markt gooit, dan mag je daar zogezegd niet mee rijden in antwerpen.. Simpel en correct. Er bollen voldoende harley's rond die men dan ook van de baan moet halen. Maar ja, gazon afrijden mag ook al niet meer tijdens de zondag in den belziek. Zal zeker verder gaan in de lijn van fientje moermans die ooit verklaarde, belgie heeft meer wetten dan inwoners en zoals hieruit blijkt, komen er nog meerdere bij. Of zullen we zeggen, men kan nooit genoeg hebben.

Tavek
20 augustus 2009, 17:06
Ik heb ook een quad gehad, je hoorde dat beestje niet harder brommen dan een doorsnee scooter. Ik gebruikte de quad vooral om de oogst van het land te halen. Dit was daar het perfecte voertuig voor.

Oogst/Land <=> woonwijk/stad....

freespirit
20 augustus 2009, 17:33
Quads horen niet thuis op onze openbare wegen en zeker niet in de steden ! Evenmin als zware motoren, SUV's en andere zware vehicels. Het logisch verstand wijst dit uit. Meer moet daar niet over gezegd worden !

guido 007
20 augustus 2009, 17:50
Quads horen niet thuis op onze openbare wegen en zeker niet in de steden ! Evenmin als zware motoren, SUV's en andere zware vehicels. Het logisch verstand wijst dit uit. Meer moet daar niet over gezegd worden !


Wie zijn logisch verstand?

En wie bepaald wie waar mag rijden?

Jij?


Ha, ha, ha, ha.


En de politieagent, die één been afgekregen heeft in dienst mag zijn quad verder gebruiken.



Ik vind dat de voertuigen die tegen 40 km/u tuffen niet thuishoren op de openbare weg.

ERLICH
20 augustus 2009, 18:26
Quads horen niet thuis op onze openbare wegen en zeker niet in de steden ! Evenmin als zware motoren, SUV's en andere zware vehicels. Het logisch verstand wijst dit uit. Meer moet daar niet over gezegd worden ! Zeer juist, de openbare wegen behoren toe aan fietsers en voetgangers.:roll:

Nu wil het wel lukken dat ik en geloof me vrij meerdere zich ergeren aan fietsers zeker aan het geen zich wielertoerist noemt met hun zo dure racefietsen, zou het niet mogelijk zijn met oog op de veiligheid van voetgangers, automobelisten en motorrijders deze personen te verbieden op openbare wegen en deze te verplichten om te fietsen op een gesloten omloop waar ze andere weggebruikers niet kunnen hinderen laat staan in gevaar brengen.

Blue Sky
20 augustus 2009, 19:02
:roll: Simpel en correct. Er bollen voldoende harley's rond die men dan ook van de baan moet halen. Maar ja, gazon afrijden mag ook al niet meer tijdens de zondag in den belziek. Zal zeker verder gaan in de lijn van fientje moermans die ooit verklaarde, belgie heeft meer wetten dan inwoners en zoals hieruit blijkt, komen er nog meerdere bij. Of zullen we zeggen, men kan nooit genoeg hebben.

Is toch een goede maatregel? Zo is er tenminste nog eens een RUSTdag in ons hectische en overdrukke leventje. Ik snap niet dat mensen daar iets op tegen kunnen hebben. Blijkbaar lopen er heel wat verzuurden rond die over elke maatregel beginnen melken ...

Blue Sky
20 augustus 2009, 19:15
Zeer juist, de openbare wegen behoren toe aan fietsers en voetgangers.:roll:

Nu wil het wel lukken dat ik en geloof me vrij meerdere zich ergeren aan fietsers zeker aan het geen zich wielertoerist noemt met hun zo dure racefietsen, zou het niet mogelijk zijn met oog op de veiligheid van voetgangers, automobelisten en motorrijders deze personen te verbieden op openbare wegen en deze te verplichten om te fietsen op een gesloten omloop waar ze andere weggebruikers niet kunnen hinderen laat staan in gevaar brengen.

Dat zou beter zijn maar is jammergenoeg niet mogelijk gezien hun grote aantal. De meeste klachten gaan overgens over LAWAAI - overlast en in tweede instantie veiligheid. Iemand die iets van psychologie kent weet dat een mens rust nodig heeft. Zich in de natuur terug trekken in de stilte werkt zo vb therapeutisch.
Wielertoeristen rijden soms gevaarlijk ( ook al omdat ze zo snel moelijk van a naar b willen rijden ), maar brengen daar hoofdzakelijk zichzelf mee in gevaar. Ze zijn dus zelf de zwakke schakel. Hun hobby is wel stil en milieuvriendelijk en een fietser zal niet zo snel iemand doodrijden ( de eerste wielrenner die een automobilist doodrijdt moet nog geboren worden ) i.t.t. een quadrijder die de openbare weg als crossparcours gebruikt en daarbij de verkeersregels aan zijn laars lapt. Als zo'n quadrijder in een drukke stad een fietser of voerganger opschept ...

Kortom uw vergelijking gaat niet op.

Fallen Angel
20 augustus 2009, 19:40
Dat zou beter zijn maar is jammergenoeg niet mogelijk gezien hun grote aantal. De meeste klachten gaan overgens over LAWAAI - overlast en in tweede instantie veiligheid. Iemand die iets van psychologie kent weet dat een mens rust nodig heeft. Zich in de natuur terug trekken in de stilte werkt zo vb therapeutisch.
Wielertoeristen rijden soms gevaarlijk ( ook al omdat ze zo snel moelijk van a naar b willen rijden ), maar brengen daar hoofdzakelijk zichzelf mee in gevaar. Ze zijn dus zelf de zwakke schakel. Hun hobby is wel stil en milieuvriendelijk en een fietser zal niet zo snel iemand doodrijden ( de eerste wielrenner die een automobilist doodrijdt moet nog geboren worden ) i.t.t. een quadrijder die de openbare weg als crossparcours gebruikt en daarbij de verkeersregels aan zijn laars lapt. Als zo'n quadrijder in een drukke stad een fietser of voerganger opschept ...

Kortom uw vergelijking gaat niet op.

Vroeger toen ik in het middelbaar zat heeft er eens een wielertoerist een kind aangereden voor de schoolpoort. Beiden moesten zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht worden.
Wielertoeristen hoor je immers niet aankomen.

Uw logica: Omdat autorijders door het rode licht rijden moeten we auto's verbieden. 8-)

Derk de Tweede
20 augustus 2009, 20:43
Ik heb via een Israelische vriend een Centuriontank van 53 ton aangeschaft.
Ging ik daarmede lekker scheuren door de bossen wordt ik aangehouwen...:evil:
Boete 150 Euro + aanklacht voor verboden wapenbezit.
Je mag ook niks meer...:evil:

http://dummidumbwit.files.wordpress.com/2009/03/centurion.jpg

Jantje
20 augustus 2009, 20:52
Dat zou beter zijn maar is jammergenoeg niet mogelijk gezien hun grote aantal. De meeste klachten gaan overgens over LAWAAI - overlast en in tweede instantie veiligheid. Iemand die iets van psychologie kent weet dat een mens rust nodig heeft. Zich in de natuur terug trekken in de stilte werkt zo vb therapeutisch.
Wielertoeristen rijden soms gevaarlijk ( ook al omdat ze zo snel moelijk van a naar b willen rijden ), maar brengen daar hoofdzakelijk zichzelf mee in gevaar. Ze zijn dus zelf de zwakke schakel. Hun hobby is wel stil en milieuvriendelijk en een fietser zal niet zo snel iemand doodrijden ( de eerste wielrenner die een automobilist doodrijdt moet nog geboren worden ) i.t.t. een quadrijder die de openbare weg als crossparcours gebruikt en daarbij de verkeersregels aan zijn laars lapt. Als zo'n quadrijder in een drukke stad een fietser of voerganger opschept ...

Kortom uw vergelijking gaat niet op.

Wielerterroristen rijden wel degelijk andere mensen dood.
Er zijn regelmatig ongevallen waarbij auto's plots moeten uitwijken voor deze gekken en zo de dood vinden.
Ook rijden wielerterroristen regelmatig andere fietsers en voetgangers aan tegen hoge snelheid.

Ook zijn deze terroristen helemaal niet milieuvriendelijk en rustig.
Enkel reeds de bouw van hun fietsen is even vervuilend als de bouw van een zware auto. Daarbij maken deze terroristen zeer vaak een lawaai om gek van te worden, terwijl ze op elkaar aan het roepen zijn hoe ze moeten rijden.
En dan nog het vele zwerfvuil dat zij langs de wegen achter laten.

Komt er nog eens bij dat zij het verkeer hinderen en hierdoor wagens zwaar in de remmen doen gaan, waardoor deze opnieuw extra vervuilen.
En moeten deze gekken asfalt wegen hebben, want andere wegen zijn voor hen onberijdbaar, met hun dunne bandjes en zwakke wielen.
Daarnaast drinken deze gekken als tempeliers en rijden zijn van café naar café en zijn tegen de middag dan al behoorlijk beschonken en rijden dan tegen snelheden van 40 en zelfs 50 kilometer per uur op voertuigen waarvan de remmen slechts voorzien zijn op een noodstop tegen 25km/u.

Er zijn dus 1001 reden om wielerterroristen op de openbare wegen te verbieden, zeker als je weet dat zij op een voertuig rijden dat zuiver ontworpen en gemaakt is om wedstrijden te rijden en niet om zich tussen ander verkeer te begeven.

Jantje
20 augustus 2009, 20:54
Ik heb via een Israelische vriend een Centuriontank van 53 ton aangeschaft.
Ging ik daarmede lekker scheuren door de bossen wordt ik aangehouwen...:evil:
Boete 150 Euro + aanklacht voor verboden wapenbezit.
Je mag ook niks meer...:evil:

http://dummidumbwit.files.wordpress.com/2009/03/centurion.jpg

Loop afzagen en banden onder zetten en hij mag wel op de openbare weg, na technische keuring.

Fallen Angel
20 augustus 2009, 20:58
Ik heb via een Israelische vriend een Centuriontank van 53 ton aangeschaft.
Ging ik daarmede lekker scheuren door de bossen wordt ik aangehouwen...:evil:
Boete 150 Euro + aanklacht voor verboden wapenbezit.
Je mag ook niks meer...:evil:

http://dummidumbwit.files.wordpress.com/2009/03/centurion.jpg

Op privéterrein is dat toegelaten.
Op de openbare weg niet omdat er geen categorie is waarin tanks kunnen geclasseerd en belast worden. Hetzelfde was het geval met Segways.
Met een pantserwagen mag je wel op de openbare weg.

En privé bezit van tanks is niet verboden. Alleen mag je geen live munitie hebben. Ook moet het vuurleidingsysteem onklaar gemaakt zijn als ik me niet vergis.
Alleen betwijfel ik of er veel mensen in België geld genoeg hebben voor zo'n speeltje.

slegie
20 augustus 2009, 22:59
Wielerterroristen rijden wel degelijk andere mensen dood.
Er zijn regelmatig ongevallen waarbij auto's plots moeten uitwijken voor deze gekken en zo de dood vinden.
Ook rijden wielerterroristen regelmatig andere fietsers en voetgangers aan tegen hoge snelheid.

Ook zijn deze terroristen helemaal niet milieuvriendelijk en rustig.
Enkel reeds de bouw van hun fietsen is even vervuilend als de bouw van een zware auto. Daarbij maken deze terroristen zeer vaak een lawaai om gek van te worden, terwijl ze op elkaar aan het roepen zijn hoe ze moeten rijden.
En dan nog het vele zwerfvuil dat zij langs de wegen achter laten.

Komt er nog eens bij dat zij het verkeer hinderen en hierdoor wagens zwaar in de remmen doen gaan, waardoor deze opnieuw extra vervuilen.
En moeten deze gekken asfalt wegen hebben, want andere wegen zijn voor hen onberijdbaar, met hun dunne bandjes en zwakke wielen.
Daarnaast drinken deze gekken als tempeliers en rijden zijn van café naar café en zijn tegen de middag dan al behoorlijk beschonken en rijden dan tegen snelheden van 40 en zelfs 50 kilometer per uur op voertuigen waarvan de remmen slechts voorzien zijn op een noodstop tegen 25km/u.

Er zijn dus 1001 reden om wielerterroristen op de openbare wegen te verbieden, zeker als je weet dat zij op een voertuig rijden dat zuiver ontworpen en gemaakt is om wedstrijden te rijden en niet om zich tussen ander verkeer te begeven.


net zoals bij automobilisten, voetgangers, motorrijders zo heb je bij wielertoeristen ook mensen die zich niet aan de regels houden maar daarom fiets niet iedereen met een koersfiets als gek.

U hebt blijkbaar al aanvaringen gehad met wielertoeristen zoals u ze zo levendig beschrijft hierboven. :-)

Niemand zal ontkennen dat er van dit soort gekken rond fietst maar zo ken ik ook automobilisten, motorrijders en zelfs voetgangers die het verkeer hinderen, die een gevaar voor hun eigen en anderen gaan vormen en vooral die denken dat de weg enkel voor hun is gemaakt.
Als je uw redenering moet volgen dat moeten we wegen ontwerpen waar elk soort verkeer zijn afgesloten eigen deel krijgt.of gewoon iedereen thuis laten.

een beetje gezond verstand doet al veel en als de politie wielertoeristen ziet die zich niet aan de regels houden en onveilig rijden moet men deze beboeten.

En ene koersfiets kan wel degelijk een noodstop maken op 50km/h indien het moet op voorwaarde dat uw remmen in orde zijn maar dat is bij elke voertuig een vereiste

Princessje
20 augustus 2009, 23:13
net zoals bij automobilisten, voetgangers, motorrijders zo heb je bij wielertoeristen ook mensen die zich niet aan de regels houden maar daarom fiets niet iedereen met een koersfiets als gek.

U hebt blijkbaar al aanvaringen gehad met wielertoeristen zoals u ze zo levendig beschrijft hierboven. :-)

Niemand zal ontkennen dat er van dit soort gekken rond fietst maar zo ken ik ook automobilisten, motorrijders en zelfs voetgangers die het verkeer hinderen, die een gevaar voor hun eigen en anderen gaan vormen en vooral die denken dat de weg enkel voor hun is gemaakt.
Als je uw redenering moet volgen dat moeten we wegen ontwerpen waar elk soort verkeer zijn afgesloten eigen deel krijgt.of gewoon iedereen thuis laten.

een beetje gezond verstand doet al veel en als de politie wielertoeristen ziet die zich niet aan de regels houden en onveilig rijden moet men deze beboeten.

En ene koersfiets kan wel degelijk een noodstop maken op 50km/h indien het moet op voorwaarde dat uw remmen in orde zijn maar dat is bij elke voertuig een vereiste


men wil altijd t snel dinen verbieden!!
e

Jantje
21 augustus 2009, 05:19
net zoals bij automobilisten, voetgangers, motorrijders zo heb je bij wielertoeristen ook mensen die zich niet aan de regels houden maar daarom fiets niet iedereen met een koersfiets als gek.

U hebt blijkbaar al aanvaringen gehad met wielertoeristen zoals u ze zo levendig beschrijft hierboven. :-)

Niemand zal ontkennen dat er van dit soort gekken rond fietst maar zo ken ik ook automobilisten, motorrijders en zelfs voetgangers die het verkeer hinderen, die een gevaar voor hun eigen en anderen gaan vormen en vooral die denken dat de weg enkel voor hun is gemaakt.
Als je uw redenering moet volgen dat moeten we wegen ontwerpen waar elk soort verkeer zijn afgesloten eigen deel krijgt.of gewoon iedereen thuis laten.

een beetje gezond verstand doet al veel en als de politie wielertoeristen ziet die zich niet aan de regels houden en onveilig rijden moet men deze beboeten.

En ene koersfiets kan wel degelijk een noodstop maken op 50km/h indien het moet op voorwaarde dat uw remmen in orde zijn maar dat is bij elke voertuig een vereiste

19 dode fietsers op 2 maanden tijd, waarvan meer dan de helft door aanrijdingen met landbouwvoertuigen.

Ik rij zelf regelmatig met landbouwvoertuigen en kan je verzekeren dat die wielerterroristen een pest zijn..
Ze gaan wieltjes zuigen achter je aanhangwagen en je ziet ze totaal niet.
Of ze komen je langs alle kanten voorbij gereden, maar vergeten dat je vanuit en landbouwvoertuig geen open zicht hebt, maar veel grote dode hoeken.
Je kan ook geen berekening maken waar ze zitten, want ze komen van achter je en je weet vaak zelfs niet dat ze er zijn.

En die fietsen zijn niet voorzien van remmen voor een noodstop tegen 50km/u.
Het gewicht van zo'n fiets is gewoon te klein om daarmee een noodstop te kunnen maken en doe je dat toch, dan gaan je zonder problemen tegen 50km/u over kop en met je zeer lichte kledij maak je dan kennis met de harde werkelijkheid van asfalt, zuiver schuurpapier.

riddervanbelgie
21 augustus 2009, 09:04
19 dode fietsers op 2 maanden tijd, waarvan meer dan de helft door aanrijdingen met landbouwvoertuigen.

Ik rij zelf regelmatig met landbouwvoertuigen en kan je verzekeren dat die wielerterroristen een pest zijn..
Ze gaan wieltjes zuigen achter je aanhangwagen en je ziet ze totaal niet.
Of ze komen je langs alle kanten voorbij gereden, maar vergeten dat je vanuit en landbouwvoertuig geen open zicht hebt, maar veel grote dode hoeken.
Je kan ook geen berekening maken waar ze zitten, want ze komen van achter je en je weet vaak zelfs niet dat ze er zijn.

En die fietsen zijn niet voorzien van remmen voor een noodstop tegen 50km/u.
Het gewicht van zo'n fiets is gewoon te klein om daarmee een noodstop te kunnen maken en doe je dat toch, dan gaan je zonder problemen tegen 50km/u over kop en met je zeer lichte kledij maak je dan kennis met de harde werkelijkheid van asfalt, zuiver schuurpapier.

Niet alleen met landbouwvoertuigen heb je die wielertoeristen die langs alle kanten voorbij komen gereden. Ook met de brommer is dit het geval. Plots duiken ze naast je op en gaan ze voor je rijden en vertragen. Hoe vaak ik mezelf al heb moeten remmen voor deze idioten is onvoorspelbaar. Ook komen zij zonder uitkijken uit straten gereden met een grote bocht. Als je dan net op een voorrangsweg rijdt schrik je jezelf een ongeluk, en met een brommer heb je 2 keuzes, die terroristen omver rijden, of tegen de grond gaan. Met de auto heb je dan weer de keuze om ze omver te rijden of uit te wijken en kans te maken ergens op te rijden. Zij zijn een groter gevaar voor het verkeer dan de quads.

Ikzelf rijd met een quad, en hier zijn nog verschillende quadrijders in de buurt. Zo ongeveer een 50-tal. Geen enkele van deze 50-tal quads maakt een hels kabaal waarover geklaagd hoort te worden. Die daxen en getunede auto's maken veel meer lawaai. Dus om over het lawaai van quads te zagen is dom. En als ze ze willen verbieden vanwege de veiligheid. Als ze zien dat deze quadrijders zich niet aan het reglement houden, straf ze dan persoonlijk, maar niet allemaal tegelijk.

guido 007
21 augustus 2009, 11:26
Niet vergeten dat bij sommige groepen wielerteroristen moto's en bezemwagens meerijden.

Ik vraag me trouwens af waarom die terorristen op de openbare weg moeten fietsen, van de omgeving zien ze niets. Zou het niet beter zijn dat ze ergens in een zaal op rollen zouden fietsen?

Voordeel:
- Ze kunnen op elkaar roepen zonder anderen te storen.
- Ze hebben geen openbare weg nodig.
- Ze kunnen met simpele handelingen instellen dat ze bergop of bergaf rijden.
- Geen last van de weersomstandigheden
- Veel veiliger voor hezelf en voor ons.

djimi
21 augustus 2009, 11:42
Niet vergeten dat bij sommige groepen wielerteroristen moto's en bezemwagens meerijden.

Ik vraag me trouwens af waarom die terorristen op de openbare weg moeten fietsen, van de omgeving zien ze niets. Zou het niet beter zijn dat ze ergens in een zaal op rollen zouden fietsen?

Voordeel:
- Ze kunnen op elkaar roepen zonder anderen te storen.
- Ze hebben geen openbare weg nodig.
- Ze kunnen met simpele handelingen instellen dat ze bergop of bergaf rijden.
- Geen last van de weersomstandigheden
- Veel veiliger voor hezelf en voor ons.

Geen slecht gedacht, eigenlijk. Laten we het ook voor quad-fanaten en moto-freaks in de praktijk brengen.

Dan ga ik misschien ooit nog eens op m'n gemak door de heuvels van 't Pajottenland of Waals-Brabant kunnen wandelen en van de RUST aldaar kunnen genieten.

cyberdrone
21 augustus 2009, 17:04
Geen slecht gedacht, eigenlijk. Laten we het ook voor quad-fanaten en moto-freaks in de praktijk brengen.

Dan ga ik misschien ooit nog eens op m'n gemak door de heuvels van 't Pajottenland of Waals-Brabant kunnen wandelen en van de RUST aldaar kunnen genieten.

Jongens, kunnen jullie nu echt niets beter verzinnen ? Jullie kunnen toch ook op een band wandelen voor de TV met National geographic op ? Zet dan nog een wierrook stokske in de fik en geniet ervan zou ik zeggen.

Pak het probleem bij de oorzaak aan, quads moeten origineel gelaten worden, voer een technische controle in en verzegel de uitlaat zodat er niet kan mee geknoeid worden. Geef boetes aan shops die zo een lawaai uitlaat verkopen, geef de wildrijders een boete basta.

Maar laat iedereen zijn hobby uitvoeren, en dwing uw eigen mening niet op, want dan gaan we de communistische toer op.
Wij betalen onze taxen, benzine net zoals andere motor en auto bestuurders dus mogen wij ook de straat op.
Politiekers zijn gewoon te LUI om een deftige regeling te treffen, ik zou jullie gezicht eens willen zien als ze iets zouden verbieden waar jullie veel belang aan hechten.

riddervanbelgie
21 augustus 2009, 17:34
Jongens, kunnen jullie nu echt niets beter verzinnen ? Jullie kunnen toch ook op een band wandelen voor de TV met National geographic op ? Zet dan nog een wierrook stokske in de fik en geniet ervan zou ik zeggen.

Pak het probleem bij de oorzaak aan, quads moeten origineel gelaten worden, voer een technische controle in en verzegel de uitlaat zodat er niet kan mee geknoeid worden. Geef boetes aan shops die zo een lawaai uitlaat verkopen, geef de wildrijders een boete basta.

Maar laat iedereen zijn hobby uitvoeren, en dwing uw eigen mening niet op, want dan gaan we de communistische toer op.
Wij betalen onze taxen, benzine net zoals andere motor en auto bestuurders dus mogen wij ook de straat op.
Politiekers zijn gewoon te LUI om een deftige regeling te treffen, ik zou jullie gezicht eens willen zien als ze iets zouden verbieden waar jullie veel belang aan hechten.

Inderdaad. Trouwens al hun gezever over te lawaaierige en te gevaarlijke quads. Kijk eens naar terreinvoertuigen, zij zijn zo groot, hebben meer dode hoeken dan gewone wagens, dienen voor op terrein, en waar rijden ze? In het stadscentrum.
Of kijk naar de sportwagens. Zij raken hun gas nog maar net aan en ze vliegen al tegen 150km/u, en dit door de bebouwde kom, en ook vaak met serieus veel lawaai.
En als dit niet genoeg is. De tuningwagens, zij maken niet alleen lawaai met het geronk van hun motor en sportuitlaatjes, maar ook nog eens met hun muziek.
EN dit is dan wel toegelaten. Als ze dan toch willen zagen. Met een sportuitlaat, helm op het hoofd en muziek aan via mp3, kan ik op mijn quad nog altijd prioriteitsvoertuigen horen aankomen, maar als ik in mijn omgebouwde auto met 1000 watt woofer, 4 speakers van 250watt en remusuitlaat, hoor ik enkel mijn muziek en auto zelf, geen prioriteitsvoertuigen. Toch is dit wettelijk toegelaten, maar quads willen ze dan verbieden. Bullshit dus.

djimi
21 augustus 2009, 18:05
...

Maar laat iedereen zijn hobby uitvoeren, en dwing uw eigen mening niet op, want dan gaan we de communistische toer op.
Wij betalen onze taxen, benzine net zoals andere motor en auto bestuurders dus mogen wij ook de straat op.
Politiekers zijn gewoon te LUI om een deftige regeling te treffen, ik zou jullie gezicht eens willen zien als ze iets zouden verbieden waar jullie veel belang aan hechten.



Eén van mijn hobby's is 'geestesverruiming', en dan nog het liefst met behulp van 'roes-middelen' omdat het op die manier 'lekker snel' gaat.

Ik hoef voor het beoefenen van deze hobby eigenlijk niet eens mijn bed te verlaten. Het zou mij dan ook ten zeerste verwonderen mocht ik er alsnog in slagen overlast te veroorzaken.

U mag mijn gezicht eens komen bewonderen wanneer het me plots weer te binnen schiet dat mijn hobby nogal tamelijk 'verboden' is.

:lol:

stoffeltjeee
21 augustus 2009, 18:21
Ochja ze zouden beter eens de dingen aanpakken die wel nodig zijn ipv zo van die domme wetten te maken op dingen die eigenlijk geen zin hebben.
tis weer zo een regel om er maar een te maken. Alez ze hebben dan toch nog eens iets gedaan zeker? DANK U WEL...

Libro
21 augustus 2009, 23:59
Quads horen niet thuis op onze openbare wegen en zeker niet in de steden ! Evenmin als zware motoren, SUV's en andere zware vehicels. Het logisch verstand wijst dit uit. Meer moet daar niet over gezegd worden !

"free"spirit?8O Hoort er überhaupt wel iets op de straten? Lege lijnbussen horen m.i. ook niet in de stad maar ik moet die ook tolereren.

Jantje
22 augustus 2009, 06:55
Antwerpen heeft een quad verbod en waarvoor dient het eigenlijk?
Wie in Antwerpen woont of werkt heeft recht op een rijvergunning.
En niet enkel voor de weg van en naar het werk, maar voor heel Antwerpen.
Een invalide krijgt ook een vergunning. En ja zelfs ik die op meer dan 40km van Antwerpen woon, heb een vergunning om met mijn quad in Antwerpen te rijden.
Dit terwijl ik zelfs geen vergunning kan bekomen om via de kortste en veiligste weg naar het naburige dorp te rijden met een elektrisch voertuig dat meer dan 25km/u haalt.

Blue Sky
22 augustus 2009, 09:42
Niet alleen met landbouwvoertuigen heb je die wielertoeristen die langs alle kanten voorbij komen gereden. Ook met de brommer is dit het geval. Plots duiken ze naast je op en gaan ze voor je rijden en vertragen. Hoe vaak ik mezelf al heb moeten remmen voor deze idioten is onvoorspelbaar. Ook komen zij zonder uitkijken uit straten gereden met een grote bocht. Als je dan net op een voorrangsweg rijdt schrik je jezelf een ongeluk, en met een brommer heb je 2 keuzes, die terroristen omver rijden, of tegen de grond gaan. Met de auto heb je dan weer de keuze om ze omver te rijden of uit te wijken en kans te maken ergens op te rijden. Zij zijn een groter gevaar voor het verkeer dan de quads.


Goed dat u brommers vermeld, deze zijn inderdaad een gevaar groot gevaar op de fietspaden. Naast het feit dat tal van de brommers nog met super vervuilende 2 takt motoren worden aangedreven ( hoe zit het met het heilige principe van de overheid dat “de vervuiler betaalt?”), heb je de rijstijl van de marginalen of vaak jonge kamikazes die ermee rondrijden.
In Nederland zijn ze meer de meer de brommers van de fietspaden aan het halen omdat er tal van zware ongevallen gebeuren met brommers en fietsers op fietspaden. 9/10 klasse A brommers zouden opgevoerd zijn en samen met de klasse B brommers scheuren ze met hoge snelheid rond op de fietspaden als rijdende kanonskogels. Bovendien hebben ze nog geen nummerplaat ( klasse a krijgt er waarschijnlijk zelfs geen ), waardoor ze na een ongeval er lekker anoniem vandoor kunnen gaan. Zij zijn de sterke partij op het fietspad, dus bij een ongeval zal de fietser bijna steeds degene zijn met de zwaarste letsels.

Hieronder heb je enkele voorbeelden;
Vooral die kerel die tegen 90 km/h op de fietspaden rondscheurt en dan rakelings enkele fietsers passeert is echt schandalig. Kom het maar eens tegen dat je door zo’n leeghoofd wordt aangereden …

http://www.youtube.com/watch?v=6NdoFkzcOBg

http://www.youtube.com/watch?v=MWY0B3reqm0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=lEOcxk7W5PQ

In iedere geval heb je de youtube voorbeelden niet nodig om te weten hoe het in de praktijk is; dergelijke situatie zie je dagelijks.

Blue Sky
22 augustus 2009, 09:48
Wielerterroristen rijden wel degelijk andere mensen dood.
Er zijn regelmatig ongevallen waarbij auto's plots moeten uitwijken voor deze gekken en zo de dood vinden.
Ook rijden wielerterroristen regelmatig andere fietsers en voetgangers aan tegen hoge snelheid.

Ook zijn deze terroristen helemaal niet milieuvriendelijk en rustig.
Enkel reeds de bouw van hun fietsen is even vervuilend als de bouw van een zware auto. Daarbij maken deze terroristen zeer vaak een lawaai om gek van te worden, terwijl ze op elkaar aan het roepen zijn hoe ze moeten rijden.
En dan nog het vele zwerfvuil dat zij langs de wegen achter laten.

Komt er nog eens bij dat zij het verkeer hinderen en hierdoor wagens zwaar in de remmen doen gaan, waardoor deze opnieuw extra vervuilen.
En moeten deze gekken asfalt wegen hebben, want andere wegen zijn voor hen onberijdbaar, met hun dunne bandjes en zwakke wielen.
Daarnaast drinken deze gekken als tempeliers en rijden zijn van café naar café en zijn tegen de middag dan al behoorlijk beschonken en rijden dan tegen snelheden van 40 en zelfs 50 kilometer per uur op voertuigen waarvan de remmen slechts voorzien zijn op een noodstop tegen 25km/u.

Er zijn dus 1001 reden om wielerterroristen op de openbare wegen te verbieden, zeker als je weet dat zij op een voertuig rijden dat zuiver ontworpen en gemaakt is om wedstrijden te rijden en niet om zich tussen ander verkeer te begeven.

Uw post is zodanigg karikaturiaal ( stel ieder punt van een wielertoerist zo negatief mogelijk voor zodat het een karikatuur wordt en je komt tot wat jij post ) dat het gerust als complete onzin mag worden beschouwd.

Maar goed, het ging hier over quads nietwaar …

Blue Sky
22 augustus 2009, 10:01
Inderdaad. Trouwens al hun gezever over te lawaaierige en te gevaarlijke quads. Kijk eens naar terreinvoertuigen, zij zijn zo groot, hebben meer dode hoeken dan gewone wagens, dienen voor op terrein, en waar rijden ze? In het stadscentrum.
Of kijk naar de sportwagens. Zij raken hun gas nog maar net aan en ze vliegen al tegen 150km/u, en dit door de bebouwde kom, en ook vaak met serieus veel lawaai.
En als dit niet genoeg is. De tuningwagens, zij maken niet alleen lawaai met het geronk van hun motor en sportuitlaatjes, maar ook nog eens met hun muziek.
EN dit is dan wel toegelaten. Als ze dan toch willen zagen. Met een sportuitlaat, helm op het hoofd en muziek aan via mp3, kan ik op mijn quad nog altijd prioriteitsvoertuigen horen aankomen, maar als ik in mijn omgebouwde auto met 1000 watt woofer, 4 speakers van 250watt en remusuitlaat, hoor ik enkel mijn muziek en auto zelf, geen prioriteitsvoertuigen. Toch is dit wettelijk toegelaten, maar quads willen ze dan verbieden. Bullshit dus.

U snapt er blijkbaar niets van, misschien kan u er zelf niet aan doen natuurlijk.

Het best zou natuurlijk zijn dat ze de rotte appelen eruit zouden halen en keihard zouden optreden tegen overtreders ( wat nauwelijks gebeurt in België ). Als ze dat echter niet kunnen realiseren, dan is een totaal verbod wel efficiënt. De goede bekopen het dan wel met de slechte, maar dat is altijd zo in onze maatschappij.

Anyway, dit is nog maar het begin en je mag verwachten dat het verbod nog uitbreiding zal nemen. Antwerpen heeft de spits afgebeten, many more will follow. Ook in bossen enz - in de Ardennen blijken ze namelijk ook een grote plaag te zijn.

Maar goed, het gaat hier maar om een kleine groep die nog steeds op circuit zijn lusten kan bot vieren met de quad, so no need to worry.

De quadrijders zouden trouwens vooral boos moeten zijn op die idioten die overal met een race uitlaat rondscheuren en alle regels aan hun laars lappen, want zij zijn de oorzaak van heel deze polemiek en zij hebben dit verbod in de hand gewerkt.

Een ding is zeker ... met Iron Pat Janssens valt niet te spotten! 8-)

Jantje
22 augustus 2009, 10:10
Uw post is zondag karikaturaal ( stel ieder punt van een wielertoerist zo negatief mogelijk voor zodat het een karikatuur wordt en je komt tot wat jij post ) dat het gerust als complete onzin mag worden beschouwd.

Maar goed, het ging hier over quads nietwaar …

Kom dan maar is op een mooie zomerdag naar de Noorder-Kempen.
Je zal dan snel merken dat mijn posting helemaal geen karikature is maar een zuivere waarheid over deze terroristen.

Vandaag en morgen is er een koers in het naburige dorp en om 6 uur van ochtend kwamen de eerste wielerterroristen al aan in het café op de hoek van de straat, met het nodige lawaai. Heel de buurt wakker.
De eerste zijn terug vertrokken om 10u30, met nog meer lawaai.
Je kan op dit ogenblik zelfs amper met een voertuig op straat komen, enkel vanwege de wielerterroristen die nu de wegen hier beschouwen als hun eigendom. En hun wagens staan overal in het rond geparkeerd, zelfs op de invalide parkeerplaatsen die hier voorbehouden zijn aan zware gehandicapten.

En ja het gaat hier over QUADS, hier is het landbouwgebied en dus volgens de meeste tegenstanders van quads het domein waar ze thuis horen.
Houd dus jullie wielerterroristen in jullie steden, of geeft onze quads het recht om binnen jullie steden te rijden.
Quadrijders hebben immers evenveel rechten als wielerterroristen en het is niet omdat de politici niet op een quad rijden dat quads verboden moeten en kunnen worden.

Fallen Angel
22 augustus 2009, 10:21
Anyway, dit is nog maar het begin en je mag verwachten dat het verbod nog uitbreiding zal nemen. Antwerpen heeft de spits afgebeten, many more will follow. Ook in bossen enz - in de Ardennen blijken ze namelijk ook een grote plaag te zijn.

Maar goed, het gaat hier maar om een kleine groep die nog steeds op circuit zijn lusten kan bot vieren met de quad, so no need to worry.

In Wallonië is men nog niet zo zot gelijk hier in Vlaanderen.
In bejaardentehuis Vlaanderen is het constant VERBOTEN VERBOTEN als één of andere invloedrijke kniesoor iets niet naar zijn zin is.

De quadrijders zouden trouwens vooral boos moeten zijn op die idioten die overal met een race uitlaat rondscheuren en alle regels aan hun laars lappen, want zij zijn de oorzaak van heel deze polemiek en zij hebben dit verbod in de hand gewerkt.

Een ding is zeker ... met Iron Pat Janssens valt niet te spotten! 8-)

Tiens.
Volgens u gaan diegenen die de regels aan hun laars lappen nu met dit verbod opeens wel braafjes de regels volgen.
Keep on dreaming naïve dreams. ;-)

Btw: For good or for ill, life can't be perfected through legislation -- and attempting to do so may create problems you never imagined.

riddervanbelgie
22 augustus 2009, 10:27
Goed dat u brommers vermeld, deze zijn inderdaad een gevaar groot gevaar op de fietspaden. Naast het feit dat tal van de brommers nog met super vervuilende 2 takt motoren worden aangedreven ( hoe zit het met het heilige principe van de overheid dat “de vervuiler betaalt?”), heb je de rijstijl van de marginalen of vaak jonge kamikazes die ermee rondrijden.
In Nederland zijn ze meer de meer de brommers van de fietspaden aan het halen omdat er tal van zware ongevallen gebeuren met brommers en fietsers op fietspaden. 9/10 klasse A brommers zouden opgevoerd zijn en samen met de klasse B brommers scheuren ze met hoge snelheid rond op de fietspaden als rijdende kanonskogels. Bovendien hebben ze nog geen nummerplaat ( klasse a krijgt er waarschijnlijk zelfs geen ), waardoor ze na een ongeval er lekker anoniem vandoor kunnen gaan. Zij zijn de sterke partij op het fietspad, dus bij een ongeval zal de fietser bijna steeds degene zijn met de zwaarste letsels.

Hieronder heb je enkele voorbeelden;
Vooral die kerel die tegen 90 km/h op de fietspaden rondscheurt en dan rakelings enkele fietsers passeert is echt schandalig. Kom het maar eens tegen dat je door zo’n leeghoofd wordt aangereden …

http://www.youtube.com/watch?v=6NdoFkzcOBg

http://www.youtube.com/watch?v=MWY0B3reqm0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=lEOcxk7W5PQ

In iedere geval heb je de youtube voorbeelden niet nodig om te weten hoe het in de praktijk is; dergelijke situatie zie je dagelijks.

Dat is een feit. Er zijn ook kamikazepiloten onder de brommerrijders, maar niet te min valt dit zeer goed op te lossen. Verbied brommers om op het fietspad te rijden, geef ze een kentekenplaat, en laat ze een maximumsnelheid van 80km/u behalen. Hierdoor kunnen ze geen voetgangers/fietsers verwonden, zijn ze te flitsen en kunnen ze volgen in het verkeer, want zoals het er nu aan toe gaat is het gewoon belachelijk.

Brommers mogen in de bebouwde kom niet op het fietspad, en buiten de bebouwde kom, waar geen fietspaden, zijn moeten ze op het fietspad. Maar aangezien er geen fietspaden zijn rijden ze tussen de auto's die rakelings langs hen voorbij komen gescheurd. Deze wind of gewoon het verschieten alleen al kan een dodelijk ongeval voor de brommerrijder veroorzaken. Als brommers gewoon meekunnen met het verkeer is dit probleem al opgelost, verbiedt ze dan ook nog eens om op het fietspad te rijden en de voetgangers/fietsers zijn ook weer veilig gesteld.

riddervanbelgie
22 augustus 2009, 10:32
U snapt er blijkbaar niets van, misschien kan u er zelf niet aan doen natuurlijk.

Het best zou natuurlijk zijn dat ze de rotte appelen eruit zouden halen en keihard zouden optreden tegen overtreders ( wat nauwelijks gebeurt in België ). Als ze dat echter niet kunnen realiseren, dan is een totaal verbod wel efficiënt. De goede bekopen het dan wel met de slechte, maar dat is altijd zo in onze maatschappij.

Anyway, dit is nog maar het begin en je mag verwachten dat het verbod nog uitbreiding zal nemen. Antwerpen heeft de spits afgebeten, many more will follow. Ook in bossen enz - in de Ardennen blijken ze namelijk ook een grote plaag te zijn.

Maar goed, het gaat hier maar om een kleine groep die nog steeds op circuit zijn lusten kan bot vieren met de quad, so no need to worry.

De quadrijders zouden trouwens vooral boos moeten zijn op die idioten die overal met een race uitlaat rondscheuren en alle regels aan hun laars lappen, want zij zijn de oorzaak van heel deze polemiek en zij hebben dit verbod in de hand gewerkt.

Een ding is zeker ... met Iron Pat Janssens valt niet te spotten! 8-)

Ik weet maar al te goed wat er gaande is. De maatschappij is gewoon aan het verzieken. Ja, er zijn idioten die met een race-uitlaat rondcrossen met hun quad, ja, zij gebruiken de steden als speelterrein, nee, dit is niet hun schuld. Er zijn geen parcours meer waar ze met hun quad kunnen crossen, met als resultaat dat ze de steden gaan gebruiken. Ikzelf ben ook een quadrijder, het is namelijk mijn brommer. Mijn enige vervoermiddel, maar door die idiote wetgeving ben ik nu verplicht om 8 euro aan een treinticket te spenderen om naar de bioscoop te gaan, terwijl dit met mijn quad maar 4 euro benzine zou kosten.

Als er een moord gebeurd is het toch ook niet plots verboden om nog buiten te komen voor iedereen, waarom dan wel zo'n aanpak? Laat die blauwe mannetjes die graag parkeerboetes geven eens hun werk doen en achter die quads aangaan. Hun auto's kunnen dit gemakkelijk aan, want de snelste crossquad rijdt maximum 180km/u. Dus, doe iets aan de gevaarlijke chauffeurs, maar straf geen hele groep mensen. Dat is gewoon belachelijk.

Trouwens, als ik zie hoeveel gevaarlijke zotten er met de auto rijden, zou ik ook willen dat ze die verbieden. Die idioten rijden mij bijna van de baan als ik met mijn quad aan het toeren ben. En daar wordt dan niets aang edaan. Sorry hoor, dit is gewoon ziek. En maar belastingen betalen, en maar wegentaks betalen, en maar verzekering betalen, met als resultaat dat ik nergens mag rijden. Bullshit, dat is het.

djimi
22 augustus 2009, 10:34
Jongens, kunnen jullie nu echt niets beter verzinnen ? Jullie kunnen toch ook op een band wandelen voor de TV met National geographic op ? Zet dan nog een wierrook stokske in de fik en geniet ervan zou ik zeggen.

...



Doorgaans wordt van nieuwkomers verwacht dat ze zich aanpassen.

Wandelaars waren er altijd al, van toen de vroege mens op de savannes van Afrika zijn kostje bijeen mocht scharrelen.

Ruiters zijn pas véél later verschenen, toen het paard (of de ezel, de kameel, ...) gedomesticeerd werd.

Uiteraard vonden die ruiters zichzelf 'hoogverheven', maar zij hebben zich tenslotte toch moeten gewonnen geven.

Zij werden namelijk aan de kant geduwd door het nòg recentere verschijnsel van de gemotoriseerden.

Nu voelen die gemotoriseerden zich wellicht heer en meester over de openbare ruimte, en gaan zij er misschien van uit dat 'de �*nderen' zich maar aan hen moeten aanpassen. Zij kunnen het immers allemaal sneller en vooral luider.


Fietsers zitten in een tussenpositie: ze kunnen het òòk behoorlijk snel, en met een beetje moeite ook lawaaierig, maar ze moeten natuurlijk nog wèl zelf een inspanning leveren die het louter in gang trappen van hun vehikel overstijgt.


Wees gerust: ik rij ook graag per fiets, maar val nog liever dood dan mij aan te sluiten bij één van de vele wielerbendes die de plattelander telkens ze daar de kans toe krijgen schrik aanjagen of van de openbare weg proberen af te rijden.

Ik zie er zo al belachelijk genoeg uit, dank je wel.

Blue Sky
22 augustus 2009, 12:42
Ik weet maar al te goed wat er gaande is. De maatschappij is gewoon aan het verzieken.

Dit is een van de gevolgen van onze overdrukke en overbevolkte maatschappij. Ik herhaal het nogmaals, hoe meer mensen, hoe minder men mag en hoe strenger de normen moeten zijn ... wat ook perfect logisch is eb ook moet; men moet tenslotte proberen het leefbaar te houden. Dit heeft dus niets met verzieken te maken, wel gewoon met de maatschappij leefbaar te houden.


Ja, er zijn idioten die met een race-uitlaat rondcrossen met hun quad, ja, zij gebruiken de steden als speelterrein, nee, dit is niet hun schuld. Er zijn geen parcours meer waar ze met hun quad kunnen crossen, met als resultaat dat ze de steden gaan gebruiken.

Dit is iets te gemakkelijk. Zoiets is gewoon niet goed te praten. Normale mensen gedragen zich netjes en respecteren de andere mensen in de maatschappij. Dergelijke gedrag echter is gewoon asociaal, egoïstisch en totaal onaanvaardbaar. Voordat je een quad aankoopt weet je overigens hoeveel crossterreinen er zijn en waar ze liggen .



Ikzelf ben ook een quadrijder, het is namelijk mijn brommer. Mijn enige vervoermiddel, maar door die idiote wetgeving ben ik nu verplicht om 8 euro aan een treinticket te spenderen om naar de bioscoop te gaan, terwijl dit met mijn quad maar 4 euro benzine zou kosten.

Probleem met de quads is, in tegenstelling tot uw situatie waarvan ik vermoed dat het eerder een uitzondering is, dat ze gekocht worden om wat mee te lollen. Met lollen bedoel ik dan crossen, racen, ... kortom plezier aan beleven. Het is dus een additioneel voertuig, daar de meeste eigenaars wel een auto of moto als eerste voertuig zullen hebben. Ik denk maar een heel klein percentage de quad als enige voertuig heeft, hem louter als vervoersmiddel beschouwt en hem ook enkel gebruikt om van A naar B te gaan. Ik denk dus dat u eerder een uitzondering bent op de regel.



Als er een moord gebeurd is het toch ook niet plots verboden om nog buiten te komen voor iedereen, waarom dan wel zo'n aanpak? Laat die blauwe mannetjes die graag parkeerboetes geven eens hun werk doen en achter die quads aangaan. Hun auto's kunnen dit gemakkelijk aan, want de snelste crossquad rijdt maximum 180km/u. Dus, doe iets aan de gevaarlijke chauffeurs, maar straf geen hele groep mensen. Dat is gewoon belachelijk.

Trouwens, als ik zie hoeveel gevaarlijke zotten er met de auto rijden, zou ik ook willen dat ze die verbieden. Die idioten rijden mij bijna van de baan als ik met mijn quad aan het toeren ben. En daar wordt dan niets aangedaan. Sorry hoor, dit is gewoon ziek. En maar belastingen betalen, en maar wegentaks betalen, en maar verzekering betalen, met als resultaat dat ik nergens mag rijden. Bullshit, dat is het.

Als men regels invoert, zijn er altijd gedupeerden. Maar ik denk dat men de zaak niet moet overdrijven. Bij de overgrote meerderheid is de quad hobby ( net zoals er 1001 andere hobby’s zijn ) en 2e of 3e voertuig d.w.z. dat ze hun verplaatsingen evengoed met een ander voertuig kunnen doen indien nodig. Tenslotte gaat het hier ook om een erg kleine, doch sterk groeiende, groep mensen. Ze kunnen nog steeds terecht op crossterreinen en dit verbod geldt enkel in de stadscentra..

Persoonlijk heb ik geen problemen met de quad op de openbare weg als deze louter gebruikt wordt voor verplaatsingen en als die voldoet aan voldoende strenge normen voor uitlaatgassen en lawaaiproductie.

guido 007
22 augustus 2009, 16:21
Jongens, kunnen jullie nu echt niets beter verzinnen ? Jullie kunnen toch ook op een band wandelen voor de TV met National geographic op ? Zet dan nog een wierrook stokske in de fik en geniet ervan zou ik zeggen.

Pak het probleem bij de oorzaak aan, quads moeten origineel gelaten worden, voer een technische controle in en verzegel de uitlaat zodat er niet kan mee geknoeid worden. Geef boetes aan shops die zo een lawaai uitlaat verkopen, geef de wildrijders een boete basta.

Maar laat iedereen zijn hobby uitvoeren, en dwing uw eigen mening niet op, want dan gaan we de communistische toer op.
Wij betalen onze taxen, benzine net zoals andere motor en auto bestuurders dus mogen wij ook de straat op.
Politiekers zijn gewoon te LUI om een deftige regeling te treffen, ik zou jullie gezicht eens willen zien als ze iets zouden verbieden waar jullie veel belang aan hechten.


Zo simpel kan het zijn.

riddervanbelgie
22 augustus 2009, 16:47
Dit is een van de gevolgen van onze overdrukke en overbevolkte maatschappij. Ik herhaal het nogmaals, hoe meer mensen, hoe minder men mag en hoe strenger de normen moeten zijn ... wat ook perfect logisch is eb ook moet; men moet tenslotte proberen het leefbaar te houden. Dit heeft dus niets met verzieken te maken, wel gewoon met de maatschappij leefbaar te houden.



Dit is iets te gemakkelijk. Zoiets is gewoon niet goed te praten. Normale mensen gedragen zich netjes en respecteren de andere mensen in de maatschappij. Dergelijke gedrag echter is gewoon asociaal, egoïstisch en totaal onaanvaardbaar. Voordat je een quad aankoopt weet je overigens hoeveel crossterreinen er zijn en waar ze liggen .




Probleem met de quads is, in tegenstelling tot uw situatie waarvan ik vermoed dat het eerder een uitzondering is, dat ze gekocht worden om wat mee te lollen. Met lollen bedoel ik dan crossen, racen, ... kortom plezier aan beleven. Het is dus een additioneel voertuig, daar de meeste eigenaars wel een auto of moto als eerste voertuig zullen hebben. Ik denk maar een heel klein percentage de quad als enige voertuig heeft, hem louter als vervoersmiddel beschouwt en hem ook enkel gebruikt om van A naar B te gaan. Ik denk dus dat u eerder een uitzondering bent op de regel.




Als men regels invoert, zijn er altijd gedupeerden. Maar ik denk dat men de zaak niet moet overdrijven. Bij de overgrote meerderheid is de quad hobby ( net zoals er 1001 andere hobby’s zijn ) en 2e of 3e voertuig d.w.z. dat ze hun verplaatsingen evengoed met een ander voertuig kunnen doen indien nodig. Tenslotte gaat het hier ook om een erg kleine, doch sterk groeiende, groep mensen. Ze kunnen nog steeds terecht op crossterreinen en dit verbod geldt enkel in de stadscentra..

Persoonlijk heb ik geen problemen met de quad op de openbare weg als deze louter gebruikt wordt voor verplaatsingen en als die voldoet aan voldoende strenge normen voor uitlaatgassen en lawaaiproductie.

Ik begrijp dat er meer wetten moeten komen door een groeiende bevolking, maar daarom moeten ze nog niet gaan discrimineren. Er zijn trouwens veel meer ongevallen met auto's dan met quads, zelfs procentueel gezien. Dus moeten ze auto's ook maar gaan verbieden, en Harley's, Ferrari's, Lamborghini's, Honda moto's,... maken ook een hels kabaal als ze voorbijrijden, met standaarduitlaat nog wel. Deze zijn toch ook niet verboden? Waarom quads dan wel verbieden?

Ik ken zeer veel mensen met een quad als enige voertuig, want het is goedkoop, wendbaar en veiliger dan een brommer/moto. Om het grof te zeggen zouden mensen in de stad net meer en meer een quad moeten kopen dan hun 4x4, grote luxebakken of sportwagens, want hiermee geraken ze veel sneller en gemakkelijker ter plaatse.

Ja, er zijn mensen die een quad kopen om mee te crossen. Tuurlijk zijn er zo een mensen. Want bijna niemand heeft een quad, dus kunnen ze laten zien wat een quad allemaal kan, op die manier kunnen mensen die geen quad hebben zien hoe gemakkelijk zo'n quad is en laten zien hoe veilig dit eigenlijk is. Maar als vast voertuig kun je het natuurlijk beter niet kopen, want over autosnelwegen mogen zij niet rijden. Al is het wel gemakkelijk voor korte afstanden. En dat er mensen zijn die hiermee stunten, dat is logisch, als ik op mijn 50cc quad rijdt wil ik ook af en toe wel eens zot doen hoor. Ik durf ook wel eens op 2 wielen door een bocht te gaan, gewoon omdat dit mogelijk is, en toch niet onmiddellijk gevaarlijk. Als ik een straat voorbij ben gereden draai ik ook gewoon ter plaatse terug om terug te rijden naar die straat, maar daarom doe ik nog geen vlieg kwaad. De politie hier in omstreken is zelfs jaloers op de quadrijders, omdat zij zeer gemakkelijk wegraken, en overal door geraken. Ook rijden zij niets kapot aan hun voertuig op de slechte wegen hier in België aangezien quads terreinvoertuigen zijn.

rikbe
23 augustus 2009, 21:12
Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.

Hey, ouden van dagen hebben ook graag plezier hoor.

rikbe
23 augustus 2009, 21:14
Kom dan maar is op een mooie zomerdag naar de Noorder-Kempen.
Je zal dan snel merken dat mijn posting helemaal geen karikature is maar een zuivere waarheid over deze terroristen.

Vandaag en morgen is er een koers in het naburige dorp en om 6 uur van ochtend kwamen de eerste wielerterroristen al aan in het café op de hoek van de straat, met het nodige lawaai. Heel de buurt wakker.
De eerste zijn terug vertrokken om 10u30, met nog meer lawaai.
Je kan op dit ogenblik zelfs amper met een voertuig op straat komen, enkel vanwege de wielerterroristen die nu de wegen hier beschouwen als hun eigendom. En hun wagens staan overal in het rond geparkeerd, zelfs op de invalide parkeerplaatsen die hier voorbehouden zijn aan zware gehandicapten.

En ja het gaat hier over QUADS, hier is het landbouwgebied en dus volgens de meeste tegenstanders van quads het domein waar ze thuis horen.
Houd dus jullie wielerterroristen in jullie steden, of geeft onze quads het recht om binnen jullie steden te rijden.
Quadrijders hebben immers evenveel rechten als wielerterroristen en het is niet omdat de politici niet op een quad rijden dat quads verboden moeten en kunnen worden.

Méér rechten want wielerterroristen betalen geen taksen.

Jantje
24 augustus 2009, 05:08
Méér rechten want wielerterroristen betalen geen taksen.

voertuigen met een motor kleiner dan 50 cc ook niet.

Scherven A. Mok
24 augustus 2009, 05:36
Méér rechten want wielerterroristen betalen geen taksen.

Dus een veelverdiener heeft meer rechten dan een laagverdiener ?
Staat nergens beschreven maar ik heb dat rondom me wel al willen opmerken inderdaad.

Jantje
24 augustus 2009, 06:02
Dus een veelverdiener heeft meer rechten dan een laagverdiener ?
Staat nergens beschreven maar ik heb dat rondom me wel al willen opmerken inderdaad.

De meeste grootverdieners zijn ook wielerterrorist evenals de meeste politici.
Dat is trouwens ook de reden waarom een fiets van een wielerterrorist niet aan de wettelijke voorwaarden moet voldoen, zoals die worden opgelegd aan andere fietsers.

Binnen de fiets en brommerwereld word trouwens nog een grote fout en ongelijkheid gemaakt.
Er rijden namelijk heel veel fietsbrommers rond die niet verzekerd zijn en die geen hel dragen, want men beschouwd deze gemotoriseerde fietsen niet als motorvoertuigen, hoewel ze dat wel zijn. En deze gemotoriseerde fietsen worden heel vaak gebruikt door bejaarden, die vaak zelfs geen rijbewijs hebben en amper het verkeersreglement kennen, maar wel tegen 25 en 30 km/u tussen de voetgangers en jonge fietsers rijden.
Het zelfde telt trouwens voor de minicars. Voor oudere mensen is daar geen rijbewijs voor vereist, maar de meeste gebruikers zijn net oudere mensen die daarvoor nooit zelf hebben gereden en het verkeer totaal niet kennen.

guido 007
24 augustus 2009, 06:36
voertuigen met een motor kleiner dan 50 cc ook niet.

Dit is pas 5 �* 6 jaar geleden afgeschaft hoor.

guido 007
24 augustus 2009, 06:38
De meeste grootverdieners zijn ook wielerterrorist evenals de meeste politici.
Dat is trouwens ook de reden waarom een fiets van een wielerterrorist niet aan de wettelijke voorwaarden moet voldoen, zoals die worden opgelegd aan andere fietsers.

Binnen de fiets en brommerwereld word trouwens nog een grote fout en ongelijkheid gemaakt.
Er rijden namelijk heel veel fietsbrommers rond die niet verzekerd zijn en die geen hel dragen, want men beschouwd deze gemotoriseerde fietsen niet als motorvoertuigen, hoewel ze dat wel zijn. En deze gemotoriseerde fietsen worden heel vaak gebruikt door bejaarden, die vaak zelfs geen rijbewijs hebben en amper het verkeersreglement kennen, maar wel tegen 25 en 30 km/u tussen de voetgangers en jonge fietsers rijden.
Het zelfde telt trouwens voor de minicars. Voor oudere mensen is daar geen rijbewijs voor vereist, maar de meeste gebruikers zijn net oudere mensen die daarvoor nooit zelf hebben gereden en het verkeer totaal niet kennen.


Het rijbewijs voor motorfietsen is pas ingevoerd voor personen die geboren zijn in 1961 of later. Al die anderen moeten er geen hebben.

brother paul
24 augustus 2009, 07:34
Dus een veelverdiener heeft meer rechten dan een laagverdiener ?
Staat nergens beschreven maar ik heb dat rondom me wel al willen opmerken inderdaad.

als ik de wetten lees vind ik dat de laagverdieners meer rechten hebben:
stel dat je uw dak isoleert, en vul eens op de subsidiewijzer uw loon in van 1000euro en eentje in van 3000euro en kijk maar naar het verschil in subsidies.

djimi
24 augustus 2009, 07:55
... dat de laagverdieners meer rechten hebben ...



Ik durf dat toch wel te betwijfelen.

Volgens mij zijn laagverdieners in Monaco, Liechtenstein, Davos, Beverly Hills, Buckingham Palace, Knocke Le Zoute, ... minder 'hartelijk welkom' dan hoogverdieners.

brother paul
24 augustus 2009, 08:47
Ik durf dat toch wel te betwijfelen.

Volgens mij zijn laagverdieners in Monaco, Liechtenstein, Davos, Beverly Hills, Buckingham Palace, Knocke Le Zoute, ... minder 'hartelijk welkom' dan hoogverdieners.

Sedert wanneer is bvb het wonen in Knokke, met bvb een drempel van 0.5M euro omdat de huizen en vooral de grond daar zo duur staan, een 'recht' die gekocht wordt ?? Weet je, ik kan daar morgen op basis van die drempelcriterium wonen, en toch zit ik liever elders...

Ik denk fundamenteel je wil 'wonen' dan kunje in Belgie ongeveer wonen waar je wilt. Je wilt goed leven: dan kun je in Belgie ongeveer overal goed leven. Je wilt uw kinderen in een goeie omgeving laten groeien: ook dat lukt aardig. En je wilt een inkomen verwerven om dat allemaal te financieren, en ook dat lukt allemaal aardig.

Dus op dat vlak is het ongeveer voor iedereen gelijk.

Wat is de grootste ongelijkheid: gewoon niet iedereen heeft hetzelfde pakske talenten mee bij de geboorte.

Wat is de volgende ongelijkheid: sommige historische ongelijke verdelingen van 'bezittingen' die zich meestal na een paar generaties corrigeren...

Kijk:

ik speel het toneelstukje sukkelaar:
- ik krijg een huis
- ik kan mijn kinderen opvoeden
- ik heb een vervangingsinkomen
- ik heb recht op bijna alle subsidies die er bestaan, ('ik denk dus vooral aan alle subsidies uitgedacht voor de zogenaamde arme mens')

ik speel het toneelstukje 'rijk' op basis van mijn talenten heb ik dan het geluk wat meer te verdienen dan het gemiddelde.
- ik mag 50% lasten afdragen
- op mijn consumptie nog eens 20% afdragen
- op mijn spaarinkomen nog eens 17% afdragen
- op mijn pensioensparen zit de vakbond nu te azen, want ze vindt dat dit onrechtvaardig is ????
- mijn kinderopvang moet ik 26euro per dag betalen, en niet 11euro per dag zoals de arme kinderen, terwijl mijn kind niet meer eet dan een ander.
- mijn kinderen moet ik zelf financieren naar school en krijg ik geen studiebeurzen. Terwijl mijn kind niet meer aandacht vraagt dan andere kinderen.
- en alle investeringen in mijn huis moet ik notabene zelf doen, want al de subsidies type als je minder verdient dat 'heb je recht op dit of dat' principe kan ik allemaal niet van genieten.

Weet je: die NICHEMARKETING van de SOSSEN ben ik kakbeu. Ze scheppen een 'omgekeerde pervert effect' dat het opbrengt om de sukkelaar te spelen, en dat het 'recht vloeit naar de arme ipv de sterkere schouders.

Als je iets wilt corrigeren in Belgie, begin dan maar rustig met ENERGIE te belasten en GROND wat extra te belasten. EN GELIJKTIJDIG de lasten op arbeid af te bouwen... (Dus een huur op alle grond, en als knokke dure grond is dan zullen ze dan maar veel huur op de grond moeten betalen) Vooral het RECREATIEF en ONPRODUCTIEF en VERVUILEND gebruik van grond belasten zou ik zeggen,

Probeer ook meer de 'VERVUILER betaalt' principe toe te passen in de gezondheidszorg, dus niet de bedrijven die de gezondheidszorg moeten financieren, maar de 'RISICO's zoals Roken, ongezond eten en autoongevallen' (vb: budget roken, alcohol, en ook vet en suiker taksen laten gebruiken als financiering van gezondheidszorg... zodat het taxeren ervoor zorgt dat de gezondheid verbetert en dit budget zo zichzelf corrigereert)

En finaal, probeer vooral ook de overheid volledig te informatiseren, zodat de informatorische efficientie maximaal de overheid kan opschalen naar een superefficient geheel. Maar niet egoistisch voor de overheid alleen, maar zorgen dat de privé daar 100% van kan meegenieten. (Voorbeeld: als je verhuist, zorg dan dat ALLE databases van BELGIE automatisch juist staan..)

rikbe
24 augustus 2009, 10:08
De meeste grootverdieners zijn ook wielerterrorist evenals de meeste politici.
Dat is trouwens ook de reden waarom een fiets van een wielerterrorist niet aan de wettelijke voorwaarden moet voldoen, zoals die worden opgelegd aan andere fietsers.

Binnen de fiets en brommerwereld word trouwens nog een grote fout en ongelijkheid gemaakt.
Er rijden namelijk heel veel fietsbrommers rond die niet verzekerd zijn en die geen hel dragen, want men beschouwd deze gemotoriseerde fietsen niet als motorvoertuigen, hoewel ze dat wel zijn. En deze gemotoriseerde fietsen worden heel vaak gebruikt door bejaarden, die vaak zelfs geen rijbewijs hebben en amper het verkeersreglement kennen, maar wel tegen 25 en 30 km/u tussen de voetgangers en jonge fietsers rijden.
Het zelfde telt trouwens voor de minicars. Voor oudere mensen is daar geen rijbewijs voor vereist, maar de meeste gebruikers zijn net oudere mensen die daarvoor nooit zelf hebben gereden en het verkeer totaal niet kennen.
Oudere mensen die het verkeer niet kennen??? Denk je dat er pas verkeer is sinds een jaar of tien? Er zullen er well zijn, maar dat is dan toch een kleine minderheid.
Ik heb wel mensen gekend die een rijbewijs hadden en nooit gereden hebben.

Jantje
24 augustus 2009, 16:10
Oudere mensen die het verkeer niet kennen??? Denk je dat er pas verkeer is sinds een jaar of tien? Er zullen er well zijn, maar dat is dan toch een kleine minderheid.
Ik heb wel mensen gekend die een rijbewijs hadden en nooit gereden hebben.

Vele oudere dames hebben NOOIT gereden tijdens hun huwelijk en stappen pas na het overlijden van hun echtgenoot achter het stuur van een voertuig.

Zij hebben dus NOOIT actief deelgenomen aan het verkeer, buiten de paar kilometer dat ze te voet deden.
En dat aantal dames is zelf vrij hoog.

rikbe
24 augustus 2009, 16:17
Vele oudere dames hebben NOOIT gereden tijdens hun huwelijk en stappen pas na het overlijden van hun echtgenoot achter het stuur van een voertuig.

Zij hebben dus NOOIT actief deelgenomen aan het verkeer, buiten de paar kilometer dat ze te voet deden.
En dat aantal dames is zelf vrij hoog.

Vele? Ik ken er geen. ALs ze op 70 - 80 jaar nog nooit gereden heb beginnen ze er niet meer aan.

Dajjal
24 augustus 2009, 19:37
Gewoon omdat ik die hele hetze serieus belachelijk vind heb ik vandaag het volgende besteld... Lijkt me leuk hier in mijn landelijke (niet-Antwerpse) omgeving:

http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/atv/leisure/wolverine_450.jsp

Ik krijg hem wel pas in oktober :-(

rikbe
24 augustus 2009, 19:46
Gewoon omdat ik die hele hetze serieus belachelijk vind heb ik vandaag het volgende besteld... Lijkt me leuk hier in mijn landelijke (niet-Antwerpse) omgeving:

http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/atv/leisure/wolverine_450.jsp

Ik krijg hem wel pas in oktober :-(

Ziet er goed uit. Wat kost het?

Jedd
24 augustus 2009, 22:29
Gewoon omdat ik die hele hetze serieus belachelijk vind heb ik vandaag het volgende besteld... Lijkt me leuk hier in mijn landelijke (niet-Antwerpse) omgeving:

http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/atv/leisure/wolverine_450.jsp

Ik krijg hem wel pas in oktober :-(

top gear gezien ?

brother paul
25 augustus 2009, 08:36
top gear gezien ?

en hebben ze de quad van de baan gerold of een megajump gedaan of een wedstrijdje gewonnen tegen een cayenne in 't stad /bos ?

JBX
1 september 2009, 08:06
Als ik de reacties hier lees schrik ik hoe onverdraagzaam sommige mensen zijn. Kijk eens eerst naar u zelf. Maken uw kinderen geen hels kabaal, of uw hond? De grasmaaier van mijn buren maakt veel meer lawaai dan eender welke quad en dat een uur aan een stuk. Een quad is op 30 seconden gepasseerd. Niet thuis horen op de weg is geen argument. 4x4's, paarden, tractors en Ligiers horen ook niet thuis op de weg: allemaal verbieden? Wees toch eens verdraagzaam naar andere weggebruikers toe. Iedereen heeft het recht de openbare weg te gebruiken. Waarom vierwielige motoren verbieden en drie- en tweewielige niet? Quads zijn bij nat en glad weer nuttiger dan tweewielers: ook in de stad. Mensen die door een amputatie of andere handicap niet met een tweewieler kunnen rijden, kunnen wel van een quadrit genieten.

Goldband
4 september 2009, 17:56
[QUOTE]Als ik de reacties hier lees schrik ik hoe onverdraagzaam sommige mensen zijn. Kijk eens eerst naar u zelf. Maken uw kinderen geen hels kabaal, of uw hond?

Van kinderen en dieren kan ik meer verdragen dan van asociale dertigers met een hobby die geen talent of creativiteit vraagt maar gewoon een paar duizend euro en een rechterpols om de gas open te draaien.

De grasmaaier van mijn buren maakt veel meer lawaai dan eender welke quad en dat een uur aan een stuk.

Grasmaaien is een noodzakelijk kwaad. De mensen die op fora geilen op een grasmaaier die extra luid pruttelt zijn bovendien erg schaars. Mocht ik merken dat mijn buurman voor de lol over zijn gazon begint te cruisen, zich inschrijft in een club en in groep wekelijks een ander grasveld onder luid gebrul gaat kortzetten, ja dan zal ik hem aanspreken. Get my point?


Een quad is op 30 seconden gepasseerd.

Een dronken man die om 3u 's nachts schreeuwend door de straat strompeld is vaak ook op drie minuten gepasseerd. Moet ik het daarom tolereren? Ik tolereer slechts twee vormen van overlast:

- overlast voor het algemeen belang, het goede doel
- overlast waar iemand niets aan kan doen, waar hij/zij niet voor kiest

Al de rest: zero tolerance!

Wees toch eens verdraagzaam naar andere weggebruikers toe. Iedereen heeft het recht de openbare weg te gebruiken. Waarom vierwielige motoren verbieden en drie- en tweewielige niet?

Eerlijk? Omdat quadrijders ergernis opwekken. Ze gedragen zich als kinderen op speelgoed. Of wacht, het ZIJN kinderen op speelgoed ;-)

Quads zijn bij nat en glad weer nuttiger dan tweewielers: ook in de stad.

Met 'nuttiger' bedoel je: we kunnen ook bij nat weer over de baan scheuren, gewoon omdat het fun is!

Mensen die door een amputatie of andere handicap niet met een tweewieler kunnen rijden, kunnen wel van een quadrit genieten.

Ik kom niet meer bij :lol: "We vechten het verbod aan om de gehandicapten ook een ritje te gunnen".

vandaele
4 september 2009, 19:30
[QUOTE=JBX;4308511]




Moet ik het daarom tolereren? Ik tolereer slechts twee vormen van overlast:

- overlast voor het algemeen belang, het goede doel
- overlast waar iemand niets aan kan doen, waar hij/zij niet voor kiest

Al de rest: zero tolerance!



u bent duidelijk intolerant. Aan dergelijke houdingen gaat onze samenleving kapot. Als mijn overburen een groot tuinfeest geven, en ze komen verwittigen dat er die avond tot de late uurtjes muziek zal zijn, stel ik zelf voor dat de gasten hun auto op mijn oprit mogen zetten. En ik heb 2 kleine kinderen...
Ik stoor mij ook aan het geluid van een quad, maar daarom ga ik het nog niet associëren met asociale dertigers. Als mijn buur op zondag zijn gras afrijdt, ga ik niet lopen zeuren. Maar ik heb nog nooit gezeur gehad wegens mijn kinderen (lawaai, bal in de tuin, ...).
't Komt namelijk van 2 kanten.

rikbe
4 september 2009, 20:03
Van kinderen en dieren kan ik meer verdragen dan van asociale dertigers met een hobby die geen talent of creativiteit vraagt maar gewoon een paar duizend euro en een rechterpols om de gas open te draaien.



Grasmaaien is een noodzakelijk kwaad. De mensen die op fora geilen op een grasmaaier die extra luid pruttelt zijn bovendien erg schaars. Mocht ik merken dat mijn buurman voor de lol over zijn gazon begint te cruisen, zich inschrijft in een club en in groep wekelijks een ander grasveld onder luid gebrul gaat kortzetten, ja dan zal ik hem aanspreken. Get my point?



Een dronken man die om 3u 's nachts schreeuwend door de straat strompeld is vaak ook op drie minuten gepasseerd. Moet ik het daarom tolereren? Ik tolereer slechts twee vormen van overlast:

- overlast voor het algemeen belang, het goede doel
- overlast waar iemand niets aan kan doen, waar hij/zij niet voor kiest

Al de rest: zero tolerance!



Eerlijk? Omdat quadrijders ergernis opwekken. Ze gedragen zich als kinderen op speelgoed. Of wacht, het ZIJN kinderen op speelgoed ;-)



Met 'nuttiger' bedoel je: we kunnen ook bij nat weer over de baan scheuren, gewoon omdat het fun is!



Ik kom niet meer bij :lol: "We vechten het verbod aan om de gehandicapten ook een ritje te gunnen".

Ik ken maar een soort van overlast: mensen zoals U.

PS gelieve uw quotes correct te doen.

Fallen Angel
4 september 2009, 20:34
Als ik de reacties hier lees schrik ik hoe onverdraagzaam sommige mensen zijn. Kijk eens eerst naar u zelf. Maken uw kinderen geen hels kabaal, of uw hond? De grasmaaier van mijn buren maakt veel meer lawaai dan eender welke quad en dat een uur aan een stuk. Een quad is op 30 seconden gepasseerd. Niet thuis horen op de weg is geen argument. 4x4's, paarden, tractors en Ligiers horen ook niet thuis op de weg: allemaal verbieden? Wees toch eens verdraagzaam naar andere weggebruikers toe. Iedereen heeft het recht de openbare weg te gebruiken. Waarom vierwielige motoren verbieden en drie- en tweewielige niet? Quads zijn bij nat en glad weer nuttiger dan tweewielers: ook in de stad. Mensen die door een amputatie of andere handicap niet met een tweewieler kunnen rijden, kunnen wel van een quadrit genieten.

Driewielige ATV's bestaan:

http://www.files.3wheelerworld.com/Future/ATC450F.jpg

Misschien een oplossing voor alle quadrijders om een welgemeende "Fuck U" richting bekrompen stadsbesturen te zenden.

Goldband
5 september 2009, 16:18
Als mijn overburen een groot tuinfeest geven, en ze komen verwittigen dat er die avond tot de late uurtjes muziek zal zijn, stel ik zelf voor dat de gasten hun auto op mijn oprit mogen zetten. En ik heb 2 kleine kinderen...

Misschien schat u me verkeerd in. Ook ìk vind het prima als mijn buren een tuinfeest geven hoor, ook tot in de vroege uurtjes. Ik vind een tuinfeest een fijn en positief sociaal gebeuren. Neen, ik ben niet verzuurd, verbitterd of gefrustreerd intolerant.

Ik stoor mij ook aan het geluid van een quad, maar daarom ga ik het nog niet associëren met asociale dertigers.

Dan ben jij een brave mens die het lawaai duldt van quaddies die zich niets aantrekken van jouw kindjes of jouw rust. Quadden vind ik trouwens geen positief sociaal gebeuren maar een puberaal en nutteloos milieuvervuilend luidruchtige bezigheid. Ze wordt vooral beoefend door ... asociale dertigers.

Als mijn buur op zondag zijn gras afrijdt, ga ik niet lopen zeuren. Maar ik heb nog nooit gezeur gehad wegens mijn kinderen (lawaai, bal in de tuin, ...).
't Komt namelijk van 2 kanten.

Helemaal akkoord. Helaas willen quaddies dat het van de andere kant komt. Ik gaf trouwens duidelijk het verschil aan tussen een grasmaaier en een quad.

Goldband
5 september 2009, 16:23
Ik ken maar een soort van overlast: mensen zoals U.

PS gelieve uw quotes correct te doen.

Ik gaf een duidelijke uitleg en argumenten erbij.

Uw repliek: "overlast, overlast, ge zijt zelf overlast gij"

Bent u wat simpel of rijdt u per toeval met een quad?

PS: Waar waren mijn quotes incorrect?

rikbe
5 september 2009, 18:20
Ik gaf een duidelijke uitleg en argumenten erbij.

Uw repliek: "overlast, overlast, ge zijt zelf overlast gij"

Bent u wat simpel of rijdt u per toeval met een quad?

PS: Waar waren mijn quotes incorrect?
Geen quad. Koop er misschien wel ooit een maar niet om er in Vlaanderen mee te rijden. Geen plaats genoeg en verzuurde mensen.

post #227

guido 007
6 september 2009, 07:23
Misschien schat u me verkeerd in. Ook ìk vind het prima als mijn buren een tuinfeest geven hoor, ook tot in de vroege uurtjes. Ik vind een tuinfeest een fijn en positief sociaal gebeuren. Neen, ik ben niet verzuurd, verbitterd of gefrustreerd intolerant.



Dan ben jij een brave mens die het lawaai duldt van quaddies die zich niets aantrekken van jouw kindjes of jouw rust. Quadden vind ik trouwens geen positief sociaal gebeuren maar een puberaal en nutteloos milieuvervuilend luidruchtige bezigheid. Ze wordt vooral beoefend door ... asociale dertigers.

Helemaal akkoord. Helaas willen quaddies dat het van de andere kant komt. Ik gaf trouwens duidelijk het verschil aan tussen een grasmaaier en een quad.


Ik heb geen quad, ik heb vrienden die een quad hebben (man en vrouw).
Ze toeren er vele kilometers mee rond in hun vrije tijd.
Zij wonen ook in een stad, ze rijden (reden) echter alleen in de stad om te vertrekken en om terug thuis te komen.
Wegens het verbod op de quads in de binnenstad huren ze nu een garage buiten de stad. Als ze ergens naartoe willen gaan moeten ze 15 km met de wagen rijden, ze hebben dit er voor over omdat ze gepassioneerde quadrijders zijn.
De motors van de quads maken niet meer lawaai dan de motor van een gewone baanmotor.

JBX
8 september 2009, 15:46
Voor gemotoriseerd plezier moet je niet op de openbare weg zijn.
Zeg dat tegen alle choppers, getunede auto's, Vespa-clubs en old-timer clubs. Wat is er mis met lekker cruisen?

JBX
8 september 2009, 16:01
Van kinderen en dieren kan ik meer verdragen dan van asociale dertigers met een hobby die geen talent of creativiteit vraagt maar gewoon een paar duizend euro en een rechterpols om de gas open te draaien.Alle Harley-, Vespa- en Dax- rijders zullen u dankbaar zijn voor deze uitspraak.


Grasmaaien is een noodzakelijk kwaad. Sportvliegtuigjes zijn ook niet noodzakelijk en toch ligt er een vliegveldje enkele km hier vandaan. Echt stil zijn die dingen ook niet. Moeten ze die ook verbieden?


Een dronken man die om 3u 's nachts schreeuwend door de straat strompeld is vaak ook op drie minuten gepasseerd. Moet ik het daarom tolereren?Als u zich aan een bepaalde quad stoort bent u vrij om de nummerplaat op te schrijven en klacht in te dienen bij de politie. Er zijn namelijk wetten ivm geluidshinder en gevaarlijk rijgedrag.


Eerlijk? Omdat quadrijders ergernis opwekken. Ze gedragen zich als kinderen op speelgoed. Of wacht, het ZIJN kinderen op speelgoed ;-)
Duur speelgoed van soms wel 20.000 Euro.


Met 'nuttiger' bedoel je: we kunnen ook bij nat weer over de baan scheuren, gewoon omdat het fun is!
Neen, als in: ze glijden niet uit en vallen niet om.


Ik kom niet meer bij :lol: "We vechten het verbod aan om de gehandicapten ook een ritje te gunnen".
Gehandicapte personen kunnen reeds een vergunning krijgen in Antwerpen. Er is zelfs een politieman die gaat werken met de quad omdat hij wegens een amputatie niet meer met de motor kan rijden. Wat is daar zo grappig aan?

TomB
13 september 2009, 17:55
Driewielige ATV's bestaan:

Misschien een oplossing voor alle quadrijders om een welgemeende "Fuck U" richting bekrompen stadsbesturen te zenden.

Driewielige ATVs zijn een pak minder veilig, daarom ook al jaren minder populair.

TomB
13 september 2009, 18:00
Een volledig baanmodel niets aan veranderd.
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)
Deze is tottaal niet gemaakt om off road mee te gaanliggen gewone autobanden op en is volledig gehomologeerd.
http://www.moto-quads.be/rovach-quads-moto-uvt-modellen-detail.asp?artikelID=1864&taal=nl

Dat is zo zeer een 'baanmodel' als een tank waarvan ze de rupsbanden hebben vervangen door gewone wielen.

i.e. : Het is niet omdat ge straatbanden onder een off road machien steekt, dat het opeens gemaakt is voor de baan.

Ik besef dat er in belgië niet te veel plaatsen zijn waar ge u kunt uitleven met een ATV, maar de openbare weg mag daarom geen alternatief worden.

cyberdrone
14 september 2009, 15:15
@ Goldband

Ik was net intolerant gaan opzoeken en dacht een foto van u ernaast te vinden ...

Wat u als mening heeft over het rijden met een quad (u vind dat blijkbaar puberaal) is onverschillig in deze zaak. Het komt erop neer dat diegene die overlast veroorzaken moeten aangepast worden zonder diegene te straffen die zich keurig gedragen en met een originele quad rondrijden die minder lawaai maakt dat een ligier of honda dax of grasmachine.

Die uitspraken dat quad rijden moet verboden worden of puberaal is, zijn nogmaals een mooi voorbeeldje hoe intolerant men hier aan het worden is, en dat is onze maatschappij lelijk aan het verzuren.

Stel u eens voor dat men een hobby waar u belang aan hecht aan banden wil leggen omdat er een paar klojo's zich niet aan de regels houden, ik zou dan je reactie wel eens willen zien.

Ikzelf doe rond de 5000km per jaar met mijn quad, recreatief, en woon werk verkeer hou me aan de regels, heb nog nooit problemen gehad, tenzij met gefrustreerde huisvaders die zich ergeren omdat ik me aan de opgegeven snelheid houd, eens stop om een voetganger of fietser over te laten steken om aan te duiden dat er ook quadrijders zijn die normaal kunnen doen.

Een gerichte controle op overtreders, technische controle en zelf een apart rijbewijs voor quad bestuurders zou vele rotte appels ertussenuit halen, maar daar heeft onze regering geen oor voor. T'is natuurlijk makkelijker om iets te verbieden, en hoop vroeg of laat dat men ook eens iets zal verbieden waar ze zelf veel belang aan hechten.

guido 007
20 september 2009, 16:43
@ Goldband

Ik was net intolerant gaan opzoeken en dacht een foto van u ernaast te vinden ...

Wat u als mening heeft over het rijden met een quad (u vind dat blijkbaar puberaal) is onverschillig in deze zaak. Het komt erop neer dat diegene die overlast veroorzaken moeten aangepast worden zonder diegene te straffen die zich keurig gedragen en met een originele quad rondrijden die minder lawaai maakt dat een ligier of honda dax of grasmachine.

Die uitspraken dat quad rijden moet verboden worden of puberaal is, zijn nogmaals een mooi voorbeeldje hoe intolerant men hier aan het worden is, en dat is onze maatschappij lelijk aan het verzuren.

Stel u eens voor dat men een hobby waar u belang aan hecht aan banden wil leggen omdat er een paar klojo's zich niet aan de regels houden, ik zou dan je reactie wel eens willen zien.

Ikzelf doe rond de 5000km per jaar met mijn quad, recreatief, en woon werk verkeer hou me aan de regels, heb nog nooit problemen gehad, tenzij met gefrustreerde huisvaders die zich ergeren omdat ik me aan de opgegeven snelheid houd, eens stop om een voetganger of fietser over te laten steken om aan te duiden dat er ook quadrijders zijn die normaal kunnen doen.

Een gerichte controle op overtreders, technische controle en zelf een apart rijbewijs voor quad bestuurders zou vele rotte appels ertussenuit halen, maar daar heeft onze regering geen oor voor. T'is natuurlijk makkelijker om iets te verbieden, en hoop vroeg of laat dat men ook eens iets zal verbieden waar ze zelf veel belang aan hechten.


Dat is pas gezond boerenverstand.

omaplop
22 september 2009, 14:17
Gewoon de overtreders tegenhouden en verplichten om zich in regel te stellen!

Iedereen straffen omdat sommigen hun voeten vegen aan elk sociaal gedrag , is een stap te ver!!

Laat ze meteen ook de "aangepaste" auto's en moto's beboeten die maken dat je oordopjes nodig hebt als ze voorbijkomen.


En , ja, ik ga akkoord met de uitspraak dat het volwassen kinderen zijn die daar plezier in vinden! Volwassenen die vinden dat alles maar voor hen moet wijken, dat is puberaal gedrag!!
Als ik hier in de Ardennen tijdens de weekends de vele moto's zie , en vooral hoor, die de rust en de kalmte verstoren , dan vind ik zoiets strafbaar. Laat een verwoede motorijder of quadrijder gerust komen genieten van de kalme wegen, maar respecteer meteen ook de anderen die hier rust zoeken.

Geniet van de vele bochten op de wegen, maar rij rechts en hou je binnen de bebouwde kom aan de snelheid, want , weet je, ook in de Ardennen zijn er spelende kinderen op straat en , o wee, zijn er zelfs wandelaars die ook van diezelfde straat willen profiteren.

En , als je voor het rode licht staat, of voor een gesloten overweg, los dan je snelheidshendel en geef niet voortdurend luidruchtig gas, dat versnelt je start toch niet en de bewoners zullen je dankbaar zijn!!!

Gelukkig zijn er ook groepen die hun hobby uitoefenen zonder dat anderen daar het slachtoffer van worden!!

Herr Flick
22 september 2009, 15:50
Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk

Bron Het belang van limburg:
14/08 Als het moet, gaat Hasselt de lawaaierige quads verbieden via een politieverordening. Er wordt ook bekeken of het verbod wordt uitgebreid naar de hele politiezone Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek.



De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert. Na een resem klachten kondigde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe aan dat hij binnenkort maatregelen zal treffen.

“Maar als die maatregelen niet toereikend zijn of er niet snel genoeg komen, verbiedt Hasselt de quads zelf”, zegt burgemeester Reynders.

“Op basis van een politieverordening tegen overlast. Mensen klagen bij ons voortdurend over lawaaihinder door quads, en sommige bestuurders denken dat de halve stad een crossterrein is. Met Zonhoven en Diepenbeek zullen we bekijken of we deze verordening kunnen doortrekken naar de hele politiezone. Nog dit najaar willen we de quads definitief naar privé-terreinen verbannen.”

Rechter
“Een verbod op basis van overlast kan altijd voor de rechter worden aangevochten”, reageert Schouppe.


Ronduit een schande dat ze weer zo iets uit hun mouw gaan toveren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Worden dan snelheids mottos en harleys ook gebannen autos met aangepaste knalpotten ??????????????????????????????????

Heb mij onlangs een Quad aan geschaft om eenbeetje met mooie weer van te genieten en eens een keer niet met de auto te moeten rijden .
Een volledig baanmodel niets aan veranderd.
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)
Deze is tottaal niet gemaakt om off road mee te gaanliggen gewone autobanden op en is volledig gehomologeerd.
http://www.moto-quads.be/rovach-quads-moto-uvt-modellen-detail.asp?artikelID=1864&taal=nl

Dat ze onze koning maar aanpakken met zijn bootje van 4,6mil € van belastings geld betaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:evil::evil::cry:

Volgens mij kunnen ze hier nu echt niks aan doen, Als dat voertuig gehomologeerd is om in Belgie te mogen rijden, dan kunnen ze dat zomaar niet weigeren.

Volgens mij primeert de verkeerswet nog altijd boven politie regelementen die worden uitgevaardigd door de burgemeester van een gemeente.

Wat ook niet kan is iets toelaten en iets verbieden voor de ander, nu weet ik niet of een Quad als landbouwvoertuig of motor van klasse a b of c wordt gezien, maar in dat geval moet je ook de toegang verbieden voor die "compatibele" voertuigen, anders is dat in strijd met het gelijkheidsbeginsel en kan je dus het CGKR bellen ;-)

Dus als een Quad een landbouwvoertuig is, kan je de toegang tot de gemeente verbieden voor alle landbouwvoertuigen, alleen mag boer teun dan niet meer naar zijn veld....

Herr Flick
22 september 2009, 15:58
Niet onbegrijpelijk. Eergisteren moesten we ergens naartoe en we waren vrij gehaast omdat de ene verplichting iets uitliep en de andere er alweer aan zat te komen.

Voor ons reed een quad. Het ging op een drukke openbare tweestrokenweg naar Hasselt waar je normaal 90 mag rijden. Dat quadje hield door de veel lagere snelheid alle verkeer op. Het voorbijsteken kon niet wegens tegenliggers.

Niet geschikt voor gebruik op de openbare weg dus, zo'n machine.

Dit argument lijkt mij samen met de veiligheid nog het belangrijkste.
Geluidsoverlast heb je tegenwoordig overal.

Dat heb je met een tracktor ook, en ook met zo`n ligier van die autoko`s waar ge geen rijbewijs voor moet hebben, maar toch de baan mee opmoogt.

Herr Flick
22 september 2009, 16:08
Buurman heeft er zo een. Hij durft hem niet meer uit te halen :p

We hebben hem eens met een paar buren duidelijk gemaakt dat indien hij er nog mee rondrijdt dat hij wel eens "gevolgen" kan ondervinden. Er wonen namelijk veel gezinnen met (jonge) kinderen in de straat.

En een andere kerel met een pocketbike hebben we daadwerkelijk verwijderd.


ik kocht er mij nog eenen, moest ik uw buurman zijn, :twisted: ja ik zit zo in mekaar, geboren met een slecht karakter. De kindjes van uw buren kunnen overigens ook doodgereden worden door het ijs karreke of door uw gebuur met zijn BMW of die would be musseuw van schuins over u met zijn koersfietske.... shit happens .

Herr Flick
22 september 2009, 16:11
Ik ben het eens met een strenge geluidsgrens voor alle gemotoriseerd vervoer en het afschaffen van het luiden van de kerkklokken. Alsook het verbieden van tweetaktmotoren.

Ge gaat uw gras moeten afdoen met uw philipshave allee, ja er zijn ook elentrieke grasmachientjes, maar niks zo goed als ne petrolburning CO2 spuwenden tweetakt om de geburen om 8 uur `s morgens eens goe de gordijnen in te jagen.

rikbe
22 september 2009, 16:34
Buurman heeft er zo een. Hij durft hem niet meer uit te halen :p

We hebben hem eens met een paar buren duidelijk gemaakt dat indien hij er nog mee rondrijdt dat hij wel eens "gevolgen" kan ondervinden. Er wonen namelijk veel gezinnen met (jonge) kinderen in de straat.

En een andere kerel met een pocketbike hebben we daadwerkelijk verwijderd.

Ja, de geest van het (wijk)fascisme is weer aan 't groeien.

Wat is het verband tussen jonge kinderen en quads?

rikbe
22 september 2009, 16:37
ik kocht er mij nog eenen, moest ik uw buurman zijn, :twisted: ja ik zit zo in mekaar, geboren met een slecht karakter. De kindjes van uw buren kunnen overigens ook doodgereden worden door het ijs karreke of door uw gebuur met zijn BMW of die would be musseuw van schuins over u met zijn koersfietske.... shit happens .

'k was juist hetzelfde aan 't denken. Als een of andere Tavek mij zou bedreigen of proberen te "verwijderen" zou hij niet weten wat hem overkomt. :evil:

rikbe
22 september 2009, 16:40
Ik ben het eens met een strenge geluidsgrens voor alle gemotoriseerd vervoer en het afschaffen van het luiden van de kerkklokken. Alsook het verbieden van tweetaktmotoren.

DIe geluidsgrens werd ingevoerd einde jaren 50 of begin 60 omdat veel jongeren met brommers begonnen rond te rijden en er de knalpot van af haalden.

rikbe
22 september 2009, 16:50
Dat heb je met een tracktor ook, en ook met zo`n ligier van die autoko`s waar ge geen rijbewijs voor moet hebben, maar toch de baan mee opmoogt.

Ik denk er sterk aan mij zo'n brommobiel te koepen. Mijn vriendin is altijd met de wagen weg en een tweede vind ik onnodig kostelijk. Met een brommobiel geen verkeerstaks, het verbruikt bijna niets en 't schijnt dat de verzekering zoiets van een 200 € kost. En met al die snelheidsbeperkingen...

Zoiets:

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/002/547/850/20071031/dyn006_original_850_600_pjpeg_2547850_f04529579e97 45fcdb07601777fe0d9c.jpg

Herr Flick
23 september 2009, 08:56
Zo ne piaggio weet ik niet wat dat kost, maar die brommobielekes zijn redelijk duur.

ge kunt u beter in occasie nen lichte vracht aanschaffen (Jeep, defender camionette ). ja het onderhoud daarvan is ook niet goedkoop maar ge hebt dan wel nen echte auto waar ge ook mee op de autostrade kunt.